Transports un loģistika

«SkyEurope» uzsāks jaunus lidojumu maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 05.02.2004

Jaunākais izdevums

Zemo izmaksu lidsabiedrība SkyEurope Airlines plāno, uzsākot vasaras lidojumu plānu (28.03.2004), veikt piecus jaunus lidojumu maršrutus, proti, 4x nedēļā uz Amsterdamu, 3x nedēļā uz Romu, 6x nedēļā uz Varšavu, 3x nedēļā uz Barselonu un 1x nedēļā uz Maljorku. Līdz ar to lidsabiedrība savā lidojumu tīklā būs iekļāvusi jau 18 Eiropas pilsētas. 2003. gadā SkyEurope tika papildinājusi savu floti ar trīs Boeing 737-500 un piecām Embraer 120 lidmašīnām. Tāpat lidsabiedrībā strādājošo skaits tika palielinājies no 50 personām 2002. gada beigās līdz vairāk kā 200 personām 2003. gada beigās. Savā darbības pirmajā gadā SkyEurope, proti, 2002. gadā apkalpoja 60 000 pasažierus, bet 2003. gadā jau vairāk kā 171 000 pasažierus. Lidsabiedrības apgrozījums sasniedza 13,1 miljonus eiro, kas ir 11% vairāk nekā gadu iepriekš. 2004. gada sezonā lidsabiedrība plāno apkalpot 815 000 pasažieru un sasniegt apgrozījumu 60 miljoni eiro apmērā. Īpaši palielinot austriešu pasažieru skaitu un mērķtiecīgi veikt paplašināšanos Vidus- un Austrumeiropas virzienā, kā arī izveidot vēl vienu bāzes vietu Viduseiropas telpā, iespējams Polijā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«SkyEurope» tagad var rezervēt arī caur «Amadeus» rezervēšanas sistēmu

Aivars Mackevics [email protected], 11.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Eiropas Savienības paplašināšanos Centrāleiropas vadošā zemo izmaksu lidsabiedrība SkyEurope Airlines, ar nolūku paplašināt savu sasniedzamību un tirdzniecības markas atpazīstamību ārpus saviem līdzšinējiem tirgiem, palielina realizācijas kanālu skaitu un tagad biļešu rezervāciju šai lidsabiedrībai var veikt arī caur Amadeus rezervēšanas sistēmu. Lai paplašinātu komerciālo un mārketinga sasniedzamību ārpus saviem līdzšinējiem tirgiem, SkyEurope ir izvēlējusies pievienoties Amadeus sistēmai, ļaujot 60 000 ceļojumu aģentiem, kas saistīti ar šo globālo rezervēšanas sistēmu, rezervēt vietas SkyEurope lidmašīnās. No bāzēm vietām Polijā un Slovākijā, SkyEurope lido uz 18 galamērķiem Eiropā, ieskaitot Franciju, Spāniju, Vāciju, Itāliju, Šveici, Nīderlandi un Lielbritāniju. SkyEurope izpilddirektors Kristians Mandls atzīmē, ka ceļojumu aģenti var rezervēt sēdvietas caur SkyEurope interneta mājas lapu, tomēr iesaistoties globālajā rezervēšanas sistēmā, var iegūt daudz vairāk rezervāciju, piedāvājot ceļojumu aģentiem vienkāršāku un izmaksu ziņā efektīvāku rezervēšanas procesu, kas ir pilnībā integrēts viņu ikdienas pārdošanas un tarifikācijas sistēmā. SkyEurope pievienojas gandrīz 500 lidsabiedrībām (daudzas no tām ir zemo izmaksu lidsabiedrības), kas pašreiz ir pieejamas caur Amadeus. Pretēji sabiedrībā pastāvošajam uzskatam, ka zemo izmaksu pārvadātāji neizplata savas aviobiļetes caur globālajām rezervēšanas sistēmām, pašreiz 21 no pasaules 62 zemo izmaksu pārvadātājiem par vienu no saviem realizācijas kanāliem ir izvēlējušies Amadeus. „Amadeus pieder spēcīga tirgus daļa daudzās no valstīm, uz kurieni lido SkyEurope,” atzīst Amadeus Mārketinga un pārdošanas daļas direktors Deivids Doktors. Tādā veidā palīdzot lidsabiedrībām iegūt lielāku pasažieru skaitu ar zemām mārketinga izmaksām. Zemo izmaksu lidojumu pārvadātāji arvien vairāk raugās uz Amadeus kā papildus izplatīšanas kanālu, kura vadošās tirgus pozīcijas sniedz tiem lielāku pieeju ceļojumu aģentiem un korporācijām pasaules mērogā. Par SkyEurope un Amadeus:SkyEurope ir Centrālās Eiropas vadošā zemo izmaksu lidsabiedrība ar bāzēm Vīnē, Bratislavā, Varšavā un Kosicē. SkyEurope tika dibināta 2002.gadā un tās maršruti savieno 18 galamērķus 12 valstīs. SkyEurope organizē lidojumus ar 13 lidmašīnām un plānots, ka 2004.gadā tā pārvadās vairāk nekā 1 miljonu pasažieru. Starp SkyEurope akciju īpašniekiem ir Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka un ABN-Amro. Savukārt, Amadeus ir vadošā globālā rezervēšanas sistēma un tehnoloģiju nodrošinātāja, apkalpojot pasaules ceļojumu un tūrisma industriju mārketinga, pārdošanas un izplatīšanas kanālu jomā. Tās daudzpusīgi aptverošie globālās rezervēšanas sistēmas datu apstrādes centri apkalpo 61 000 ceļojumu aģentu un vairāk nekā 11 000 lidsabiedrību pārdošanas biroju, kopā aptuveni 300 000 pārdošanas punktus vairāk nekā 210 pasaules tirgos. Caur globālo rezervēšanas sistēmu Amadeus ceļojumu aģenti un lidsabiedrību biroji var veikt rezervācijas vairāk nekā 95% no pasaules lidsabiedrību sēdvietām. Globālā rezervēšanas sistēma tāpat arī nodrošina pieeju 51 000 viesnīcām, 50 auto nomu uzņēmumiem, arī prāmju, dzelzceļa, kruīzu, tūroperatoru un apdrošināšanas uzņēmumiem. Amadeus galvenā mītne atrodas Spānijas galvaspilsētā Madridē un uzņēmuma akcijas kotējas Madrides, Parīzes un Frankfurtes fondu biržās. Uz 2003.gada 31.decembri uzņēmuma ieņēmumi bija 1 929 miljoni eiro un peļņa sastādīja 158,4 miljonus eiro. Uzņēmums kopā nodarbina 5000 darbiniekus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas aviokompānija flyLAL ar agresīvu cenu politiku nolēmusi ielauzties Latvijas aviotirgū, tādējādi saasinot konkurenci.

Aviosabiedrība flyLAL-LithuanianAirlines, jau sākot ar 30. martu, uzsāks lidojumus no Rīgas uz Viļņu, tādējādi piedāvājot Latvijas klientiem plašas iespējas caur Viļņas lidostu nokļūt 14 dažādos galamērķos Rietumeiropā, kā arī Maskavā un Kijevā. Lielākā daļa galamērķu tieši pārklājas ar Latvijas aviokompānijas airBaltic reisiem, radot tiešās konkurences apstākļus starp abām aviokompānijām. Abām aviokompānijām jau ir sīvas konkurences apstākļi Viļņas lidostā, kur airBaltic 2006. gadā izspieda Lietuvas nacionālo aviokompāniju no līderpozīcijām. Vēl 2005. gadā Lietuvas aviokompānija pārvadāja 40.4% visu Viļņas lidostas pasažieru, bet airBaltic vien 25%, savukārt jau 2006. gadā attiecība bija 28.7% pret 32.49% par labu airBaltic. 2007. gadā šī starpība pieauga - 36.1% pret 27.6% par labu airBaltic. «Varbūt par ne visiem 100%, bet nosacīti to, protams, varat saukt arī par mūsu atbildes gājienu,» ienākšanu Rīgā komentē flyLAL ārējo sakaru direktors Ļutaurs Tarabrins (Liutauras Tarabrinas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» paplašina vasaras sezonā lidojumu plānu

Aivars Mackevics [email protected], 21.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada 27. marta līdz 29. oktobrim stāsies spēka airBaltic vasaras sezonas lidojumu saraksts, kurā ir paredzētas izmaiņas lidojumu grafikā, trīs jaunu tiešo lidojumu uzsākšana, kā arī iekšzemes lidojumu atklāšana uz Liepāju. Vasaras sezonā airBaltic no Rīgas kopumā veiks 26 tiešos lidojumus, bet no Viļņas - 11. airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē vasaras sezonas lidojumu saraksta izmaiņas: “Vasaras sezonā airBaltic pasažieri noteikti pamanīs ievērojamas izmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar lidojumu skaita pieaugumu, trīs jaunu maršrutu atklāšanu - uz Barselonu, Minheni un Parīzi. Domāju, ka nozīmīgs notikums būs arī airBaltic lidojumu uzsākšana uz Liepāju, kas uztverams kā pilotprojekts iekšzemes gaisa satiksmes attīstībā. Mēs ceram, ka mūsu pasažieri pozitīvi novērtēs visas šīs izmaiņas un tas veicinās aviopasažieru skaita pieaugumu uz un no Latvijas, kā arī uz un no Lietuvas.” Vasaras sezonā galvenās izmaiņas lidojumos no Rīgas būs saistītas ar lidojumu skaita palielināšanu, piemēram, uz Helsinkiem un Tallinu līdz šim veikto divu lidojumu vietā airBaltic vasaras sezonā veiks trīs lidojumus katru darba dienu. airBaltic uz Pēterburgu lidos sešas reizes nedēļā katru dienu, izņemot sestdienas, bet uz Dublinu - piecas reizes nedēļā. Savukārt uz Stambulu airBaltic vasaras sezonā palielina reisu skaitu līdz trīs reisiem nedēļā līdzšinējo divu reisu vietā. Vasaras sezonā airBaltic uzsāks četrus jaunus tiešos lidojumus no Rīgas. Neilgi pirms vasaras sezonas sākuma, 24. martā airBaltic uzsāks tiešos lidojumus uz Barselonu, kas tiks veikti trīs reizes nedēļā. airBaltic sāks tiešos lidojumus uz Minheni, kas tiks veikti četras reizes nedēļā sākot no 27. aprīļa. Pirmais reiss uz Parīzi būs sestdien, 30. aprīlī un tiks veikts trīs reizes nedēļā. Savukārt, aprīlī airBaltic uzsāks pirmo iekšzemes lidojumu uz Liepāju. Sakarā ar AVRO RJ -70 tipa lidmašīnu izņemšanu no airBaltic flotes šī gada 4. martā, vairākos maršrutos AVRO RJ -70 lidmašīnu vietā tiks izmantotas Boeing 737 - 500 tipa lidmašīnas. Turpmāk no Rīgas uz Kijevu, Oslo, Briseli, Stokholmu, Berlīni, Štutgarti un Vīni airBaltic lidos ar Boeing 737 -500 tipa lidmašīnām. Vasaras sezonā, sākot no maija, airBaltic atsāks tiešos lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem divas reizes dienā, bet pārtrauks lidojumus uz Ķelni. Tāpat vasaras sezonā airBaltic veiks divus reisus dienā uz Tallinu, bet uz Kopenhāgenu - trīs reisus dienā līdzšinējā viena reisa vietā. Sākot no 16. maija, airBaltic veiks lidojumus no Viļņas uz Dublinu katru dienu, līdzšinējo trīs reisu vietā. Savukārt uz Minheni airBaltic no Viļņas nodrošinās sešus lidojumus nedēļā. Pārējos airBaltic maršrutos gan no Rīgas, gan Viļņas vasaras sezonā nav paredzētas nekādas izmaiņas salīdzinājumā ar ziemas lidojumu sarakstu. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Skyeurope Airlines» atver savu otro bāzes vietu Polijā

Aivars Mackevics [email protected], 13.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skyeurope Airlines atver otro pieturvietu Polijā Slovākijas lidsabiedrība Skyeurope Airlines septembra beigās, Krakovā atvērs savu otro bāzi Polijā. Sākotnēji no turienes būs satiksme ar Amsterdamu, Londonu, Milānu, Parīzi un Romu. „Mūsu klātbūtne Varšavā un Krakovā ir tikai sākums tālākam paplašinājumam Polijā”, tā ir izteicies Skyeurope vadītājs Alain Skowronek. Biļešu cenas vienā virzienā būs sākot no 25 eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic oktobrī pāriet uz ziemas sezonas grafiku

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic šī gada 26. oktobrī sāks piedāvāt lidojumus saskaņā ar ziemas sezonas grafiku, kas turpināsies līdz pat 2009. gada 28. martam. Aviokompānija piedāvās četrus jaunus maršrutus, kā arī palielinās lidojumu skaitu deviņos maršrutos. Ziemas sezonā airBaltic piedāvās 49 maršrutus no Rīgas un 14 maršrutus no Viļņas.

Ziemas sezonā airBaltic piedāvās četrus jaunus maršrutus no Rīgas – uz Amsterdamu (Nīderlande, katru dienu), uz Hannoveri (Vācija, piecas reizes nedēļā), uz Tamperi (Somija, divas reizes dienā), kā arī uz Dubaiju (Apvienotie Arābu Emirāti, divas reizes nedēļā), Db.lv informē Jānis Vanags, Starptautiskās lidostas Rīga A/S Air Baltic Corporation Korporatīvo komunikāciju viceprezidents.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks: „Ņemot vērā pieaugošo pieprasījumu, mēs atvērsim jaunus maršrutus un palielināsim lidojumu skaitu. airBaltic patlaban piedāvā lidojumus uz teju 50 galamērķiem, savukārt kopumā no lidostas Rīga var nokļūt vairāk nekā 60 galamērķos. Tāpēc arvien biežāk cilvēki no Igaunijas un Lietuvas izvēlas lidot caur Rīgu.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«SkyEurope» izveido piekto bāzi Prāgas lidostā

Aivars Mackevics [email protected], 20.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumeiropas zemo izmaksu lidsabiedrība SkyEurope izveido jauno bāzi Prāgas lidostā, no kurienes plāno atklāt septiņus maršrutus – un Amsterdamu, Barselonu, Romu, Milānu, Neapoli, Parīzi un Nicu. Aviolīnijas uzsāks darbību ar šī gada 10. aprīli. Citas SkyEurope lidostu bāzes atrodas Budapeštā, Bratislavā, Krakovā un Varšavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Skyeuropa Airlines» pārņem pirmo «Boeing B-737-700»

Aivars Mackevics [email protected], 23.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi pēc savas dibināšanas zemo izmaksu lidsabiedrība Skyeurope Airlines savā īpašumā pārņēmusi jauno B-737-700 tipa lidmašīnu. Līdz 2007.gada beigām floti ir plānojams papildināt vēl ar 16 jaunām lidmašīnām. Patlaban Skyeurope Airlines īpašumā jau ir 16 lidmašīnas, kuras apkalpo 65 maršrutus starp 37 pilsētām 20 Eiropas valstīs. Dislokācijas vietas šai lidsabiedrībai ir Bratislavā, Budapeštā, Krakovā, Varšavā un Prāgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Polijas gaisa satiksmes tirgu sagaida paplašināšanās

Aivars Mackevics [email protected], 08.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas gaisa satiksmes tirgū pirms iestāšanās Eiropas Savienībā vēl ir gaidāma liberalizācija. Uzsākot 2004. gada vasaras lidojumu plānu (marta beigās) tiek paredzēts, ka būs vairāk lidojumu piedāvātāju un lidojumu maršrutu. Tā, piemēram skandināvu lidsabiedrība SAS ir paziņojusi, ka palielinās savu lidojumu skaitu uz Poliju par 40%. Tai skaitā palielinot arī lidojumu skaitu maršrutā Kopenhāgena – Danciga un atverot jaunu lidojumu līniju Kopenhāgena – Krakova. Iestājoties ES, Polija rēķinās ar starptautisko sadarbības kontraktu palielināšanos un jaunu lidojumu līniju atklāšanu. Eksperti prognozē, ka pasažieru skaits varētu palielināties par vienu piekto daļu. No 1999. gada līdz 2002. gadam pasažieru skaits ir palielinājies ik gadu par 7,3%. Saglabājoties pozitīvajai 2003. gada tendencei, 2004. gadā varētu sasniegt septiņus miljonus pasažieru gadā, turpretī optimisti nosauc pat 8,5 miljonus pasažieru gadā. Polijas lielākā lidsabiedrība LOT vēlas palielināt esošo lidojumu maršrutu startu skaitu, kā arī plāno uzsākt lidojumus starp Štetinu – Minheni, Varšavu – Dublinu, Varšavu – Venēciju. Tāpat plānots ir arī biežāk nekā līdz šim veikt lidojumus uz Barselonu, Madridi, Tallinu un Odesu. Patlaban netiks veidoti citi lidojumu maršruti uz Rietumeiropu, jo vietu noslogojums lidmašīnās sasniedz tikai 60%. Lidsabiedrība British Airways plāno palielināt lidojumu skaitu no Londonas uz Krakovu līdz piecām reizēm nedēļā, turpretī lidsabiedrība KLM vēlas trīs reizes nedēļā veikt lidojumus no Amsterdamas uz Varšavu. Poļu pirmā lēto lidojumu lidsabiedrība Air Polonia no vasaras sezonas sāks piedāvāt lētos lidojumus uz Londonu, Madridi, Parīzi, Romu un Atēnām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrībai Skyeurope Airlines februāris ir bijis veiksmīgs

Aivars Mackevics [email protected], 14.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006.gada februārī Skyeurope Airlines, vadošā Centrāleiropas zemo izmaksu lidsabiedrība, kopumā pārdevusi 145 000 biļetes. Salīdzinoši ar iepriekšējā gada februāri, pārdoto biļešu skaits ir pieaudzis par 71,9%, sēdvietu noslodzes faktors palielinājies par 8,9%, sasniedzot 75,1%. No 2005.gada 27.februāra Varšavas un Vīnes biržās figurējošā lēto lidojumu lidsabiedrība Skyeurope Airlines, nodrošina lidojumus uz 37 pilsētām 65 maršrutos, kurus apkalpo 12 lidmašīnas. Sākot ar aprīli, arī Prāga pievienojas jau esošajām dislokācijas pilsētām: Bratislavai, Budapeštai, Krakovai un Varšavai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 krīzē apturēto un samazināto lidojumu skaita dēļ pērn Latvijā mainījusies civilās aviācijas drošuma risku struktūra, palielinoties atgadījumiem, kas varētu būt saistīti ar civilās aviācijas personāla nepietiekamu lidojumu pieredzi.

Tā secināts valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) publicētajā Lidojumu drošuma pārskatā par 2020.gadu.

2020.gadā palielinājies navigācijas kļūdu izraisīto atgadījumu skaits civilajā aviācijā, kas pērn apsteidza iepriekšējo gadu otro visbiežāko kategoriju - sadursmes ar putniem. CAA navigācijas kļūdu salīdzinoši lielo skaitu skaidro ar to, ka lidojumu apkalpēm, veicot ievērojami mazāk lidojumu, ir nepietiekama prakse (gan pārvietojoties pa lidlauka peronu, gan lidojumu laikā), kas izraisa biežākas kļūdas navigācijā.

2019.gadā tika ziņots par 81 atgadījumu, kas saistīts ar navigācijas kļūdu, kamēr pērn - par 82 šādiem atgadījumiem, neskatoties uz to, ka kopējais lidojumu skaits lidostā "Rīga" 2020.gadā (35 591 lidojumi) ir ievērojami mazāks salīdzinājumā ar 2019.gadu (87 007 lidojumi).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tallinas lidosta: Ryanair lidojumu skaita samazināšanas dēļ lidostā vilki negaudos

Gunta Kursiša, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēc ziņām, ka Ryanair samazinās lidojumu skaito no Tallinas, varētu būt radies iespaids, ka lidostā ziemā svilpos vējš un gaudos vilki, lidojumu skaits no Tallinas lidosta šoziem, salīdzinot ar pagājušo ziemas sezonu, pieaugs par trešdaļu, citējot lidostas paziņojumu raksta Baltic-Course.com.

«Pēc ziņām par zemo cenu aviokompānijas Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Tallinas lidostas radās iespaids, ka šoziem Tallinas lidostā tukšumā svilpos vējš un gaudos vilki. Tomēr tā pilnīgi noteikti nav taisnība,» norādīja lidostas komunikāciju speciālists Lauris Linnamāe (Lauri Linnamae), uzsverot, ka no lidostas lidojumu skaits, gluži pretēji, šoziem palielināsies.

Tāpat kā pagājušajā gadā, šogad no Tallinas lidojumus veiks 13 aviācijas kompānijas. Pērn tās veica lidojumus uz 30 galamērķiem, bet šogad lidos 29 maršrutos. Februārī Estonian Air uzsāks lidojumus uz Gēteborgu, un sākot no marta aviokompānija veiks lidojumus uz Londonu, tādējādi kopumā palielinot vienā nedēļā veikto lidojumu skaitu par 35%, salīdzinot ar pērno gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair Latvija ir ceturtais straujāk sarūkošais tirgus pēc lidojumu skaita samazinājuma, šodien raksta Dienas bizness.

No aviācijas analītikas portāla anna.aero apkopotajiem datiem izriet, ka, salīdzinot ar 2011. gada vasaru, šogad Ryanair no Rīgas lidostas veiks 21 lidojumu nedēļā mazāk. Salīdzinājumam Igaunijā lidojumu skaits sarucis tikai par sešiem, bet Lietuvā, kur Ryanair ir lielākais gaisa pārvadātājs ar 43% tirgus daļu, lidojumu skaits vasarā pieaugs par septiņiem nedēļā. Pēc šiem datiem sanāk, ka Latvija ir Ryanair ceturtais straujāk krītošais tirgus uzreiz aiz Marokas (37 lidojumi mazāk), Īrijas (par 31 lidojumu mazāk) un Apvienotās Karalistes (25 lidojumi mazāk). Lielākais lidojumu skaita pieaugums ir Spānijā – 167, Ungārijā – 141 un Itālijā – 113. Jāpiebilst, ka gan Spānijā, gan Ungārijā šī gada sākumā bankrotēja vietējās lidkompānijas Spanair un Malev, bet Ryanair nekavējās ar jaunu savu bāzu izveidošanu šajās valstīs. Tomēr jautājums par Ryanair lidojumu skaita samazināšanu no Rīgas jāskatās kompleksi: pirmkārt, Ryanair stiprā pozīcija Lietuvā atņem pasažierus Rīgai, otrkārt, jo stiprāka un straujāk augoša nacionālā aviokompānija, šajā gadījumā airBaltic, jo tā pievelk arvien vairāk citu aviokompāniju Rīgai, tāpēc ka augošs tirgus ir interesants visiem aviopārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«EasyJet» atpaliek no «Ryanair»

Aivars Mackevics [email protected], 21.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākas zemo izmaksu lidsabiedrības ziņo par zemāku satiksmes pieaugumu martā, nekā iepriekš. Tas saistīts ar pērnā gada Lieldienām, kas iekrita marta mēnesī. Tirgus līderis Ryanair martā pārdevis 3 miljonus biļešu (+ 17%), savukārt easyJet 2,8 miljonus (+ 7,1%). Tikai Skyeurope lidsabiedrība ziņo par ievērojamu pieaugumu, + 62,3%, kas atbilst 180 000 pārdotajām biļetēm. Zemo izmaksu lidsabiedrību flotes un maršrutu tīkls ieņem iespaidīgas dimensijas. Ryanair pieder 103 lidaparātus, kas lido uz 325 galamērķiem no 115 lidostām. EasyJet pieder 113 lidaparāti, kas lido uz 267 galamērķiem no 75 lidostām. Tam pretī Skyeurope lidsabiedrības īpašumā ir tikai 16 Boeing B-737 tipa lidmašīnas, kas veic reisus no 38 lidostām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bratislavas lidosta gūst peļņu no zemo izmaksu lidsabiedrības klātbūtnes

Aivars Mackevics [email protected], 24.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovākijas galvaspilsētas Bratislavas lidostā ievērojami palielinājies pasažieru skaits, pateicoties zemo izmaksu lidsabiedrības Skyeurope Airlines klātbūtnei. No šī gada janvāra līdz septembrim pasažieru skaits salīdzinājumā ar 2003. gada attiecīgo laika periodu ir palielinājies par 91%, sasniedzot 70 000. Jāatzīmē, ka netālu no izlidošanas termināla ir izveidota apsargāta automašīnu stāvvieta, ko lidsabiedrības Skyeurope pasažieri var izmantot bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieļauj iespēju šogad Latvijas gaisa telpā pirmo reizi vadīt vairāk nekā 300 000 lidojumu

LETA, 30.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgās AS «Latvijas gaisa satiksme» vadīto lidojumu skaits Latvijas gaisa telpā šogad pirmo reizi varētu sasniegt 300 000, sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

«Mūsu pēdējo gadu rezultāti ir ļoti labi. Taču es uzreiz uzsvēršu, ka mūsu ekonomiskie rādītāji nav svarīgākie - galvenais mūsu uzdevums ir nodrošināt drošu gaisa satiksmi. Tādēļ svarīgi ir tas, ka mēs izpildām visus drošības rādītājus. Tikai tad seko ekonomiskie rādītāji,» teica Tauriņš.

Viņš norādīja, ka pagājušajā gadā «Latvijas gaisa satiksme» vadīja 292 475 lidojumus, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, turklāt arī 2019.gada pirmā pusgada rezultāti ir labi - «Latvijas gaisa satiksmes» vadīto lidojumu skaits gada pirmajā pusē pieaudzis par 5,8%, sasniedzot 145 167.

«Mēs domājam, ka līdz gada beigām pārsniegsim 300 000 lidojumu slieksni, kas būs rekords. No vienas puses, tas ir saistīts ar to, ka palielinās lidojumu skaits kā tāds. Taču, no otras puses, es gribu uzsvērt, ka mums ir sīva konkurence ar mūsu kaimiņiem, un lidsabiedrības efektīvāko ceļu izvēlas, izvērtējot virkni faktoru. Tiek ņemts vērā ne tikai taisnākais ceļš un laika apstākļi, bet arī lidojumu drošība un ekonomiskie apsvērumi. Uz to norāda kaut vai tas, ka šā gada pirmajos piecos mēnešos lidojumu skaits Latvijas gaisa telpā ir palielinājies straujāk nekā Lietuvā un Igaunijā,» stāstīja Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā «Rīga» un Liepājas starptautiskajā lidostā pirmajā pusgadā kopā apkalpoti 3,563 miljoni pasažieru, kas ir par 9,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina valsts aģentūras «Civilās aviācijas aģentūra» (CAA) apkopotie dati.

2019. gada pirmajos sešos mēnešos Latvijas starptautiskajās lidostās kopumā apkalpoti 3 563 189 pasažieri un 43 155 lidojumi salīdzinājumā ar 3 251 023 pasažieriem un 40 117 lidojumiem pērn šajā pašā laika posmā.

Vairāk nekā 45% apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu uzrādījusi starptautiskā lidosta «Liepāja». Pērn pirmā pusgada laikā lidosta ir apkalpojusi 4205 pasažierus, turpretim šā gada pirmajos sešos mēnešos lidostā apkalpoti jau 6104 pasažieri. Būtiskais pasažieru skaita pieaugums skaidrojams ar to, ka nacionālā aviosabiedrība «airBaltic» ar šā gada 31. martu no trīs līdz piecām reizēm nedēļā palielinājusi regulāro lidojumu skaitu uz un no Liepājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic vasarā atklās jaunus maršrutus uz Skandināviju un Palangu Lietuvā

Vēsma Lēvalde, Db, 16.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic 2009. gada vasaras sezonā, kas sāksies 2009. gada 30. martā, papildinās savu maršrutu tīklu no Rīgas ar trīs jauniem galamērķiem – Līdšēpingu Zviedrijā, Palangu Lietuvā un Trumsi Norvēģijā.

Tiešos lidojumus uz Līdšēpingu Zviedrijā airBaltic veiks katru dienu ar Fokker 50 lidmašīnu, un tā ilgums būs 1 stunda un 40 minūtes. Vienvirziena biļetes cena būs no LVL 25, ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Palanga kā jauns galamērķis vēl nenozīmē, ka lidojumi uz Liepāju netiks atjaunoti, jo pilnu vasaras sezonas lidojumu sarakstu kompānija vēl nav apstiprinājusi, Db informēja airBaltic komunikāciju nodaļā. Iespējams, ka pilns lidojumu grafiks būs zināms 2009. gada janvāra beigās.

Savukārt tiešos lidojumus uz Trumsi Norvēģijā aviokompānija nodrošinās trīs reizes nedēļā – otrdienās, piektdienās un svētdienās. airBaltic lidojumu veiks ar Boeing 737-500 lidmašīnu, un tā ilgums būs 2 stundas un 35 minūtes. Vienvirziena biļešu cena būs no LVL 35 ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jārēķinās ar lielu konkurenci aviokompāniju starpā, mazo Baltijas tirgu, risku sadalīšanu spēlētāju starpā

To atzina Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) dalībnieki diskusijā par pasažieru pārvadājumiem un tūrismu.

Nākotnes izaicinājums Rīgas lidostai ir tālsatiksmes lidojumu galamērķu nodrošināšana, norāda LAD. Saskaņā ar starptautiskā aviācijas statistikas un konsultāciju uzņēmuma OAG datiem, par tālsatiksmes lidojumu galamērķiem no Rīgas lidostas prioritārie tirgi, kur varētu būt stabils pasažieru plūsmas pieprasījums un kas varētu veicināt lidsabiedrību interesi par regulārās gaisa satiksmes uzsākšanu no Rīgas, ir ASV, Ķīna un Kanāda (primāri Ņujorka, Pekina un Toronto). Tā kā tālsatiksmes attīstībai nepieciešama laba savienojamība reģionālajā lidojumu tīklā, svarīgi, lai airBaltic būtu sadarbības partneris, kas varētu nodrošināt tranzīta pasažieru plūsmu tālajos maršrutos. Tālajos savienojumos ieinteresēta ne tikai lidosta. Piemēram, Rīgas brīvostai tie noderētu, attīstot galvaspilsētu kā kruīza sākuma ostu un galamērķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

easyJet samazina izmaksas ar LIDO OC

, 19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansa Systems ceturtdien, 19. jūnijā paziņoja, ka Eiropas ceturtā lielākā aviokompānija easyJet no 2008. gada oktobra sāks izmantot Lido Operāciju centru (LIDO OC) visu lidojumu plānošanai, Db.lv informē kompānijas preses dienests.

LIDO OC lidojumu plānošanas sistēma dos iespēju aviokompānijai optimizēt savu lidojumu maršrutus, samazināt degvielas patēriņu un nodrošināt ievērojamu izmaksu ietaupīšanu ar sekojošām lietām:

* Ņemot vērā satiksmes plūsmas ierobežojumus (TFR) – sarežģītus noteikumus, kas nodrošina vienmērīgu gaisa satiksmes plūsmu;

* Ietaupot dispečeru laiku un darbu līdz ar automātisku noteikumu pārbaudi katrā maršrutā;

* Ņemot vērā laika prognozi lidojuma laikā, lidojuma ilgumu, degvielas patēriņu un izmaksas, lai plānotu vislabāko maršrutu;

“Pēdējā laika naftas cenu pieaugums ir atstājis dramatisku iespaidu uz Eiropas aviācijas industriju. Rezultātā, easyJet veic virkni pasākumu, lai samazinātu izdevumus un uzlabotu degvielas efektivitāti. Mēs izvēlējāmies LIDO OC un TFR moduli, jo tas palīdzēs optimizēt maršrutus, kurus veic mūsu modernā un ekonomiskā flote, kā arī izveidot efektīvu un dinamisku lidojumu plānošanas procesu izmaksu samazināšanai. Turklāt, jaunā sistēma ir ievērojami ekonomiskāka, jo uzlabos dispečeru darbu un palielinās resursus tālākai izaugsmei. Efektīvs process un vislabākais resursu izlietojums ir pamats mūsu biznesa modeļa panākumiem,” skaidro easyJet pārstāvis Kors Vriesvijks (Cor Vrieswijk).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair pārvadāto pasažieru skaits uz un no Baltijas valstīm pārsniedzis desmit miljonus. Lidsabiedrības desmit miljonais pasažieris ceļojis no Kauņas uz Līdsu, informē aviokompānija.

Ryanair desmit miljonie pasažieri bijuši četrus gadus veci Lietuvas dvīņu - Armands un Raimands Pupsis, kas ar vecākiem devās uz Līdsu. Dvīņi un viņu vecāki saņēmuši lidsabiedrības lidojumu kuponus, bet pārējiem pasažieriem, kas lidojuši uz Līdsu, piedāvāta svētku kūka.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība darbību Baltijas valstīs uzsāka 2004. gada oktobrī Rīgā. Pašlaik aviokompānija no Baltijas lido 50 maršrutos un kopumā pārvadājusi 5,8 miljonus pasažieru uz un no Latvijas, 3,6 miljonus uz un no Lietuvas un 500 tūkstošus uz un no Igaunijas. Tāpat Ryanair Baltijas lidostās ar darbu nodrošina 10 tūkstošus cilvēku, informē aviokompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vasarā palielinās lidojumu skaitu uz Amsterdamu

Gunta Kursiša, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic vasaras sezonā sola palielināt lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli.

Lidojumu skaits maršrutā Rīga – Amsterdama no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā tiks palielināts līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā.

Tāpat lidojumu skaits no septiņiem līdz 12 pieaugs arī maršrutā Rīga – Brisele.

«Beniluksa valstis aviokompānijai ir ļoti nozīmīgi tirgi. Palielinot lidojumu skaitu uz Amsterdamu un Briseli, airBaltic uzlabos piedāvājumu gan vietējiem pasažieriem, gan tiem, kuri ceļo caur Rīgu tranzītā,» norāda airBaltic izpilddirekotrs Martins Gauss.

Jau vēstīts, ka nacionālā lidsabiedrība vasaras sezonā apņēmusies palielināt lidojumu skaitu uz Austriju, Vāciju un Šveici. airBaltic palielinās lidojumu skaitu maršrutā Rīga - Vīne no septiņiem lidojumiem nedēļā pērn vasaras sezonā līdz 12 lidojumiem nedēļā šajā vasaras sezonā. Lidojumi tiks nodrošināti sadarbībā ar aviokompāniju Austrian Airlines. Lidojumu skaits maršrutā Rīga - Cīrihe pieaugs no sešiem līdz septiņiem lidojumiem nedēļā, savukārt lidojumu skaits maršrutā Rīga - Minhene pieaugs no septiņiem līdz 12 lidojumiem nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valdība ierobežo aviosatiksmi ar Baltkrieviju

Db.lv, 26.05.2021

Paužot atbalstu Lukašenko režīma opozicionāriem un represētajiem, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, kur izvietoti Pasaules čempionāta hokejā dalībvalstu karogi, Baltkrievijas oficiālais karogs aizstāts ar Baltkrievijas vēsturisko sarkanbalto karogu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdienas vakarā noteica ierobežojumus Baltkrievijā reģistrētiem aviopārvadātājiem izsniegt lidojumu atļaujas un līdz ar to ielidot Latvijas gaisa telpā un izmantot Latvijas lidostas, informē Satiksmes ministrijā (SM).

Tāpat Latvijas gaisa kuģiem tiek ierobežotas tiesības izmantot Baltkrievijas gaisa telpu un lidostas. Lēmums stājas spēkā nekavējoties.

Šādi lēmumi valdības sēdē pieņemti, reaģējot uz Baltkrievijas varas iestāžu rīcību, pārtverot un piespiedu kārtā nosēdinot Minskas lidostā Eiropas Savienības aviokompānijas "Ryanair" civilo pasažieru gaisa kuģi, izvērtējot aviācijas drošības iestāžu rīcībā esošo informāciju un atsaucoties Ārlietu ministrijas iniciatīvai.

Valdības lēmumā noteikts arī, ka Latvijas lidostās netiek apkalpoti citu valstu gaisa kuģi, kas lidojuma maršrutā izmanto Baltkrievijas gaisa telpu.

Tas nozīmē, ka SM apturēs lidojumu atļauju Baltkrievijas aviosabiedrībai "Belavia" un neizsniegs neregulāro lidojumu atļaujas Baltkrievijas pārvadātājiem. Tāpat tiks apturēta "airBaltic" lidojumu maršruta atļauja uz Minsku.

Komentāri

Pievienot komentāru