Ražošana

Silvanols, ieguldot 201 tūkstoti eiro, izveidojis jaunu līdzekli pret alerģiskām iesnām

Žanete Hāka, 29.04.2019

Jaunākais izdevums

Ražošanas uzņēmums Silvanols sācis tirgot jaunu degunā izsmidzināmu līdzekli pret alerģiskām iesnām – Aller-Go-nasal spray, informē uzņēmumā.

Jaunā līdzekļa sastāvā izmantotas aktīvās vielas no brūnaļģēm, kā arī proteīni, kas uz deguna gļotādas veido dabīgu pārklājumu, neļaujot alergēniem iekļūt organsimā.

Dažāda veida alerģiju izplatība pasaulē pieaug, norāda uzņēmuma pārstāvji. Dati liecina, ka aptuveni 10%-30% no pasaules pieaugušo un 40% bērnu slimo ar kādu no alerģijas veidiem. Visizplatītākais alerģijas veids pasaulē un Eiropā ir respiratorās (elpceļu) alerģijas. Alerģisks rinīts ietekmē 5%-50% no visas pasaules populācijas, no kuriem 15%-20% cieš no smagas slimības formas un šim skaitlim ir tendence pieaugt. Kā norāda Eiropas Alergoloģijas un Klīniskās imunoloģijas akadēmijas statistika, pašlaik 100 miljoni Eiropas Savienības iedzīvotāju slimo ar alerģisku rinītu un 70 miljoni iedzīvotāju ar alerģisku astmu.

Silvanols jaunā produkta izstrāde tika uzsākta 2016. gada septembrī. Projektā iesaistīta Latvijas Universitāte, kur pierādīta Aller-Go-nasal spray fizikālā iedarbība - pārklājuma veidošana un tā noturība uz gļotādas - un veikti toksikoloģijas pētījumi; Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs – pierādītas produkta antialerģiskās īpašības, NAMSA - saņemtas konsultācijas reģistrācijas jautājumos. Produkta izstrādē tika saņemts līdzfinansējuma atbalsts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF).

Līdzekļa izstrādē kopumā investēts 201 tūkstotis eiro, no tiem ERAF finansējums sasniedz 95 893 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot daļu no uzņēmuma stratēģijas kļūt par vadošo uztura bagātinātāju ražotāju Baltijas valstīs, zaļās farmācijas uzņēmums Silvanols paplašina pārdošanas komandu Lietuvā un atver biroju Kauņā.

Plānots, ka 2021. gada nogalē Silvanols apgrozījums Lietuvas tirgū sasniegs 150 000 eiro un 2022. gadā plānotais bruto apgrozījums – 750 000 eiro.

"Mēs nodrošināsim plašāku produktu sortimentu gan aptieku tīklos, gan digitālajā vidē," norāda Silvanols valdes priekšsēdētāja Liene Puriņa.

Līdz šim Silvanols Lietuvas tirgū nodrošināja produktu pieejamību izmantojot A/S Olainfarm ārpakalpojumu pārstāvniecības atbalstu.

Uzņēmums arī strauji attīstās e-komercijā, 2021. gadā sasniedzot izvirzīto mērķi- nodrošināt interneta platformas un pilnu Silvanols produktu pieejamību Baltijas valstīs.

2020.gadā "Silvanols" strādāja ar 3,724 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 31,6% mazāk nekā 2019.gadā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 250 861 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zaļās farmācijas uzņēmums Silvanols kopā ar Olainfarm piedalījies farmācijas nozares starptautiskajā izstādē CPhI Worldwide 2019, Frankurtē. Silvanols izstādes laikā noslēdzis sadarbības līgumu par produkta GoRespiro izplatīšanu Portugālē.

Starptautiskajā izstādē CPhI Worldwide 2019 Silvanols ar esošajiem Eiropas partneriem no Polijas, Grieķijas, Rumānijas, Ukrainas un Serbijas pārrunājis līdzšinējo sadarbību un produktu portfeļa attīstību. Gan esošie, gan potenciālie klienti iepazīstināti ar 2018. gadā pabeigtā GoRespiro kapsulu (uzlabots Astmosil, balstoties uz zinātnisku pamatojumu) klīniskās efektivitātes un drošības novērojuma rezultātiem. Un Silvanols izstādes laikā noslēdzis sadarbības līgumu par produkta GoRespiro izplatīšanu Portugālē.

Potenciālā sadarbība veidojas arī ar Marokas, Ungārijas un Vācijas farmācijas nozares pārstāvjiem, informē uzņēmumā.

Kopumā izstādes ietvaros trīs dienu laikā Silvanols pārstāvji izveidojuši teju 200 biznesa kontaktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot e-komercijas attīstību, Latvijas farmācijas uzņēmums Silvanols plašinājis savu interneta platformu, atverot e-veikalu Igaunijā, informē uzņēmumā.

Jau vēstīts, ka pagājušā gada nogalē, investējot aptuveni 10 000 eiro, Silvanols atklāja internetveikalu Latvijā.

Pētījumā, kas šogad veikts visās Baltijas valstīs, noskaidrots, ka Covid-19 ierobežojumu laikā 34% aptaujāto Igaunijas interneta lietotāju savus izdevumus pirkumiem tiešsaistē vērtē kā pieaugušus. Tikmēr nedaudz vairāk kā puse – 55%– norādījuši, ka viņu tēriņi interneta veikalos nav mainījušies, bet tikai 11% atzina, ka tie ir samazinājušies.

Silvanols interneta veikals Igaunijā radīts ar mērķi uzrunāt cilvēkus, kuriem rūp sava veselība primāri caur profilaksi un ilgtermiņā.

"Silvanols" 2019.gadā strādāja ar 5,444 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,1% vairāk nekā 2018.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 29,1% un bija 528 832 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainīts AS «Olainfarm» meitas uzņēmumu SIA «Latvijas aptieka» un SIA Silvanols valdes sastāvs, liecina AS Olainfarm paziņojums Nasdaq Riga.

No SIA Latvijas aptieka valdes locekļa amata ir atsaukti Oļegs Grigorjevs un Žanete Eihmane un, savukārt, no SIA «Silvanols» valdes locekļa amata ir atsaukts Ingus Balandins, līdz ar ko minētām personām nav tiesību pārstāvēt attiecīgi SIA «Latvijas aptieka» un SIA «Silvanols».

Vienlaicīgi AS «Olainfarm» informē, ka ir atsauktas visas pilnvaras, ko SIA «Latvijas aptieka» ir izdevusi līdz 2019.gada 8.aprīlim, un visas pilnvaras, ko SIA «Silvanols» ir izdevusi līdz 2019.gada 11.aprīlim.

Ievērojot iepriekš minēto, AS «Olainfarm» norāda uz iespējamiem pārpilnvarošanas faktiem un aicina pārliecināties par jebkuru pārstāvības tiesību, kas piešķirtas izmantojot atsauktajās pilnvarās piešķirtās pārpilnvarojuma tiesības, spēkā esamību, kā arī rūpīgi izvērtēt jebkādu dokumentu un/vai rīcību, kas realizēta no minēto personu puses pilnvaru esamības laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotājs «Olainfarm» reģistrējis divas jaunas komercķīlas, ar kurām ieķīlātas meitasuzņēmumu SIA «Latvijas aptieka» un SIA «Silvanols» kapitāldaļas, liecina «Lursoft» informācija.

Abas komercķīlas reģistrētas par labu «SEB bankai», un tās nodrošina prasījumus, kas izriet no 2014.gada jūlijā noslēgta kredīta līguma. Abām komercķīlām ir arī vienāda nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - 13,384 miljoni eiro.

Ar vienu no komercķīlām ieķīlātas «Olainfarm» piederošās 703 810 «Silvanols» kapitāldaļas, bet ar otru komercķīlu ieķīlātas zāļu ražotājam piederošās 626 «Latvijas aptieka» kapitāldaļas. «Olainfarm» ir vienīgais abu uzņēmumu īpašnieks.

«Olainfarm» kā ķīlas devējs bez bankas rakstiskas atļaujas nedrīkst pieņemt lēmumu ne par «Silvanols», ne «Latvijas aptieka» reorganizāciju, likvidāciju, pamatkapitāla palielināšanu (izņemot, ja pamatkapitāla palielināšana notiek palielinot ieguldītās daļas vērtības) vai pamatkapitāla samazināšanu un attiecīgiem statūtu grozījumiem par iepriekšminēto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» valde ir pieņēmusi lēmumu par izmaiņām SIA «Silvanols», SIA «Latvijas Aptieka» un SIA «Tonus Elast» valdēs.

SIA «Tonus Elast» valdes locekļa amatu ir atstājusi Larisa Podļesnaja, kas turpinās darbu AS «Olainfarm» iekšējā audita grupā. Podļesnajas vietā par SIA «Tonus Elast» valdes locekli ir iecelts ilggadējais AS «Olainfarm» valdes loceklis Salvis Lapiņš, kurš šobrīd pilda AS «Olainfarm» valdes padomnieka pienākumus.

SIA «Silvanols» valde turpmāk darbosies četru cilvēku sastāvā un par jauno Valdes locekli ir ievēlēts Ingus Balandins, kurš ir plaši pazīstams nozares profesionāļu vidū, ar labu reputāciju un sevi pierādījis kā veiksmīgs SIA «Frančeska Vet» klīnikas izveidotājs un vadītājs.

SIA «Latvijas Aptieka» valde turpmāk darbosies sešu cilvēku sastāvā. Darbu uzņēmuma valdē vairs neturpinās Sanita Trautmane, bet par jaunajām SIA «Latvijas Aptieka» valdes loceklēm ir apstiprinātas farmaceites Sintija Zaņģe un Alla Čudovska, kā arī Žanete Eihmane, kurai ir ilggadēja uzņēmumu vadības pieredze medicīnas produktu tirdzniecības jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie 2019. gada maija rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 10,4 miljoniem eiro, kas ir par 20% vairāk nekā pērnā gada maijā.

Arī piecu mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 15% pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem piecu mēnešu rādītājiem, sasniedzot 57,7 miljonus eiro. «Olainfarm» grupas produkcija piecu mēnešu laikā tika pārdota 50 pasaules valstīs.

Kā liecina konsolidētie maija realizācijas dati, četri lielākie koncerna noieta tirgi nemainīgi ir: Latvija, kur salīdzinājumā ar iepriekšējā gada maiju realizācijas apjoms ir pieaudzis par 21%; Krievija, kur šajā laika posmā realizācijas apjoms ir pieaudzis par 15%; Ukrainā pārdošanas apjomu palielinājās arī par 15%; un Baltkrievija ar 1% kritumu maijā. Visos citos lielākajos noieta tirgos maijā sasniegts pārdošanas pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Uzbekistānu, Kazahstānu un Tadžikistānu. Starp 10 lielākajiem tirgiem maijā bija arī Gruzija, kur piegādes notiek dažas reizes gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie šī gada novembra rezultāti liecina, ka realizācija ir sasniegusi 10,9 miljonus eiro, kas ir 8% pieaugums pret pagājušā gada novembri, informē uzņēmums.

Arī vienpadsmit mēnešu griezumā «Olainfarm» grupas pārdošanas apjomi ir auguši par 7%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, un sasniegušas 112,6 miljonus eiro. Šī gada 11 mēnešos «Olainfarm» koncerns realizējis produkciju 52 pasaules tirgos.

Novembra konsolidētie pārdošanas rezultāti liecina, ka straujākā izaugsme pret pagājušā gada novembri šogad atzīmēta Nīderlandē, Moldovā, Baltkrievijā un Kazahstānā, kur apgrozījums attiecīgi audzis par 474%, 98%, 67% un 52%. Par 34% samazinājusies pārdošana uz Uzbekistānu un par 15% uz Ukrainu, kas skaidrojams ar pasūtījumu cikliskumu. 2018. gada novembrī «Olainfarm» koncerna lielākie noieta tirgi bija Krievija, Latvija un Ukraina. Kopumā produkcija tika realizēta 33 tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Olainfarm provizoriskie konsolidētie 2018. gada decembra rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju 11,1 miljonu eiro apmērā, kas ir par 10% vairāk nekā pērnā gada decembrī, informē uzņēmums.

Savukārt divpadsmit mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 8% pieaugumu attiecībā pret 2017.gada provizoriskajiem rādītājiem, sasniedzot 123,6 miljonus eiro. Olainfarm grupa pērn realizējusi savu produkciju 54 pasaules valstīs. 2018. gadā Olainfarm grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi - Krievija (īpatsvars 31%), Latvija (28%), Baltkrievija (11%) un Ukraina (9%).

Uzņēmuma lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Kazahstāna, Uzbekistāna, Vācija, Lietuva, Polija un Tadžikistāna.

Straujākais pārdošanas pieaugums pērn tika sasniegts Baltkrievijā, kur realizēts par 54% vairāk nekā 2017.gadā, un Tadžikistānā, kur pārdošana augusi par 32% attiecībā pret 2017. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zaļāko zīmolu Latvijā iedzīvotāji nemainīgi atzinuši AS “Latvijas Valsts meži”, kam seko “Silvanols” un TOP3 jaunpienācējs “Madara”, liecina pētījuma “Brand Capital” ietvaros veiktās aptaujas rezultāti.

Tikmēr Baltijas kopējā vērtējumā zaļākie zīmoli ir “Madara”, “The Body Shop” un “Ikea”, pilnībā nomainot pērnā gada uzvarētāju trijnieku. Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau astoto gadu, apkopojot sabiedrības priekšstatus par zīmolu draudzīgumu videi.

“Kā rāda aptaujas rezultāti Latvijā, šobrīd sabiedrības apziņā zaļa domāšana iet rokrokā ar rūpēm par veselību un labsajūtu, ko apliecina “zaļāko” zīmolu TOP 10 iekļuvušo uzņēmumu darbības jomas. Līdz ar līderi “Latvijas Valsts meži” topā ir vairāki skaistumkopšanas nozares zīmoli – “Madara”, “Stenders” un “The Body Shop”, farmācijas zīmoli “Silvanols”, “Grindex” un “Olainfarm”, dzeramā ūdens ražotājs “Venden”, kā arī sadzīves ķīmijas, ķermeņa kopšanas, augu barības un dezinfekcijas līdzekļu ražotājs “Seal” un mēbeļu un mājlietu milzis “IKEA”. Nemainīga tendence – zīmolu “zaļuma” vērtējumā joprojām esam patrioti un dodam priekšroku pašmāju uzņēmumiem,” komentē “Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie 2019. gada marta rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 10,8 miljoniem eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pērnā gada martā.

Savukārt trīs mēnešu provizoriskie pārdošanas rezultāti uzrāda 14% realizācijas pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem trīs mēnešu rādītājiem, sasniedzot 34,7 miljonus eiro. «Olainfarm» grupas produkcija trīs mēnešu laikā tika pārdota 47 pasaules valstīs.

Kā liecina konsolidētie marta realizācijas dati, trīs lielākie koncerna noieta tirgi ir Latvija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada martu realizācijas apjoms ir pieaudzis par 4%, Krievija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir samazinājies par 23%, un Baltkrievija ar 26% pieaugumu. Pārdošanas apmēri Krievijā martā samazinājās, jo klienti plānotos medikamentu apmērus pasūtīja gada sākumā. No 10 lielākajiem noieta tirgiem samazinājums vērojams arī Ukrainā (-24%). Visos citos galvenajos noieta tirgos marta laikā ir panākts realizācijas apjomu pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Uzbekistānu, Nīderlandi un Tadžikistānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie šā gada aprīļa rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 12,6 miljoniem eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērnā gada aprīlī, informē uzņēmums.

Arī četru mēnešu provizoriskie pārdošanas uzrāda 14% pieaugumu attiecībā pret 2018. gada provizoriskajiem četru mēnešu rādītājiem, sasniedzot 47,3 miljonus eiro.

«Olainfarm» grupas produkcija četru mēnešu laikā tika pārdota 50 pasaules valstīs. Konsolidētie rezultāti: četri lielākie koncerna noieta tirgi nemainīgi ir: Krievija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada aprīli, realizācijas apjoms ir pieaudzis par 77%; Latvija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir pieaudzis par 10%; Ukraina, kas, neskatoties uz 38% realizācijas samazinājumu, saglabājusi vietu 4-niekā; un Baltkrievija ar 17% kritumu aprīlī. No 10 lielākajiem noieta tirgiem samazinājums vērojams arī Lietuvā (-27%). Visos citos lielākajos noieta tirgos aprīlī sasniegts pārdošanas pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Nīderlandi, Kazahstānu un Vāciju. 2019. gada četros mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi – Krievija (īpatsvars 30%), Latvija (27%), Baltkrievija (14%) un Ukraina (9%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Olainfarm provizoriskie konsolidētie 2017. gada oktobra rezultāti liecina, ka realizācija ir sasniegusi 12,78 miljonu eiro, kas ir 34% pieaugums pret pagājušā gada oktobri.

Arī desmit mēnešu griezumā Olainfarm grupas pārdošanas ir augušas par 7%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, un sasniegušas 101,8 miljonus eiro. Šī gada desmit mēnešos Olainfarm koncerns realizējis produkciju 52 tirgos.

Oktobra konsolidētie pārdošanas dati liecina, ka straujākā izaugsme atzīmēta Kazahstānā, Indijā un Baltkrievijā, kur apgrozījums attiecīgi audzis par 447%, 330% un 189%. 2018. gada oktobrī Olainfarm koncerna lielākie noieta tirgi bija Krievija, Latvija un Baltkrievija. Šī gada oktobrī AS Olainfarm produkti tika realizēti 35 valstīs.

2018. gada desmit mēnešos provizoriskais konsolidētais AS Olainfarm realizācijas apjoms ir sasniedzis 101,8 miljonus eiro, kas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2017. gadā. Visstraujākais realizācijas pieaugums šī gada desmit mēnešos ir atzīmēts Baltkrievijā, kur pārdošanas augušas par 52%, Uzbekistānā, kur sasniegts 45% pieaugums un Tadžikistānā – pieaugums par 43%. Neliels, 5% kritums pret pērno gadu, šajā periodā atzīmēts Krievijā. Olainfarm koncerna lielākie noieta tirgi 2018. gada desmit mēnešos bija Krievija, Latvija, Baltkrievija un Ukraina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnisko elastīgo izstrādājumu ražotājs, AS “Olainfarm” grupas uzņēmums Tonus Elast pēc rekonstrukcijas atvēris atjaunoto koncepta veikalu Rīgā, Miera ielā.

Turpmāk šajā veikalā varēs iegādāties uzņēmuma ražotos izstrādājumus un iepazīties ar inovācijām, kas masveida ražošanā tiks laistas nākotnē.

Kaut arī 72% “Tonus Elast” klientu ir sievietes, daudzas no viņām – grūtnieces, uzņēmums piedāvā medicīniskos izstrādājumus dažāda vecuma un dzimuma cilvēkiem. Veikalā varēs iegādāties gan “Tonus Elast” populārāko produkciju – kompresijas zeķes, t. sk. dizaina kompresijas zeķes, zeķubikses un piedurknes, grūtnieču jostas un veļu, gan muguras balsta jostas, stājas korektorus, pēcoperācijas jostas, kā arī dažāda veida saites un ortozes locītavu veselībai. Veikala sortimentā būs AS “Olainfarm” grupas uzņēmuma “Silvanols” produkcija, nostiprinot sinerģiju starp grupas uzņēmumiem. Iecerēts, ka koncepta veikala telpās ar laiku varēs saņemt arī ārsta flebologa konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Olainfarm darbinieku atbalstam inflācijas laikā izmaksā 80 000 eiro mēnesī

Db.lv, 01.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu inflācijas radīto dzīves dārdzības slogu, kas saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2022.gada decembrī bija par 20,8% lielāks nekā pirms gada, AS "Olainfarm" kopš novembra ik mēnesi izmaksā 80 000 eiro savu darbinieku finansiālam atbalstam, informē uzņēmumā.

Uzņēmums to plāno darīt vēl vairākus mēnešus. Šīs piemaksas ir tikai neliela daļa no atbalsta pasākumiem darbiniekiem, kas veicinājuši darbinieku lojalitāti, un kā liecina ikgadējās darbinieku aptaujas dati, teju 80% "Olainfarm" darbinieku ir apmierināti ar darbu uzņēmumā.

"Olainfarm" saviem darbiniekiem nodrošina ne tikai finansiālu atbalstu inflācijas laikā, bet arī virkni dažādu bonusu ikdienā, tostarp veselības apdrošināšanu, transportu uz un no darba maršrutā Olaine-Rīga-Olaine, kā arī sabiedriskā transporta biļešu kompensāciju citos maršrutos, elastīgu darba grafiku studējošajiem darbiniekiem, papildu brīvdienas par darba stāžu un īpašas piemaksas visiem darbiniekiem valsts svētkos - 4.maijā un 18.novembrī, piecu nedēļu vasaras atvaļinājumu "Olainfarm" rūpnīcas apkopes laikā, atbalstu pensionētajiem kolēģiem un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Olainfarm investējis vairāk nekā 100 000 eiro izglītojošā platformā mediķiem un farmaceitiem

Db.lv, 02.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotājs AS "Olainfarm" trijos gados investējis vairāk nekā 100 000 eiro izglītojošā platformā mediķiem un farmaceitiem "OpenOlainfarm", informē uzņēmuma pārstāvji.

Digitālu platforma "OpenOlainfarm" piedāvā iespēju ārstiem un farmaceitiem attālināti apmeklēt vairāk nekā 70 lekciju tādās medicīnas nozarēs kā alergoloģija, ginekoloģija, infektoloģija, kardioloģija, psihiatrija/neiroloģija un uroloģija, kā arī izglītojošu lekciju ciklus Aritmijas skolā, Acetilholīna skolā un Emociju akadēmijā.

Šobrīd platformu "OpenOlainfarm" kā apmācību instrumentu izmanto vairāk nekā 4000 Latvijas veselības aprūpes speciālistu. Platformā ir reģistrējušies 87 dažādu specialitāšu pārstāvji, galvenokārt ģimenes ārsti, kardiologi, neirologi un farmaceiti.

Līdz šim izsniegti 2460 sertifikāti par tālākizglītības apguvi.

Jau vēstīts, ka "Olainfarm" koncerna apgrozījums 2021.gadā bija 137,747 miljoni eiro, kas ir par 12,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa pieauga par 34,1% - līdz 12,712 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie konsolidētie 2019. gada janvāra rezultāti liecina, ka grupa realizējusi produkciju par 12,4 miljoniem eiro, kas ir par 35% vairāk nekā pērnā gada janvārī.

Janvārī «Olainfarm» grupas produkcija tika realizēta 32 pasaules tirgos.

Kā liecina konsolidētie janvāra realizācijas dati, trīs lielākie koncerna noieta tirgi ir Latvija, kur, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada janvāri realizācijas apjoms ir audzis par 16%, Krievija, kur šajā pat laika posmā realizācijas apjoms ir pieaudzis par 78%, un Baltkrievija ar 32% pieaugumu. No 10 lielākajiem noieta tirgiem neliels (-8%) samazinājums vērojams tikai Uzbekistānā. Arī citos noieta tirgos janvāra laikā ir panākts būtisks pārdošanas apjomu pieaugums, no kuriem lielākais sasniegts Turkmenistānā (437%), Moldovā (308%) un Nīderlandē (246%).

Pēc nekonsolidētajiem provizoriskajiem datiem AS «Olainfarm» janvārī realizējusi produkciju par 9,9 miljoniem eiro, kas ir par 40% vairāk nekā pērn šai laikā. Pieaugumu galvenokārt ietekmēja būtisks apjomu pieaugums Turkmenistānā (par 437%), Nīderlandē (246%) un Krievijā (par 91%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Olainfarm rīkos konferenci par farmācijas nozīmi valsts ekonomikā

Db.lv, 09.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotāja AS "Olainfarm" šodien rīkos konferenci "Veselība. Drošība. Farmācija" par farmācijas nozīmi valsts ekonomikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Konferences laikā plānots uzklausīt vietējo un ārvalstu ekspertu pieredzi tautsaimniecības un sabiedrības veselības jomā, kā arī diskutēt ar lēmumu pieņēmējiem par nozares attīstību un nākotni.

Konference noritēs trīs blokos - "Sabiedrības veselība šķērsgriezumā", "Farmācijas un medicīnas loma X stundā" un "Farmācijas industrija un Latvijas ekonomika".

Olainfarm dubultos apgrozījumu  

Jaunu produktu izstrāde un ieviešana ražošanā, jauni produkcijas realizācijas noieta tirgi ir...

"Olainfarm" valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis norāda, ka Latvijas farmācijas nozares priekšrocība ir izcilā zinātniskā bāze, spēcīgās tradīcijas un nenovērtējamās inovācijas. Jau tagad Latvijā tiek nodrošināta pilna zāļu attīstības un apgādes ķēde, kurā ietilpst augsta līmeņa izglītība, pētniecība un inovācijas, rūpnieciskā ražošana un eksports, vietējas un reģionālas nozīmes apgāde un farmaceitiskā aprūpe.

J.Bundulis uzsver, ka Latvijā ir pa spēkam izstrādāt oriģinālmedikamentus, tomēr tam nepieciešama daudz efektīvāka sinerģija starp medicīnas kopienu un sabiedrību, izglītību, zinātni, ražotājiem un lēmumu pieņēmējiem. Zāļu pieejamība ir kļuvusi ne tikai par sabiedrības veselības, bet arī par valsts drošības jautājumu, piebilst Bundulis.

Konferences dalībnieku vidū būs Amerikas uzņēmējdarbības institūta ("American Enterprise Institute", AEI) vecākā līdzstrādniece, "Foreign Policy" un "Politico Europe" žurnāliste, nacionālās drošības jautājumu eksperte un vairāku grāmatu autore Elizabete Bro, Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis (JV), ekonomikas ministre Ilze Indriksone (NA), izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV), veselības ministre Līga Meņģelsone (AS), Aizsardzības ministrijas Valsts sekretārs Jānis Garisons, tiesībsargs Juris Jansons.

Tāpat konferencē piedalīsies tādi veselības nozares eksperti kā Latvijas Ārstu biedrības prezidente Ilze Aizsilniece, Lauku ģimenes ārstu asociācijas viceprezidents, ģimenes ārsts Ainis Dzalbs, Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Zinātniskā institūta direktors, Latvijas Universitātes asinsvadu ķirurģijas profesors, Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķis Dainis Krieviņš, Slimību profilakses un kontroles centra Infekcijas slimību riska analīzes un profilakses departamenta direktors Jurijs Perevoščikovs, Nacionālā veselības dienesta direktors Āris Kasparāns, farmācijas nozares pārstāvji - "Olainfarm" valdes priekšsēdētājs Bundulis un "Repharm" valdes loceklis Jānis Vanags.

Konferencē zinātnes jomu pārstāvēs Latvijas Zinātņu akadēmijas prezidents Ivars Kalviņš un Organiskās sintēzes institūta direktors Osvalds Pugovičs; par ekonomikas un eksporta jautājumiem runās "SEB bankas" ekonomists Dainis Gašpuitis, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents Aigars Rostovskis, Latvijas Darba devēju konfederācijas prezidents Andris Bite, "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktora vietniece eksporta jautājumos Iveta Strupkāja, Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta vadītājs Andris Grafs un Rīgas Ekonomikas augstskolas "Stockholm School of Economics in Riga" profesors un Ilgtspējīgā biznesa centra direktors Arnis Sauka.

"Olainfarm" koncerna apgrozījums 2021.gadā bija 137,747 miljoni eiro, kas ir par 12,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa pieauga par 34,1% - līdz 12,712 miljoniem eiro.

"Olainfarm" nodarbojas ar gatavo zāļu formu, farmaceitisko preparātu un uztura bagātinātāju, kā arī ar ķīmisko vielu un aktīvo farmaceitisko ingredientu ražošanu. "Olainfarm" koncernā ietilpst SIA "Klīnika DiaMed", "OlainMed", SIA "Latvijas aptieka", SIA "Silvanols", SIA "Olainfarm enerģija", SIA "Farmācijas, biomedicīnas un medicīnas tehnoloģiju Kompetences centrs", SIA "Global Lux" un SIA "Tonus Elast".

"Olainfarm" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 30 079 109 eiro. Kompānijas īpašniece ir AS "Repharm" grupas māteskompānija AS "AB City".

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Elīna Maligina kopā ar Olainfarm bijušo valdes locekli nodibina jaunu uzņēmumu

Žanete Hāka, 08.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēja Valērija Maligina atraitne Elīna Maligina kļuvusi par valdes priekšsēdētāju jaundibinātam uzņēmumam SIA «MR Group», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmumu reģistrā SIA «MR Group» ierakstīta pagājušajā nedēļā, 1.aprīlī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 15 000 eiro. Uzņēmuma lielākā dalībniece ar 50% kapitāldaļu ir Elīna Maligina, viņa arī reģistrētā kā uzņēmuma patiesā labuma guvēja.

Savukārt 25% SIA «MR Group» daļu īpašniece ir Inga Liščika, kura līdz 2015. gadam bija ilggadēja zāļu ražotāja AS «Olainfarm» valdes locekle, bet no 2016. līdz 2018. gadam viņa bija padomes locekle farmācijas holdingkompānijā AS «Repharm» un ar to saistītajos uzņēmumos AS «Veselības centru apvienība» un AS «PRH Marketing Latvia».

Pārējo 25% SIA «MR Group» kapitāldaļu īpašnieks ir Marks Kordjukovs.

Jaundibinātā uzņēmuma valdē bez valdes priekšsēdētājas Elīnas Maliginas darbosies arī pārējie divi dalībnieki - Inga Liščika un Marks Kordjukovs iecelti par SIA «MR Group» valdes locekļiem. Katram no trim valdes locekļiem ir tiesības pārstāvēt SIA «MR Group» atsevišķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kritizē CFLA nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas

Db.lv, 20.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņu eksportspējīgo nozaru kompetences centru un vairāk nekā 100 uzņēmumu un organizāciju pārstāvji nosūtījuši atklātu vēstuli premjeram un ministriem par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas.

Parakstītāji uzskata, ka inovāciju un digitālās transformācijas finansējums ir izšķiroši svarīgs ekonomikas izaugsmei un sabiedrības labklājībai, un tam ir nepieciešama pušu savstarpēja uzticēšanās. Uzņēmēji zaudē uzticību ES fondu atbalsta programmām, ja CFLA tās administrē atbilstoši pašreizējās vadības stilam un uzstādījumiem: "Mēs kā nodokļu maksātāji no CFLA sagaidām komandu, kas par prioritāti izvirza principu “konsultē vispirms”, ievieš risku pārvaldības sistēmu un izmanto ES noteikumus kā ietvaru programmu veidošanai un ieviešanai, neapdraudot Latvijas tēlu un ekonomisko attīstību".

Šīs vēstules parakstītāji aicina mainīt CFLA un Finanšu ministrijas atbildīgās amatpersonas, jo CFLA ar pašreizējo vadību nespēj efektīvi īstenot inovāciju un digitālās transformācijas atbalsta programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotājs AS "Olainfarm" palielinās pamatkapitālu par gandrīz pieciem miljoniem eiro, lai nodrošinātu turpmāku produkta portfeļa attīstību un izplešanos Rietumvalstu eksporta tirgos, aģentūrai LETA pauda kompānijā.

Pēc izmaiņu veikšanas Uzņēmumu reģistrā "Olainfarm" pamatkapitāls būs 35 miljoni eiro.

Lēmums pieņemts akcionāru sapulcē.

Kompānijā skaidro, ka pamatkapitāla palielināšana ļaus "Olainfarm" veikt jaunu meitassabiedrību dibināšanu vairākos ES tirgos, kur šobrīd notiek aktīvas jauno produktu reģistrācijas, lai saskaņā ar ES medikamentu reģistrācijas un komercializācijas prasībām tos nodrošinātu pacientiem. Tāpat uzņēmums aktīvi strādā pie attīstības iespējām arī citos jaunos eksporta tirgos, piemēram, ASV un Kanādā, kā arī turpinās darbs pie arvien jaunu produktu izvērtēšanas un iekļaušanas produktu portfelī.

Vienlaikus akcionāru sapulcē "Olainfarm" padomē iecelts AS "AB City" valdes priekšsēdētājs Sergejs Korņijenko, kurš padomē apstiprināts Irinas Maliginas vietā, tādējādi pilnībā noslēdzoties pārejas periodam pēc uzņēmuma vairākuma akcionāru maiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audzis uzņēmumu komandu skaits, kuras piedalās Rīgas maratonā, lielākā daļa dalībnieku skrien, popularizējot savu darba devēju un tā vērtības.

Tet Rīgas maratonam jau reģistrējušies vairāk nekā 34 tūkstoši dalībnieku, par pāris simtiem vairāk nekā pērn šajā laikā. Reģistrācija šā gada maratonam turpināsies līdz pat 16. maijam, kā arī 17.–18. maijā t.s. Expo, taču organizatori neiesaka to atstāt uz pēdējo brīdi. 2018. gadā skriešanas pasākumā piedalījās 37 645 dalībnieki.

Jaunā statusā

Tet Rīgas maratons ir iekļuvis prestižajā Zelta zīmes (Gold Label) maratonu līgā līdzās Berlīnes, Tokijas, Ņujorkas un citiem pasākumiem; sagaidāms, ka šogad tajā piedalīsies krietni lielāks dalībnieku skaits. Šis ir vienīgais maratons Ziemeļeiropā, kam izdevies iegūt Starptautiskās vieglatlētikas federāciju asociācijas (IAAF) augstāko – Zelta kvalifikācijas zīmi un iekļauties pasaules prestižāko maratonu līgā. Tādējādi Krievijas, Skandināvijas un Baltijas valstu skrējējiem Rīga kļūst par tuvāko un vienīgo galamērķi šāda līmeņa maratonam. IAAF Zelta zīme piešķirta vien 12 maratoniem Eiropā, šādos Zelta maratonos var kvalificēties gan Olimpiskajām spēlēm, gan pasaules čempionātam, kas notiks Dohā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā vadošais farmācijas uzņēmums AS “Olainfarm” pēdējos nepilnus divus gadus visus spēkus un resursus veltījis, lai sagatavotu Rietumvalstu tirgiem piemērotu produktu portfeli, kā arī iespējami ātrāk veiktu šo produktu reģistrācijas Rietumeiropas tirgos.

Pašlaik apstiprināti jau vairāk nekā 50 jauni produkti, no kuriem 17 šogad sākts reģistrācijas process, bet vēl 20 produktiem reģistrācijas process tiks sākts 2024.gadā. 2022.gadā un 2023.gadā kopējās investīcijas jaunos produktos sasniedz 12 miljonus eiro, bet 2024.gadā plānots investēt vēl vismaz 22,25 miljonus eiro un 2025.gadā – 16,2 miljonus eiro.

“Līdz ar akcionāru maiņu pilnībā pārskatījām AS “Olainfarm” attīstības stratēģiju, nosakot mērķi kļūt par Eiropas TOP 10 farmācijas kompāniju savās terapeitiskajās grupās. Pagājuši tikai nepilni divi gadi, bet esam apstiprinājuši jau vairāk nekā 50 jaunus produktus un aktīvi sākuši reģistrācijas procesu virknē Rietumvalstu tirgu. Produktu portfelī iekļaujam patentbrīvos medikamentus, kas aptver arī mums jaunas terapeitiskās grupas, piemēram, uroloģijas, onkoloģijas un pret diabēta medikamentus. Šogad pirmo reizi “Olainfarm” vēsturē esam sekmīgi veikuši arī tehnoloģiju pārneses ražošanā četriem kardioloģijas preparātiem, ko, noslēdzoties reģistrācijas procesam, ieviesīsim pastāvīgā ražošanā tepat Latvijā. Nākamgad šis skaits pieaugs, tāpat kā mūsu investīcijas tālākā attīstībā,” norāda AS “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī nodibināta "Olainfarm" grupas meitas sabiedrība Krievijā.

AS "Olainfarm" veikusi tālākus soļus ilgtspējīgai pārdošanas izaugsmei nākotnē - februārī nodibināta "Olainfarm" grupas meitas sabiedrība Krievijā. Tās mērķis ir veicināt produkcijas reklamēšanu, noietu, tirgus izpēti un citas ar pārdošanu saistītās funkcijas, ko iepriekš nodrošināja trešās personas. Šāds solis ļaušot daudz labāk pārvaldīt tirdzniecības procesus un stingrāk kontrolēt izdevumus. Tas ir skaidrs signāls vietējiem partneriem, ka Krievijas tirgus ir "Olainfarm" grupai nozīmīgs un tai ir plāni atrasties šajā noieta tirgū ilgtermiņā, vēsta uzņēmumā.

AS "Olainfarm" provizoriskie dati par konsolidēto apgrozījumu šā gada janvārī ataino iepriekš prognozēto un sasniedza 7,6 milj. eiro, kas ir par 39% mazāk nekā iepriekšēja gada janvāri. Pārdošanas apjomi palielinājās Centrālās Āzijas un Kaukāza valstīs, Latvijā apgrozījums bija nemainīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmumu e-komercijas izrāviens - vai turpmāk ķieģeļus pirksim internetā?

Ints Krasts, SEB bankas valdes loceklis, 28.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 fons uzņēmumu e-komercijas izaugsmei 2020. gadā devis iespēju pamatīgi atsperties un sasniegt vēl nebijušus rādītājus gan Latvijā, gan Baltijā kopumā. Tie, kuri jau iepriekš izmantoja digitālus risinājumus, tagad bauda izaugsmi.

Tāpat arvien vairāk uzņēmumu šobrīd izmanto apstākļus, lai mainītos. Tomēr joprojām pastāv vairāki būtiski izaicinājumi uzņēmumiem, kas bremzēs augšupejošo līkni. Laikus tos neapzinoties, e-komercijas izaugsme var izrādīties tikai īstermiņa lēciens.

E-komercija piedzīvo būtisku izaugsmi visā Baltijā

2020. gadā e-komercijā Covid-19 dēļ bija vērojama spēcīga izaugsme, taču visticamāk tā varētu nebūt paliekoša vidējā termiņā, bet iezīmēs ilgtermiņa virzību uz tālāku, mērķtiecīgāku attīstību. SEB jaunākais e-komercijas pētījums liecina, ka 2020. gadā Baltijā e-komercijas īpatsvars mazumtirdzniecībā pārsniegs 10%. Savukārt līdz 2024. gadam Baltijā e-komercijas īpatsvars pieaugs līdz 12% un tā sastādīs gandrīz 30% no mazumtirdzniecības izaugsmes jeb absolūtos skaitļos apjoms augs par 1,2 miljardiem eiro, sasniedzot 3 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru