Jaunākais izdevums

Akcijas «Redzi? Neredzu!» ietvaros autovadītāji ziņo par aizaugušām ceļazīmēm, luksoforiem un norādēm, informē autoklubs LAMB.

Patlaban fotogrāfijas no dažādām Latvijas vietām iesūtījuši desmit autovadītāji.

Viens no svarīgākajiem akcijas mērķiem ir norādīt atbildīgajām amatpersonām par aizaugušu ceļazīmju, luksoforu un norāžu atrašanās vietām, un sekot līdzi, vai atbildīgie dienesti novērš šos satiksmes drošības apdraudējumus, informē LAMB.

Akcijas ietvaros cerēts atvieglot autovadītāju, tostarp arī ārvalstu autotūristu orientēšanās spējas pilsētās, mazināt iespēju neapzināti pārkāpt ātruma ierobežojumu, kuru nosaka «neredzama» zīme, kā arī glābt autovadītājus no satiksmes negadījuma riska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Vai nākotnē autovadītājs būs lamuvārds?

Latvijas Automoto biedrības prezidenta Jura Zvirbuļa viedoklis par velojoslu izveidi Rīgas centrā, 11.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši 50 gadi un pienācis 2064.gads. Veselīgs dzīvesveids, it īpaši dabai draudzīgais velotransports dominē Latvijā, un par laikiem, kad ielas piepildīja automašīnas atceras vien vecāka gadu gājuma pilsoņi. Bērniem par auto kā par draudu sabiedrībai māca vienā programmas sadaļā kopā ar narkomānijas ļaunumu un atomieroču postu.

Visi brauc ar riteņiem, ugunsdzēsēji traucas ar velocisternām, policisti vajā noziedzniekus ar superbaikiem. Prezidents cēli pārvietojas ar kroņa Ērenpreisu, deputātiem, ministriem, augstiem ierēdņiem - visiem, kam pienākas dienesta transports, normatīvajos aktos ir noteikts savs riteņa veids, citam «šosejnieks», lai paspētu uz valdības sēdi, citam «kalninieks», lai tiktu pie vēlētājiem novados. Tomēr visizplatītākais ir parastais ielas velosipēds. Vairs nav neviena kardioloģijas centra, jo sabiedrība ir tik vesela, ka neviens vairs ar sirdskaitēm neslimo. Savukārt acīgie žurnālisti seko, lai kāds neapzinīgs deputāts, aizbraucis uz lauku mājām, neizdzen no garāžas noslēpto un laikus metāllūžņos nenodoto autiņu. Šādā pārkāpumā pieķertam politiķim, mandāts būtu jānoliek nekavējoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gājēju pārejas bieži ir pastiprinātas bīstamības elements satiksmes infrastruktūrā, un tieši uz pārejām notiek negadījumi ar traģiskām sekām. Līdz ar to pāreju pārbūve un sakārtošana atbilstoši mūsdienu drošības prasībām ir aktuāla nepieciešamība, un tai jābūt starp valsts prioritātēm satiksmes drošības jomā, norādīja Latvijas Automoto biedrībā (LAMB).

LAMB prezidents Juris Zvirbulis skaidro, ka šodienas Čaka ielas traģēdija notika uz regulējamas gājēju pārejas, tātad varot secināt, ka luksofors ielas otrajā pusē vēl nav drošības garants un katram satiksmes dalībniekam - gan gājējam, gan autovadītājam - ir jābūt uzmanīgam un jāpārliecinās par situāciju uz ceļa, neskatoties uz luksoforā degošās gaismas krāsu.

Pieredzējuši autovadītāji pārliecinoties, vai uz pārejas nav aizkavējies kāds sirmgalvis vai bērns, bet gājējs ir īpaši uzmanīgs, ja ielas šķērsošanas laikā iedegas sarkanā gaisma. Turklāt atbilstoši izmaiņām satiksmes noteikumos regulējamu gājēju pāreju drīkst šķērsot braucot arī riteņbraucējs, kura parādīšanās uz pārejas var būt pilnīgi negaidīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai drons izvilks no stagnācijas?

Juris Zvirbulis - Autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvijas satiksmes drošībai nav tie optimistiskākie laiki, bojāgājušo skaits uz ceļiem, salīdzinot ar aizvadīto gadu, nesamazinās, esam ES traģiskā reitinga beigu daļā, un nekas neliecina par drīzumā gaidāmu strauju pozitīvu izrāvienu, tādēļ jau sen ir pienācis laiks kopā ar tradicionālajiem un jau pārbaudītajiem risinājumiem sākt izmantot inovatīvas tehnoloģijas.

Kad 2017. gadā Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē Latvijas Automoto biedrība (LAMB) aicināja izvērtēt tālvadības gaisa kuģu jeb dronu iespējamo iesaisti satiksmes monitoringā Latvijā, ieraudzījām ne vienu vien vīpsnājošu skatienu vai neticībā sarautu pieri. Neskatoties uz skeptiķu šaubām, šobrīd drons, kā ceļu satiksmi uzraugošs vai citus svarīgus uzdevumus veicošs aprīkojums, pasaulē kļūst arvien populārāks. Tas spēj fiksēt agresīvus un satiksmes drošībai bīstamus manevrus, piemēram, traukšanos ar nesamērīgi lielu ātrumu un bravūrīgu apdzīšanu, kas kaitina lielāko autovadītāju daļu, kā arī apdraud satiksmes dalībnieku veselību. Tieši ar dronu palīdzību iespējams fiksēt negaidīta sastrēguma izveidošanos, palīdzēt no tā izvairīties un pildīt citas satiksmes drošību uzlabojošas funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Divreiz pieaudzis pieprasījums pēc auto tehniskās palīdzības apdrošināšanas

Db.lv, 03.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties gada tumšākajiem un aukstākajiem mēnešiem, divas reizes palielinājies pieprasījums pēc automašīnu tehniskās palīdzības apdrošināšanas, liecina Tele2 dati.

Iemesli tam ir arī tehnisko negadījumu skaita pieaugumus, jo saskaņā ar Latvijas Automoto biedrības (LAMB) sniegto informāciju, piemēram, pēdējo divu dienu laikā, kad Latvijā notiek intensīva snigšana, par 25% palielinājies automašīnu transportēšanas pieteikumu skaits, kas saistīts gan ar akumulatora bojājumiem, gan ar transportlīdzekļa noslīdēšanu no ceļa.

“Pašreizējā situācija ir visai klasiska, jo, mainoties gada laikiem un laika apstākļiem, palielinās dažādu tehnisko negadījumu skaits automašīnām. Piemēram, pēdējā mēneša laikā, saskaņā ar LAMB informāciju, tehniskās palīdzības pieteikumu skaits ir pieaudzis par 78%. Tas ir saistīts ne tikai ar automašīnu noslīdēšanu no ceļa un izvilkšanu no grāvja, bet arī problēmām ar riepām, elektroniku un durvju slēdzenēm, kas aizsalst un nobloķējas. Šādās situācijās automašīnu vadītāji ne vienmēr spēj tikt galā saviem spēkiem, tādēļ izmanto iespēju izsaukt tehnisko palīdzību uz ceļa,” atzīst “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu vadītājs Zemgus Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LAMB: Deglava tilta slēgšana ir labs uzskates līdzeklis, kas notiek Rīgā, ja nav izstrādāta alternatīva mobilitāte

Žanete Hāka, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkrētā situācija ar Deglava tiltu demonstrē, kur varam nonākt, ja ilgstoši nerūpējamies par nozīmīgu satiksmes mezglu drošību, portālam DB sacīja LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

«Deglava tilta slēgšanas ietekme uz satiksmes plūsmu un lielie sastrēgumi ir labs uzskates līdzeklis, kas notiek Rīgā, ja nav izstrādāta alternatīva mobilitāte, kurā bez automašīnām ir iekļauts plašs veloceliņu tīkls, pārdomāti sabiedriskā transporta maršruti, vilciena mērķtiecīga iekļaušana pilsētas kopējā transporta sistēmā, drošas velo stāvvietas pie vilcienu stacijām vai sabiedriskā transporta galapunktos un citi mobilitātes un infrastruktūras veidi, kas rosinātu satiksmes dalībniekus mainīt savas pārvietošanās metodes un paradumus,» norāda J. Zvirbulis.

«Šobrīd jau aizmirstas ir progresīvās idejas un dārgie pētījumi par stāvparku tīkla izveidi. Arī šī ir iespēja mazināt sastrēgumus pilsētā, jo autovadītāji atstātu mašīnās stāvparkos, lai tālāk brauktu ar sabiedrisko transportu,» viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, tāpat kā citur pasaulē, elektroskrejriteni uzskata par izaicinājumu satiksmes drošībai. Lielākā daļa jeb 82% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka elektroskrejriteņi rada risku drošai satiksmei, informē Satiksmes ministrija.

Arī pasaulē tiek meklēti labākie risinājumi, kas katrā valstī ir atšķirīgi un tas ir jāņem vērā ceļotājiem, kas plāno pārvietoties ar skrejriteni ārvalstīs.

Satiksmes ministrijas tiešsaistē veiktajā aptaujā 82% respondentu norādījuši, ka elektroskrejriteņi rada papildu riskus satiksmes drošībai, savukārt 65% iedzīvotāju neuzskata elektroskrejriteni par drošu pārvietošanās līdzekli. Aptaujas rezultāti liecina, ka sabiedrības attieksme pēdējo divu gadu laikā nav būtiski mainījusies, jo 2019. gada pavasarī Latvijas Automoto biedrības (LAMB) veiktajā aptaujā 87% iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskatīja par draudu satiksmes drošībai.

Vienlaikus, palielinoties elektroskrejriteņu popularitātei, arvien vairāk iedzīvotāju raugās pozitīvi uz šī pārvietošanās līdzekļa iegādi un izmantošanu. Aptuveni 36% aptaujāto norādīja, ka jau izmanto vai arī plāno iegādāties elektroskrejriteni, un tas ir ievērojami vairāk nekā LAMB veiktajā aptaujā divus gadus atpakaļ, kad aptuveni 20% respondentu atzina, ka apsver šādu pārvietošanās iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Visām automašīnām tehniskās apskates laikā ir jāpārbauda, vai odometri it «tīri» vai «sagriezti»

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis, 14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta direktīva, kas paredz ieviest dalībvalstīs reālu atbildību par odometru rādījumu viltošanu, daudziem jo daudziem autovadītājiem gan Latvijā, gan citur ES mazinātu risku mazlietota spēkrata vietā iegādāties krietni nobrauktu darba zirgu, kas prasa neplānotus ieguldījumus un apdraud satiksmes drošību. Mūsu valstī, kur auto vidējais vecums ir aptuveni 12 gadi, kas par 40% pārsniedz ES vidējo rādītāju, šis likumdošanas jauninājums varētu būt īpaši svarīgs, jo bez jau minētajiem riskiem mazāka būtu iespēja ievērojami pārmaksāt, pērkot spēkratu.

Domājams, Latvijā nav iespējams sastapt autovadītāju, kurš nebūtu dzirdējis par odometru «sagriešanu» jeb uzrādītā nobraukuma ļaunprātīgu samazināšanu ar mērķi piekrāpt nākamo pircēju. Tomēr no likumdošanas viedokļa līdz šim nav bijis iespējams vērsties pret ļaunprāšiem, jo nav normatīvā akta, kas atbildību paredzētu. Ja auto pārdod juridiska persona fiziskai personai, tad talkā var nākt Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, bet, ja viens otram pārdod fiziskas personas, tad palīdzēt var tikai veselais saprāts un pieredze. Izrādās no likumdošanas viedokļa odometrs automašīnai ir tikpat vajadzīgs cik velokompjūters ritenim. Turklāt arī tehniskās apskates laikā secinot, ka gada laikā nobraukums ir samazinājies, piemēram, par 100 000 km, nekādas sankcijas nedraud, jo izmaiņas var pamatot ar gada laikā nomainītu paneli, kurā odometrs ir iestrādāts. Lietotam odometram, kurš remonta rezultātā uzstādīts, ir cits rādījums, un tas nav aizliegts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) ir apturējis zīmola Nestle Purina Petcare France kaķu barības Purina Pro Plan opti – light low fat rich in turkey ar partijas numuru 6358091101 (derīguma termiņš 06.2018.) un zīmola Dr.Clauder solution for pets Gmbh suņu barības Sensitive adult lamb&rice ar partijas numuru 151 (derīguma termiņš 31.05.2019.) izplatīšanu, jo tajās konstatēts karbamīds.

Barības partiju izplatīšana apturēta un paņemti paraugi atkārtotai izmeklēšanai. Kad tiks saņemti analīžu rezultāti, dienests lems par turpmāko rīcību.

Kopumā laboratoriskai izmeklēšanai uz Dānijas laboratoriju (Fødevarestyrelsens Laboratorie Aarhus), kas iepriekš izmeklēja arī uzņēmumā Tukuma straume ražotās barības paraugus, tika nosūtīti pieci dažādu ražotāju suņu un kaķu barības paraugi.

Laboratorija testēšanu veica, izmantojot nevis vienu metodi kā uzņēmuma Tukuma straume gadījumā, bet divas metodes. Vienā gadījumā karbamīda saturs tika noteikts, mērot optisko blīvumu pie 420 nanometru (nm) viļņu garuma, bet otrā gadījumā tas tika noteikts, mērot optisko blīvumu pie 435 nm viļņu garuma.

Komentāri

Pievienot komentāru