Jaunākais izdevums

Viens no lielākajiem saldējuma ražotājiem pasaulē Unilever šovasar sācis tirgot savus saldējumus Latvijā, izmantojot zīmolu Algida.

Ražotāja mērķis ir kļūt par vienu no vadošajiem nozares pārstāvjiem Baltijas tirgū. Unilever arī neizslēdz iespēju iegādāties kādu no vietējiem saldējuma ražotājiem, ja šāda investīciju iespēja radīsies.

Kompānijas Unilever saldējuma apgrozījums sasniedz 5 miljardus eiro gadā un Baltijas tirgus iekarošana tiek uzlūkota kā ilgtermiņa projekts, norāda Unilever Baltijas valstu direktors Rafals Traidenskijs. Ienākot Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirgū, Unilever papildina saldējumu zīmolus Magnum un Carte d’Or ar cenas ziņā pievilcīgāko Big Milk, kas tiek izgatavots kompānijas saldējuma ražošanas rūpnīcā Čehijā.

Unilever, norāda R. Traidenskijs, redz ļoti labas izaugsmes iespējas Baltijas saldējuma tirgū, jo rūpīgi pētītas patērētāju vēlmes, pirkšanas ieradumi un attieksme pret saldējumu katrā no Baltijas valstīm.

Latvijā tiks piedāvāti vairāk nekā 20 dažādi Algida produkti – saldējumi gan vafelē, gan uz kociņa, gan ģimenes iepakojumos. Saldējuma izplatīšanu nodrošinās uzņēmums Sanitex.

Unilever tirgo savu saldējuma produkciju vairāk nekā 115 valstīs visā pasaulē. Kompānijas sirdsveida logo tika izstrādāts 1998. gadā, lai palielinātu starptautisko atpazīstamību un veicinātu starpvalstu sadarbību saldējuma ražošanā un mārketingā. Šobrīd sirdsveida logo pazīstams vairāk nekā 40 valstīs. Lai gan logo ir vienāds visā pasaulē, dažādās valstīs tiek izmantoti dažādi zīmoli, piemēram, Wall's Lielbritānijā un vairumā Āzijas valstu, Langnese Vācijā, GB Glace Zviedrijā un Somijā, HB Īrijā, Ola Beniluksa valstīs utt. Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, tāpat kā lielākajā daļā Centrālās un Austrumeiropas valstīs, Unilever saldējums būs pazīstams ar nosaukumu Algida.

2010. gadā Unilever kopējais apgrozījums bija 44,3 miljardi eiro un tika nodarbināti vairāk nekā 167 tūkstoši cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma Algida ražotājs Unilever otrdien paziņojis par Ingman saldējuma biznesa iegādi.

Tā stiprinās Unilever pozīciju saldējuma tirgū un būs ideāls papildinājums Unilever esošajam portfelim, kas iekļauj tādus spēcīgus zīmolus kā Magnum un Cornetto, informē kompānija.

Unilever Baltijas valstu direktors Rafals Traidenski (Rafal Trydenski) atzīst: «Saldējums ir stratēģiski svarīga kategorija, kas ir būtiska Unilever izaugsmes veicināšanai. Ingman zīmoli jau saņēmuši patērētāju atzinību, tie dos ievērojamas izaugsmes potenciālu, un lieliski saskan ar mūsu esošo biznesu.» Darījums ir pakļauts pārvaldes institūciju apstiprinājumam un kompānija to cer pabeigt 2012. gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Algida: lai kļūtu par vadošajiem, vajadzēs vairākus gadus

Sandra Dieziņa, 29.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldējuma Algida ražotājs Unilever savu darbību Latvijā aktivizējis, saredzot labu potenciālu.

Algidas mērķis ir ieņemt vadošās tirgus daļas turētāja pozīcijas, bet tam vajadzēs vairākus gadus, atklāja Unilever Polijas un Baltijas saldējuma kategorijas vadītājs Mareks Kopito. Tas būšot atkarīgs no vairākiem faktoriem - kā reaģēs tirgus, kāda būs konkurentu reakcija un citiem. M. Kopito arī norādīja, ka valstīs, kurās uzņēmums ir iegādājies kādu ražotāju, Unilever atstāj zīmola nosaukumu, piemēram, Eskimo, Frisko, Glace, taču pievieno uzņēmuma logo – sirdi. Savukārt valstīs, kur uzņēmējdarbība tiek sākta no nulles, uzņēmums ieiet ar zīmolu Algida.

Unilever arī neizslēdz iespēju iegādāties kādu no vietējiem saldējuma ražotājiem, ja šāda investīciju iespēja radīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ingman Saldējums vadībā iecelts jauno īpašnieku Uniliver pārstāvis

Gunta Kursiša, 13.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ingman Saldējums valdi pametusi tās līdzšīnējā locekle Rita Ulakavičiūte-Ostrauskiene (Rita Ylakavičiūte Ostrauskiene), viņas vietā stājoties Polijas pilsonim un jaunā Ingman Saldējums īpašnieka Unilever Baltijas valstu direktoram Rafalam Trudenskim (Rafal Trydenski), liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Ieraksts par izmaiņām uzņēmuma amatpersonās veikts ša gada 10. janvārī. Jaunieceltajiem valdes locekļiem, tāpat kā iepriekšējiem, ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu atsevišķi.

Jau vēstīts, ka R. Ulakavičiūte-Ostrauskiene Ingman Saldējums valdē sāka darboties šā gada jūlijā, stājoties Somijas pilsoņa Lindorfa Eino Aukusti vietā.

Db.lv jau iepriekš rakstīja, ka pērnā gada rudenī Ingman Saldējums iegādājās saldējuma Algida ražotājs Uniliver. Viens no lielākajiem saldējuma ražotājiem pasaulē Unilever šovasar sācis tirgot savus saldējumus Latvijā, izmantojot zīmolu Algida. Ražotāja mērķis ir kļūt par vienu no vadošajiem nozares pārstāvjiem Baltijas tirgū. Unilever arī neizslēdza iespēju iegādāties kādu no vietējiem saldējuma ražotājiem, ja šāda investīciju iespēja radīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūnijā pieaudzis reklāmas apjoms medijos

Jānis Rancāns, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā TV, radio, vidē un žurnālos pieaudzis reklāmas apjoms, salīdzinot ar 2010. gadu. Salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, pieaudzis reklāmas apjoms visās mediju grupās, izņemot avīzes, liecina Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrasTNS Latvia pētījums.

2011. gada jūnijā televīzijā raidīts 43,9 tūkstoši reklāmas minūšu, kas ir 8% pieaugums, salīdzinot ar 2010. gada jūniju. Šī gada jūnijā ir reģistrēti 126,7 tūkstoši reklāmu – par 13% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Procter & Gamble, Henkel, Tele2, LMT un Unilever. Reklamētākie zīmoli televīzijā – BITE, RIMI, Maxima, Algida un Schwarzkopf.

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada jūnijā sasniedza 436 090 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 3%. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 2%. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits jūnijā sasniedza 4 989 reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Knorr zupu un Dove ziepju īpašnieka birojs neatpaliek no Google

Gunta Kursiša, 22.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tādu patēriņa preču zīmolu kā Lipton, Rexona, Knorr, Omo, Rama, Timotei īpašniece kompānija Unilever centusies sekot pasaules inovatīvo tehnoloģiju biroju paraugam un savu piegāžu tīkla galveno biroju Šveices ziemeļu pilsētā Šafhauzenā izveidojusi ar daudzām atvērtām telpām un spilgtām krāsām.

Kompānijai Unilever kopumā pieder 400 patēriņa preču zīmoli, turklāt kompānija ir arī trešais lielākais patēriņa preču uzņēmums, vērtējot pēc 2011. gada apgrozījuma. Unilever apsteidz vien tādi milži kā Procter & Gamble un Nestle. 2011. gadā Unilever apgrozīja 46,5 miljardus eiro. Katru gadu pasaulē tiek pārdoti aptuveni 170 miljardi Unilever produktu.

Kompānijai piederošo zīmolu preces tiek pārdotas vairāk nekā 190 valstīs, teikts kompānijas mājas lapā. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 171 tūkstotis darbinieku.

Unilever zīmolu klāstā ietilpst, piemēram, Dove, Axe, Lipton, Rexona, Lux, Pond's, Wall's, Lifebuoy, Vaseline, Knorr, Ben&Jerky's, Sunsilk, Omo, Domestos, Flora, Cif, Tresemme, Simple, Clerar, Flora, Surf, Rama, St. Ives, Timotei, Radox u.c. zīmoli. Kompānijai pieder arī, piemēram, Ingman Saldējums zīmols, ko uzņēmums iegādājās 2011. gadā. Unilever dibināta 1890. gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Unilever panāk vienošanos par margarīnu ražošanas biznesa pārdošanu

LETA, 18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas plaša patēriņa preču ražošanas uzņēmums «Unilever» panācis vienošanos, lai par 6,8 miljardiem eiro pārdotu margarīnu ražošanas biznesu ASV privāto investīciju gigantam KKR.

«Unilever» jau aprīlī paziņoja, ka pārdos margarīnu ražošanas biznesu, šādu lēmumu pieņemot vien dažas nedēļas pēc tam, kad tika noraidīts ASV pārtikas giganta «Kraft Heinz Company» izteikts pārņemšanas piedāvājums.

Paredzams, ka margarīnu ražošanas biznesa pārdošanas darījums tiks pabeigts līdz 2018.gada vidum.

Starp uzņēmuma margarīnu zīmoliem ir tādi produkti kā «Flora», «Blue Band» un «Rama».

«Unilever» lēmums pārdot šo struktūrvienību tiek skaidrots ar ieceri padarīt kompāniju pievilcīgāku investoriem un novērst turpmākas negaidītas tuvošanās no konkurentiem.

Kā ziņots, «Unilever» februārī noraidīja «Kraft Heinz» izteiktu pārņemšanas piedāvājumu, uzskatot, ka tas nepietiekami novērtējis uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Unilever atsakās no ieceres par vienu galveno pārvaldi Roterdamā

LETA/AFP, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas pārtikas un sadzīves ķīmijas preču ražošanas uzņēmums «Unilever» piektdien pavēstīja, ka atsakās no plāna par tikai vienu galveno pārvaldi Roterdamā, jo tam nav piekrituši daudzi akcionāri.

Pašlaik «Unilever» ir divas galvenās pārvaldes, no kurām viena atrodas Roterdamā, bet otra - Londonā, taču martā uzņēmums paziņoja, ka plāno pārtraukt pašreizējās struktūras izmantošanu un tam būs tikai viena galvenā pārvalde Roterdamā.

Šādu paziņojumu analītiķi skaidroja ar gaidāmo Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības.

Tomēr piektdien izplatītajā kompānijas paziņojumā teikts, ka «»Unilever« uzraudzības padome šodien nolēma atsaukt priekšlikumu vienkāršot »Unilever« divu galveno pārvalžu struktūru», jo «priekšlikums nav guvis būtiskas akcionāru grupas atbalstu».

«Unilever» dibināts 1930.gadā, un kopš tā laika uzņēmumam bijusi divu galveno pārvalžu struktūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pēc neveiksmīga galvenās pārvaldes pārvietošanas plāna no amata atkāpjas Unilever vadītājs

LETA, 29.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas pārtikas un sadzīves ķīmijas preču ražošanas uzņēmuma Unilever vadītājs Pols Polmans atkāpsies no šī amata, par šādu lēmumu paziņojot mēnesi pēc tam, kad kompānija bija spiesta atcelt plānu par tikai vienu galveno pārvaldi Roterdamā.

Unilever no janvāra vadīs Alans Jope, kurš šobrīd ir kompānijas skaistumkopšanas produktu ražošanas struktūrvienības vadītājs.

Polmans uzņēmuma vadītāja amatā bijis desmit gadus. Nedz Unilever, nedz Polmans paziņojumā par kompānijas vadītāja maiņu neizdevušos galvenās pārvaldes pārvietošanas plānus gan nemin, taču Polmana amats bijis apdraudēts jau kopš 5.oktobra, kad tika paziņots par atteikšanos no šīs ieceres.

Pašlaik Unilever ir divas galvenās pārvaldes, no kurām viena atrodas Roterdamā, bet otra - Londonā, taču martā uzņēmums paziņoja, ka plāno pārtraukt pašreizējās struktūras izmantošanu un tam būs tikai viena galvenā pārvalde Roterdamā.

Uzņēmums bija spiests atteikties no šī plāna, jo tam nebija piekrituši daudzi akcionāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Bijušajam SIA Ingman Saldējums ievērojami pieauguši zaudējumi

Žanete Hāka, 24.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Unilever Baltic LLC, kas savulaik bijis pazīstams ar nosaukumu SIA Ingman Saldējums, apgrozījiums pērn sasniedzis 3,829 miljonus latu, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir par 11,79% vairāk, liecina Lursoft dati.

2012.gada izskaņā veikta SIA Ingman Saldējums reorganizācija, pievienojot SIA Unilever Baltic LLC, tādejādi paplašinot uzņēmuma pamatdarbības veidu.

Tiesa gan, neskatoties uz apgrozījuma pieaugumu, uzņēmumu zaudējumu apmērs pagājušajā gadā palielinājies vairāk nekā 13 reižu, pieaugot līdz 190,28 tūkstošiem latu.

Šajā gadā SIA Unilever Baltic LLC kā savu galveno uzdevumu izvirzījis darbu pie kvalitatīvas piedāvājuma paplašināšanas un sadarbības veicināšanas ar mazumtirgotājiem.

SIA Unilever Baltic LLC reģistrēts 2003.gada 31.martā. Pēc Lursoft pieejamās informācijas, tā vienīgais kapitāldaļu turētājs ir Nīderlandē esošais Marga B.V.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas plaša patēriņa preču ražošanas uzņēmums Unilever pirmdien paziņoja, ka iegādāsies vadošu Dienvidkorejas kosmētikas un ādas kopšanas līdzekļu ražotāju Carver Korea, lai palielinātu savu klātbūtni Āzijā.

Darījuma summa veido 2,27 miljardus eiro.

Raksturojot Carver Korea kā visstraujāko izaugsmi piedzīvojošo ādas kopšanas līdzekļu ražotāju Dienvidkorejā, Unilever norāda, ka šis darījums ievērojami stiprinās kompānijas pozīcijas Ziemeļāzijā.

Carver Korea tiek iegādāts no Bain Capital Private Equity un Goldman Sachs.

Unilever vēsta, ka Dienvidkoreja ir ceturtais lielākais ādas kopšanas līdzekļu tirgus pasaulē, bet 1999.gadā dibinātais Carver Korea pēdējos piecos gados uzrādījis strauju izaugsmi.

Unilever pieder vairāk nekā 400 zīmoli, tostarp Lipton, Knorr, Rama, Dove, Omo, Rexona, Sunsilk, Lux, Cif un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Unilever, kam pieder tādi zīmoli kā Domestos, Cif, Dove, Rexona un citi, paziņojusi, ka nākamo piecu gadu laikā plāno uz pusi samazināt jaunas plastmasas izmantošanu, ziņo BBC.

Kompānija ir atbildīga par 700 000 tonnu jaunas plastmasas saražošanu gada laikā.

Unilever vadītājs Alans Jope ir apņēmības pilns samazināt šo daudzumu, vairāk izmantojot pārstrādāto plastmasu, ieviešot vairāk vairākkārt lietojamu iepakojumu un izmantojot alternatīvus materiālus.

Vienlaikus viņš atzīst, ka plastmasa ir «drausmīgs materiāls», taču daudzas no alternatīvām ir vēl sliktākas, jo, piemēram, «histēriskā pāreja uz stiklu varbūt ir moderna, bet tai ir milzīga ietekme uz iepakojuma oglekļa pēdas nospiedumu.

A. Jope atzīst, ka Unilever ir būtiski izpatikt jaunākiem patērētājiem, kurus uztrauc plastmasas apjomi.

A. Jope arī akcentē, ka ilgtspējīgs bizness un labi finanšu rādītāji iet roku rokā: «Mēs patiesi ticam, ka ilgtspējība noved pie labākas finanšu pozīcijas un vērtības.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Unilever gada peļņa kāpusi par 18%

Lelde Petrāne, 03.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa preču gigants Unilever palielinājis gada peļņu par 18% līdz 6,1 miljardam eiro, ziņo BBC.

Kompānija ražo plašu klāstu pazīstamu patēriņa preču, tai skaitā Knorr zupas, Lipton tējas, Dove ziepes un Cif tīrīšanas līdzekļus.

Kompānija akcentējusi, ka peļņas pieaugums panākts, neraugoties uz grūtajiem tirdzniecības apstākļiem, ne pārāk optimistisko patērētāju noskaņojumu un augošām izejvielu cenām.

Ceturtā ceturkšņa peļņa augusi par 15%. Unilever tīrā peļņa ceturksnī bijusi 955 miljoni eiro. Apgrozījums palielinājies par 12% līdz 10,8 miljardiem eiro.

Unilever ir viena no trīs vadošajām pārtikas un patēriņa preču kompānijām pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Unilever par 3,3 miljardiem eiro iegādājas GlaxoSmithKline veselības dzērienu biznesu Āzijā

LETA, 03.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas pārtikas un sadzīves ķīmijas preču ražošanas uzņēmums «Unilever» pirmdien paziņoja, ka par 3,3 miljardiem eiro iegādāsies Lielbritānijas farmācijas kompānijas «GlaxoSmithKline» (GSK) veselības dzērienu zīmolu portfeli Āzijā.

Šis darījums aptver GSK biznesu «Indijā, Bangladešā un vēl 20 galvenokārt Āzijas tirgos, un saskan ar mūsu stratēģiju, lai palielinātu klātbūtni veselīgo pārtikas produktu kategorijās un augstas izaugsmes tirgos,» skaidro «Unilever».

Uzņēmums norāda, ka GSK veselības dzērienu portfelis pēdējos 15 gados piedzīvojis divciparu skaitlī mērāmu izaugsmi.

«Unilever» pieder vairāk nekā 400 zīmoli, tostarp «Lipton», «Knorr», «Rama», «Dove», «Omo», «Rexona», «Sunsilk», «Lux» un «Cif».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura rezultāta sasniegšanai ir vajadzīgs laiks, tāpēc no katras situācijas mums jāspēj paņemt kaut vai mazumiņš, kas palīdz nonākt pie lielā mērķa, atzīmē Lelde Kļaviņa, SIA Philip Morris Latvia vadītāja.

“Nekad nevar gribēt, ka viss notiks tagad un tūlīt, jo sasniegumi, līdzīgi kā māja, ir jābūvē no pamatiem - soli pa solim,” norāda L.Kļaviņa. Viņa uzskata, ka biznesa veiksmes pamatā primāri ir spēja nesarežģīt vienkāršas lietas un vienmēr atgādināt gan sev, gan saviem komandas biedriem, kas ir galarezultāts, ko uzņēmums kopā ar saviem darbiniekiem vēlas sasniegt. Ja nākotnes vīzijas vai vizualizācijas trūkst, bieži vien mēs darām lietas tikai darīšanas pēc, taču mums vienmēr ir jāstrādā kopīgā mērķa vārdā, un to nekad nevajadzētu aizmirst, spriež SIA Philip Morris Latvia vadītāja.

No finansēm līdz mārketingam

“Skolas laikos man labi padevās matemātika, tāpēc pēc vidusskolas absolvēšanas iestājos Rīgas Ekonomikas augstskolā (REA),” stāsta L.Kļaviņa. “Ja godīgi, tolaik es vēl īsti nezināju, kas ir tas virziens, kurā profesionāli vēlos doties, tāpēc izlēmu sevi izaicināt un savus spēkus izmēģināt REA. Lai gan pārsvarā studijas saistījās ar biznesu un finansēm, mums bija arī vairāki kursi, kuros apguvām mārketingu. Šī joma man šķita ļoti dinamiska, radoša un aktīva, tāpēc diezgan ātri sapratu, ka tas ir lauciņš, kurā vēlos sevi pilnveidot un attīstīt. Arī pēc augstskolas absolvēšanas aktīvi meklēju darbu tieši mārketingā, tādēļ nokļuvu starptautiskā uzņēmumā Unilever. Sākotnēji darbojos šajā kompānijā kā jauno zīmolu vadītāja, taču pēc nepilniem diviem gadiem kļuvu par klientu mārketinga speciālisti - sadarbojos ar vairākiem zīmoliem un izstrādāju tiem konkrētus piedāvājumus ar mārketinga aktivitātēm. Jāsaka, ka laiks Unilever man vienmēr paliks atmiņā ar ļoti pozitīvām emocijām - tas bija enerģisks un interesants darbs, kas man ļāva daudz mācīties. Tāpat šajā uzņēmumā ieguvu arī daudz jaunu draugu, un daži no tiem ieņem svarīgu vietu manā dzīvē arī joprojām,” atzīmē L.Kļaviņa, kura pēc divarpus gadiem Unilever nolēma mārketingu iepazīt no citas perspektīvas un sāka darbu reklāmas aģentūrā Ze Guru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot starptautisko stratēģiju, «Fazer Group» iegādājies vadošo smūtiju zīmolu Ziemeļvalstīs – «Froosh». Šis zīmols ir tirgus līderis savā segmentā Somijā un Zviedrijā, kā arī ieņem stabilu otro vietu Dānijā un Norvēģijā. Iegādājoties «Froosh» zīmolu, «Fazer» piesaka savu darbību jaunā kategorijā un paplašina savu klātbūtni mazumtirdzniecībā. «Froosh» izpilddirektors Brendans Hariss (Brendan Harris) ir iecelts par «Fazer Lifestyle Foods» izpilddirektoru.

«Froosh» iegāde atbilst «Fazer» stratēģiskajiem nākotnes izaugsmes un internacionalizācijas plāniem, atbalstot paplašināšanos un plašāku produktu klāstu tirdzniecībai pašreizējos un jaunajos tirgos. «Froosh» būs daļa no «Fazer Lifestyle Foods» biznesa virziena, kas ir platforma veselīgu, uz augļu–bāzes veidotu produktu piedāvājumam.

«Veselība un labklājība vienlaikus ar ilgtspējīgu dzīvesveidu ir vadošās patērētāju tendences globālā mērogā, un mēs redzam lielu potenciālu šajā jomā. «Froosh» pārņemšana ir daļa no izaugsmes plāna, īpaši ņemot vērā to, ka smūtiju tirgus pieaugs par 10%+ gadā,» komentē Kristofs Fitctums (Christoph Vitzthum), «Fazer Group» prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Brīvdienu intervija ar OlyBet Latvia mārketinga un tirdzniecības nodaļas vadītāju Mariju Žuku-Dživagu

Db.lv, 08.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvdienu intervija ar SIA OlyBet Latvia mārketinga un tirdzniecības nodaļas vadītāju Mariju Žuku-Dživagu.

Par ko Jūs sapņojāt kļūt bērnībā? Kāpēc?

M.Žuka-Dživaga: Man īsti nebija tāds klasisks sapnis par nākotnes profesiju. Vismaz nedz es, nedz mani vecāki neatceras, ka es par kaut ko tādu būtu runājusi. Taču vidusskolā es nopietni nodarbojos ar vieglatlētiku un tad vienā vakarā, skatoties kāda liela sporta notikuma TV tiešraidi, es diezgan spontāni mammai teicu, ka gribu kļūt par sporta komentētāju.

Tagad atskatoties uz šo sarunu, es pieņemu, ka jau tad es sapratu, ka par lielu/slavenu sportiski es nekļūšu, taču sports mani diezgan aizrāva un komentēšana būtu bijusi laba alternatīva kā palikt tuvu lielajam sportam. Skaidrs, ka šis nekad nav realizējies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

No amata atkāpjas Ericsson priekšsēdētājs

Lelde Petrāne, 06.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maikls Tresčovs (Michael Treschow) paziņojis, ka viņš 2011. vai 2012.gadā atkāpsies no Ericsson valdes priekšsēdētāja amata. Viņš pie Stokholmā bāzētā telekomunikāciju aprīkojuma giganta «stūres» atradies gandrīz desmit gadus, ziņo swedishwire.com.

Tresčovs, kurš kompānijas priekšēdētāja amata pienākumus sāka pildīt 2002.gada martā, sacījis, ka sekošana Ericsson un nozarei visus šos gadus «ir bijusi kā aizraujošs ceļojums».

«Mūsu dibinātājam Larsam Magnusam Eriksonam bija vīzija, kad viņš dibināja kompāniju 1876.gadā, ka komunikācija ir cilvēka pamata vajadzība. Tas ir bijis aizraujošs ceļojums sekot Ericsson un nozarei, visus šos gadus strādājot kompānijā. Kad es pievienojos, vienam miljardam cilvēku bija piekļuve mobilajam telefonam. Šobrīd vairāk nekā pieciem miljardiem no pasaules iedzīvotājiem ir piekļuve mobilajiem sakariem,» viņš teicis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošās Rietumvalstu kompānijas jau kādu laiku sākušas ziņot par savu iepriekšēja ceturkšņa sniegumu. Peļņas atskaites bieži vien papildina uzņēmumu vadītāju spriedumi un mājieni par nākotni. Redzams, ka šo finanšu atskaišu publicēšanas sezonu daudzas lielās kompānijas arī izmanto, lai informētu par savu produktu un pakalpojumu cenu tālāku palielināšanu.

Piemēram par cenu palielināšanu plašam produktu klāstam nupat ziņojis globālais dažnedažādu patēriņa preču ražotājs Procter & Gamble (tas kontrolē, piemēram, Gillette, Pampers, Ariel un teju neskaitāmas citas preču zīmes). Līdzīgi par cenu palielināšanu ziņojis globālais patēriņa preču smagsvars Unilever, kas iepriekšējā ceturksnī vidēji tās audzējis par 4%, kas ir visvairāk kopš 2021. gada. Arī šai kompānijai piederošo preču zīmju saraksts ir ļoti garš, kur cita starpā šis uzņēmums ir lielākais pasaules saldējuma ražotājs (tas kontrolē, piemēram, Magnum preču zīmi).

Vēl par savu cenu palielināšanu nupat ziņojuši tādi uzņēmumi kā Nestle, Danone un WD-40 Co utt. Tāpat dauzu šādu uzņēmumu vadība devusi mājienus, ka cenu palielināšana, iespējams, būs nepieciešamā arī nākamgad. “Mums jāgatavojas vēl vismaz 12 mēnešiem ar inflācijas spiedienu. Mēs atrodamies tādā inflācijas vidē, kas ir vērojama reizi divdesmit gados,” spriedusi minētā Unilever vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunattīstības tirgos ekonomika turpinās bremzēties

Žanete Hāka, 02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunattīstības tirgos ekonomikas izaugsme turpinās bremzēties vēl kādu laiku, jo daudzām valstīm jāveic strukturālās reformas, lai piemērotos jaunajiem tirgus apstākļiem pēc pēdējo gadu straujās izaugsmes, atsaucoties uz Unilever vadītāju Polu Polmanu, raksta Bloomberg.

«Tās aizvien ir salīdzinoši spēcīgas ekonomikas, taču aizvien ievainojamas,» norādījis uzņēmuma pārstāvis, piebilstot, ka izaugsme sarūk, ko veicina arī zemāks pieprasījums no Eiropas un ASV. P. Polmans uzskata, ka tas turpināsies vēl dažus gadus, un situācija mainīsies tikai, ja tiks veiktas nepieciešamās reformas.

Investori jaunattīstības valstīs ir iepludinājuši naudu kopš 2008. gada, ko veicināja centrālo banku monetārās stimulēšanas pasākumi, taču ASV Federālo Rezervju vadītāja Bena Bernankes izteikumi jūnijā, ka FRS varētu samazināt savus ikmēneša aktīvu iepirkumus, investoriem likuši pamest šos tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi pasaulē plaši pazīstami ādas kopšanas zīmoli - Dove un Nivea - ceturtdien Vācijas tiesā centās atrisināt nesaskaņas par to, kuram ir tiesības uz saviem produktu iepakojumiem lietot tumši zilo krāsu.

Vācijas kosmētikas uzņēmums un Nivea ražotājs Beiersdorf vērsies Vācijas augstākajā tiesā Karlsrūē, lai apstrīdētu patentu tiesas lēmumu, kas liedza Beiersdorf reģistrēt tumši zilo krāsu kā preču zīmi.

Nīderlandes un Lielbritānijas plaša patēriņa preču ražošanas uzņēmums un Dove ražotājs Unilever bija pieprasījis atcelt Beiersdorf iesniegumu un uzvarēja pirmajā raundā patentu tiesā 2013.gadā.

Unilever pārstāvošais jurists norāda, ka tiesas lēmumu nepieciešams apstiprināt un Beiersdorf protestu noraidīt.

Nivea savos produktu iepakojumos jau vairākus gadus izmanto zilo krāsu, un arī Dove produktu noformējumā to lieto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Gada preces jaunpienācēju vidū Bauskas alus, Smiltenes piens un Rēzeknes gaļas kombināts

Žanete Hāka, 15.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosaukumu Gada prece 2012 iegūs 31 pircēju iecienītākais produkts, liecina Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) dati.

Ar mērķi apzināt Latvijas patērētāju vidū populārākās ikdienas preces, LTA kopš 2003.gada piešķir preču zīmi Gada prece. To nosaka dažādās preču kategorijās, aptaujājot nozīmīgākos Latvijas tirgotājus un iepazīstoties ar tirgus izpētes datiem. Šogad pasākums norit jau desmito reizi un, salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu, patērētāju iepirkšanās paradumi mainījušies aptuveni par 30–40%. Pēc pērnā gada datiem izvirzījušies gan jauni līderi, gan savu vietu saglabājuši jau gadiem iecienīti produkti.

Ilggadējo tirgus līderu vidū nosaukumu Gada prece saglabājuši:

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Milzu! sāk graudaugu pārslu eksportu uz Igauniju

Dienas Bizness, 13.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītais zīmols Milzu! pēc nepilna gada darbības uzsācis no Latvijā audzētiem graudaugiem ražotu pārslu eksportu. Kā pirmā valsts eksportam izvēlēta Igaunija.

Pirmās piegādes apjoms ir 10 000 rudzu pārslu pakas, kas aizvadītajā nedēļā mēroja ceļu no ražotnes Kuldīgā uz Tallinu, informē uzņēmumā.

Igaunijas tirgus izvēlēts, ņemot vērā faktu, ka Milzu! komandai šis tirgus ir labi zināms, mums ir pieredze, zināšanas un sadarbības partneri. Izpētot tirgu, arī ēšanas paradumi un prasības pēc uztura sastāva un kvalitātes Igaunijā ir ļoti līdzīgas.

«Ņemot vērā ik mēnesi pieaugošo pieprasījumu Latvijā, Milzu! šobrīd sper pirmos soļus arī eksporta tirgū, piedāvājot rudzu pārslu sēriju kā pirmo piegādes produktu izplatītājam AS Mobec, kas Igaunijā izplata tādus zīmolus kā Ferrero, Kinder Surpise, Unilever, Storck, Heinz un citus starptautiska mēroga zīmolus. Pirmais veikalu tīkls, kurā nonāks Milzu! ražotās pārslas, būs veikalu tīkls Selver. Strādājam, lai Milzu! rudzu pārslu sērija un arī no kviešu graudiem veidotā bērnu sērija būtu pieejamas arī Igaunijas Rimi un Maxima veikalu ķēdēs,» stāsta Milzu! saimnieks Enno Ence.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz straujāku Eiropas tautsaimniecības izaugsmi, pasaules lielākais hedžfonds Bridgewater nupat atklājis, ka licis likmi uz vairāku Vecā kontinenta kompāniju akciju cenu kritumu. Turklāt šī likme nav nekāda mazā - tie esot 22 miljardi ASV dolāru, liecina pieejamā informācija.

Šādi jaunumi investīciju pasaulē ienesuši zināmu apmulsumu, jo atliek vien domāt, vai šis fonds gadījumā nezina ko vairāk par pārējiem, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Bridgewater slavens ar to, ka lēmumus pieņem, balstoties uz tā saucamo Top-down investīciju procesa analīzi. Jau rakstīts, ka šis process sākas ar pasaules ekonomikas stāvokļa pētīšanu, kur uzmanība tiek pievērsta «lielajām» lietām, piemēram, reģionu IKP datiem, inflācijai, centrālo banku politikai utt. Pētot dažādus faktorus un nosakot tendences, tiek apzināta lielā bilde ekonomikā un finanšu tirgos. Kad tā ir salikta pa plauktiem, uzmanība pakāpeniski tiek pievērsta arvien sīkākām detaļām, kas tad attiecīgi noved pie konkrētiem investīciju lēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā spiediens padarīt zaļākus produktus un arī to piegādes liks mainīties ne tikai ražotājiem, tostarp arī Latvijā, bet visam transporta sektoram kopumā.

Globālā mērogā par pakāpenisku pāreju no fosilās uz atjaunojamās enerģijas izmantošanu preču ražošanā un piegādē ir paudušas daudzas kompānijas. Piemēram, Eiropā mēbeļu ražošanas un tirdzniecības kompānijas Ikea, Unilever, BT, Ericsson un Telia vienojās iniciatīvā strādāt pie piegāžu ķēžu dekarbonizācijas.

“Šādu kompāniju skaits tikai vairosies, un tas jāliek aiz auss visiem – gan tiem, kas ražo preces, gan arī tiem, kas tās pārvadā,” secina Klimatneitrāla transporta koridora partnerības klastera pārstāvis Latvijā Ģirts Greiškalns. Viņš savu sacīto pamato ar savu pēdējo divu – 2018.–2020. – gadu darba pieredzi Skotijā, kad šī reģiona gāzes un naftas ieguves kompānijas izrāda praktisku interesi par tām nepieciešamo iekārtu, detaļu ražošanas un transportēšanas radītajiem siltumnīcu gāzu emisiju apmēriem un šo CO2 emisiju mazināšanu, par piemēru minot arī pasaules naftas un gāzes ieguves līderu veidotu organizāciju Oil & Gas Climate Initiative.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas aģentūru topa līdere - Alpha Baltic

Lelde Petrāne, 30.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas asociācija apkopojusi reklāmas aģentūru topu un mediju aģentūru topu, kas attiecas uz 2010. gadu.

Reklāmas aģentūru topā pirmajā pozīcijā ierindota Alpha Baltic, kuras vadītājs ir Lauris Špillers. Tās kapitalizētais apgrozījums bijis 12,4 miljoni latu. Otro vietu ieņem reklāmas aģentūra DDB Latvija - vadītājs Andris Rubīns, apgrozījums - 5,3 miljoni latu, trešo vietu - TBWA/Latvija, vadītāja - Alda Strapāne Medne, apgrozījums - 3,9 miljoni latu.

Ceturtajā un piektajā vietā atrodas reklāmas aģentūras Leo Burnett Riga un Adell Saatchi&Saatchi.

Komentāri

Pievienot komentāru