Jaunākais izdevums

Saūda Arābijas Valsts investīciju fonds ieguldījis 3,5 miljardus ASV dolāru (3,1 miljardu eiro) Savienotajās Valstīs bāzētajā starptautiskā savstarpējo pārvadājumu kompānijā Uber, veicinot tās globālās paplašināšanās plānus, paziņojusi Uber.

Līdz ar to Uber vērtība sasniegusi 62,5 miljardus ASV dolāru (56 miljardus eiro), liecina Uber sniegtā informācija.

Darījums noticis laikā, kad Saūda Arābija mēģina dažādot savu ekonomiku, lai tai nebūtu jāpaļaujas galvenokārt tikai uz naftas ieguvi.

Jaunais finansējums palīdzēs veicināt Uber globālo paplašināšanos, tostarp Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā, kuru kompānija uzskata par vienu no straujāk augošajiem tirgiem.

Šīs investīcijas palielinās Uber rīcībā esošo līdzekļu uzkrājumu līdz vairāk nekā 11 miljardiem ASV dolāru (9,9 miljardiem eiro).

Darījums paredz, ka Saūda Arābijas fonda vadītājs Jasirs al Rumajans kļūs par Uber padomes locekli.

Uber apliecināja gatavību investēt 250 miljonus ASV dolāru (224 miljonus eiro) reģionā, kas ietver Ēģipti, Saūda Arābiju, Apvienotos Arābu Emirātus, Izraēlu, Jordāniju, Libānu, Bahreinu, Kataru un Maroku.

Saūda Arābijā 80% no Uber pakalpojumu izmantotājiem ir sievietes, liecina kompānijas dati. Uber norādīja, ka var uzlabot sieviešu mobilitāti Saūda Arābijā, kur sievietēm ir aizliegts vadīt automašīnu un tradicionāli viņas izvairās no publiskiem taksometriem.

Sanfrancisko bāzētā Uber sadarbojas ar šoferiem, kuru pakalpojumus klienti var pasūtīt, izmantojot viedtālruņa lietotni. Tajā var apskatīt pasūtītās automašīnas vadītāja vārdu, fotogrāfiju un automašīnas reģistrācijas numuru. Brauciena laikā pasažierim ir pieejama globālās pozicionēšanas sistēma (GPS) un iespēja paziņot savu atrašanās vietu tuviniekiem.

Uber darbība ir izraisījusi vietējo tradicionālo taksometru kompāniju protestus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Uber, līdzīgi kā Taxify, ir korporatīvās identitātes krīze

BalticTAXI vārdā Jānis Naglis, LDDK padomes loceklis, BalticTAXI nozares konsultants, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu Uber šogad skāruši vairāki publiskās komunikācijas skandāli, ko acīmredzami izraisījusi savdabīga izpratne par uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu un atbildību, kas ar to saistīta. Reputācijas problēmas publiski atzinis arī Uber kompānijas šī brīža vadītājs Dara Khosrowshahi. Medijos lasīts, ka Londona nav pirmā pilsēta, kurā Uber saskaras ar līdzīgām problēmām – nepienācīga pakalpojuma drošība, tehnoloģiju izmantošana, lai bloķētu uzraugošo institūciju pilnīgu pieeju aplikācijai, kas ir pakalpojuma organizēšanas pamatā – diskusija par šiem jautājumiem arvien nonāk Eiropas mediju dienaskārtībā.

Kopbraucēji veicina papildu nesakārtotību jau tā problemātiskā nozarē

Publiskā informācija par kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem atgādina kaut ko jau pieredzētu un ļoti pazīstamu – nesakārtotu taksometru pakalpojumu Rīgas pilsētā, kurā paralēli taksometriem identisku pakalpojumu sniedz Taxify, kas savā mājaslapā aicina katru interesentu ar privāto automašīnu «pelnīt labu naudu ar savu auto».

Šķiet, ka Uber, Taxify un līdzīgiem kopbraukšanas organizētājiem ir vēlme izmantot visas iespējas, ko dod pasažieru pārvadāšanas pakalpojums, bet ignorēt ar to saistīto atbildību pret pasažieriem, nodokļu nomaksu un pakalpojuma drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen parakstītais sapratnes memorands starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify liek domāt, ka drīzumā tiks sakārtots kopbraukšanas tiesiskais regulējums un tā tiks iekļauta Latvijas transporta pakalpojumu tirgus piedāvājumā

Uber pērnā gada decembrī izpildīja savu miljardo braucienu platformā. Šobrīd vidēji dienā notiek vairāk nekā pieci miljoni Uber braucienu. 20% no tiem tiek veikti uberPOOL ietvaros – cilvēkiem kopīgi dodoties uz darbu un daloties izmaksās par ceļu. Katru mēnesi platformai pievienojas simtiem tūkstoši vadītāju un šobrīd kopumā ir vairāk nekā miljons aktīvo vadītāju. Vairāk par Uber pieredzi un plāniem Latvijā stāsta tā vadītājs Baltijā Enns Metsars (Enn Metsar).

Fragments no intervijas:

Jūs parakstījāt sapratnes memorandu starp Ekonomikas ministriju, Uber un Taxify. Ko tas nozīmē – kādi ir Uber mērķi Latvijā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Graujoši inovatīvajai un skandālu apvītajai Uber jāliekas mierā ar pasaules iekarošanu

Tehnoloģiju jaunuzņēmums un taksometru pasūtījumu kompānija Uber kopš tās sākumiem 2009. gadā ir viena no dalīšanās ekonomikas pionierēm un graujošu jauninājumu strauja ieviesēja.

Līdzīgi kā decentralizētā naktsmītņu izīrēšanas vietne Airbnb apgrieza ar kājām gaisā viesnīcu industrijas loģiku, tā Uber ap to pašu laiku ir izdarījusi ar taksometru pakalpojumiem. Saprotams, ka tradicionālā industrija ir ar to nemierā un līdzi tai arī nacionālie tirgus regulatori, likumdevēji, pašvaldības, darba tiesību aktīvisti un kas tik vēl ne. Kritiķu Uber netrūkst, kas acīmredzot ir viens no iemesliem kompānijas tradicionālajam kurlumam pret kliedzējiem un brīdinātājiem, lai sava vadītāja Trevisa Kalanika vadībā turpinātu reizē graujošā un progresīvā biznesa modeļa ekspansiju pasaulē. Acīmredzamā problēma, kas nu jau ir skaidra arī pašai kompānijai, ir tas, ka šādai stūrgalvības kultūrai līdztekus Uber ir attīstījusies arogances jeb nepamatotu, uzpūtīgu ambīciju kultūra un visatļautības kults.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» otrdien paziņoja, ka hakeri nozaguši 57 miljonu šīs kompānijas klientu un šoferu personīgos datus, bet šis hakeru uzbrukums vienu gadu ticis slēpts.

«Nekam no tā nevajadzēja notikt, un es tam nemeklēšu attaisnojumus,» paziņojumā sacīja «Uber» vadītājs Dara Hosrovšahi, kas augustā pārņēma šo kompāniju.

Divi no «Uber» informācijas drošības komandas locekļiem, kuru reakcija uz šo hakeru uzbrukumu ietvēra lietotāju neinformēšanu par hakeru ielaušanos viņu datos, kopš otrdienas ir atlaisti, pavēstīja Hosrovšahi.

«Uber» vadītājs sacīja, ka tikai nesen uzzinājis par to, ka nepiederošas personas ielauzušās mākonī bāzētā serverī, ko izmantoja šī kompānija, un lejuplādējušas «ievērojamu» informācijas apjomu.

Nozagtajās datnēs bija «Uber» lietotāju vārdi, e-pasta adreses un mobilo tālruņu numuri, kā arī apmēram 600 000 šoferu vārdi un autovadītāja tiesību informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas Kasācijas tiesa ir nolēmusi, ka attiecības starp ASV kopbraukšanas pakalpojuma kompāniju "Uber" un autovadītāju jāklasificē kā darba līgums.

Pieslēdzoties "Uber" digitālajai platformai, starp vadītāju un uzņēmumu tiek nodibinātas subordinācijas attiecības. Tādējādi autovadītājs nesniedz pakalpojumus kā pašnodarbināta persona, bet gan kā darbinieks, secinājusi tiesa.

"Uber", izmantojot digitālo platformu, savieno autovadītājus un klientus. Pēc tam, kad "Uber" slēdza vadītāja kontu, autovadītājs pieprasīja pārklasificēt līgumattiecības ar šo uzņēmumu kā darba līgumu.

Kasācijas tiesa secinājusi, ka pašnodarbinātības kritēriji ietver iespēju veidot savu klientu loku, brīvību noteikt savu izcenojumu un brīvību noteikt pakalpojuma sniegšanas nosacījumus. Un otrādi - darba līgums balstīts uz darba devēja pilnvarām dot norādījumus, pārraudzīt to izpildi un noteikt sankcijas par doto norādījumu neievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Varšavā 2000 taksometru vadītāju protestē pret Uber un līdzīgiem pakalpojumiem

LETA, 05.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi tūkstoši taksometru vadītāju Varšavā pirmdien radīja satiksmes haosu, braucot ļoti lēni, lai tādā veidā protestētu pret konkurentiem, tostarp no kopbraukšanas pakalpojuma Uber.

Tradicionālo taksometru operatori uzstāj, ka ASV bāzētās kompānijas lietotne rada negodīgu konkurenci, jo Uber autovadītāji var neievērot noteikumus un ierobežojumus, kas attiecas uz profesionālu taksometru vadītāju darbību.

Ar skaņas signāliem un nelieliem Polijas karogiem taksometri virzījās pa galvaspilsētu ar ātrumu ap desmit kilometriem stundā, bloķējot satiksmi pilsētas centrā un lielākajās maģistrālēs.

Protesta akcijas organizatori paziņoja, ka tajā piedalās ap 2000 taksometru vadītāju Varšavā, kā arī simtiem citu ir pievienojušies akcijai citās Polijas pilsētās.

«Mēs vēlamies valdības reakciju uz dažu [pakalpojumu sniedzēju] nelikumīgo darbību transporta sektorā,» paziņoja Varšavas taksometru vadītāju savienības pārstāvis Jaroslavs Iglikovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija Uber trešdien apstiprināja, ka tās ģenerāldirektors un viens no dibinātājiem Treviss Kalaniks ir atkāpies no amata.

Kalaniks jau bija devies atvaļinājumā ar mērķi atjaunot uzticību vairākos skandālos ierautajai kompānijai, bet otrdien viņš ir aizgājis no kompānijas pēc tam, kad to pieprasīja pieci no lielākajiem Uber investoriem, pirms oficiāla paziņojuma izplatīšanas vēstīja laikraksts The New York Times.

«Varu apstiprināt, ka Treviss ir atkāpies,» ziņu aģentūru AFP informēja kompānijā.

Kompānijas preses pārstāvis norādīja, ka padomes paziņojumā ir uzsvērts, ka «Trevisam Uber vienmēr ir bijis pirmajā vietā.»

«Tas ir drosmīgs lēmums un viņa ziedošanās kompānijai un mīlestības pret Uber apliecinājums,» norādīja kompānijā.

Uber pēdējā laikā izjūt arvien lielāku spiedienu mainīt vadības stilu un darbavietas kultūru, kā rezultātā ir iesniegtas sūdzības par seksuālu aizskaršanu un diskrimināciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV bāzētā starptautiskā savstarpējo pārvadājumu tīkla kompānija Uber, kas pērn rudenī sāka darbību Lietuvā, trešdien Viļņā atklāja inženierijas un savstarpējo pārvadājumu pakalpojumu atbalsta centru.

Kompānija neatklāj centrā investēto līdzekļu apmēru.

«Pēc sešus mēnešus ilgas darbības Lietuvā mēs šodien atklājam jaunu biroju, kurā atradīsies atbalsta nodaļa un 20 inženieru, kas sniegs pakalpojumus Uber visā pasaulē. Mums ir ambiciozs plāns līdz gada beigām dubultot darbinieku skaitu,» preses konferencē Viļņā teica Uber darbības un loģistikas vadītājs Vītauts Čerņausks.

Lietuvas birojā tiks radītas, izstrādātas un atbalstītas digitālās tehnoloģijas, kas nodrošina Uber lietojumprogramnu, kuru izmanto 70 valstīs un vairāk nekā 400 pilsētās visā pasaulē.

Uber centrs Viļņā ir otrais tāda veida centrs Eiropā. Pirmais tika atvērts Dānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Tiesa trešdien pieņēmusi lēmumu, ka Uber ir parasta transporta kompānija, nevis lietotne, tāpēc tai piemērojams attiecīgs regulējums.

Tādējādi šis ir kārtējais trieciens ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijai Uber, kas jau saņēmusi vietējo taksometru vadītāju un amatpersonu kritiku par vietējo noteikumu pārkāpšanu.

«Uber nodrošinātais pakalpojums, kas savieno privātpersonas ar neprofesionāliem autovadītājiem, aptver pakalpojumus transporta nozarē,» norāda Eiropas Tiesa. «Tādējādi dalībvalstis var noregulēt nosacījumus šī pakalpojuma sniegšanai.»

Uber apgalvo, ka tas ir tikai pakalpojuma sniedzējs, savienojot patērētājus ar autovadītājiem vairāk nekā 600 pilsētās. Taču taksometru uzņēmumi un citi konkurenti pauduši ievērojamus iebildumus, uzsverot, ka šī situācija ļauj kompānijai izvairīties no noteikumu ievērošanas, tostarp autovadītāju apmācības un licencēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uber pasažieriem uzrēķināta 100 reizes lielāka cena

Lelde Petrāne, 18.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas Uber pasažieri ASV ievietojuši sūdzības vietnē Twitter, jo kādas kļūmes dēļ viņu rēķini bijuši simts reizes lielāki nekā reklamētās cenas, ziņo BBC.

Tā, piemēram, viens brauciens, kuram vajadzēja izmaksāt 96,72 ASV dolārus, maksājis 9672 ASV dolārus, bet daži maksājumi bijuši tik lieli, ka izsaukuši brīdinājumus par krāpšanu.

Šī maksājumu problēma, iespējams, skārusi braucējus Sandjego un Vašingtonā.

Uber informē, ka šis problēmjautājums esot ātri atrisināts, bet atsakās izpaust informāciju, cik daudz pasažierus tas skāris.

Kāda Uber lietotāja vēsta, ka 1905 ASV dolāru rēķins 19.05 ASV dolāru vietā novedis pie tā, ka viņas vīrs palicis bez naudas līdzekļiem savā dzimšanas dienā. Turklāt klienti sūdzējušies, ka nav bijis tieša veida, kā paziņot par šo problēmu Uber.

Uber atzinis, ka saprot, cik šokējoša šī kļūme bijusi pasažieriem, bet pēc tās novēršanas visiem ir piemērotas reklamētās cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uber nākamgad ieplānotajā IPO cer sasniegt 100 miljardu dolāru tirgus vērtību

LETA, 17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» nākamgad plānotajā debijā fondu biržā plāno sasniegt tirgus vērtību virs 100 miljardiem dolāru (86 miljardus eiro), un šis varētu kļūt par visu laiku lielāko tehnoloģiju sektora akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), otrdien paziņoja uzņēmumam pietuvināti informācijas avoti.

Tie norāda, ka «Uber» apsver iespēju paātrināt IPO plānus un fondu biržā debitēt 2019.gada pirmajā pusgadā, nevis otrajā pusgadā, kā paredzēts.

Tikmēr laikraksts «Wall Street Journal» vēsta, ka uzņēmuma tirgus vērtība varētu sasniegt pat 120 miljardus dolāru.

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» augustā pavēstīja, ka investēs aptuveni 500 miljonus dolāru «Uber», lai sadarbotos autonomās vadības automobiļu masveida ražošanā. Pēc šo investīciju veikšanas «Uber» novērtēts 72 miljardu dolāru apmērā.

Ja «Uber» tirgus vērtība sasniegs 100 miljardus dolāru, tad uzņēmums būs vērtīgāks par trīs autoražotāju «General Motors», «Ford» un «Fiat Chrysler Automobiles» kopīgo tirgus vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiski izskanējusi neoficiāla informācija, ka Krievijas tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi, iespējams, jau pavisam drīz varētu uzsākt savu darbību Rīgā. Taksometru nozares pārstāvji gan atzīmē, ka Yandex.Taxi jau pāris gadus taisās darboties Latvijā, bet tā arī tas nav noticis.

Taksometru izsaukšanas platformas Taxify vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš uz jautājumu, kā vērtē jauna spēlētāja ienākšanu, DB norāda, ka visu laiku kāds baumo par ārzemju aplikāciju ienākšanu Latvijā. Arī Uber jau 2014. gadā plānoja sākt darbību Latvijas tirgū, tomēr to vēl nav izdarījuši.

«Konkurentu ienākšanu nozarē vērtējam pozitīvi, jo konkurence uzlabo pakalpojuma kvalitāti iedzīvotājiem. Tirgus ir pietiekami liels vairākiem spēlētājiem. 98% braucienu notiek ar privāto transportlīdzekli vai sabiedrisko transportu, tāpēc ir kur augt. Turklāt liela daļa iedzīvotāju joprojām izmanto dispečeru pakalpojumus, lai izsauktu taksometru. Tas viss nākamo gadu laikā mainīsies. Taxify tirgū ir nostiprinājis savu pozīciju un strādā pie citiem inovatīviem risinājumiem, lai uzlabotu konkurētspēju,» piebilst J. Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Igaunijas Veriff: Strādājam, lai tuvākajā laikā būtu arī Latvijā un Lietuvā

Anda Asere, 26.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas drošības tehnoloģiju jaunuzņēmums Veriff cīnās ar krāpniekiem un nodrošina identitātes pārbaudes risinājumu, kas palīdz attālināti pārbaudīt cilvēka personību

Par to, ka ir svarīgi spēt pārbaudīt personas identitāti, Veriff vadītājs Kārels Kotkass (Kaarel Kotkas) sāka domāt, strādājot TransferWise. Intervijā laikrakstam Dienas Bizness viņš atklāj, ka norisinās darbs, lai tuvākajā laikā būtu arī Latvijā un Lietuvā.

Fragments no intervijas:

Vai ideja par Veriff radās, strādājot TransferWise?

Es mācījos 12. klasē un saņēmu zvanu no TransferWise, un viņi piedāvāja satikties un atrast veidu, kā sadarboties. Tad es pamanīju, ka šeit ir biznesa iespēja, bet ir ļoti dārgi izveidot tādu sistēmu, kas cīnās ar krāpniekiem vienas kompānijas iekšienē. Tāpēc es meklēju investorus, lai izveidotu specializētu kompāniju, kas var piedāvāt šo pakalpojumu dažādiem uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas taksometru uzņēmums Didi Chuxing pārņem Uber China

LETA, 01.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas taksometru pakalpojumu gigants Didi Chuxing pārņems ASV konkurenta Uber Ķīnas biznesu, tādējādi izbeidzot cīņu par tirgus daļu, kas abām kompānijām izmaksājusi miljardus.

Apmaiņā pret Uber China aktīviem "Uber" un tā Ķīnas partneri saņems 20% Didi Chuxing akciju daļu.

Apvienotā Ķīnas uzņēmuma tirgus vērtība veidos 35 miljardus dolāru (31,5 miljardus eiro), ziņo Bloomberg.

Kopš Uber Ķīnā uzsāka darbību pirms mazāk nekā diviem gadiem abi uzņēmumi Ķīnā iztērējuši miljardiem dolāru subsīdijās autovadītājiem un pasažieriem, kā arī regulāri apmainījušies ar dzēlīgām apsūdzībām, tiem cīnoties par dominanci potenciāli ienesīgajā tirgū.

Taču tagad šo kompāniju dibinātāji publiskus apvainojumus nomainīs pret sēdvietām to valdēs, Uber vadītājam Trevisam Kalanikam pievienojoties Didi Chuxing direktoru valdei un Didi Chuxing dibinātājam Čeņam Vei iegūstot vietu Uber valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uber sācis sadarbību ar Lietuvas start-up uzņēmumu Trafi

Zane Atlāce - Bistere, 09.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uber paziņojis par sadarbību ar vienu no lietuviešu visstraujāk augošajiem start-up uzņēmumiem Trafi, kas aplikācijas veidā lietotājiem piedāvā atrast ērtākos pārvietošanās risinājumus pilsētās, teikts paziņojumā medijiem.

Jaunā sadarbība nozīmē, ka papildus Trafi piedāvātajiem sabiedriskā transporta maršrutiem tagad, kā pārvietošanās līdzekli, būs iespēja izskatīt arī Uber piedāvāto pakalpojumu. Lai arī sākotnēji šis integrētais pakalpojums būs pieejams tikai Igaunijas un Lietuvas iedzīvotājiem, Uber potenciāli apsver to integrēt arī citās valstīs, kurās darbojas Trafi, piemēram, Krievijā, Brazīlijā un ASV.

Izmantojot Trafi aplikācijui, clvēki var atrast risinājums ikdienas maršrutiem. Integrējot Uber API, TRAFI lietotāji drīzumā varēs atrast papildu iespējas, kā pārvietoties savās pilsētās. Turpmāko mēnešu laikā tiks strādāts, lai uzstādītu jaunās iespējas, kas palīdzētu savienot sabiedriskā transporta piedāvātās opcijas ar Uber piedāvāto pakalpojumu, lai pārvietošanos pilsētās padarītu daudz uzticamāku, ērtāku un cenas ziņā draudzīgāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uber biržas debijā plāno sasniegt 90 miljardu dolāru tirgus vērtību

LETA, 26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija «Uber» plāno debitēt fondu biržā ar akcijas cenu, kas uzņēmumu novērtētu aptuveni 80-90 miljardu dolāru (71,9-80,9 miljardu eiro) apmērā, ceturtdien vēstīja ziņu aģentūra «Bloomberg».

«Uber» ilgi gaidītais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) tiek paredzēts nākamajā mēnesī, un «Bloomberg», atsaucoties uz anonīmiem informācijas avotiem, norāda, ka kompānija plāno akcijai noteikt 44-50 dolāru cenu.

Iepriekš analītiķi gan bija izteikuši varbūtību, ka «Uber» tirgus vērtība IPO varētu sasniegt 100 miljardus dolāru.

Kā ziņots, «Uber» 11.aprīlī iesniedza pieteikumu ilgi gaidītajam IPO, kas varētu būt pēdējos gados tehnoloģiju nozarē lielākais.

ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajā pieteikumā gan nebija minēta konkrēta informācija par plānoto akciju pārdošanas cenu vai datumu IPO īstenošanai.

Iepriekš mediji vēstīja, ka «Uber» fondu biržas debijā plāno iegūt aptuveni desmit miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas transporta sistēmas operators Transport for London piektdien paziņoja, ka neatjaunos ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas Uber darbības licenci pilsētā pēc tās termiņa beigām 30.septembrīm, ņemot vērā bažas par sabiedrības drošību.

Transport for London norāda, ka Uber darbība Londonā raisījusi bažas.

«Uber rīcība un darbība demonstrē korporatīvās atbildības trūkumu saistībā ar vairākiem jautājumiem, kas rada riskus sabiedrības drošībai,» vēsta Transport for London.

Šie jautājumi aptver nopietnu kriminālpārkāpumu ziņošanu un informācijas iegūšanu par taksometru vadītāju iepriekšēju sodāmību.

Likumdošana paredz, ka Uber ir laiks 21 diena, lai iesniegtu apelāciju pret šo lēmumu, taču uzņēmums jau paziņojis, ka to neplāno darīt.

Uber uzsver, ka lēmums neatjaunot kompānijas darbības licenci ietekmēs vairāk nekā 3,5 miljonus Londonas iedzīvotāju, kuri izmanto šo pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Uber gatavs piemēroties, lai atgūtu licenci darbībai Londonā, atsaucoties uz tā pārstāvja sacīto, ziņo BBC.

Toms Elvidžs sacījis, ka uzņēmums «vēlētos uzzināt, ko mēs varam darīt», taču tam nepieciešamas sarunas ar Londonas transporta sistēmas operatoru Transport for London (TfL). Uzņēmums vēlas dialogu, kas līdz šim diemžēl neesot bijis.

Savukārt TfL pārstāvis no komentāriem medijiem atteicies.

Uber cenšoties sarunāt tikšanos ar Londonas mēru Sadiku Hanu jau kopš viņa ievēlēšanas 2016. gada maijā, taču neveiksmīgi.

Vairāk nekā 680 000 cilvēku parakstījuši tiešsaistes petīciju, lai saglabātu Uber darbību Londonā arī pēc licences beigām 30. septembrī.

TfL, skaidrojot Uber gadījumu, norāda uz nespēju ziņot par smagiem noziedzīgiem nodarījumiem, veikt pietiekamu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija Uber tomēr izmantojusi tiesības pārsūdzēt Londonas transporta sistēmas operatora Transport for London lēmumu neatjaunot Uber darbības licenci pilsētā pēc tās termiņa beigām 30.septembrī, vēsta cnbc.com.

Sākotnēji gan Uber paziņoja, ka neizmantos apelācijas tiesības. Šīs sūdzības izskatīšana tiesā plānota 11.decembrī.

Kamēr lietas izskatīšana nav pabeigta, Londonas iedzīvotaji var turpināt izmantoto Uber aplikāciju, norādījis uzņēmums. Tā pārstāvji arī izteikuši cerību, ka izdosies rast konstruktīvu risinājumu un turpināt pakalpojumu sniegšanu.

Jau vēstīts, ka Londonas transporta sistēmas operators lēmumu nepagarināt licenci pamatoja ar to, ka Uber rīcība un darbība demonstrējot korporatīvās atbildības trūkumu saistībā ar vairākiem jautājumiem, kas rada riskus sabiedrības drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Vērtīgākais jaunuzņēmums pasaulē maina biznesa ētiku

Didzis Meļķis, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir noskaidrojies, ka inovatīvo taksometru pakalpojumu jaunuzņēmuma Uber valde paklausīs arī jutīgākajam no neatkarīgo ekspertu izstrādātajiem ieteikumiem par korporatīvās kultūras maiņu. Attiecīgi supervērtīgās, bet reizē arī skandālu neslavas apvītās kompānijas izveidotājs un vadītājs Treviss Kalaniks ir paziņojis par došanos nenoteikti ilgā atvaļinājumā.

Ko savā nenoteikti ilgajā atvaļinājumā darīs T. Kalaniks, nav skaidrs, tomēr ir droši zināms, ka Uber kopumā tagad sekos sava veida kolektīvā detoksikācijas kūre. Runa ir par kompānijas valdes solījumu ievērot visus izmeklēšanas gaitā radušos ieteikumus, un alkohola, kā arī «aizliegtu substanču» lietošana lielos daudzumos kā kompānijas kultūras sastāvdaļa izstrādātajā ziņojumā ir starp treknākajām melnajām saknēm.

Pēc skandālu sērijas par Uber piedauzīgo praksi un nepatīkamo darba vidi T. Kalaniks šā gada sākumā juridisko pakalpojumu birojam Covington & Burling pasūtīja izmeklēt, kas īsti viņa dibinātajā kompānijā notiek. Ja analizējam pēc notikumu ķēdes beigu gala jeb paša T. Kalanika došanās pārdomāt dzīvi vispār un biznesu konkrēti, tad problēmu sākums varētu būt viņš pats. Ļoti veiksmīgais uzņēmējs un programmētājs plašsaziņā tiek raksturots kā «abrazīvs» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grozījumiem Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb ridesharing pakalpojumus, varētu būt nopietns lobijs, pieļāva Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks.

Viņš norādīja, ka attiecīgajam likumprojektam autori galvenokārt ir paši Uber un Taxify un nav korekta šāda likumprojekta virzība, pēc būtības apejot par nozari atbildīgo Satiksmes ministriju.

Tāpat viņš uzsvēra, ka LPPA neviens nepiedāvāja piedalīties likumprojekta izstrādē vai sniegt atzinumu. Asociācija ir skeptiska par piedāvāto regulējumu, skaidrojot, ka arī pašreizējā situācija ir pietiekama, lai varētu attīstīties Uber un Taxify.

Vienlaikus viņš vērsa uzmanību uz to, ka jaunais regulējums ir drauds sabiedriskajam transportam, jo nelegālie pārvadātāji varētu izmantot likuma izmaiņas, attiecinot jauno regulējumu uz sevi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pašbraucošie autiņi kavējas

Didzis Meļķis, 08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr tehnoloģiju zādzību kaislības risina tiesā, pašbraucošo automašīnu pieteikums ielās ir ar mainīgām sekmēm

Šonedēļ ar Uber skandalozā un nu jau bijušā dibinātāja un vadītāja Trevisa Kalanika liecību Sanfrancisko sākas trīs nedēļas ilga prāva par intelektuālā īpašuma zādzību starp autonomās braukšanas tehnoloģiju kompāniju Waymo un taksometru pakalpojumu kompāniju Uber. Waymo ir Googles mātes uzņēmuma Alphabet biznesa vienība, kas izstrādā autonomās braukšanas tehnoloģijas pašbraucošām automašīnām. Strīda būtība ir komercnoslēpumu un tehnoloģiju zādzības shēma, kurā Uber tiek apsūdzēta kopā ar Waymo kādreizējo inženieri Entoniju Levandovski. Runa ir par tūkstošiem tehnisko dokumentu – 14 tūkstošiem failu, kurus no savas kādreizējās darbavietas uz Uber varētu būt pārnesis E. Levandovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Uber par datu drošības pārkāpumu izmeklēšanu jāmaksā 148 miljoni dolāru

Db.lv, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Uber maksās 148 miljonus ASV dolāru par izmeklēšanu saistībā ar 2016.gada datu drošības pārkāpumiem, ko uzņēmums tīši slēpis vismaz gadu, raksta CNN.

Izmeklēšana tiks veikta visos 50 ASV štatos un Vašingtonā, un Uber maksātā nauda tiks sadalīta starp štatiem. Saskaņā ar Ņujorkas ģenerālprokurora teikto, tas ir lielākais datu aizsardzības pārkāpums starp štatiem ASV vēsturē.

Izmeklēšanā tiek prasīts izvērtēt apgalvojumus, ka kompānija ir pārkāpusi likumdošanu, kas paredz ziņot, ka hakeri 2016.gadā nozaguši 57 miljonu lietotāju un autovadītāju personīgos datus. Informācija par šo pārkāpumu netika atklāta līdz pat 2017.gadam, kad Uber ziņoja, ka samaksājis 100 tūkstošus dolāru, lai hakeri iznīcinātu datus.

Uber paralēli lielajam maksājumam apņēmusies arī uzlabot darbinieku apmācību programmu, lai tie ziņotu par pārkāpumiem. Tāpat uzņēmums piekritis adaptēt datu pārkāpumu ziņošanas programmas un nolīgt trešo neatkarīgo ekspertu, kas izvērtētu kompānijas datu aizsardzības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Sadarbības ekonomika nav bizness

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 02.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets 30. aprīlī atbalstīja Ekonomikas ministrijas priekšlikumu neradīt atsevišķu regulējumu sadarbības platformu jeb sadarbības ekonomikas jomas sakārtošanai, bet tā vietā uzlabot esošo regulējumu.

Kā sadarbības ekonomikas piemērus var minēt tādas platformas kā Taxify, airbnb, BlaBlaCar, SnappCar, Uber, Prosper, Wiseed un virkni citu. Saskaņā ar Ekonomikas ministrijas datiem, kopumā Eiropas Savienībā (ES) ir 651 šāda platforma. Sadarbības ekonomikas attīstību var tikai apsveikt, vienlaikus skaidrs, ka regulējums ir jāpilnveido. Galvenokārt divu iemeslu dēļ: patērētāju aizsardzība un godīga konkurence.

Jāteic, ka ES valstu presē ir gana daudz rakstu par sadarbības ekonomiku, norādot uz tās ambivalenci. Proti, no vienas puses, pozitīvs ir sadarbības ekonomikas moto attiecībā uz resursiem: pieejamība, nevis īpašumtiesības, tāpat sadarbības platformas daudzus pakalpojumus cenas ziņā padara ļoti pieejamus klientiem, vienlaikus ļaujot gūt papildu ienākumus šo pakalpojumu sniedzējiem, kas pārsvarā nepieder pie sabiedrības turīgākā slāņa. No otras puses, problēmas rada tas, ka šīs platformas apzināti tiek pārvērstas par lieliem biznesiem, tādējādi kropļojot to radīšanas jēgu un veicinot negodīgu konkurenci. Tāpat sadarbības ekonomika izvirza jautājumu par strādājošo aizsardzību, sociālajām garantijām, nodokļu nomaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru