Jaunākais izdevums

Pēc četru čempiontitulu izcīnīšanas, spāņu Seat rūpnīcas komanda ir nolēmusi atteikties no tālākās piedalīšanās World Touring Car Championship (WTCC) sacīkstēs, vēsta Automobilwoche.

Oficiāli Seat paziņojusi, ka rūpnīcas komanda esot sasniegusi visu, ko vēlējusies, tādēļ neredzot jēgu turpināt dalību šajās sacīkstēs. Neoficiāli, gan tiek minēts, ka patiesais iemesls no Seat puses ir līdzekļu taupības programma, ko mudina kopējā situācija autoindustrijā un jo īpaši strauji krītošais Seat noiets pašmāju tirgū. Lai vai kā, Seat rūpnīca ir apsolījusi atbalstu tām privātajām komandām, kuras 2010. gada sezonā WTCC sacīkstēs piedalīsies ar Seat Leon sacīkšu automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes piecdurvju hečbeks "Seat Leon" ir oficiāli ieradies Latvijas tirgū, savukārt vasaras beigās pievienosies arī universāļa modifikācija "Seat Leon Sportstourer" .

"Seat Leon" ir zīmola populārākais modelis, ko apliecina vairāk nekā 2,2 miljoni pārdotu auto pasaulē trīs iepriekšējās paaudzēs. Jaunākā "Seat" modeļa pamatā izmantota pilnveidota MQB Evo platforma. Tā ļauj izmantot jaunākās paaudzes drošības tehnoloģijas un vienlaicīgi nodrošina pietiekami labu ietilpību.

"Seat Leon" hečbeks ir kļuvis ne tikai par 9 centimetriem garāks, bet arī tā riteņu bāzei klāt nākuši pieci centimetri. Tas palielina ne tikai salona ietilpību, bet stiprinās arī gaitas komfortu un stabilitāti uz ceļa. Ar paceltiem otrās rindas sēdekļiem piecdurvju "Seat Leon" nodrošina 380 litru bagāžas ietilpību - tikpat cik iepriekšējās paaudzes hečbekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju tirgū nule kā nonācis jaunais spāņu Seat Ibiza universālis ST, kurš spējis praktiskos dotumus apvienot ar modernu un pievilcīgu izskatu.

SEAT turpina produktu gammas paplašināšanu ar jau trešā veida Ibiza modeļa virsbūvi. Ibiza ST pārstāv SEAT zīmola galvenās vērtības – emocionāli un atraktīvu dizainu, dinamiku un efektivitāti, praktiskumu, vienkāršību ikdienas lietošanā, kā arī pieejamu cenu. Konstruējot Ibiza ST, SEAT dizaineri ietērpuši funkcionālus risinājumus spāņu ražotāja unikālajā dizaina valodā. Automašīnas jumta līnija sniedzas tālu aizmugurē, kur virsbūves pārkare nevainojami integrēta kopējā siluetā. Priekšdaļā izmantots pazīstamais SEAT bultveida radiatora zīmējums, savukārt aizmugurē izmantots pazīstamais Ibiza divdaļīgās optikas princips.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais spāņu krosovers Seat Ateca ir eksemplārs, kas pa īstam varētu atklāt Latvijas jauno auto pircējiem Seat labākās īpašības

Jau pats fakts, ka Seat Ateca šobrīd Latvijā ir kļuvis par deficīta produktu, ir nebijis gadījums šīs markas vēsturē. Interese no potenciālo pircēju puses ir ievērojami lielāka nekā pieejamais automobiļu skaits. Zinātkāro pieplūdums pašmāju Seat pārstāvja autosalonā, kas vēlas pašrocīgi aptaustīt un arī izmēģināt jauno Ateca, ir acīmredzami lielāks, nekā to varēja gaidīt. Līdz ar to rodas jautājums - kas tad Seat Ateca ir tāds, lai pat tiem pircējiem, kas Seat zīmolam iepriekš meta lielu līkumu, tagad aiz sajūsmas ļodzītos kājas. Jāsāk ar to, ka Seat Ateca vispirms piesaistīs ar savu izmēru. Nedz par lielu, nedz par mazu. Pircēji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī apjozt savu auto ar 4drive pilnpiedziņu. Nedrīkst nepieminēt to, ka 4,36 metru garajai Ateca būs izšķērdīgi garš elektronisko drošības asistentu komplekts. Pie skaļākajiem un iedarbīgākajiem nosaukumiem var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli, ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, aklo zonu brīdinājuma sistēmu, kā arī 360 grādu kameru, kas atļaus, skatoties tikai monitorā, manevrēt un pēcāk noparkoties šaurākajās vietās uz planētas Zeme. No labo īpašību saraksta ir jāizceļ arī tas, ka uz Volkswagen MQB platformas uzsēdinātais spāņu krosovers ir tiešs Škoda Yeti radinieks. Kamēr nākamās paaudzes Yeti savu iznācienu vēl tikai gaida, Seat Ateca šobrīd ar pilnu jaudu cenšas ievākt pēc iespējas lielāku klientu ražu. Abi automobiļi izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiks ražoti vienā rūpnīcā Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Porsche: 2017. gada Lemānas sacīkstes būs īpaši smagas

Dienas Bizness, 14.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. un 18. jūnijā Porsche atkal mērosies spēkiem cīņā par godalgām izturības sacīkstēs, mēģinot trešo gadu pēc kārtas uzvarēt Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Sīkstākā sāncense trasē ir Toyota komanda.

Japāņu ražotājs vēl nav plūcis laurus Lemānas sacīkstēs. 2016. gadā Toyota tehnisku problēmu dēļ izstājās no sacensībām tikai pāris minūtes pirms finiša, un 2017. gadā augstākajā LMP1-H kategorijā komandu pārstāvēs trīs automašīnas pret diviem Porsche 919 Hybrid.

«2017. gada Lemānas sacīkstes būs īpaši smagas, varbūt vēl ātrākas par 2016. gada sacīkstēm,» norāda Frics Encingers (Fritz Enzinger), apzinoties gaidāmo sacīkšu nozīmīgumu. LMP1 viceprezidents uzsver: «Tā nebūs tikai cīņa ar Toyota. Vislielākais izaicinājums Lemānā ir pašas sacīkstes. Nekad nedrīkst pienācīgi nenovērtēt 5000 kilometru braucienu dienā un naktī mainīgos laikapstākļos, braucot ātrāk par 330 km/h un nepārtraukti apsteidzot sāncenšus un par apļiem apdzenot atpalicējus. Nekas nav garantēts, viss var mainīties vienā mirklī. Lemānas lielo balvu var izcīnīt tikai ar pilnīgu un savlaicīgu sagatavošanos, nevainojamu darbu un braukšanu bez starpgadījumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Seat Leon ST FR, apsedlots ar 184 ZS dīzeli, enerģisku un dinamisku braukšanu apvienos ar pedantisku taupību, cīnoties par katru iztērēto dīzeļdegvielas pilienu

Šis auto ir lieliskas zāles pret ikdienišķo garlaicību, ja ģimenei primāri vajag pietiekami ērtu auto ar lielāku bagāžas nodalījumu nekā Seat Leon hečbekam, bet, piemēram, ģimenes galvai bieži labpatīkas pabraukt enerģiskāk nekā citiem. Dažam labam izšķirties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometri. FR kolekcijas Leon ST ne par mata tiesu nezaudē saimnieciskos dotumus. 587 litru liels bagāžnieks, ko pēc vajadzības var palielināt līdz 1470 litriem. Uz pārējo konkurentu fona tas nav nedz daudz, nedz maz. Salīdzinājumam var minēt, ka Golf Variant un Škoda Octavia Combi ar nenolaistu aizmugurējo krēslu rindu būs attiecīgi 605 un 610 litri. Vairāk fascinēs tas, kā ar šiem litriem un centimetriem apieties. Ērts bagāžas nodalījuma pārsegs, dubultā grīda, allaž noderīgie stiprinājuma āķi, speciāla niša, kur novietot bagāžnieka pārsegu. Visbeidzot speciāli kloķīši bagāžnieka sānos, kas, neapejot automašīnai apkārt, ļaus no aizmugures noguldīt aizmugurējos krēslus, izveidojot līdzenu grīdu. Šobrīd Seat Leon ST FR kopā ar 184 ZS dīzeli maksā, sākot no 23 642 eiro, savukārt kopā ar sešpakāpju DSG, sākot no 24 620 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā sadodas rokās, lai ātri izstrādātu risinājumus cīņai ar Covid-19

Lelde Petrāne, 20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš otrdienas tiešsaistes vidē darbojās pirmais pilnībā virtuālais hakatons "HackForce", kura mērķis bija meklēt risinājumus koronavīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem. Finālā piedalījās 28 komandas, bet par labāko atzina "Face Shied".

Līdz hakatona noslēgumam tajā aktīvi darbojās 28 komandas, bet kopumā projektam dažādās lomās pieslēdzās vairāk nekā 800 cilvēki no 25 dažādām pasaules valstīm. Projektu autori ar mentoru palīdzību izstrādāja idejas un risinājumus koronavīrusa krīzes mazināšanai, un prezentēja izstrādātos prototipus publiski tiešsaistes vidē.

Projekti tika izstrādāti četrās būtiskākajās nozarēs, kurām šobrīd nepieciešama palīdzība un ātri integrējami risinājumi - medicīna un veselības aprūpe, koronavīrusa krīzes risinājumi, izglītība, kā arī ekonomika un uzņēmējdarbības atbalsta projekti.

Pirmo vietu un 10 000 eiro turpmākai projekta izstrādei ieguva "Face Shied", par otro veiksmīgāko ideju tika atzīta "Emergency Ventilator" un tā ieguva 7000 eiro lielu sākuma kapitālu, 3. vietu un 5000 eiro saņēma "Exonicus", 4. vietu un 1500 eiro idejas attīstībai ieguva "Flipful", bet 5. vieta un 1500 eiro naudas balva tika piešķirta "Stay Home" ("Paliec Mājās").

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban tiek meklēti investori naftas pārstrādes rūpnīcas būvniecībai Daugavpils novadā un risināti ar izejvielu piegādi ražotnei saistītie jautājumi, aģentūru LETA informēja SIA Euro Oil Refinery valdes loceklis Igors Jemeļjanovs.

Tā kā naftas pārstrādes uzņēmuma būvniecība ir sarežģīts un dārgs process, investoru piesaiste un izejvielu piegādes jautājumi ir komplicēti un to risināšana prasa daudz laika. Patlaban no pašvaldības un Vides pārraudzības valsts biroja ir saņemtas visas nepieciešamās atļaujas rūpnīcas būvniecībai un tiek vērtēti vairāki ražotnes izveidei nepieciešamā finansējuma piesaistes varianti, skaidroja Jemeļjanovs.

SIA Euro Oil Refinery naftas pārstrādes rūpnīcas ar jaudu 7,875 miljoni tonnu gadā būvniecības un ekspluatācijas Laucesas pagastā ideju Daugavpils novada dome atbalstījusi 2009.gada oktobrī. Lēmums pieņemts, balstoties uz Vides pārraudzības valsts biroja iesniegto ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 14 gadu pārtraukuma uz autoskatuves ir atgriezies jaunākās paaudzes spāņu lielais minivens Seat Alhambra, kurš pie pircējiem dosies šī gada rudenī.

Pats par sevi saprotams, ka ģenētiski vācu autokoncerna VW paspārnē izauklētais modelis izmantos VW Sharan tehniskos labumus, ieskaitot arī to, ka pirmo reizi Seat Alhambra būs ar sānu bīdāmajām durvīm. Automašīnas apkārtmēri ir palielināti tā lai automašinā ērti varētu justies septiņi pasažieri. Nolokot otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus bagāžas telpa saniegs 2 297 litrus.

Motortelpā saimniekos VW jaunie dzinēji, kuri ir kluvuši taupīgāki, vienlaikus nezaudējot savas dinamiskās īpašibas. Dzinēju sarakstu atklās 1.4 litru 150 ZS jaudīgais četrcilindru turbomotors, tālāk seko divu litru 200 ZS jaudīgais turbomotors. Dīzeļdzinēja klāstā atradīsim divu litru dīzeļmotorus ar 140 un 170 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad viena no lielākajām un vēl joprojām modernākajām autosporta trasēm Baltijas reģionā VAS Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze svin savu 44. dzimšanas dienu.

Par godu šai jubilejai Biķernieku teritorijā sestdien atklās pieminekli Eduardam Kiopem un Kārlim Ošiņam – vīriem, bez kuriem Latvijas autosporta attīstība ir grūti iedomājama.

Leģendāras personības

Tieši pateicoties Kiopem Rīgā tika uzbūvēta viena no modernākajām auto un moto šosejas trasēm bijušās PSRS teritorijā. 1966. gadā tika atklāta Biķernieku moto trase un kartodroms. Divus gadus vēlāk tika pabeigta arī autotrases ierīkošana. Kiope bija leģendārs cilvēks, kurš spēja ne tikai pārliecināt Latvijas PSR augstākās amatpersonas par šāda kompleksa nepieciešamību, bet arī vēlāk pats vadīt trases būvniecību. Pēc sporta bāzes nodošanas ekspluatācijā allaž dzīvespriecīgais vīrs kļuva par tās vadītāju un bija tās direktors līdz pat 1995. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu ražotāja Seat rūpnīcas nākamgad strādās pēc saīsināta darba dienas grafika. Tas nozīmē, ka gandrīz divas trešdaļas no spāņu Volkswagen meitas uzņēmuma 11 000 darbiniekiem skaršot taupības pasākumi, vēsta Spiegel online.

Vācu autogiganta Volkswagen meitas uzņēmums pieprasījuma trūkuma dēļ būs spiests arī 2010. gadā strādāt ar ierobežotu jaudu, bet sākot ar 2011. gadu, kad Seat rūpnīcā plānots uzsākt Audi Q3 modeļa ražošanu, Seat cer atgriezties pie iepriekšējā darba ritma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA “EcoLead” piesaistījis bankas “BlueOrange” finansējumu 4,36 miljonu eiro apmērā, kas tiks izlietots nolietotu svina akumulatoru pārstrādes rūpnīcas izveidei Kalnciemā.

Projektam piesaistot Eiropas reģionālā attīstības fonda līdzekļus, kopējais investīciju apjoms pārsniedz 8 miljonus eiro. Lielākā daļa saņemtā finansējuma tiks izmantota pārstrādei paredzēto iekārtu iegādei un uzstādīšanai.

Rūpnīcas vajadzībām tiks pielāgota industriālā ēka Kalnciema rūpnieciskajā zonā, Jelgavas ielā 21. Teritorijā šobrīd jau īstenoti rekonstrukcijas, teritorijas sakārtošanas un nepieciešamās infrastruktūras izveides darbi, kā arī uzstādītas pirmās iekārtas. Tuvāko mēnešu laikā rūpnīca plāno saņemt un uzstādīt metalurģijas krāsni un dažādu pārstrādes procesu īstenošanai nepieciešamās iekārtas. Rūpnīcas nodošana ekspluatācijā plānota 2022.gada 3. ceturksnī, un 2023. gada sākumā plānots uzsākt pārstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Karoq: Īstais auto īstajā brīdī

Aldis Zelmenis, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais krosovers Škoda Karoq ir kārtējais čehu modelis, kas ir lemts panākumiem visā Eiropā, tostarp arī Latvijā

Škoda Karoq fascinēs ar savu izmēru. Ārēji kompakts, bet pēc iekšējiem izmēriem tas būs tikpat ērts kā KIA Sportage, Nissan Qashqai vai Hyundai Tucson, savukārt pēc bagāžas ietilpības šo trijotni un citus konkurentus Karoq pārspēs. Milzīga priekšrocība – Karoq tīkotāji var tikt pie versijām ar priekšējiem velkošajiem riteņiem vai arī piejaucēt automobilim pilnpiedziņu.

Karoq ir būvēts uz Volkswagen MQB platformas, ko izmanto arī tā dvīņubrālis no Spānijas – Seat Ateca. Abi auto izmantos līdzīgus tehniskos risinājumus, tostarp tie tiek ražoti vienā rūpnīcā Čehijā. Pircējiem svarīgākais jautājums – cik tad Škoda Karoq maksās? Tā cena būs, sākot no 18 600 eiro, un tas būs mazāk, nekā tiek prasīts par Seat Ateca. Arī, virzoties pa aprīkojuma un tehnikas variāciju kāpnēm, cenas zibenīgi nekļūs pārāk «karstas». Piemēram, izvēloties otro labāko aprīkojuma līmeņa Ambition ar 150 ZS jaudīgo 1,5 litru turbomotoru un septiņpakāpju DSG, Karoq maksās joprojām gana vilinošus 23 500 eiro. Savukārt, iesaiņojot šo pašu Karoq augstākajā Elegance mundierī un piešaujot klāt vēl pāris ekstras, summa aizlēks jau aiz 30 tūkst. eiro robežas. Lai tiktu pie pilnpiedziņas Karoq, kam komplektā tiek dots līdzi jaudīgākais 190 ZS divu litru dīzelis, jārēķinās vismaz ar 31 300 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Seat Leon Cupra ST nav iespējams braukt lēni. No ārpuses tas var izskatīties pēc vienkārša lauku zēna ar mugursomu plecos, bet sirdī tas ir kaislīgs un ātrs atlēts

Ar reģionālā Seat importētāja gādību uz Latviju atceļoja viens šāds eksemplārs ar 280 ZS turbomotoru un sešpakāpju robotizēto DSG pārnesumkārbu, un DB autoapskatniekam radās iespēja padziļinātāk iepazīties ar karstasinīgāko spāni, gan izvingrojoties Biķernieku trasē, gan pamēģinot to uz koplietošanas ceļiem.

Naudu var notriekt dažādos veidos. Krogos, jahtās, kazino, sievietēs utt. Kopā ar Seat Leon Cupra ST tas sanāks jautrāk un intriģējošāk, turklāt nākamā rītā nebūs nedz paģiru, nedz nožēlas.

Visu rakstu Rotaļlieta «randiņam» ar ceļu policistiem lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu Seat publiskojusi informāciju par jauno mazās klases universāli Seat Ibiza ST, kurš tirdzniecībā parādīšoties šī gada vasaras viducī.

Salīdzinājumā ar hečbeka versiju, Ibiza ST modelis būs 18 centimetrus garāks, sasniedzot 4.23 metrus. Līdz ar to mazā spāņu universāla astes gala ietilpība sasniegs 430 litrus, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu varēs palielināt vēl lielāku. Vienlaikus vairāk ērtību tiek solīti pasažieriem, jo īpaši tas attiecas uz otrajā rindā sēdošajiem. Arī tehniskajā ziņā Ibiza ST būs nobruņots līdz zobiem. Kopumā galdā tiks celti seši dzinēji ar jaudu no 70 līdz 105 ZS. Seat īpaši lepojas ar 1.2 litru TDI un 1.2 litru TSI motoriem. Papildus tam, Ibiza ST varēs nokomplektēt ar robotizēto DSG transmisiju. Grezns solās būt Ibiza komforta ekipējums. Kopumā tiks piedāvāti trīs aprīkojuma līmeņi - Reference, Style un Sport.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien nolēmu aizbraukt ciemos pie tēva. Uz jautājumu, kā tad viņam iet, saņēmu lakonisku atbildi: D****. Garlaicīgi. Futbola pa TV nav. Jopcik ar ārā! Čempi arī atcēla. Par olimpiādi gan vienalga, tur normāla futbola nav.

Covid-19 ir skāris un ietekmējis visas dzīves jomas. Arī sportu. Sporta industrija bija viena no stūrgalvīgākajām un ilgi nespēja pieņemt lēmumu par savu dīkstāvi. Bija mēģinājumi spēlēt pie tukšām tribīnēm, dezinficēt skatītāju vietas pirms sporta pasākumiem, noteikt atsevišķus reģionus, kurus vīruss skāris mazāk un tur aizvadīt spēles, taču jau no paša sākuma tas, ka sports varētu palikt vīrusa neskarts, izskatījās kā naiva cerība, kurai nebūs lemts piepildīties. Patiesībā sporta pasaule vēl aizvien nespēj sadzīvot ar šo notikumu pavērsienu, brīžiem ar pilnīgi nepamatotu optimismu spekulējot par čempionātu atsākšanās termiņiem un turnīru norises datumiem. Ja cilvēki vēl var mainīt savu ikdienas paradumu sportot, tad pats sports nevar atļauties apstāties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirms Paikspīkas sacīkstēm Latvijas elektroauto vēlas dubultot jaudu

LETA, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto konstruktori ar elektropiedziņas automašīnu arī nākamajā gadā piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēs, turklāt plāno savai eO automašīnai dubultot jaudu, otrdien preses konferencē izteicās komandas vadītājs un inženieris Kristaps Dambis.

Kā ziņots, Ogrē konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna eO PP01 jūnija beigās, debitējot Paikspīkā, piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā J. Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

«Šīs sacensības vēsturē paliks ar divām lietām - deviņkārtējā pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētāja Sebastjana Lēba no Francijas sasniegto vidējo ātrumu 164 kilometriem stundā, kā arī daudzu ražotāju atgriešanos uz starta, ieskaitot Mitsubishi, Toyota, Hyundai un Peugeot,» izteicās K. Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainas "Metinvest" vairākās daļās atmaksās AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" parādu, tostarp ir veikts pirmais maksājums 900 000 eiro apmērā, pavēstīja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji.

Vienlaikus kompānijā arī informē, ka pašreiz tiek gaidīts nākamais maksājums 1,3 miljonu eiro apmērā.

Tāpat "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvji norāda, ka maksājumu saņemšana no "Metinvest" iepriekš bija neiespējama Krievijas iebrukuma dēļ, un šī situācija būtiski apgrūtināja "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" darbību.

Pēc kompānijā skaidrotā, "Metinvest" izņēmuma kārtā ir saņēmusi Ukrainas valsts iestāžu piekrišanu maksājuma veikšanai "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai", kas ir vienīgais pārrobežu maksājums, kāds atļauts "Metinvest".

"Ukrainas valdība, sniedzot šādu atļauju, ir apliecinājusi "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nozīmi Ukrainas ekonomikai un loģistikas nozarei, jo bez "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" nebūs iespējama nedz Ukrainas dzelzceļa kravu aprite, nedz valsts dzelzceļa infrastruktūras atjaunošana pēc kara beigām," pauž kompānijas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas galvaspilsētā Maskavā norisinājās pasaulē prestižāko un senāko studentu komandu programmēšanas sacensību (ICPC) fināls, kurā Latviju pārstāvēja Latvijas Universitātes (LU) komanda – Aleksejs Zajakins, Aleksandrs Zajakins, Kristaps Čivkulis un treneris Jevgēnijs Vihrovs.

Komanda sacensībās parādīja lielisku sniegumu un 117 pasaules spēcīgāko komandu konkurencē ieguva augsto 26. vietu (dalīto 24. vietu).

Epidemioloģiskās situācijas dēļ fināla sacensības tika vairākkārt pārceltas no 2020. gada jūnija līdz pat 2021. gada oktobrim. Neskatoties un grūtībām, fināls tomēr notika un klātienes pasākumā bija jāievēro pastiprināti drošības noteikumi – jāveic Covid-19 testēšana, jāvalkā sejas maskas, kā arī visiem dalībniekiem bija jābūt vakcinētiem.

Komandai līdzi šoreiz devās tikai viens treneris – LU Datorikas fakultātes (DF) pētnieks Jevgēnijs Vihrovs, savukārt ilggadējais LU komandu treneris DF profesors Guntis Arnicāns komandu atbalstīja un motivēja attālināti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Latvijas Arhitektūras gada balvas 2023 laureāti

Db.lv, 09.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti "Latvijas Arhitektūras gada balvas 2023" (LAGB 2023) laureāti.

Lielo gada balvu 2023 jeb Grand Prix saņēma Dailes teātra priekšlaukums (SIA "MADE arhitekti". Autoru komanda: Miķelis Putrāms, Linda Krūmiņa, Māra Starka, Mārtiņš Vaskis, Krists Lūkins, Liena Šiliņa, Jēkabs Slava sadarbībā ar Evelīnu Ozolu). Arhitektu birojam šī ir jau otrā saņemtā Lielā gada balva, kad 2012.gadā birojs saņēma Grand Prix par objektu - Saldus mūzikas un mākslas skola.

Starptautiskās žūrijas pārstāvji vienoti stāsta, ka objekts ir ne tikai labas prakses piemērs, bet arī rada un veido pārdomātu vides telpu, kas ir iekļaujoša gan pret vidi, gan sabiedrību. Žūrijas pārstāvji uzsver, ka projekts ir izstrādāts ar lielu iejūtību pret arhitektes Martas Staņas radīto Dailes teātri, kas ir spilgts padomju modernisma arhitektūras paraugs un unikāla sava laikmeta liecība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liela interese par rūpnīcas Latvijas piens kontrolpaketes iegādi

LETA, 09.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban ir liela interese par pārdošanai publiski izliktajām maksātnespējīgajam piensaimnieku kooperatīvam Trikāta KS piederošajām 53,66403% kapitāldaļām 2 740 300 eiro nominālvērtībā Jelgavas rūpnīcā Latvijas piens, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija.

Starp interesentiem ir arī ārvalstu pircēji, kuriem patlaban tiek gatavota pieprasītā informācija par Latvijas piena finansiālo stāvokli.

Tikmēr kooperatīva maksātnespējas administratore Rudīte Klikuča aģentūrai LETA atzina, ka izsludinātajā cenu aptaujā par rūpnīcas kontrolpaketi potenciālo pircēju interese ir pietiekami ievērojama.

Potenciālos pircējus pārstāv viņu uzticības personas, ar kurām ir noslēgts konfidencialitātes līgums, līdz ar to nevaru atklāt to skaitu, taču var teikt, ka interesentu noteikti ir vairāk nekā viens. Viņi pasūta informāciju par rūpnīcas darbību, finanšu stāvokli, lai iespējami vairāk zinātu par iespējamo darījumu. Nezinu, no kurienes viņi ir, sacīja administratore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 25.oktobrī Ropažos, sporta kompleksā 333 notiks Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) folkreisa debijas un pārbaudes sezonas pēdējā sacīkste - 333 RUDENS 2009. Līdz ar šīm sacensībām folkreisa dalībnieki oficiāli aizvērs bezsniega sezonas lappusi, jo nākamās cīņas paredzētas jau ziemas apstākļos, informēja LAF Preses dienesta vadītājs Viesturs Saukāns.

Pēc viņa teiktā sportisti sākuši pieteikšanos, kas ilgs līdz 22.oktobrim.

Interesanti, ka aizvadīto septiņu sacīkšu laikā tā arī nav notikusi neviena mašīnas pārdošana par fiksēto samaksu 950 eiro. Te gan jāpiebilst: kā dzirdēts, vairākiem pašreizējiem mašīnu īpašniekiem paveicies. Dienā, kad konkrētai mašīnai bijis pircējs, tā vai nu ātri izstājusies ar tehnikas problēmām, tādā veidā atgrūžot potenciālo jauno īpašnieku interesi, vai vienkārši attiecīgajā sacīkstē nav piedalījusies. Tikmēr pienākušas ziņas, ka pirmais pirkums var notikt tieši 25.oktobra sacīkstē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Baltijas autošosejas čempionāta organizatori ieguvuši tiesības organizēt starptautiskas sacensības

Žanete Hāka, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sarunām ar kompāniju «WSC», kas vada pasaules salonautomašīnu čempionātu TCR automašīnām un Latvijas uzņēmumu SIA «Venta Event» (Ziemeļeiropas izturības čempionāta (NEZ6H) un Baltijas autošosejas čempionāta (BaTCC) organizatori) noslēguši oficiālu trīs gadu līgumu.

Tas no 2019. gada sezonas ļauj rīkot oficiālu NEZ un Baltijas čempionātu TCR automašīnu ieskaitē.

TCR pēdējo gadu laikā ir kļuvušas par vienām no veiksmīgākajām autosporta sacīkstēm. Izveidotas 2015. gadā kā «TCR International» un «TCR Āzija» sērijas, kas pilnībā pārveidoja «Touring Car» konkurenci visā pasaulē. TCR pamatā ir hečbeka vai salona standarta modeļi, ko darbina divu litru turbokompresona dzinēji. Maksimālā dzinēja jauda ir ierobežota līdz 350 ZS, lai konkurence trasē būtu pēc iespējas līdzīgāka.

Kopš dibināšanas SIA WSC – TCR zīmola un tehnisko noteikumu īpašnieks – ir izsnieguši licences vairāk nekā 30 čempionātiem un sērijām visā pasaulē, tostarp FIA WTCR – World Touring Car kausam. TCR ir pārstāvēti 13 automašīnu ražotāji; līdz šim ir uzbūvētas vairāk kā 800 TCR automašīnas gan sprinta, gan izturības sacīkstēm visā pasaulē. Maksa par jaunu automašīnu ir noteikta 135 000 eiro apmērā, kas kopā ar nelielām ekspluatācijas izmaksām padara TCR par diezgan ekonomisku klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru