Pārtika

Sietiņsone - Zatlere: līdzīgi kā Stīvs Džobss, paļaujamies uz savu izpratni par pircēju vēlmēm un tirgu

Lelde Petrāne, 05.07.2012

Grupas "Prāta vētra" mūziķis Kaspars Roga un AS "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone AS "Cēsu alus" ražotnē ar jaunā alus šķirnes "Mītava" pudelēm.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

«Līdzīgi kā Stīvs Džobss, mēs paļaujamies uz savu izpratni par pircēju vēlmēm un tirgu, bet pētījumus veicam minimāli. Patērētāju viedokļos ieklausāmies, esam organizējuši sadarbību ar blogeriem, kuri raksta par alu,» tā uz laikraksta Diena jautājumu, kā tiek veikta jaunu produktu izstrāde, atbildējusi Cēsu Alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone - Zatlere.

«Pēc apspriešanās ar patērētājiem izlēmām par jauna produkta Cēsu nefiltrētais alus ražošanu. Tas izrādījās ļoti veiksmīgs produkts un aizsāka nefiltrētā alus popularitāti Latvijas tirgū. Uzklausām arī mūsu darbinieku idejas, rīkojām īpašu inovāciju dienu, kurā darbinieki piedāvāja idejas par to, kādi jauni produkti varētu tikt ražoti,» skaidrojusi uzņēmuma vadītāja.

«Pārtikas produktu ražošanā mārketingam un reklāmai ir nozīme, tomēr ne dominējošā. Galvenais faktors, kas nosaka to, lai produkts būtu veiksmīgs, ir garša. Mēs sistemātiski veicam jauno dzērienu degustāciju. Jaunu garšu atrašana pārtikas ražotājam ir stratēģiski ļoti svarīgs jautājums. Var teikt, tas ir vissvarīgākais. Jo mēs pārdodam garšu!,» sacījusi E. Sietiņsone - Zatlere.

Jautāta par konkurenci, Cēsu Alus valdes priekšsēdētāja stāstījusi: «Latvijas alus tirgū pastāv ļoti asa konkurence, viennozīmīgi, daudz asāka nekā kaimiņvalstīs, jo mūsu valstī vēsturiski izveidojusies situācija, ka ir daudz lielu alus ražotāju, turklāt netrūkst arī vidējo un mazo uzņēmumu, kas ražo alu. Mūsu lielākie konkurenti ir Cido grupa, Aldaris, arī Latvijas Balzams, ar kuru mēs konkurējam alkoholisko kokteiļu segmentā, un Coca-Cola, ar ko sacenšamies bezalkoholisko dzērienu segmentā. Bet es negribu par zemu novērtēt arī citus ražotājus. Mēs vērojam konkurentu darbību, bet mūsu prioritāte ir katru gadu pašiem strādāt aizvien labāk, piedāvāt aizvien labākus produktus, nevis arēnā rīkot skaļas kaujas ar konkurentu.»

E. Sietiņsone - Zatlere arī atklājusi, ka «patlaban Latvijas iedzīvotāji atkal brīvāk tērē naudu savam priekam, arī dažādu veidu dzērienu iegādei, jo atguvušies no ekonomiskās krīzes radītā stresa un nepieciešamības strikti taupīt naudu. Šogad, ja turpināsies apgrozījuma kāpums, Cēsu Alus finanšu rezultāti varētu būt labāki nekā pērn».

Jāatgādina, ka Stīvens Pols Džobss (Stīvs Džobss) bija kompānijas Apple vadītājs un viena no vadošajām figūrām tehnoloģiju nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māja, kurā jaunietis Stīvs Džobss (Steve Jobs) radīja pirmo Apple datoru, drīzumā varētu kļūt par aizsargātu vēsturisko vietu, ziņo CNN.

Septiņu locekļu Los Altos Vēsturnieku komisija vienstāvīgajai, rančo stila mājai ieplānojusi veikt «vēsturisku īpašuma novērtējumu».

Ja tas tiks apstiprināts, māja Los Altos, Kalifornijā būs jāsaglabā.

Dzobss uz šo māju pārcēlās kopā ar audžuvecākiem un dzīvoja tur vidusskolas laikā. Mājas garāžā viņš un Stīvs Vozniaks, kuru viņš satika vidusskolā, uzmeistaroja pirmos 50 Apple 1 datorus, kas tika pārdoti par 500 ASV dolāriem katrs.

Deviņus mēnešus vēlāk - 1977. gadā - oficiāli tika dibināta Apple Computer Co., un tā pārcēla savu darbību uz tuvējo Kupertino.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada 5. oktobrī nomira tehnoloģiju kompānijas Apple bijušais vadītājs un līdzdibinātājs Stīvs Džobss (Steve Jobs), un šodien daudzviet pasaulē notiek viņam veltīti piemiņas pasākumi.

Apple oficiālās mājaslapas speciāli S. Džobsa atcerei izveidotajā sadaļā ar savām domām, pateicību un atmiņām dalījušies vairāk nekā miljons cilvēku, un jauni ieraksti tiek pievienoti ik pēc dažādām sekundēm.

Pilsētā Kupertīno, kurā S. Džobss uzauga un gāja skolā, karogs šodien ir izkārts pusmastā, raksta pasaules mediji.

Jau rakstīts, ka S. Džobss jau 2004. gadā atklāja, ka ir slims ar aizkuņģa dziedzera vēzi, un pēc pieciem gadiem viņam tika veikta aknu transplantācija. Viņš mira neilgi pēc tam, kad Apple prezentēja iPhone 4S. Līdzjūtības vārdus par S. Džobsa aiziešanu pauda gan Microsoft boss Bils Geitss, kurš pauda, ka S. Džobsa ietekmi jutīs vēl daudzas paaudzes, un ASV prezidents Baraks Obama, kas S. Džobsu nodēvēja par vienu no dižākajiem Amerikas novatoriem, kā arī daudzi citi ietekmīgi cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tims Kuks: neesmu nākamais Džobss

Gunta Kursiša, 30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Apple jaunais izpilddirektors Tims Kuks (Tim Cook) savā pirmajā tiešraides intervijā norādījis, ka viņš necenšas būt «nākamais Stīvs Džobss», vēsta BBC.

«Stīvs bija sapņotājs. Mana loma nekad nav bijusi viņu aizvietot. Viņš bija oriģināls,» norādīja T. Kuks.

Tiešraides intervijā Wall Street Journal ikgadējā All Things Digital konferencē jautāts par iespējamo Facebook integrāciju iTunes vai iPhone, viņš norādīja, ka «mūsu attiecības ir labas un es domāju, ka mēs varēsim sadarboties ar Facebook vairāk», gan neatklājot konkrētus plānus.

Tāpat T. Kuks uzsvēra intelektuālā īpašuma aizsardzības jautājumu. Viņš noliedza, ka Apple un Samsung «patentu karš» aizkavētu jaunu inovāciju radīšanu un ieviešanu, un uzvēra - «mēs nevaram ieguldīt visu savu enerģiju un rūpes zīmējuma pabeigšanā, lai zem tā parakstītos kāds cits».

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Kas jāzina un jāprot mūsdienu līderiem?

Inese Ešenvalde, Ph. D., organizāciju psiholoģe, 04.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda ir atšķirība starp vadītāju un līderi? Vadītājs plāno, kontrolē, motivē, deleģē, organizē un koordinē. Līderis savukārt var darīt visu to pašu vai arī nedarīt. Taču līderim ir vīzija, mērķtiecība un spēja motivēt cilvēkus tā, lai tie viņam sekotu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Apiņi ceļ miestiņa cenu

Didzis Meļķis, Sandra Dieziņa, 14.05.2014

A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Biznesa arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apiņu cenu kāpums ceļ alus ražošanas izmaksas; miestiņš kļūst dārgāks arī Latvijā .

Ekskluzīvo šķirņu alus (craft beer) mode ASV un Eiropā pēdējos piecos gados likusi dubultoties aromātisko jeb dižciltīgo apiņu šķirņu cenai, raksta Financial Times (FT).

ASV Vašingtonas pavalstī bāzētā apiņu tirdzniecības un attiecīgā tirgus analīzes firma 47 Hops prognozē, ka šī alus darīšanai nozīmīgā izejviela lētāka nekļūs nevienā segmentā. No vienas puses, tā ir laba ziņa apiņu audzētājiem, no otras – iemesls brūveriem būt tālredzīgiem biznesa plānošanā. Savukārt patērētājiem, kas to vēl nav pamanījuši, jārēķinās, ka alus kā dzēriens kļūs gan dārgāks, bet interesantāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Sietiņsone-Zatlere neko labu akcīzes nodokļa palielināšanā nesaskata

Nozare.lv, 22.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrijas (VM) piedāvājums paaugstināt akcīzes nodokli alum par 42% atstās negatīvu iespaidu gan uz industriju, gan nodokļa ieņēmumu struktūru, gan arī kopējo Latvijas ražotāju finansiālo situāciju, saka AS Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.

«Diskutējot par iespējamām akcīzes nodokļa likmju izmaiņām, jāpiekrīt jau iepriekš paustajam Ministru prezidenta viedoklim, ka jebkuras izmaiņas ir jāvērtē reģionālā kontekstā, ņemot vērā, vai netiek pārsniegtas kaimiņvalstu likmes, kas pretējā gadījumā draud ar paaugstināto nodokļu neiekasēšanu,» sacīja uzņēmēja.

Viņa arī norādīja, ka VM lēmums par «neadekvāti strauju un pēkšņu akcīzes nodokļa likmes paaugstinājumu alum» neizbēgami atstās negatīvu efektu, ņemot vērā kopējā alus tirgus stagnāciju un lejupslīdi. «Jāņem vērā arī fakts, ka Latvijā jau patlaban ir augsta akcīzes nodokļa likme alum - par 26% lielāka nekā Lietuvā,» sacīja uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī deputāti pauduši gandrīz vienbalsīgu atbalstu aizliegumam tirgot enerģijas dzērienus jauniešiem, nozares pārstāvji norāda, ka aizliegums nav īstā metode.

Ar ideju par aizliegumu tirgot enerģijas dzērienus personām, kas ir jaunākas par 18 gadiem, klajā nācis opozīcijas deputāts Vladimirs Reskājs (Saskaņas centrs). Paredzēts, ka enerģijas dzērienu sarakstu apstiprinātu valdība. Nozares pārstāvji uzsver: galvenais ir tas, cik daudz enerģijas dzēriena tiek izdzerts, ko iespējams atrisināt ar skaidrojošām, izglītījošām metodēm.

Enerģijas dzērienu patēriņa ierobezošanai jauniešu vidū svarīgāk, iespējams, būtu veikt skaidrojošo darbu, nevis uzreiz noteikt aizliegumu, DB norāda SIA GPT, kas radījis enerģijas dzērienu Ar mani atkal runā kaijas, līdzīpašnieks Mārtiņš Sestulis. «Jāskaidro, ka enerģijas dzērienu lietošana pārmērīgā apmērā ir kaitīga, līdzīga kā alkohola pārmērīga lietošana,» viņš saka. Izdzerot vienu 0,25 litru (l) bundžinu, nekas slikts nenotiks, taču cits jautājums ir izdzert 0,5 l vai 1l pudeli ūdens vietā. «Enerģijas dzēriens ir enerģijas dzēriens, tā nav limonāde,» uzsver M. Sestulis. Enerģijas dzērienu lietošanā svarīgākais ir mēra sajūta, un šis nosacījums nemainoties arī pēc 18 gadu vecuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Federālā apgabaltiesa aizliegusi Samsung planšetdatoru Galaxy Tab 10.1 tirgošanu ASV, kamēr tā sniegs galīgo lēmumu Apple un Samsung «patentu karā», vēsta pasaules mediji.

Jau vairākkārt vēstīts, ka ASV tehnoloģiju milzis Apple sūdzējies, ka Samsung pārkāpusi kompānijas patentu tiesības, kopējot tās populāro ierīci iPad. Daudzi nozares analītiķi sāncenšu Samsung planšetdatoru uzskata par lielāko Apple iPad konkurentu.

«Samsung ir tiesības konkurēt tirgū, tomēr kompānijai nav tiesību to darīt negodīgā ceļā, iepludinot tirgū «pārkāpjošus» produktus,» norādīja ASV Federālā apgabala tiesnese Lūsija Koha (Lucy Koh). Iepriekš viņa gan noraidīja Apple prasību Galaxy planšetdatoru aizliegumam, tomēr Federālā Apelāciju tiesa ieteica viņai šo lēmumu vēlreiz apdomāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Palīdz izcelties ar atšķirīgām čībām

Anda Asere, 18.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasarā jūrmalā un arī ielās var redzēt daudz cilvēku, kam kājās vieglas pludmales čībiņas. Mārtiņš Balodis parūpējies, lai ar tām varētu apliecināt savu piederību Latvijai

Pirms pāris gadiem zīmola Stīvs stārķis (SIA Zillbe) īpašnieks Mārtiņš Balodis, kurš vairākus gadus dzīvo un strādā Anglijā, pirtī pamanīja, ka kādam puisim ir pludmales čības ar Brazīlijas karodziņu. Viņam šī ideja papildināt tik ikdienišķu priekšmetu ar savas valsts karodziņu šķita interesanta, jo likās labs veids, kā apliecināt savu piederību, esot prom no Latvijas. Šī ideja viņam nelika mieru, un viņš savai skolasbiedrenei Lindai Gobetai, kura tagad ir grafikas dizainere, prasīja, ko viņi kopā varētu izdomāt. «Svarīgas bija latviskās tēmas, bet negribējās kaut ko banālu un tiešu, bet kaut ko elegantu, ne tik kliedzošu,» saka Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par 650 tūkstošiem pārdod 1976. gada Apple datoru

Gunta Kursiša, 27.05.2013

Apple 1 dators, kas tika pārdots izsolē 2012. gada novembrī par aptuveni 490 tūkst. eiro.

Foto avots: breker.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē Vācijā par aptuveni 650 tūkstošiem ASV dolāru jeb vairāk nekā 500 tūkstošiem eiro pārdots oriģināls Apple 1 dators, ko Apple kompānijas līdzdibinātāji Stīvs Džobss (Steve Jobs) un Stīvs Vozniaks (Steve Wozniak) uzbūvējuši S. Džobsa vecāku garāžā, vēsta pasaules mediji.

Izsolītais dators bijis viens no pirmajiem 50 Apple datoriem, ko radījuši Apple līdzdibinātāji, turklāt tas ir viens no sešiem pirmajiem Apple datoriem, kas patlaban vēl ir darba kārtībā, ziņo BBC.

Datora mātesplati ir parakstījis S. Vozniaks, tāpat dators izsolīts kopā ar oriģinālo monitoru, kasešu atskaņotāju un klaviatūru. Datora dokumentāciju parakstījis S. Džobss.

Vienu no Apple pirmajiem ražojumiem iegādājies kāds anonīms pircējs no Āzijas. Izsole, kurā dators pārdots, norisinājās sestdien, 25. maijā, Ķelnē.

Pērn Apple 1 modeļa dators tika pārdots par 633 tūkstošiem ASV dolāru jeb aptuveni 490 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Apple" oriģinālais dators, kuru pirms 45 gadiem pašrocīgi uzbūvēja šīs kompānijas dibinātāji Stīvs Džobss un Stīvs Vozņaks, otrdien tiks pārdots izsolē ASV.

Vēl funkcionējošais dators "Apple-1", kas ir mūsdienu datoru "Macbook" sencis, tiks piedāvāts izsolē Kalifornijas štatā. Ir gaidāms, ka tā cena izsolē sasniegs 600 000 ASV dolāru.

Šis "Apple-1" ir viens no 200 eksemplāriem, kurus Džobss un Vozņaks saražoja, sākot uzņēmuma "Apple" darbību garāžā. Tagad "Apple" ir izaudzis par 2 triljonus dolāru vērtu uzņēmumu.

Izsolē piedāvātais dators ir vēl retāks tāpēc, ka tam ir ietvars no koa koka, kas aug Havaju salās. Tikai daži no 200 oriģinālajiem datoriem ir izgatavoti ar šādu ietvaru.

Kāds datoru veikals, kuram tika piegādāti apmēram 50 "Apple-1" eksemplāri, nolēma dažus no tiem ietvert kokā, pavēstīja izsoļu nams "John Moran".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu interese par programmēšanu, algoritmiem un tehnoloģijām arvien pieaug, tādēļ paplašinās arī robotikas skola «ROBO HUB».

Tās darbības pamatā ir «Lego Education» mācību programma, kas paredz, ka konstruējot un programmējot bērns iemācās loģiski un radoši domāt.

Robotikas skola «ROBO HUB» ir Latvijas Republikas Izglītības kvalitātes valsts dienestā reģistrēta izglītības iestāde un tās mērķauditorija ir bērni vecumā no 3 līdz 12 gadiem. «ROBO HUB» šobrīd darbojas ne tikai skolās, bērnudārzos un nodrošinot ārpusstundu nodarbības, bet arī divos «ROBO HUB» centros – Brīvības ielā 224 un Ģertrūdes ielā 12. Jaunākais no tiem ir «LMT Brīvības centrs» Ģetrūdes ielā 12, kur nodarbības vasarā notiek darba dienās plkst. 10:00 un plkst. 17:00 un no septembra būs papildus nodarbību laiki. Bērni apmeklē robotikas skolu reizi nedēļā noteiktajā laikā divās vecuma grupās: 5-8 gadi un 9-12 gadi. Klasē maksimums vienlaicīgi darbojas 8 bērni. Vienas nodarbības ilgums ir 60 minūtes un cena - 8,75 eiro. Savukārt otrā robotikas skolā Brīvības ielā 224, notiek bērnu nometnes, kurās ir iespēja gan būvēt robotus, gan sportot smilšu volejbola laukumos pie «Elkor PLAZA».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas reģionos meklē nākamo Stīvu Džobsu

Lelde Petrāne, 12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 17. martā, noslēgsies pašmāju IT uzņēmuma DPA rīkotā iniciatīva City Up, kuras ietvaros Latvijas reģionu skolās tika meklētas nākamās IT nozares zvaigznes. No 14 komandām ir noteikti trīs finālisti, kas pārstāv Cēsis, Siguldu un Jelgavu. Pasākuma laikā spēcīgākās komandas prezentēs savas idejas un sacentīsies par balvām.

«Pasaules prakse rāda, ka vairāku lielo uzņēmumu dibinātāji, piemēram, Lerijs Peidžs un Sergejs Brins (Google) un Stīvs Vozņaks un Stīvs Džobss (Apple Inc.) viens otru atrada tieši vidusskolas laikā,» stāsta DPA vadītājs Sandis Kolomenskis. «Tas ir laiks, kad riskēt ir daudz vienkāršāk, ir vairāk brīvo brīžu, savukārt neveiksmes gadījumā vienmēr ir vecāku ledusskapis, pie kā atgriezties. Tieši tāpēc uzsākām šādu iniciatīvu, uzrunājot jauniešus skolas vidē,» atzīmē Sandis Kolomenskis.

«Jautājot skolēniem, cik daudzi no viņiem domā braukt prom no dzimtās pilsētas, daudzi no viņiem atzīst, ka savu nākotni neplāno saistīt ar šo pilsētu un vēl vairāk – Latviju. Šī iemesla dēļ City Up ietvaros mēģinājām jauniešiem parādīt, ka turpat reģionā ir interesantas un uz attīstību vērstas darba vietas. Ceram, ka, pateicoties šai iniciatīvai, kaut vai daži jaunieši apzināsies, ka viņu spēkos ir izveidot lietderīgus un spēcīgus uzņēmumus un stiprināt savas dzimtās pilsētas vai reģiona attīstību,» tā S. Kolomenskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Cēsu alus: Nepārdomātas nodokļu politikas dēļ valsts var zaudēt 50 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 27.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«2018.gadā nepārdomātas valsts nodokļu politikas dēļ valsts var zaudēt 50 miljonus eiro. Krasi ceļot nodokļus, tiek iznīcinātas iespējas, ko sniedz pierobežas tirdzniecība. Turklāt attiecībā uz alus nozari, sekas var būt graujošas, ja ņem vērā alus tirgus kritumu pēdējo gadu laikā,» uzskata Cēsu alus valdes priekšsēdētāja un Latvijas Alus darītāju asociācijas valdes locekle Eva Sietiņsone.

Medijiem izplatītajā paziņojumā norādīts, ka ir saprotama ir valdības nepieciešamība budžeta roba aizpildīšanai, tomēr priekšlikumi ir nākuši, neņemot vērā un neapsverot būtiskos aspektus ar nozares asociācijām. Reformas tiešā veidā skars uzņēmējdarbību, turklāt negatīvi. Pēdējo gadu laikā alus tirgus sarūk un šādas krasas un neplānotas izmaiņas nodokļos spēcīgi ietekmēs uzņēmumu darbību. Ekonomiskais ieguvums, ja būs, tad būs īslaicīgs.

Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta datiem, 2016.gadā akcīzes nodokļa un PVN ieņēmumu plāns bija pārsniegts, kas Cēsu alus skatījumā apliecina pierobežas eksporta attīstību un to, ka prognozēta nodokļu stratēģija ir veiksmīgāka nekā straujas izmaiņas. Krasas akcīzes nodokļa izmaiņas samazinās iekšējo tirgu, vairos ēnu ekonomiku un veicinās nelegālā alkohola ražošanu un tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple un Google turpina «šķiršanos» - no iOS 6 pazūd YouTube lietotne

Gunta Kursiša, 07.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas Apple «šķiršanās» no Google tuvojas noslēgumam – šoreiz no jaunākās Apple operētājsistēmas iOS 6 beta versijas pazudusi YouTube lietotne. Kompānija Apple norādījusi, ka šāds solis sperts, jo beidzies YouTube lietojumprogrammas licences termiņš, vēsta betanews.com.

Ziņas par YouTube lietones pazušanu no iOS 6 Beta 4 programmatūras nāk klajā neilgi pēc tam, kad Apple pavēstīja, ka kompānija atteiksies no Google Maps par labu savam piedāvātajam karšu risinājumam.

Abas kompānijas - Apple un Google - cenšas norobežoties viena no otras, jo pēdējā laikā sevišķi pieaugusi uzņēmumu sāncensība viedtālruņu tirgū. Pēdējie dati liecina, ka Google radītā Android sistēma ieguvusi lielāku tirgus daļu nekā Apple iOS. Tāpat jau vēstīts, ka Apple iesaistījusies vairākā stiesvedībās ar tehnoloģiju kompānijām, kuru ražotās ierīces darbojas uz Google radītās Android bāzes, savukārt bijušais Apple vadītājs Stīvs Džobss vēl pirms savas nāves norādījis, ka vēlas «iznīcināt» Android.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirmajam datoram Macintosh apritējuši 30 gadi

Gunta Kursiša, 24.01.2014

Stīvs Džobss (Steve Jobs) un Džons Skallijs (John Scully), Apple izpilddirektors kopš 1983. gada, 1984. gadā, prezentējot jauno Macintosh datoru.

Foto: AP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apritējuši 30 gadi kopš ASV kompānija Apple laida klajā galda datoru Macintosh, kurš piedāvāja cilvēkiem iespēju kontrolēt ierīci, izmantojot peli.

Datorpele tika radīta jau sešdesmitajos gados Stenforda pētījumu institūtā, taču līdz ar Macintosh klajā nākšanu pirmo reizi pele kā neatņemama sastāvdaļa tika iekļauta datora komplektā.

Laikā, kad tika prezentēts pirmais Macintosh, labus pārdošanas rezultātus rādīja Apple toreizējais flagmanis Apple II, tāpat vairāki uzņēmumi bija gatavi šķirties no 10 tūkstošiem ASV dolāru, lai iegādātos Apple Lisa, kurš debitēja 1983. gadā. Nopietnas konkurences draudus Apple radīja kompānija IBM, kas gadā pārdeva vairāk nekā vienu miljonu personālo datoru, kas bija aptuveni trīs reizes vairāk nekā Apple. Pirms 30 gadiem Apple izveidotājs Stīvs Džobss (Steve Jobs) pauda, ka «glābs pasauli no IBM». «Šķiet, ka IBM vēlas visu sev. Dīleri, kas sākotnēji gaidīja IBM atplestām rokām, nu baidās, ka IBM grib dominēt un kontrolēt nākotni. Tādēļ viņi atgriežas pir Apple, kas ir vienīgais spēks, kas var nodrošināt viņu brīvību nākotnē. [..] Vai Big Blue [tā nereti dēvēta kompānija IBM - red. ]nākotnē dominēs datoru industrijā un visā informācijas laikmetā? Vai Džordžam Orvelam bija taisnība par 1984. gadu?» savā runā 1983. gada oktobrī, Honolulu prezentējot jauno Macintosh, pauda S. Džobss, raksta CNet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē pārdots rets Apple 1 datora modelis, raksta MarketWatch.

Izsoļu rīkotājs RR Auction un izsoļu platforma Invaluable par 375 tūkstošiem ASV dolāru pārdevusi retu Apple 1 datora modeli. Šādu datora modeli Stīvs Džobss un Stīvs Vozņaks 1976.gadā izgatavoja tikai 200 eksemplāros.

Informācija liecina, ka patlaban pilnībā funkcionējoši ir tikai 16 šāda modeļa datori.

Kompānijas publiski nav atklājušas informāciju par pircēju vai pārdevēju, taču ziņojušas, ka pārdevējs sākotnēji datoru iegādājies par 300 dolāriem un iepriekš mēģinājis to pārdot Vozņakam par 10 tūkstošiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas tika uzbūvēts 1976. gadā un dizains nepavisam neatgādina šodienas iPad, bet Ņujorkā pirmais Apple dators varētu tikt pārdots par summu, kas sasniedz 180 tūkstošus ASV dolāru, raksta ārvalstu mediji.

Sotheby 's Ņujorkā 15. jūnijā izsolīs retumu no datoru vēstures, kas faktiski joprojām darbojas.

Apple I datoru projektējis un ar rokām būvējis kompānijas Apple līdzdibinātājs Stīvs Vozniaks, bet par tā virzīšanu tirgū savā karjeras sākumā bijis atbildīgs nu jau aizsaulē aizgājušais Stīvs Džobss.

«Apple I iezīmēja jaunu laikmetu, kurā datori kļuva pieejami masām,» norāda izsoles organizētāji.

Dators pirmoreiz pārdošanā nonāca 1976. gadā par 666,66 ASV dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Eksperti: bieži privātmāju pārdevēji dzīvo ilūzijās

Lelde Petrāne, 28.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ielūkojoties nekustamo īpašumu sludinājumos un ieraugot prasītās summas, potenciālajiem pircējiem nereti ieplešas acis.

Tādēļ biznesa portāls db.lv nolēma aplūkot piedāvājumu privātmāju tirgū Rīgā, skatoties tieši uz dārgāko «galu», un lūgt speciālistu vērtējumu.

1. Cik bieži (šogad un pagājušajā gadā) ir bijuši gadījumi, kad Rīgā esošu privātmāju izdodas pārdot par cenu, kas pārsniedz 260 tūkstošus latu?

ARCO REAL ESTATE tirgus analītiķis Jānis Dzedulis: «VZD darījumu datu bāzē 2011.gadā fiksēti 10 darījumi ar viena dzīvokļa mājām par kopējo summu virs 260 000 LVL. 2012.gada pirmajā ceturksnī ir fiksēts 1 darījums. Pieļaujams, ka reālais darījumu skaits virs šīs summas ir nedaudz lielāks, ņemot vērā faktu, ka bieži vien Zemesgrāmatā tiek norādīta zemāka summa nekā par kādu tiek iegādāts nekustamais īpašums.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rets, joprojām funkcionējošs Apple 1 dators - kompānijas pirmais produkts - izsolē pārdots par 374 500 ASV dolāriem, ziņo BBC.

Cena ir vairāk nekā divreiz lielāka nekā Sotheby's lēsa.

Tajā pašā izsolē piezīme, ko savulaik rakstījis uzņēmuma līdzdibinātājs Stīvs Džobss, pārdota par 27 500 ASV dolāriem. Sākotnēji tika lēsts, ka četru lappušu ar roku rakstītā piezīme varētu tikt pārdota par 15 tūkstošiem ASV dolāru.

Kopumā radīti tika vien aptuveni 200 Apple 1 datori. Datorus ar rokām būvējis Apple līdzdibinātājs Stīvs Vozniaks, un tie sākotnēji tika pārdoti par 666,66 ASV dolāriem.

Tiek uzskatīts, ka šobrīd eksistē vairs tikai ap 50 Apple 1 datori. Izsolītais dators ir viens no ļoti nedaudzajiem, kas joprojām darbojas.

Pircēja vārds netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marts sakustinājis ledu ne tikai Latvijas ūdenstilpēs, bet arī nekustamo īpašumu tirgū – rosība notiek, taču saukt to par atkusni būtu pāragri.

Mājokļu segmentā, īpaši Rīgā un Pierīgā, parādījusies aktivitāte. Potenciālie pircēji kļuvuši elastīgāki savos nosacījumos, apsverot arī otrreizējā tirgus piedāvājumu, turpretī pārdevēji cenas šūpot negrib, tādējādi paildzinot objekta pārdošanai nepieciešamo dienu skaitu. Salīdzinot ar 2022. gada nogali, sērijveida dzīvokļu piedāvājums Rīgā palielinājies par 15%, bet īrei pieejamo dzīvokļu skaits sarucis par 6%. Vairumā gadījumu pircēji lūkojas pēc kvalitatīva, dzīvošanai gatava mājokļa – par šādiem īpašumiem pircēji gatavi pacīnīties, turklāt 31% darījumu notiek bez kredīta piesaistes, secināts nekustamo īpašumu aģentūras "Latio" jaunākajā "Mājokļu pircēju pārliecības indeksā".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Alus nozare bažīga par apjomīgu ražošanas izmaksu pieaugumu

Jānis Goldbergs, 22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā karstajā vasarā alus tirdzniecība veikusies labi, tomēr akcīzes nodokļa celšana produktam un izejvielu cenu pieaugums nevieš optimismu nozarē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šā gada vasara nesusi arī nepatīkamu pārsteigumu – miežu raža neder iesalam – tas būs dārgāks. Latvijas aldari aicina politiķus nepieņemt pārsteidzīgus lēmumus, kas palielinātu alus ražošanas izmaksas.

«2018. gada martā alum akcīzes nodoklis tika paaugstināts par 50%. Pēdējo divu gadu laikā tas ir audzis par 60%, bet nākamā gada pavasarī pieaugs vēl par 9%. Karstā vasara ir nesusi ne tikai alus patēriņa pieaugumu, bet arī to, ka Latvijā un tuvējās kaimiņvalstīs mieži alus iesala ražošanai nav derīgi un izejmateriāla cena būs augstāka. Nozare cer uz jaunievēlētās Saeimas deputātu izpratni par alus ražošanas nozīmīgumu Latvijas tautsaimniecībā un sagaida, ka turpmāk netiks pieņemti sasteigti un nepārdomāti politiski lēmumi attiecībā uz nozari ietekmējošo likumdošanu,» Dienas Biznesam pauda Latvijas Alus darītāju savienības (LADS) izpilddirektors Pēteris Liniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru