Pasaulē

Samazinājusies Danone pirmā pusgada peļņa

Lelde Petrāne, 27.07.2010

Jaunākais izdevums

Francijas pārtikas grupas Danone pirmā pusgada tīrā peļņa samazinājusies par 10%, ziņo MarketWatch.

Grupas tīrā peļņa šā gada pirmajā pusgadā bijusi 838 miljoni eiro. Tajā pašā laika posmā iepriekšējā gadā Danone nopelnīja 932 miljonus eiro.

Apgrozījums pieaudzis par 7% līdz 8,36 miljardiem eiro no 7,52 miljardiem eiro pirms gada.

Attiecībā uz 2010.gadu kopumā Danone atzīmējusi, ka «finanšu, ekonomiskās un sociālās krīzes turpinās negatīvi ietekmēt patēriņa tendences Eiropā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Danone paplašina preču ražošanu pasaules nabadzīgajiem

Ritvars Bīders, 30.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot jaunus ceļus biznesa attīstībai, Francijas pārtikas ražotājs Danone aktīvāk sācis piekopt stratēģiju, kura paredz ievērojami lētāku produktu piedāvājumu attīstības valstu patērētājiem, raksta Wall Street Journal.

Danone ir kļuvusi par vienu no pasaules lielākajām pārtikas kompānijām, pateicoties tādiem produktiem kā, piemēram, Danone jogurtiem, Evian minerālūdenim un mazuļu pārtikai Bledina. Taču, mazinoties attīstībai Danone tradicionālajos tirgos, kompānija sākusi aktīvāk meklēt jaunus ceļus attīstībai.

Francijas Danone sācis ražot produkciju, kas speciāli paredzēta patērētājiem attīstības valstīs. Viens no šādiem produktiem ir jogurta dzēriens Dolima, ko Senegālā var iegādāties par 0,10 ASV dolāriem.

Danone plāno arī 10 centu jogurta dzērienu Indonēzijas tirgum. Meksikā kompānija jau tirgo nelielas ūdens krūzītes par 15 centiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pārtikas produktu ražošanas kompānija Danone nolēmusi mainīt jogurta zīmolu Activia un Actimel reklāmas, tādējādi pārtraucot pūliņus pierādīt to labvēlīgo ietekmi uz veselību, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Danone norādīja, ka anulējusi Eiropas Savienības (ES) pārtikas drošības uzraudzības aģentūrā (EFSA) iesniegto pieteikumu, kurā kompānija centās iegūt oficiālu apstiprinājumu iepriekš paustajiem apgalvojumiem par to populārajiem zīmoliem.

Iepriekš bifidobaktērijas saturošais piena produkts Activia tika reklamēts kā palīgs gremošanas sistēmas darbības uzlabošanai, savukārt piena dzēriens Actimel reklāmās tika slavēts kā līdzeklis organisma aizsardzībai pret slimībām.

Jau februārī EFSA pauda bažas par Danone apgalvojumiem, ka sastāvdaļa, kas pazīstama kā "immunofortis", mazuļu pārtikas produktos var stiprināt to imūnsistēmu, norādot, ka tas nav zinātniski pierādīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

RPK investors Beshmeļņickis – viens no turīgākajiem Krievijā

Sandra Dieziņa, 27.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas piena kombināta (RPK) piesaistītais finanšu investors Andrejs Beshmeļņickis jaunākajā Forbes veidotajā Krievijas turīgāko ļaužu reitingā ierindojies 137. vietā.

Andreja Beshmeļņicka īpašumu kopvērtība 2011. gadā tiek lēsta 700 miljoni USD vērtībā, kas ir par 50 miljoniem vairāk, nekā gadu iepriekš. Kā liecina Forbes reitings, Beshmeļņicka bagātības avots ir piena rūpniecība. Karjeru viņš sācis 1994. gadā Inkombankā, bet pēc tās kraha palīdzējis Sibņeftj akcionāriem iegādāties bankai piederošo Omskas bekonu, kam kļuvis par ģenerāldirektoru. 2000. gadā Beshmeļņickis kopā ar citiem Sibņeftj akcionāriem un miljonāru sarakstā iekļuvušo Andreju Blohu izveidoja holdingu Planēta menedžments, kas nodarbojās ar gaļas un piena pārstrādi. Divus gadus vēlāk partneri izpirka savas Planētas daļas un izveidoja kompāniju Unimilk, kas kļuva par vienu no vadošajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Krievijā un 2010. gadā apvienojās ar Danone. Šobrīd Beshmeļņickis ir apvienotā uzņēmuma Danone – Unimilk direktoru padomes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Perifērijas grūtības ietekmējušas jogurta tirgus flagmaņa rezultātus

Jānis Šķupelis, 17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien savus šā gada trešā ceturkšņa rezultātus publicēja pasaules lielākais jogurta ražotājs Danone – uzņēmuma pārdošanas apjomos negatīvi ietekmējusi situācija eirozonas perifērijā, kur pēc kompānijas produkcijas ir mazāks pieprasījums, ziņo Reuters.

Kopumā minētā uzņēmuma ieņēmumi, kas koriģēti ņemot vērā pārņemšanas darījumus un valūtu kursu izmaiņas, šā gada trešajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn auguši par 5% līdz 5,26 miljardiem eiro. Pirms tam Bloomberg aptaujātie analītiķi gaidīja ieņēmumu pieaugumu vidēji par 6,1%.

Kompānijas vadība atzīst, ka situācija būtu krietni labāka, ja nebūtu eirozonas parādu krīzes. Tiek ziņots, ka Spānijā un Itālijā Danone pārdošanas apjomi trešajā ceturksnī sarukuši par 10%.

Rezultātā šodien Danone akcijas cena saruka par 5,3%. Kompānijas vadība arī atzina, ka situācija 2013. gadā daudz nemainīsies no tās, kāda tā ir tagad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Abdulmuslimovs: Food Union agri vai vēlu pārdos Danone; Latvijā jāveido jauns piena pārstrādes holdings

Nozare.lv, 25.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Bislans Abdulmuslimovs pēc koncerna AB holdings reorganizācijas un tā kapitāldaļu pārņemšanas atbalsta ideju izveidot piena pārstrādes koncernu kā pretsparu Krievijas investoru izveidotajam Food Union, kurš, pēc viņa prognozēm, agri vai vēlu tiks pārdots franču kompānijai Danone.

«Viens ir skaidrs - ja gribam saglabāt vietējo piena pārstrādi, jāveido liels koncerns. Piemēram - AS Rankas piens, AS Tukuma piens, AS Smiltenes piens - tie ir lieliski uzņēmumi, tomēr to apgrozījums, tirgus daļa un zīmoli nav spēcīgi. Tikai jauns piena pārstrādes holdings varēs veidot pretsvaru AS Rīgas piena kombināts (RPK) un AS Valmieras piens (VP) apvienotajam koncernam Food Union,» norāda Abdulmuslimovs.

Jautāts, kāpēc būtu jāveido pretspars un vai tiek prognozētas izmaiņas piena tirgū, viņš norādīja, ka izmaiņas būs un to shēma būs «visai vienkārša».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Danone brīdina par izmaksu kāpumu un paziņo par gada peļņas pieaugumu

Lelde Petrāne, 15.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Groupe Danone SA pievienojusies tām kompānijām, kuras brīdinājušas par strauju izejvielu izmaksu pieaugumu. Vienlaikus tā paziņojusi par gada peļņas un apgrozījuma kāpumu, vēsta The Wall Street Journal.

Pasaulē lielākais jogurta ražotājs informējis, ka tīrā peļņa pieaugusi par 38% līdz 1,87 miljardiem eiro. Apgrozījums palielinājies par 14% līdz 17,01 miljardam eiro.

Danone, kas pārdod arī zīdaiņu pārtiku un ūdeni pudelēs, norādījusi, ka izejvielu cenu pieaugums šogad varētu sasniegt 6 - 9%.

Francijā bāzētā Danone informējusi, ka pieaugošās izejvielu izmaksas pagājušajā gadā daļēji kompensētas ar izmaksu samazināšanas pasākumiem, ieskaitot mazākus izdevumus par reklāmu un akcijām.

Kompānija tomēr esot paaugstinājusi savu produktu cenas vairākās valstīs, tostarp Argentīnā, Ukrainā, Turcijā un Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Danone: Vairāki Eiropas pārtikas ražotāji uz laiku atlikuši savu produktu norāžu pieteikumus

Žanete Hāka, 15.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Danone uz laiku atlikusi Actimel un Activia reklāmas kampaņu par veselībai noderīgajām sastavdaļām šajos produktos, informēja kompānijas pārstāvji.

«Runa nav par produktu veselīgajām īpašībām, bet gan reklāmas tekstiem jeb norādēm, kuru izskatīšana ir uz laiku atlikta EFSA un tiks izskatīta 2010. gada septembrī. Līdz tam laikam vairāki Eiropas pārtikas ražotāji uz laiku atlikuši savu produktu norāžu pieteikumus,» skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Šādu lēmumu pieņēmuši ne tikai Danone, bet arī citi starptautiski zināmi funkcionālās pārtikas ražotāji kā Nestle un Unilever.

Db.lv jau informēja, ka Latvijā populāro jogurtu Activia un dzēriena Actimel ražotājs vairs nereklamēs šos produktus kā veselību uzlabojošus, raksta Telegraf.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Anete Jēkabsone-Žogota kļuvusi par Actimel reklāmas seju

Valdis Vikmanis, 31.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no labākajām basketbolistēm pasaulē Anete Jēkabsone-Žogota kļuvusi par Actimel reklāmas seju, Db.lv informēja Actimel zīmola vadītāja Baltijā Linda Bula.

Šai lomai sportiste izvēlēta sava aktīvā dzīvesveida, profesionālo panākumu, kā arī Latvijas iedzīvotāju simpātiju dēļ. Lai izprastu Latvijas patērētāju viedokli, Danone Latvijā veica pētījumu, kura ietvaros lūdza dažādu vecuma kategoriju Latvijas iedzīvotājus minēt Latvijā populāras personas, kas asociējas ar veselīgu uzturu un dzīvesveidu kopumā. Aptaujā par veselīgāko sportisti Latvijas iedzīvotāji atzina Aneti Jēkabsoni-Žogotu.

«Anete ir ne tikai Latvijas populārākā sportiste, bet arī aktīva un veselīga dzīvesveida piekritēja. Tas mums bija ļoti svarīgs kritērijs, izvēloties produkta tēlam personību, kas ikvienam ir ne tikai simpātiska un tautā populāra, bet galvenokārt saistās ar rūpēm par savu un sev tuvāko cilvēku veselību, kā arī piekopj aktīvu un veselīgu dzīvesveidu,» apgalvo Evija Strēle, Danone mārketinga vadītāja Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Danone apvienos NVS biznesu ar Krievijas Unimilk

Lelde Petrāne, 18.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas piena produktu kompānija Danone piektdien paziņojusi, ka ir noslēgusi darījumu apvienot tās svaigo piena produktu biznesu NVS zonā ar Krievijas Unimilk, vēsta MarketWatch.

Apvienošanās padarīšot Danone-Unimilk par piena produktu līderi NVS zonā. Tikšot iegūts 21% no Krievijas piena produktu tirgus.

Jaunā uzņēmuma vadītājs būšot Andrejs Beskhmelnitskis, kurš patlaban ir Unimilk vadītājs.

Danone kontrolēs 57,5% no jaunā uzņēmuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francijas Danone ieiet ASV saldētā jogurta segmentā

Lelde Petrāne, 24.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pārtikas grupa Danone SA trešdien paziņojusi, ka tā parakstījusi vienošanos par ASV Oregonas štata pilsētā Portlendā bāzētā saldētā jogurta ražotāja YoCream International Inc. iegādi, ziņo MarketWatch. Kompānijas iegāde Danone izmaksās 103 miljonus ASV dolāru.

Šis darījums dos iespēju Danone ieiet saldētā jogurta segmentā, kas ir strauji augošs ASV, kā arī dos tai pieeju izplatīšanas tīklam.

YoCream 2010.gada tīrais apgrozījums tiek lēsts ap 58 miljoniem ASV dolāru.

Kompānijas iegādes darījumu plānots noslēgt jau līdz šā gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šolks: Food Union un Rīgas piensaimnieka apvienošanās būtu ieguvums patērētājiem un arī nozarei

LETA, 01.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiktu noslēgts darījums par piena pārstrādes koncerna Food Union un SIA Rīgas piensaimnieks apvienošanos, ieguvēji būtu patērētāji un arī nozare kopumā, sacīja Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības vadītājs Jānis Šolks.

Pēc viņa domām, ja šāds darījums tiks noslēgts, tas veicinās Latvijas piena ražotāju konkurētspēju.

«Ir skaidrs, ka no šī darījuma, kad un ja tas tiks noslēgts, apvienojot abus uzņēmumus, iegūs patērētāji, paši uzņēmumi, kā arī nozare kopumā. Food Union un Rīgas piensaimnieka apvienošanās nostiprinās konkurētspēju,» atzīmēja Šolks.

Viņš arī norādīja, ka papildus attīstot un integrējot Rīgas piensaimnieku koncernā Food Union, konkurētspējīgāka kļūs arī abu šo uzņēmumu produkcija. Tāpat pozitīvs ieguvums varētu būt patērētājiem cenu ziņā, proti, tās varētu izlīdzināties.

Tāpat kā ieguvumu vietējam tirgum no šāda darījuma Šolks atzīmēja arī Food Union eksportu uz Ķīnu. «Šajā brīdī, kad nozarē ir grūtības situācijas ar Krieviju dēļ, vietējiem piena ražotājiem ir svarīgi atrast citas iespējas. Koncerns Food Union šajā ziņā ar saviem produktiem patlaban ir ticis tālāk par citiem Latvijas uzņēmumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā zīmola komunikācijas maiņu Latvijas tirgū īstenojis piena produktu zīmols Actimel.

Pārmaiņu pamatā ir pāreja no racionālas komunikācijas par Actimel labvēlīgo ietekmi uz veselību uz emocionālu komunikāciju ar #StayStrong uzmundrinājumu. #StayStrong jeb #turies atklāj zīmola jauno pozicionējumu, kas izceļ ikdienā nepieciešamo pozitīvo izturību.

«Iekšējais spēks slēpjas attieksmē – šādu ziņu vēlamies nodot mūsu auditorijai,» saka Gunta Jurča, Danone mārketinga vadītāja Baltijas valstīs. «Šīs pārmaiņas ir nozīmīgs lēciens komunikācijā, jo īpaši zīmolam, kas iepriekš fokusējies uz produkta funkcionālo vēstījumu.»

Globālā #StayStrong ziņojuma adaptācijai Latvijā piesaistīts arī vēstnieks – Rīgas Improvizācijas teātra aktieris Jānis Rozenvalds. Komunikācija īstenota arī sociālajos tīklos ar #turies un #StayStrong mirkļbirkām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā privātā kapitāla investīciju grupa Meridian Capital NVS fonds (Meridian Capital) iegādāsies SIA Rīgas piensaimnieks, kas ir viens no lielākajiem piena pārstrādātājiem Latvijā, informēja Food Union pārstāve Linda Mežgaile.

Rīgas piensaimnieks kopš 2010.gada pieder riska kapitāla uzņēmuma Darby Private Equity filiālei. Rīgas piensaimnieka iegādes mērķis ir uzņēmuma tālāka konsolidācija ar piena pārstrādātāju Food Union. Darījuma noslēgšanai ir nepieciešams saņemt Latvijas Konkurences padomes atļauju. Patlaban netiek lēsts precīzs darījuma noslēgšanas termiņš, un darījuma finansiālie noteikumi netiks izpausti, jo tā ir komerciāli konfidenciāla informācija.

Meridian Capital ir ilggadējs Latvijas piena pārstrādes uzņēmuma Food Union finansiālais partneris, un Meridian Capital investīciju direktors Nodirs Normatovs ir Food Union grupas uzņēmuma Rīgas piena kombināts padomes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Portrets - Ulla Zakowski, Danone vadītāja Somijā un Baltijas valstīs

Armanda Vilciņa, 22.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes pamatā ir prasme pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem un spēja ieviest dažādas inovācijas, kas var nodrošināt konkurētspēju un panākumus arī ilgtermiņā, teic Ulla Zakowski, Danone vadītāja Somijā un Baltijas valstīs.

Galvenais faktors, lai veicinātu cilvēku uzticēšanos uzņēmumam un mudinātu klientus veikt atkārtotus pirkumus, ir kvalitāte, domā U.Zakowski. Lai attīstītos, ir nepieciešams sekot līdzi tirgus vajadzībām, konkurencei un zināt savas mērķauditorijas vajadzības.

Patērētāji bieži vien meklē jaunas tendences un iekļauj savā ikdienā daudzveidīgus produktus, tāpēc plašs produktu klāsts un nepārtrauktas inovācijas var palīdzēt piesaistīt jaunus klientus, kā arī saglabāt esošos, spriež Danone vadītāja Somijā un Baltijas valstīs.

Gūst starptautisku pieredzi

Bērnībā iedvesmojos no gudru un spēcīgu sieviešu tēliem seriālā Alija Makbīla (Ally McBeal), tādēļ gribēju kļūt par juristi, atminas U.Zakowsi. “Vēlmi apgūt šo profesiju veicināja arī mana vidusskolas apmaiņas programma Amerikas Savienotajās valstīs (ASV), tādēļ es nolēmu pieteikties tiesību studijām Somijā un sagatavošanas kursiem, lai veiksmīgi nokārotu iestāšanās eksāmenu. Laika gaitā gan sapratu, ka reālajā dzīve Eiropas un Somijas tiesību sistēma krasi atšķiras no idealizētās Amerikas tiesību sistēmas televīzijas seriālā. Gūtā atziņa mudināja mani pārskatīt savus mērķus. Apdomājot savas stiprās puses, atklāju, ka es patiesi izbaudu darbu ar cilvēkiem un tādu darba ikdienu, kurā ir būtiska sadarbība, saskarsme ar cilvēkiem un darbs komandā,” stāsta U.Zakowski, kura, pēc vidusskolas absolvēšanas, iestājās Belvjū Universitātē (Bellevue University) ASV un vēlāk ieguva bakalaura grādu komunikācijā un biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošās Rietumvalstu kompānijas jau kādu laiku sākušas ziņot par savu iepriekšēja ceturkšņa sniegumu. Peļņas atskaites bieži vien papildina uzņēmumu vadītāju spriedumi un mājieni par nākotni. Redzams, ka šo finanšu atskaišu publicēšanas sezonu daudzas lielās kompānijas arī izmanto, lai informētu par savu produktu un pakalpojumu cenu tālāku palielināšanu.

Piemēram par cenu palielināšanu plašam produktu klāstam nupat ziņojis globālais dažnedažādu patēriņa preču ražotājs Procter & Gamble (tas kontrolē, piemēram, Gillette, Pampers, Ariel un teju neskaitāmas citas preču zīmes). Līdzīgi par cenu palielināšanu ziņojis globālais patēriņa preču smagsvars Unilever, kas iepriekšējā ceturksnī vidēji tās audzējis par 4%, kas ir visvairāk kopš 2021. gada. Arī šai kompānijai piederošo preču zīmju saraksts ir ļoti garš, kur cita starpā šis uzņēmums ir lielākais pasaules saldējuma ražotājs (tas kontrolē, piemēram, Magnum preču zīmi).

Vēl par savu cenu palielināšanu nupat ziņojuši tādi uzņēmumi kā Nestle, Danone un WD-40 Co utt. Tāpat dauzu šādu uzņēmumu vadība devusi mājienus, ka cenu palielināšana, iespējams, būs nepieciešamā arī nākamgad. “Mums jāgatavojas vēl vismaz 12 mēnešiem ar inflācijas spiedienu. Mēs atrodamies tādā inflācijas vidē, kas ir vērojama reizi divdesmit gados,” spriedusi minētā Unilever vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MADARA Cosmetics jauna izpilddirektore

Db.lv, 18.05.2023

Izpilddirektore Gunta Šulte (no kreisās), “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners, valdes priekšsēdētāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotājs “MADARA Cosmetics” stiprina vadības komandu ar jaunu izpilddirektori – Guntu Šulti, lai ar lielāku vērienu turpinātu eksporta izaugsmi Eiropā, īpaši Francijā, Vācijā un Skandināvijas valstīs, informē “MADARA Cosmetics” valdes loceklis Uldis Iltners.

“MADARA Cosmetics” vadības komandas struktūrā tiks veiktas izmaiņas – izpilddirektores amatā 22. maijā stāsies profesionāla vadītāja ar 20 gadu pieredzi Gunta Šulte, kura pēdējos trīs gadus bijusi globālas kompānijas Skandināvijas un Baltijas valstu vadības komandā ar atbildību par vairāk nekā 300 miljonu eiro vērtu biznesu.

Uzņēmuma līdzdibinātājs un līdzšinējais izpilddirektors Uldis Iltners turpinās darbu valdes locekļa statusā, savukārt ikdienas “MADARA Cosmetics” darba vadības funkcijas pakāpeniski nodos jaunajai izpilddirektorei, lai pats varētu fokusēties uz kompānijas attīstības stratēģijas jautājumiem, kā arī jaunu biznesa projektu attīstīšanu. “MADARA vīzija un ceļš nemainās. Mēs ar Lotti paliksim uzņēmuma valdē, mūsu lomas uzņēmuma pārvaldībā, ilgtermiņa stratēģijas veidošanā un jaunu mērķu izvirzīšanā paliks nemainīgas, bet ar Guntas pievienošanos mēs stiprinām savu spēju mērķu realizēšanā,” pārliecināts U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Danone darbavietu samazināšanas plāns skars 26 Eiropas valstis

Lelde Petrāne, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pārtikas un dzērienu kompānija Danone paziņojusi, ka tā likvidēs 900 darba vietas, jo Dienvideiropas valstīs nelabvēlīgās situācijas dēļ samazinājušies pārdošanas apjomi, ziņo BBC.

Activia jogurtu un Evian pudelēs pildītā ūdens ražotājas pārdošanas apjomi 2012. gadā veidojuši 20,1 miljardu eiro. Tas ir kāpums par 5,4%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Savukārt pārdošanas apjomi Eiropā līdz ar patērētāju pieprasījuma būtisku kritumu sarukuši par 3%.

Tas licis Danone īstenot izmaksu samazināšanas plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lietuvas konkurences uzraugi atļauj Meridian Capital iegādāties Rīgas piensaimnieku

Žanete Hāka, 19.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Konkurences padome atļāvusi Kaimanu salās reģistrētajam fondam Meridian Capital CIS Fund iegūt netiešu vienpersonisku kontroli pār Latvijas piena pārstrādes uzņēmumu SIA Rīgas piensaimnieks, raksta Veršlo žinios.

SIA Rīgas piensaimnieks pazīstamākie produkti ir Kārums un Dzintars.

Darījumu vēl jāapstiprina Latvijas Konkurences padomei. Iesniegumu padome saņēma maijā, un patlaban tas tiek izskatīts.

Db.lv jau rakstīja, ka starptautiskā privātā kapitāla investīciju grupa Meridian Capital NVS fonds (Meridian Capital) iegādāsies SIA Rīgas piensaimnieks, kas ir viens no lielākajiem piena pārstrādātājiem Latvijā, informēja Food Union pārstāve Linda Mežgaile.

Rīgas piensaimnieks kopš 2010.gada pieder riska kapitāla uzņēmuma Darby Private Equity filiālei. Rīgas piensaimnieka iegādes mērķis ir uzņēmuma tālāka konsolidācija ar piena pārstrādātāju Food Union. Patlaban netiek lēsts precīzs darījuma noslēgšanas termiņš, un darījuma finansiālie noteikumi netiks izpausti, jo tā ir komerciāli konfidenciāla informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Februārī pieaudzis reklāmu skaits

Sanita Igaune, 23.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī, salīdzinot ar janvāri presē, televīzijā un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, liecina TNS Latvia dati.

Televīzijā februārī, salīdzinot ar janvāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 27%. «Līdzīgas reklāmu apjoma izmaiņas ir novērojamas katru gadu,» norāda TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Februārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Henkel, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser, Danone un LMT. Reklamētākie zīmoli televīzijā: Danone, Zelta Zivtiņa, O!Karte, Coca-Cola un Maxima.

Savukārt reklāmas apjoms presē februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, ir pieaudzis par 27%, kas tāpat kā televīzijā ir skaidrojams ar sezonas īpatnībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ārpus kabineta

Grāmatvedība – tā ir radoša profesija

Andrejs Vaivars, 21.03.2013

Pirmā nauda jānopelna vienā biznesā, un tad jāķeras pie augstāka līmeņa uzņēmējdarbības - Dz.Uibo

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā nauda ir jānopelna vienā biznesā, un tad jāķeras pie augstāka līmeņa uzņēmējdarbības – lai strādātu grāmatvedības jomā, jau ir jābūt visnotaļ specifiskām zināšanām, tā uzskata kompānijas Amaija līdzīpašniece un valdes priekšsēdētāja Dzintra Uibo.

Viņa naudu nopelnījusi, izveidojot, attīstot un veiksmīgi pārdodot bērnu preču tirdzniecības kompāniju Amaija, bet nu jau vairākus gadus sekmīgi vada grāmatvedības un finanšu pakalpojumu uzņēmumu ar tādu pašu nosaukumu. „Viss notika ļoti vienkārši – 2007. gadā tika pārdots iepriekšējais bizness, kuru nopirka liela starptautiska kompānija Danone. Jaunais īpašnieks skaidri pateica, ka uzņēmumu iegādājās, lai tajā īstenotu savu stratēģiju, padarot to par bērnu pārtikas tirdzniecības pārstāvniecību Latvijā,” stāsta Dz. Uibo. Bērnu preču tirdzniecības uzņēmums mums piederēja divām līdzīpašniecēm – Dz. Uibo un kompānijas galvenajai grāmatvedei Anitai Melderei. Abas vienojušās, ka, lai gan visi pārējie darbinieki nu jau nopirktajā uzņēmumā paliek, viņām jāiet prom. Laika gaitā vēlmi strādāt kopā ar viņām izteikusi arī galvenās grāmatvedes nu jau bijusī vietniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Viļņas uzņēmumā atklāj 11 tonnas viltota zīdaiņiem paredzēta piena maisījuma Aptamil

LETA, 08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas policija kādā Viļņas uzņēmumā atklājusi 11 tonnas zīdaiņiem paredzēta piena maisījuma, kas, domājams, viltots un nelikumīgi marķēts ar vienu no pasaulē pazīstamākajiem zīmoliem Aptamil, kurš pieder uzņēmumu grupai Danone.

Kā norāda Viļņas apriņķa policija, šī nelegālā produkcija - vairāk nekā 18 000 iesaiņojumi, kuras kopējā vērtība pārsniedz 240 000 eiro, - bijusi sagatavota izplatīšanai Lietuvā un citās Eiropas Savienības valstīs.

Lielākas bažas raisa iespēja, ka šo iepakojumu saturs varētu neatbilst veselības normu prasībām un apdraudēt zīdaiņu veselību.

Pēc policijas datiem, tas ir pirmais tāda veida sūtījums, bet līdz šim Aptamil viltojumi Lietuvas tirgū nav nonākuši. To apliecinājis arī Lietuvas Valsts pārtikas un veterinārijas dienests.

«Saskaņā ar mūsu rīcībā esošo informāciju minētais viltoto maisījumu sūtījums ir aizturēts un tirgū nav nonācis,» ziņu aģentūrai BNS sacījusi šā dienesta pārstāve Jurgita Savickaite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilie sakari joprojām reklamētākā nozare Latvijā

Sanita Igaune, 03.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo sakaru nozare (Tele2, LMT, Bite) pirmajos sešos mēnešos ir saglabājusi reklamētākās nozares statusu, otrdien žurnālistiem pastāstīja TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.

Tai seko mazumtirdzniecības nozare (Maxima, Rimi, Linstow), trešajā vietā ir mājsaimniecības higēna (Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser), ceturtajā – aukstie dzērieni (Coca Cola, Cido, Cēsu alus), bet piektajā vietā – zāles (Nycomed, Berlin-Chemie, Menarini, Sandoz).

Pirmajā pusgadā Latvijas medijos visvairāk reklamēto nozaru saraksts palicis stabils. Pozīcijas, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu ir saglabājusi mobilo sakaru un mazumtirdzniecības nozare, kā arī ceturto vietu auksto dzērienu nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Tirgos dominē asins krāsa

Jānis Šķupelis, 27.02.2020

Vairāku valstu akciju tirgus indeksu izmaiņa šo ceturtdien (ekrānšāviņš nedaudz pēc pusdienlaika).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju tirgos arī šo ceturtdien turpināja dominēt sarkanā krāsa. Tādējādi liels brīnums nebūtu tas, ka Eiropas (un ne tikai) akciju tirgiem šī nedēļa galu galā izrādīsies sliktākā vismaz kopš 2011. gada.

Vadošais stāsts ir tas pats vecais, kuru gan nepārtraukti papildina jaunas ziņas un nu arī – bailes. Katrā ziņā šobrīd ir faktiski neiespējami paredzēt to, cik ilgi un kādus apmērus pasaulē uzņems koronavīrusa izplatīšanās. Ja vēl nesen pārsvarā tika spriests par Ķīnas ekonomikas pievēršanos, tad tagad nav izslēgts, ka šāds scenārijs varētu gaidīt arī citus nozīmīgus tirgus.

Vēl - ja sākotnēji tika lēsts, ka notiekošajam būs negatīva (bet ierobežota!) ietekme uz piegāžu ķēdēm, tad tagad tas draud jau izvērsties plašākā šokā, kura apmēru un ietekmi uz jau tā nepārliecinošo pasaules tautsaimniecību aplēst ir grūti. Attiecīgi to pie pamatīgas devas ar emocijām arī mēģina "iecenot" finanšu tirgus dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu pārtraukuši sadarbību ar Krieviju

LETA--UNIAN, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu ir pārtraukuši sadarbību ar Krieviju, protestējot pret tās plašo iebrukumu Ukrainā, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

No Krievijas "aizgājuši un aiziet: "Apple", "Audi", "Chevrolet", "Cadillac", "Coca Cola", "Danone", "Dell", DHL, "Ericsson", "Ford", HP, "Harley Davidson", "General Motors", "Jaguar", "Lenovo", "LinkedIn", "Maersk" (ardievu, "Ali express" un ASOS), "Nike", "Scania", "Porsche", "Renault", "OnlyFans", AMD, "Adobe", BMW, "Dropbox" (pēc dažām dienām), "FedEx", "Intel", "Mercedes", "Nestle"," teikts paziņojumā.

Krieviju bloķējuši uzņēmumi "Apple Pay", "Amazon", "Cex Io", "Etsy", "Facebook" (slēgti Krievijas mediju konti), "Google Pay", "Google Maps", "Instagram" (Krievijas propagandas bloķēšana), "Paysera", "Samsung pay".

Krievijas dalību dažādos pasākumos atcēluši to rīkotāji "Cannes Festival", "Eurovision", "Formula 1", FIFA, MOK, "Mobile World Congress", NHL, bet uzņēmums "Adidas" atteicies strādāt ar Krievijas futbola izlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR tīkls Centrāleiropā un Austrumeiropā MSL turpmāk oficiāli darbosies kā viens no Publicis Groupe Latvia zīmoliem, līdzās radošajai aģentūrai Leo Burnett, mediju aģentūrai Starcom un digitālajai aģentūrai Digitas.

Ar MSL zīmola ieviešanu vietējā mērogā Publicis Groupe paplašina sabiedrisko attiecību pakalpojumu klāstu Baltijas valstu tirgos.

Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, stāsta: "Sabiedriskās attiecības vienmēr ir bijušas mūsu sniegto pakalpojumu klāstā, un pēdējo gadu laikā esam plānojuši šo biznesa daļu attīstīt. Esmu gandarīts, ka šodien šie plāni beidzot ir īstenojušies, pateicoties paplašinātajai komandai jaunās izpilddirektores Baibas Kauliņas vadībā."

"Laikā, kad pasaule piedzīvo milzīgas pārmaiņas, sabiedrisko attiecību nozarei vienmēr ir bijusi izšķiroša loma, palīdzot zīmoliem pielāgoties pasaules dinamikai un saglabāt aktualitāti. Komunikācija ir kļuvusi daudz plūstošāka, dinamiskāka un daudzslāņaināka," komentē Baiba Kauliņa, MSL Baltics izpilddirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru