Mēbeļu ražotāju ienākumu kāpumu šogad vairāk sekmējis pārdošanas apjoma pieaugums ārzemēs, kas spējis kompensēt pat vietējās pārdošanas kritumu
To apliecina asociācijas Latvijas mēbeles apkopotie dati par uzņēmumu neto apgrozījuma izmaiņām šā gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar analogu laiku pērn.
Asociācijā Latvijas mēbeles ietilpstošo uzņēmumu kopējais neto apgrozījums sasniedzis 29,9 milj. eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir par 1,0% jeb 0,29 milj. eiro vairāk. Interesanti, ka kopumā eksporta pieaugums ir 1,17 milj. eiro, kas nozīmē, ka ienākumu palielinājuma lauvastiesu nodrošinājis realizācijas apjomu kāpums tieši eksporta tirgū.
Pēc asociācijas izpilddirektora Andra Plezera sacītā, šā gada pirmā pusgada dati rāda reti sastopamu situāciju: daļa mēbeļu ražotāju strauji audzē neto apgrozījumu, daļai tas pēkšņi ir būtiski sarucis, citi to audzējuši tikai nedaudz, vēl citiem tas ir nedaudz sarucis. «Tik milzīga izkliede sen nav pieredzēta, tomēr jāņem vērā, ka katram mēbeļu ražotājam ir savi noieta tirgi, specifisks produktu portfelis un līdz ar to arī potenciālo pircēju loks,» tā uz jautājumu, kāpēc vērojama šāda apgrozījuma dinamikas dažādība, atbild A. Plezers.
Visu rakstu Mēbeļniekiem pārsteidzoši atšķirīgi rezultāti lasiet 29. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.