Pakalpojumi

Sekojot idejai: Frizētava ar numuriņu sistēmu tirdzniecības centros

Laura Mazbērziņa, 15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau otrajā salonā HairRiga administratora pienākumus pilda robots – numuriņu izsniedzējs, gluži kā bankā; nākotnē uzņēmums vēlētos būt vairākos tirdzniecības centros.

Friziersaloni HairRiga šobrīd ir raduši mājvietu divos Rīgas iepirkšanās centros - Olimpia un Rīga Plaza, tomēr uzņēmumu SIA HairRiga Sun un SIA HairRiga īpašniece Ilva Banka-Okorie atklāj, ka nākotnē viņa vēlētos atvērt HairRiga arī tirdzniecības parkā Alfa vai Spice.

Koncepts kā nevienam

Abos HairRiga friziersalonos administratora vietā strādā robots – numuriņu izsniedzējs. Pirmais robots tika ieviests 2017. gadā līdz ar jauno friziersalonu Rīga Plaza, bet kopš šā gada marta šī sistēma darbojas arī Olimpia.

I. Banka-Okorie nav dzirdējusi, ka kādam citam salonam būtu šāds koncepcija, skaidrojot, ka HairRiga princips ir līdzīgs kā bankā, jo ir dzīvā rinda ar numuriņu sistēmu. Iestāties rindā jeb iegūt savu kārtas numuru var arī mājaslapā – tiešsaistē, piesakoties uz konkrētu datumu un laiku. Numuriņu iekārtā investēti 3,5 tūkstoši eiro. I. Banka-Okorie ir pārliecināta, ka ilgtermiņā šis ieguldījums atmaksājas, jo būtiski palielinās friziersalona efektivitāte. Ierodoties friziersalonā, cilvēks paņem savu numuriņu. Gaidot savu kārtu, viņš var izstaigāt veikalus, paēst vai izdarīt kaut ko citu. Pienākot rindai, salona klients mobilajā tālrunī saņemt ziņu ar norādi, ka var ierasties HairRiga.

Aplikācijā var arī pabīdīt savu rindas kārtu uz vēlāku laiku. Numuriņu pierakstu var veikt arī vairākus mēnešus vai gadu uz priekšu – tiešsaistē.

«Šāda koncepcija darbojas, klienti novērtē šo ērtību. Cilvēkiem patīk tas, ka viņi nejūtas vainīgi, ja kaut ko nokavē. Numuriņu sistēmu tāpēc arī aizsāku, jo man pašai ir trīs bērni, kuriem bieži ir jāgriež mati. Bērni darbojas dažādos pulciņos, un reizēm friziera apmeklējumu sanāk nokavēt. Tas rada tikai stresu. Es nonācu pie tā, ka būtu labi, ja pie friziera varētu tikt jebkurā laikā, jebkurā dienā, bez iepriekšējas plānošanas,» skaidro I. Banka-Okorie.

Pēc viņas domām, mūsdienās īsākām procedūrām, kā matu griezums, vaksācija, manikīrs, būtu jābūt pieejamām bez iepriekšēja pieraksta, jo «ja ejam iegādāties jaunu kleitu, nav nepieciešama iepriekš pieteikta vizīte, lai to iegādātos, kā tas bija agrāk, kad apģērbu pasūtīja pie skrodera.

Tie ir ikdienas nepieciešamības pakalpojumi, kam jābūt ērti pieejamiem katru dienu,» pauž I. Banka-Okorie.

Sāk ar manikīru

Uzņēmējdarbības sākums sakrīt ar laiku, kad I. Banka-Okorie mācījās Rīgas Stradiņa Universitātes 5. kursā par ārsti. «Gribēju pati sākt pelnīt. Laikā, kad studēju, bija populāri akrila un t.s. gēla nagi. Ar kursa biedreni izgājām kursus un sākām draudzenēm pieaudzēt nagus. 2005. gadā atvēru savu pirmo salonu, kur tika piedāvāts tikai manikīrs un pedikīrs. Klientu lokam paplašinoties, izveidoju friziersalonu. Šobrīd HairRiga ir izaudzis tik tālu, ka Olimpia salons aizņem divus stāvus. Pirmajā stāvā 90 kvadrātmetru platībā ir sauļošanās studija, savukārt otrajā stāvā ir 150 kvadrātmetru liels skaistumkopšanas salons. 2017. gadā atvērām salonu Riga Plaza,» stāsta I. Banka-Okorie.

Cena visiem vienāda

Cenu politiku ietekmē konkurentu darbība. I. Banka-Okorie atzīst, ka viņas friziersalonā cenas nav «no/līdz», jo viņai pašai nepatīk cenas diapazoni. «Viegli ir saprast, ja uzreiz visiem matu tipiem ir viena cena un nav jāuztraucas, cik beigās būs jāmaksā,» viņa skaidro.

Numuriņu sistēma pieejama matu griešanai, vaksācijai un uzacu korekcijai. Savukārt, ja sieviete vēlas krāsot matus, tad tas gan ir jāpiesaka iepriekš.

I. Banka-Okorie stāsta, ka klienti ir uzticami, gluži tāpat kā darbinieki. Viņasprāt, lielākais izaicinājums biznesā ir atrast labus darbiniekus, tomēr daži no darbiniekiem HairRiga strādā jau no pirmsākumiem.

Nav brīvu telpu

I. Banka-Okorie vēlētos HairRiga izveidot arī citos tirdzniecības centros, tostarp Spicē un Alfā, tomēr tur šobrīd brīvu platību nav.

«Ar uzņēmumu tirdzniecības kompleksa Spice iznomāšanas departamentu ir bijušas sarunas par nomas telpām Spice Home. Tirdzniecības kompleksa ēkā Spice nav brīvu iznomājamo platību, tās rūpīgi tiek plānotas ilgtermiņā, attīstot tirdzniecības centra stratēģiju, saskaņojot to ar padomi un rūpīgi sekojot līdzi apmeklētāju pieprasījumam un vajadzībām. Šobrīd kompleksā nomnieki maina atrašanās vietas, apmeklētāju iecienītākie zīmoli veic paplašināšanos, ienāk jauni zīmoli, sekojam līdzi tirgus tendencēm un attīstībai. HairRiga joprojām pastāv iespējas kļūt par mūsu nomnieku, un potenciālā sadarbība var tikt izskatīta,» komentē tirdzniecības kompleksa Spice mārketinga vadītāja Linda Kalniņa.

«Tirdzniecības parkā Alfa, tāpat kā citos SIA Linstow Center Management apsaimniekotajos centros, ar nomniekiem netiek slēgti pakalpojumu sniegšanas ekskluzivitātes līgumi.

Tomēr iznomājamās platības ir ierobežotas, reizēm radot situācijas, kad potenciālā nomnieka iecerētajā centrā konkrētajā brīdī nav pieejamas brīvas un, pēc iznomātāja ieskatiem, piemērotas platības,» informē Mārcis Budļevskis, SIA Linstow Center Management valdes loceklis, iznomāšanas un biznesa attīstības direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms četriem mēnešiem skaistumkopšanas salons «HairRiga» publicēja darba sludinājumu friziera vakancei un atsaucās Rīgas Tehniskās universitātes students no Uzbekistānas.

«Iepriekš Shamsiddin Kabilkhanov trīs gadus ir strādājis par bārberi Taškentā un viņam padodas tiešām fantastiski griezumi. Pēc mēneša viņš ieteica citu puisi no Uzbekistānas Javokhir Rakhimov, kurš arī ir ļoti labs frizieris un strādā t/c «Rīga Plaza»,» stāsta Ilva Banka–Okorie, salona «HairRiga» īpašniece.

Vaicāta, cik sarežģīti ir pieņemt darbā ārvalstu studentus, viņa teic, ka šajā gadījumā īpašu grūtību neesot – frizieri ir studenti, kuriem jau ir nokārtoti visi dokumenti un kuri drīkst strādāt 20 stundas nedēļā. Viņiem kā studentiem darbadienās ir mācības un viņi var strādāt brīvdienās, kas salonam ir īpaši izdevīgi, jo tas atrodas tirdzniecības centrā un klientu pieplūdums ir tieši brīvdienās. Kopumā abos salonos brīvdienās vidēji ir simt klientu, bet darbadienās divreiz mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru