Skaistums glābs pasauli

Autors: Aldis Zelmenis
2017. gada 08. decembris plkst. 6:19

Range Rover Velar ir satriecoši skaists autobūves mākslas darbs, kas izrotās ikviena bagātnieka autoparku

Pēc izmēriem un satura šis impozantais SUV vāģis startēs tajā pašā līgā, kur ir zināmi tādi modeļi kā Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3, Porsche Macan, kā arī radniecīgais Jaguar F-Pace. Abus britus vieno tas, ka automobiļu pamatā ir izmantota viena un tā pati šasija, vienīgi ar atšķirīgiem piekares regulējumiem. Atšķirības zīme ir arī Range Rover Velar lakoniskais un dinamiskais eksterjera dizains. Kristāltīras virsbūves plūdlīnijas iegūšanai Range Rover Velar veidotāji no virsbūves ir pat atļāvušies aizvākt tradicionālos durvju rokturus. Kopējot superdārgo sporta auto modi, Range Rover Velar tie būs izbīdāmi ar elektropiedziņas palīdzību. Ne tikai šis efektīgais triks, bet Velar eksterjera un interjera vizuālo dotumu kopums neizdzēš sajūtu, ka elegantais sērijveida auto vēl aizvien ir konceptauto statusā. Bravo!

Range Rover Velar ir tikai bagātu ļaužu iekāres objekts. Piemēram, askētiskākais Velar ar 180 ZS jaudīgu divu litru četrcilindru dīzeli, bet jau ar greznu standartaprīkojumu maksās, sākot no 61 000 eiro. Ikviens nākamais pakāpiens uz augšu, vai tas attiektos uz lepnāku komplektāciju vai cita motora izvēli, prasīs plašāk atvērt maku. Starp citu, motoru būs vēl vairāk nekā Jaguar F-Pace. Četrcilindru motorizācijas programma bez 180 ZS dīzeļa paredz vēl 240 ZS dīzeļversiju, kā arī divu litru tilpuma 250 un 300 ZS augstas veiktspējas benzīnmotorus. «Smago artilēriju» pārstāvēs V6 dīzelis ar 300 ZS lielu jaudu un V6 benzīnmotors ar 380 ZS. Milzīgs Velar ieguvums ir digitalizētais salons. Visa pamatā ir Touch Pro Duo informācijas un izklaides sistēma ar diviem 10,2 collu lieliskas izšķirtspējas skārienjutīgiem ekrāniem, visbeidzot trešais digitālais ekrāns būs pilota acu priekšā. Jāatzīst, ka lietošanā tie ir gana ērti, ja neskaita to, ka visus trīs ekrānus vadīs viens procesors, tāpēc itin bieži vēlamās darbības notiks ar dažu sekunžu aizturi.

Visu auto apskatu Skaistums glābs pasauli lasiet 8. decembra laikrakstā Dienas Bizness.