Lai diskutētu par iespējām, kā efektīvāk novērst satiksmes drošībai bīstamas situācijas dažādās vietās Rīgā, vakar, 15. aprīlī Satiksmes ministrijā tikās speciāla darba grupa, informēja Satiksmes ministrija.
Darba grupu veidoja Satiksmes ministrijas, Rīgas domes, Ceļu policijas, VAS Latvijas Valsts ceļi un VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija pārstāvji.
Tikšanās laikā tika spriests par to, kurās vietās Rīgā ir nepieciešams izveidot jaunas gājēju pārejas, diskutēts, kuras no esošajām pārejām ir uzskatāmas par bīstamām, kā arī spriests par to, vai šīs pārejas ir jālikvidē, vai tās iespējams padarīt satiksmes dalībniekiem drošas, ierīkojot papildus apgaismojumu, izbūvējot gājēju barjeras un drošības saliņas, samazinot atļauto maksimālo transportlīdzekļu pārvietošanās ātrumu, vai citādi. Lai uzlabotu satiksmes drošību, iespējams, būtu jāpalielina sodi par Ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu ne tikai transportlīdzekļu vadītājiem, bet arī gājējiem, piemēram, par brauktuves šķērsošanu tam neparedzētā vietā.
Tiek plānots, ka triju gadu laikā gājēju pārejas Rīgā tiks sakārtotas pilnībā – šogad tiks likvidētas visas sevišķi bīstamās, bet tuvāko pāris gadu laikā – sakārtotas tās, kurām ir nepieciešami uzlabojumi.
Darba grupas tikšanās laikā tika analizēta kreiso pagriezienu ietekme uz krustojumu caurlaidības spēju – izsvērts ieguvums, ko šādu pagriezienu atļaušana sniedz transportlīdzekļu vadītājiem, kā arī runāts par to izraisītajām problēmām – piemēram, sastrēgumiem, kas rodas, transportlīdzekļiem gaidot iespēju nogriezties pa kreisi, kā arī lielais ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars pie šāda veida atļautā manevra.
Diskutēts tika arī par Ceļu policijas lomu satiksmes drošības uzlabošanā Rīgas pilsētā un iespējām policistus vairāk noslogot tieši satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem.
Darba grupā apspriestie risinājumi tiks sagatavoti kā konkrēti priekšlikumi, ko prezentēs nākamajā Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.