Alus darītavas Aldaris apgrozījums pērn saglabājies iepriekšējā gada līmenī, kas bija 36,3 miljoni eiro, bet bruto peļņas rādītāji uzlabojušies gandrīz par 1,5 miljoniem eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.
Ar uzņēmuma saimniecisko darbību saistītie zaudējumi samazinājušies gandrīz par 40%, salīdzinot ar 2012. gadu un bija 2,6 miljoni eiro. 2013. gadā Aldaris aizņēma 30% no kopējā alus tirgus.
Savukārt investīcijas uzņēmuma attīstība bijušas aptuveni 2,6 miljonu eiro apmērā, kas ir par 17% vairāk nekā gadu iepriekš. Finanšu dati liecina, ka 2013. gadā uzlabojusies uzņēmuma rentabilitāte, samazinātas fiksētās izmaksas, kā arī palielinājušies vidējie ieņēmumi par vienu pārdoto vienību. Tādējādi uzņēmuma pārstāvji uzskata, ka pērn pieņemtais lēmums par Aldara stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz Premium segmenta alus šķirņu brūvēšanu un mazinot savu dalību lētākā jeb PET alus segmentā, bijis solis pareizajā virzienā.
Mainot uzņēmuma stratēģiju, kas paredz koncentrēšanos uz ekskluzīvā alus brūvēšanu un investīcijām darītavā, uzņēmums saskārās arī ar vienreizējiem izdevumiem aptuveni 7,7 miljonu eiro apmērā. Izdevumi, kas grāmatvedības dokumentos parādās kā zaudējumi, gan nav saistīti ar uzņēmuma pamatdarbību, skaidro uzņēmums. Šajā summā ietilpst pēc jaunās stratēģijas ieviešanas darbiniekiem izmaksātās sociālās garantijas un dažādas atbalsta programmas gandrīz 3 miljonu eiro apmērā, kā arī morāli novecojošu pamatlīdzekļu vērtību samazināšana, vairāku gadu garumā glabātu dažādu nelikvīdo krājumu pārvērtēšana un norakstīšana.