Paredzēta uzpildes staciju infrastruktūras izveidi un transportlīdzekļu iegādi veicinoši pasākumi
Lai izpildītu ES prasības par alternatīvo degvielu (AD) infrastruktūras ieviešanu, novēršot transporta nozares atkarību no naftas resursiem, Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi AD attīstības plānu 2017.‒2023. gadam. AD ietver elektroenerģiju, ūdeņradi, biodegvielas, kā arī dabasgāzi – gan saspiestā (CNG), gan sašķidrinātā (LNG) veidā.
DB uzrunātie nozares asociāciju pārstāvji vai eksperti vēl nebija gatavi sniegt plašāku plāna vērtējumu. Pārlasot «pa diagonāli», liekas profesionāli sastādīts dokuments, norādīja Rīgas satiksmes inženieris Raitis Mazjānis. Savukārt Latvijas biogāzes asociācijas valdes priekšsēdētājam Andim Kārkliņam no līdzšinējām diskusijām palicis priekšstats, ka politiķu uzstādījums ir biogāzes ražotājus «izčakarēt», piemēram, lobējot dabasgāzes, bet ne biometāna izmantošanu.
Transports ES 2012. gadā veidojis 32% no enerģijas gala patēriņa, ēdelīgākās bija mašīnas (72,3%), tad aviācija (12,4%) un starptautiskais jūras transports (11,5%), bet dzelzceļam pieticis vien ar 1,8%, teikts SM AD plānā. Minētajā gadā 94% transporta Eiropā bija atkarīgs no naftas, kas 86% apmērā tika importēta. Autotransports arī bijis atkarīgākais no naftas (94% no kopējās izmantotās enerģijas), savukārt dzelzceļā izmantotās elektrības dēļ atkarība stipri mazāka (40%). Ņemot vērā pašreizējās tendences un politiskos lēmumus, tiek lēsts, ka nafta un tās produkti, to nozīmei samazinoties, tomēr paliks kā galvenais transporta enerģijas avots vidējā termiņā un ilgtermiņā.
Visu rakstu Solās veicināt alternatīvo degvielu izmantošanu lasiet 12. septembra laikrakstā Dienas Bizness.