„Esmu pārliecināts, ka mūsu lidosta nākotnē būs Latvijas Nokia – pārliecinošs un pasaulē atpazīstams veiksmes stāsts, kas sekmēs arī citu sektoru, piemēram, viesnīcu biznesa, attīstību,” prognozē satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
Šā gada jūnijā lidosta Rīga izsludināja starptautisku konkursu par infrastruktūras attīstību, kas paredz jaunas, mūsdienīgas lidostas ar jaunu termināli izveidi, kas būtu daudz ērtāka un pieejamāka gan vietējiem, gan ārvalstu pasažieriem. Noslēdzoties konkursa pirmajai kārtai, ir saņemti 8 pieteikumi no nopietnām starptautiskām kompānijām un konsorcijiem, no kuriem tiks izvēlēti pieci pretendenti turpmākai piedāvājumu izvērtēšanai tuvāko mēnešu laikā, bet 2009. gada sākumā plānots parakstīt līgumu ar uzvarētāju. Iecerēts, ka jau 2009. gada vasarā sāksies jaunā termināļa celtniecības darbi, kas 2011. gadā tiks pabeigti. Tiek prognozēts, ka kopējās investīcijas lidostas attīstībā sasniegs 0.5 mljrd. EUR.
Optimistisku prognozi par lidostas Rīga turpmāko attīstību paužot tikko publiskotais Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA ) pētījums, kurā atzīts, ka labvēlīgos apstākļos 25 gadu laikā lidostas pasažieru gada apgrozījums var sasniegt 20 miljonus. Reālistiskā prognoze paredz 14 miljonus apkalpoto pasažieru gadā, bet pesimistiskā – nepilnus 9 miljonus.
A. Šlesers uzsver, ka lidostai jātiecas uz to, lai 20 miljoni pasažieru gadā tiktu apkalpoti jau 2022./2024. gadā. „Laikā, kad pasaules ekonomikā visi runā par krīzi, mums ir jāizmanto visas iespējas nodrošināt strauju izaugsmi. Gan lielā interese par iespēju piedalīties lidostas attīstībā, gan šis IATA pētījums dod nopietnu signālu, ka mūsu plāni ir pareizi un pamatoti”, tā ministrs.
IATA atzīst, ka starptautiskā lidosta kļūs par svarīgu lidostu Ziemeļeiropā. Pētījumā ir norādīts, ka Latvijai ir unikāla iespēja attīstīt lidostu, ņemot vērā vēsturisko pieredzi, ģeopolitiskās robežu izmaiņas un jaunās pasaules ģeogrāfijas saskarsmi. IATA par galveno pasažieru plūsmas avotu uzskata Eiropu, Krieviju un Centrālāziju, kā arī Ziemeļamerikas un Tālo Austrumu tirgus.
Lidosta patlaban ir visstraujāk augošā lidosta Eiropā, kas ik gadu būtiski palielina pārvadājumu apjomus, atklājot arvien jaunus regulāros reisus. Nākamajā gadā nacionālā aviokompānija airBaltic vien plāno atvērt vismaz 15 jaunus reisus, taču ambiciozi plāni ir arī citām aviokompānijām. Kopumā lidostā Rīga šobrīd strādā 19 aviokompānijas.