Sekojot idejai: Pamatus stiprina digitālā pasaule 

Šogad personalizētu ceļošanas koferu uzņēmums Raibum plāno divas reizes lielāku apgrozījumu nekā pērn,sasniedzot 40 tūkstošu eiro atzīmi

Anda Asere, 17.9.2018
1/12

Foto: Paula Čurkste/LETA

«Skaidrs, ka pēc nepilniem diviem darbības gadiem joprojām esam mazā uzņēmuma kategorijā, bet attīstāmies, un ir plāns turpināt kāpt pa šāda veida trepītēm,» saka Ritvars Straume, SIA Raibum valdes priekšsēdētājs.

Nākotnē iecerēts papildināt produktu klāstu, jo Ritvars apzinās, ka koferi ir vajadzīga lieta, bet tā nav prece, ko pēc brīža pirks atkārtoti. Tāpēc, lai interese turpinātos, jāpievieno vēl citi produkti. «Tuvākās nākotnes mērķis ir iekļūt Baltijas valstu e-komercijas milzu ķēdēs. Globāli arvien vairāk cilvēki izvēlas iegādāties kaut ko, sēžot mājās dīvānā, ievadot kartes datus un saņemot pasūtījumus mājās. Arī mūsu gadījumā lielākā daļa cilvēku pasūtījumu veic patstāvīgi. Ir arī tādi pircēji, kuri vēlas pirms pasūtīšanas koferi apskatīt, taču lielākā daļa pasūta attālināti,» viņš saka.

Lielāko daļu klientu uzņēmumam «atnes» internets un atsauksmes. «Digitālā vide ir biznesa pamats. Daudzi klienti iedvesmu smeļas no līdz šim realizētajiem darbiem, ko rādām mūsu Facebook un Instagram profilā, un daļa cilvēku raksta, atsaucoties uz internetā redzēto. Mūsu vienīgie reklāmas avoti ir paši koferi un Google reklāmas, kur orientējamies uz tiem, kuri jau izrāda interesi un meklē koferi – tad «izlec» mūsējā. Tāpat ir svarīgi sociālie tīkli. Savienojot šo visu, veidojas mūsu uzņēmējdarbības pamats,» stāsta Ritvars.

Vairāk juridiskie

Noiets Latvijā šobrīd veido lielāko daļu biznesa, taču sava loma ir arī Igaunijai un Lietuvai. Piemēram, viens no klientiem ir Igaunijas Valsts mārketinga departaments, kas pasūtījis koferus atkārtoti. Šobrīd uzņēmumam ir klienti ne tikai Baltijas līmenī, bet arī Skandināvijā, Rietumeiropā un ASV.

2017. gadā 70% uzņēmuma pircēju bija privātpersonas un 30% – korporatīvie klienti. Šogad šī proporcija ir būtiski mainījusies un juridisko klientu skaits ir pieaudzis līdz 60%. «Sākumā bijām vairāk vērsti uz privātpersonām, bet katrs strādā kādā uzņēmumā vai organizācijā, un tagad informācija par mums ir nonākusi arī līdz kompānijām. Uzņēmumiem šis koferis ir kā divi zaķi ar vienu šāvienu – tā ir dāvana partnerim, klientam vai darbiniekam un tajā pašā laikā kalpo kā ceļojošā reklāma, ko ceļā redz tūkstošiem cilvēku. Tas ir galvenais, kas uzrunā juridiskos klientus, jo tādējādi var ne tikai pasniegt balvu vai dāvanu, bet arī reklamēt uzņēmumu,» teic Ritvars.

Visu rakstu Pamatus stiprina digitālā pasaule lasiet 17. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

LASI ARĪ:

Mana pieredze: Palīdz izcelties ceļotājiem

Tevi varētu interesēt

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu...

Pasaules biržu indeksu dinamikā otrdien bija dažādas tendences, turpinoties bažām par tirdzniecības...

Daļa ASV iedzīvotāju reaģējuši strikti uz Facebook privātuma nosacījumiem un pretrunīgo informāciju...

ASV sociālās komunikācijas gigants «Facebook» ceturtdien paziņoja, ka investēs vairāk nekā vienu...

Līdzīgi kā rentgens, SIA Graphdo ataino finanšu iestāžu klientu maksājumus vizuālā veidā,...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Rūdis Rubenis izveidojis albumu Saruna ar mērķi saglabāt senču dzīvesstāstus pierakstītā formā...

Četras māsas Talsos apvieno saldumu kāri un saimnieko savā konditorejā Māsas....

Jānis Joksts un Gintars Petrovs, kuri iepriekš vadīja Rīgas restorānu Eksports, tagad Ragaciemā...

Telemedicīnas platformas DoctorOnline interneta vietne un mobilā lietotne dod iespēju pacientiem piekļūt...

Grantu programmā «(ie)dvesma» šogad jaunajiem uzņēmējiem plānots izsniegt vismaz sešus grantus,...

Līdzīgi kā rentgens, SIA Graphdo ataino finanšu iestāžu klientu maksājumus vizuālā veidā,...

SIA Aguz pieteikusi sevi Latvijas tirgū ar dažādu riekstu sviestiem, kurus pagaidām...

Bērnu kopšanas atvaļinājuma laikā Ilze Kalāce-Bērziņa un Ieva Biķe radījušas smalka maluma...

Maijas Tabakas, Džemmas Skulmes un citu Latvijā populāro mākslinieku jaundarbus rīdzinieki nereti...

IK Smuk’ dāvan’ īpašniece Sanija Ciekale par savu galveno darbu uzskata mammas...