Transports un loģistika

Somu «Viking Line» plāno jau šogad pārtraukt satiksmi ar Tallinu

Aivars Mackevics [email protected], 08.01.2003

Jaunākais izdevums

Sakarā ar Baltijas valstu gaidāmo uzņemšanu ES somu kuģošanas kompānija Viking Line plāno savu 20 stundu garo kruīza braucienu uz Tallinu atcelt jau šajā gadā. Toties no 1.septembra kompānijas kuģis "Cinderella" (2 500 pasažieru vietas) dosies maršrutā Stokholma-Marianhmma (Alandu salās). Šīs Somijai piederošās salas ir beznodokļu zona. Arī pašas kompānijas mītne atrodas Ālandu salu galvaspilsētā. Prāmju kompānijas Silja Line, kura kopā ar uzņēmumu Finnjet apkalpo maršrutu Helsinki-Tallina, neziņo par sava darba izmaiņām. Avots: Aktuell-Touristik

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada maijā Latvijā piereģistrēti 344 jauni auto, kas ir līdz šim labākais rādītājs 2010. gadā.

Aprīlī saskaņā ar CSDD datiem tika reģistrēti 327 jauni vieglie automobiļi. Kopumā pirmajos piecos mēnešos reģistrētio 1492 jauni vieglie auto, par 500 automašīnām jeb 25,1% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā 2009. gadā.

Veiksmīgākās markas Latvijā joprojām ir Volkswagen, Toyota un Renault, kas transporta līdzekļu reģistrācijā ieņem pirmās vietas.

Tomēr pēc LPAA rīcībā esošās informācijas Renault un VW pieder pie lielākajiem eksportētājiem, un ap simts abu marku jaunas automašīnas šomēnes arī pametušas valsti. Iepirkumus maijā veikuši divi lieli pārtikas uzņēmumi, un ievērojams skaits jaunu VW nonācis auto īres kompāniju autoparkā, jo maijs tradicionāli ir autonomu parka atjaunošanas mēnesis sākoties aktīvai atpūtas sezonai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

BI Norwegian Business School sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu aicina jauniešus studēt prestižā, starptautiskā bakalaura programmā angļu valodā, Rīgā

, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RTU Rīgas Biznesa skola (RBS) izsludina studentu uzņemšanu jaunā 3 gadu, pilna laika pamatstudiju programmā – Vadīšana Starptautiskos uzņēmumos – 2012./2013. akadēmiskajā gadā.

Atvērto durvju dienā 30. martā pulksten 16:00, Rīgas Biznesa skolā, Rīgā, Skolas ielā 11. jaunieši un viņu vecāki ir aicināti iepazīties ar jauno studiju programmu, kā arī satikt pasniedzējus, RBS studentus un BI Norwegian Business School absolventus.

Norvēģijas un Latvijas pasniedzēju vadībā studenti apgūs prasmi analizēt starptautisku uzņēmumu un iestāžu vadības stūrakmeņus, uzņemties atbildību un iniciatīvu lēmumu pieņemšanā, veikt darbu individuāli, komandā, rast inovatīvus risinājumus mainīgas uzņēmējdarbības vides apstākļos. Pabeidzot studijas, absolventi būs gatavi darbam jebkurā tautsaimniecības nozarē (uzņēmumos, komercbankās, apdrošināšanas kompānijās, pensiju, ieguldījumu fondos), ieskaitot nevalstiskās organizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viking Line no aprīļa starp Tallinu un Helsinkiem norīkos katamarānu Viking Faster

LETA, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas prāmju operatorkompānija Viking Line aprīlī reisos starp Tallinu un Helsinkiem norīkos jaunu katamarānu Viking Faster (FSTR).

Katamarāns starp Tallinu un Helsinkiem kursēs no 10.aprīļa līdz 22.oktobrim, un brauciena ilgums ar to būs viena stunda un 45 minūtes.

Viking Line jaunu kuģi šajā maršrutā norīko, reaģējot uz lielo pieprasījumu, kompānija informēja biržu, norādot, ka kuģis var pārvadāt 850 pasažieru un 120 automašīnu.

«Dažiem cilvēkiem patīk pavadīt laiku uz kuģa, bet citi vēlas pēc iespējas ātrāk nonākt galamērķī. Tādēļ mēs nolēmām iznomāt kuģi, ar kuru veikt ekspresbraucienus. Šogad mēs vēlamies sākt arī papildu reisus no pavasara līdz rudenim. Ir tik liels pieprasījums, un mēs nevēlamies, lai kāds paliktu krastā,» norādīja Viking Line pārdošanas un mārketinga vadītājs Kajs Takolanders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Somijas Viking line: kuģošana ar igauņu karogu mums ietaupīs miljonus

Dienas Bizness, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas pasažieru pārvadātāja Viking line prāmja Viking XPRS pārrakstīšana no Zviedrijas reģistra uz Igaunijas reģistru kompānijai, lielākoties pateicoties algu samazinājumam, ļaus ietaupīt miljonus, uzskata Viking line izpilddirektors Maikls Bekmens (Michael Backman), raksta Äripäev.

Prāmis Viking XPRS veic pasažieru pārvadājumus maršrutā Tallina – Helsinki. Līdz šim tas bija reģistrēts Zviedrijas reģistrā, taču spertais solis – tā pārrakstīšana uz Igaunijas reģistru, uzņēmumam ļaušot radīt arī 200 jaunas darbavietas. Uzņēmums grasās nolīgt jaunu komandu, līdzšinējos darbiniekus novirzot darbam uz cita kuģa, raksta medijs.

Savukārt atalgojuma ziņā Viking line tagad esot vairāk pietuvojies saviem konkurentiem Tallink. Kā norāda Viking line vadītājs, Somijas kompānijā atalgojuma līmenis ir augstāks, tomēr ne tik augsts, kāds tas bija iepriekš, kad tas par 50% pārsniedza atalgojumu Tallink.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stresa pilnajā pirmssvētku laikā iPhone un iPad lietotājiem no šīs nedēļas ir pieejams jauns un tepat Rīgā radīts stresa novirzīšanas veids – sist, bliezt un šķaidīt pastkastes un atkritumu tvertnes ar beisbola nūju, braucot tām garām ar izvēlētu mašīnu un tēlu.

Par to ASV draud cietumsods, bet tagad esot iespēja to darīt bez bailēm.

Šo savdabīgo nodarbi ASV saucot par mailboxing, un tieši ar šādu nosaukumu šonedēļ dizaina birojs Asketic Riga laidis klajā savu pirmo iPhone/iPad spēli. Iepriekš Asketic pieteica sevi mobilo aplikāciju tirgū ar «pasaulē bezjēdzīgāko» aplikāciju Warning Lights.

Asketic ir dizaina birojs ar birojiem Rīgā un Sanfrancisko, bet Asketic komandai patīkot īstenot arī citas idejas, starp kurām ir tādi projekti kā tēju zīmols Kalniņa Mammas tējas, MIESAI ar jau atpazīstamajiem RĪGA krekliem, dizaina ziņu lapa Plikums.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi "Stena Line" un "Noord Natie Ventspils Terminals" (NNVT) ir parakstījuši līgumu uz 20 gadiem, vienojoties par pastāvīgu prāmju satiksmi no Ventspils brīvostas, informē "Stena Line".

Uzņēmums norāda, ka šim ilgtermiņa līgumam ir būtiska loma, paplašinot "Stena Line" darbību Baltijas jūrā un uzlabojot satiksmi maršrutā starp Ventspili un Nīnashamnu Zviedrijā. 2021.gadā šajā maršrutā sāks kursēt divi lieli RoPax prāmji, par 30% palielinot kravu pārvadājumu apjomu.

"Stena Line" satiksmi starp Ventspili un Nīnashamnu uzsāka 2012.gadā. Kopš tā laika prāmju kustības intensitāte ir divkāršojusies no viena prāmja un 10 reisiem nedēļā uz attiecīgi diviem prāmjiem un 24 reisiem nedēļā.

"Stena Line" nesen paziņoja, ka 2021.gadā plāno paplašināt savu darbību, izmantojot divus modernus RoPax prāmjus un tādējādi palielinot maršruta kravu pārvadājumu apjomu par 30%. Uzņēmums informē, ka jaunie prāmji "Stena Scandica" un "Stena Baltica" arī pasažieriem piedāvās lielākas ērtības. Prāmji tiks aprīkoti ar tādām ilgtspējīgām tehnoloģijām kā hibrīdām izplūdes gāzu attīrīšanas iekārtām un balasta ūdens attīrīšanas sistēmām, kā arī ar dažādiem degvielas efektivitātes uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

E&S Auto maina nosaukumu uz Viking Motors (video)

, 03.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA E&S Auto maina nosaukumu un turpmāk tā sauksies SIA Viking Motors, preses konferencē informēja Viking Motors Padomes priekšsēdētājs Peters Kalli.

"Līdz ar kompānijas nosaukuma maiņu tiek noslēgtas visas darbības, kas ir saistītas ar E&S Auto īpašnieku maiņu," skaidro Peters Kalli. Viņš turpina, sakot, ka kopīgs nosaukums abām radniecīgajām kompānijām turpmāk pavērs arī plašākas iespējas gan klientu apkalpošanas jomā, gan arī biznesa attīstībā.

Turpmāk SIA Viking Motors būs arī vienīgais un oficiālais Cadillac, Corvette un Hummer marku dīleris Latvijā. Savukārt Kia markas automašīnu tirdzniecība tika pārtraukta š.g. 1.martā, saglabājot garantijas servisa pakalpojumu sniegšanu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ierobežojumi sakarā ar valsts svētku pasākumiem

, 13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk tekstā NBS) iesniegumu, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra iesniegumu, Rīgas domes Komunālā departamenta iesniegumiem, Rīgas domes Kultūras departamenta iesniegumiem, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes iesniegumu, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas Saeimas un Valsts prezidenta Drošības dienesta iesniegumu, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums par satiksmes ierobežojumiem valsts svētkos.

Rīkojumā ņemts vērā, ka Latvijas Republikas proklamēšanas 90.gadadienas svētku ietvaros Rīgā notiks: no 14. līdz 18.novembrim gaismas festivāls Staro Rīga; 14.novembrī no plkst.13.00 Rīgas domes Komunālā departamenta rīkots pasākums Meža kapos pie J. Čakstes pieminekļa; 14.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 15.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 17.novembrī no plkst.18.30 līdz plkst.21.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots svētku koncerts Latvijas Nacionālajā operā, Aspazijas bulvārī 3; 17.novembrī plkst.21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā; 18.novembrī: plkst.11.00 ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa; plkst.14.00 NBS vienību militārā parāde 11. Novembra krastmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā piestājis 12 klāju pasažieru kuģis “Viking Cinderella”, kas kompānijas “Viking Line” organizēto ziemas kruīzu Stokholma-Rīga-Stokholma ietvaros uz Rīgu atvedis 1122 tūristus no Skandināvijas, visvairāk no Zviedrijas, Norvēģijas, Somijas, Dānijas, bet arī no Vācijas, Polijas, Lielbritānijas un citām valstīm.

Šomēnes Rīgas ostā ir pieteikti divi “Viking Cinderella” apmeklējumi, otrais gaidāms pēc nedēļas, 18.decembrī.

Šī nav pirmā kuģa “Viking Cinderella” viesošanās Rīgas ostā, bet vēl nekad tas Rīgu nav apmeklējis ziemā. Trīs dienu kruīza laikā kuģa pasažieriem tiek piedāvāts izbaudīt maģisku Ziemassvētku atmosfēru un apmeklēt “vienu no vismājīgākajiem Eiropas Ziemassvētku tirdziņiem UNESCO pasaules mantojuma pilsētā Rīgā”.

Pateicoties Rīgas ostas un tās partneru aktīvam darbam, reklamējot Rīgu kā izcilu kruīza galamērķi nišas un ārpussezonas kruīziem, Rīgas pilsētas piedāvājums ziemas sezonā kļūst arvien atpazīstamāks starptautisko kruīza kompāniju vidū. Nozares žurnāla “Seatrade Cruise Review” decembra izdevumā par Rīgu tiek rakstīts: “Ar tradicionālajiem Ziemassvētku tirdziņiem un izgaismojumu Rīga spēj radīt īpaši pievilcīgu maģisku noskaņu un ir atzīta par vienu no labākajiem ziemas galamērķiem Eiropā. Pilsētas svētku rotājumi un Ziemassvētku tirdziņa priekpilnā rosība, kas pārsteidz ar brīnišķīgām garšām, smaržām un skaistiem dāvanu piedāvājumiem, atdzīvina pilsētas ielas un rada īstu Ziemassvētku sapņa noskaņu. Kā rāda kruīza kuģu pasažieru aptaujas, Rīga kopumā tiek atzīta par lielisku kruīza galamērķi, galvenokārt pateicoties ostas atrašanās vietai, kas ir ļoti tuvu Vecpilsētai, plašajam ekskursiju klāstam un pilsētas daudzveidīgajam piedāvājumam.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viking Line uzvar par tiesībām pacelt igauņu karogu

Juris Kaža [email protected], 20.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rēderija Viking Line uzvarējusi tiesā pret Somijas jūrnieku arodbiedrību un ieguvusi tiesības pārrakstīt prāmi Rosella, kas kursē no Helsinkiem uz Tallinu, zem igauņu karoga. To raksta zviedru biznesa avīze Dagens industri (DI). Tas nozīmē, ka Viking Line ietaupīs aptuveni 35 miljonu kronu (2.7 miljoni Ls) gada uz algām, jo uz kuģa varēs strādāt personāls ar igauņu koplīgumiem. Prāmis Rosella 2003 gadā tika pārcelts no maršruta Stokholma- Helsinki uz satiksmi ar Tallinu. Tad sākās strīds ar arodbiedrībām, kas pieprasīja, lai kuģī turpinot strādāt somu apkalpe, lai gan tam bija jākonkurē ar vairākam Igaunijas rēderejām. Lēmumu par labu Viking Line pieņēma Lielbritānijas augstākā tiesā (High Court) sakārā ar lietas piekritību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

https://www.youtube.com/embed/8ssXdzLzFhI

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab bankrots Viking motora darbību neietekmēs

Nozare.lv, 19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmuma Saab Automobile pirmdien tiesā iesniegtais bankrota pieteikums automašīnu Saab pārstāvja Latvijā SIA Viking motors darbu neietekmēs, sacīja Viking motora pārstāve Arta Glaudiņa.

Glaudiņa norādīja, ka, neskatoties uz to, ka automašīnas vairs netiek ražotas un jaunie Saab auto ir pārdoti, Viking motors turpina pārdot mazlietotus un lietotus auto, kā arī piedāvā autoservisa pakalpojumus. «Servisa pakalpojumi ir pastāvējuši visu laiku, kopš Saab bijušas grūtības,» sacīja auto dīlera pārstāve.

Glaudiņa norādīja, ka Viking motora vadība par uzņēmuma tālāko rīcību pēc Saab ražotāja bankrota varētu spriest tuvākajā laikā.

Bez Saab Viking motors tirgo arī Cadillac, Corvette un Hummer automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā ienāk Igaunijas koka logu un durvju ražošanas kompānija

, 29.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2008. gada jūlija Latvijā pieejama Ziemeļvalstu reģionā atzītās kompānijas Viking Window produkcija.

Uzņēmums specializējusies dāņu tipa logu ražošanā un ir viens no lielākajiem šādu logu ražotājiem Ziemeļvalstu reģionā. Dāņu tipa logu galvenā atšķirība ir vēršanas virziens – logi atverami uz ārpusi. Šāda konstrukcija nodrošina logu labāku noslēgšanos stipru vēju un vētru laikā. Tāpat šādu logu vēršanai netraucē aizkari, istabā uz palodzes saliktie puķupodi un citi priekšmeti.

„Kompānija Viking Window pēdējo gadu laikā regulāri saņem pasūtījumus no Latvijas. Tā kā pasūtījumu skaitam ir tendence pieaugt, lēmums atvērt kompānijas filiāli šajā valstī ir likumsakarīgs. Pieredze Skandināvijā, Rietumeiropā un Latvijas klientu nemitīgā interese ļauj prognozēt, ka arī Latvijā Viking Window produkcijai būs pieprasījums,” stāsta Viking Window valdes priekšsēdētājs Latvijā Tanels Kokmā (Tanel Kookmaa).

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Solis tuvāk dzērienu iepakojumu depozīta sistēmas ieviešanai Latvijā

Ieva Jurevica, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība atbalsta VARAM ierosinājumu maksu par atpakaļ nododamo dzērienu iepakojuma materiālu neaplikt ar PVN, taču tirgotāji baidās no papildu izmaksām un iespējamām kļūdām sistēmā.

Ieviešot depozīta sistēmu, depozīta maksa tiks pievienota preces cenai un norādīta atsevišķi. Šobrīd maksa par iepakojumu ir iekļauta produkta cenā.

Eiropas komisijas direktīva attiecībā uz atpakaļ nododamu iepakojuma materiālu izmaksām dalībvalstīm pieļauj divus izvēles variantus – neieskaitīt materiālu izmaksas summā, kurai uzliek pievienotās vērtības nodokli (PVN), un veikt vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu šīs summas koriģēšanu, ja iepakojuma materiālu nenodod atpakaļ, vai arī ieskaitīt šīs izmaksas summā, un nodrošināt summas koriģēšanu, ja iepakojuma materiālu tiešām nodod atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināts - Sāk sabrukušā Maxima lielveikala demontāžu; glābēji vispirms pārmeklēs vēl nepārbaudītās vietas ēkā

LETA, 24.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zolitūdē noslēgušies sagatavošanās darbi, lai sāktu sabrukušā lielveikala Maxima demontāžu un nodrošinātu glābējiem drošu piekļuvi vietām, kur gruveši vēl nav pārmeklēti un varētu atrasties vēl kāds traģēdijā bojāgājušais.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta preses pārstāve Viktorija Šembele, ir saņemti ģeometriskā stāvokļa kontroles mērījumu dati, kas liecina, ka sabrukušā veikala atlikušajās konstrukcijās nav novērojamas svārstības, tāpēc nolemts sākt nedrošo konstrukciju demontāžu, izmantojot demontāžas ekskavatoru jeb tā saukto "grauzēju".

Pēc konstrukciju demontāžas glābēji varēs turpināt darbu vietā, kas vēl nav pārbaudīta, meklējot gruvešos bojā gājušos.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja glābšanas darbu vadītājs Mareks Silovs, pāris stundu laikā vēl nav izdevies piekļūt vietai, kur drupās vēl varētu būt cilvēki, konkrētā vieta joprojām nav droša un darbi tur tiks sākti tikai tad, kad drošība būs nodrošināta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Parex bankas pirmā obligāciju emisija – 17,7 miljonu eiro apjomā

Ievaa Mārtiņa, 15.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Parex bankas noguldītājiem, uz kuriem attiecas FKTK noteiktie ierobežojumi, uz obligācijām pieteikušies 23 % par kopējo summu 17,7 miljonu eiro apjomā. Papildu panākta vienošanās ar klientiem iesaldēt depozītos noguldītos 130 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Jāreģistrējas kā pašnodarbinātai personai un jāveic obligātās iemaksas, ja autoratlīdzības mēnesī ir vismaz 200 lati

Dienas Bizness, 09.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personām, kuru ienākums no autoratlīdzības mēnesī ir vismaz 200 lati, un kuras vienlaikus nav darba attiecībās nedz ar autoratlīdzības izmaksātāju, nedz ar kādu citu darba devēju, jāreģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā (VID) pašnodarbinātās personas statusā.

VID arī atgādina, ka šādiem autoratlīdzību saņēmējiem reizi ceturksnī jāveic maksājumi valsts budžetā 32,17% apmērā no brīvi izraudzītas saņemtā ienākuma daļas, bet ne mazāk kā no 200 latiem. Obligāto iemaksu maksājumi valsts budžetā jāveic reizi ceturksnī un par gada pirmo ceturksni tas jāizdara līdz 15.aprīlim.

Gadījumā, ja kādā mēnesī fiziskas personas ienākums no autoratlīdzības ir vismaz 200 lati vai lielāks un persona vienlaikus nav darba attiecībās ar autoratlīdzības izmaksātāju vai kādu citu darba devēju, nav I vai II grupas invalīds un nav arī pensionārs, tad personai līdz nākamā mēneša desmitajam datumam ir jāreģistrējas VID pašnodarbinātās personas statusā, jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (obligātās iemaksas) atbilstoši pašnodarbinātajiem noteiktajai likmei un kārtībai, kā arī jāsniedz VID ziņojums par veiktajām obligātajām iemaksām attiecīgajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Twitter vadītāja, miljardiera Džeka Dorsija pasakainā dzīve

Lelde Petrāne, 07.10.2015

Dorsijs sāka programmēt, jau mācoties Bishop DuBourg vidusskolā Sentluisā. 15 gadu vecumā Dorsijs uzrakstīja programmatūru, kuru joprojām izmanto taksometru uzņēmumi.

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Twitter paziņojusi, ka Džeks Dorsijs (Jack Dorsey) turpinās pildīt tās vadītāja pienākumus.

Dorsijs tika nosaukts kā pagaidu vadītājs tad, kad jūlijā šo amatu pameta Diks Kostolo (Dick Costolo).

Tiesa gan - šī nav pirmā reize, kad Dorsijs vada Twitter. Dorsijs Twitter dibināja 2006. gadā kopā ar Bizu Stonu (Biz Stone) un Evanu Viljamsu (Evan Williams).

Dž. Dorsijs, arī vadot Twitter, turpinās «stūrēt» Square, mobilo maksājumu kompāniju, kuru viņš dibināja 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Rimšēvičs: Latvijas ekonomikas sniegums uzrāda bīstamu tendenci

Žanete Hāka, 02.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katras valsts attīstībā pienāk brīdis, kad pārvarētas valsts veidošanas grūtības un ir laiks apkopot paveikto, lai spertu nopietnus soļus attīstības virzienā, Latvijas Bankas gada pārskatā norāda centrālās bankas vadītājs Ilmārs Rimšēvičs.

Tas nekad nav viegli, barjeru pārvarēšana vienmēr prasa papildu piepūli, esošo prasmju pilnveidošanu un jaunu apgūšanu. Pašlaik šādā situācijā atrodas Latvija, un 2016. gada laikā vārdi reformas, strukturālas pārmaiņas un konkurētspēja kļuva par ierastiem gandrīz ikviena politiķa, lēmumu pieņēmēja, ekonomista, uzņēmēja un arī daudzu iedzīvotāju leksikā. To, ka bez reformām nebūs straujākas tautsaimniecības un labklājības izaugsmes, saprotam ne tikai Latvijā, bet visā eiro zonā.

Sapurināties liek globālās ekonomiskās norises, kas neļauj aizmirst par konkurētspējas un nākotnes potenciāla stiprināšanu. Latvijas mērķis ir vidējā ES dzīves līmeņa straujāka sasniegšana, izvairoties no iekļūšanas vidēju ienākumu slazdā. Diemžēl 2016. gada tautsaimniecības sniegums apliecināja kādu bīstamu tendenci – mūsu pārāk lielo atkarību no ES fondu resursu pieejamības. ES fondu līdzekļu izmantošanas apjoms saruka, un uzreiz apsīka arī ekonomiskā izaugsme, viņš uzsver.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ekonomika patlaban nepiedzīvo labākos laikus, jo krīzes nāk viena pēc otras, turklāt atšķirīgas, intervijā Rietumu radio sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).

«Viena situācija ir KVV Liepājas metalurgā, bet pavisam cita situācija ir zivju pārstrādes nozarē,» sacīja Sesks, norādot, ka zivju pārstrādes nozares problēmas ir jārisina starpvaldību un arī Valsts prezidenta līmenī - kā Latvijas ražotājiem «atvērt durvis» uz dažādiem eksporta tirgiem. «Šai nozarei tas ir izdzīvošanas jautājums,» sacīja Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksprezidents Guntis Ulmanis sestdien, piedaloties tautas nobalsošanā, veltīja kritiku referenduma ierosinātājam Vladimiram Lindermanam. Viņš uzskata, ka Lindermans vēlējies pārbaudīt «tautas nervu sistēmu un apliecināt [naida] kurinātāja spējas».

G. Ulmanis, kurš nobalsoja pret Satversmes grozījumiem, kas paredz krievu valodai valsts valodas statusu, sestdien Rīgas 1. ģimnāzijā izvietotajā iecirknī uz jautājumu, vai viņš neparedz spriedzi sabiedrībā pēc referenduma, atbildēja, ka varbūt spriedze jau ir sasniegusi savu augstāko pakāpi šajā laikā, taču nākotnē galvenais ir neradīt starpnacionālo naidu.

Eksprezidents uzskata, ka būtu labi, ja visi cilvēki saprastu, ka referendums lielā mērā ir provokācija un ar to tiek pārbaudīta tautas kopības psiholoģija – vai tā ir sašķelta vai vienota un kas ir mainījies 20 gados kopš Atmodas laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā gaidāmā divsimtgade kopš vienas no pasaules vēsturē visizdaudzinātākajām kaujām izraisījusi Vaterlo mazpilsētā drudžainu gatavošanos šīm svinībām, tās iedzīvotājiem cerot, ka tagad miegainajai Briseles priekšpilsētai izdosies «atgūt» savu nosaukumu, kas vairāk tiek asociēts ar vienu no Londonas dzelzceļa stacijām vai tiltiem, vai pat ar zviedru popgrupas ABBA dziesmu.

Kādreizējais zemkopju ciematiņš, kas atrodas 25 kilometrus uz dienvidiem no Briseles un kurā šobrīd mīt 30 000 iedzīvotāju, pasaules vēsturē iegājis kā vieta, kur norisinājās pēdējā izcilā Francijas karavadoņa un imperatora Napoleona kauja, pēc kuras mūža nogali viņam nācās aizvadīt vientuļā nometinājumā nemīlīgajā Svētās Helēnas salā.

Taču, tuvojoties jūnija otrajā pusē gaidāmajām grandiozajām svinībām, no katra pilsētiņas veikala skatloga uz garāmgājējiem noraugās daudzi baltos zirdziņos sasēduši mazi Napoleoniņi vai imperatora ģīmetnes, kurās viņš attēlots tradicionālajā trīsstūrenē.

Pēc gadiem ilgas relatīvas aizmirstības Vaterlo, šķiet, beidzot iegūs Eiropā aizvien populārākā vēsturiskā tūrisma iecienīta galamērķa statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas prāmju kompānija "Stena Line" iegādājusies prāmju un ro-ro jeb "roll on/roll off" kravu termināļa darbību Ventspils ostā, tādējādi turpinot paplašināšanos Baltijas jūrā, informēja uzņēmumā.

Prāmju un ro-ro kravu termināļa darbības Ventspils ostā iegādei vēl nepieciešams konkurences uzrauga apstiprinājums.

Detalizēta informācija par darījumu netiek publiskota.

Ventspils brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Ieviņa skaidroja, ka 8.maijā Ventspils brīvostas pārvalde noslēdza ilgtermiņa nomas līgumu par universālā termināļa teritorijas un infrastruktūras nomu ar AS "Ventspils Stevedoring Company". Vienlaicīgi tika pārtraukts nomas līgums ar SIA "Noord Natie Ventspils Terminals".

Šajā terminālī jau ilgstoši tiek apkalpoti "Stena Line" prāmji, un kuģošanas kompānijas paziņojums par termināļa tiesību (proti AS "Ventspils Stevedoring Company") iegādi ir kompānijas balsojums par sadarbības turpināšanu augstākajā līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik gadus tualetes uz Baltijas jūrā kursējošiem prāmjiem tiek noskalotas vismaz 100 miljonu reižu, daļai no notekūdeņiem nonākot jūrā, norāda Pasaules Dabas fonds. Tikai neliela daļa Baltijas jūrā kursējošo prāmju ir brīvprātīgi apņēmušies pārtraukt notekūdeņu iepludināšanu jūrā.

Ik gadus tualetes uz Baltijas jūrā kursējošiem prāmjiem tiek noskalotas vismaz 100 miljonu reižu, daļai no notekūdeņiem nonākot jūrā. Vienlaikus no dušām un kuģa tīrīšanas ik gadus rodas ap 1,6 miljoniem litru tā saucamā "pelēkā ūdens", no kura lielākā daļa nonāk Baltijas jūrā, skaidroja Pasaules Dabas Fonda komunikāciju vadītāja Ieva Ušča.

Atsaucoties uz Pasaules Dabas Fonda un WWF aicinājumu, tikai neliela daļa Baltijas jūrā kursējošo prāmju esot brīvprātīgi apņēmušies pārtraukt notekūdeņu iepludināšanu jūrā.

Šā gada pavasarī Pasaules Dabas Fonds sadarbībā ar WWF vērsās pie gandrīz visiem uzņēmumiem, kas nodrošina prāmju satiksmi Baltijas jūrā ar aicinājumu pārtraukt notekūdeņu iepludināšanu jūrā pierādot, ka notekūdeņi tiek nogādāti krastā vai attīrīti uz prāmja. Attīrīšanai jāizmanto labākās pieejamās tehnoloģijas un jānodrošina fosfora satura samazināšanu par 75 – 90%. Apņemšanos parakstījuši deviņi uzņēmumi, šādi apliecinot, ka tiem rūp Baltijas jūras unikālās ekosistēmas saglabāšana.

Komentāri

Pievienot komentāru