Mazais bizness

Sekojot idejai: pieprasa Vācijas vīnus

Anda Asere, 24.11.2015

Inese Veisa

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inese Veisa biznesu sāka ar Mozeles ielejas vīnu vairumtirdzniecību, bet tagad pievērsusies arī mazumtirdzniecībai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms pieciem gadiem, sākot biznesu, SIA MozelWeins īpašniece Inese Veisa (Inese Weiss) sadarbojās ar vienu vīna darītavu, bet šodien jau ar pieciem partneriem – trim vīna darītavām un diviem kooperatīviem Vācijā, Luksemburgā un Elzasā. «Mans noteikums – ar kuru vīna darītavu strādāju, ar to vienojos par ekskluzivitāti. Tirgus ir mazs, un es negribu, lai par vienu vīna darītavu konkurē vairāki. Viņi to saprot,» viņa saka. Vaicāta, kā Latvijas iedzīvotājiem patīk vācu vīni, Inese teic: «Es iemācīju viņus dzert vācu vīnus. Agrāk vispār pēc vācu vīniem nebija pieprasījuma, tagad visi veikali meklē Vācijas vīnus, jo pircēji tos pieprasa. Domāju, ka Vācijas vīniem Latvijā pašlaik klājas labi, šobrīd ir sasniegts pats augstākais punkts, turklāt kopumā vīna pārdošanas apjomi par dažiem procentiem katru gadu aug.» Viņa uzskata, ka pēdējos gados vīna kultūra Latvijā ir ievērojami mainījusies – uzlabojusies. Kādreiz, kad Inese vadīja degustācijas, reizēm varēja dzirdēt diezgan muļķīgus jautājumus, bet tagad cilvēki zina, ko vēlas. «Kad stāstu par vīna darītavām, viņiem konkrēti interesē, kurā vietā tās atrodas – kalnos vai līdzenumā utt. Es par to tikai priecājos,» teic uzņēmēja.

Izvēlas Pārdaugavu

Pavisam nesen Inese Pārdaugavā atvērusi savu veikalu. «Esmu pārliecināta par 100 punktiem – es netaisītu savu veikalu, ja nebūtu pārliecināta par to. Mani brīdināja, ka ar veikalu ir grūti izdzīvot, es to visu labi apzinos. Pirms pieciem gadiem es savu biznesu sāku bez plāna, bet šoreiz to izstrādāju,» atzīst Inese. Vispirms viņa vēlējās nodarboties ar vairumtirdzniecību, bet uzņēmumam bija daudz privāto klientu, un Inese izlēma, ka ir jāatver savs veikals. Joprojām uzņēmums vīnus tirgo gan savā veikalā, gan sadarbojas ar partneriem – citiem veikaliem, piemēram, specializētajiem dzērienu veikaliem Riga Spirits & Wine Outlet, Vīna pietura, lielveikalu ķēdēm Rimi un Maxima u.c. «Es ar viņiem nekonkurēju,» viņa saka.

Visu rakstu Pēc pieciem gadiem savs veikals lasiet 24. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru