Citas ziņas

SIA V.O.V.A. atver uzņēmumu Kaļiņingradā

Vēsma Lēvalde, 31.05.2010

Jaunākais izdevums

Veļas ražotāja SIA V.O.V.A. palielinājusi darbinieku skaitu filiālēs Ventspilī un Daugavpilī, kā arī nodibinājusi uzņēmumu Kaļiņingradas apgabalā Krievijā.

Ventspilī strādājošo skaits pieaudzis no 30 līdz 50, bet Daugavpilī – no 40 līdz 62. Kaļiņingradas apgabalā pagaidām darbā pieņemti 25 cilvēki, DB informēja viens no SIA V.O.V.A. dibinātājiem Vladimirs Zozuļa. «Kaļiņingradas apgabalā iegādājāmies ražotni, kura ir brīvajā ekonomiskajā zonā, tāpēc tur ir atlaides izejmateriālu ievešanai, kas citur Krievijā būtu ievērojami dārgāk,» lēmumu investēt Krievijas anklāvā skaidro V. Zozuļa. Turklāt Krievija pagaidām ir lielākais SIA V.O.V.A. noieta tirgus, arī Rietumeiropa, kur uzņēmums veiksmīgi sācis apgūt tirgus, no Kaļiņingradas ar roku aizsniedzama. Vairāk lasiet šodienas Dienas Biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tekstilrūpniecības eksperti 2013.gadā paredz nelielu apjoma kāpumu, taču būtisku kvalitatīvu izaugsmi.

Kopējais nozares apgrozījuma pieaugums nepārsniegs 3-4%, lēš eksperti.

Apjomu audzēt nav iespējams darbaroku trūkuma dēļ, atzīst Latvijas Vieglās rūpniecības asociācijas (VRUA) vadītājs Guntis Strazds. Viņam piekrīt vairāki lielo tekstilražošanas uzņēmumu vadītāji. Vienlaikus nozarē īstenotie attīstības projekti ir vērsti uz inovatīvu produktu ražošanu un izmaksu minimizēšanu.

Veļas materiālu un veļas šūšanas apgrozījums paliks 2012.gada līmenī, jo sasniegti jaudas griesti, uzskata G. Strazds. «Esam gatavi arī tam, ka kopējais apjoms varētu nedaudz kristies,» skeptiskāk prognozē Latvijas Veļas ražotāju asociācijas (LATVERA) vdītājs Jurijs Hadarovičs. Tirgu ietekmēs eiro un dolāra stabilitāte, kā arī ekonomiskā situācija lielākajās noieta valstīs – galvenokārt austrumu virzienā, norāda J.Hadarovičs. Savukārt darbaspēka problēmu Liepājā, kur koncentrēti veļas šūšanas uzņēmumi, daļēji atrisinājis bezdarbnieku pārkvalifikācijas projekts. No 60 vakancēm 36 jau ir aizpildītas, liecina LATVERA dati. «Nākamgad plānojam apgrozījuma pieaugumu vien 5% robežās, jo tirgū ir ļoti sīva konkurence ar Turcijas, Ķīnas un citu valstu tekstilražotājiem, kas nozīmē, ka cenas celt nevaram,» informē SIA Lauma Fabrics ģenerāldirektors Edijs Egliņš. Ap 10% lielu apgrozījuma pieaugumu nākošajā gadā plāno veļas šūšanas SIA V.O.V.A., taču galvenokārt paplašinot ražošanu Krievijas filiālē un attīstot firmas veikalu tīklu Baltijas valstīs un NVS. Labi attīstās arī uzņēmuma Daugavpils filiāle, apgalvo SIA V.O.V.A. finanšu direktore Viktorija Zozuļa. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, janvāri nolemts veltīt jauna produkta ieviešanai ražošanā. «Gada sākumā tirgus ir mazaktīvs, tāpēc varēsim koncentrēties produkcijas dažādošanai – sāksim šūt peldkostīmus,» stāsta V. Zozuļa. Funkcionālās veļas virzienā strādā a/s Lauma Lingerie, atklāj valdes priekšsēdētāja Linda Matisone. Tāpat uzņēmums izvērš firmas veikalu tīklu. 42 veikaliem septiņās valstīs 2013.gadā pievienosies jauni veikali, tostarp jaunos tirgos, piemēram, Saūda Arābijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organizējot kolektīvo atvaļinājumu, uzņēmēji nošauj divus zaķus – motivē darbiniekus un taupa izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mainīts apakšveļas ražotāja V.O.V.A. valdes sastāvs

Dienas Bizness, 24.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas ražotāja SIA «V.O.V.A.» valdē otrdien, 23.janvārī reģistrētas izmaiņas - no valdes atbrīvota Nataļja Martiņišina, un viņas vietā valdē iecelta Anna Šavlova, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Annai Šavlovai būs tiesības pārstāvēt komercsabiedrību atsevišķi.

Reģistrētas arī citas izmaiņas - SIA «V.O.V.A.» valdes locekles Viktorijas Zozuļas pārstāvības tiesības mainītas no tiesībām pārstāvēt komercsabiedrību kopīgi ar vismaz vienu no valdes locekļiem uz tiesībām pārstāvēt komercsabiedrību atsevišķi.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatu saglabā Vladimirs Zozuļa, kuram ir tiesības pārstāvēt uzņēmumu atsevišķi.

SIA «V.O.V.A.» reģistrēta 1991.gadā, tās pamatkapitāls ir 142 268 eiro un vienīgais īpašnieks - uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vladimirs Zozuļa.

2016.gadā SIA «V.O.V.A.» apgrozījums bija 4,129 miljoni eiro un tās peļņa pēc nodokļiem bija 55 tūkstoši eiro. Uzņēmums nodarbināja 207 darbiniekus un nodokļos Latvijas valsts budžetā samaksāja 268 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu veļas ražotāja SIA V.O.V.A. pievērsusies greznākas un krāsainākas veļas kolekciju izstrādei, jo tieši šādai veļai esot audzis pieprasījums.

Sākoties ekonomiskajai krīzei, veļas ražotāji prognozēja pircēju maksātspējas kritumu un loģiski secināja, ka jāražo vairāk klasiskās līnijas kolekcijas, kas nav pakļautas mainīgajai modei, DB pastāstīja SIA V.O.V.A. līdzīpašnieks Vladimirs Zozuļa. Tomēr pērnais gads apliecinājis, ka krīzē sievietes meklē krāsaināku, greznāku veļu, gan saglabājot vēlmi iegādāties to par zemāku cenu.

Tāpēc 2010. /2011. gada ziemai un 2011. gada pavasarim uzņēmuma dizaineres izstrādājušas jaunas kolekcijas atbilstoši pieprasījumam. Klientu konferencē SIA V.O.V.A. modeles demonstrēja 50 kolekcijas, no kurām klienti izvēlas tās, ko uzņēmums ieviesīs ražošanā. Konferencē piedalījās uzņēmuma pasūtītāji no Krievijas, Ukrainas, Lietuvas, Igaunijas, Zviedrijas, Somijas, Francijas un Vācijas. Pasaules modes tendences šogad diktē atgriešanos 20. gs. 50. gados, pastāstīja SIA V.O.V.A. dizainere Oksana Savicka. Augsts viduklis, greznas mežģīnes - Brižitas Bardo un Džinas Lolobridžidas tēli. Savukārt krāsu galerijā blakus klasikajai melnajai un baltajai krāsai šogad veļa būs arī tumši zila, koraļļu krāsas, oranža. No veļas materiāliem topā ir samts, arī satīns un smalkas mežģīnes. Lielāko daļu moderno izejmateriālu SIA V.O.V.A. iepērk no veļas materiālu ražotāja SIA Lauma Fabrics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai jums bijusi nogurdinoša diena darbā vai esat devies garā ceļojumā, labs miegs ir svarīgs dažādu iemeslu dēļ. Tas ne tikai ļauj atgūt produktivitāti un saglabāt labu garastāvokli, bet arī veicina vispārējo labsajūtu. Jums pilnīgi noteikti ir nepieciešams tāds matracis, kas spēj nodrošināt augstu komforta līmeni. Lai pienācīgi sagatavotos nākamās dienas izaicinājumiem, ir ļoti svarīgi uzturēt labvēlīgu gulēšanas vidi. Laba miega pamatā ir jūsu individuālajām vajadzībām piemērots matracis.

Miega kvalitāti lielā mērā ietekmē ārējie faktori, un viens no būtiskākajiem ir jūsu īpašajām prasībām atbilstošs matracis. Pareiza matrača izvēle palīdzēs jūsu muskuļiem atslābināties un garantēs, ka nākamajā rītā jutīsieties atpūties un enerģijas pilns. Mēs esam izveidojuši noderīgu ceļvedi, lai palīdzētu jums izvēlēties ideālu matraci. Šajā rakstā ir sniegti vērtīgi padomi un ieteikumi par to, kādi faktori jāņem vērā, izvēloties savu guļamvietu. Tas atvieglos lēmuma pieņemšanas procesu un nodrošinās, ka izdarāt apzinātu izvēli sava komforta un labsajūtas labā.

Temperatūra

Meklējot jaunu matraci, daudzi cilvēki par prioritāti izvirza temperatūras neitralitāti. Tas nozīmē, ka viņi vēlas matraci, kas spēj regulēt un uzturēt komfortablu temperatūru visas nakts garumā. Lai novērstu svīšanu naktī, ieteicams izvēlēties matraci, kas ir gaisa caurlaidīgs un nodrošina pareizu gaisa plūsmu, lai karstās vasaras dienās saglabātu vēsumu. Turklāt izvēlieties matraci, kas pielāgojas jūsu ķermeņa temperatūrai un nodrošina izolāciju aukstākajos gadalaikos. Tas var palīdzēt nodrošināt ērtu gulēšanu bez svīšanas visa gada garumā. Aplūkojot matračus šajā konkrētajā kategorijā, ir vērts apsvērt atsperu vai putu poliuretāna matraču veidus. Abiem šiem veidiem ir unikālas īpašības, kas var atbilst jūsu vēlmēm un komforta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai līdzsvarotu pieprasījumu visa gada laikā, zīmola Fl*sh you&me radītāji papildina sortimentu

DB ar apakšveļas zīmola Fl*sh you&me dizaineri Līvu Šteinu iepriekš tikās pirms diviem gadiem, piedāvājumā toreiz bija radīta pāru apakšveļa no kokvilnas, pati Līva strādāja kā pašnodarbinātā. Redzot pieprasījumu, viņai radās doma projektu pacelt nākamajā līmenī. Iesaistījās Līvas vīrs Raimonds, tika nodibināts uzņēmums. Tagad Fl*sh you&me apakšveļas sortimentu paplašina smalkā veļa. «Būtībā bija doma radīt papildu produktus peļņai vasarā. Gribējās radīt kaut ko ērtu, komplektiņu, turklāt tas varētu nebūt tikai no kokvilnas, bet varētu būt arī ar mežģīnēm un tillu. Tapa arī aksesuāri un pāreja izvērtās organiska, secinājām, ka pieprasījums pēc smalkās veļas ir visu gadu. Trikotāžas biksītes vairāk bija ierindojams dāvanu kategorijā, kuras pirka sezonāli. Gribējām, lai apgrozījums izlīdzinātos. Līdz ar smalko veļu tas kļuva iespējams,» stāsta Līva. Sākumā piedāvājumā bija biksītes un topiņi, kam ar laiku pievienojās krūšturi, zeķturi, aksesuāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

V.O.V.A. peļņa pērn nogāzusies par 44,54%

Dienas Bizness, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas ražotājas SIA V.O.V.A. apgrozījums pērn bijis 5,740 miljonu eiro apmērā, kas ir par 2,34% mazāk nekā 2012. gadā. Ievērojami straujāk nekā apgrozījums pērn sarukusi Liepājā bāzētā uzņēmuma peļņa, kura samazinājusies no 524,884 tūkst. eiro (368,891 tūkst.Ls) 2012.gadā līdz 291,121 tūkst. eiro (204,601 tūkst.Ls) pērn, kas ir kritums par 44,54%.

Šogad SIA V.O.V.A. plāno palielināt savus ražošanas un pārdošanas apjomus par 5,50%, ievērojamus līdzekļus arī investējot jaunu iekārtu, tehnikas un datorprogrammu iegādei.

SIA V.O.V.A. reģistrēta 1991.gada 19.maijā, uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Vladimirs Zozuļa. Patlaban, pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, 20,00% no tā saražotās produkcijas tiek eksportēti uz Skandināviju, Rietumeiropu un Āziju, bet pārējie 80,00% - uz NVS un Baltijas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tirgū parādījušās lētās mincīšbiksiņas

Lelde Petrāne, 05.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kaķīšiem apdrukāta sieviešu veļa Lickstarter kļuvusi par veiksmīgu Liegas Zelgalves biznesa ideju. Ieskatoties kuponu portālos, biznesa portāls Db.lv secināja, ka no šīs veiksmes «savu kumosu cenšas nokost arī citi».

Tā, piemēram, kuponu vietnē perkamkopa.lv tiek tirgotas biksītes ar kaķu vai kucēnu attēliem, kas dizainiski ļoti līdzinās L. Zelgalves ražotajam produktam. «Oriģinālās biksītes ar kaķa vai suņa attēlu būs mazs prieciņš sev un jauks pārsteigums otrajai pusītei! Kičīgā veļa noderēs arī kā asprātīga dzimšanas dienas vai vecmeitu ballītes dāvana kādai draudzenei, kurai patīk suņi vai kaķi,» vēsta pārdevējs.

Iegādājoties kuponu, veļas cena ir 2,49 eiro. Savukārt, Lickstarter veļa etsy.com tiek tirgota par 15 eiro.

Lūgta komentēt Db.lv novērojumus, L. Zelgalve norāda: «Tas jau bija paredzams, ka kāds aizdomāsies iepirkt preci no Aliexpress un pārdot šeit. Nebrīnos, ja Centrāltirgū jau sen tādas pārdod.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ducis puskailu sieviešu kabinetā ir a/s Lauma Lingerie vadītājas Lindas Matisones ikdiena. Veļa mūsdienās top pat no kafijas biezumiem un spēj aizstāt plastisko ķirurģiju. Laumas zīmola lidojumam pasaulē nav radošu šķēršļu, taču to apgrūtina Latvijas biznesa vides purvs.

Kā nokļuvāt uzņēmuma vadībā? Tā bija nejaušība vai likumsakarība?

Šogad, 3. janvārī, kolēģi atgādināja, ka ir 15 gadu, kopš strādāju šajā uzņēmumā. Sāku kā tirgus pētījumu analītiķe, un man bija diezgan straujš karjeras kāpums. Pēc gada kļuvu par vadošo analītiķi, vēl pēc kāda laiciņa – par pārdošanas un mārketinga direktora vietnieci. Acīmredzot vadība saskatīja manī potenciālu. Tad aizgāju atvaļinājumā ar pirmo bērnu. Pa to laiku nomainījās īpašnieki, arī direktors – sāka strādāt Edgars Štelmahers. Viņš mainīja uzņēmuma struktūru un izveidoja produktu attīstības grupu. Mani aicināja atpakaļ, lai es vadītu šo jauno struktūrvienību. Tas bija ļoti interesanti – darbs kopā ar dizaineriem, konstruktoriem. Tolaik pie mums bija uzaicināts franču dizainers Ēriks Leruā, un mēs strādājām cieši kopā. Tad īpašnieki izlēma uzņēmumu sadalīt – materiālu ražošanu atsevišķi no veļas šūšanas. Štelmahers bija nostrādājis gadu un atklāti pateica, ka nevēlas vairs Liepājā uzkavēties. Tika izsludinātas divas vakances – gan uz Lauma Fabrics, gan Lauma Lingerie direktora amatu. Mani iedrošināja piedalīties konkursā gan Štelmahers, gan bijušais Laumas līdzīpašnieks Viktors Aišpurs. Konkurss bija starptautisks, izvērtēšanai tika izveidota vesela komisija. Beigās, izsverot visus «par» un «pret», es biju uzvarējusi konkursā un kopš tā laika vadu a/s Lauma Lingerie, kam rudenī būs desmit gadu. Deviņus no tiem esmu valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līva Šteina Fl*sh you&me apakšveļu redz plašākā mērogā, ne tikai Latvijā – arī citi grib smukas biksītes.

Fl*sh you&me pamatideja ir pāru biksītes. Pašlaik ir divi virzieni – apakšbikses no vienāda auduma un apakšbikses ar izšūtiem humoristiskiem saukļiem. «Vīriešu un sieviešu apakšbiksēm ir atšķirīgi teksti, kas ir saprotami paši par sevi, taču, saliekot tos kopā, teksts viens otru papildina, veido dialogu,» stāsta Līva.

Ideja par pāru apakšbiksēm viņai radās pavisam nejauši mājas apstākļos. Līvai ir ekstravagants vīrs, kam vienmēr patīk kaut kas interesants. Tāpēc kā dzimšanas dienas dāvanu viņa vīram uzšuva apakšveļu. Un no pāri palikušā auduma uzšuva apakšbikses arī sev. «Un vienu dienu, dzerot rīta kafiju, skatāmies spogulī – cik fantastiski izskatās! Tā arī dzima šī ideja par pāru biksītēm,» saka Līva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas apakšveļas ražotāji dodas uz Parīzi

Lelde Petrāne, 06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar nacionālo stendu nozīmīgākajā apakšveļas nozares izstādē Parīzē (Francijā) sevi pieteiks Latvijas ražotāji. Starptautiskā izstāde Mode City 2012 notiks no 7. līdz 9.jūlijam.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) sadarbībā ar Latvijas Veļas ražotāju asociāciju organizētajā Latvijas nacionālajā stendā piedalīsies uzņēmumi: Gracija-RIM, Orhideja, Stefi L, Novella, Roksa, Glora, Nikol Djumon.

Izstāde Mode City ir viena no būtiskākajām apakšveļas nozares izstādēm pasaulē, kuru ik gadu apmeklē vairāk nekā 27 tūkstoši iepircēju, no kuriem 75% ir ārvalstu iepircēji, bet 25% pārstāv Franciju.

Šogad izstādē piedalās aptuveni 500 apakšveļas zīmolu no visas pasaules, kas tiek pārstāvēti 4 izstādes specializētajās sadaļās: augstākās klases zīmolu korsetes un apakšveļa; dizaina un sporta apģērbu zīmoli; luksusa apakšveļa un peldkostīmu zīmoli; jaunie ražotāji un pludmales apģērba dizaineri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Zemnieki kaujas gatavībā sējas darbiem

Sandra Dieziņa, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā laikapstākļi pēdējo dienu laikā kļūst aizvien piemērotāki lauksaimniecības darbiem, Latvijas lauksaimniecības kooperatīvos sākusies aktīva gatavošanās sējai.

«Vidzemē šobrīd ļoti strauji kūst sniegs, un izskatās, ka, neraugoties uz garo ziemu, lielākā daļa ziemāju būs pārziemojuši. Ņemot vērā mitro rudeni un vēlo ražas novākšanu, vasarāju sējplatības būs lielas, tādēļ šobrīd mūs bažīgus dara tas, ka vēlā pavasara dēļ varētu būt ļoti īss sējas laiks. Zemniekiem ir jābūt īstā kaujas gatavībā – pie pirmajiem piemērotajiem laikapstākļiem ir jābrauc uz lauka. Šobrīd mūsu pusē plānojam lauku darbus uzsākt jaunnedēļ,» stāsta LPKS Vidzemes Agroekonomiskās kooperatīvās sabiedrības valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons.

Zemgalē saimniekojošais LPKS LATRAPS valdes loceklis Arnis Burmistris norāda, ka šobrīd laikapstākļi joprojām ir nestabili, jo tuvākajās dienās naktīs jau atkal sola mīnusus, uz laukiem stāv milzīgas peļķes, pārplūdušas upes un grāvji, un daļēji pie lauku pārplūšanas vainojamas nesakārtotās meliorācijas problēmas. «Ja pieņemam, ka, ar labiem laikapstākļiem, lauki savlaicīgi nožūs un neuznāks stipras lietavas, tad kopumā izskatās cerīgi - kvieši šobrīd izskatās diezgan labi pārziemojuši, ar rapsi vēl skaidrības nav. Tomēr jau šobrīd ir redzams, ka rekordražas šogad nebūs, prognozējami virs vidējā līmeņa. No kooperatīva puses mūsu zemniekiem viss ir sagatavots un sagādāts, minerālmēsli izvesti, tagad tikai jāgaida piemēroti laikapstākļi, domāju, ka pie mums tas varētu būt nākamās nedēļas sākums,» uzsver A. Burmistris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīcu Westin un Sheraton dizaina viceprezidente Erina Hūvera apgalvo: "Pilnīgi baltā krāsa liecina par greznību un labu miegu." Westin viesnīcas pirmās sāka popularizēt balto gultas veļu un dvieļus. Pēc Hūveras teiktā, viesnīcās baltā gultas veļa un baltie dvieļi rada "oreola efektu" un, pateicoties tam, numuri izskatās kā nesen atjaunoti.

Ko nozīmē un ar ko asociējas baltā krāsa?

Aptaujas dati liecina, ka Eiropā un Amerikas Savienotajās Valstīs baltā krāsa visbiežāk tiek saistīta ar izcilību, laipnību, godīgumu, tīrību, sākumu, neitralitāti un precizitāti.

Rietumu kultūrā baltā krāsa visbiežāk ir saistīta ar nevainību vai tīrību, taču budismam šis tonis nozīmē svētumu, pašapziņu, tīrību un integritāti. Baltā aura atspoguļo dvēseles harmoniju.

Baltā krāsa visvairāk asociējas ar tīrību. Ir lietas, kuras parasti ir baltas, lai izskatītos tīrāk un arī tāpēc, ka šīm lietām ir jābūt tīrām, piemēram, ledusskapis un trauki, tualetes pods un izlietnes, gultas veļa un dvieļi. Baltā krāsā tradicionāli ir ārstu, medmāsu, zinātnieku un laboratorijas tehniķu halāti, lai gan mūsdienās lieto arī gaiši zilā vai zaļā krāsā. Baltu darba apģērbu visbiežāk valkā pavāri, maiznieki un miesnieki, kā arī franču restorānu viesmīļu priekšauti ir balti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgstošais sausums postījumus nodarījis ne vien lauksaimnieku sējumos, bet arī mežsaimnieku jaunaudžu stādījumos. Cietušas kā agri pavasarī stādītās audzes, kurām pat sākotnēji pieejamais mitrums nav spējis līdzēt, tā vēlā pavasara stādījumi.

Ja agrā pavasara stādījumiem bojājumu apjoms svārstās no 20 līdz 30 %, tad vēlā pavasara stādījumiem tas sasniedz pat 50 %, liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) Meža pakalpojumu centra speciālistu apkopotā informācija.

Sausuma dēļ iznīkuši meža stādījumi 

Lai arī pēdējās dienās Latvija ir sagaidījusi lietu, šogad ilgstošais sausuma ir...

Mairita Bondare, MKPC Madonas nodaļas vecākā mežsaimniecības konsultante, meža īpašniece: “Pavasaris un viss jūnijs bija īpaši netipisks, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. Šopavasar meža stādīšanu veicām tūlīt pēc Lieldienām, aprīļa sākumā, kad zeme tikko bija atkususi. Turklāt stādījām stādus ar uzlabotu sakņu sistēmu (stādi pietiekoši lieli). Maijs atnāca ar salnām un pēc tam klāt bija lapgrauži. Jaunajiem stādījumiem viens pārbaudījums pēc otra, tomēr jūnija sākumā, skatījāmies, ka jaunie stādi pamazām ieaug un arī nedaudz salnās cietušie bērzi pamazām ieaug. Kopumā stādījumi šķita izdevušies, bet tad nāca jūnijs ar ilgstošo sausumu. Pirms Jāņiem apsekojot izcirtumus, konstatējām, ka kociņi sāk izkrist un zeme ir pilnīgi kā klons, mālainākās vietās – saplaisājusi. Visu izšķirs lietus”.

Sausuma dēļ pārsvarā bojāti bērzu un egļu stādījumi - tie vienkārši ir nokaltuši un izkrituši. Kurzemes, Zemgales reģionā bojājumu apjoms svārstās no 30 līdz 50 %. Pārējos Latvijas reģionos no 20 līdz 30 %. Bojājumi konstatēti gan apmežotajās lauksaimniecībā neizmantotajās zemēs, gan atjaunotajās meža platībās.

Edgars Sušinskis, MKPC Dienvidlatgales nodaļas mežsaimniecības konsultants: “Dienvidlatgales reģionā egļu stādījumos novērojama skuju dzeltēšana, kas norāda uz to, ka jaunajiem kociņiem pietrūkst mitrums. Egles vēl cīnās par izdzīvošanu, iespējams labvēlīgu faktoru ietekmē tās izdzīvos, bet būs novājināti. Tas palielina risku kociņiem ciest no meža kaitēkļiem un slimību bojājumiem”.

Iepriekš liela apjoma sausuma postījumi tika konstatēti 2018. gadā, kad no stādītājam platībām pilnībā neieauga 1200 ha un 1500 ha bija daļēji papildināmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aiztur vairāk nekā 30 tūkstošus kontrabandas cigarešu un dažādas rūpnieciskās preces

Elīna Pankovska, 03.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde uz austrumu robežas novērsusi vairākus mēģinājumus valstī nelegāli ievest dažādu marku cigaretes ar Krievijas un Baltkrievijas akcīzes nodokļa markām, kā arī dažādu veidu rūpnieciskās preces.

Terehovas muitas kontroles punktā divi Latvijas pilsoņi centās nelegāli ievest vairāk nekā 2 tūkst. More, Maksim un Kiss markas cigaretes ar Krievijas akcīzes nodokļa markām, tās slēpjot automašīnas salonā, cimdu nodalījumā un zem apģērba.

VID darbinieki Vientuļu muitas kontroles punktā novērsa trīs mēģinājumus nelegāli ievest 585 Bond, Maksim, un Kiss marku cigaretes ar Krievijas akcīzes markām. Cigaretes bija paslēptas bikšu starās, apģērba kabatās un automašīnas durvīs.

Savukārt Silenes muitas kontroles punktā automašīnā VW Passat, ko vadīja Lietuvas iedzīvotājs, VID darbinieki sadarbībā ar robežsargiem atklāja, ka zem aizmugurējā sēdekļa ir izveidota dubulta grīda. Tajā bija paslēpti 20 tūkst. Black un Premjer markas cigarešu ar Baltkrievijas akcīzes markām. Silenes muitas kontroles punktā kādā citā VW Passat automašīnā atklāts slēpnis zem automašīnas aizmugurējā sēdekļa, kurā bija noslēpti 9,92 tūkst. Black un Winston cigarešu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu apakšveļas zīmola tom àdam ambīcijas ir mainīt vīriešu veļas tirgu, rādot piemēru, ka ir iespējams virzīties uz ētiskāku produkciju

Cilvēki gadiem ilgi ir valkājuši apģērbu, ko šodien mēdz saukt par neētisku. Zīmola tom àdam (SIA Tom Adam) īpašnieks Toms Ādams Vītoliņš novērojis, ka Rietumos mainās sociālā apziņa par to, kas ir labs un slikts, it īpaši jautājumos, kas skar vides piesārņojumu.

Toms Ādams uzsver, ka zīmola veļa atšķiras ar ētiskām ražošanas metodēm, kas šī brīža vīriešu veļas tirgū nav plaši izplatīta prakse. «Izmantojam ekskluzīvus un īpaši izmeklētus itāļu audumus, kurus citi zīmoli veļas nozarē neizmanto. Bokseršorti ērti pieguļ miesai, un tie «nesabrauc» uz augšu kā liela daļa šo izstrādājumu. Mēs investējam laiku veļas testēšanā, meklējot labākos risinājumus, lai tā būtu pēc iespējas ērtāka. Peldšorti vizuāli izskatās kā uzvalka bikšu šortu versija, tādēļ ir iespējams ar tiem nopeldēties un nepārģērbjoties doties uz kādu tikšanos. Uz apakšveļas nav redzami logotipi vai uzraksti, tādā veidā ļaujot cilvēkam šo veļu asociēt vairāk ar savām sajūtām, ne zīmolu,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

V.O.V.A. iegulda attīstībā pusmiljonu un eksportē uz Libānu

Vēsma Lēvalde, 14.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas šūšanas SIA V.O.V.A. pēdējos trīs gados ražošanā ieguldījusi vairāk nekā pusmiljons latu.

Šogad uzņēmumā notikusi mārketinga stratēģijas maiņa jeb rebrendings, kas ietver jauna zīmola izstrādi un jaunas koncepcijas ieviešanu firmas veikalu tīklā, kā arī franšīzes izstrādi. Kopš jūnija zīmols V.O.V.A ieguvis jaunu dizainu un pārtapis par VOVA Lingerie, savukārt septembrī darbu sāka pirmais veikals Queen Lingerie, kas līdzās VOVA Lingerie ražojumiem piedāvā arī citu zīmolu preces. Paplašinot eksporta ģeogrāfiju un aktivizējot vietējo tirgu, pēdējos trīs gados ieguldīti aptuveni 555 tūkstoši latu jaunu iekārtu iegādē, tehnoloģisko procesu pilnveidošanā, dizaina un konstruktoru programmu iegādē, darbinieku apmācībā. Rezultātā pilnveidoti tehnoloģiskie procesi, uzlabota produkcijas kvalitāte un darba ražīgums, apgalvo uzņēmuma direktore Natālija Martiņišina. 2013.gadā V.O.V.A. plāno palielināt ražošanas un pārdošanas apjomu par 7,5%, salīdzinot ar 2012.gadu. Uzņēmums šogad investēs 70 tūkstošus latu jaunu iekārtu iegādē, 25 tūkstošus latu tehnikas un datorprogrammu iegādē, kā arī 35 tūkstošus latu Daugavpils filiāles paplašināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts ar foto - Gints Bude: sapratu, ka «melnais caurums» ir kvalitatīva vīriešu veļa

Lelde Petrāne, 23.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

T/C GALLERIA RIGA norisinājās Gints BUDE RIGA – pirmā vīriešu veļas veikala Latvijā – atklāšana.

Modes dizainers Gints Bude skaidro: «Ilgus gadus ģērbjot klientus, dažādu TV šovu dalībniekus un pārzinot veikalu piedāvājumu, sapratu, ka «melnais caurums» ir kvalitatīva vīriešu veļa. Divarpus gados paveiktais iepriecina, jo visatzinīgāk to novērtē tieši ārzemnieki.»

Sadarbības partneris un jaunā produkta reklāmas «seja» ir aktieris Andris Bulis.

Veidojot šīs līnijas modeļus, daudzi vīrieši ilgstoši testējuši veļas paraugu tūkstošus, stāsta G. Bude. Līnijas modeļi izgatavoti no organiskās kokvilnas.

1994. gadā Gints Bude prezentēja pirmo vīriešu veļas kolekciju Latvijā, kas bija trikotāžas izstrādājumu ražotāja A/S Rita pasūtījums. 2012. gadā sadarbībā ar A/S Rita RIGA FASHION WEEK ietvaros G. Bude prezentēja plaša patēriņa trikotāžas izstrādājumu kolekciju sievietēm un vīriešiem. Interesi izraisīja vīriešu veļa un G. Bude tika uzaicināts dalībai Austrumeiropas reģiona apģērbu izstādē gadatirgū - CMP Collection Première Moscow.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Austrālijas zīmols Homme Mystere startē visā pasaulē brīvā biznesa nišā

Dienas Bizness, 14.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izrādās, ka sievietes nav vienīgās, kurām tīk seksīga apakšveļa. To atklājis kāds Austrālijas zīmols un tā ražojumus jau lieto vairāku desmitu valstu iedzīvotāji, vēsta The Independent.

Austrālijas zīmola Homme Mystere pirmsākumi meklējami 2008. gadā, taču tikai nesen tas uzsācis tirdzniecību internetā. Un kopš šī brīža piesaistījis pircējus no 30 valstīm, ieskaitot Krieviju, Kanādu un Ameriku.

Galvenā motivācija uzsākt biznesu esot bijusi vēlme radīt abiem dzimumiem līdzvērtīgu piedāvājumu, jo līdz šim sieviešu apakšveļas klāsts bijis krietni plašāks nekā vīriešiem domātais.

Mazumtirgotāja produktu piedāvājums ir diezgan plašs un ietver pat speciāli vīriešiem izstrādātus krūšturus. Visi apģērba gabali izskatās kā sieviešu apakšveļa, bet īpaši pielāgota vīrieša ķermenim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Three Souls radītāja Kristīne Ķēniņa ar sevis radīto apakšveļu lauž stereotipus, ka tai jābūt garlaicīgai, un iekaro aizokeānu tirgus

FOTOGRĀFIJAS SKATIES RAKSTA GALERIJĀ!

«Maza pieredze, kā pārdot produktu, man jau bija, un, laikam ejot, es eksperimentēju, kas ir tas īstais un citādais, ar ko es varu «izlēkt» ar roku šūtās apakšveļas jomā, jo pārdodu savu produkciju platformā Etsy – kā jau daudzi mazie ražotāji. Pirms aptuveni četriem gadiem, kad tikai sāku šūt apakšveļu, piedāvājums tieši ar rokām izgatavotai apakšveļai bija ļoti mazs un bija ļoti viegli izsisties, bet tagad, kad atsāku, konkurence ir ļoti saasinājusies. Cenas bija tādas, ka es nevarēju konkurēt. Piemēram, ukraiņi piedāvā ļoti zemas cenas, pat zemākas nekā Lauma vai Rosme, kas ir vairumražotāji. Tas mani šokēja, un es sāku domāt, ar ko varu izcelties,» stāsta Kristīne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotājs Lauma Lingerie šo gadu ir uzsācis ar jauna franšīzes veikala atvēršanu Kosovas galvaspilsētā Pristinā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

50m2 plašais veikals atvērts 7.februārī tirdzniecības centrā GRAND STORE, galvaspilsētas rajonā Veternik.

«Strādājot ar veikaliem Albānijā, esam pamanījuši, ka ļoti daudz cilvēku ierodas atvaļinājumā no kaimiņvalsts Kosovas un iepērkas Lauma Lingerie veikalos. Bieži tika jautāts, kāpēc Kosovā nav pieejama Lauma Lingerie veļa,» stāsta Albānijas uzņēmējs Rubins Lami.

«Mūsu franšīzes veikalu tīkls izplešas un Lauma Lingerie veļa - ar šī veikala atvēršanu Kosovā - ir pieejama 10 pasaules valstīs. Šis mums ir jauns, neapgūts un interesants tirgus,» teic AS Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zaļais kurss inflācijas graujošo ietekmi trīskāršos

Māris Ķirsons, 06.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija putnkopībā Latvijā un Lietuvā ir ļoti līdzīga, jo abās valstīs ir vieni un tie paši izaicinājumi — augstās putnu barības un joprojām neprognozējamās, bet augošās dabasgāzes cenas, kas palielina ne tikai ražošanas izmaksas, bet arī vistas gaļas cenu veikalos un risku, ka patērētājs izvēlēsies ko citu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Putnu fabrika Ķekava valdes priekšsēdētājs Andrjus Pranckevičs (Andrius Pranckevičius). Viņš atzīst, ka perspektīvā būtisks izaicinājums būs Zaļais kurss, kura nosacījumi pēc Nīderlandes institūta aplēsēm Eiropā pārtikas ražošanas apjomus samazinās par 20-25% un Eiropas Savienība no pārtikas produktu eksportētājas kļūs par tās importētāju.

Fragments no intervijas

Kāda ir pašreizējā situācija nozarē Latvijā un Lietuvā?

Situācija putnkopībā Latvijā un Lietuvā ir ļoti līdzīga, jo abās valstīs ir vienas un tas pašas problēmas, kas rada galvassāpes, un arī vieni un tie paši gaišie cerību stariņi. Pašlaik galvenais izaicinājums ir ļoti augstās cenas putnu barībai, kuras pamatā ir graudi. Putnu barības cenas salīdzinoši strauji sāka augt pērnā gada vēlā rudenī, un arī līdz šim tās nav piedzīvojušas kritumu. Putnkopība ir energoietilpīga sfēra, jo ikvienā ēkā, kurā tiek audzēti putni, gaisa temperatūra pirmajās putnu dzīvības dienās ir 34 grādi, kas palēnām, putnam augot, tiek samazināta līdz 19-20 grādiem, bet ne zemāk. Un šāda temperatūras dinamika ir visu gadu – vienalga, vai ārā ir karstums vai sals. Broileru šķirne, lai tā optimāli augtu, ir jāaudzē noteiktā veidā, ievērojot gan ēdināšanas, gan temperatūras, gan mitruma un citu nozīmīgu parametru balansu. Tiklīdz no tā atkāpjamies – cieš plānotie rādītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sievietēm radītas polsterētas riteņbraukšanas biksītes Uguns lapsa un Izveicīgais zaķis

Dienas Bizness, 02.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildinot sporta apģērbu kolekciju, latviešu modes zīmola ZIB* dizaineres ir izveidojušas jaunu produktu - polsterētas riteņbraukšanas biksītes sievietēm Uguns lapsa un Izveicīgais zaķis, informē uzņēmumā.

Tās paredzētas valkāšanai zem ikdienas apģērba - īsākiem un garākiem izbraucieniem ar velosipēdu, kā arī noderēs sporta treniņos telpās ar body-bike un ārā - izjādēs ar zirgu.

ZIB* polsterētās biksītes ir profesionāli dizainēta sieviešu apakšveļa riteņbraukšanai, kas radīta un ražota Latvijā. Biksītēs iestrādāts augstas kvalitātes Itālijā ražots polsteris, kas ir īpaši mīksts un piemērots sieviešu anatomijai.

Atšķirībā no tradicionālajām velo biksēm- šortiem, šī speciālā veļa ir daudz nemanāmāka, elastīgāka un piemērota ikdienas valkāšanai. Apdarei izmantots mīksts DRY-CLIM audums, kam pievienotas orģinālās ZIB* apdrukas ar lapsu un zaķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Elektroenerģijas drošības jomā Latvijai jāuzlabo gatavība X stundai

Edgars Bergholcs, Viedās un energoefektīvās pilsētvides tehnoloģiju asociācijas valdes loceklis un “Baltijas Elektro Sabiedrība” SIA valdes priekšsēdētājs, 15.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saules paneļi un saules parku būvniecība ar enerģiju uzkrājošajām baterijām nav tikai rēķinu samazināšana - valstiskā līmenī tā ir kritiski svarīga infrastruktūra un spilvens sabiedrības drošībai X stundā un ārkārtējos apstākļos, jo spēj darboties neatkarīgi no centralizētās elektroapgādes.

Bet diemžēl līdz šim ar saules paneļiem praktiski netiek apgādātas publiskās ēkas, kuras krīzes laikā visticamāk būs patvērums cilvēkiem un sniegs primāros pakalpojumus.

Tāpēc jāiet līdzi pasaules tendencēm - ar saules paneļiem jāaprīko publiskā infrastruktūra, kā arī jāveicina atbalsts privātmājām uzkrājošo bateriju uzstādīšanai un enerģijas rezervju veidošanai tajās.

Ja vēlamies būt labāk aizsargāti ārkārtējām krīzes situācijām, primāri būtu jādomā, kā veicināt katra indivīda drošību tik svarīgā jomā kā elektroapgāde, bez kuras nedarbosies apkure, ūdens padeve, nemaz nerunājot par apgaismojumu, informācijas apraidi (tv, radio, internets, saziņas iespējas), u.tml. Būtībā saules paneļi kopā ar uzstādītām enerģiju uzkrājošajām baterijām var efektīvi mikrolīmenī nodrošināt autonomu enerģijas padevi arī X stundā, ko pierāda pasaules prakse.

Komentāri

Pievienot komentāru