Atzīstot uz Via Baltica pašreiz manāmo pusotras joslas transporta kustību par kļūdu, Satiksmes ministrija akcentē nepieciešamību būvēt divu braukšanas joslu ātrgaitas ceļus un automaģistrāles, šodien, 8.aprīlī, ziņo Neatkarīgā Rīta Avīze.
Kā norāda laikraksts, projektiem vajadzīgās summas ir astronomiskas, tomēr tie jau iekļauti valsts autoceļu attīstības un finansēšanas programmā 2008.–2013. gadam.
Šajā programmā kā pirmā iekļauta tā saucamās Maskavas šosejas (posms Tīnūži–Koknese) būvniecība. Kā ātrgaitas iecerēts būvēt arī Sēnītes ceļu (posms autoceļā A2 Rīga–Veclaicene), Rīgas apvedceļu (posmā Baltezers–Saulkalne), Jūrmalas apvedceļu (Priedaine–Sloka) un arī ceļu uz Jelgavu. Šiem ceļiem plānotas četras joslas.
"Via Baltica ar pusotru joslu katrā virzienā bija ļoti liela kļūda. Nebija tik lielas mašīnu intensitātes, nebija arī tik daudz naudas, taču šīs vienas joslas ietaupīšana mums nākotnē maksās ļoti daudz," atzinis arī satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
Pēc A. Šlesera teiktā, patlaban lielākās problēmas sagādājot ceļš līdz Jēkabpilij. "Vasarā braukšana ir grūta, ziemā – traģiska un bīstama. Apdzenot pagriezienos ir grūti redzēt, vai aiz divām fūrēm priekšā vēl nav trešās, tāpēc bieži vien ir avārijas. Ar šādiem ceļiem mēs vairs dzīvot nevaram, ir jābūvē jauni, ar četrām joslām," stingru pārliecību paudis ministrs.
"Pa ātrgaitas ceļiem jānodrošina pārvietošanās vismaz ar 110 km/h, uz tiem pretējās braukšanas joslas nodalītas ar konstruktīviem risinājumiem, nav iespējama ceļa krustošanās vienā līmenī, bet citu ceļu pieslēgumi ir tikai noteiktās vietās un atbilstoši aprīkoti. Savukārt automaģistrālēm nav nekādu pieslēgšanās iespēju no apkārtējām teritorijām, pa tām nebrauc pat sabiedriskais transports (protams, nekratās arī traktori, mopēdi vai sazin kas vēl), un braukšanas ātrums pa tām ir vismaz 130 km/h," informē Neatkarīgā Rīta Avīze.