Mazumtirdzniecība

SexyStyle pircējus vilinās arī no Brīvības ielas

Sanita Igaune, 11.01.2011

Jaunākais izdevums

Interneta veikala Xnet īpašnieks janvāra vidū paplašinās darbības jomu ārpus interneta nišas. Viens no līdzšinējiem interneta veikaliem SexyStyle tiks atvērts telpās Rīgā, Brīvības 47.

Idejas ir aizgūtas no līdzīgiem veikaliem Londonā, Berlīnē un Kopenhāgenā, lai radītu Baltijas valstīm pilnīgi jauna koncepta fantāziju apģērbu un aksesuāru veikalu. Tajā varēs iegādāties apakšveļu, zeķes, zeķubikses, ikdienas apģērbu un ekstravagantu tērpu, kurpes, zābakus, bet veikala otrajā stāvā erotisko rotaļlietas un aksesuārus.

Xnet.lv; Aboluveikals.lv; SexyStyle.lv pieder SIA Xnet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetveikalu Xnet.lv pārvaldošā uzņēmuma SIA Xnet attīstībā tuvāko divu gadu laikā investēs pusmiljonu eiro, pastāstīja Xnet pārstāvis Jorens Kovalovs.

Saskaņā ar uzņēmuma Xnet un nesen par Xnet vairākuma akciju īpašnieku kļuvušā uzņēmuma Hansapost turpmākiem attīstības plāniem daļa plānoto investīciju ir paredzētas jaunās Xnet internetveikala platformas darbības sākšanai, kas nodrošinās ērtu un drošu iepirkšanos ikvienam klientam. Tāpat paredzēts noliktavas krājumu palielinājums, paplašinot uzreiz pieejamo preču apjomus un samazinot piegādes termiņus.

«Plānojam paplašināt piedāvāto preču klāstu, kas Latvijas klientiem tiks piegādāts arī no 4000 kvadrātmetru plašajām Hansapost noliktavām Igaunijā, nodrošinot tiešu un ātru piegādi jebkurā vietā Latvijā. Igaunijas uzņēmums ir tirgus līderis savā valstī dārza preču un instrumentu, mājlietu un sadzīves tehnikas segmentos, kurus plānots attīstīt arī Xnet piedāvājumā,» norāda Kovalovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals “Xnet” saviem klientiem piedāvā jaunu pakalpojumu “Xnet eXpress”. Šis pakalpojums nāk kopā ar drosmīgu solījumu par nākamās dienas piegādi noliktavas precēm, turklāt līdz pat mājas durvīm, vai izņemt preces pašam pick-up punktā Mārupē.

“Samazināts piegādes laiks ir viens no būtiskākajiem “Xnet” attīstības virzieniem; mūsu līdzšinējais preču piegādes ātrums bija viena līdz četras darba dienas. Lai nodrošinātu ne tikai ātrākas, bet arī nākamās dienas piegādes, sadarbībā ar mūsu loģistikas partneri “Omniva” esam izveidojuši noliktavu un vienlaikus arī sūtījumu saņemšanas punktu Rīgas apkaimē. Apvienojot spēkus, ar “Xnet eXpress” varam arī Latvijā nodrošināt tik populāro un pieprasīto nākamās dienas piegādi, ko piedāvā teju visi e-komercijas giganti visā pasaulē,” stāsta Mārcis Kronbergs, “Xnet” operacionālais vadītājs.

Līdz šā gada beigām noliktavā tiks glabātas aptuveni 200 populārākās preces, kas tiks papildinātas pēc pieprasījuma. Pasūtot preci ar “Xnet eXpress” simbolu līdz konkrētās dienas plkst. 21.00, pircējs sūtījumu saņems jau nākamajā dienā. Sākotnēji šāds pakalpojums tiks piedāvāts klientiem, kas dzīvo Rīgā un Pierīgā, un, ja pasūtījums ārēju apstākļu dēļ aizkavēsies, piegāde tiks veikta bez maksas. Savukārt iedzīvotājiem reģionos joprojām tiks piedāvāti “Xnet” standarta piegādes veidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmums Xnet pieteicies nodokļu samaksas atbalsta pasākumam, kas paredz piemērotās soda naudas atcelšanu.

Interneta veikalu «xnet.lv» un «upstore.lv» īpašniekam SIA «Xnet» piemērots nodrošinājums - aizliegums komercķīlas reģistrēšanai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmumam nodrošinājums piemērots otrdien, 23.janvārī, ar Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes lēmumu, jo SIA «Xnet» ir nodokļu parāds. Uz 2017.gada 7.decembri tas bija 40,5 tūkstoši eiro.

Xnet līdzīpašnieks Mārtiņš Švāns portālam db.lv sacīja, ka nodrošinājuma piemērošana nav tik ārkārtējs notikums, kā tas izklausās. Uzņēmums pērn izmantojis to pašu valsts piedāvāto instrumentu, ko vēl 13 tūkstoši uzņēmēju un privātpersonu - pieteicies valsts nodokļu samaksas atbalsta pasākumam, kas paredz piemērotās soda naudas atcelšanu. Uzņēmumam pērn nav bijis neviens nodokļu kavējums, kas ilgāks par 30 dienām, taču, tā kā soda naudas rēķina no pirmās kavējuma dienas, tajās uzkrāta diezgan liela summa, un nolemts pieteikties atbalsta pasākumam. Pirms piemērot nodrošinājumu, VID uzņēmumu par to ir informējis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Igaunijas Hansapost kļuvis par lielāko Xnet.lv īpašnieku

Dienas Bizness, 02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas e-komercijas un distances tirdzniecības līderis Hansapost ir kļuvis par SIA Xnet vairākuma daļu īpašnieku, informē SIA Xnet pārstāvis Jorens Kovalovs.

SIA Xnet ir interneta veikalu Xnet.lv un Aboluveikals.lv īpašnieks. Uzņēmuma stratēģijā būtiskas izmaiņas nav plānotas.

«Abiem uzņēmumiem ir līdzīgas vērtības - šī sadarbība palīdzēs mūsu klientiem saņemt tikpat ērtu un kvalitatīvu pakalpojumu kā līdz šim un vēl plašāku preču klāstu, kas ātri un ērti būs pieejams visā Latvijas teritorijā. Izmantojot abu uzņēmumu pieredzes un enerģijas apvienojumu, mēs plānojam strauju attīstību un vēlamies kļūt par e-komercijas līderiem Latvijā,» saka SIA Xnet valdes loceklis Mārtiņš Švāns.

Hansapost OY ir Igaunijas lielākais e-komercijas un distances tirdzniecības uzņēmums, kas darbojas jau kopš 1997.gada. Uzņēmuma apgrozījums 2014.gadā bija vairāk kā 10 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikalu «Xnet.lv» un «Upstore.lv» īpašniekam SIA «Xnet» atcelts gada sākumā piemērotais nodrošinājums - aizliegums komercķīlas reģistrēšanai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Nodrošinājumu nodokļa parāda dēļ Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu parādu piedziņas pārvalde uzņēmumam piemēroja šī gada 23.janvārī, taču 27.decembrī reģistrēta nodrošinājuma atcelšana. Līdz ar to uzņēmumam nav aktuāls neviens nodrošinājums.

«Lursoft» izziņa liecina, SIA «Xnet» gan vēl joprojām ir nodokļu parāds - uz 7.decembri tas bija gandrīz 50 tūkstoši.

SIA «Xnet» pamatdarbība ir datortehnikas, mājsaimniecības preču, sadzīves tehnikas, sporta un fitnesa produktu, kā arī apģērbu, parfimērijas un citu preču mazumtirdnziecība interneta veikalos.

Uzņēmums dibināts 2002.gadā, tā pamatkapitāls ir 4624 eiro un tā lielākais īpašnieks ar 70,05% pamatkapitāla daļu ir Igaunijas kompānija «OU Hansapost», 16,67% daļu pieder Mārtiņam Švānam, bet pa 6,64% daļu katram pieder Ilzei Švānei un Didzim Švānam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 otrā viļņa laikā interneta veikalā “Xnet” būtiski pieaudzis pieprasījums pēc medicīniskajām sejas aizsargmaskām – katrs trešais līdz ar citām precēm iegādājas arī maskas. Visbiežāk sejas aizsargmaskas iegādājas sievietes (65 %), retāk – vīrieši (35 %).

“Jau pavasarī sejas aizsargmasku pārdošanas apjomi palielinājās septiņas reizes, savukārt šobrīd novērojām vēl trīs reizes lielāku pieaugumu kā maijā. Atšķirībā no pirmā viļņa esam arī krietni gatavāki, jo noliktavu papildinājām ar miljons sejas maskām. Interesanti, ka pircēji maskas iegādājās līdz ar citiem pirkumiem, tādējādi varam secināt, ka tas nav mērķtiecīgs pirkums, bet vairāk impulsīvs – ieraudzīju un drošības pēc nopirku,” stāsta Edgars Ejubs, interneta veikala “Xnet” vadītājs.

“Xnet” interneta veikalā ir iegādātas vairāk nekā 100 000 sejas aizsargmaskas. Tās visbiežāk iegādājušās sievietes (65 %) vecumā no 45 līdz 54 un 25 līdz 34 gadiem. Savukārt vīrieši sejas maskas iegādājas retāk – vien katrs trešais (35 %). Tikmēr pieprasījums pēc dezinfekcijas līdzekļiem ļoti izteikts bija marta beigās un aprīļa sākumā, taču šobrīd nav novērots tāds pieprasījuma kāpums kā sejas aizsargmaskām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja šodien kāds man prasa, cik izmaksātu uztaisīt Xnet vai kaut ko līdzīgu, jāsaka, ka patiesībā bez miljona pat nav ko sākt,» laikrakstam Dienas Bizness saka Mārtiņš Švāns, Xnet.lv un SexyStyle.lv līdzīpašnieks.

Runājot pašiem pirmsākumiem – kā radās Xnet, viņš stāsta: «Es pirms tam biju strādājis biroja tehnikas tirdzniecības uzņēmumā, un man jau toreiz šķita, ka mums vajag internetveikalu. Gāju pie vadības ar šādu priekšlikumu, rādīju Amazon un Ebay kā piemēru. Nevarēju pārliecināt par biznesa potenciālu, bet pašam šķita, ka tam ir nākotne. Es ļoti labi saprotu savu tā brīža darba devēju, jo tolaik e-pasta katram cilvēkam vēl nemaz nebija. Sapazinos ar vienu programmētāju un realizējām šo ideju. Sākumā bija biroja tehnika, bet tad pēkšņi visi sāka prasīt telefonus, tosterus. Nebiju gaidījis, ka tas izaugs līdz tam, kas ir tagad, par to varēju tikai sapņot. Ja varētu pagriezt laika mašīnu atpakaļ, es daudz ko darītu citādāk. Ir pieļauts tik daudz kļūdu, veselu grāmatu varētu uzrakstīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Veidos vadošo e-komercijas platformu Baltijas reģionā

Db.lv, 31.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju fonds Mid Europa Partners veicis ieguldījumu Baltijas e-tirdzniecības nozarē, kas nākotnē izveidos vadošo e-komercijas un interneta veikalu platformu ar 220.lv un Xnet.lv Latvijā, pigu.lt Lietuvā, Hansapost un Kaup24 Igaunijā un HobyHall Somijā.

Interneta veikalu zīmolu Xnet.lv un 220.lv tiks saglabāti un turpinās darbību bez izmaiņām.

Mid Europa klūs par grupas vairākuma akcionāru, un plānots, ka darījums tiks pilnībā pabeigts 2021. gada pirmajā pusē.

"Darījums apstiprina Baltijas reģionā esošo un iedzīvotājiem labi pazīstamo interneta veikalu kvalitāti. Kopīga grupas izveidošana palīdzēs turpināt attīstīt un veicināt reģiona e-komercijas konkurētspēju, kā arī pavērs jaunas iespējas mūsu klientiem, darbiniekiem un sadarbības partneriem," stāsta Xnet.lv vadītājs Edgars Ejubs.

"Pigu un HHG apvienošana veido Grupu kā patiesu reģionālo līderi un dod mums unikālu iespēju paātrināt e-komercijas izaugsmi Baltijā un Somijā. Mēs apvienojam kopā divas neticami talantīgas komandas un paredzam izmantot mūsu kopīgo sniegumu un tehnoloģisko infrastruktūru, kā arī ievērojami paplašināt preču sortimentu, un tehnoloģiju infrastruktūras attīstību, lai turpinātu klientiem uzlabotu iepirkšanās pieredzi tiešsaistē," komentē Daiņus Ļuļis, Pigu Grupas izpilddirektors un līdzdibinātājs, kurš darbosies apvienotās Grupas izpilddirektora amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pigu un Hobby Hall Group apvienoto uzņēmumu grupu sauks PHH Group

Db.lv, 11.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas "Pigu" un Somijas "Hobby Hall Group" (HHG) apvienoto uzņēmumu grupu, kurā ietilpst arī Latvijas internetveikali "Xnet.lv" un "220.lv", sauks "PHH Group", informē uzņēmumā.

“Uzsākot darbu zem “PHH Group” karoga, mēs turpinām iepriekš plānoto grupas apvienošanas procesu. Pagaidām izmaiņas grupas vadītajās vietējās e-platformās un interneta veikalu nosaukumos netiek plānotas,” norāda Daiņus Ļuļis, “PHH Group” vadītājs.

Jau vēstīts, ka šā gada jūnijā privātā kapitāla investori “Mid Europa Partners” apvienoja četru valstu populārākos interneta tirdzniecības uzņēmumus: “Pigu.lt” Lietuvā, “Kaup24.ee” un “Hansapost.ee” Igaunijā, “220.lv” un “Xnet.lv” Latvijā, kā arī “Hobbyhall.fi” Somijā.

Viena no tuvākajām klientiem pamanāmajām izmaiņām būs preču migrācija starp grupas e-platformām Latvijā un Igaunijā. “Mēs plānojam, ka viss Latvijas interneta veikalā “Xnet.lv” pieejamais preču klāsts, aptuveni 220 000 vienību, jau tuvākajā nākotnē būs pieejams tirdzniecības centra internetā “220.lv” klientiem,” norāda D. Ļuļis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Salidzini.lv sola laboties, lai ļaunprātīgi neizmantotu dominējošo stāvokli

Sanita Igaune, 01.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP), saņemot Latvijas e-veikalu meklētāja Salidzini.lv īpašnieka Consultant apņemšanās laboties, ir izbeigusi lietas izpēti par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

Februārī KP saņēma iesniegumu no Consultant konkurenta Melons, kas ir interneta domēna www.kurpirkt.lv īpašnieks, kurā lūgts uzsākt izmeklēšanu par Consultant iespējamo dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

Melons iesniegumā KP norādīja, ka interneta portāla www.salidzini.lv administrācija izsūtīja vairākiem interneta veikaliem, kuri izvieto informāciju par saviem piedāvājumiem portālā www.salidzini.lv, elektroniskās vēstules, kurās norādīts, ka, ja interneta veikala mājas lapa satur www.salidzini.lv konkurējošo portālu bannerus1, tad www.salidzini.lv izslēgs šos interneta veikalus no savas sistēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pasniegs Latvijā pirmos droša e-veikala sertifikātus

Andra Briekmane, 13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu interneta veikalu drošību un uzticamību, Latvijā pēc speciālas pārbaudes tiks pasniegti starptautiski atzīti droša e-veikala sertifikāti. Pirmie tos saņems interneta veikali xnet.lv un paed.lv, informē Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA).

Droša e-veikala sertifikāts apliecina, ka konkrētā uzņēmuma tirdzniecības darījumi atbilst Eiropas Rīcības kodeksam un tos uzrauga un atbilstību apstiprina neatkarīga trešā persona – Latvijas Tirgotāju asociācija.

Pārbaudot interneta veikalu atbilstību drošam e-veikalam, par prasībām atbilstošiem atzīts xnet.lv un paed.lv, kas pirmie saņems apliecinājuma sertifikātu.

Eiropas Sertifikāta vērtība attiecībā uz katru veikalu, kas plāno vai jau tirgo Eiropā, nozīmē, ka pārdevējs izmanto drošas komerciālas procedūras, kas atbilst Eiropas Savienības direktīvām un it īpaši e-komercijas, tālpārdošanas un datu aizsardzības jomā. Droša e-veikala sertifikāts nodrošinot vairākas priekšrocības, piemēram, palielina komerciālas informācijas ticamību mājas lapā; pozitīvi iedarbojas uz patērētāju, veidojot uzticību veikalam, palielina mājas lapas tirdzniecības potenciālu Eiropas tirgū, skaidro LTA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Interneta veikali pirmie jūt patērētāju noskaņojuma uzlabošanos

Dace Skreija, 14.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-komersanti pirmie, uzlabojoties patērētāju noskaņojumam, saoduši naudu iedzīvotāju maciņos.

Galvenais iemesls pieaugošajiem apjomiem e-komercijā ir patērētāju noskaņojuma uzlabošanās, kā dēļ pircēju maciņi tiek vērti vaļā mazliet vieglprātīgāk. Protams, vairs nedominē trekno gadu neizvēlība pirkumos, tomēr daudzi nozares pārstāvji, argumentējot apgrozījuma pieaugumu, min tieši pozitīvo noskaņojumu. Tāpat jāatzīst, ka tirgū ir ļoti maz «tīru» interneta veikalu, bieži vien, lai diversificētu darbību un attiecīgi samazinātu riskus, tiek attīstītas papildinošas jomas, piemēram, vairumtirdzniecība, kas rada arī lielāku apgrozījumu.

TOP līderis Mobilukss 2010. gadā sasniedzis 2,9 milj. Ls apgrozījumu, kas ir gandrīz par trešdaļu vairāk nekā 2009. gadā, lai arī uzņēmuma vadītājs Mareks Zuika pagājušā gada vidū izaugsmes prognozēs bija nedaudz pieticīgāks, tās vērtējot 10-15% robežās. Savukārt SIA Mobilukss peļņa bijusi vien 7,0 tūkst. Ls apmērā. Līderim cieši uz pēdām min 220.lv, tā apgrozījums gandrīz dubultojies un pērn bijis 2,8 milj. Ls, tomēr nopelnīt nav izdevies, salīdzinājumā ar 2009. gadu pērn zaudējumi palielinājušies un sasnieguši 26,6 tūkst. Ls. Turklāt š. g. vidū Lietuvas kompānija Pigu, kas kontrolē interneta veikalu pigu.lt, iegādājusies 220.lv un plāno tajā investēt ap 200 tūkst. Ls, aģentūrai BNS pastāstījis Pigu.lt ģenerāldirektors Daiņus Ļulis. 220.lv Latvijā turpmāk darbosies kā Pigu meitasuzņēmums, saglabājot līdzšinējo nosaukumu. Darījumu finansēja Pigu akcionāri, tomēr summa netiek nosaukta. Domājams, ka pēc 220.lv iegādes Pigu.lt kļūs par vienu no lielākajiem interneta veikaliem visā Baltijā. 2010. gadā pigu.lt apgrozījums bija 4,9 milj. Ls. Savukārt šogad abu uzņēmumu apgrozījums plānots aptuveni 11 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī no trešdienas uz ceturtdienu Latvijas Valsts Radio un televīzijas centra (LVRTC) datu centrā Valdemāra ielā noticis strāvas pārrāvums kā rezultātā izslēgušies serveri, Db.lv apstiprināja LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas tev jāzina 13.aprīlī

Dienas Bizness, 13.04.2015

Jubileja

DB jau 23 gadus kopā ar biznesu!

Par spīti pārmaiņu vējiem mediju jomā Dienas Bizness 13.aprīlī svin savu 23.jubileju. Arī turpmāk analizēsim procesus ekonomikā, sākot no mazākajiem uzņēmumiem līdz pat lielajiem ekonomikas grandiem. Akcentu ir paredzēts likt arī uz konferenču rīkošanu par uzņēmējiem aktuālajiem jautājumiem.

Foto: Aleksejs Smirnovs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti pārmaiņu vējiem mediju jomā Dienas Bizness 13.aprīlī svin savu 23.jubileju. Arī turpmāk analizēsim procesus ekonomikā, sākot no mazākajiem uzņēmumiem līdz pat lielajiem ekonomikas grandiem. Akcentu ir paredzēts likt arī uz konferenču rīkošanu par uzņēmējiem aktuālajiem jautājumiem.

Ja runā par potenciālajiem burbuļiem akciju tirgū, tad daži analītiķi domīgi groza galvu saistībā ne tikai ar situāciju Rietumvalstu vadošajos vērtspapīru tirgos. Šobrīd izskatās, ka sarkanajai zonai pavisam noteikti pietuvojies Ķīnas akciju tirgus.

Internetveikalu Xnet.lv pārvaldošā uzņēmuma SIA Xnet attīstībā tuvāko divu gadu laikā investēs pusmiljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Projekts sastāv no trim milzīgām savstarpēji savienotām stikla un tērauda bumbām.

Tiešsaistes mazumtirdzniecības milzis Amazon vēris durvis biroju telpām ar lietusmežu tematiku.

4 miljardus ASV dolāru vērtais projekts ar nosaukumu Sfēras atrodas ASV pilsētā Sietlā un tajā izvietoti tūkstošiem augu. Projekts sastāv no trim milzīgām savstarpēji savienotām stikla un tērauda bumbām.

Rūpējoties par vērtīgajiem augiem, telpās tiek uzturēta 22° C temperatūra dienas laikā un 14° C nakts laikā.

Sfērās izvietots arī apmeklētāju centrs. Kompānijas mērķis bijis radīt unikālu vietu, kur darbinieki varēs kopīgi sadarboties un radīt inovācijas, bet Sietlas sabiedrība - pulcēties, lai pieredzētu bioloģisko daudzveidību pilsētas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventilatori visi ir izpirkti, bet no kondicionieriem atlikuši vien daži modeļi - karstā laika dēļ augošo pieprasījumu pēc miesu veldzējošās tehnikas raksturo veikalos. Tiem, kuri vēl šovasar vēlas tikt pie ventilatora, izredzes ir visai niecīgas, jo, kā atzīst tehnikas tirgotāji, ventilatoru piegāde no to ražotājvalstīm ilgst vismaz mēnesi, un tad, iespējams, šī ierīce vairs nebūs aktuāla, jo svelme būs mazinājusies, raksta laikraksts Diena.

Pēc interneta veikala 24.lv vadītāja Paula Kreicberga sacītā, ventilatori interneta veikalā izpirkti pagājušajā nedēļā. «Teorētiski piedāvājumos ir, bet praktiski preces nav. Izpirkti ir ne tikai pie mums, bet arī citviet,» tā viņš.

Tirgotāji atzīst, ka ventilatorus un kondicionierus vienlīdz aktīvi pērk gan fiziskas, gan juridiskas personas. Atšķirība vien tāda, ka uzņēmēji nereti iegādājas vairākas ierīces.

Pārsvarā tehnika tiek piegādāta no Ķīnas, no kurienes preci ar kuģi uz Latviju atgādā aptuveni mēneša laikā. Ventilatori, kas izpirkti šajās karstajās dienās, pamatā iegādāti pirms diviem gadiem. Aizpagājusī vasara bija samērā vēsa, tāpēc šo tehniku pirka maz, savukārt pērnvasar noietu samazināja krīzes ietekme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Bez internetveikala nav nopietns tirgus spēlētājs

Anda Asere, 10.12.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Mazumtirdzniecībā vērojams interesants paradokss – mazumtirdzniecības veikals bez sava internetveikala nav nopietns tirgus spēlētājs.

Vienlaikus e-komercijas pārstāvji veido ekspozīcijas zāles un vietas, kur saņemt nopirktās preces, tādējādi savā ziņā atgriežoties pie mazumtirdzniecības tās klasiskajā izpratnē, intervijā Dienas Biznesam pauž Xnet veikala vadītājs Edgars Ejubs.

Covid laiks e-komercijai piešķīla jaunu jaudu. Kā jums šis laiks izpaudās?

Pirmās vēsmas no piegādātājiem varēja just janvārī un februārī. Tikko Ķīnā notiek kādas svārstības, to sajūt visi, jo tas ir pārāk nozīmīgs ekonomikas centrs. Februāris un marts bija saspringts, bet tirgus attiecīgi reaģēja, un pieprasījumam vienmēr pretī ir piedāvājums. Aprīlī visa mazumtirdzniecība piedzīvoja 9% kritumu, salīdzinot ar 2019. gadu. E-komercija pieauga par 24%, mēs – par 100%, salīdzinot ar 2019. gada aprīli. Šobrīd situāciju varētu saukt par stabilu. Tirgus ir nesalīdzināmi gatavāks otrajam vilnim nekā situācijā, kāda bija pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apvieno Pigu Group un Hobby Hall

Db.lv, 17.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā kapitāla investors “Mid Europa Partners” (Mid Europa) ir noslēdzis “Pigu Group” un “Hobby Hall Group OÜ” (“HHG”) akciju iegādes procesu, izveidojot vienu grupu, tai kļūstot par vadošo tiešsaistes tirdzniecības centru Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Somijā.

Apvienotā grupa ir kļuvusi par lielāko e-komercijas spēlētāju Baltijā.

Grupa ir apvienojusi vairākus miljonus reģistrētu klientu četrās valstīs – Pigu.lt Lietuvā, Kaup24.ee un Hansapost.ee Igaunijā, 220.lv un Xnet.lv Latvijā un Hobbyhall.fi Somijā.

3 tūkstoši Baltijas valstu pārdevēji pārdod vairāk nekā 1.5 miljonu preces jaunā uzņēmuma lielākajā e-platformas daļā – “Pigu Group”, pircējiem platformu apmeklējot vairāk nekā 100 miljonus reižu gadā. Pēc apvienošanās ar lielāko, “Hobby Hall OU” pārvaldīto interneta veikalu, kopīgajā e-platformā tirgoto preču skaits palielināsies par vairāk nekā 2 miljoniem, savukārt apmeklētāju skaits sasniegs gandrīz 145 miljonus gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VID «ganīs» gandrīz visas interneta vietnes

Madara Fridrihsone, Sanita Igaune, 29.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksperti VID ēnu ekonomikas izskaušanu e-komercijā nodēvē par administratīvā sloga palielināšanu, raksta Dienas bizness.

Interneta vietnes, kurās tiek veikta saimnieciskā darbība, ir pielīdzināmas citām uzņēmumu struktūrvienībām un tās ir jāreģistrē Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Tas izriet no likuma «Par nodokļiem un nodevām» grozījumiem, kuri stājušies spēkā 9. novembrī. VID teju gandrīz mēnesi gatavoja atbildes uz DB jautājumiem, lai sniegtu detalizētāku informāciju par to, uz kuriem komersantiem šīs izmaiņas attiecas.

Saskaņā ar VID skaidroto, prasība par interneta vietnes reģistrāciju attiecas uz visiem komersantiem, kam ir pienākums nodokļus aprēķināt un maksāt Latvijā. Turklāt šī prasība attiecas ne tikai uz gadījumiem, kad, izmantojot interneta vietni, tiek piedāvāta iespēja uzreiz arī norēķināties par piedāvāto preci vai pakalpojumu, bet arīdzan uz tādiem gadījumiem, kad par interneta vietnē piedāvāto preci pircēji norēķinās, piemēram, uz vietas uzņēmumā vai pastā, saņemot pasūtīto preci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīdzinieki salam bijuši gatavi

Gunta Kursiša, 02.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptaujājot lielākos veikalus, kuros nopērkami apkures radiatori, Db.lv noskaidroja, ka lielākajā daļā būvniecības un elektronikas preču veikalu vēl joprojām pieejams plašs dažādu radiatoru klāsts – patlaban Rīgā var nopirkt eļļas radiatorus, ventilatorus un konvektorus.

«Pieprasījums pēc dažāda veida radiatoriem šodien nav būtiski palielinājies, veikalā pieejami dažādi sildītāji atšķirīgās cenās,» Db.lv stāstīja veikalā Elkor. Tāpat šodien īpašs pieprasījuma kāpums pēc radiatoriem nav bijis veikalos Depo Ulmaņa gatvē un Lubānas ielā.

Mazie un lētākie karsta gaisa ventilatori gan ir bijuši izpirkti veikalā K-Rauta Maskavas ielā. Savukārt «dažāda veida eļļas radiatori mums veikalā vēl ir pietiekamā daudzumā,» norādīja veikala pārstāve.

Rīgā ceturtdienas pievakarē gaisa temperatūra bija ap mīnus 18 grādiem pēc Celsija, sinpotiķi solījuši gaisa temperatūras pazemināšanos līdz pat 29 grādiem pēc Celsija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 50 000 eiro, tirdzniecības centrs internetā 220.lv ir atvēris pirmo klātienes veikalu un preču saņemšanas punktu Kurzemē, kas atrodas Liepājā.

Jaunais veikals un preču saņemšanas punkts ir daļa no uzņēmuma tīkla paplašināšanās stratēģijas ar mērķi stiprināt pārklājumu visā Latvijā.

Pētertirgū izveidotā veikala kopējā tirdzniecības platība ar noliktavu ir 300 m2, no kuriem 100 m2 aizņem tirdzniecības zāle. Lēmums atvērt veikalu Liepājā pieņemts, jo šī pilsēta atrodas ģeogrāfiski tālu un tur ir liels 220.lv klientu īpatsvars, tāpēc, lai nodrošinātu labāko iepirkšanās pieredzi, uzņēmuma ir jābūt tur, kur ir tā klienti, komentē uzņēmuma pārstāve Līga Bubko.

"E-komercijas izaugsme un tās apjomi nākotnē tikai turpinās augt. Lai apmierinātu mūsu klientu vēlmes, mēs jau kādu laiku investējam līdzekļus jaunu partnerību un fiziskās apkalpošanas punktu tīklā. Tā nodrošinām labāko iepirkšanās pieredzi, domājot par pircējiem, kuriem patīk iepirkties un iepazīties ar preču sortimentu ne vien tiešsaistē, bet arī klātienē, un kuri vēlas internetā iegādātās preces saņemt ātri un bez maksas. Tāpat gribu uzsvērt, ka Liepājas veikala atvēršana ir daļa no mūsu biznesa stratēģijas, arvien vairāk paplašinot 220.lv veikalu un preču saņemšanas punktu skaitu, ko, neraugoties uz krīzes radītajiem izaicinājumiem, turpinām mērķtiecīgi īstenot,” norāda L. Bubko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī dažas nedēļas, kas atlikušas līdz Ziemassvētkiem un Jaunajam gadam, varētu šķist pietiekams laiks, lai nesteidzīgi izvēlētos biznesa partneriem, klientiem, tuviniekiem vai sev pašam kādu dāvaniņu, gan pasta komersanti, gan interenetveikali norāda, ka labāk to būtu izdarīt jau šonedēļ.

Pēckrīzes gados iepirkšanās «krāns tiek atgriezts» decembrī, norāda internetveikala Xnet līdzīpašnieks Mārtiņš Švāns. Mēneša pirmajās dienās, salīdzinot ar novembra vidu, vērojams 50–70% kāpums pārdošanas apjomu ziņā. Nākamajās pāris nedēļās šis skaitlis, salīdzinot ar novembera vidu, varētu uzlēkt pat līdz 100–150%.

Šogad jau novembrī sākām izjust svētku tuvošanos, jo sūtījumu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieauga par 30%, saka sūtījumu piegādātāja DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Ainārs Gilis. Patērētāju optimisms šobrīd nenoliedzami ir jūtams, konstatē arī internetveikala 1a.lv vadītājs Mareks Zuika. Iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka masveidīga iepirkšanās sekos pēc 10. decembra, kad cilvēki būs saņēmuši algas un prēmijas. Interesanti, ka iedzīvotāji līdz Ziemassvētkiem mēdz vairāk apdāvināt citus, bet pēc Ziemassvētkiem apdāvina paši sevi, turklāt tam tērējot vairāk līdzekļu nekā citu apdāvināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Xnet.lv līdzīpašnieks: Spinerus tagad var mest ārā

Anda Asere, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viens no pēdējiem hītiem bija t.s. spineri – vienā brīdī pieprasījums uzauga kosmosā, pirmās kastes tika iztirgotas strauji, bet vienā mirklī šis process pēkšņi apstājās. Mums vēl noliktavā stāv kastes, nevienam tos vairs nevajag, var mest ārā,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness stāsta Mārtiņš Švāns, Xnet.lv un SexyStyle.lv līdzīpašnieks.

«Preces, kam strauji mainās cenas, ir katra tirgotāja risks. Mēs regulāri veicam noliktavas tīrīšanu, regulāri ir kaudzīte ar precēm, kas tiek pārdotas zem iepirkuma cenām, jo no tām vienkārši jātiek vaļā un jādara tas tagad, jo pēc diviem mēnešiem cena būs jālaiž vēl zemāk un zaudējumi būs vēl lielāki,» atzīst tirgotājs.

Jautāts, kas ir Ziemassvētku laika top preces, viņš teic:

«Laikam diezgan pārliecinoši tie aizvien ir telefoni. Tāpat dāvina datortehniku, tomēr mazāk. Protams, numur viens ir smaržas. Dāvina arī dažāda veida mazo sadzīves tehniku – skuvekļus, pavisam mazās lietas. Reizēm cilvēki iepērk sev kaut ko iztrūkstošu, piemēram, izdomā uzdāvināt sev ledusskapi. Tomēr lielā sadzīves tehnika svētku laikā tiek pirkta salīdzinoši reti, biežāk tās ir nelielas lietas par kādiem 15 līdz 20 eiro, lai var palikt zem eglītes. Patiesībā nevar pateikt tādu vienu konkrētu kategoriju, ko vairāk pērk. Ziemassvētkos pērk visu, kas ir aktuāli konkrētajā sezonā. Ir bijuši pārsteigumi, piemēram, Ziemassvētkos pārdodam zāles pļāvēju. Cilvēks saprot, ka tobrīd ir laba cena un pērk.

Komentāri

Pievienot komentāru