Savs bizness ir izaicinājums, ko reti var paveikt vienatnē 

Galvenais biznesa virzītājspēks ir aizņemtais kapitāls, liecina pasaules prakse

Anda Asere, 04.2.2013

Vienatnē un lēnām vai kopā un ātrāk? Samērā konservatīvie latvieši līdz pat finanšu krīzei biznesu attīstīja visai lēni un pašu spēkiem un nebija ieinteresēti uzņemties kredītsaistības biznesa attīstīšanai, saka dr. oec. Vita Zariņa, Biznesa augstskolas Turība asociētā profesore un Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne. Tomēr pasaules prakse rāda, ka galvenais biznesa virzītājspēks ir aizņemtais kapitāls. Latvijā pēdējos gados cilvēki biznesa sākšanai un nostiprināšanai ir aktīvāk sākuši izmantot kredītus, tik un tā mums iekšā «sēžot» konservatīvisms, kas nereti liedz aizņemties. Tiesa, nereti jauni uzņēmēji pauduši arī viedokli, ka nebūt nav viegli iegūt banku finansējumu.

Realizēt savu ideju vienatnē un lēnām vai kopā ar investoru un ātrāk – tas ir atkarīgs no katra paša – cik pārliecināts idejas autors ir par sevi un savu biznesa ieceri, norāda Egija Martinsone, bērnu pārtikas zīmola Rūdolfs (SIA Lat Eko Food) īpašniece. Jautājums ir par to, cik ātri vēlas attīstīties. Ir nelielie uzņēmumi, piemēram, ģimenes restorāniņi, kam nav plāna izaugt par milzīgu kompāniju.Taču, ja ambīcijas ir lielas, droši vien saprātīgāk ir piesaistīt investīcijas, lai ātrāk tiktu uz priekšu, viņa uzskata.

Labāk tomēr piesaistīt papildspēkus, pēc savas pieredzes secina arī Ivita Krastiņa, gludināmā dēļa zīmola Gludināmais koks (SIA Wood & Textile Factory) valdes locekle. Viens var izdarīt tikai tik, cik var. Ja resursi ļauj, viņa izvēlas strādāt komandā ar cilvēkiem, kuriem ir līdzīgas vērtības un mērķi un kuriem spēj viegli uzticēties.

«Savs bizness ir izaicinājums, ko reti var paveikt vienatnē Piemēram, Pompidoo gadījumā ir nepārtraukti jārisina ražošanas un pārdošanas jautājumi, ātri jāreaģē uz operatīviem jautājumiem, kam ir nepieciešama stipra komanda. Turklāt, sarēķinot nepieciešamās investīcijas, kļuva skaidrs, ka ir jāmeklē partneri, kas būtu gatavi investēt ne tikai savu laiku, bet arī naudas līdzekļus,» stāsta Irina Kuzmina, fotosomu zīmola Pompidoo radītāja.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

Ir dzirdēti dažādi stāsti par to, cik ilgi uzņēmēji savu ideju ir...

Latvijas modes zīmols Narciss martā jau trešo reizi piedalīsies prestižajā modes izstādē...

Vai biznesa ideju būtu realizējušas ar vai bez atbalsta, programmas dalībnieču -...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Ir dzirdēti dažādi stāsti par to, cik ilgi uzņēmēji savu ideju ir...

Nereti cilvēki jau darba nedēļas vidū jūtas iztukšoti – viss pulveris izšauts...

Četru gadu eksperimenti virtuvē noved pie Augļu kubu ražošanas sākšanas....

Aigas Dreimanes un Aivja Siliņa portāls sendletter.me apsveikuma kartiņu cienītājiem izturējis...

Nereti uzņēmumos pie pārrunu telpām ir lapiņas, kur kolēģi atzīmē, kurā datumā...

Atmodas laika sauklis – kaut pastalās, bet brīvi – ir labi attiecināms...

Saredzot brīvu nišu, SIA Terra restorāni atver ikdienas restorānu ātrām maltītēm darbdienas...

Bezskaidras valūtas maiņas pakalpojuma sniedzējs maini.lv konkurē ar internetbankām un tradicionālajiem...

SIA Veļas dienests Tvaikonis atvēris savu veļas pieņemšanas punktu; iepriekš gludināšana...

Dzīvē jādara tas, kas padodas un patīk, pēc pirmā darbības gada secinājuši...