Smeļas biznesa idejas iekšienē 

Iekšējie biznesa inkubatori un akseleratori paver iespējas uzņēmumiem rast jaunas idejas biznesa attīstībai

Anda Asere, 16.8.2016
1/3

Deniss Sazonovs (pa kreisi) un Žans Mauris

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

«Pērn ar biznesa laboratorijas eegloo palīdzību organizējām uz āru vērstu pasākumu – akadēmiju finanšu tehnoloģiju uzņēmējiem, kam startup lietas nav kaut kas pilnīgi jauns. Tomēr tik īsā laikā mazā valstī nevar atrast daudz ar finanšu tehnoloģijām un apdrošināšanu saistītu ideju, tāpēc radās šāda doma – ja gribam redzēt vairāk ar apdrošināšanu saistītu ideju, tad jāuzrunā pašu darbinieki. Izveidojām iekšējo akseleratoru – Ideju banku, kur katrs Ergo darbinieks Baltijā var pieteikt savu ideju,» stāsta Deniss Sazonovs, Ergo valdes loceklis Baltijas valstīs.

Ideju bankas rezultāti pārsniedza gaidīto – darbinieki iesniedza 99 interesantas un inovatīvas idejas no visām trim Baltijas valstīm. D. Sazonovs stāsta, ka daļa projektu bija orientēti uz biznesu – gan kompānijas iekšējiem, gan ārējiem procesiem –, bet bija arī sociālas un ar darba vidi saistītas idejas. Piemēram, viena no tām ir Ergo darbinieku bērniem izveidot bērnudārzu netālu no centrālā biroja, bet cita – iekšējā «ēnu diena», dodot iespēju darbiniekiem paskatīties, kā strādā kolēģi citās nodaļās. «Iekšējie akseleratori, manuprāt, ir kā zils okeāns. Katrā lielā kompānijā ir plašas iespējas veidot iekšējos startup projektus. Potenciāls ir milzīgs,» saka Žans Mauris, eegloo līdzdibinātājs. Viņš uzsver, ka lielas organizācijas ir gatava platforma, kam ir savi mārketinga un pārdošanas kanāli, finansējums, klientu bāze, zinoši kolēģi. Tas nozīmē, ka iekšienē radītai idejai paveras plašas iespējas tās realizācijai, kas viņa skatījumā nav salīdzināms ar to, kas iespējams «parastam» jaunuzņēmumam, ko veido divu cilvēku komanda. Vaicāts, vai iekšējais akselerators ar laiku būs pastāvīga kompānijas sastāvdaļa, D. Sazonovs spriež, ka tā varētu būt. «Tie nav teorētiski kursi, te viss notiek reālos apstākļos. Darbiniekiem tā bija interesanta pieredzes skola,» viņš vērtē.

Visu rakstu Smeļas biznesa idejas iekšienē lasiet 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums Swipe solās nākt palīgā tirgotājiem, pirmdien vēsta...

Ģimenes uzņēmums SIA Food Factory gādā par sabalansēta uztura piegādi uz darbu...

Lai gan pie grāmatvedības un IT ārpakalpojumiem uzņēmumi pamazām sāk pierast, mārketinga...

Vides simulācijas kamera, daudzfunkcionāls grāmatu plaukts, galda spēle un platforma privātstundu...

Pamanījusi brīvu nišu tirgū, Ildze Magazeina izveido bērniem domātu ergonomisku preču internetveikalu...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Kopš apdrošināšanas sabiedrības Balva maksātnespējas pasludināšanas...

Kopējais apdrošinātāju klientiem izmaksāto atlīdzību apjoms 2016. gada pirmajā pusē Latvijā,...

Apdrošināšanas sabiedrības If P&C Insurance AS Igaunijā un tās filiāļu Latvijā...

Valsts policija, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) un privātfirma...

Apdrošinātājs atlīdzinājis zaudējumus par kādai automašīnai visai kuriozā veidā...

Turpmāk apdrošināšanas sabiedrības BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemta...

Compensa Vienna Insurance Group UADB valdē notikušas izmaiņas, un Latvijas filiāles vadītāja...

Ceļojumu apdrošināšana bieži ir spontāns, pēdējā brīža pirkums, kas lielākoties...

Cilvēki aizvien aktīvāk apdrošina savus mājokļus, un, salīdzinot ar 2014. gadu, apdrošināto...