Jaunākais izdevums

Kompānija SEAT, lai atzīmētu savu sacīkšu modeli LEON, ir nolēmusi ierobežotā skaitā laist klajā tā ielas versiju, ziņo Autoblog.

Autoblog raksta, ka salīdzinoši jaunais ielas auto izskatās vēl labāk nekā sacīkšu auto. Ielas versija sauksies SEATLeonCopaEdition, un tas ar 285 zirgspēkiem, kas ir tikai par 16 zs mazāk nekā LEON sacīkšu versijai, ieskrieties līdz 100 km/h spēs tikai 5,9 sekundēs.

Šo mašīnu varēs iegādāties par 38 500 EUR, bet lai to dabūtu pircējam jābūt ļoti ātram eiropietim, jo kompānija ir nolēmusi izlaist tikai 55 SEAT Leon Copa Edition un tikai Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes piecdurvju hečbeks "Seat Leon" ir oficiāli ieradies Latvijas tirgū, savukārt vasaras beigās pievienosies arī universāļa modifikācija "Seat Leon Sportstourer" .

"Seat Leon" ir zīmola populārākais modelis, ko apliecina vairāk nekā 2,2 miljoni pārdotu auto pasaulē trīs iepriekšējās paaudzēs. Jaunākā "Seat" modeļa pamatā izmantota pilnveidota MQB Evo platforma. Tā ļauj izmantot jaunākās paaudzes drošības tehnoloģijas un vienlaicīgi nodrošina pietiekami labu ietilpību.

"Seat Leon" hečbeks ir kļuvis ne tikai par 9 centimetriem garāks, bet arī tā riteņu bāzei klāt nākuši pieci centimetri. Tas palielina ne tikai salona ietilpību, bet stiprinās arī gaitas komfortu un stabilitāti uz ceļa. Ar paceltiem otrās rindas sēdekļiem piecdurvju "Seat Leon" nodrošina 380 litru bagāžas ietilpību - tikpat cik iepriekšējās paaudzes hečbekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Leon ST FR, apsedlots ar 184 ZS dīzeli, enerģisku un dinamisku braukšanu apvienos ar pedantisku taupību, cīnoties par katru iztērēto dīzeļdegvielas pilienu

Šis auto ir lieliskas zāles pret ikdienišķo garlaicību, ja ģimenei primāri vajag pietiekami ērtu auto ar lielāku bagāžas nodalījumu nekā Seat Leon hečbekam, bet, piemēram, ģimenes galvai bieži labpatīkas pabraukt enerģiskāk nekā citiem. Dažam labam izšķirties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometri. FR kolekcijas Leon ST ne par mata tiesu nezaudē saimnieciskos dotumus. 587 litru liels bagāžnieks, ko pēc vajadzības var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu būs attiecīgi 605 un 610 litri. Vairāk fascinēs tas, kā ar šiem litriem un centimetriem apieties. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu. Šobrīd Seat Leon ST FR kopā ar 184 ZS dīzeli maksā, sākot no 23 642 eiro, savukārt kopā ar sešpakāpju DSG, sākot no 24 620 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju tirgū nule kā nonācis jaunais spāņu Seat Ibiza universālis ST, kurš spējis praktiskos dotumus apvienot ar modernu un pievilcīgu izskatu.

SEAT turpina produktu gammas paplašināšanu ar jau trešā veida Ibiza modeļa virsbūvi. Ibiza ST pārstāv SEAT zīmola galvenās vērtības – emocionāli un atraktīvu dizainu, dinamiku un efektivitāti, praktiskumu, vienkāršību ikdienas lietošanā, kā arī pieejamu cenu. Konstruējot Ibiza ST, SEAT dizaineri ietērpuši funkcionālus risinājumus spāņu ražotāja unikālajā dizaina valodā. Automašīnas jumta līnija sniedzas tālu aizmugurē, kur virsbūves pārkare nevainojami integrēta kopējā siluetā. Priekšdaļā izmantots pazīstamais SEAT bultveida radiatora zīmējums, savukārt aizmugurē izmantots pazīstamais Ibiza divdaļīgās optikas princips.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Kings Of Leon koncerta rīkotāji ietaupījuši uz sabiedriskā transporta papildreisu rēķina

LETA, 26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokgrupas Kings Of Leon koncerta Mežaparkā rīkotāji pirms un pēc pasākuma pasūtījuši uz pusi mazāk sabiedriskā transporta papildreisu, nekā rekomendējusi pašvaldības SIA Rīgas satiksme, sacīja Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis.

Atbilstoši organizatoru pieprasījumam un noslēgtajam līgumam trešdien pēc koncerta arī nodrošināti papildreisi, taču ar tiem izrādījies krietni par maz - tramvaji bijuši pārpildīti, raisot koncerta apmeklētāju neapmierinātību, kas sūdzējušies par Rīgas satiksmi. Zaķis gan piebilda, ka, redzot milzīgo noslogotību, uzņēmums no savas puses operatīvi norīkojis vēl vairākus papildreisus.

Zaķis skaidroja, ka gadījumā, ja komerciāla pasākuma rīkotāji vēlas, lai tiktu norīkoti papildu reisi apmeklētāju ērtībām, jāvēršas Rīgas satiksmē ar informāciju par prognozēto cilvēku skaitu un uzņēmums veic aprēķinus par nepieciešamo transportlīdzekļu plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais spāņu krosovers Seat Ateca ir eksemplārs, kas pa īstam varētu atklāt Latvijas jauno auto pircējiem Seat labākās īpašības

Jau pats fakts, ka Seat Ateca šobrīd Latvijā ir kļuvis par deficīta produktu, ir nebijis gadījums šīs markas vēsturē. Interese no potenciālo pircēju puses ir ievērojami lielāka nekā pieejamais automobiļu skaits. Zinātkāro pieplūdums pašmāju Seat pārstāvja autosalonā, kas vēlas pašrocīgi aptaustīt un arī izmēģināt jauno Ateca, ir acīmredzami lielāks, nekā to varēja gaidīt. Līdz ar to rodas jautājums - kas tad Seat Ateca ir tāds, lai pat tiem pircējiem, kas Seat zīmolam iepriekš meta lielu līkumu, tagad aiz sajūsmas ļodzītos kājas. Jāsāk ar to, ka Seat Ateca vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī apjozt savu auto ar 4drive pilnpiedziņu. Nedrīkst nepieminēt to, ka 4,36 metru garajai Ateca būs izšķērdīgi garš elektronisko drošības asistentu komplekts. Pie skaļākajiem un iedarbīgākajiem nosaukumiem var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, aklo zonu brīdinājuma sistēmu, kā arī 360 grādu kameru, kas atļaus, skatoties tikai monitorā, manevrēt un pēcāk noparkoties šaurākajās vietās uz planētas Zeme. No labo īpašību saraksta ir jāizceļ arī tas, ka uz Volkswagen MQB platformas uzsēdinātais spāņu krosovers ir tiešs Škoda Yeti radinieks. Kamēr nākamās paaudzes Yeti savu iznācienu vēl tikai gaida, Seat Ateca šobrīd ar pilnu jaudu cenšas ievākt pēc iespējas lielāku klientu ražu. Abi automobiļi izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiks ražoti vienā rūpnīcā Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc četru čempiontitulu izcīnīšanas, spāņu Seat rūpnīcas komanda ir nolēmusi atteikties no tālākās piedalīšanās World Touring Car Championship (WTCC) sacīkstēs, vēsta Automobilwoche.

Oficiāli Seat paziņojusi, ka rūpnīcas komanda esot sasniegusi visu, ko vēlējusies, tādēļ neredzot jēgu turpināt dalību šajās sacīkstēs. Neoficiāli, gan tiek minēts, ka patiesais iemesls no Seat puses ir līdzekļu taupības programma, ko mudina kopējā situācija autoindustrijā un jo īpaši strauji krītošais Seat noiets pašmāju tirgū. Lai vai kā, Seat rūpnīca ir apsolījusi atbalstu tām privātajām komandām, kuras 2010. gada sezonā WTCC sacīkstēs piedalīsies ar Seat Leon sacīkšu automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz Latvijas Seat tirgotājiem ir nonācis jaunais spāņu vidējās klases sedans Seat Exeo, kurš tika klonēts no iepriekšējās paaudzes Audi A4.

Seat Exeo ir paredzēti trīs dažādi aprīkojuma varianti: Reference, Style un Sport. Bāzes aprīkojuma Exeo būs ABS, ESP, klimatkontrole un septiņi drošības spilveni. Abus modeļus būs iespējams aprīkot ar mūsdienu autobūves modernajiem atribūtiem - iPod, MP3, USB pieslēgvietām, jaunākās paaudzes navigācijas un izklaides sistēmām. Seat Exeo sedana, bet pēcāk arī ST universāla rīcībā būs trīs dažādi benzīna dzinēji ar jaudu no 102 līdz 200 zirgspēkiem, kā arī trīs dīzeļi, kuru jauda būs no 120 līdz 170 ZS. Nedaudz būs jāpaciešas universāla virsbūves cienītājiem, jo Seat Exeo ST līdz Latvijai nonākšot augustā. Oficiālā Seat pārstāvja Auto halle mājas lapa liecina, ka Seat Exeo sedana bāzes modeļa cena Latvijā būs 20 935 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Seat Leon Cupra ST nav iespējams braukt lēni. No ārpuses tas var izskatīties pēc vienkārša lauku zēna ar mugursomu plecos, bet sirdī tas ir kaislīgs un ātrs atlēts

Ar reģionālā Seat importētāja gādību uz Latviju atceļoja viens šāds eksemplārs ar 280 ZS turbomotoru un sešpakāpju robotizēto DSG pārnesumkārbu, un DB autoapskatniekam radās iespēja padziļinātāk iepazīties ar karstasinīgāko spāni, gan izvingrojoties Biķernieku trasē, gan pamēģinot to uz koplietošanas ceļiem.

Naudu var notriekt dažādos veidos. Krogos, jahtās, kazino, sievietēs utt. Kopā ar Seat Leon Cupra ST tas sanāks jautrāk un intriģējošāk, turklāt nākamā rītā nebūs nedz paģiru, nedz nožēlas.

Visu rakstu Rotaļlieta «randiņam» ar ceļu policistiem lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu karstasinīgais modelis Seat Leon Cupra R ar nepacietību gaida Frankfurtes autoizstādes sākumu.

Volkswagen koncernam piederošais spāņu ražotājs sāvā jaudīgākajā un prestižākā modelī izmantos to pašu dzinēju, ko VW Scirocco R vai pilnpiedziņas VW Golf R20, proti, divu litru 265 ZS jaudīgo turbomotoru. Bruņojoties ar šo dzinēju spāņu priekšpiedziņas modelis līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskriesies 6.1 sekundēs, bet maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Dinamiskais auto būs taupīgs degvielas ēdājs vidēji uz 100 kilometriem patērējot 8.1 litrus degvielas. Seat Leon Cupra R cena Eiropā ir būs, sākot no 29 999 eiro.

picturegallery.33b671fc-063e-4f2e-849c-6ce76209a312

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Igauņi turpina iekarot degslānekļa pasauli; slēdz līgumu par izpētes darbiem Marokā

Gunta Kursiša, 29.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas kompānija Eesti Energia, kas pievērsusies degslānekļa ieguves iespēju apzināšanai dažādās pasaules valstīs, piemēram, Jordānijā un ASV, patlaban slēgusi vienošanos par degslānekļa ieguves izpēti Marokā.

Igaunijas energokompānijas un tehnoloģiju uzņēmuma Outotec kopuzņēmums Enefit Outotec Technology vienojies ar energokoncernu San Leon Energy Plc (San Leon) par tam piederošo degslānekļa atradņu izpētni Marokas pilsētā Tarafaijā.

Viens no galvenajiem izpētes mērķiem Marokā ir noskaidrot, vai Enefit tehnoloģijas ir izmantojamas Tarfaijā atrodamā degslānekļa pārstrādei.

Abu uzņēmumu parakstītā vienošanās ietver Enefit Outotec Technology izpētes darbu veikšanu, nepieciešamo testēšanu un konsultācijas atradņu attīstības jautājumos. Turklāt vēlākos projekta posmos paredzēts nodrošināt Eesti Energia meitas uzņēmuma Enefit tehnoloģiju piegādi un uzņēmuma speciālistu iesaisti eļļas pārstrādes rūpnīcas Enefit280 izveidei Marokā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 14 gadu pārtraukuma uz autoskatuves ir atgriezies jaunākās paaudzes spāņu lielais minivens Seat Alhambra, kurš pie pircējiem dosies šī gada rudenī.

Pats par sevi saprotams, ka ģenētiski vācu autokoncerna VW paspārnē izauklētais modelis izmantos VW Sharan tehniskos labumus, ieskaitot arī to, ka pirmo reizi Seat Alhambra būs ar sānu bīdāmajām durvīm. Automašīnas apkārtmēri ir palielināti tā lai automašinā ērti varētu justies septiņi pasažieri. Nolokot otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus bagāžas telpa saniegs 2 297 litrus.

Motortelpā saimniekos VW jaunie dzinēji, kuri ir kluvuši taupīgāki, vienlaikus nezaudējot savas dinamiskās īpašibas. Dzinēju sarakstu atklās 1.4 litru 150 ZS jaudīgais četrcilindru turbomotors, tālāk seko divu litru 200 ZS jaudīgais turbomotors. Dīzeļdzinēja klāstā atradīsim divu litru dīzeļmotorus ar 140 un 170 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada 22. oktobrī pie pircējiem beidzot nonāks jaunā Microsoft operētājsistēma Windows 7.

Atgādinām, ka kompānija Microsoft 2007. gadā izlaida savu operētājsistēmu Windows Vista, kas bija plānota kā Windows XP aizvietotāja.

Taču tā neattaisnoja cerības un cilvēki nevēlējās pārriet uz jauno operētājsistēmu tā vietā tie sāka izvēlēties konkurentu produktus vai veco Microsoft operētājsistēmu Windows XP.

Db.lv jau ziņoja, ka kompānijas Forrester analītiķis Benjamins Grejs, kādā intervijā pat apgalvoja, ka lielākais Windows Vista konkurents nav atvērtā koda operētājsistēmas vai kādas citas kompānijas produkti, bet gan paša Windows izveidotā operētājsistēma XP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Karoq: Īstais auto īstajā brīdī

Aldis Zelmenis, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais krosovers Škoda Karoq ir kārtējais čehu modelis, kas ir lemts panākumiem visā Eiropā, tostarp arī Latvijā

Škoda Karoq fascinēs ar savu izmēru. Ārēji kompakts, bet pēc iekšējiem izmēriem tas būs tikpat ērts kā KIA Sportage, Nissan Qashqai vai Hyundai Tucson, savukārt pēc bagāžas ietilpības šo trijotni un citus konkurentus Karoq pārspēs. Milzīga priekšrocība – Karoq tīkotāji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī piejaucēt automobilim pilnpiedziņu.

Karoq ir būvēts uz Volkswagen MQB platformas, ko izmanto arī tā dvīņubrālis no Spānijas – Seat Ateca. Abi auto izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiek ražoti vienā rūpnīcā Čehijā. Pircējiem svarīgākais jautājums – cik tad Škoda Karoq maksās? Tā cena būs, sākot no 18 600 eiro, un tas būs mazāk, nekā tiek prasīts par Seat Ateca. Arī, virzoties pa aprīkojuma un tehnikas variāciju kāpnēm, cenas zibenīgi nekļūs pārāk «karstas». Piemēram, izvēloties otro labāko aprīkojuma līmeņa Ambition ar 150 ZS jaudīgo 1,5 litru turbomotoru un septiņpakāpju DSG, Karoq maksās joprojām gana vilinošus 23 500 eiro. Savukārt, iesaiņojot šo pašu Karoq augstākajā Elegance mundierī un piešaujot klāt vēl pāris ekstras, summa aizlēks jau aiz 30 tūkst. eiro robežas. Lai tiktu pie pilnpiedziņas Karoq, kam komplektā tiek dots līdzi jaudīgākais 190 ZS divu litru dīzelis, jārēķinās vismaz ar 31 300 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu ražotāja Seat Ibiza karstasinīgākais un sportiskākais eksemplārs Seat Ibiza FR, Eiropas tirgū nonākšot vasaras viducī.

Mazajam sportistam spēka agregāta funkcijas pildīs Volkswagen koncerna izgudrotais 1.4 litru 150 ZS jaudīgais turbomotors, kurš būs kopā sajūgts ar jaunākās paaudzes septiņpakāpju DSG pārnesumkārbu. Starp citu, tehniskajā ziņā spāņu toreadors būs ļoti līdzīgs savam radiniekiem, jaunajam VW Polo GTI. No ārpuses Seat Ibiza FR vispirms varēs atpazīt pēc sudrabotiem atpakaļskata spoguļiem, 17 collu vieglmetāla diskiem, sportiskiem sēdekļiem un stūres, kā arī citām ekstrām.

picturegallery.a4365ce3-df11-4473-b0d2-ec30834124aa

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Exeo sedans un ST universāls ir spāņu auto būves kompānijas vidējās klases modelis, kurš tika klonēts no iepriekšējās paaudzes Audi A4.

Sedana modelis Eiropā, tostarp arī Latvijā varētu parādīties šī gada sākumā, un tā cena būs aptuveni 21 900 tūkst. eiro. Savukārt universāls Exeo ST parādīšoties rudenī, kura bāzes cena būšot 24 tūkst. eiro. Daudzi jau prāto par to, ka jauns Seat Exeo/Exeo ST būs izdevīgāks risinājums, tiem, kuri meklē iespēju iegādāties mazlietotu Audi A4.

Exeo ST ir paredzēti trīs dažādi aprīkojuma varianti: Reference, Style un Sport. Bāzes aprīkojuma Exeo/Exeo ST būs ABS, ESP, klimatkontrole un septiņi drošības spilveni. Abus modeļus būs iespējams aprīkot ar iPod, MP3, USB pieslēgvietām, jaunākās paaudzes navigācijas un izklaides sistēmām. Seat Exeo sedana un ST universāla rīcībā būs trīs dažādi benzīna dzinēji ar jaudu no 102 līdz 200 zirgspēkiem, kā arī trim dīzeļiem, kuru jauda būs no 120 līdz 170 ZS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu ražotāja Seat rūpnīcas nākamgad strādās pēc saīsināta darba dienas grafika. Tas nozīmē, ka gandrīz divas trešdaļas no spāņu Volkswagen meitas uzņēmuma 11 000 darbiniekiem skaršot taupības pasākumi, vēsta Spiegel online.

Vācu autogiganta Volkswagen meitas uzņēmums pieprasījuma trūkuma dēļ būs spiests arī 2010. gadā strādāt ar ierobežotu jaudu, bet sākot ar 2011. gadu, kad Seat rūpnīcā plānots uzsākt Audi Q3 modeļa ražošanu, Seat cer atgriezties pie iepriekšējā darba ritma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu Seat publiskojusi informāciju par jauno mazās klases universāli Seat Ibiza ST, kurš tirdzniecībā parādīšoties šī gada vasaras viducī.

Salīdzinājumā ar hečbeka versiju, Ibiza ST modelis būs 18 centimetrus garāks, sasniedzot 4.23 metrus. Līdz ar to mazā spāņu universāla astes gala ietilpība sasniegs 430 litrus, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu varēs palielināt vēl lielāku. Vienlaikus vairāk ērtību tiek solīti pasažieriem, jo īpaši tas attiecas uz otrajā rindā sēdošajiem. Arī tehniskajā ziņā Ibiza ST būs nobruņots līdz zobiem. Kopumā galdā tiks celti seši dzinēji ar jaudu no 70 līdz 105 ZS. Seat īpaši lepojas ar 1.2 litru TDI un 1.2 litru TSI motoriem. Papildus tam, Ibiza ST varēs nokomplektēt ar robotizēto DSG transmisiju. Grezns solās būt Ibiza komforta ekipējums. Kopumā tiks piedāvāti trīs aprīkojuma līmeņi - Reference, Style un Sport.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē skaistāko politiķu sarakstā, kurš veidots pēc Spānijas bezmaksas laikraksta 20 Minutos pasūtījuma, pirmās divas vietas ieņēmušas Peru politiskās skatuves locekles, raksta Daily Mail.

picturegallery.4924860c-a975-4b99-a025-71eea1c4c21c

Pirmajā vietā ar vairāk nekā 24 tūkst. balsu ierindojas Peru parlamenta locekle Lučiana Leona (Luciana Leon), otro vietu ieņem Peru Ārvalstu sakaru un tūrisma ministre Mersedesa Araoza (Mercedes Araoz). Trešajā vietā atrodas Meksikas politiķe Sāra Ruīza Čaveza (Sara Ruiz Chávez), kura 2007. gadā ieņēma Institucionālās Revolucionārās partijas prezidenta amatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ikdienišķo modeļu salūts Parīzē

Aldis Zelmenis 
, 09.10.2014

Audi TT Sportback konceptmodelis ir viens no izstādes spožākajām pirmizrādēm. Tas ir tautas sporta auto kategorijai pieskaitāms spēkrats ar četrām sēdvietām un piecām durvīm. Divu litru TFSI 400 ZS jaudīgs benzīnmotors kombinācijā ar jauno S–tronic transmisiju un quattro pilnpiedziņu rada sajūtu, ka šis skaistulis tikai izstādes laikā ir uzvilcis konceptmodeļa izkārtni. Taču patiesībā ir tā, ka līdz sērijveida auto būs jāpaciešas krietni ilgāk.

Foto: Aldis Zelmenis 


Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modeļu daudzveidības ziņā šoreiz Parīzes autoizstāde noteikti ir nominējama par 2014. gada nozīmīgāko autošovu. Starp citu, daudzi tur sastaptie eksponāti jau līdz šī gada nogalei ieradīsies arī Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Francijas galvaspilsētas izstāde allaž ir atturīgāk centusies koķetēt ar smalkiem un futūriskiem konceptmodeļiem, kaut arī tie Parīzē bija pietiekoši lielā skaitā, tomēr lielākais uzsvars parasti tiek likts uz pragmatisku sērijveida modeļu jaunāko paaudžu debijām. Tā bija arī šoreiz. Pēc šo rindu autora novērojumiem Parīzes izstāde šogad bija īpaši dāsna ar jaunumiem, turklāt daži jaunpienācēji ir fundamentāli svarīgi gan pašam ražotājam, gan milzīgai pircēju auditorijai Eiropā.

Piemēram, Rietumeiropā tik populāro mazo klasi pārstāvēja Opel Corsa, Hyundai i20 un Škoda Fabia jaunie hečbeki. Turpretim čehu modelis pilnai laimei bija paķēris līdzi arī Fabia Combi universālu. Ikviena šī modeļa labāki vai sliktāki panākumi ietekmēs ražotāja maciņa biezumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honda Civic Type R ir pieskaitāms pie kulta auto kategorijas, kuru pielūdza, pielūdz un turpinās pielūgt

Solīda un kaislīga Civic Type R fanu auditorija mīt Baltijā, tostarp Latvijā. Iepriekšējo paaudžu japāņu ražotāja karstos hečbekus ievērojamā skaitā varēja redzēt gan uz ceļiem, gan arī dažādās sacīkstēs. Jaunākās paaudzes Civic Type R iznāciens ir iegansts sarosīties potenciālajiem faniem, kuri jau vairākus gadus pacietīgi gaidīja šo brīdi. Beidzot var oficiāli paziņot, ka Civic Type R šoruden ieradīsies arī Latvijā. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas ir mainījies par 100% kaut vai tikai tāpēc, ka priekšpiedziņas karstais hečbeks turpmāk būs pieejams tikai piecdurvju izpildījumā, tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju un tā motortelpā pirmo reizi būs 310 ZS jaudīgs divu litru VTEC turbomotors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen gatavo Golf kupejas variantu

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Volkswagen gatavo Golf četrdurvju kupeju CC, kurš pie pircējiem varētu nonākt 2015. gadā, informē Auto Express.

Golf CC konstruēšanā tiks izmantota MQB moduļu platformas pagarinātā versija, kas izmantota arī Audi A3 sedana, Seat Leon un Škoda Octavia ražošanā. Paredzams, ka, salīdzinot ar Volkswagen Golf hečbeku, topošā kupeja būs komfortablāka aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, tāpat palielināsies arī bagāžas nodalījuma telpa.

Paredzams, ka Volkswagen Golf CC cena būs sākot no aptuveni 16,4 tūkstošiem latu – nedaudz vairāk nekā lētākā Golf, kas maksā aptuveni 14 tūkstošus latu.

Paredzams, ka jaunais Golf CC konkurēs ar Mercedez-Benz CLA, kas nākamnedēļ tiks prezentēts Detroitas autošovā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai i30 N ir kā zibens no skaidrām debesīm, drosmīgi ielaužoties karsto priekšpiedziņas hečbeku klubiņā

Savulaik slavenais sacīkšu braucējs Valters Rērls viedi izteicās, ka īstam ielas sacīkšu auto ir jāprot vienlīdz labi braukt gan pa sacīkšu trasi, gan pēc tam komfortabli aizvest pilotu uz veikalu pēc piena. Abus šos nosacījumus jaunais Hyundai i30 N izpilda teicami. Negaidīti sabalansēts auto, kas spēs būt paklausīgs un rātns kompaktklases hečbeks, bet, kad tiks nospiesta «ļaunuma poga N», tad i30 N «rokas un kājas» ies pa gaisu un pilotam atliks nesapīties meistarībā, lai novaldītu koplietošanas ceļiem domāto trakuli. Ir acīmredzama Hyundai Motorsport divīzijas klātbūtne šī modeļa tapšanā, kas kārtējo reizi apliecina Hyundai rallija komandas nozīmi, piedaloties pasaules rallija čempionāta (WRC) seriālā.

Komentāri

Pievienot komentāru