Transports un loģistika

Samoa jaunais lidlauks ir palicis bez lidmašīnām

Aivars Mackevics [email protected], 23.10.2002

Jaunākais izdevums

Polinēzijas salu valsts Samoa galvaspilsētas Apija tuvumā uzbūvēta jauna lidostu, taču to nevar izmantot lielās lidmašīnas, jo lidlauka segums neatbilst pasaules standartiem. Lidsabiedrības Samoa Air un Polznesian Airlines izvairās no šīs lidostas, izmantojot 35 km attālumā esošo Faleolo starptautisko lidostu. L Sīkāka informācija: Visitsamoa.ws

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samoa nacionālā lidsabiedrība Samoa Air lidmašīnās ieviesīs XL sēdvietas, kas paredzētas miesās īpaši raženiem pasažieriem, kā arī aprīkos savus lidaparātus ar platākām ejām un speciālām rampām, kuras atvieglo piekļuvi pie šīm sēdvietām.

Lidsabiedrība jau iepriekš ieviesa agrāk nebijušas inovācijas civilajā aviosatiksmē – aizvadītajā gadā sākot aprēķināt biļešu cenas, ņemot vērā pasažieru svaru. Samoa Air vadītājs Kriss Langtons skaidro, ka šāds risinājums izrādījies veiksmīgs un tagad lidsabiedrība sāks piedāvāt speciālu servisu pasažieriem, kuri sver vairāk par 130 kilogramiem, lai tie varētu ceļot ar lielākām ērtībām, vēsta Euronews.

«Dažreiz piekļūšana sēdvietām ir sarežģīta. Pēc tam, kad jūs tajās esat iespiedušies, nav vietas jūsu kājām. Mums nav daudz lidmašīnu, tomēr mēs vēlējāmies kaut ko darīt, lai apliecinātu, ka domājam par šīm problēmām,» sacījis Samoa Air vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome šodien atbalstīja lēmumu par Spilves lidlaukā esošu skrejceļu atpirkšanu no SIA «Spilve International Business Park» par 180 085 eiro un vienlaikus pieņēma lēmumu par pašvaldības nodibinājuma «Lidlauks Spilve» likvidēšanu.

Kā skaidroja nodibinājuma valdes loceklis Jānis Maslovskis, nodibinājums tika radīts ar mērķi izveidot lidlauku un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši sabiedriskā labuma organizācijas statusam. Balstoties uz Rīgas attīstības plānu 2006.-2018.gadam, lidlauku primāri bija paredzēts izmantot vispārējās nozīmes aviācijas un tehnisko sporta veidu darbības attīstībai un nodrošināšanai, tehnisko sporta veidu popularizēšanai, informējošu un izglītojošu pasākumu organizēšanai, mācību grupu veidošanai amatieru un aviācijas personāla sagatavošanai, kā arī citiem uzdevumiem. Nodibinājums darbojās gan uz Rīgas Brīvostai, gan uz «Rīgas namiem» uzticētās zemes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas ir arī valsts iedzīvotāju mobilitātes jautājums, Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) astotajā sanākšanā norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares spēlētāji šodien tikās Liepājas lidostā, kur diskutēja par reģionālās aviācijas pakalpojumu un lidlauku infrastruktūras attīstību.

Patlaban VAS Starptautiskā lidosta «Rīga», kas ir Rīgas lidlauka ekspluatants, vienīgā no Latvijas lidostām nodrošina starptautiskā gaisa transporta pārvadājumus no/uz Latviju. Līdztekus tam ir vēl divi valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauki Liepājā un Ventspilī. Savukārt, Rīgas lidlauks un Liepājas lidlauks (Grobiņas novada Cimdeniekos Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā septiņus km no Liepājas centra) ir vienīgie, kas nodrošina komerciālus - gan regulārus, gan neregulārus - pasažieru gaisa pārvadājumus. Savukārt Ventspils lidlauks apkalpo vispārējās aviācijas lidojumus un speciālos aviācijas darbus, jo šī lidlauka infrastruktūra nav sertificēta komerciālu lidojumu veikšanai, norāda LAD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

No beznodokļu valstu saraksta izslēdz Angiljas teritoriju, Barbadosu un Seišelas

LETA, 11.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No beznodokļu valstu saraksta tiks izslēgta Angiljas teritorija, Barbadosa un Seišelas, otrdien nolēma valdība.

Šāds lēmums pieņemts ar mērķi pārņemt aktualizēto Eiropas Savienības (ES) nesadarbojošos jurisdikciju sarakstu nodokļu jomā.

Līdz šim Ministru kabineta noteikumos iekļautais jurisdikciju saraksts bija balstīts uz ES Padomes 2020.gada 6.oktobrī aktualizēto ES sarakstu un iekļāva 12 jurisdikcijas - Angiljas teritorija, ASV Guamas teritorija, ASV Samoa teritorija, ASV Virdžīnu salu teritorija, Barbadosa, Fidži, Palau, Panama, Samoa, Seišelas, Trinidāda un Tobāgo, Vanuatu.

2021.gadā ES saraksts tika pārskatīts divas reizes. Saskaņā ar ES Padomes 2021.gada 22.februāra secinājumiem ES sarakstam tika pievienota Dominikāna un izslēgta Barbadosa.

Saskaņā ar ES Padomes 2021.gada 5.oktobra secinājumiem no ES saraksta tika izslēgtas Angiljas teritorija, Dominikāna un Seišelas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klusā okeāna salu valsts Samoa pārcelsies par vienu dienu uz priekšu nākotnē, lai uzlabotu savu ekonomiku, raksta BBC.

Ceļojumu uz rītdienu Samoa veiks mainot valsts laika joslu. Salu valsts atrodas uz austrumiem no Starptautiskās datumu maiņas līnijas un ir viena no pēdējām vietām uz Zemeslodes, kas piedzīvo konkrēto dienu. Tādējādi Samoa ir grūtības sadarboties ar tās lielākajiem tirdzniecības partneriem Austrāliju un Jaunzēlandi.

«Sadarbojoties ar Jaunzēlandi un Austrāliju mēs nedēļā vidēji zaudējam divas dienas – kad šeit ir piektdiena, tad ir sestdiena Jaunzēlandē, bet kad mēs esam baznīcās svētdienā, tad Sidnejā jau visi strādā,» skaidro Samoas premjeres.

Tāpēc valsts valdība ir paredzējusi šo situāciju atrisināt «nomainot starptautiskās datumu maiņas līnijas puses». Datuma maiņa ir paredzēta šī gada 29. decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad desmit mēnešos reģistrēti kopumā 7350 jauni uzņēmumi, bet likvidēti - 8960, liecina "Lursoft" apkopotā informācija.

Vienlaikus "Lursoft" atzīmē, ka pērn attiecīgajā periodā bija lielāks gan jaunreģistrēto, gan arī likvidēto uzņēmumu skaits - 2021.gada desmit mēnešos Latvijā bija reģistrēti 7807 jauni uzņēmumi, bet likvidēti 11 722.

Šogad oktobrī reģistrēti 772 jauni uzņēmumi, to kopējam pamatkapitālam veidojot 3,39 miljonus eiro. Lai arī kopējais jauno uzņēmumu skaits viena mēneša laikā oktobrī bija lielāks nekā citos šā gada mēnešos, to kopējais pamatkapitāla apmērs ir mazākais, kāds šogad reģistrēts viena mēneša laikā.

Pēc "Lursoft" datiem, no oktobrī reģistrētajām 679 sabiedrībām ar ierobežotu atbildību vien 202 pamatkapitāls sasniedza vismaz 2800 eiro, savukārt 216 sabiedrībām ar ierobežotu atbildību pamatkapitāls bija mazāks par 10 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic un tās vadītājs gatavs dažādiem attīstības scenārijiem, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda nacionālās aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Nozares eksperti airBaltic ieceri iegādāties līdz pat 60 jaunām CS300 lidmašīnām vērtē kā loģisku, taču pilnīgai ainai būtu nepieciešams redzēt biznesa plānā Destination 2025 esošos skaitļus. DB jau rakstījis, ka pasūtījuma vērtība pēc kataloga cenām šādam pirkumam būtu 5,9 miljardi USD. Pēc M. Gausa teiktā, šī gada pirmā ceturkšņa rādītāji (+24% pasažieri, +22% ieņēmumi) ir vēl labāki nekā pērn, un tas ir ļoti labs pamats jaunajai biznesa stratēģijai.

Vaicāts, kā kompānija grasās savu ambiciozo mērķi sasniegt un kādi ir riski, M. Gauss norāda, ka 2012. g. tika parakstīta vienošanās par 10+10 lidmašīnām. Ja, CSeries programmai izgāžoties, pirmās 10 lidmašīnas netiktu uzbūvētas, airBaltic būtu iegādājies lietotus Airbus vai Boeing. Pēc viņa teiktā, risks, protams, bija, taču Bombardier programmas neveiksme nebūtu nāves spriedums nacionālajai lidsabiedrībai, jo beigu beigās lidmašīnas varētu arī iznomāt. Un tikpat labi būtu varējušas izgāzties arī Airbus un Boeing jaunās programmas. Kad bija skaidrs, ka progamma īstenojas, pasūtījumu skaits tika palielināts līdz 13 un tad līdz 20 saskaņā ar plānu Horizon 2021, kas paredzēja arī 14 Q400. Tad 2015. g. plāns tika mainīts uz 12 Q400 un divām CS300 un vēlāk uz 34 CS300 un/vai CS100 vēl pirms Destination 2025 izstrādes, atsakoties no Q400 pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiek veikti darījumi ar personām no zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm un teritorijām, ir lielāks risks saņemt Valsts ieņēmumu dienesta (VID) auditu, trešdien juridiskā biroja "Sorainen" vebinārā par nodokļu izmaiņām sacīja "Sorainen" nodokļu menedžere Aina Okseņuka.

No 1.janvāra Latvija pārņēmusi Eiropas Savienības (ES) noteikto sarakstu ar jurisdikcijām, kas nesadarbojas nodokļu vajadzībām.

Sarakstā ir 12 zemu nodokļu vai beznodokļu valstis un teritorijas - Angiljas teritorija, ASV Guamas teritorija, ASV Samoa teritorija, ASV Virdžīnu salu teritorija, Barbadosa, Fidži, Palau, Panama, Samoa, Seišelu salas, Trinidāda un Tobāgo, kā arī Vanuatu.

Iepriekš Latvijas sarakstā bija iekļautas tikai trīs no šīm valstīm un teritorijām - ASV Guamas teritorija, ASV Virdžīnu salu teritorija un Vanuatu, skaidroja Okseņuka.

Viņa skaidroja, ka šo valstu uzņēmumi uzskatāmi par saistītām personām uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) vajadzībām, tāpat jāietur 20% nodoklis maksājumiem šo valstu personām - procentiem, dividendēm, autoratlīdzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

ES no «nodokļu paradīžu» pelēkā saraksta svītro Šveici, no melnā saraksta - AAE

LETA--AFP, 10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) no tā dēvēto nodokļu paradīžu pelēkā saraksta ceturtdien svītrojusi Šveici un vēl četras valstis, bet no melnā saraksta - Apvienotos Arābu Emirātus (AAE)

«Albānija, Kostarika, Maurīcija, Serbija un Šveice pirms tām noteiktā gala termiņa īstenojušas nepieciešamās reformas, lai atbilstu ES labas nodokļu pārvaldības principiem,» teikts bloka finanšu ministru sanāksmē Luksemburgā pieņemtajā kopīgajā paziņojumā.

Šveice ES «nodokļu paradīžu» pelēkajā sarakstā atradās kopš tā izveides 2017.gada decembrī, jo tika uzskatīts, ka valstij ir nepietiekami nodokļu pārvaldības noteikumi, taču tā bija paudusi vēlmi veikt reformas. 2018.gada oktobrī Šveicē tika pieņemta nodokļu reformu.

Savukārt no nodokļu paradīžu melnā saraksta svītroti AAE, kur veikta nepieciešamās reformas. Līdz ar to melnajā sarakstā palikušas tikai deviņas valstis un teritorijas - Amerikāņu Samoa, ASV Virdžīnu salas, Beliza, Fidži, Guama, Omāna, Samoa, Trinidada un Tobago, kā arī Vanuatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien pieņēma jauno "Zemu nodokļu vai beznodokļu valstu un teritoriju sarakstu", to papildinot ar Britu Virdžīnu salām, Kostariku, Māršala salām un Krieviju.

Apstiprinātais saraksts stāsies spēkā sestdien, 1.jūlijā, tāpēc Finanšu ministrija (FM) aicina nodokļu maksātājus pievērst īpašu uzmanību arī darījumiem ar personām, kas atrodas, ir izveidotas vai nodibinātas Britu Virdžīnu salās, Kostarikā, Māršala salās un Krievijā.

Turpmāk FM būs pienākums paziņot par aktualizēto zemu nodokļu vai beznodokļu valstu un teritoriju sarakstu, nosūtot to publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un publicējot to ministrijas tīmekļa vietnē, otrdien nolēma valdība.

FM aktuālo sarakstu paziņos pēc aktualizētā Eiropas Savienības (ES) saraksta publicēšanas Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.

Tas nolemts, lai novērstu regulāru Ministru kabineta (MK) noteikumu par zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm un teritorijām tehnisku grozīšanu un nodrošinātu pēc iespējas efektīvāku, resursus taupošu pieeju šajā jomā, kā arī savlaicīgāku reaģēšanu uz izmaiņām ES sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) otrdien publicēja 17 ārpus ES esošu valstu un atkarīgo teritoriju melno sarakstu, kuras tā atzīst par nodokļu paradīzēm, kas negodīgi piedāvā shēmas, kā izvairīties no nodokļiem.

ES viceprezidents Valdis Dombrovskis pēc ES dalībvalstu finanšu ministru sanāksmes sacīja, ka vairāk nekā 40 citas valstis un teritorijas tika iekļautas tā sauktajā «pelēkajā sarakstā» un tās tiks novērotas, līdz tās pilnībā apņemsies veikt reformas.

«Nodokļu paradīzes nepazudīs no mūsu radariem, un mēs turpināsim izdarīt spiedienu» uz tām, teica Dombrovskis.

ES paziņoja, ka melnajā sarakstā iekļautās valstis un teritorijas bija atteikušās sadarboties un mainīt savu attieksmi pēc gandrīz vienu gadu ilgām konsultācijām.

Šajā sarakstā ir iekļautas Amerikāņu Samoa, Apvienotie Arābu Emirāti, Bahreina, Barbadosa, Dienvidkoreja, Grenada, Guama, Makao, Māršala salas, Mongolija, Namībija, Palau, Panama, Samoa, Sentlūsija, Trinidāda un Tobago, un Tunisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) no tā dēvētā nodokļu paradīžu melnā saraksta svītrojusi Kaimanu salas, taču tajā iekļāvusi Angilu un Barbadosu.

Kaimanu salas no šī saraksta svītrotas pēc jaunu reformu ieviešanas, taču šis lēmums izsaucis kritiku no aktīvistiem, kuri uzskata, ka ES izveidotais saraksts nav efektīvs.

"Lai arī mēs atzinīgi vērtējam Barbadosas iekļaušanu, Kaimanu salu svītrošana no ES melnā saraksta, tai esot vienai no pasaulē bēdīgi slavenākajām nodokļu paradīzēm, demonstrē to, ka šis process nedarbojas," norāda nabadzības mazināšanas aizstāvju grupa "Oxfam".

Kaimanu salas nodokļu paradīžu melnajā sarakstā tika iekļautas vien februārī.

ES melno sarakstu sistēmu izveidoja, blokam pastiprinot cīņu pret izvairīšanos no nodokļu nomaksas pēc tam, kad tā dēvētajos Panamas dokumentos tika publiskota informācija par to, kā personas un uzņēmumi izmanto likumu nepilnības, lai izvairītos no nodokļu nomaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

ES "nodokļu paradīžu" melnajā sarakstā iekļauj četras valstis un teritorijas

LETA--AP, 18.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) tā dēvētajā nodokļu paradīžu melnajā sarakstā iekļāvusi četras valstis un teritorijas, kas negodīgi piedāvā shēmas, kā izvairīties no nodokļiem.

ES dalībvalstu finanšu ministri melnajā sarakstā nolēmuši iekļaut Kaimanu salas, Palau, Panamu un Seišelu salas.

Ministri norāda, ka šīs valstis un teritorijas nav īstenojušas nepieciešamās reformas atbilstoši ES standartiem.

ES melno sarakstu sistēmu izveidoja, blokam pastiprinot cīņu pret izvairīšanos no nodokļu nomaksas pēc tam, kad tā dēvētajos Panamas dokumentos tika publiskota informācija par to, kā personas un uzņēmumi izmanto likumu nepilnības, lai izvairītos no nodokļu nomaksas.

Melnajā sarakstā jau ir astoņas valstis un teritorijas - Amerikāņu Samoa, ASV Virdžīnu salas, Fidži, Guama, Omāna, Samoa, Trinidada un Tobago, kā arī Vanuatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google dibinātāji Lerijs Peidžs un Sergejs Brins uzstādījuši jaunu labklājības standartu Silikona ielejā - ieguvuši tiesības noparkot savas lidmašīnās NASA lidlaukā, ziņo The New York Times.

NASA lidlauks atrodas tikai pāris minūšu brauciena attālumā no Google centrālā ofisa un tajā ierasti netiek sniegti pakalpojumi privātām lidmašīnām.

Tomēr Google dibinātājiem izdevies sarunāt parkinga vietiņu savam Boeing 767-200 kā arī vēl divām lidmašīnām, kuras izmanto Google menedžments. Par šo pakalpojumu Google maksājot 1,3 miljonus USD gadā.

Ar 1,3 miljoniem protams nepietika, lai nodrošinātu šādas tiesības - papildus tam Google noslēdzis līgumu ar NASA par Google lidaparātu izmantošanu zinātnisku datu vākšanai.

Sarkanā atzīme kartē - Google centrālais birojs, zaļā - NASA lidlauks:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Spilves lidlaukā notiks starptautisks aviācijas salidojums

Dienas Bizness, 02.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamajā nedēļas nogalē, no 10. līdz 12.jūlijam, nodibinājums Lidlauks Spilve organizē starptautisku aviācijas salidojumu Riga Fly-In 2015, kurā piedalās gaisa kuģi un piloti no visas Eiropas, informē Rīgas dome.

Kopš Spilves lidlauks ir atkal sertificēts un pieejams visiem lidot gribētājiem, ar katru gadu ir audzis no ārvalstīm ielidojošo gaisa kuģu skaits. Šā gada maijā un jūnijā gandrīz katru dienu, kad laika apstākļi bija labvēlīgi tālākiem pārlidojumiem, lidlaukā Spilve nosēdās vismaz viens lidaparāts, kas mērojis ceļu vismaz pāris stundu lidojuma attālumā. Ļoti populārs Eiropas pilotu vidū ir maršruts apkārt Baltijas jūrai, kurā Rīgas vēsturiskais lidlauks ir lielisks pieturas punkts.

Sestdien, 11.jūlijā aviācijas svētku laikā būs apskatāma statiskā gaisa kuģu izstāde un aviācijas paraugdemonstrējumi debesīs, vakarpusē paraugdemonstrējumus veiks motoparaplāni, kā arī pilotu skolas piedāvās iepazīšanās lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Tukuma lidosta kaļ nākotnes plānus

Uldis Andersons, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tukuma un Daugavpils lidostas perspektīvā varētu veikt regulāro pasažieru un kravas avioreisu apkalpošanu.

To laikrakstam Dienas bizness atzinis Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs.

«Daugavpils lidlauks šobrīd ir sertificēts kā vispārējas nozīmes lidlauks. Tagadējais skrejceļš ir izveidots nevis uz vecā īstā skrejceļa bāzes, bet uz manevrēšanas ceļa bāzes un ir derīgs tikai mazu lidmašīnu uzņemšanai. Potenciāls Daugavpils lidlaukam ir kolosāls,» uzskata M. Gorodcovs. Tukuma lidostā (bijušais kara lidlauks), ko kopš 2005. gada apsaimnieko SIA Tukums Airport, jau krietnu laiku notiek vērienīgi būvdarbi, iespējams, ka jau tuvā nākotnē lidosta varētu apkalpot regulāros komercreisus. Tukuma lidosta ieguvusi arī jaunu starptautiski reģistrētu nosaukumu - lidosta Tukums-Jūrmala.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spilves lidosta nākotnē plāno piesaistīt ar mazās aviācijas infrastruktūru un unikālām muzejiskām vērtībām.

Spilves lidostas turpmākā attīstība tiek saistīta ar mazās privātās aviācijas aktivizēšanos gan vietējā, gan starptautiskā līmenī, aviācijas muzeja izveidi, kā arī ar 50. gadu arhitektūras vērtību pienācīgu eksponēšanu, tādējādi ieguldot artavu arī tūrisma industrijā. Pagaidām gan netiek atklāts, cik līdzekļu būtu nepieciešams lidostas kompleksa sakārtošanai, taču tiek cerēts, ka vismaz daļu naudas izdosies piesaistīt no Eiropas fondiem.

Civilās aviācijas lidlauks Spilve ir Rīgas pilsētas īpašums, kas ar domes lēmumu kopš pagājušā gada decembra nodots SIA Rīgas nami pārvaldīšanā; īpašuma apsaimniekošanai ir izveidots nodibinājums Lidlauks Spilve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Liepājas simboliem – ģitāra, kas atradās pie bijušās Liepājas 1. rokkafejnīcas, tagad redzama netālu no Tāšu ezera. Tā uz pagaidu laiku atgriezusies pie saviem veidotājiem – metālmākslinieka Reiņa Kuncīša un viņa komandas SIA Ideju Lidlauks, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Ģitāras īpašnieki Raivo un Mareks Mediņi nodomājuši to novietot pie sava uzņēmuma Latvijas Pirmā Rokkafejnīca Rīgā, tikko tur būs pabeigta āra terases būvniecība, pastāsta metāla produkcijas dizaina un izgatavošanas uzņēmuma SIA Ideju Lidlauks vadītājs un ģitāras autors R. Kuncītis.

Viņš arī Kursas Laikam atklāj, ka būtu vēlējies mākslas darbu pie bijušās Liepājas 1. rokkafejnīcas atstāt, tāpēc vērsies pie Liepājas pašvaldības ar ideju, ka šo vides objektu būtu vērts pielabot un paturēt, bet dome atrunājusies, ka tas nav viņu īpašums, un tālāku interesi nav izrādījusi. «Uzreiz mēs to neaizvācām, vēl nedēļu pirms noņemšanas pēdējo reizi domei pieteicu: vēl varat pārdomāt,» stāsta R. Kuncītis. Savukārt pilsētas galvenā māksliniece Agita Ansule saka: «Pašvaldība nebija brīdināta, mums pašiem otrajā rītā pēc tās pazušanas tas bija pārsteigums.» Nerodot iespēju darbu paturēt pilsētā, R. Kuncītis ģitāras īpašnieku uzdevumā mākslas darbu demontējis. SIA Ideju Lidlauks to jau sagatavojuši jaunajai mājvietai – pārtaisīta pamatne. Liepājā ģitāra bija novietota ieslīpi, bet Rīgā tā stāvēs taisni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas izstādē Dubai Airshow 2023 Latvijas lidsabiedrība airBaltic un lidmašīnu ražotājs Airbus paziņoja par 30 Airbus A220-300 lidmašīnu iegādes līgumu ar tiesībām uzņēmumam iegādāties vēl 20 šī tipa lidaparātus.

Ar šo pasūtījumu airBaltic plāno savu A220-300 floti palielināt līdz 100 lidmašīnām, tai kļūstot par lielāko A220 klientu Eiropā un vienlaikus saglabājot pozīcijas kā lielākajam A220-300 pārvadātājam pasaulē.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “Šis paziņojums ir nozīmīgs mirklis airBaltic vēsturē – mūsu plāns paredz pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas laikā paplašināt floti līdz pat 100 lidmašīnām. Jau septiņus gadus Airbus A220-300 lidmašīnām ir būtiska loma airBaltic izaugsmē un panākumos starptautiskā līmenī. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāka lidojumus ar A220-300, un līdz ar jauno pasūtījumu mēs turpinām būt lepni šo lidaparātu vēstnieki pasaulē. Esam pateicīgi mūsu partneriem uzņēmumā Airbus par atbalstu, uzticību un sadarbību šo gadu laikā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» pabeigusi pirmo lidmašīnai «Airbus A220-300» ieplānoto C pārbaudi.

Pirms diviem mēnešiem «airBaltic» kļuva par pirmo lidsabiedrību, kas ieguvusi tiesības veikt «Airbus A220-300» lidmašīnu pilna apjoma tehniskās apkopes.

C pārbaude ir daļa no lidmašīnas apkopes programmas, kuru pēc noteikta lietošanas laika nepieciešams veikt visām komerciālajām lidmašīnām. «Airbus A220-300» lidmašīnām ražotājs noteicis, ka C pārbaude jāveic pēc katrām nolidotām 8500 stundām.

«Pēc vairāk nekā 400 000 pasažieru pārvadāšanas, mūsu pirmā «Airbus A220-300» lidmašīna ar reģistrācijas numuru YL-CSA ir veiksmīgi izgājusi plānoto C pārbaudi un saņēmusi vairākas citas modifikācijas, kas ir nepieciešamas, lai vēl vairāk uzlabotu lidmašīnas veiktspēju. Šajā ziemas sezonā plānotas vēl sešu «Airbus A220-300» lidmašīnu C pārbaudes,» norāda «airBaltic» tehniskais direktors Andris Vaivads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA, 11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» uzsāk darbību Latvijā

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vadošājām Eiropas zemo cenu aviokompānijām un trešais lielākais Eiropas iekšējais pārvadātājs uzsācis jaunu maršrutu, kas Latvijas iedzīvotājiem piedāvās izdevīgāku, elastīgāku un vieglāku ceļošanu no Rīgas. No šī gada 25.novembra easyJet atklāja lidojumus no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld). Svinot jauna tirgus apgūšanu – lidojumu uzsākšanu no Rīgas, easyJet piedāvāja izdevīgas biļešu cenas, sākot no 13 eiro*. Biļešu rezervācija bija jāveic līdz 28.novembra pusnaktij un lidojumam jābūt laikā no 2004.gada 16.decembra līdz 2005.gada 26.martam ieskaitot (ierobežots piedāvājums lidojumiem nedēļas nogalēs un svētkos). * Cena norādīta lidojumiem vienā virzienā un iekļauj visus nodokļus. easyJet piedāvā 184 maršrutus, 58 lielākajās Eiropas lidostās, pārvadājot pašažierus ar jaunākajām lidmašīnām. easyJet piedāvā tādu cenu politiku, kas iedrošina vēl vairāk Latvijas iedzīvotāju apmeklēt Berlīni un Vāciju. Aviobiļešu cenas sākas no 41 eiro abos virzienos (ieskaitot visus nodokļus). Latvijas iedzīvotāji iegūs to pieredzi, ko easyJet sniedz vairāk kā 24 miljoniem pasažieru visā Eiropā katru gadu. Vienīgais, kas jādara – pašam jākļūst par ceļojuma aģentu un jāapmeklē mājas lapa www.easyJet.com un rezervācija no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld) jāveic savlaicīgi. Pateicoties easyJet dibinātājam Stelios Haji-Ioannou, kura ģimene vēl joprojām ir lielākais akciju turētājs, pirmie lidojumi tika uzsākti 1995.gada novembrī. easyJet uzsāka savu darbību, nodrošinot 2 maršrutus no Lutonas Londonā uz Glāzgovu un Edinburgu (ar Boeing 737 lidmašīnām). Šodien easyJet gaisa flote sastāv no 95 lidmašīnām: 68 - Boeing 737 un 27 - Airbus A319. Piegādājot vēl 93 Airbus A319 (un norakstot flotes vecākās lidmašīnas) 2007. gadā easyJet pārvadās pasažierus ar 164 lidmašīnām. Līdz 2012.gadam vēl plānots iegādāties 120 Airbus A319. easyJet plāno vairāk kā 90 000 pasažieru maršrutā Rīga-Berlīne. Mūsu mērķis ir lidot ar pilnām lidmašīnām, neatkarīgi no sezonas un tirgus apstākļiem. “Mūsu pieredze citu Eiropas valstu tirgos rāda, ka zemo izmaksu aviokompāniju ienākšana jaunos tirgos nesamazina citu pārvadātāju pasažieru skaitu tajā pašā maršrutā, bet gan palielina kopējo tirgu”, saka Janis Kapodistrias (Yannis Capodistrias), easyJet mārketinga vadītājs Latvijā, Grieķijā, Itālijā, Slovēnijā, Ungārijā, Slovākijā, Polijā un Igaunijā. “Mēs ticam, ka mūsu ienākšana Latvijas tirgū labvēlīgi ietekmēs gan Latvijas tūrisma industriju, gan arī aviokompāniju biznesu”. Īsumā: easyJet piedāvā lētus pasažieru pārvadājumus uz 58 lidostām Eiropā: Aberdīna, Alikante, Almērija, Amsterdama, Atēnas, Barselona, Bāzele, Belfāsta, Berlīne, Bilbao, Boloņa, Bratislava, Bristole, Budapešta, Kagliari, Ķelne, Kopenhāgena, Dortmunda, Edinburga, Faro, Ženēva, Glāgova, Grenoble, Ibiza, Invernesa, Knoka, Krakova, Liverpūle, Ļubļana, Londona Getvika, Londona Lutona, Londona Stansteda, Liona, Madride, Malaga, Marseļa, Milāna, Minhene, Neapole, Ņūkāstla, Nica, Notingema East Midlands, Palma, Parīze Šarla de Golla, Parīze, Orli, Prāga, Rīga, Roma, Olbija, Šanona, Tallina, Tulūza, Turīna, Valensija, Venēcija, Varšava. Sīkāka informācija: www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) šodien apstiprinājusi 9.Saeimā ievēlēto deputātu sarakstu.

Saskaņā ar 9.Saeimas vēlēšanu rezultātiem 9.Saeimā ir ievēlēti deputāti no septiņu partiju un partiju apvienību deputātu kandidātu sarakstiem. Tautas partijai 9.Saeimā būs 23 deputāti, Zaļo un Zemnieku savienībai 18 deputāti, partijai Jaunais laiks 18 deputāti, Saskaņas Centram 17 deputāti, Latvijas Pirmās partijas un partijas Latvijas Ceļš vēlēšanu apvienībai 10 deputāti, Apvienībai Tēvzemei un Brīvībai/LNNK 8 deputāti un politisko organizāciju apvienībai Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā 6 deputāti.

Saskaņā ar CVK lēmumu 9.Saeimā ir ievēlēti:

Komentāri

Pievienot komentāru