Jaunākais izdevums

Arheologi, kas strādā alā nelielā britu anklāvā, uzgājuši pasaulē pirmo «restīti» (angliski: hashtag), kas šobrīd plaši tiek pielietota interneta sociālajos tīklos Twitter un Facebook.

To neandertālieši iegravējuši sienā pirms apmēram 40 tūkstošiem gadu, vēsta thelocal.es.

Cik saprotams, mūsu senči šo simbolu izmantojuši kā mākslas izpausmi.

Zinātnieki to uzskata kā pierādījumu tam, ka neandertālieši bija spējīgi domāt simboliski. «Gleznu vai griezumu radīšana alās tiek uzskatīta par izziņas posmu cilvēka attīstībā,» stāstījis viens no pētniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināta - Atjaunota tirdzniecības centru Rīga Plaza un Domina Shopping darbība

Lelde Petrāne, 18.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas tirdzniecības centriem Rīga Plaza un Domina Shopping šodien tika evakuēti cilvēki, liecina ieraksti sociālajos tīklos, kā arī pašu tirdzniecības centru un aculiecinieku sniegtā informācija. Patlaban abu tirdzniecības centru darbība ir atjaunota.

Neilgi pirms pieciem dienā t/c Domina Shopping informēja, ka ir noslēgusies Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārbaude un atcelta ārkārtas situācija. Tirdzniecības centrs turpina darbu ierastā režīmā.

Iepriekš tas informēja, ka ap plkst. 14:30 tirdzniecības centrā Domina Shopping notikusi apmeklētāju un darbinieku ārkārtas evakuācija, kas saistīta ar Valsts Policijā saņemto zvanu par sprāgstvielu. Uzreiz pēc zvana saņemšanas uz tirdzniecības centru ieradās atbildīgie dienesti, lai veiktu visas nepieciešamās pārbaudes.

Savukārt Rīga Plaza informē, ka pēc operatīvo dienestu veiktajām pārbaudēm nekādi draudi netika konstatēti, un modes un izklaides centrs Rīga Plaza darbību atsāka plkst. 18.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Cena Twitter kontam ar 1000 lietotājiem Latvijā var sasniegt 800 eiro

Sanita Igaune, Jānis Šķupelis, 04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārzemēs nav pārsteigums, kad internetā paralēli apģērbam un kosmētikai var nopirkt arī Twitter kontu un Facebook like klikšķus. Tādējādi uzņēmums dienas laikā var tikt pie Twitter konta ar prāvu sekotāju pulciņu, tikai pirms tam jānomaina konta nosaukums. Kontu pārdošana aktuāla varētu kļūt arī Latvijā.

«Ko par sevi var liecināt uzņēmuma konts vien ar pāris sekotājiem? Izklausās nenopietni, vai ne?» DB iemeslus kontu iegādei skaidro Latvijas Interneta asociācijas izpilddiretors Viesturs Šeļmanovs-Plešs. Savukārt, ja uzņēmums lietotājus cenšas piesaistīt saviem spēkiem, tad darbiniekam ir jānopūlas vaigs sviedros, taču sekotāju auditorija tādējādi būtu kvalitatīvāka, atzīmē V. Šeļmanovs-Plešs. Lai gan Latvijā Twitter kontu iegādes prakse plaši izplatīta nav, pāris gadījumu ir bijuši un sagaidāms, ka nākotnē situācija mainīsies. Dzirdēti stāsti, kad ar dažādu akciju palīdzību Twitter konts tiek popularizēts, piesaistīti lietotāji, bet pēc laika aktivitātes apstājas un tā vietā reizi nedēļā tiek ievietots reklāmas sludinājums. «Tas, ka uzņēmumi nevēlas atzīties konta iegādē, ir saprotams. Uzņēmumam gribas, lai cilvēki domā, ka sekotāji ir nevis tāpēc, ka konts ir nopirkts, bet tāpēc, ka uzņēmuma sniegtie pakalpojumi un preces ir saistošas,» neslēpj V. Šeļmanovs-Plešs. Kopumā Latvijā uzņēmumi vēl nav apzinājušies sociālo tīklu ietekmi. Lai gan dažādos topos interneta ātrumu ziņā esam līderi, taču interneta aktivitāšu vidū ar šādiem rādītājiem lepoties nevaram. Latvijā biznesa vide ir salīdzinoši kūtra uz šādu knifu izmantošanu. Rīki ir rokā, tāpēc vajadzētu tos izmantot, sacīja V. Šeļmanovs-Plešs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Protestējot pret visu šizofrēniju, kas notiek Krievijā, Impro atceļ visus šī gada ceļojumus uz Krieviju,» teikts Impro ceļojumi Twitter kontā.

Pašreizējā aktivitāte Twitter liecina, ka šī sociālā medija lietotāju vidū Impro lēmums tiek pozitīvi vērtēts.

Impro ceļojumi vadītājs Vilnis Klinovičs Db.lv apstiprināja, ka ceļojumi uz Krieviju tiek atcelti. Jautāts par šāda lēmuma pieņemšanas motivāciju, viņš norādīja - tā ir «pašcieņa».

Impro piedāvāto ceļojumu uz Krieviju īpatsvars nav bijis liels - tika plānotas sešas grupas uz tādiem galamērķiem kā Pēterburga, Baikāls un Kamčatka, tādējādi šobrīd nāksies ceļojumu atteikt 105 - 106 cilvēkiem, stāstīja V. Klinovičs.

Jēkaba aģentūras valdes priekšsēdētājs Uldis Alksnis portālam Db.lv atzina, ka Jēkaba aģentūra negrasās atcelt plānotos individuālos un grupu braucienus uz Krieviju. Viņš norādīja, ka Jēkaba aģentūra pievienojas Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijas (ALTA) aicinājumam būt par miera nesējiem caur saviem biznesa kontaktiem. «Jaukt kopā biznesu un politiku nevajag,» ir pārliecināts U. Alksnis. Viņš norādīja, ka pašlaik Jēkaba aģentūra plāno grupu braucienus uz Pēterburgu, Baikālu un Burjatiju, kā arī uz Kamčatku, tāpat tiks izpildīti arī individuālie pasūtījumi. Runājot par ceļojumiem uz Ukrainu, Jēkaba aģentūras valdes priekšsēdētājs Db.lv norādīja, ka tie šogad nav plānoti, taču tas nav tur esošās krīzes dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes "Twitter" uzņēmums otrdien iesūdzēja ASV tiesā elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" vadītājs Īlonu Masku, apsūdzot viņu "Twitter" iegādes līguma laušanā un nosaucot viņa stratēģiju par "liekulības paraugu", liecina tiesai iesniegtie dokumenti.

ASV Delavēras štatā ierosinātajā lietā "Twitter" aicina tiesu likt Maskam pabeigt "Twitter" iegādi par 44 miljardiem ASV dolāru, uzsverot, ka nekāda finansiāla kompensācija nevar labot ļaunumu, ko viņš nodarījis šim uzņēmumam.

"Maska rīcība vienkārši apstiprina, ka viņš grib aiziet no saistošā līguma, kuru viņš brīvi parakstījis, un kaitēt "Twitter" šajā procesā," teikts ierosinātajā lietā.

""Twitter" ir cietis un turpinās ciest no nelabojama kaitējuma, kas ir apsūdzētā pārkāpumu rezultāts."

"Twitter" akcijas cena nedaudz pieauga tirdzniecībā pēc biržas slēgšanas, kad kļuva zināms par ierosināto lietu.

Analītiķi uzskata, ka Maska mēģinājums atteikties no "Twitter" iegādes nostāda šo uzņēmumu ievainojamā stāvoklī kritiskā momentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autopārvadātāji 1.jūliju nodēvē par sēru dienu; krastmalā piketē ar 120 fūrēm

NOZARE.LV, 01.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadātājiem šī diena, kad tika ieviesta eirovinjete, ir sēru dienu, jo darbu zaudēs tūkstošiem nozares cilvēku, savukārt valsts šogad plānotā ieguvuma - 4,3 miljonu eiro - vietā bezdarbnieku pabalstos izmaksās krietni lielākas summas, protesta mītiņā medijiem skaidroja kravu pārvadāšanas uzņēmumu iniciatīvas grupas pārstāvis Ziedonis Apariņš.

Organizatori informēja, ka protesta akcijā piedalās ap 10% no visiem pārvadātājiem - 120 mašīnas no 60 uzņēmumiem, kuras riņķoja pa 11. novembra krastmalu, brīžiem skaļi signalizēdamas.

Apariņš, kurš ir arī SIA Taka pilnvarotais pārstāvis, skaidroja, ka patlaban kravu apjomi būtiski samazinās, līdz ar to šis nav īstais laiks ieviest papildu nodokļu slogu. To varot atlikt līdz 2016.gadam, kad nozare atdzīvosies. Viņš uzsvēra, ka transporta nozare nav tikai ostas un dzelzceļš, bet arī autopārvadājumi.

Viņš demonstrēja simbolisku atslēgu saišķi, kuru gatavojoties nodot satiksmes ministram Anrijam Matīsam (V) un kas simbolizējot atslēgas no kravas automašīnām, kuras pēc eirovinjetes ieviešanas nonāks banku plačos, jo uzņēmēji nespēs nomaksāt līzingus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Doņeckas centrā līst asinis

Gunta Kursiša, 28.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrumukrainas pilsētas Doņeckas centrā, kur vakar tika iznīcināti vismaz simts bruņoti kaujinieki, kas bija ieņēmuši lidostu, trešdien notiek apšaude. Tiek izmantoti arī ložmetēji, vēsta informācija sociālajos tīklos.

Apšaudes notiek pilsētas Kijevas un Vorošilovskomas rajonā.

«Īsāk sakot – kauja notiek visā Kijevas rajonā. Traumatoloģija, Ukrainas drošības dienests, lidosta, ogļu raktuves – visur notiek apšaudes,» liecina ieraksts mikroblogošanas vietnē Twitter.

Tāpat tiek ziņots, ka virs Ukrainas Drošības dienesta ēkas riņķo lidmašīna, kuru mēģina apšaudīt no lielkalibra ložmetējiem. To savā Twitter ierakstā apstiprina BBC žurnāliste Olga Ivšina. «Riņķo lidmašīna. Kaut kur pie Drošības dienesta ēkas darbojas lielkalibra ložmetēji. Šķiet, ka šauj debesīs,» teikts viņas ierakstā Twitter.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls "Twitter" draudējis tiesā iesūdzēt ASV sociālo tīklu lieluzņēmumu "Meta" saistībā ar tā izveidoto mikroblogošanas platformu "Threads", kas tiek uzskatīta par tiešu konkurenti "Twitter".

"Meta" dibinātājam Markam Zakerbergam nosūtītā vēstulē "Twitter" pārstāvošais advokāts Alekss Spiro apsūdz uzņēmumu komercnoslēpumu un cita intelektuālā īpašuma nelikumīgā izmantošanā, nolīgstot bijušos "Twitter" darbiniekus.

Tikmēr "Meta" preses pārstāvis Endijs Stouns ceturtdien ierakstā savā "Threads" kontā pavēstīja, ka neviens no "Threads" izstrādes komandas locekļiem nav bijušais "Twitter" darbinieks.

Taču Spiro skaidro, ka "Twitter" plāno īstenot savas intelektuālā īpašuma tiesības un norādīja uz uzņēmuma tiesībām lūgt civiltiesiskās aizsardzības līdzekļus vai tiesas nolēmumu šajā jautājumā.

Kā ziņots, ceturtdien sāka darboties platforma "Threads", un vien dažu stundu laikā pēc tās darbības sākšanas tajā reģistrējās vairāk nekā 30 miljoni lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Twitter sūdzību par Masku par pirkuma līguma laušanu tiesa sāks izskatīt oktobrī

LETA/AFP, 20.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietni "Twitter" pārvaldošā uzņēmuma sūdzību par elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" vadītāju Īlonu Masku, kurā viņš vainots "Twitter" iegādes līguma laušanā, tiesa Delavēras štatā sāks izskatīt oktobrī, otrdien paziņoja tiesnese Ketlīna Makormika.

Viņa norādīja, ka par konkrētu izskatīšanas sākuma datumu ar tiesu jāvienojas prasītājam un atbildētājam.

Maska advokāti bija pieprasījuši lietu sākt izskatīt februārī, tomēr tiesa lēmusi par labu "Twitter", kas vēlas, lai izskatīšana sāktos agrāk. "Twitter" advokāti bija lūguši lietu sākt izskatīt jau septembrī.

Savā sūdzībā "Twitter" aicina tiesu likt Maskam pabeigt tā iegādi par 44 miljardiem ASV dolāru, uzsverot, ka nekāda finansiāla kompensācija nevar labot ļaunumu, ko viņš nodarījis šim uzņēmumam.

Masks 8.jūlijā paziņoja, ka atsakās no darījuma par "Twitter" iegādi, un apsūdzēja "Twitter" maldinošu paziņojumu izteikšanā par viltus kontu daudzumu šajā platformā. Iegādes līgumu par 44 miljardiem dolāru Masks parakstīja aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV miljardieris Īlons Masks ir kļuvis par sociālā tīkla "Twitter" vienīgo direktoru pēc tam, kad viņš pabeidza "Twitter" iegādi par 44 miljardiem ASV dolāru un atlaida direktoru padomi, liecina pirmdien ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegti dokumenti.

Šajos dokumentos teikts, ka "apvienošanās pabeigšana" notikusi 27.oktobrī, kad "Masks kļuva par vienīgo "Twitter'' direktoru", savukārt visa "Twitter" direktoru padome tika atlaista.

Kad Masks aprīlī izteica sākotnējo iegādes piedāvājumu, viņš paziņoja, ka ir nodomājis pārtraukt "Twitter" akciju kotēšanu biržā, lai pēc tam varētu publiskot mazāk informācijas par uzņēmuma stāvokli.

Kad Masks jūlijā paziņoja par atteikšanos no "Twitter" iegādes darījuma, uzņēmums iesūdzēja viņu tiesā Delavēras štatā, pieprasot darījumu pabeigt.

Oktobra sākumā Masks pauda gatavību tomēr turpināt "Twitter" iegādes darījumu un nosūtīja vēstuli "Twitter" ar piedāvājumu to pabeigt. Par "Twitter" kontroles pārņemšanu tika ziņots 27.oktobrī dažas stundas pirms tiesas noteiktā termiņa, līdz kuram Maskam darījums bija jāpabeidz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV piemērojušas mikroblogošanas vietnei "Twitter" 150 miljonu dolāru (140,7 miljonu eiro) sodanaudu par lietotāju privātās informācijas izpaušanu reklāmdevējiem.

"Twitter" piekritis samaksāt sodanaudu, lai izbeigtu šo lietu.

ASV Federālā tirdzniecības komisija un Tieslietu ministrija apsūdzēja "Twitter", ka tas savācis tālruņa numurus un e-pasta adreses, ko klienti iesniedza savu kontu drošības stiprināšanai, un pēc tam ļāvis reklāmdevējiem izmantot šo informāciju peļņas gūšanai.

""Twitter ieguva datus no lietotājiem, aizbildinoties ar to izmantošanu drošības nolūkos, bet pēc tam arī izmantoja datus, lai nosūtītu lietotājiem reklāmas," norādīja ASV Federālās tirdzniecības komisijas priekšsēdētāja Lina Kāna.

Personiskā informācija, ko lietotāji nodod tehnoloģiju uzņēmumiem, un tas, kā šie dati tiek izmantoti, ir vairākkārtīgi bijis konflikta cēlonis starp regulatoriem un ietekmīgām firmām, piemēram, "Facebook" mātes uzņēmumu "Meta", "Twitter" un citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas izdevēji, arī kompānijas "Universal Music Publishing Group", "Warner Chappell Music" un "Sony Music Publishing", sūdz tiesā vietni "Twitter" par "plašiem autortiesību pārkāpumiem" pret konkrēto kompāniju mūzikas katalogiem.

Prasību Tenesī štata federālajā tiesā iesniedza 17 izdevēji, kuriem ir tiesības uz tādu mākslinieku kā Dreiks, Teilore Svifta un Adele, no vienīgā atbildētāja lietā - "Twitter" īpašnieces Īlona Maska kompānijas "X Corp" - prasot vairāk nekā 250 miljonus ASV dolāru (231 miljons eiro).

ASV Nacionālās mūzikas izdevēju asociācijas vadītājs Deivids Izrealaits paskaidroja, ka "Twitter" ir vienīgā no lielākajām sociālo tīklu platformām, kura "savā pakalpojumā pilnībā atsakās licencēt miljoniem dziesmu", lai gan labi apzinās, ka platformā "miljardiem cilvēku ik dienu mūziku noplūdina, prezentē un straumē".

Viņš apsūdzēja "Twitter" par platformas sniegšanu noplūdinātai mūzikai, ar autortiesībām aizsargātiem videoklipiem un citiem materiāliem. ASV Digitālās tūkstošgades autortiesību likums paredz, ka "Twitter" un citām sociālo mediju platformās nevar iesūdzēt tiesā par autortiesību pārkāpumiem saistībā ar lietotāju augšupielādētu saturu, ja platformas cenšas dzēst autortiesības pārkāpušo materiālu un soda lietotājus, kas pārkāpj autortiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV miljardieris Īlons Masks ir pārņēmis kontroli pār sociālo tīklu "Twitter" un atlaidis tā vadītājus, ceturtdienas vakarā ziņoja ASV mediji.

Masks atlaida "Twitter" galveno izpilddirektoru Paragu Agravalu, kā arī uzņēmuma galveno finanšu pārzini un tā juridiskās politikas, uzticības un drošuma vadītāju, ziņoja laikraksts "Washington Post" un telekanāls CNBC, atsaucoties uz vārdā nenosauktiem avotiem.

Agravals bija vērsies tiesā, lai liktu Maskam ievērot "Twitter" iegādes darījuma nosacījumus.

Par "Twitter" kontroles pārņemšanu tika ziņots dažas stundas pirms tiesas noteiktā termiņa, līdz kuram Maskam bija jāpabeidz šī sociālā tīkla iegādes darījums 44 miljardu ASV dolāru vērtībā.

Masks ceturtdien paziņoja, ka pērk "Twitter", lai sekmētu veselīgas debates par plašu ideju loku un stātos pretī tendencei, kad sociālie mediji sašķeļas partejiskos "atbalss kambaros".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnā sparā turpinās ASV kompāniju iepriekšējā ceturkšņa peļņas paziņošanas sezona. Sociālo mediju uzņēmums "Twitter" spējis iepriecināt savus investorus paziņojot, ka pirmo reizi vēsturē tā ienākumi ceturksnī pārsnieguši apaļa miljarda ASV dolāru atzīmi (pieaugums par 11%).

Sajūsma bija vērojama arī akciju tirgū, un pieejamā informācija liecina, ka "Twitter" akcijas cena šīs ceturtdienas tirdzniecības sesijas sākumā varētu tikt tirgota aptuveni par 8% dārgāk. Jāteic, ka "Twitter" akcija cena kopš pagājušā gada sākuma pieaugusi par 11% (neskaitot šīs ceturtdienas potenciālo veikumu).

Tas nav daudz, ja salīdzina gan ar kopējo ASV akciju tirgu, gan citiem tehnoloģiju milžiem. Piemēram, "Facebook" akcijas cena kopš pagājušā gada janvāra palielinājusies uz pusi (un kopējā ASV akciju tirgus - gandrīz par trešo daļu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Masks: Twitter pirms masveida atlaišanām bija atlikuši "četri mēneši, ko dzīvot"

LETA--DPA, 13.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajam tīklam "Twitter" bija atlikuši "četri mēneši, ko dzīvot", pirms tika veikta darbinieku masveida atlaišana, trešdien intervijā britu raidsabiedrībai BBC paziņoja "Twitter" īpašnieks Īlons Masks.

Masks apstiprināja, ka kopš uzņēmuma nonākšanas viņa īpašumā ir atlaisti apmēram 80% darbinieku, bet uzstāja, ka bija nepieciešams samazināt izmaksas, lai glābtu "Twitter" no bankrota.

Sniedzot interviju BBC "Twitter" galvenajā birojā Sanfrancisko, Masks sacīja, ka šī sociālo mediju platforma "tērēja naudu tā, it kā tā būtu izgājusi no modes", pirms viņš pārņēma šo uzņēmumu.

"Ir problēma - kompānija grasās bankrotēt, ja mēs nekavējoties nesamazinām izmaksas. Šādā situācijā nav runa par rūpēšanos vai nerūpēšanos [par darbiniekiem]. Ja viss kuģis nogrimst, tad darba nav nevienam," sacīja Masks.

Viņš atzina, ka pēc uzņēmuma pārņemšanas tajā bijusi "negatīvas naudas plūsmas situācija" trīs miljardu dolāru apmērā, un "Twitter" bija atlikuši "četri mēneši, ko dzīvot".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Masks atradis jaunu Twitter vadītāju, kura sāks strādāt sešu nedēļu laikā

LETA--AP, 12.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Īlons Masks ceturtdien paziņoja, ka ir atradis jaunu vadītāju sociālā tīkla "Twitter" uzņēmumam "X Corp." un ka tā ir sieviete, kas sāks strādāt apmēram sešu nedēļu laikā.

Masks pērnā gada rudenī nopirka "Twitter" un kopš tā laika vada šo uzņēmumu, bet uzstāj, ka viņš nav šī uzņēmuma pastāvīgais ģenerāldirektors.

Masks ceturtdien publicētā tvītā paziņoja, ka viņš turpmāk būs uzņēmuma izpildu priekšsēdētājs un galvenais tehnoloģiju pārzinis.

Masks jau pusgadu ir sacījis, ka plāno atrast jaunu vadītāju Sanfrancisko bāzētajam "Twitter".

Novembra vidū dažas nedēļas pēc "Twitter" nopirkšanas par 44 miljardiem ASV dolāru Masks pavēstīja tiesai Delavēras štatā, ka viņš negrib būt nevienas kompānijas vadītājs. "Es paredzu samazināt savu laiku "Twitter" un laika gaitā atrast kādu citu, kas vadītu "Twitter"," toreiz sacīja Masks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milzīgais informācijas apjoms ir radījis situāciju, kad viss lietotājam interesējošais saturs nav izlasāms un apskatāms uzreiz. Lai neko nepalaistu garām, Twitter ir izveidojis jaunu fukciju - grāmatzīmes. Tas nodrošinās iespēju privāti saglabāt dažādus ierakstus, kas nebūs redzami citiem konkrētā Twitter konta administratoriem. Tas vēl nav viss - ir ieviesta arī jauna «dalīšanās» (share - angļu val.) ikona, kas katru ierakstu piedāvās saglabāt grāmatzīmēs, dalīties ar to vēstulē Twitter vai citos kanālos.

Twitter lietotāju ziņu lentas ir pārpildītas ar dažādiem ierakstiem un saitēm, kas nereti lasītāju «aizved» tālāk uz saturu ar gariem rakstiem, videoklipiem vai kustīgiem GIF attēliem. Jauno grāmatzīmes funkciju iespējams parocīgi lietot, lai saglabātu tiešraides video ierakstus to atskaņošanai vēlāk. Video satura saglabāšana ir īpaši svarīga, jo šāds saturs tiek veidots arvien biežāk, taču nereti pārvietošanās vai aizmirstu austiņu dēļ to nav iespējams noskatīties uzreiz. Tas pats attiecas arī uz garākiem rakstiem, lai tos netraucēti izlasītu ērtā brīdī.

Twitter nemitīgi pēta lietotāju paradumus, un izskata katru pieprasījumu pēc labākas lietojamības. Grāmatzīmes ir viens no tiem jauninājumiem, kas tiek ieviests saskaņā ar lietotāju vēlmēm. Lietotāji vēlas saglabāt jautājumus, lai uz tiem atbildētu vēlāk, kā arī dalīties ar ierakstu dažas stundas vai pat dienas vēlāk pēc tā ievietošanas. Tāpēc grāmatzīmes būs tik noderīgas. Un jā, būs iespēja sūtīt informāciju tiešajos ziņojumos ārpus Twitter, bet tieši no šīs informācijas platformas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Komentārs: Twitter plāno gūt iespaidīgu peļņu, tirgojot lietotāju datus

Boriss Ļusins, Baltic International Bank Aktīvu individuālās pārvaldīšanas un brokerpakalpojumu pārvaldes vadītājs, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku speciālisti, kuri ikdienā sniedz klientiem aktīvu pārvaldīšanas un brokerpakalpojumus, vienmēr tur roku uz pulsa – seko līdzi notikumiem finanšu un vērtspapīru tirgos, analizē tirgus tendences un prognozē to turpmāko attīstību, lai nodrošinātu klientu investīciju portfeļu drošību un pastāvīgu ienesīgumu. Šajā procesā mēs nereti saskaramies ar faktiem un tendencēm, kas varētu būt interesanti ne tikai mūsu klientiem, bet arī plašākai auditorijai.

Sekojot līdzi un analizējot tirgu tendences, man vienmēr šķiet interesanti dažādus datus un faktus aplūkot plašāk, nekā tas būtu nepieciešams tiešo darba pienākumu veikšanai. Piemēram, sekojot līdzi uzņēmumu akciju cenu līkņu dinamikai, iespējams izdarīt secinājumus ne tikai par konkrēta uzņēmuma vērtības svārstībām atkarībā no tā peļņas vai citiem nozīmīgiem faktoriem, bet arī par sabiedrības noskaņojuma, dzīvesveida vai pat fundamentālu vērtību maiņu.

Tādējādi interesants šķiet sociālā tīkla Twitter Inc. paziņojums, ka, lai gan šā gada trešajā kvartālā šī uzņēmuma ieņēmumi pazeminājušies par 4% līdz 590 miljoniem ASV dolāru, ieņēmumi no reklāmas samazinājušies par 8% un operacionālie zaudējumi bijuši 17,5 miljoni eiro, šis uzņēmums nākamajā ceturksnī plāno strādāt ar iespaidīgu peļņu – no 220 līdz 240 miljoniem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter vadītājs Džeks Dorsijs pirmdien paziņoja par augstākā līmeņa vadības reformām laikā, kad uzņēmums saskaras ar rentabilitātes problēmām un drūmām izaugsmes perspektīvām.

Dorsijs paziņoja, ka Twitter pametīs tehnoloģiju nodaļas vadītājs Alekss Reters, produktu vadītājs Kevins Veils, mediju direktore Keitija Stentone un cilvēkresursu nodaļas viceprezidents Skips Šipers.

Noliedzot iepriekš medijos izplatītu maldīgu informāciju, Dorsijs norādīja, ka šie cilvēki izvēlējušies uzņēmumu pamest.

Viņš pavēstīja, ka šo reformu ietvaros Twitter izpilddirektors Adams Brains un galvenais tehnoloģiju direktors Adams Mesingers uzņemsies papildu pienākumus.

Twitter tīrie zaudējumi pērnā gada trešajā ceturksnī samazinājās līdz 132 miljoniem dolāru, salīdzinot ar 175 miljoniem dolāru attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajam medijam Twitter nespējot palielināt lietotāju skaitu, atkāpies tā izpilddirektors Diks Kostolo, kurš nodevis varu atpakaļ kompānijas līdzdibinātājam Džekam Dorsijam.

Oficiāli Kostolo amatu pametīs 1.jūlijā un amatā, kuru apmēram pusotru gadu ieņēma Kostolo, atgriezīsies Dorsijs, paziņojis uzņēmums.

«Nākotne pieder Twitter, lielā mērā pateicoties Dika Kostolo ieguldījumam un redzējumam,» preses relīzē norādīja Dorsijs.

«Mums ir lielisks jaunu produktu un iniciatīvu klāsts, kuru mēs piedāvāsim tirgum, un es sagaidu, ka mēs turpināsim īstenot savu stratēģiju,» skaidroja Dorsijs.

Viņš pavēstījis, ka vadīs uzņēmumu, kamēr atradīsies kāds, kurš varētu ilgtermiņā aizvietot Kostolo.

Kostolo paliks Twitter valdē un Dorsijs turpinās vadīt arī mobilo finanšu transakciju kompāniju Square, kuru viņš līdzdibināja 2009.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnē "Twitter" ir gaidāma daudzu darbinieku atlaišana, sevišķi tad, ja miljardieris Īlons Masks pabeigs darījumu par šī uzņēmuma iegādi par 44 miljardiem ASV dolāru, ceturtdien ziņoja laikraksts "Washington Post".

Masks, runājot ar investoriem par gaidāmo "Twitter" iegādes darījumu, ir sacījis, ka plāno likvidēt apmēram trīs ceturtdaļas šī uzņēmuma darbavietu, atstājot nedaudz vairāk par 2000 darbiniekiem.

Pat ja Maska "Twitter" iegādes darījums izgāztos, šī uzņēmuma plāns līdz nākamā gada beigām samazināt darbiniekiem izmaksājamo algu apjomu par apmēram 800 miljoniem dolāru novestu līdz tam, ka tiktu atlaisti aptuveni ceturtdaļa darbinieku.

Personāla samazināšana Sanfrancisko bāzētajā kompānijā, domājams, kaitēs šīs sociālā tīkla platformas spējai iegrožot agresīvus ierakstus vai saglabāt datu drošību, rakstīja "Washington Post", atsaucoties uz intervijām un dokumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6.jūlijā sākusi darbību ASV sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātā mikroblogošanas platforma "Threads", kas tiek uzskatīta par tiešu konkurenti "Twitter".

ASV sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātajā mikroblogošanas platformā "Threads" vien dažu stundu laikā pēc tās darbības sākšanas reģistrējušies jau vairāk nekā desmit miljoni lietotāju, ceturtdien paziņoja "Meta" dibinātājs Marks Zakerbergs.

"Threads" sācis darboties 100 valstīs, un pagaidām darbosies bez reklāmām.

"Desmit miljoni lietotāju septiņās stundās," savā oficiālajā "Threads" kontā raksta Zakerbergs.

Kontus jau izveidojušas tādas slavenības ka Dženifera Lopesa, Šakira un Hjū Džekmens, kā arī mediji, tai skaitā "The Washington Post" un "The Economist".

"Threads" ir saistīta ar "Meta" platformu "Instagram", un par "Thread" lietotājiem automātiski kļuvuši divi miljardi "Instagram" lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter ienākumi nedaudz pārspējuši analītiķu prognozes, taču investori aizvien ir satraukušies par kompānijas spēju piesaistīt vairāk lietotāju. Jaunākie dati liecina, ka Twitter mēneša aktīvo lietotāju skaits ir 320 miljoni, kas ir tāds pats rādītājs kā iepriekšējā ceturksnī.

Ziņa par lietotāju skaita saglabāšanos esošajā līmenī veicināja akcijas pārdošanu, taču pēc tam šī tendence beidzās.

Twitter arī nespēja pārspēt investoru gaidas par ieņēmumiem – tie sasniedza 710 miljonus dolāru un bija tieši tik, cik prognozēja eksperti. Ienākumu prognoze esošajam ceturksnim ir zemāka nekā gaidīts.

Twitter vadītājs Džeks Dorsijs, kurš pērnā gada oktobrī atgriezās vadītāja amatā nespēja nomierināt investoru bažas par kompānijas izaugsmi. Kad viņam tika vaicāts, kā viņš spēj sadalīt laiku Twitter un mobilo maksājumu kompānijai, kurā viņš ir līdzdibinātājs – Square Inc, viņš uzsvēris, ka viņam ir grafiks, kuram viņš seko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla "Twitter" jaunais vadītājs Īlons Masks otrdien paziņoja, ka šī sociālā tīkla platforma iekasēs astoņus ASV dolārus mēnesī par lietotāju kontu verifikāciju.

Viņš apgalvoja, ka jaunā nodeva atrisinās "Twitter" problēmas ar viltus kontiem un troļļiem, kā arī radīs jaunu ienākumu avotu šim uzņēmumam.

Par kontu verifikācijas nodevu paziņots dažas dienas pēc tam, kad pasaules bagātākais cilvēks Masks vienpersoniski pārņēma kontroli pār "Twitter", pabeidzot tā iegādi par 44 miljardiem dolāru.

"Varu tautai! "Blue" par astoņiem dolāriem mēnesī," tvītoja Masks, pieminot sociālā tīkla maksas abonēšanas pakalpojumu "Twitter Blue".

Saskaņā ar jauno plānu maksas abonenti saņems "Twitter" zilo atzīmi, kas liecina par verificētu autentisku kontu. Pašlaik šāda iespēja tiek piedāvāta tikai sabiedriski pazīstamām personām, un Masks šo pieeju nosauca par "kungu un zemnieku sistēmu".

Komentāri

Pievienot komentāru