Finanses

SEB Unibanku iekļaus SEB grupas Retail Banking divīzijā

Agnese Pauliņa [email protected], 25.09.2006

Jaunākais izdevums

No 2007. gada 1. janvāra tiks mainīta SEB grupas organizatoriskā struktūra. Šīs izmaiņas nemaina SEB Unibankas juridisko statusu Latvijā. SEB grupa apvienos savas privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpojošas struktūrvienības piecās dažādās valstīs un izveidos vienotu Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas divīziju (Retail Banking division), kurā būs iekļauta arī SEB Unibanka. SEB Unibankas prezidents Viesturs Neimanis: «Mēs vēlamies palielināt mūsu klientiem piedāvājamo bankas pakalpojumu konkurētspēju, un jaunā organizatoriskā struktūra ļaus vēl plašāk izmantot SEB grupā esošo pakalpojumu klāstu, speciālistu kompetenci un pieredzi. Šīs izmaiņas ļaus SEB grupai strādāt efektīgāk, lai nodrošinātu klientiem harmonizētus piedāvājumus un ārtu piekļuvi SEB bankas pakalpojumiem. Integrētāka SEB nodrošinās iespēju ieviest vislabāko praksi un piedāvāt klientiem visaugstākās kvalitātes bankas pakalpojumus.» SEB grupas mērķis ir kļūt par vadošo Ziemeļeiropas banku pēc klientu apmierinātības rādītājiem un atdeves uz pašu kapitālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SEB Unibankas grupas biznesa rezultāts 9 mēnešos - apliecinājums klientu uzticībai

, 27.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Unibankas grupa 2006. gada deviņos mēnešos ir strādājusi ar 32,70 miljonu latu tīro peļņu, kas, salīdzinot ar pagājušā gada deviņu mēnešu peļņu, ir palielinājusies par 37%. Grupas pamatdarbības ieņēmumi no gada sākuma līdz septembra beigām bija 64,539 miljoni latu jeb par 33% vairāk kā aizvadītā gada attiecīgajā periodā.

SEB Unibankas prezidents Viesturs Neimanis: "2006. gadu SEB Unibanka kopā ar saviem klientiem pavada 150 gadu jubilejas zīmē. Šie ir nozīmīgi svētki gan SEB grupai visā pasaulē, gan arī SEB Unibankas grupai Latvijā. SEB grupas ilggadējā pieredze finanšu pakalpojumu sniegšanā sniedz būtisku progresu klientu apkalpošanā arī SEB bankām Baltijā. Attīstot savu pakalpojumu klāstu, vienmēr klientu vajadzības izvirzām par mūsu darba mērķi. Ar ļoti lielu atbildības sajūtu piedalāmies katra klienta finanšu vajadzību izpētē un risinājuma nodrošināšanā. Jāatzīmē, ka SEB Unibanka arī šogad ir veikusi būtiskus ieguldījumus bankas tehnoloģiju uzlabošanā, lai klienti bankas sniegtos pakalpojumus varētu saņemt ērtāk un operatīvāk. Saviem klientiem pārskata periodā esam nodrošinājuši 99,15% pieejamību SEB Unibankas elektroniskajiem pakalpojumiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB integrē biznesa virzienus

Ingrīda Drazdovska [email protected], 25.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nostiprinātu SEB grupas klientiem piedāvājamo pakalpojumu kvalitāti, paaugstinātu darbības efektivitāti un veicinātu tālāku izaugsmi, no 2007. gada 1. janvāra tiks mainīta SEB grupas organizatoriskā struktūra. Sākot no nākošā gada 1. janvāra SEB grupa apvienos savas privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpojošās struktūrvienības piecās dažādās valstīs un izveidos vienotu Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas divīziju (Retail Banking division), kurā būs iekļauta arī SEB Unibanka. SEB grupas mērķis ir kļūt par vadošo Ziemeļeiropas banku pēc klientu apmierinātības rādītājiem un atdeves uz pašu kapitālu. Jaunā struktūra sastāvēs no četrām klientu apkalpošanas divīzijām un trīs klientu apkalpošanas atbalsta divīzijām. - Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas divīzija (Retail Banking), kurā ietilpst piecu valstu – Zviedrijas, Vācijas, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas – struktūrvienības, kā arī SEB grupas maksājumu karšu centrs. Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas divīzija apkalpos 5 miljonus privātpersonu un 400 000 mazo un vidējo uzņēmumu, tajā ietilpst 600 bankas filiāļu, un tā piedāvā pilnu elektronisko pakalpojumu klāstu. - Privātā kapitāla pārvaldības divīzija (Wealth Management), kurā ietilpst Aktīvu pārvaldības vienības un Privātās klientu apkalpošanas vienības. - Dzīvības apdrošināšanas divīzija (Life), kas veic visas SEB grupas dzīvības apdrošināšanas pakalpojumu operācijas. - Korporatīvo klientu apkalpošanas divīzija (Merchant Banking), kas apkalpo 1500 lielo uzņēmumu un finanšu institūciju. - Trīs apkalpošanas atbalsta divīzijas, kas ļaus vienkāršot finanšu darījumu un klientu apkalpošanas atbalsta funkcijas, – SEB grupas finanšu operāciju apkalpošanas divīzija, SEB grupas IT divīzija un SEB grupas personāla divīzija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā turīgo cilvēku skaits, kas atbilst Private Banking klienta statusam, esot mērāms dažos tūkstošos, un par tiem pamatā cīnās Skandināvu bankas, tikmēr vēl lielāks turīgo klientu potenciāls ir NVS valstu iedzīvotāji, par kuru īpašumā esošajiem aktīviem savukārt konkurē bankas ar vietējo kapitālu.

Cienījama un savulaik lielākā Latvijas Privat Banking tirgus dalībnieka — Parex bankas — nedienas atbalsojās visā nozarē kā klientu nervozitāte un uzticības zudums bankām, ko vēl vairāk pastiprināja sliktās ziņas par Latvijas ekonomiku kopumā. Lai gan Parex bankas nedienas 2008.gada beigās un 2009.gadā izmantoja citi tirgus dalībnieki, kas nekavējās pārvilināt gan klientus, gan darbiniekus, tomēr Parex banka esot atguvusies. Tā šobrīd kaļ jaunus plānus par Private Banking biznesa attīstību, saasinot konkurenci vietējā tirgū.

Konkurence Private Banking tirgū varētu pieaugt tieši par ārvalstu klientiem, pamatā no Krievijas un NVS valstīm. Tādējādi turīgie klienti, no kuriem daļa finanšu krīzes dēļ ir zaudējusi daļu savas bagātības, šogad varētu tikt pie vēl labākiem nosacījumiem, attieksmes, kā arī lielāka aktīvu vērtības pieauguma. «Pievienotā vērtība, sniedzot Private banking pakalpojumus, ir ievērojami augstāka nekā retail [jeb masu] apkalpošanā — un bankas nežēlos līdzekļus šī virziena attīstībai un reklamēšanai. Tiesa, Private banking klienti ir pietiekami mazjutīgi pret tādiem faktoriem kā reklāma vai tarifu lielums, viņi ļoti labi apzinās ar savu banku jau izveidotu attiecību vērtību un bez nopietna iemesla to nemaina,» skaidro Rietumu bankas pārstāvis Sergejs Grodņikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB Retail Banking divīzijas 2007. gada 1. pusgada peļņa - 244,4 miljoni LVL

, 20.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Retail Banking (Privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas) divīzijas peļņa pirms nodokļiem 2007. gada 1. pusgadā ir sasniegusi 244,4 miljonus LVL. Salīdzinot ar to pašu laika posmu gadu iepriekš, SEB Retail Banking divīzijas pirmsnodokļu peļņa ir palielinājusies par 36%.

SEB Retail Banking divīzijas vadītājs Bo Magnusons: "Retail Banking divīzijas pirmā pusgada rezultāti norāda uz tās nepārtrauktu attīstību. Esmu gandarīts, ka izaugsme un biznesa apjomu pieaugums vērojams visās divīzijā ietilpstošajās valstīs, tāpat ir vērojama augsta klientu aktivitāte visos tirgos, kuros SEB darbojas. Mūsu pamatdarbības ieņēmumi divīzijā ir palielinājušies par 14%, savukārt izmaksas pieaugušas par 2%. SEB grupas Baltijas valstu bankas šajā pusgadā uzrādījušas spēcīgu attīstību. Darbības rezultāti Lietuvā ir pieauguši par 78%. Lai nodrošinātu stabilu attīstību, turpinām pārdomātu kreditēšanas attīstību Igaunijā un Latvijā, vienlaikus veicinot klientu aktivitāti uzkrājumu veidošanā. Mēs varam būt lepni par iegūtajiem augstajiem starptautiskajiem apbalvojumiem - Euromoney apbalvojums SEB Unibankai kā Labākai bankai Latvijā, kā arī Global Finance apbalvojums SEB Vilniaus bankas kā Labākai bankai Lietuvā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas tirgotājs SIA «KL Retail» ir vērsies Administratīvajā rajona tiesā, lūdzot atcelt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmumu par 20 000 eiro liela soda piemērošanu uzņēmumam.

Patlaban vēl nav zināms, kad lieta tiks skatīta.

Sods uzņēmumam tika piemērots, jo pēc 2018. un 2019.gadā veiktajām pārbaudēm «KL Retail» mazumtirdzniecības vietās PTAC konstatējis, ka kompānijas īstenotā komercprakse cenu norādīšanas jomā ir negodīga.

PTAC konstatējis, ka veikalos, tostarp veikalā «Lats» tiek pārkāpta kārtība, kādā ir jānorāda preču cenas, kā arī tiek noklusēta un sniegta maldinoša informācija par preču cenām, tādējādi maldinot patērētājus.

Pēc PTAC aicinājumiem novērst esošos pārkāpumus kompānija ilgstoši neesot tos novērsusi.

PTAC veiktajās pārbaudēs konstatējusi, ka «KL Retail» daļai pārdošanā esošo preču nenorāda noteiktas mērvienības cenu, daļai preču nav norādīts vai ir norādīts jau beidzies akcijas spēkā esamības termiņš, daļai preču nav pievienotas cenu zīmes vai masas vienības un, atsevišķos gadījumos, atbilstoša mērvienības cena netiek norādīta vispār vai tā nav aprēķināta par masas mērvienību kilogramos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ainārs Ozols, šobrīd SEB Unibankas vecākais viceprezidents un valdes priekšsēdētāja vietnieks, no šā gada 2. jūlija kļūs par SEB Unibankas prezidentu un valdes priekšsēdētāju, Db.lv informēja bankas sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Agnese Gribuste.

Ainārs Ozols pārņems līdzšinējā SEB Unibankas prezidenta, valdes priekšsēdētāja Viestura Neimaņa pienākumus. Pēc 13 gadu ilgās darbības bankā, 3,5 no tiem SEB Unibankas prezidenta amatā, Viesturs Neimanis ir nolēmis pārtraukt darbu bankā. Viesturs Neimanis turpinās darbu esošajā pozīcijā līdz šā gada 2. jūlijam, savukārt pēc tam kļūs par SEB Unibankas prezidenta Aināra Ozola un SEB Unibankas valdes padomnieku, kā arī turpinās darbu SEB grupas uzņēmumu padomēs.

SEB grupas Retail Banking divīzijas vadītājs Bo Magnussons: "Viesturs Neimanis ir ļoti veiksmīgi šo gadu laikā vadījis SEB Unibankas grupu. Viesturam ir izdevies attīstīt un pilnveidot SEB Unibanku kā universālu banku ar plašu pakalpojumu klāstu, nodrošinot Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem nepieciešamos finanšu pakalpojumus un SEB grupas kompetenci. Esmu gandarīts, ka Viesturs ir piekritis kļūt par SEB Unibankas vadības padomnieku, jo viņa pieredze, zināšanas un kompetence ir nenovērtējama. Savukārt, Aināra Ozola padziļinātās zināšanas par SEB grupu un SEB Unibanku, šos gadus strādājot roku rokā ar bankas vadītāju, ir ļoti nozīmīgs faktors, lai tieši viņam uzticētu vadīt SEB grupu Latvijā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KOLONNA Grupas neto apgrozījums pārsniedzis 66 milj. EUR

, 17.04.2007

AS BCH valdes priekšsēdētājs Andris Kudrjavcevs (no kreisās), Grupas KOLONNA akcionāre un padomes priekšsēdētāja Ieva Plaude un AS KOLONNA prezidents Jānis Lasmanis

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada KOLONNA Grupas neto apgrozījums bijis 66,643 miljoni EUR, no tiem 11,1% ir bruto peļņa, 17. aprīļa preses konferencē paziņoja Grupas KOLONNA akcionāre un padomes priekšsēdētāja Ieva Plaude.

AS KOLONNA finansu rādītāji

AS KOLONNA 2007. gadā plāno pabeigt divus ekskluzīvu dzīvokļu namu projektus - Strēlnieku ielā 7 (projekta vērtība 33 milj. EUR) un Lāču ielā (projekta vērtība 7,1 milj. EUR), kā arī Viesnīcu projektus Saulkrastos, Kuldīgā un Alūksnē par kopējo summu 2 miljoni EUR.

AS Baltic Cosmetic Holding (BCH) finansu rādītāji

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SEB Austrumeiropas nodaļa deviņos mēnešos nopelna 124 miljonus latu

, 30.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Austrumeiropas nodaļas (SEB Eastern European Banking) peļņa pirms nodokļiem šā gada deviņos mēnešos ir sasniegusi 124 miljonus latu. Salīdzinot ar to pašu laika posmu gadu iepriekš, SEB Austrumeiropas nodaļas pirmsnodokļu peļņa ir palielinājusies par 57%.

SEB Austrumeiropas nodaļas vadītājs Matss Kjērs: "Šie rezultāti ir turpinājums spēcīgai izaugsmei un biznesa aktivitātei Baltijas valstīs. Mūsu vēlme vēl vairāk strādāt mūsu klientu labā ir attaisnojusies. Runājot par jauno SEB struktūru, kas stāsies spēkā no 2007. gada 1. janvāra, jāatzīst, ka tas viennozīmīgi palielinās atsevišķu banku sadarbību visas SEB grupas ietvaros. Esam gandarīti, ka pieaug mūsu klientu apmierinātība ar SEB sniegtajiem finanšu pakalpojumiem Baltijas valstīs. Esmu pārliecināts, ka pārrobežu sadarbība SEB grupas ietvaros veicinās tikpat un vēl straujāku attīstību tām struktūrām, kas šodien atrodas SEB Austrumeiropas nodaļā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Viļņā atvērts Statoil uzkodu veikals bez degvielas uzpildes iespējas; apsver iespējas Latvijā

LETA, 04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra vidū Viļņā ir atvērts Statoil veikals bez degvielas uzpildes iespējas un šis ir pirmais šāda tipa veikals ne tikai Lietuvā, bet visā Statoil Fuel&Retail Eiropas tīklā, informēja uzņēmumā.

Kā skaidro Statoil Fuel&Retail Latvia mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs, tajā pieejami Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, kā arī pavisam jauni piedāvājumi, kas līdz šim degvielas uzpildes staciju (DUS) sortimentā nav bijuši, piemēram, svaigi spiestas sulas.

Lietuvas uzņēmuma vadība norāda, ka Statoil veikals Viļņā atvērts, jo vairāk nekā puse klientu DUS apmeklē, lai iegādātos arī uzkodas un dzērienus. Tas apliecinot, ka klienti novērtē Statoil veikala piedāvājumu, kvalitatīvas uzkodas un kafiju. Pozitīvās atsauksmes un izpētes rezultāti ļāvuši pieņemt lēmumu par pirmā šāda koncepta Statoil veikala atvēršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA «Riga Retail Park» plāno Stopiņu novadā blakus lielveikalam IKEA būvēt ap 60 000 kvadrātmetrus plašu tirdzniecības centru un dārza preču veikalu, liecina Stopiņu novada mājaslapā pieejamā būvniecības iecere.

Būvniecības iecere paredz tirdzniecības centra jaunbūvi neapbūvētā apmēram 14,4 hektārus lielā zemesgabalā, Smaidu ielā Stopiņu novada Dreiliņos, kurš detālplānojuma rezultātā tiks atdalīts no lielāka zemesgabala. Tirdzniecības centra komplekss sastāvētu no divām atsevišķām ēkām – galvenās ēkas, kā arī dārza preču veikala ēkas.

Galveno ēku ir iecerēts izbūvēt vienu līdz četrus stāvus augstu, tās galvenā funkcija - mazumtirdzniecības ēka ar atsevišķām telpu grupām citām palīgfunkcijām - sabiedriskajai ēdināšanai, sportam, izklaidei un arī birojiem. Otrā ēka ir iecerēta vienu stāvu augsta, tās funkcija - mazumtirdzniecības ēka (dārza preču veikals). Abu ēku orientējošā kopējā stāvu platība ir ap 59 000 kvadrātmetri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāja SIA Statoil Fuel & Retail Latvia apgrozījums pērn bijis 279,775 miljoni latu, bet peļņa - 3,01 miljons latu, liecina Firmas.lv informācija.

Kompānijas apgrozījums samazinājies par 2,6% - 2010.gadā "Statoil" apgrozījums bija 287,12 miljoni latu.

Savukārt "Statoil" peļņa samazinājusies par 43,8% - 2010.gadā kompānija nopelnīja 5,36 miljonus latu.

Uzņēmuma vadības ziņojumā pagājušais gads novērtēts kā sekmīgs. Tirgū bija vērojams degvielas cenu pieaugums un konkurences saasināšanās degvielas mazumtirdzniecības nozarē, tomēr Statoil izdevās stiprināt savu konkurētspēju, veicināt efektivitāti un saglabāt līderpozīcijas tirgū.

2012.gada sākumā Latvijā darbojās Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijas (DUS), automātiskās DUS, Rīgas naftas terminālis, aviācijas terminālis lidostā Rīga, kā arī Statoil DUS, kas darbojās uz franšīzes līguma pamata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB Unibankas grupa nopelnījusi 33 miljonus

, 27.10.2006

SEB Unibankas prezidents Viesturs Neimanis grupas panākumus skaidro ar ilggadējo pieredzi finanšu pakalpojumu sniegšanā.

DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Unibankas grupa 2006. gada deviņos mēnešos ir strādājusi ar 32,70 miljonu latu tīro peļņu, kas, salīdzinot ar pagājušā gada deviņu mēnešu peļņu, ir palielinājusies par 37%.

Grupas pamatdarbības ieņēmumi no gada sākuma līdz septembra beigām bija 64,539 miljoni latu jeb par 33% vairāk kā aizvadītā gada attiecīgajā periodā.

SEB Unibankas grupu veido banka, līzinga kompānija SEB Unilīzings, atklātais pensiju fonds SEB Unipensija, ieguldījumu pārvaldes akciju sabiedrība SEB Unifondi un dzīvības apdrošināšanas kompānija SEB Dzīvības apdrošināšana, kuru banka iegādājās 2005. gada vasarā. Uz 2006. gada septembra beigām SEB Unibankas grupā strādāja 1512 darbinieki.

Jāatgādina, ka SEB Unibanka Latvijas lielāko uzņēmumu Top 500, ko izveidojis laikraksts Dienas bizness, pēc neto apgrozījuma 2005.gadā ierindojusies 23.vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Euromoney nominējis SEB grupu kā labāko Private Banking pakalpojumu sniedzēju

, 16.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Private Banking starptautiskā biznesa žurnāla "Euromoney" ikgadējā aptaujā saņēmis visaugstāko novērtējumu par elitāro klientu apkalpošanu Ziemeļvalstīs un Baltijā - "Best Private Banking services overall - Nordic and Baltic regions Poll 2007". Savu ieguldījumu šo rezultātu sasniegšanā devuši arī SEB Unibankas privātbaņķieri.

"Iegūtā pozīcija un papildu atzinums par to, ka SEB grupa visā pasaulē atzīta par 16. labāko finanšu pakalpojumu sniedzēju elitārajiem klientiem, apliecina, ka SEB Private Banking ir nopietns spēlētājs ne tikai Zviedrijā, bet visā Skandināvijā un Baltijas valstīs. Iegūtais augstais novērtējums ir nopietns pamats, uz kuras balstīt un attīstīt turpmākos sasniegumus, jo SEB grupas klientiem ir jāsaņem tikai augstākā līmeņa finanšu pakalpojumi un augstākā līmeņa serviss," komentē SEB Unibankas Premium apkalpošanas pārvaldes vadītāja Agita Čeiko.

"Euromoney" savā ikgadējā pārskatā šā gada 8. janvārī paziņoja, ka Private Banking sektorā SEB grupa ierindota augstākajā pozīcijā gan klientu apkalpošanā, gan kopvērtējumā. Šis ir jau ceturtais gads pēc kārtas, kad "Euromoney" veic šo aptauju, un SEB Private Banking augsti novērtēts vairākās jomās, tādās kā kompetence, plašs piedāvāto pakalpojumu klāsts, labi attīstītas tehnoloģijas, lieliska klientu apkalpošana un profesionālisms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB grupas provizoriskā peļņa pērn Latvijā sasniegusi 80,4 miljonus eiro

Db.lv, 26.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB grupa pagājušajā gadā Latvijā, pēc provizoriskiem datiem, guvusi peļņu 80,4 miljonu eiro apmērā, kas ir par apmēram 29% vairāk nekā 2021.gadā, informē bankā.

Bankā norāda, ka gada sākumā tika izveidota vienota apdrošināšanas un ilgtermiņa uzkrājumu grupa Baltijā, tādējādi "SEB Life and Pension Baltic" kļuva par vienīgo "SEB atklātā pensiju fonda" un ieguldījumu pārvaldes sabiedrības "SEB Investment Management" kapitāldaļu turētāju, pārņemot kapitāldaļas no "SEB bankas".

Iekļaujot ietekmi no SEB grupas meitasuzņēmumu pārdošanas reorganizācijā, SEB grupas Latvijā kopējie ieņēmumi 2022.gadā veidoja 148,8 miljonus eiro, bet pamatdarbības peļņa pēc nodokļu nomaksas un uzkrājumiem - 94,4 miljonus eiro.

Bankā arī atzīmē, ka uzkrājumi paredzamiem kredītzaudējumiem pērn samazināti 3,2 miljonu eiro apmērā.

Tāpat bankā informē, ka SEB grupas Latvijā ieņēmumi 2022.gadā pirms ietekmes no meitasuzņēmumu pārdošanas veidoja 134,7 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk nekā 2021.gadā, kamēr grupas izmaksas pirms ietekmes no meitasuzņēmumu pārdošanas veidoja 55,4 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 9% salīdzinājumā ar 2021.gadu. Tādējādi SEB grupas peļņa pirms uzkrājumiem pērn bija 79,3 miljoni eiro, kas ir par 41% vairāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos SEB grupa Latvijā ir strādājusi ar 31.3 miljonus latu tīro peļņu, kas ir par 30.3 % mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, liecina SEB bankas pārskats.

Kopējais noguldījumu apjoms bankā sasniedzis 1.3 miljardus latu, kas ir tieši tikpat cik pērn septembra beigās.

Mājsaimniecībām izsniegto kredītu portfeļa apjoms šogad palielinājies par 6 %, sasniedzot 734.9 miljonus latu.

SEB grupas Latvijā kapitāla pietiekamības rādītājs septembra beigās veidoja 10.6 .

Sekojot līdzi notikumiem ekonomikā un piesardzīgi izvērtējot iespējamos attīstības scenārijus Latvijā, trešajā ceturksnī banka ir pārņēmusi SEB grupā praktizētu metodoloģiju uzkrājumu veidošanai izsniegtajiem kredītiem un palielinājusi veidoto uzkrājumu apjomu, skaidro SEB grupas Latvijā prezidents Ainārs Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs SIA Latvija Statoil mainījis juridisko nosaukumu, un turpmāk tas būs SIA Statoil Fuel & Retail Latvija, informē uzņēmuma pārstāvji.

Nosaukums mainīts saistībā ar vienotu procesu, kas tiek īstenots visiem Statoil Fuel & Retail grupas uzņēmumiem. Tas pakāpeniski notiek visās valstīs, kurās ir pārstāvēts Statoil Fuel & Retail, tai skaitā arī Latvijā.

Uzņēmums informē, ka līdzšinējiem klientiem nosaukuma maiņa neparedz savstarpējās sadarbības dokumentu pārformēšanu – spēkā paliek visi līgumi un vienošanās, kas noslēgtas ar Latvija Statoil.

Tāpat degvielas tirgotājs norāda, ka pēc juridiskā nosaukuma maiņas visos slēdzamajos līgumos, vienošanās un citos dokumentos tiks izmantots jaunais nosaukums – Statoil Fuel & Retail Latvia, taču uzņēmums sākuma posmā akceptēs arī dokumentus, kuos būs norādīts iepriekšējais nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kanādiešu Couche - Tard kļūst par Statoil Fuel & Retail īpašnieku

Lelde Petrāne, 21.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādiešu uzņēmums Alimentation Couche-Tard Inc. savā īpašumā ieguvis vairāk nekā 90% no Statoil Fuel & Retail akcijām.

Tas nozīmē, ka Statoil Fuel & Retail oficiāli ir kļuvis par uzņēmuma Couche – Tard sastāvdaļu. Kopumā uzņēmumam tagad būs vairāk nekā 8000 tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Statoil Fuel & Retail Latvia ikdienas sadarbību ar klientiem un piegādātājiem šis notikums neietekmēšot. Tāpat kā līdz šim Statoil Latvijā turpina sniegt visus pakalpojumus un turpinās to darīt ar Statoil vārdu un Statoil Fuel & Retail zīmolu, teikts uzņēmuma paziņojumā.

Jau ziņots, ka Couche -Tard šā gada aprīlī izteica piedāvājumu par 100% Statoil Fuel & Retail akciju iegādi. 20. jūnijā Oslo biržā ir paziņots, ka Couche-Tard ir iegādājies jau vairāk nekā 90% no uzņēmuma akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad tiks slēgti visi Latvijā esošie apģērbu veikali Esprit, aģentūrai BNS apliecināja zīmola pārvaldītāja Fashion Retail Mārketinga daļas vadītāja Aija Baumane.

Esprit veikali tiks pilnībā slēgti, sacīja Baumane. Viņa norādīja, ka veikalu darbības pārtraukšana patlaban ir procesā un precīzi to slēgšanas datumi vēl nav zināmi, taču šogad visi veikali tiks aizvērti.

Savukārt Promod zīmola veikalus Fashion Retail nodevis citam uzņēmumam, darījumā iegūtos līdzekļus novirzot parādu dzēšanai, atzina Baumane. Vienlaikus viņa piebilda, ka netiek izslēgta iespēja šogad atvērt arī jaunus veikalus citu esošo zīmolu - Mango, Oasis, Karen Millen, Jennyfer un Parfois - ietvaros.

Pagājušā gada Fashion Retail finanšu pārskata vadības ziņojumā minēts, ka lēmums par atteikšanos no abiem veikalu tīkliem pieņemts nelabvēlīgās ekonomiskās situācijas un pirktspējas samazināšanās dēļ, kuras ietekmē uzņēmuma apgrozījums bija aptuveni par 40% mazāks, nekā plānots. "Ņemot vērā apgrozījuma samazināšanās tendenci, jau kopš 2009.gada vidus "Fashion Retail" vadība strādā pie izmaksu optimizācijas - samazina administrācijas, personāla un pārdošanas izmaksas, lai kompānijai nerastos lieli zaudējumi," teikts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaunajā Statoil Fuel&Retail centrā nepieciešami simts darbinieki

Gunta Kursiša, 15.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil Fuel & Retail Rīgā vērs vaļā jaunu pakalpojumu centru Shared Service Centre, kas atbalstīs uzņēmuma pakalpojumus finanšu un kontroles un darbaspēka resursu jomās astoņās valstīs.

Rīga par viena no Statoil & Retail centra izveides pilsētām izvēlēta tās infrastruktūras, ekonomisku apsvērumu un cilvēku valodu zināšanu dēļ, norādīja jaunā centra vadītājs Mortens Kristensens (Morten Christensen). Viņš pibilda, ka šobrīd Statoil meklē vismaz simts jaunus darbiniekus.

Centra vadības komanda, kurā iesaistīti pieredzējuši Statoil Fuel & Retail un Latvija Statoil darbinieki, jau ir izveidota. Tāpat jau tiek izsludinātas pirmās vakances uz dažādiem centra amatiem.

Centra birojs atradīsies Rīgā, Duntes ielā 6, kur patlaban jau atrodas Latvija Statoil birojs un Statoil Fuel & Retail centrālais degvielas plānošanas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SEB grupa pārceļ uz Latviju savu Starptautisko dzīvības apdrošināšanas un pensiju biznesa vadības centru

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB grupas Starptautiskais dzīvības apdrošināšanas un pensiju biznesa vadības centrs (SEB Life International), sākot ar 2007. gada septembri, pārceļ savu darbību uz Rīgu, atverot biroju Antonijas ielā 9, līdzās SEB Dzīvības apdrošināšanas un SEB Unipensijas birojiem.

Līdz šim centrs atradās Dublinā, Īrijā, kur savu darbību joprojām turpinās viena no SEB grupas dzīvības apdrošināšanas kompānijām, bet turpmāk tās darbība tiks koordinēta Rīgā, tāpat kā viss starptautiskais SEB grupas dzīvības apdrošināšanas un pensiju bizness. SEB Life International vadītāja posteni saglabā Pīters Nilsons, kurš šajā amatā veiksmīgi darbojies jau 6 gadus un kurš pārceļas uz dzīvi Rīgā. Pārējie centra darbinieki tiks atlasīti galvenokārt no Latvijas speciālistu vidus.

Centra darbības pārcelšanu oficiāli atklāja SEB grupas Dzīvības apdrošināšanas divīzijas vadītāju konference, kas notika Rīgā, no 5. līdz 7. septembrim un uz kuru ieradās SEB grupas dzīvības apdrošināšanas un pensiju kompāniju vadība no visām grupas biznesa valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB Unibankas grupa šogad nopelnījusi 28 miljonus

, 19.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Unibankas grupa 2007. gada pirmajā pusgadā ir strādājusi ar 28,0 miljonu latu tīro peļņu, savukārt pamatdarbības ieņēmumus šajā laikā veido 55,2 miljoni latu, liecina SEB Unibankas grupas konsolidētie neauditētie bilances un peļņas - zaudējumu aprēķina dati.

Kopējā aktīvu vērtība uz šā gada 30. jūniju bija 3,2 miljardi latu, 2007. gada pirmajā pusgadā palielinoties par 15%. SEB Unibankas grupas kapitālu un rezerves šā gada 30. jūnijā veidoja 203,5 miljoni latu, Db.lv informēja AS SEB Latvijas Unibanka sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Agnese Gribuste.

SEB Unibankas prezidents Ainārs Ozols: "2007. gada pirmais pusgads SEB Unibankas grupas darbībā iezīmējies ar vēl ciešāku integrāciju SEB grupā, kas paver durvis vēl straujākai mūsu profesionālajai izaugsmei un ļauj mūsu klientiem piedāvāt dažādām finanšu situācijām piemērotus pakalpojumus tiem piemērotā laikā un vietā. Pirmā pusgada darbības rezultāti liecina, ka līdz šim paveikto mūsu klienti ir novērtējuši atzinīgi un uzskata mūsu pakalpojumus par būtisku viņu finanšu ikdienas sastāvdaļu. Vairāk kā 842 000 klienti - tas ir augstākā līmeņa novērtējums. Pagājušajā nedēļā nozīmīgu atzinību - Labākā banka Latvijā - saņēmām arī no starptautiskā biznesa žurnāla Euromoney. SEB Unibankas komandai tā ir nozīmīga atzinība par paveikto. 2007. gada laikā turpināsim iesākto darbu arī pie zīmola maiņas, kas tika uzsākts jau 2005. gada pavasarī, pilnībā pārejot uz vienu - SEB zīmolu. Līdzīgi SEB Unibankai, arī pārējās Baltijas bankas - SEB Vilniaus bankas un SEB Eesti Uhispank ir plānojušas 2008. gada pavasarī veiksmīgi noslēgt savu integrāciju SEB grupā. Bez tam, šā gada jūnijā SEB grupa ieguva tiesības veikt galīgo SEB Unibankas akciju atpirkšanu. Šobrīd 100% SEB Unibankas akciju pieder SEB grupai. Paralēli šiem procesiem sekosim līdzi arī Latvijas ekonomikas tālākai attīstībai, kas ir svarīgs pamats mūsu valsts ilgtspējīgai labklājībai un stabilitātei. Kreditēšana tāpat kā līdz šim būs nozīmīgs atbalsts uzņēmumiem, kas ražo un eksportē. Kreditēšana arī turpmāk būs veids, kā Latvijas iedzīvotāji var iegādāties savu mājokli, ņemot vērā nosacījumu, ka šim procesam jābūt pārdomātam, neradot nevēlamas finansiālās svārstības mājsaimniecībām un uzņēmējiem, jo līdzšinējā pieredz rāda, ka izmaiņas finanšu tirgos var būtiski ietekmēt kā ģimenes budžetu, tā arī kompāniju finanšu plānus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

SEB Open Banking hakatonā prezentēti 15 jauno finanšu pakalpojumu prototipi

Zane Atlāce - Bistere, 12.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī SEB Inovāciju centrā Tallinā norisinājās pirmais Baltijā Open Banking hakatons jeb 48 stundu garš programmēšanas maratons, kura mērķis bija radīt nākamās paaudzes finanšu pakalpojumus. Ap 140 fintech uzņēmumu pārstāvju, individuālo izstrādātāju, banku pārstāvju un citu entuziastu no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas, Ukrainas un Zviedrijas visu nedēļas nogali strādāja pie tā, lai svētdienas vakarā prezentētu savu risinājumu prototipus.

«Esam pārliecināti, ka Open Banking pieeja mainīs finanšu pasauli, un SEB bankas mērķis ir būt starp pirmajiem šajā revolūcijā. Mūsu hakatons skaidri nodemonstrēja milzīgas sadarbības iespējas starp banku un dažādiem finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem, piedāvājot risinājumus gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Tagad turpinām strādāt pie tā, lai hakatona laikā izstrādātas idejas realizētu dzīvē, jo SEB mērķis ir tuvāko pāris gadu laikā piedāvāt klientiem vismaz piecus pakalpojumus, kas kļūs pieejami, pateicoties Open Banking iespējām,» pasākuma rezultātus komentē SEB bankas biznesa attīstības vadītāja Aija Miķelsone.

Pasākuma sākumā tika prezentētas 33 idejas un izvēlētas 15 labākās, pie kurām komandas strādāja nākamas 48 stundas, gan programmējot risinājumus, gan gatavojoties savas izstrādes noslēdzošai prezentācijai. «Pateicoties šāda veida pasākumiem kļūstam arvien atvērtāki – ne tikai Open Banking dāvāto iespēju izmantošanas kontekstā, bet arī dodot iespēju interesentiem (finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem, IT sistēmu izstrādātājiem, dizaineriem, mārketinga un komunikācijas speciālistiem, bankas darbiniekiem) sēsties pie viena galda un praktiski strādāt pie idejas attīstīšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka Baltijā sadarbojas ar vienu no Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem Nordigen, lai pārbaudītu Nordigen darījumu kategorizēšanas un klientu uzvedības analīzes iespējas, veicot šī risinājuma testēšanu.

2018. gadā ieviešot savu API platformu (lietojumprogrammu saskarne jeb Application Programming Interface) un izstrādātāju portālu, SEB ir viena no vadošajām bankām Open Banking infrastruktūras nodrošināšanā. Lai arī jaunā Eiropas Savienības direktīva par maksājumu pakalpojumiem (PSD2), kas regulē Open Banking darbību Eiropā, vēl nav pilnvērtīgi stājusies spēkā, lielākā daļa uz inovāciju ieviešanu orientēto banku jau investē risinājumos un datu analītikā, kas radīs nākotnes vērtību saviem klientiem.

«Esam priecīgi par iespēju sadarboties ar SEB banku Baltijā un redzēt, kā mūsu risinājumu pārbauda nozares vadošie profesionāļi. SEB banka koncentrējas tikai uz produktiem, kas viņu klientiem sniedz vērtību. Varam droši teikt, ka visa Nordigen komanda atbalsta šos mērķus,» stāsta Rolands Mesters, Nordigen līdzdibinātājs un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas pieejama Swedbank Open Banking pilnā versija, piedāvājot kopīgu lietojumprogrammas saskarni (API) visos četros Swedbank mājas tirgos: Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Zviedrijā.

Jau 2017. gada rudenī tika atklāta Swedbank Open Banking jeb Atvērtās sadarbības platformas «smilšukastes» vide. Līdz šim jau vairāk nekā 2000 lietotņu izstrādātāju un sadarbības partneru ir pieteikušies un sākuši izmēģināt jaunās platformas iespējas.

Swedbank Open Banking platforma piedāvā licencētiem finanšu tirgus dalībniekiem – maksājumu ierosināšanas un konta informācijas pakalpojums sniedzējiem – iespējas piedāvāt dažādus maksājumu risinājumus visiem Swedbank klientiem. Starp pirmajiem, kas izmēģinājuši Swedbank API, ir arī divu Startup Wise Guys fintech akseleratoru dalībnieki, kuri kopīgās sadarbības ietvaros testēja to dažādiem saviem risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā novērotas izmaiņas turīgo klientu segmentā, par "Private Banking" klientiem kļūstot arvien jaunākiem iedzīvotājiem, ceturtdien mediju pasākumā sacīja "Swedbank Private Banking" vadītāja Latvijā Karīna Kulberga.

Viņa skaidroja, ka to sekmējis straujš jaunuzņēmumu dibinātāju un vadītāju labklājības pieaugums. Tādējādi turīgā klienta vidējais vecums Latvijā samazinājies par pieciem gadiem - no 57 gadiem 2014.gadā līdz 52 gadiem 2022.gadā. Savukārt jauno profesionāļu īpatsvars ir vēsturiski lielākais.

Kulberga norādīja, ka Rietumeiropas valstīs un ASV turīgo klientu vidējais vecums svārstās ap 70 gadiem vai pat pārsniedz šo vecumu.

Kopumā turīgo klientu vērtējums par savu labklājību šā gada sākumā bija atgriezies pirmspandēmijas līmenī - 84% klientu labklājība saglabājusies nemainīga vai augusi, kamēr 16% atzina, ka tā samazinājusies.

Pagājušajā gadā 20% turīgo klientu bija atzinuši, ka viņu labklājība samazinājusies, bet 65% norādīja, ka viņu labklājība saglabājusies nemainīga vai palielinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru