Mazais bizness

Sekojot idejai: Sāk nopietnāk sadarboties ar veikaliem

Anda Asere, 10.03.2015

Jaunākais izdevums

Pompidoo šobrīd piedāvā jau piecus fotosomu modeļus, un drīzumā uzņēmums iecerējis tirgū startēt arī ar datorsomām, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Fotosoma mums ir galvenais produkts, bet, ja cilvēks izmanto mūsu produktu un grib nopirkt vēl kādu somu citām vajadzībām, varēsim to nodrošināt. Diezgan daudz klientu atgriežas un nopērk arī otru un pat trešo somu,» saka Irina Kuzmina, fotosomu uzņēmuma SIA Pompidoo līdzīpašniece. Šīs fotosomas var izmantot arī kā ikdienas somas, bet to esot diezgan grūti izskaidrot klientiem. «Strādājam pie izmaiņām mājaslapā, lai šī ziņa būtu skaidrāka. Saprotot, ka somai ir vairāki pielietojuma veidi, ir vieglāk ieguldīt naudu. Taču mēs neesam gatavi konkurēt parasto somu tirgū, tam būtu nepieciešamas milzīgas investīcijas.

Gribam uzzināt, kā cilvēki iepērkas, kā izmanto somu, lai saprastu, vai pareizi sevi pozicionējam. Piemēram, sākumā domājām, ka mūsu klientes ir ap gadiem 30, bet tagad reāli redzam, ka viņas pārsvarā ir vecumā no 35 līdz 40 gadiem. Gribam izprast nianses par klientiem,» saka Irina.

Tuvāk klientiem

«Iepriekšējos gados vairāk domājām par galapatērētāju, cilvēku, kurš iepērkas mūsu mājaslapā, bet pagājušā gada beigās nolēmām, ka gribam sadarboties arī ar veikaliem, izplatītājiem. Sākumā tā uzņēmumam nebija prioritāte,» saka Irina. Sākotnēji uzņēmuma ražošanas kapacitāte nebija tik liela, nebija arī plašas noliktavas, tomēr pērn nolemts, ka bez lieliem partneriem attīstībā nevar iztikt.

Visu rakstu Sāk nopietnāk sadarboties ar veikaliem lasiet 10. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas zīmola Pompidoo fotosomas īstajā brīdī nonāk Harrods plauktos

Anda Asere, 09.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas fotosomu zīmola Pompidoo produkcija nonākusi pazīstamā Londonas universālveikala Harrods plauktos; tas palīdz veicināt zīmola atpazīstamību gan Lielbritānijā, gan ārpus tās

«Harrods ir globāli pazīstams universālveikals un mums tas, protams, ir ārkārtīgs sasniegums! Plauktos Pompidoo produkcija parādījās septembra beigās un lielas cerības, protams, saistās ar Ziemassvētku dāvanu pirkšanas periodu, jo veikalu apmeklē tūkstošiem klientu no visas pasaules, pirmām kārtām no Tuvajiem Austrumiem, Ķīnas, Krievijas, Vācijas un Francijas. Tas nozīmē, ka Harrods palīdz ne tikai pārdot Pompidoo fotosomas, bet arī aktīvi veicināt zīmola atpazīstamību arī ārpus Lielbritānijas,» saka Irina Kuzmina, Pompidoo vadītāja.

Strādājot pie Pompidoo zīmola ieviešanas stratēģijas Lielbritānijas tirgū, uzņēmums secināja, ka Harrods un Selfridges varētu būt ideāli kandidāti uzņēmuma mērķauditorijas sasniegšanā. «Mēs diezgan ilgi strādājām, meklējot piemērotu partneri Lielbritānijā, jo tas mums ir milzīgs un interesants tirgus,» saka I. Kuzmina. Viņa norāda, ka distributora meklēšana ir tikpat svarīga, kā dzīves partnera izvēle, jo, lai pilnvērtīgi sadarbotos un augtu kopā, mērķiem un vērtībām jābūt vienādiem vai līdzīgiem. Uzņēmumam esot paveicies, jo izdevies atrast kompāniju ar ilgu pieredzi foto industrijā. «Pateicoties distributora aktīvām darbībām un kontaktiem, uzzinājām, ka stilīgas fotosomas no dabīgas ādas ir tieši tas, ko viņi jau kādu laiku meklēja,» atklāj I. Kuzmina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starta kapitāla lielumu jaunajai biznesa idejai lielā mērā nosaka pati iecere un industrija, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tas būs atkarīgs no tā, vai uzņēmums ražos produktu vai fokusēsies uz pakalpojumu sniegšanu, vai šī ideja palīdz cilvēkiem risināt specifisku problēmu vai sniedz estētisku baudu, tā ir inovācija vai kaut kas, kas tiek jau darīts vai sniegts. «Šie jautājumi un atbildes uz tiem palīdz efektīvi novērtēt, kādi resursi ir nepieciešami biznesa sākšanai un cik ātri produkts vai pakalpojums varētu būt pieprasīts tirgū,» saka Irina Kuzmina, fotosomu zīmola Pompidoo radītāja.

Viņa uzskata, ka nepieciešami vismaz 5000 eiro uzņēmuma reģistrēšanai un starta kapitāla ieguldījumam, algām darbiniekiem un nodokļiem, papildus pierēķinot izmaksas, kas ir individuālās katram biznesam un industrijai. «Es teiktu, ka vidēji būtu jārēķinās ar kādiem 20 tūkstošiem eiro,» saka I. Kuzmina. Arī 360 grādu vizualizāciju izstrādātāja SkatSkat valdes loceklis Mikus Opelts uzskata, ka viss ir atkarīgs no biznesa veida un tam nepieciešamajām izmaksām, kā arī sākuma ambīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Labi vien bija, ka nezināja, cik grūti tas būs

Anda Asere, 11.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan lielākā daļa biznesa uzsācēju saprot, ka sākums nebūs viegls, bieži vien realitāte izrādās skarbāka, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Nereti uzņēmēji pēc kāda laika darbības atzīst, ka labi vien bija, ka nezināja, cik grūti tas būs, jo pretējā gadījumā varbūt nemaz nebūtu saņēmušies to izdarīt. «Sākt biznesu nemaz nav viegli, un par to nevienam nav šaubu. Ir daudz runāts un rakstīts par jauno uzņēmēju grūtajām dienām, kad ilgi un smagi jāstrādā, tādēļ es domāju, ka vairāk vai mazāk visi saprot, ka nebūs viegli. Taču dažas lietas prognozēt praktiski nav iespējams un, protams, gadās arī kas tāds, kam komanda nav gatava,» saka Irina Kuzmina, fotosomu uzņēmuma SIA Pompidoo līdzīpašniece. Arī SIA Karameļu darbnīca valdes locekle Ilze Priževoite teic, ka biznesa sākumposmā ir grūti paredzēt visus aspektus un riskus. Piemēram, lai cik pārliecināts un drošs būtu par savu produkciju, jāsaskaras ar to, ka, mainoties laika apstākļiem un gadalaikiem, mainās arī patērētāju paradumi. Arī pats produkts izturas mainīgi, piemēram, vasarā ir ļoti jāpārdomā, kur un kā tirgot, lai nezaudētu tā kvalitatīvās īpašības. Viņa pieļauj, ka iespējamais risinājums ir mācēt pielāgoties. Taču šīs prasmes attīstīšanā ir svarīga pieredze. I. Priževoites skatījumā pirmais darbības gads ir visgrūtākais, jo nesagatavotam jāiziet cauri visām grūtībām un jāspēj operatīvi reaģēt, citādi tas nesīs lielus zaudējumus uzņēmumam gan finansiālā, gan arī reputācijas ziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20. līdz 26. oktobrim premium klases automobiļu Lexus Hoshigaoka izstāžu zālē Japānas pilsētā Nagojā jau otro reizi norisinās Latvijas dizaina dienas (Latvia Design Days), informē Ārlietu ministrija.

Atklājot pasākumu, vēstnieks Japānā Normans Penke klātesošos iepazīstināja ar Latvijas kultūru un mākslas tradīcijām, moderno dizainu un aicināja pilnveidot Latvijas sadarbību ar Aiči (Aichi) prefektūru un tās centru Nagoju.

Latvijas dizaina dienās apmeklētājiem ir iespēja iepazīt tādu Latvijas zīmolu kā Anna Kilpe, HUGU, Studija Naturals, Riga Chair, Ars Tela, Pompidoo, an&angel izstrādājumus. Apskatāmas arī Arta Nīmaņa veidotās stikla skulptūras un rotkaļa Jāņa Jēkabsona rotas, kas darinātas no dzintara un mamuta kaula.

Pasākumu apmeklēja mediju, tirdzniecības centru pārstāvji, kā arī izstāžu zāles VIP klienti. Pieņemšanas laikā viesiem bija iespēja degustēt Latvijā ražotos pārtikas produktus – rupjmaizi, Trikāta sierus, šokolādi NelleUlla, kaviāru Mottra un Rīgas balzama produkciju. Ar latviešu dziesmām klātesošos priecēja un iepazīstināja Japānā dzīvojošā latviešu dziedātāja Una Ulla (Una Volkova).

Komentāri

Pievienot komentāru