Sākam biznesu: Savu kaislību atrod stiklā 

«Man stikls nozīmē daudz – tā ir mana kaislība, sirdslieta, un visa mana dzīve pārsvarā grozās ap to.»

Anda Asere, 21.2.2017
1/14

Foto: Edijs Pālens/LETA

Tā teic Baiba Dzenīte, stikla zīmola Baiba Glass radītāja.

Viņa izgatavo pūstā stikla vāzes un traukus. «Viss ir iesācies ar vāzēm, un tagad mēģinu strādāt ar formu, jo saprotu, ka no tā varu veidot arī traukus, attīstīt dažādus priekšmetus,» viņa saka. Vaicāta, kāpēc sākusi strādāt tieši ar vāzēm, māksliniece teic, ka aizdomājusies par to, ka ir plašs individuāli veidotu keramikas vāžu piedāvājums, bet stikla izstrādājumu vidū pārsvarā ir piedāvājums no Ķīnas vai Skandināvijas. Ķīnā ražotās ļaudis biežāk izvēlas cenas dēļ, bet Skandināvijas dizainu – tie, kuri to novērtē. «Man gribētos, lai latviešu stikla mākslinieku darbi varētu stāvēt līdzās skandināvu dizaina priekšmetiem, bet vēl vajadzīgs laiks, lai mūsu būtu vairāk – jo vairāk esam, jo labāka veidojas konkurence. Tad arī var veidoties tirgus un nozare,» viņa spriež.

Šobrīd Baiba ikdienā apvieno sava zīmola attīstību, algotu darbu un studijas Latvijas Mākslas akadēmijā. Viņa studē maģistrantūrā, un tuvojas studiju nobeigums.

«Tas nav viegli, to es jo īpaši sapratu pēdējā pusgadā, ideja visu laiku ir pamazām augusi un attīstījusies. Saprotu, ka redzu jēgu šīm pūlēm, gribu zīmolu virzīt tālāk, un vienkārši jāatrod ceļš, kā to izdarīt,» saka Baiba.

Visu rakstu Savu kaislību atrod stiklā lasiet 21. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Torņakalna akadēmiskā centra turpmākajai attīstībai apsver iespēju aizņemties no Eiropas Investīciju...

Latvijas Nacionālajā bibliotēkā 30.martā notiks skates Gada labākā būve Latvijā 2016 fināls,...

Neērtā patiesība ārstniecības nozarē ir liela ēnu ekonomika un korupcijas elementi, kas...

Swedbank valdes priekšsēdētājs Reinis Rubenis ir finansists ar nepabeigtu teoloģijas maģistra...

SIA Alina gatavo un pārdod māla piedevas ilgtspējīgu, videi un cilvēku veselībai...

Nepalaid garām

LR Ģenerālprokuratūra, izmeklējot lietu par it kā 50 miljonu eiro naudas atmazgāšanas...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

SIA Alina gatavo un pārdod māla piedevas ilgtspējīgu, videi un cilvēku veselībai...

Bērnu mēbeļu zīmols Tilibs&Lācis, sākot sērijveida ražošanu, mērķē uz tirdzniecības...

Digitālo produktu e-komercijas platforma Sellfy piecos darbības gados attīstījusies līdz 500 tūkstošu...

Laimīgus bērnus izaudzina laimīgi vecāki – lai sasniegtu šādu mērķi, apģērbu zīmola...

Tagad, kad Dream Room lampas iekarojušas Latvijas iedzīvotāju mājokļus, tās izgatavotāji...

Kafejnīcas MiiT īpašnieki iesoļo jaunā ar kafiju saistītā biznesā – ražo ēdamo...

Biznesa ideju – apvienot dizaina veikalu ar kafejnīcu – pagājušajā vasarā izmēģina...

Siguldiete Maija Ūdre no tēva mantotajā mājā izveidojusi naktsmītni, kur uzņem ciemiņus...

SIA Raibum piedāvā personalizētus ceļošanas koferus un aksesuārus – koferi iespējams...

Ivars Minkevičs savam izlolotajam produktam cēlis augstu latiņu, un tas arī izdevās...