Jaunākais izdevums

Jau 2. maijā Biķernieku trasē norisināsies Baltijas autošosejas čempionāta un Baltijas drifta čempionāta 2010. gada sezonas atklāšana ar startu šo čempionātu pirmajiem posmiem. Šī būs pirmā reize, kad sacensības abās disciplīnās vienlaikus notiks vienā un tajā pašā trasē.

Autošosejas sacensības šoreiz notiks tā saucamajā Ātruma aplī, kas ir tieši paredzēts automobiļu sacensībām. Šī nepilnus 3,7 km (3662 metrus) garā trase ir izveidota 1967. gadā un tās ātruma rekords pieder Haraldam Šlegelmilham, kurš 2006. gadā ar Dallara F304 formulu to veica vienā minūtē un 14.093 sekundēs.

Katram autosporta līdzjutējam un Biķernieku trases pazinējam ir savas iemīļotās skatīšanās vietas šajā trasē, taču tradicionāli un visus skatītājus piesaista starta/finiša taisnei sekojošais Ozola līkums un Elkonis, kur parasti pēc brauciena starta braucēji neiztiek bez «kotakta cīņas» un sadursmēm. Ne mazāk interesanta vieta, precīzu un ne tik precīzu braukšanas trajektoriju mīļotājiem ir Motormuzeja līkumu sērija, kurā braucēji parasti cenšas savaldīt savus lielā ātrumā braucošos spēkratus.

Drifts pie tribīnēm

Drifta disciplīnas dalībniekiem 2. maijā nāksies mest lielu izaicinājumu savai meistarībai un sacensību tehnikai, jo drifta sacensības šoreiz notiks daļā no lielās autošosejas trases, kas nozīmē lielu ātrumu un ļoti garas sānslīdes. Drifta braucējiem starts tiks dots pie motormuzeja. Uzreiz pēc starta braucējiem būs jāveic līkumu sērija, kas noslēdzas uz starta/finiša taisnes. Šajā posmā automašīnu aptuvenais ātrums ir 130km/h. Starta/finiša taisnes vidusdaļā būs izvietots ātruma slāpētājs aiz kura sportistiem nāksies paātrināties līdz 160km/h, lai pēc iespējas precīzāk veiktu Ozola līkumu, kā arī Elkoni, aiz kura arī atradīsies drifta disciplīnas finišs.

Skatītājiem šoreiz nāksies izvēlēties sev tīkamākās tribīnes – tribīnēs pie motormuzeja, tandēmu braucienos būs vērojama ļoti agresīva cīņa, braucot divām automašīnām ļoti, ļoti tuvu, bet Elkoņa līkuma tribīnēs ir garantēts milzīgs ātrums un iespaidīgas dūmu vērpetes.

Sestdien, 1. maijā Biķerniekos, sākot jau no desmitiem rītā, notiks brīvie treniņi, kam sekos oficiālie treniņi, kas notiks no pulksten 16 līdz 19. Svētdien, 2. maijā lielā sacensību diena sāksies ar kvalifikācijas braucieniem, taču sacensību braucieni sāksies pulksten 13:30 (ieeja sacensībās no pulksten 12:30) skatītājus un noslēgsies ar apbalvošanu astoņos vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirms Paikspīkas sacīkstēm Latvijas elektroauto vēlas dubultot jaudu

LETA, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto konstruktori ar elektropiedziņas automašīnu arī nākamajā gadā piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēs, turklāt plāno savai eO automašīnai dubultot jaudu, otrdien preses konferencē izteicās komandas vadītājs un inženieris Kristaps Dambis.

Kā ziņots, Ogrē konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna eO PP01 jūnija beigās, debitējot Paikspīkā, piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā J. Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

«Šīs sacensības vēsturē paliks ar divām lietām - deviņkārtējā pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētāja Sebastjana Lēba no Francijas sasniegto vidējo ātrumu 164 kilometriem stundā, kā arī daudzu ražotāju atgriešanos uz starta, ieskaitot Mitsubishi, Toyota, Hyundai un Peugeot,» izteicās K. Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas stilu būtībā nosaka trīs galvenie elementi: virsbūves dizains, tās krāsa un diski. Virsbūves dizainu bez fundamentāla tūninga palīdzības mainīt nevaram, taču vienmēr ir iespēja auto pārkrāsot, kā arī aprīkot ar izsmalcināta dizaina diskiem, kas liks atskatīties ikvienam.

Auto īpašniekiem ir pieejami dažādu ražotāju auto diski, tāpēc to izvēle ne vienmēr ir vienkāršs process. Neskatoties uz to, ka ir ļoti daudz labu disku ražotāju, šajā rakstā vēlamies apskatīt divus auto īpašnieku vidū visai iecienītus zīmolus – OZ un MAK.

Kādi auto diski būs piemēroti Tavam auto?

Vieglmetāla diski automašīnai spēj piešķirt stilu, kā arī nodrošināt labāku vadāmību, ja tos izvēlas atbilstošā izmērā konkrētai automašīnas markai un modelim. Primāri tos būtu jāizvēlas auto ražotāja ieteiktajā izmērā, un tikai tad atbilstoši to dizainam.

Pasaulē ir daudz un dažādu auto disku ražotāju, taču daži no tiem izceļas ar neapšaubāmu kvalitāti un izskatu. Šajā rakstā apskatīsim divus populārus zīmolus, kurus vērts paturēt prātā, kad pienācis laiks jaunu disku iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Latvija 2010 noskaidros labāko rallija junioru

Aldis Zelmenis, 23.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl bez Latvijas čempionāta kopvērtējuma intrigām nedēļas nogalē notiekošajā rallijā Latvija 2010 notiks sacīkstes atsevišķu nomināciju sadale.

Rezultātiem būs jāseko līdzi arī rallija Latvija 2010 Junioru kausā, kurā piedalīsies kā vienas ass piedziņas, tā pilnpiedziņas automašīnu piloti vecumā līdz 25 gadiem. Latviju Junioru kausā pārstāvēs mūsu valsts autosporta ārzemju audzēkņi brits Toms Keivs un krievu sportists Vasīlijs Grjazins. Abi startēs ar pilnpiedziņas automašīnām.

Lai arī vienas ass piedziņas klasē notiek junioru ieskaite visas Latvijas rallija čempionāta sezonas garumā, rallijs Latvija 2010 atsevišķi izcels pēdējās sacīkstes ātrākos juniorus. Pērn, kas Junioru kauss tika izspēlēts tikai vienas ass piedziņas automašīnu grupā, par uzvarētāju kļuva Toms Keivs, kurš guva panākumu N3 klasē. Keivs aizstāvēs labākā rallija Latvija juniora godu arī šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijas kompānijas zīmols vīd starptautiskās autosacīkstēs

Didzis Meļķis, 02.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas holdinga Amber Beverage Group (ABG) jaunais tekilas zīmols grezno prestižu autosacīkšu spēkratus, kamēr pats produkts vēl ir ceļā pie patērētājiem.

Holdinga vadītājs Sīmurs Pols Fereira (Seymour Paul Ferreira) laikrakstam Dienas Bizness komentē, ka biznesa pārvaldības konsolidācija, modernizācija, liels uzsvars uz kvalitatīvu pasaules līmeņa darbavietu radīšanu un galu galā jaunie produkti, kas devuši uzrāvienu apgrozījumam, ir holdinga stratēģija, lai savā industrijā izsistos respektējamas globālas kompānijas statusā, reizē paliekot Latvijas un Baltijas kompānijai.

Fragments no intervijas, kas publicēta 2. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Jūs ar savu jauno tekilas zīmolu Rooster Rojo esat pamanījušies nokļūt uz sacīkšu auto motoru pārsegiem vēl pirms dzēriens pats parādījās plauktos. Kā jums tas izdevās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

34. reizi aizvadītas pasaules vēsturisko auto ātrumsacīkstes Mille Miglia, informē pasākuma atbalstītāji.

Katru gadu 1000 jūdžu braucienā no Bešas līdz Romai un atpakaļ piedalās vairāki simti vēsturisku auto.

Šogad sacīkstēs piedalījās 450 auto, kas mēroja garo ceļu, kopā pulcējot komandas no vairāk nekā 40 dažādām pasaules valstīm. Vēsturiskajās auto sacīkstēs piedalās spēkrati, kas būvēti no 1927. līdz 1957. gadam (automašīnu ekipāžas pārstāvēja 71 dažādu auto zīmolu).

Šogad Mille Miglia norisinājās un sacensību starts tika dots 19. maijā Bešā. Pirmā automašīna, kas devās vēsturiskajā braucienā, bija 1923. gadā būvēts Bentley. Nākamās trīs dienas dalībnieki apmeklēja vairāk nekā 30 Itālijas pilsētas, tai skaitā Veronu, Rimini, Sanmarino, Romu, Sjēnu, Pizu un Parmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Drive eO radījis pirmo megavata elektrisko sacīkšu auto pasaulē

Dienas Bizness, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Drive eO izziņo, ka noslēgumam tuvojas eO PP03 - pasaulē pirmā viena megavata elektriskā sacīkšu auto - izstrāde. Auto projektēts un uzbūvēts Latvijā, un šī gada 28. jūnijā 1020 kW (1368 ZS) jaudīgais spēkrats piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās ASV (Pikes Peak International Hill Climb), teikts paziņojumā masu medijiem.

«Mēs vēlamies kļūt par pirmajiem, kuri šajās sacensībās uzvar ar elektrisko sacīkšu auto,» saka Drive eO vadītājs Andris Dambis.

Drive eO ir uzņēmums, kas specializējas elektrisko un hibrīda auto prototipu izstrādē un būvniecībā. Modelis eO PP03 ir vairāku gadu ilga darba rezultāts. Latvijas kompānija bija pirmā pasaulē, kas piedalījās un arī finišēja Dakāras rallijā ar hibrīda elektrisko auto. Pēc rallija noslēguma tika uzbūvēts modelis eO PP01 ar domu radīt pilnībā elektrisku auto, ar kuru piedalīties Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās. Pērn Drive eO bija pirmie, kuri Paikspīkā startēja ar uzlabotu Tesla Roadster.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilas mazgātavas stacijas pamatā ir pafiltrējošas grīdas tehnoloģija - notekūdens nenonāk apkārtējā vidē, konstrukcija nodrošina notekūdeņu pašfiltrāciju, notekūdens tiek lietots atkārtoti. Tās galvenais pielietojums – platforma, kuru iekļaut mazgātavas konstrukcijā nodrošinot iespēju mazgāt tehniku gan manuāli, gan mehāniski.

Konstrukcija veidota pēc standartizētu izmēru principa, ir viegli montējama, demontējama, kā arī viegli transportējama. Šāda mazgātavas stacija nav piesaistīta vietai, uzstādāma un nojaucama dažu stundu laikā, darbojas visu gadu. Salīdzinoši ar standarta mazgātavām tai ir zemāka pašizmaksa un atvieglota birokrātiskā saskaņošana, uzstādīšana dažu stundu laikā.

Papildus galvenajai uzņēmuma darbībai tiek apskatīti papildus biznesa novirzieni, kur iespējams potenciāls pieprasījums pēc šīs unikālās pašfiltrējošās platformas:

sacīkšu transporta mazgāšanas stacija (auto, moto, velo u.c.);

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Prezentēts jaunākais latviešu radītais Paikspīkas sacensību elektroauto

Dienas Bizness, 27.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms dalības leģendārajās kalnā braukšanas autosacīkstēs Pikes Peak International Hill Climb, kas 26. jūnijā notiks Kolorado, ASV, ceturtdien, 26. maijā tika prezentēts jaunākais Andra Dambja vadītā uzņēmuma Drive eO radītais elektroautomobilis.

Auto prezentācija noritēja inženiera Andra Dambja vadītā tehnoloģiju uzņēmuma Drive eO mājvietā – Ogres servisa centrā, Dambīšos, Ogresgala pagastā, piedaloties uzņēmuma komandai, šā gada sacensību pilotam Rīsam Millenam, kā arī komandas ģenerālsponsoram DNB bankai.

Šis sacensību gads ir īpaši zīmīgs, jo leģendārās auto sacīkstes norit jau 100. reizi. Par godu tam dots nosaukums arī šogad radītajam spēkratam, nodēvējot to par PP100. Jaunais auto modelis ir pagājušā gada PP03 automobiļa uzlabota versija. Lielākā daļa šī auto komponentu un dizaina risinājumu ir Andra Dambja vadītās komandas radīto inovāciju un tehnisko zināšanu rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmols Chevrolet plāno Parīzes auto izstādē parādīt jauno un simpātisko Chevrolet Cruze hečbeku.

Chevrolet kompaktā auto hečbeka versija būs pirmoreiz redzama Parīzes auto izstādē 30. septembrī. Tā būs viena no četrām Chevrolet modeļu debijām šajā izstādē. Pēc jaunā Cruze hečbeka ieviešanas tirgū pircējiem būs iespēja izvēlēties vēl vienu virsbūves versiju, ne tikai tradicionālo sedanu. Chevrolet atkal ir izdevies pakāpties soli augstāk ar automašīnu, kam piemīt izcila praktiskā vērtība pretstatā daudziem jau iecienītiem šī segmenta pārstāvjiem.

Saskaņā ar Chevrolet Europe prezidenta un rīkotājdirektora Veina Brenona teikto, šim modelim ir visas iespējas atbilst pircēju būtiskākajām vēlmēm. «Cruze turpina savu panākumu virkni. Mēs to pārdodam 70 valstīs visā pasaulē un tikko tas tirdzniecības rezultātu ziņā ir pārspējis Aveo, kas vēl nesen bija mūsu pārdotākais auto.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad viena no lielākajām un vēl joprojām modernākajām autosporta trasēm Baltijas reģionā VAS Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze svin savu 44. dzimšanas dienu.

Par godu šai jubilejai Biķernieku teritorijā sestdien atklās pieminekli Eduardam Kiopem un Kārlim Ošiņam – vīriem, bez kuriem Latvijas autosporta attīstība ir grūti iedomājama.

Leģendāras personības

Tieši pateicoties Kiopem Rīgā tika uzbūvēta viena no modernākajām auto un moto šosejas trasēm bijušās PSRS teritorijā. 1966. gadā tika atklāta Biķernieku moto trase un kartodroms. Divus gadus vēlāk tika pabeigta arī autotrases ierīkošana. Kiope bija leģendārs cilvēks, kurš spēja ne tikai pārliecināt Latvijas PSR augstākās amatpersonas par šāda kompleksa nepieciešamību, bet arī vēlāk pats vadīt trases būvniecību. Pēc sporta bāzes nodošanas ekspluatācijā allaž dzīvespriecīgais vīrs kļuva par tās vadītāju un bija tās direktors līdz pat 1995. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgas Motormuzeja eksponāti festivālā Dzintara Volga 2010

Aldis Zelmenis, 16.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies atjaunotajā autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010”, kas no 17. līdz 19 septembrim norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (BKSB). Pasākuma programmā paredzēti izbraucieni ar vēsturiskajiem sporta automobiļiem un to izstāde.

No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:

ESTONIA – 16 M

Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors.

Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā zināms, viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Pieturoties tieši pie šī moto, Biķernieku Kompleksās Sporta Bāzes (BKSB) vadība šogad nolēmusi atjaunot vienas no savulaik populārākajām autošosejas sacensībām bijušās PSRS teritorijā. Dzintara Volga astoņdesmitajos gados pulcēja skatītāju tūkstošus Mežciema autotrasē.

Dzintara Volgas pirmsākumi jāmeklē jau tālajā 1963.gadā. Tai bijušas vairākas mājvietas - sākotnēji sacensības risinājās Mežaparka autotrasē, vienreiz tās nācās rīkot pat vecajā Rīgas hipodromā, taču galu galā par Dzintara Volgas galveno norises vietu kļuva jaunuzbūvētā Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze (BKSB).

"Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli. Jau esam uzsākuši sarunas ar sportistiem no Baltijas valstīm, Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, Vācijas un Somijas, un ja viss notiks, kā plānots, par dalībnieku skaitu nebūs jāsūdzas!” – tā par gaidāmajām sacīkstēm stāsta BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms, rallijs Latvija 2010, kas 25. un 26. septembrī norisināsies Jūrmalas un Kuldīgas apkārtnes ceļos, ļaus uzzināt ne tikai vēl nenoskaidrotos Latvijas čempionus, bet arī pārējo godalgoto vietu sadalījumu.

Atgādinām, ka pirms izšķirošās sacīkstes zināms vienīgi N4 klases čempionu duets – Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals, bet viņu LMT Rallija komanda kļuvusi neaizsniedzama vienību vērtējumā.

Kā vakar tika lemts jūlijā aizvadītā rallija Latgale 2010 komisāru sēdē, N4 klasē rezultāti šajā rallijā palikuši nemainīgi arī pēc degvielas paraugu nosūtīšanas uz pārbaudēm Vācijā. Sacīkstē tika ņemti paraugi no N4 klases pirmo trīs vietu ieguvēju mašīnām, to skaitā Latvijas čempionāta ekipāžām Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals un Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Līdz ar to Latvijas čempionāta kopvērtējumā situācija nemainās (pilns kopvērtējums autorally.lv, rallija Latgale 2010 komisāru 14.09.2010. lēmums – laf.lv). Jāpiebilst, ka šīs sezonas Latvijas čempionāta kopvērtējumu veido katras ekipāžas pieci labākie rezultāti šīs sezonas septiņos posmos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

VIDEO, FOTO: Baltijas autošosejas čempionāta ceturtais posms

Laura Mazbērziņa, 30.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biķernieku ovāla trasē startēja Baltijas autošosejas čempionāta ceturtais posms «Motul Grand Prix». «Latvijas Nascar» sacensības Rīgā norisinājās jau otro gadu.

«Latvijas Nascar» sacīkstēs 1740 metrus garajā Biķernieku ovāla trasē devās aptuveni 40 sportisti. Šī Biķernieku trases konfigurācija ir vairāk nekā divas reizes īsāka par Biķernieku tradicionālo auto apli.Kā pirmie sacīkstes atklāja «Hankook Trophy» klašu sportisti. Pirmais sacensību brauciens izvērtās notikumiem bagāts – riteni nolauzt izdevās kādreizējam S1600 klases čempionam Nikolajam Žurovļevam, tikmēr Jānis Blušs braucienu noslēdza trases malā ar pārsistu riepu, bet lietuviešu sportistu, Lada Open klases līderi Arūnu Kudarausku pievīla motors. Braucienā uzvarēja Dmitrijs Savatējevs (S1600 klase), Nacionālajā klasē uzvara Jānim Vankam.

Otrais «Hankook Trophy» brauciens sākās ar atceltu startu, jo līdera Savatējeva spēkratam radās eļļas noplūde. Brauciens sākās bez Krievijas sportista, lai gan vēlāk viņam tomēr izdevās doties trasē. Savu pirmo uzvaru S1600 ieskaitē posma kopvērtējumā izcīnīja Reinis Trūps, otrā vieta šoreiz Savatējevam, bet trešais bija igauņu sportists Stīvens Pūsts. Lada Open klasē šajā posmā uzvara jaunpienācējam Alvim Staškēvicam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honda Civic Type R ir pieskaitāms pie kulta auto kategorijas, kuru pielūdza, pielūdz un turpinās pielūgt

Solīda un kaislīga Civic Type R fanu auditorija mīt Baltijā, tostarp Latvijā. Iepriekšējo paaudžu japāņu ražotāja karstos hečbekus ievērojamā skaitā varēja redzēt gan uz ceļiem, gan arī dažādās sacīkstēs. Jaunākās paaudzes Civic Type R iznāciens ir iegansts sarosīties potenciālajiem faniem, kuri jau vairākus gadus pacietīgi gaidīja šo brīdi. Beidzot var oficiāli paziņot, ka Civic Type R šoruden ieradīsies arī Latvijā. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas ir mainījies par 100% kaut vai tikai tāpēc, ka priekšpiedziņas karstais hečbeks turpmāk būs pieejams tikai piecdurvju izpildījumā, tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju un tā motortelpā pirmo reizi būs 310 ZS jaudīgs divu litru VTEC turbomotors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW un MINI plāno paplašināt elektroautomobiļu ražošanu

Lelde Petrāne, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī Frankfurtē notiekošajā autoizstādē BMW prezentēs pirmo MINI elektroauto, sportisko BMW i3s, BMW 8.sērijas konceptauto un vēl citus jaunumus arī dizaina un drošības jomā, tā apstiprinot BMW grupas stratēģisko virzību elektrautomobiļu attīstīšanā, informēja ražotāja pārstāvis Latvijā Ivars Norvelis.

Pasaulē lielākā autoizstāde Frankfurtē šogad norisināsies 67.reizi. Tā pulcē aptuveni 900 tūkstošus skatītāju. Šogad autoizstādē piedalīsies vairāk nekā 250 dažādu uzņēmumu un organizāciju, no kuriem 50 būs automašīnu zīmoli.

Autoizstādes apmeklētājiem būs iespēja apskatīt pirmo MINI elektromobili, kas uz ceļiem parādīsies 2019.gadā - tieši 60 gadus pēc klasiskā MINI «piedzimšanas». Automašīnā paredzēts litija jonu akumulators, kas nodrošinās maksimālu jaudu un MINI raksturīgo veiklību, neradot izmešus. Tā kā elektroauto ir nepieciešams tikai nedaudz atdzesēt ar gaisu, radiatora režģis ir aizvērts augstākai aerodinamikai. Tāpat dizains ir papildināts ar stikla šķiedras komponentiem, kas vēl vairāk samazinās gaisa pretestību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik gadu ASV notiek automašīnu sacensības Demolition Derby. Atšķirībā no ierastajām braucamrīku ātrumsacīkstēm, kurās piedalās labi koptas un pamatīgi uzlabotas automašīnas, Demolition Derby spēkus mēro «vāģu grausti» jeb avārijās pamatīgi cietuši, sarūsējuši un novecojuši automobiļi.

Reuters fotogrāfs Maiks Segars (Mike Segar) iemūžinājis šā gada «metāllūžņu auto» sacensības fotogrāfijās. Viņš raksturo Demolition Derby kā īsti amerikānisku pasākumu un norāda, ka bērnībā pats ar ģimeni nav izlaidis nevienas automašīnu vraku sacensības. M. Segars skaidro, ka šajās sacensībās uzvar tas automobilis, kurš «izdzīvo» jeb tas, kurš pēdējais vēl aizvien kustas uz priekšu.

Sacīkstes, kuru galvenais mērķis ir iznīcināt automašīnas, pirmo reizi dokumentētas pagājušā gadsimta piecdesmito gadu beigās, un to rīkotājs bija ņujorkietis Lerijs Mendelsons (Larry Mendelsohn). Tāpat piecdesmitajos gados kāds automašīnu tirgotājs, saukts par Trako Džimu (Crazy Jim) rīkoja automašīnu demolēšanas sacensības, lai reklamētu savu biznesu. Līdzīgi pasākumi pagājušā gadsimta vidū norisinājās vairākās ASV pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

MINI atgriežas autorallijā ar Countryman WRC

Aldis Zelmenis, 29.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu kulta autoražotājs MINI apstiprinājis, ka sākot 2011. gadu ar jaunuzbūvēto Countryman WRC plāno piedalīties atsevišķos čempionāta posmos, bet 2012. gadā jau iesaistīties cīņā par pasaules čempiona titulu.

Šis paziņojums ir ne vien vēsturisks pavērsiens augstākā līmeņa rallijā, bet arī nozīmīgs lēmums MINI sportiskā mantojuma saglabāšanā un atjaunošanā. Pirms vairāk kā četdesmit gadiem MINI kļuva par sensāciju rallija trasēs, it sevišķi leģendārajā 1964. gada Montekarlo rallijā, kur Padijs Hopkirks izcīnīja uzvaru ar Mini Cooper S, sensacionālā veidā pārspējot pretiniekus ar daudz jaudīgākiem astoņcilindru automobiļiem. Timo Mākinenam un Rauno Āltonenam izdevās atkārtot fenomenālo rezultātu 1965. un 1967. gadā. Pēc tam ar MINI rallijos startējušas tikai privātas komandas, bet ražotājs atbalsta MINI CHALLENGE autošosejas seriālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallijā Latvija 2010 uzvar Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis

Aldis Zelmenis, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija čempionāta un Latvijas rallijsprinta čempionāta pēdējā posmā rallijā Latvija 2010 uzvaru izcīnīja Skandi Auto Rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, kļūstot par uzvarētājiem posmā un Latvijas čempioniem A Plus klasē.

N4 klasē uzvaru izcīnīja Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), rallijā kopumā gūstot otro vietu. Trešajā vietā rallijā A Plus grupā Somijas sportisti Toni Gardemeisters/Tapio Sominens. Latvijas čempionāta 2WD grupā uzvaru sasniedza Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Labākā rallijsprinta ekipāža – Arvis Arums/Arnis Krasovskis.

Vasaraudža/Spredža sniegums rallijā Latvija 2010 bija pārliecinošs – ekipāža uzvarēja visos deviņos rallija ātrumposmos, kuri notika Jūrmalā un Kuldīgas apkārtnē. Otrās vietas ieguvējus rallijā Vorobjovu/Zicānu uzvarētāji apsteidza par divām minūtēm un 14,55 sekundēm. Gardemeisters/Sominens līderiem piekāpās par divām minūtēm un 45 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Par 20 miljoniem pārdod vienīgo Aston Martin, kas uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs

Lelde Petrāne, 12.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanā izlikts vienīgais Aston Martin, kas uzvarējis Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Cena rekordaugsta - 32 miljoni ASV dolāri, vēsta Bloomberg.

Ar zaļo DBR1 pasaulē slavenākajās izturības sacensībās 1959. gadā brauca Carols Šelbijs (Carroll Shelby) un Rojs Salvadori (Roy Salvadori).

20 miljonu mārciņu (17 miljoni latu) cena to padara par pasaulē vērtīgāko britu ražoto auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 17.jūnijam, kad uzzināsim 2014. gada uzņēmumus ar augstāko reputāciju, šī topa veidotāji Nords Porter Novelli piedāvā ieskatu Uzņēmumu Reputācijas Topa aizvadītajā desmitgadē.

2005 – 2007

No 2005. – 2007. gadam topa pirmajā vietā stabili turējās Hansabanka (Swedbank), bet otro vietu ieņēma Latvijas Mobilais Telefons, kurš trīs gadu laikā spēja iemantot iedzīvotāju mīlestību, no piektās vietas iedzīvotāju vērtējumā pakāpjoties uz pirmo, kas kopvērtējumā mobilo sakaru līderim ļāva pārliecinoši saglabāt reputācijas vicečempiona titulu. Reputācijas topa pirmsākumos, tautiskās ēdināšanas uzņēmums Lido piedzīvoja vien nelielas svārstības, 2006. gadā no bronzas godalgas atkāpjoties uz ceturto vietu, savukārt 2007. gadā to godam atgūstot. Topa pirmajos gados augstākos reputācijas vērtējumus ieguva uzņēmumi, kas ir iedzīvotāju ikdienas preču un pakalpojumu «patēriņa grozā» - saldumu, alkohola, maizes un piena ražotāji, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi, kā arī bankas, līzinga uzņēmumi, mazumtirdzniecības tīkli, auto dīleri un telekomunikāciju operatori, kas pilnībā sakrita ar trekno gadu patēriņa filozofiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā atklātībai nodotas pirmā rumāņu SUV klases modeļa Dacia Duster oficiālās fotogrāfijas. Paredzams, ka 2010. gadā Dacia Duster nonāks tirdzniecībā, un tā bāzes modeļa cena nepārsniegšot 11 tūkst. eiro.

2009. gadā Ženēvas autoizstādē izrādītais Dacia Duster konceptauto izpelnījās milzīgu ekspertu un klientu atsaucību, tādēļ franču Renault piederošais rumāņu uzņēmums nevilcinoties ķērās pie sērijveida modeļa izstrādes. Iespējams, ka jau 2010. gada Ženēvas autoizstādē Dacia Duster atgriezīsies kā sērijveida modelis.

Kā jau iepriekš tika solīts, 4.25 metrus garais Dacia Duster būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijā. Pagaidām ir zināms, ka kompaktais SUV tiks pie diviem benzīnmotoriem - 1.6 litru 110 ZS, kā arī divlitrīga 140 ZS jaudīga benzīnmotora. Dīzeļdzinēju cienītājiem galdā tiks celti arī divi spēka agregāti – 1.6 litru 110 ZS jaudīgais dīzelis, kā arī 1.9 litru dīzeļmotors, kurš attīstīs 130 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Par HTC vadītāju Baltijas valstīs kļuvis Vladislavs Berčenko

Lelde Petrāne, 16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vladislavs Berčenko, kuram ir plaša pieredze telekomunikāciju jomā, kļuvis par HTC vadītāju Baltijas valstīs, liecina medijiem sniegtā informācija.

Iepriekšējos septiņus gadus V. Berčenko strādāja LG Electronics Latvia, kur pildīja mobilo komunikāciju nodaļas produktu vadītāja pienākumus, kā arī produktu un tirdzniecības kanālu mārketinga vadītāja pienākumus.

«Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem 2014.gadā HTC ir spējis panākt pozitīvu pārdošanas kāpuma tendenci. Diemžēl tieši šajā laikā HTC Baltijas valstīs piedzīvoja iekšējas reģionālas pārmaiņas. Tomēr labās ziņas ir tādas, ka šobrīd HTC ir izpildījis visu nepieciešamo, lai atgrieztos un pilnvērtīgi darbotos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Lielākais HTC izaicinājums Baltijas valstīs būs atgūt 2014.gadā zaudētās pozīcijas. Es ticu, ka HTC spēs nostiprināt savu klātbūtni Baltijas valstīs, jo mums šeit ir lojāli pircēji un drīzumā būs pieejami jauni produkti,» norāda V. Berčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru