Sākam biznesu: Vēlas mainīt taktilo grāmatu ražošanu 

Projekta Tactile Eyesight komanda iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām neredzīgo bērnu izglītošanai, kuru failus var nosūtīt uz jebkuru vietu pasaulē un izdrukāt 3D printerī, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Anda Asere, 02.12.2015
1/3

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Taktilajās grāmatās vienā lapas pusē ir teksts braila rakstā un blakus – reljefs zīmējums. Neredzīgiem cilvēkiem ir audiogidi, braila ekrāni, bet tie nepalīdz iztēloties to, par ko ir stāsts, piemēram, viņi dzird par Tesla mašīnām un zina šo vārdu, bet nav nekāda priekšstata, kā šis auto izskatās. «Šis ir pilotprojekts, mums jāeksperimentē ar materiāliem. 3D drukas nozare, kas tagad ir savā pilnbriedā, pirms kļūšanas par ikdienas drukas ierīci meklē virzienus, kur to izmantot. Ar 3D printeriem jau drukā gan arhitektūras darbus, gan dažādus ķiņķēziņus, bet izglītībā tos vēl plaši neizmanto,» saka Mareks Matisons, Tactile Eyesight idejas autors. Viņš ir sabiedrisko attiecību speciālists un konsultē digitālo komunikāciju jomā dažādus uzņēmumus, tostarp startup kompānijas.

Viena nedēļas nogale

Nule Mareks piedalījās pasākumā Startup Weekend, kur nedēļas nogalē sanāca kopā dažādu jomu speciālisti un radīja jaunuzņēmumu projektus. Dalībnieki ar biznesa idejām vienas minūtes laikā prezentēja savas idejas, ko šajā pašā nedēļas nogalē vēlējās pārvērst minimāli strādājošā produktā. Dzirdot, kā tiek prezentēta kārtējā mobilā lietotne, kam ir daudz konkurentu vai arī kam nav lielas jēgas, Mareks nolēma pieteikt arī savu ieceri – taktilās 3D grāmatās neredzīgiem bērniem. Vaicāts, kā viņš aizdomājies par tamlīdzīgu, lietu Mareks stāsta, ka pirms vairākiem gadiem, kad Latvijas neredzīgo bibliotēka zaudēja daļu valsts finansējuma, valstī iniciēts projekts Talka ar balsi, kur kampaņas iniciatori aicināja cilvēkus ierunāt audiogrāmatas. Arī Mareks ierunāja vienu grāmatu, iepazinās ar neredzīgo bibliotēku, Braila raksta nodaļu.

Mareka idejai par taktilajām grāmatām Startup Weekend atradās atbalstītāji, izveidojās komanda, kas nedēļas nogales laikā izstrādāja tālākās darbības stratēģiju, pētīja līdz šim ražotās taktilās grāmatas un potenciālos konkurentus.

Visu rakstu Vēlas mainīt taktilo grāmatu ražošanu lasiet 2. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

No šīs sadaļas

Skaistumkopšanas salons Grieze darbojas mazā nekā gadu, taču jau ir paspējis iemantot...

Vēloties īrēt dzīvokli vai iegādāties mašīnu, nereti nākas dienām ilgi pārskatīt sludinājumus,...

Garkalnes novada Pirts Alpos jau vairākus gadus darbojas Lauras Batarevskas un Kaspara...

Inese Veisa biznesu sāka ar Mozeles ielejas vīnu vairumtirdzniecību, bet tagad pievērsusies...

Programmēšanas pulciņš bērniem Learn IT darbojas kopš pagājušā mācību...

Atšķirties no citiem Latvijas preču veikaliem, kas pēdējos gados sakuplojuši Rīgā...

Cilvēki labprāt iepazīst jaunas garšas, viņiem vairs nepietiek tikai ar pipariem un...

Ilze Kubila izgatavotajām svecēm Nine Black Birds ir dažādi uzraksti, pats galvenais...

Latvijas uzņēmumam CasaDiVanna izdevies sasniegt sākotnējo mērķi – ražot augstas kvalitātes...

Lai gan pirmās fotokabīnes parādījās Amerikā 1925. gadā, arī mūsdienās cilvēki ir...