Citas ziņas

Samazinoties pulksteņu pārdošanas apjomiem, sarūk Swatch Group peļņa

, 09.02.2010

Jaunākais izdevums

Swatch Group pagājušā gada peļņa samazinājusies līdz 759 miljoniem Šveices franku (708 miljoni ASV dolāru) no 834 miljoniem franku iepriekšējā gadā, bet pārdošanas apjomi sarukuši līdz 5.14 miljardiem franku no 5.68 miljardiem franku, ziņo MarketWatch.

Dow Jones Newswires aptaujātie analītiķi bija prognozējuši nedaudz zemāku - 700 miljonu franku peļņu.

2010.gada perspektīvas esot «izcilas», jo nupat aizvadīts otrais labākais janvāris grupas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas māksliniece, radot Swatch pulksteņa dizainu, domājusi par savu sajūsmu

LETA, 16.05.2012

Šveices pulksteņu ražotāja "Swatch" dizaina konkursa uzvarētāja māksliniece Marta Zariņa-Ģelze (no kreisās) un modes eksperte un portāla "Arterritory" līdzīpašniece Una Meistere piedalās preses konferencē, kurā informē par notikušo Šveices pulksteņu ražotāja "Swatch" pulksteņu dizaina konkursu "Swatch Art Rules".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunā māksliniece Marta Zariņa-Ģelze, gūstot uzvaru Swatch Art Rules konkursā, vienā acu mirklī nokļuvusi starp tiem pasaules populārajiem cilvēkiem, piemēram, Joko Ono, kas radījuši pulksteņu dizainus, žurnālistiem sacīja modes eksperte un portāla Arterritory līdzīpašniece Una Meistere.

«Šī nav gadījuma balva. Tā ir nopietna dizaina balva no Šveices pulksteņu ražotāja Swatch, kas ir ļoti inovatīva kompānija,» pauda Meistere.

Viņa jaunajai māksliniecei pēc uzvaras konkursā vēl prast stratēģiski izmantot šo iespēju un nezaudēt savu radošumu.

Zariņas-Ģelzes uzvara konkursā rāda, ka māksliniecei ir izdevies realizēt to, pēc kā pati ir tiekusies, jo viņai ir izdevies integrēt konceptuālo domāšanu dizainā, norādīja Rīgas mākslas telpas kuratore Inga Šteimane.

Pati māksliniece atklāja, ka, strādājot pie pulksteņa dizaina, iedomājusies, kā justos uz skatuves kā uzvarētāja un kāds varētu būt kliedziens no emociju pārpilnības. Zariņa-Ģelze konkursā uzvarēja ar ideju Scream of Victory (Uzvaras kliedziens), kas balstās uz sajūsmas kliedziena digitālu atveidu gan trofejas, gan pulksteņa dizainā. Pēc Latvijas mākslinieces dizaina tiks veidota Swatch TTR Snovborda pasaules čempionāta galvenā balva - trofeja un laureātu dāvanas - pulksteņi 2012./2013.gada sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Swatch «uzmetis» mazos pulksteņu ražotājus

Lelde Petrāne, 09.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pretmonopola komisija trešdien paziņojusi, ka uzsākusi izmeklēšanu saistībā ar pulksteņu ražotāja Swatch rīcību, jo pastāv aizdomas par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu. Grupa nolēmusi pārtraukt piegādāt detaļas citiem pulksteņu ražotājiem, vēsta thelocal.ch.

COMCO, kā pazīstama šī komisija, izmeklēšanu uzsākusi pirmdien kopā ar pašu Swatch. Tā radīšot skaidrību, vai «rīcība ir pozīcijas ļaunprātīga izmantošana no konkurences viedokļa», teikts COMCO paziņojumā.

Swatch, kas ir galvenais pulksteņu detaļu piegādātājs citiem pulksteņu ražotājiem Šveicē, paziņojis, ka tas vēlas pārtraukt pārdot detaļas citiem pulksteņu ražotājiem.

COMCO tādēļ uzsākusi izmeklēšanu, lai pārliecinātos, ka šis solis, kas, kā tiek paredzēts, īpaši negatīvi ietekmēs mazos pulksteņu ražotājus, kuri detaļas neražo, nepārkāpj pretmonopola noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienam no pasaulē lielākajiem juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīkliem Tiffany & Co būs jāsamaksā Šveices pulksteņu ražotājam Swatch 499 miljoni ASV dolāru sods, vēsta BBC.

Tāpat Tiffany būs jāapmaksā arī tiesas izdevumi aptuveni deviņus miljonu apjomā.

Šādu lēmumu pieņēmusi Nīderlandes arbitrāžas tiesa, kas lēmus, ka Tiffany nav ievērojusi pirms vairākiem gadiem ar Swatch slēgto sadarbības līgumu. Tikmēr Tiffany vadība pauduši «šoku un vilšanos» par šādu tiesas lēmumu.

Tiffany un Swatch nesaprašanās sākās pirms diviem gadiem, kad Šveices pulksteņu ražotājs apsūdzēja juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīklu uzņēmējdarbības traucēšanā. Vēl pirms tam – 2007. gadā – abas kompānijas kļuva par partnerēm. Tiffany un Swatch toreiz dibināja kopuzņēmumu Tiffany Watch Co., kura darbības veids bija Tiffany & Co. zīmola pulksteņu ražošana. Tāpat vienošanās paredzēja, ka Tiffany veikalos tiks tirgoti arī Swatch pulksteņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Luksusa preču pieprasījums Āzijā palīdz audzēt Swatch peļņu

Ritvars Bīders, 08.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais pulksteņu ražotājs Swatch 2010. gadu noslēdzis ar 1,07 miljardu Šveices franku (579 miljonu latu) lielu peļņu, kas ir par 29% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Bloomberg.

Swatch peļņas pieaugumu skaidro ar pieprasījuma pieaugumu pēc luksusa klases pulksteņu, kas īpaši bija novērojams Āzijā. Kompānijas apgrozījums 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, palielinājies par 19% līdz 6,44 miljardiem franku (3,48 miljardiem latu).

Pēc finanšu datu publicēšanas Swatch akcijas cena Cīrihes biržā palielinājusies par 2%.

Pērn kopumā vairāk nekā puse no Šveices pulksteņu eksporta devās uz Āzijas valstī. Lielākais noieta tirgus bijusi Honkonga, norāda Šveices Pulksteņu industrijas federācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Ovi Watch koka pulksteņi

Ilze Žaime, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch" darbnīcā, lai uzzinātu, kā tiek izgatavoti koka rokaspulksteņi.

Uzņēmums "Ovi Watch" darbu uzsāka 2016.gadā un līdz šim brīdim Liepājā izgatavotos pulksteņus ir pārdevis jau vairāk nekā 40 pasaules valstīs. "Lielākā daļa pulksteņu pircēju nāk no Vācijas, pateicoties lielajam pieprasījumam interneta vietnē "Amazon.de"," stāsta uzņēmuma līdzīpašnieks un pulksteņu dizaina radītājs Ivo Asns.

Viņš secinājis, ka, lai gan pulksteņus ražo jau četrus gadus, arī Latvijā ik brīdi kāds atzīst, ka par šādu uzņēmumu dzird pirmo reizi.

Četru darbības gadu laikā konkurence vietējo ražotāju vidū esot krietni mainījusies. "Ražot koka pulksteņus kļuva diezgan populāri, arī Latvijā to uzsāka vairāki uzņēmumi, taču, gadiem ejot, citi mazie ražotāji darbību pārtrauca. Tas nav tik vienkāršs bizness, jo rokaspulksteņu no koka pasaulē netrūkst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Izstādē Baselworld izrāda jaunākās tendences pulksteņu tirgū

Žanete Hāka, 04.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 23. līdz 30.martam Šveices pilsētā Bāzelē noritēja ikgadējā pulksteņu un juvelierizstrādājumu izstāde Baselworld.

Ar katru gadu izstāde kļūst arvien lielāka - šogad tās platība bija vairāk nekā 140 tūkstoši kvadrātmetru jeb 20 futbola laukumi. Izstādē piedalījās vairāk nekā 1 400 uzņēmumi, lai prezentētu savus jaunākos pulksteņus un juvelierizstrādājumus, un izstādi aplūkot bija ieradušies aptuveni 120 000 viesi no visas pasaules, informē Chopard Boutique.

Pēc izstādes apmeklējuma Chopard Boutique Rīga vadītājs Nikolajs Ceipe sniedz ieskatu par gaidāmajām tendencēm pulksteņu tirgū.

Aktuālie materiāli ir oglekļa šķiedra jeb karbons, keramika, porcelāns, jauni patentēti sakausējumi un bronza. Materiālu maiņa pulksteņos ir veids, kā atsvaidzināt klasisku un populāru kolekciju pulksteņus, piedāvājot klientiem jau pazīstamu laikrādi, ietērptu jaunā un mūsdienīgā apvalkā. Pēc viņa teiktā, 2017.gads iekrāsosies melnā tonī, jo tieši melnā krāsa pulksteņu elementos ir pamanāma it visur, kā ciparnīcā, tā aprocē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

«Rīga tiešām ir liels vilcējspēks pulksteņu biznesā Baltijas valstīs»

Anda Asere, 24.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan informācija par pareizu laiku šodien ir pieejama it visur, biznesa cilvēki joprojām pērk arī klasiskos rokaspulksteņus – tas ir gan aksesuārs, gan statusa simbols

Vairāk par šī biznesa īpatnībām intervijā DB stāsta Frédérique Constant reģionālais pārdošanas menedžeris Dāns van der Brugens (Daan van der Bruggen).

Fragments no intervijas:

Kādi ir cilvēki, kuri mūsdienās pērk klasiskos rokaspulksteņus?

Lielākoties tie ir biznesa cilvēki. Protams, arī sporta pulksteņu segments joprojām ir diezgan liels, bet cilvēki tos pērk īpašam mērķim, piemēram, daivingam. Klasisko pulksteņu segmentā runa vairāk ir par statusu. Tie galvenokārt tiek pārdoti vīriešiem un sievietēm nobriedušā vecumā, sākot ar 25–30 gadiem. Kad viņi var atļauties skaistu Šveices pulksteni, viņi izvēlas klasiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta pasaulē lielākā luksusa pulksteņu un juvelierizstrādājumu izstāde Baselworld.

Izstāde ir gada lielākais notikums visiem pulksteņu un juvelierizstrādājumu meistariem un entuziastiem. Šogad, Šveices pilsētā Bāzelē, no 17. līdz 24. martam, bija apskatāmi jaunākie modeļi un nozares tendences, kur tiek apvienotas mūsdienu tehnoloģiju iespējas ar klasiskām vērtībām un elegantiem dizainiem, informē Action PR Latvia pārstāve Elīna Ansaberga.

Šī gada Baselworld izstādē pulksteņu zīmoli ir sagādājuši dažādus pārsteigumus, tā, piemēram, Blancpain iepriecināja ūdenssporta un niršanas cienītājus ar Fifty Fathoms modeli. Zīmols Bulova plašākai publikai prezentēja Mēness pulksteni jeb Bulova Moon Watch, kas radīts iedvesmojoties no rokaspulksteņa, ko 1971.gadā NASA astronauts Deivs Skots ņēma līdz Apollo 15 misijā, dodoties uz Mēnesi. Modes zīmols Chanel šogad īpašu uzmanību vērš rokas pulksteņiem, kuru galvenā auditorija ir gados jauni vīrieši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī strauji sarucis Šveices pulksteņu eksports, raksta Bloomberg.

Kritumu lielā mērā veicināja 39% samazinājums piegādēm uz Hongkongu, kas ir lielākais pulksteņu tirgus. Eksports uz ASV saruka par 12%. Kopumā pulksteņu eksporta apjomi oktobrī kritušies par 12% līdz 2 miljardiem Šveices franku.

Pulksteņu piegādes apjomi, kas veido aptuveni desmitdaļu no Šveices kopējā eksporta apmēra, šā gada desmit mēnešos sarukuši par 3,2%.

«2015.gads pulksteņu ražotājiem nav bijis veiksmīgs,» rezultātus komentē Kepler Cheuvreux analītiķis Džons Koks. Viņš prognozē, ka Hongkongas daļa piegādēs vidējā termiņā varētu turēties nedaudz virs 10%, salīdzinot ar vairāk nekā 20% vēl pirms gada. «Tā nekad vairs nebūs tik liela kā iepriekš,» viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pulksteņu ražotājs Swatch pērn strādājis ar 1,4 miljardu franku (1,3 miljardu eiro) tīro peļņu, kas ir par 26,6% mazāk nekā 2013.gadā, teikts ceturtdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Tādējādi uzņēmums uzrādījis vājākos finanšu rezultātus pēdējo piecu gadu laikā.

Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar investīciju pieaugumu par 70% - līdz 1,2 miljardiem franku.

Tikmēr Swatch pārdošanas apjoms pērn palielinājies par 4,6% - līdz 9,2 miljardiem franku, kas ir visu laiku augstākais līmenis kompānijas vēsturē.

Swatch prognozē, ka šis gads būs apgrūtinošs, ņemot vērā Šveices franka vērtības pieaugumu.

Kā vēstīts, Šveices Centrālā banka janvārī pārsteidza valūtas un citus finanšu tirgus, kad tā paziņoja par lēmumu atteikties no vairākus gadus ilgušajiem centieniem noturēt franka kursu attiecībā uz eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Swatch jaunā biroju ēka - viena no pasaules lielākajām koka konstrukcijām

Zane Atlāce - Bistere, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju piecus gadus ilgušiem būvniecības darbiem Šveices pulksteņu ražotājs Swatch atklājis jauno galveno mītni valsts ziemeļrietumu pilsētā Bīlē.

Vienu no pasaules lielākajām koka konstrukcijām projektējis japāņu zvaigznes arhitekts Shigeru Ban.

Jaunās Swatch ēkas izliektais siluets garumā pārsniedz 240 metrus un platumā 35 metrus. Augstākajā vietā fasādes izmērs ir 27 metri.

Piecus stāvus augstās ēkas ārpuse un iekšpuse mijas dažādās izliektās formās, krāsās un caurspīdīgumā, kā arī ar neparastu klasisko materiālu un celtniecības elementu izmantošanā.

Fasādes pamata struktūru veido koka režģa apvalka konstrukcija. Koks tika izvēlēts, ņemot vērā tā ekoloģiskās un ilgtspējīgās īpašības. Plānošanas posmā 3D tehnoloģija palīdzēja precīzi noteikt aptuveni 4600 režģa apvalka siju formu un izvietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Šveices pulksteņu eksports sarucis līdz sešu gadu zemākajam līmenim

Žanete Hāka, 26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Šveices pulksteņu eksports piedzīvojis pirmo kritumu sešu gadu laikā, ko iedragāja spēcīgā konkurence ar viedpulksteņu ražotājiem, raksta Bloomberg.

Decembra eksporta apjomi sarukuši par 3,8%, savukārt gada kritums samazinājies par 3,3% līdz 21,2 miljardiem ASV dolāru. Iepriekšējā gadā pieaugums sasniedza 1,9%.

Vissmagāko kritumu piedzīvojuši laikrāži, kuru cena ir 200-500 Šveices franki – pat 15%. Šī pulksteņu grupa veido aptuveni 15% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

«Pulksteņi, kuru cenas diapazons ir 200-500 franki, sastopas ar ļoti asu konkurenci, piemēram, arī no modes zīmolu puses,» skaidro Zuercher Kantonalbank analītiķis Patriks Švendimans, piebilstot, ka šajā pulksteņu grupā visdrīzāk bijusi visspēcīgākā cīņa ar viedpulksteņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada vienpadsmit mēnešos Šveice eksportējusi 18,9 miljonus pulksteņu, kas ir par 13% mazāk nekā iepriekšējā gadā, liecina Šveices Pulksteņu Nozares federācijas dati.

Tādējādi Šveices pulksteņu eksports šogad būs sarucis līdz zemākajam līmenim kopš 1984.gada, kad pulksteņu skaits sasniedza 17,8 miljonus.

Pēdējo gadu laikā pieprasījumu pēc pulksteņiem samazina dažādu uz rokas liekamu viedierīču piedāvājums.

“ir tikai viens virziens, kurā dosies pulksteņu pārdošanas apjomi, un tas ir - uz leju,” prognozē Bloomberg Intelligence analītiķe Debora Aitkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni un mudīgi – tā varētu teikt par uzņēmīgo trijotni no Liepājas: Dāvi Paipu, Ivo Asnu un Zinti Šnitceri. Viņi sākuši nupat tapušā uzņēmuma SIA Oviwatch koka pulksteņu tirdzniecību internetā, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

I. Asns pērn beidzis Liepājas Mākslas un dizaina skolu, un viņam padevās koka pulksteņu gatavošana.

Biznesa skolas pabeigušie D. Paipa un Z. Šnitceris paši uzmeklējuši interesanto pulksteņu autoru. «Patiesībā caur paziņām saņēmu dāvanā koka pulksteni un sapratu, ka tas ir vienreizīgs produkts,» pagājušo gadu atceras Z. Šnitceris. Vēlāk puiši vienojušies par stratēģiju un atbildības sfērām.

«Mūsu mērķis ir pieņemama cena labas kvalitātes produktam. Galu galā mehānismi pulksteņiem nav no koka, bet gan pasūtīti no Šveices,» saka D. Paipa.

Ir vairāki kritēriji, kas ļaujot cerēt, ka pulksteņus pirks. Koks šobrīd ir materiāls, kas pasaulē ir pieprasīts. Otrkārt, konkrētajā tirgus segmentā nav nekā līdzīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas akciju tirgos nelieli plusi

, 09.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas biržas otrdien piedzīvo kāpumu, jo investoru vidū mazinājās uztraukums par Grieķijas finanšu problēmām un priecēja pulksteņu ražotāja Swatch dati.

Eiropas akciju tirgu raksturojošais DJStoxx 600 pieaudzis par 0,12 %, Londonas FTSE 100 – par 0,39 %, Vācijas Dax 30 – par 0,19 %. Mīnusos gan iebrauca Francijas CAC 40, nokrītoties par 0,15 %.

Swatch Group akcijas cena pieauga par 4,7 % pēc tam, kad kompānija publicēja savus finanšu datus. Kompānijas peļņa samazinājusies līdz 759 miljoniem Šveices franku (708 miljoniem dolāru), salīdzinot ar 834 miljoniem franku pirms gada. Tomēr tas ir vairāk nekā analītiķu prognozētā peļņa 700 miljonu franku apmērā.

Db.lv jau rakstīja, ka finanšu tirgi gaida, kādus konkrētus soļus Grieķijas un citu valstu finanšu problēmu risināšanai var spert Eiropas Savienība, kuras līderi par to varētu runāt ceturtdien samitā Briselē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Rolex pulksteņi un citu Šveices luksusa pulksteņu zīmolu preces Singapūrā tiek izpirkti pēc tam, kad Šveices franka kurss krasi pieauga attiecībā pret citām valūtām, otrdien paziņoja mazumtirgotāji.

Entuziasti un investori iegulda kvalitatīvos pulksteņos, pirms mazumtirgotāji pielāgo cenas spēcīgajam franka kursam.

Franka vērtība attiecībā pret eiro un ASV dolāru ir pieaugusi par 20% kopš ceturtdienas, kad Šveices centrālā banka pārsteidza pasaules tirgus ar lēmumu atcelt minimālo franka kursa likmi pret eiro 1,2 franku par eiro līmenī.

Singapūras luksusa pulksteņu mazumtirgotāja The Hour Glass pārdevēji stāstīja, ka ir pieaudzis Šveices zīmolu pārdošanas apmērs, jo īpaši Rolex pārdošanā.

Lielākā daļa mazumtirgotāju Singapūras galvenajā iepirkšanās rajonā sestdien un svētdien pārdeva 25-30 Rolex pulksteņus dienā, lai gan ierasti dienā tiek pārdoti četri vai pieci pulksteņi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmju apstrīdēšana kļūst aizvien biežāka, līdz tiesai visi strīdi gan nenonāk

Kā liecina Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes (Apelācijas padomes) sniegtā informācija, 2016. gadā 4,7 % no reģistrētajām preču zīmēm tika apstrīdētas iebildumu procedūrā, salīdzinājumam – 2012. gadā tie bija 3,1 %. Līdz šā gada 15. novembrim iebildumu procedūrā tika apstrīdēti 4,2% preču reģistrēšanas gadījumu.

Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte atklāj, ka pēdējā laikā aizvien vairāk starptautiski pazīstamu kompāniju apstrīd reģistrētās preču zīmes. «Tie, kas ir reģistrējuši savas preču zīmes, pārējos grib turēt zināmā attālumā no tās. Jo lielāka ir kompānija, jo vēlme citus turēt zināmā attālumā ir lielāka,» stāsta Dace Liberte. Viņa nosauc vairākus piemērus, kad lielo zīmolu īpašnieki satraucas par līdzīgu preču zīmju izmatošanu. «Kompānija Apple kā ierauga ābolīti, tā viņiem liekas, ka tas viņus traucē. Red Bull, kā ierauga buļļa attēlu vai bulli, satraucas. Arī Orange, kad redz oranžo krāsu vai kaut ko, kas saistīts ar oranžo, liekas, ka viņiem tas traucē. Viņi kļūst uzmanīgi un skatās, kādas ir preces un pakalpojumi. Nav tā, ka preču zīmju aizsardzība darbojas uz jebkurām precēm – tā attiecas tikai uz tām, kurām preču zīme reģistrēta, turklāt ir gadījumi, kad reģistrācija notikusi jau sen, tad apstrīdētās zīmes īpašnieks var pieprasīt reģistrētās preču zīmes izmantošanas pierādījumus,» stāsta D.Liberte. Viens no vērtīgākajiem pasaules uzņēmumiem Apple ir līderis savas preču zīmes sargāšanā. Kā stāsta Dace Liberte, Apple cēlis iebildumus par ābolīša (kopā ar apzīmējumu Plush Apple) izmantošanu uz vingrošanas un sporta precēm, par vārda Apple izmantošanu uz somām un siksnām. Pašlaik Apple visā pasaulē ir strīds ar pulksteņu ražotāju Swatch, kurš reģistrējis divas preču zīmes – saukli, ko savulaik lietojis Stīvs Džobss, prezentējot katru jaunu Apple produktu – One more thing. Faktiski abām pusēm ir strīds par tā saucamajiem gudrajiem pulksteņiem, kur saduras abu kompāniju intereses. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome šajā strīdā ir lēmusi par labu Swatch, taču pretējā puse šo lēmumu pārsūdzējusi tiesā, kas gaidāma nākamā gada pavasarī. Kompānija Red Bull iebilda pret Stargorod preču zīmes reģistrāciju, kuras vizuālais tēls ir līdzīgs - tajā attēloti divi buļļi. Strīda rezultātā Stargorod preču zīmes reģistrācija tika dzēsta un pie restorāna vairs nav redzama izkārtne ar šo preču zīmi. Liberte arī stāsta, ka aktīvi savu preču zīmju sargāšanā ir alkoholisko dzērienu ražotāji. Kāds Latvijas uzņēmums bija reģistrējis uzņēmumu kampari18.lv, pret ko iebilda dzērienu ražotājs Campari, uzskatot, ka tas ir viņu tiesību pārkāpums. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome apmierinājusi Campari iebildumus. Lai aizliegtu savas preču zīmes izmantošanu, tad jāvēršas tiesā. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome var dzēst preču zīmes reģistrāciju, kas nozīmē, ka tiek anulētas uzņēmumam piešķirtās tiesības apkarot viņu preču zīmes atdarinātājus. Vēl viens gadījums – strīds starp Viagra un alkoholiskajiem dzērieniem reģistrētu preču zīmi Viaguara, kur iebildums tika apmierināts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Kā es uz trim dienām kļuvu par uzņēmēju un nespēju apstāties…

Db.lv sadarbībā ar LU studentu Biznesa inkubatoru, 02.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Universitātes studenti Mārtiņš Priedītis un Gatis Melbārdis šobrīd LU studentu Biznesa inkubatorā attīsta savu uzņēmējdarbības projektu – Latvijā ražoto koka rokas pulksteņu zīmolu. Lai notestētu pieprasījumu pēc produkta, puiši potenciālos klientus inkubatora Inovāciju stendā uzrunāja ar pulksteņu bildi.

«Tā zināmā mērā bija avantūra, bet arī vienīgā iespēja noskaidrot, vai mūsu produktu kādam vajag, un bijām pārsteigti par klientu atsaucību,» saka Mārtiņš. To, ka interese iegādāties šādus pulksteņus ir bijusi patiesa, apliecināja topošo pulksteņu īpašnieku avansa iemaksas par produktu, kas vēl tikai taps. Bet ticība atmaksājas – šobrīd vienā no Rīgas kokapstrādes darbnīcām uzņēmēji slīpē pulksteņu dizainu un funkcionalitāti, vēloties panākt ideālu kvalitāti – tā kā viņi to ir iedomājušies un tā, «kā ir solīts klientiem».

Jautāti, ar ko viss sākās, jaunie uzņēmēji saka, ka atslēga ir gatavība uzdrošināties un darīt. Martiņš stāsta, ka pirmais solis un uzdrošināšanās viņam ir bijusi dalība uzņēmējdarbības sacensībās ZIBENS BIZNESS 2015, kas pirms gada norisinājās LU studentu Biznesa inkubatorā. «Vēlējos sevi izaicināt un pārbaudīt, vai bizness ir domāts man,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uģa Magones un viņa sievas pulksteņu kolekcija ir iegādāta likumīgi un U.Magonem piederošā manta pilnā apmērā atbilstoši likumam ir minēta amatpersonas deklarācijā. Publiskajā telpā izskanējušie anonīmie apgalvojumi par U.Magoņa un viņas sievas pulksteņu kolekciju, kas it kā neesot deklarēta, ir nepatiesi un maldinoši. Kārtējo reizi anonīmas personas mēģina manipulēt ar sabiedrisko domu un, iespējams, ietekmēt izmeklēšanas gaitu, paziņojumā presei norāda advokāts Alvis Marga.

Laikraksts Diena piektdien vēsta, ka «patlaban Magonis tiek turēts aizdomās par liela apmēra kukuļa pieņemšanu, bet tiek pieļauts, ka bijušā LDz vadītāja lieta var «apaugt» ar apsūdzībām par pārkāpumiem, aizpildot valsts amatpersonas deklarāciju, slēpjot ienākumus un nedeklarējot darījumus un dāvanas, piemēram, vairākus kratīšanā izņemtos ekskluzīvu zīmolu rokaspulksteņus, kuru vērtība pārsniedz likumā noteiktās 20 minimālās darba algas jeb 7200 eiro».

Advokāts A.Marga norāda, ka pulksteņu kolekcionēšanu nav uzskatāma par pārkāpumu, bet ir ilgstoša un kopīga U.Magones un viņa sievas aizraušanās. Viņu abu pulksteņu kolekcija, kurā atbilstoši ir gan vīriešu, gan sieviešu pulksteņi, ir veidota daudzu gadu garumā, iegādājoties pulksteņus gan Latvijā, gan arī ārvalstīs. «Protams, starp tiem ir arī pulksteņi, kurus kādam no ģimenes locekļiem laika gaitā ir dāvinājuši arī draugi, paziņas un darba kolēģi. Visas mantas, tostarp arī pulksteņi, atbilstoši likumam ir deklarēti U.Magones amatpersonas deklarācijā. Tajā, protams, nav iekļauti sievai piederošie pulksteņi un pulksteņi, kurus U.Magone ir iegādājies vai saņēmis kā dāvanas tikai šā gada laikā. Tie noteikti tiks norādīti nākamā gada deklarācijā, kad tā tiks aizpildīta,» paziņojumā presei apgalvo advokāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunāko Apple produktu – viedpulksteņu – uznācienu ar pastiprinātu jundu izskan dažādas spekulācijas, kas būs zaudētāji no šīs un arī citu tehnoloģiju kompāniju uzvaras gājiena.

Bieži teikts, ka viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai, ko pierādījuši arī dati. Proti, modē nāks tehnoloģiju kompāniju pulksteņi, kas, piemēram, piedāvās iespēju gan aplūkot e-pastu, gan mērīt pulsu, gan izmantot dažādas aplikācijas.

Augustā Šveices pulksteņu eksports, kuru cenas ir no 200 līdz 500 Šveices frankiem (vairumtirdzniecības cena), gada skatījumā ir sarucis par 24%. Savukārt tādu Šveices pulksteņu eksporta apjomi, kuri ir lētāki par 200 frankiem, samazinājušies par 13%, liecina Šveices Pulksteņu industrijas federācijas dati.

Visu rakstu Iziet no modes lasiet 23. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Omega prezidents: es nenēsāju pulksteni, lai uzzinātu, cik ir laiks

Lelde Petrāne, 24.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pulksteņi vairs nav domāti tam, lai parādītu, cik ir laiks, sacījis luksusa pulksteņu zīmola Omega prezidents, vēsta Bloomberg.

«Laiks ir visur,» sacījis Stefans Urkuharts (Stephen Urquhart), piebilstot: «Es esmu pārliecināts, ka jums - uz ķermeņa vai portfelī - ir trīs vai četras dažādas lietas, kas rāda precīzu laiku. Mēs ar tām nekonkurējam.»

Bloomberg norāda, ka daudzi jauni cilvēki vairs nenēsā rokas pulksteņus, jo to, cik ir laiks, var uzzināt, palūkojoties mobilajā tālrunī. Mehāniskie pulksteņi pārdzīvos šo konkurenci, jo tie apmierina citu patērētāju vēlmi, teicis Swatch Group AG lielākā zīmola vadītājs.

Valkāt smalku pulksteni ir tāpat kā «staigāt ar skulptūru uz jūsu rokas, vai gleznu, vai dzejoli, vai grāmatu», viņš sacījis, uzlicis Omega pulksteni uz katras rokas. «Tas ir kaut kas, kam ir vēsture, un jūs varat to noņemt un parādīt cilvēkiem. Jūs varat par to runāt. Jūs nenēsājat pulksteni, lai noteiktu, cik ir laiks,» skaidrojis Urkuharts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Elizabetes ielā Rīgā plāno atvērt Radisson RED zīmola viesnīcu

LETA, 13.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā viesnīcu grupa The Rezidor Hotel Group līdz 2020.gadam Rīgā plānot atvērt jaunu Radisson RED zīmola viesnīcu, informēja viesnīcu grupas pārstāvji.

Aģentūra LETA šā gada martā jau vēstīja, ka nākamo trīs gadu laikā viesnīcu grupa Carlson Rezidor Hotel Group plāno Rīgā atvērt vēl vienu no tās pārstāvēto zīmolu - Quorvus Collection, Radisson RED vai Prizeotel viesnīcām.

Jaunā viesnīca ar 220 numuriņiem būs pirmā Radisson RED zīmola viesnīca Latvijā, kas ir viesnīcu grupas Carlson Rezidor Hotel Group jaunais dzīvesstila zīmols tā sauktās millenials paaudzes ceļotājiem. Radisson RED viesnīca Rīgā tiks atvērta sadarbībā ar nekustamo īpašumu pārvaldītāju Astor Group.

The Rezidor Hotel Group izpilddirektora vietnieks un galvenais attīstības speciālists Elijs Junjes norāda, ka Rīgā gaidāmā Radisson Red zīmola viesnīca pastiprinās viesnīcu grupas klātbūtni tirgū un tās dominējošo pozīciju Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

KVV Group draud Latvijai ar iespējamu 150-300 miljonu eiro sodu

LETA, 23.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas KVV Group gatavojas sūdzēties par Latviju Eiropas Komisijas antimonopola un korupcijas apkarošanas komitejās, kas varot novest pie tā, ka Latvijai tiks uzlikts 150 līdz 300 miljonus eiro liels sods, informē KVV Group preses sekretāre Nataļja Napadovskaja.

Ukrainas KVV Group ir sagatavojusi virkni dokumentu iesniegšanai Eiropas Komisijas komitejās un uzsver, ka sods negatīvi ietekmēšot ne vien valsts tēlu, bet arī ekonomisko situāciju kopumā, iespējams, pat izraisot ilglaicīgu krīzi. Tādēļ KVV Group vēlreiz deklarējot savu gatavību iesaistīties pārrunās, kurām vajadzētu atrisināt ieilgušo krīzi uzņēmumā KVV Liepājas metalurgs.

«KVV Group" aicina Latvijas sabiedrību un reāli domājošos valsts politiķus apturēt šaubīgās manipulācijas ap uzņēmumu KVV Liepājas metalurgs un vēlreiz deklarē savus centienus piedalīties konstruktīvās sarunās, kā arī gatavību, izmantojot Latvijas valsts atbalstu, dot jaunu impulsu Liepājas pilsētas nozīmīgākā uzņēmuma darbā,» uzsvēra Napadovskaja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pulksteņu ražotājs Swatch trešdien paziņojis par rekordlielu apgrozījumu 2010.gadā 6,44 miljardu franku (6,71 miljards dolāru) apmērā, ziņo monstersandcritics.com.

Tas liecina, ka pulksteņu ražotāja apgrozījums, salīdzinot ar 2009.gadu, kāpis par 18,8%.

Grupa norādījusi, ka spēcīgie apgrozījuma rādītāji šomēnes liecina - šī tendence turpināsies arī šajā gadā.

Neraugoties uz spēcīgo franku, kas padara Šveices eksportu dārgāku, kompānija norādījusi, ka tā uz 2011. gadu raugās pozitīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru