Jaunākais izdevums

15.maijā, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (VAS BKSB) risināsies sacensības Zelta mopēds, uz kurām laipni aicināti visi Latvijā un bijušās PSRS teritorijā tapušo mopēdu lietotāji un kolekcionāri.

Sacensības Zelta mopēds pirmsākumos organizēja rūpnīca Sarkanā Zvaigzne, kas kopš 1957.gada ražoja mopēdus. Pēc Padomju Savienības vadības lēmuma agrākajai Ērenpreisa velosipēdu fabrikai, ko pēc kara nacionalizēja, bija jākļūst par vienu no vadošajām rūpnīcām mopēdu ražošanā PSRS.

Gadu gaitā Sarkanās Zvaigznes produkcijas spektrs kļuva ļoti plašs: neskaitot ielas braukšanai paredzētos sērijveida mopēdus, tā ražoja arī dažādus sacīkšu mopēdus (krosa, daudzdienu un motošosejas sacensībām).

Stāsta VAS BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš: «Domāju, ka daudziem atmiņā palicis grandiozais pagājušā gada Zelta mopēda fanu festivāls Biķerniekos, kad simtiem mopēdu riņķoja pa trasi, sacenšoties gan individuāli, gan atraktīvās komandu sacensībās. Vienkārši neticams daudzums Sarkanās Zvaigznes mopēdu un to īpašnieku uz vienu dienu pārņēma visu starta-finiša taisni, izraisot neviltotu publikas un masu mediju interesi. Vieniem tā bija iepazīšanās ar svarīgu Latvijas motosporta un motobūves vēstures daļu, citiem – atkalredzēšanās un gremdēšanās atmiņās.»

Stāsta Aleksejs Popovs, seno spēkratu entuziasts un kolekcionārs: «Pirmās oficiālās Zelta mopēda sacensības notika 1976.gadā. Tās bija pozicionētas galvenokārt jaunatnes, pat bērnu auditorijai, lai jau no mazotnes radinātu pie motosporta; pēc tam veiksmīgākie varēja pāriet augstākā līmenī. Bet galvenais – tā bija masveidīga jaunatnes piesaistīšana sportam. Arī mūsdienās, kad daļa jauniešu blandās pa ielām vai nosit laiku bezdarbībā, būtu ļoti vērtīgi šo tradīciju turpināt.»

Turpinot iepriekšējo gadu aizsākto tradīciju – aktīvi piedalīties Muzeju nakts pasākumos -, arī šogad VAS BKSB kompleksā sporta bāze atvēl savu kartinga trasi tehnikas cienītāju aktivitātēm.

Jebkāda mopēda īpašniekiem paredzēti braucieni pa kartinga trasi, kā arī sacensības ar speciāli sagatavotiem mopēdiem un komandu cīņa. Lai piedalītos sacensībās, dalībniekiem būs jāiziet tehniskā komisija. Brauciena laikā obligāti jālieto ķivere, ieteicami arī ādas cimdi un potīti nosedzoši apavi. Papildus informācija: bksb.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uz ECO TEHNO muzeju nakti Rīgas Motormuzejā ar 1959. gada RAF busiņu

Aldis Zelmenis, 13.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dodies uz ECO TEHNO nakti Rīgas Motormuzejā ar 1959. gadā ražoto oriģinālo RAF busiņu!, to šā gada muzeju naktī piedāvā Rīgas Motormuzejs.

Šos pasažieru autobusus tautā sauca par koka Rafiņiem, jo tā karkass ir veidots no koka. Tas būs neparasta atgriešanās pagātnē, jo autentiskais pasažieru autobuss no iekšpuses atgādina braucošu malkas šķūnīti.

Busiņš kursēs no Strēlnieku pieminekļa uz Rīgas Motormuzeju. Braucēji apaļās stundās tiks gaidīti pie Strēlnieku pieminekļa, bet pusstundās tas no muzeja kursēs atpakaļ uz centru.

Rīgas Motormuzejs šā gada muzeju naktī (15. maijā) startēs ar devīzi ECO TEHNO, tā atbalstot Vislatvijas Muzeju nakts moto Par tīru pasauli!. Šajā naktī Rīgas Motormuzeja teritorijā tiks demonstrēti ekoloģiskie, videi draudzīgie transportlīdzekļi - retro velosipēdi, divu gadsimtu mazlitrāžas auto un CO.2 E-RACE.RĪGA jaunākās paaudzes elektromobiļi. Unikālos muzeja eksponātus un eko naktij piesaistītos transportlīdzekļus bez maksas varēs aplūkot kā muzeja pagalmā, tā iekštelpās.

Komentāri

Pievienot komentāru