Jaunākais izdevums

Pandēmija un attālinātā darba popularitāte kalpojusi par milzīgu spērienu biroju plānošanas un veidošanas jomā

Biroji šobrīd piedzīvo līdz šim lielākās transformācijas. Līdz ar attālināta darba popularitāti un hibrīda darba modeļa nostabilizēšanos mūsu valstī mainījās darbinieku paradumi praktiski visās organizācijās, kas lieto birojus uzņēmējdarbības veikšanai. Darbinieki dodas uz biroju retāk, biežāk dodot priekšroku strādāt no mājām, un, dodoties uz biroju, sagaida no tā ko citu nekā pirms pandēmijas.

“Apstākļi, kuros biroju darbinieki var izvēlēties braukt uz biroju vai strādāt no mājām, lika aizdomāties par to, kas ir kvalitatīva darba vide, savukārt tas, ka darbinieki masveidā nesteidzas atgriezties birojos, liecina, ka mūsu biroji neatbilst tām jaunajām prasībām. Darbinieki nav gatavi tērēt savus resursus (laiku un naudu), lai brauktu uz biroju veikt darba uzdevumus, kurus tikpat labi var veikt no mājām. Efektu pastiprina tas, ka ļoti liela daļa darbinieku norāda, ka mājās savus darba pienākumus vai izpildīt labāk nekā birojā, tātad mājās darbiniekam ir viņam piemērotāka un kvalitatīvāka vide nekā birojā,” komentē Colliers Baltic darba vides risinājumu eksperte Olga Mihailova.

Darbinieki norāda uz to, ka individuāli veicamos darbus labāk ir veikt mājās, bet socializēšanās un sadarbība ir biroja galvenās vērtības. Turklāt, laikam ejot, pieaug to cilvēku skaits, kas norāda, ka sadarbība ir vienlīdz labi veicama gan birojā, gan attālināti.

“Darbinieku vēlme veikt individuālus darbus no mājām ir saistīta ar to, ka mājās cilvēkam ir iespēja iekārtot vidi tā, lai rastos pēc iespējas mazāk traucēkļu (limitēt trokšņus, regulēt gaismu, klimatu, svaigā gaisa daudzumu utt.), līdz ar to izmantot laiku efektīvāk un būt produktīvākam. Birojos līdz šim šīs iespējas bija limitētākas, vide bija veidota lielām cilvēku grupām ar nelielu iespēju izolēties un ietekmēt apstākļus, pie tam agrāk biroji tika iekārtoti, neņemot vērā to, cik cilvēki mēdz būt dažādi un ka dažādiem cilvēkiem ir nepieciešami dažādi apstākļi, lai justos labi un strādātu produktīvi,” pauž eksperte.

Šī brīža tendence darba vides iekārtošanā ir iespēju robežās paplašināt cilvēkam izvēles iespējas birojā, līdz ar to iespējas kontrolēt vidi, kurā ir jāstrādā. Izvēli, kur un kā strādāt, var ietekmēt ne tikai aktivitāte, kuru pilda darbinieks konkrētajā laikā, bet arī viņa rakstura īpašības, garastāvoklis, pašsajūta un ieradumi, līdz ar to arī vide kļūst arvien daudzveidīgāka.

“Ir jāsaprot, ka pārmaiņas visā industrijā nenotiek ātri, tas ir pietiekami komplicēts process, kas ir atkarīgs ne tikai no katra atsevišķa uzņēmumam darbinieku un vadības vēlmēm, bet arī no uzņēmumu līgumsaistībām ar iznomātājiem un iespējām veikt kvalitatīvus uzlabojumus esošās telpās, no pieejamo biroju platību apjoma, izbūves laikiem, būvniecības izmaksām, pieejamā budžeta biroja iekārtošanai un citiem faktoriem. Visbeidzot ir jāatzīmē, ka bija nepieciešams noteikts laiks, lai nostabilizētos hibrīda darba modelis, organizācijas uzkrātu pieredzi un zināšanas par to, kā funkcionē viņu darbinieki, un uzņēmums identificētu, kas ir nepieciešams, lai plānotu un pārveidotu darba vidi tā, lai tā atbilstu uzņēmuma un tā darbinieku vajadzībām,” uzskata Colliers Baltic darba vides risinājumu eksperte.

Viņa norāda, ka retos gadījumos biroja pārveides process aizņem 6-8 mēnešus, pārsvarā 1-2 gadus un dažos gadījumos pat trīs gadu ciklu no lēmuma par to, ka izmaiņas ir nepieciešamas, līdz brīdim, kad uzņēmums var ievākties jaunajā birojā. Pozitīvi ir tas, ka Rīgā šobrīd tiek būvēts liels apjoms ar kvalitatīvām A klases biroju ēkām, kas piedāvā uzņēmumiem saplānot un iekārtot birojus no nulles, un liels pieprasījums pēc šīm platībām (liels iznomāto platību apjoms, vēl pirms ēkas ir nodotas ekspluatācijā) liecina par to, ka vairums organizāciju izmanto šīs iespējas un īsteno pārmaiņas.

Visu rakstu lasi jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju nomas komplekss "Elemental Business Centre" parakstījis biroja nomas līgumu ar farmācijas kompāniju "Novartis Baltics".

Līgums paredz, ka "Novartis Baltics" nomās 335 m2 lielas biroja telpas "Elemental Blue" ēkas 3. stāvā. Biroju plānots atvērt jau šovasar.

Farmācijas kompānija "Novartis Baltics" savu darbību Latvijā uzsāka 1997.gadā un ir filiāle Šveicē bāzētajam "Novartis AG" - vienam no lielākajiem farmācijas uzņēmumiem pasaulē.

Liene Siliņa, SIA "Novartis Baltics" valdes locekle, norāda, ka lēmumā pārcelt biroju uz "Elemental Business Centre" būtiska loma bijusi telpu plašumam un energoefektivitātei.

"Elemental Business Centre" pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš stāsta, ka pēdējo gadu laikā izteikti redzams, ka nomnieki pastiprinātu uzmanību pievērš biroju telpu energoefektivitātei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Elemental Business Centre" būvnieks "Merks" nodevis biroju ēku kompleksu attīstītājam "Kapitel", tādējādi noslēdzot būvniecības posmu, kas tika uzsākts 2021.gada septembrī.

Projekta kopējās investīcijas pārsniedz 60 miljonus, un tas sastāv no divām ēkām ar 21 000 m2 kopējo iznomājamo platību. Šobrīd nomai vēl pieejami 5000 m2 biroju platību, savukārt teju 75% ir jau iznomāti. Pašlaik jaunās biroja telpas tiek nodotas pirmajiem desmit nomniekiem, kuru kopējais darbinieku skaits biroju ēku kompleksā būs aptuveni 500. Pirmie nomnieki darbu "Elemental Business Centre" sāks jau oktobra beigās.

"Elemental Business Centre" pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš stāsta, ka Skanstē tapušās biroju ēkas ir gatavas un tuvākajā laikā tās apdzīvos vairums to nomnieku.

"Ar lielu prieku paziņojam, ka aktīva darba rezultātā, līdz ar biroju centra nodošanu ekspluatācijā, telpas varam nodot desmit uzņēmumiem, kuru darbinieki sāks tās izmantot jau no oktobra beigām. Nākamie desmit nomnieki savas jaunās telpas sāks apdzīvot nākamā gada pirmajā ceturksnī, kad arī gaidāma pusdienu restorāna "Restart" un fizioterapijas centra "Fiziocentrs" atvēršanas svētki. Prieks redzēt, ka ēkā izmantotās tehnoloģijas uzrāda iecerēto efektivitāti, jau šobrīd ēkas apkurei tiek izmantoti ģeotermālie siltumsūkņi, kā arī ēkā tiek nodrošināts augstākās klases mikroklimats. Ar ēkas nodošanu ekspluatācijā esam izpildījuši visus solījumus nomniekiem, kuri mums uzticējās būvniecības gaitā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pēc Rīgas jaunajām biroju ēkām pieprasījums būs

Andrejs Ščerbakovs, Rietumu Bankas Nekustamo īpašumu pārdošanas nodaļas vadītājs, 10.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo četru gadu laikā vārdu virknējums – līdz šim neprognozējami izaicinājumi – ir vairākkārt mainījuši savu nozīmi, taču palikuši klātesoši kā katra indivīda dzīvē, tā biznesa pasaulē. Covid-19 pandēmija un attālināts darbs, būvniecības izmaksu pieaugums kara apstākļos, energoresursu krīze, inflācija un kredītlikmju pieaugums, darba spēka trūkums – vai šādos apstākļos ir nepieciešamas jaunas biroja telpas? Piedāvājums Rīgā šobrīd turpina palielināties un visas tendences liecina par to, ka tās nestāvēs tukšas.

Efektīvam darbam vajadzīgs birojs

Daļa esošo un potenciālo darbinieku kopš Covid-19 pandēmijas ir iecienījuši attālināto darbu, kas var būtiski atvieglot ikdienas un darba dzīves plānošanu. Šī brīža darba sludinājumos bieži vien atradīsim norādi par iespēju strādāt attālināti vai prasību konkrētu dienu vai stundu skaitu būt darbā klātienē. Pētījumi Lielbritānijā atsevišķās nozarēs uzrāda tendenci, ka sievietes, kurām ir iespēja daļu darba laika strādāt attālināti, dažreiz pat aktīvāk iesaistās darba tirgū, biežāk izvēloties strādāt pilna laika darbu.

Taču darba devēji dod priekšroku klātienes darbam. 2023. gada beigās publicētais KPMG pētījums rāda - 63% aptaujāto uzņēmumu vadītāju uzskata, ka līdz 2026. gada beigām attālinātā darba zelta laikmets beigsies un uzņēmumi atgriezīsies pie ierastā biroja formāta. Turklāt pandēmijas laikā redzējām, ka attālinātais darbs var veicināt nevienlīdzību, tas var būt papildu slogs sievietēm un mazāk aizsargātajām iedzīvotāju grupām, kurām mājās nav darbam piemērotu apstākļu. Uz to norādījis arī Ilons Masks, nosaucot attālināto darbu par morāli netaisnīgu un negodīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju nomas komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis sadarbības līgumu ar apdrošināšanas kompāniju “Balta”.

Apdrošinātājs uz “Elemental Business Centre” pārcels savu centrālo biroju, kura kopējā platība būs gandrīz 2400 m2. “Balta” birojs aizņems vienas “Elemental Business Centre” ēkas 9. un 10. stāvu , kā arī 1. stāvā atradīsies 60 m2 liels klientu apkalpošanas centrs.

“Ir patiess gandarījums, ka, izvēloties pārcelt savu centrālo biroju tieši uz “Elemental Business Centre”, mūsu nomnieku portfelim pievienojies lielākais apdrošināšanas uzņēmums Latvijā. Esmu drošs, ka uzņēmuma pakalpojumus noteikti novērtēs arī citi biroju nomas kompleksa nomnieki. Arvien vairāk novērojam, ka uzņēmuma vēlme pārcelties uz modernām, energoefektīvām telpām norāda uz tā augsto darba kvalitāti, un “Balta” nav izņēmums. Tā kā šis uzņēmums ir zināms ar savu ilgtspējīgo pieeju it visā un apņemšanos darbiniekiem nodrošināt labākos darba apstākļus, esmu pārliecināts, ka “Elemental Business Centre” būs izcila mājvieta, kur turpināt savu attīstību,” norāda “Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Procentu likmju kāpums mājokļu tirgū ir aktualizējis jautājumu – pirkt vai īrēt. Lai gan pieprasījums pēc mājokļiem saglabājas, darījumi notiek nesteidzīgi kā jauno projektu, tā sērijveida dzīvokļu segmentā.

Šīs un citas nekustamā īpašuma nozares aktualitātes lasāmas jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums, kas pie abonentiem nonāca jau 31.oktobrī, bet mazumtirdzniecībā pieejams no 1.novembra.

Jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums žurnālā lasi:

  • Augstās likmes atdzesēs mājokļu tirgu. Izsīkstot rezervēm un procentiem saglabājoties augstiem ilgāk, mājokļu tirgu pasaulē var gaidīt daži grūti gadi.
  • Koka būvmateriālu pieprasījums iedrošina miljona investīcijām. Neraugoties uz ekonomikas recesiju, Eiropas Zaļais kurss veicina tieši koksnes arvien plašāku izmantošanu nekustamā īpašuma būvniecības projektos. Arī pieprasījuma apmērs no potenciālajiem ārvalstu pasūtītājiem masīvkoka paneļu ražotnes SIA Cross Timber Systems lielāko īpašnieku Andri Dlohi iedrošina investīcijām, kuras vērstas uz lielākiem ražošanas apjomiem.
  • Attīstības nākotni redz dzīvojamo māju celtniecībā. Industriālo parku attīstītājs PICHE jau tuvākajos gados grasās uzsākt daudzdzīvokļu namu būvniecību Rīgā, cerot ar laiku mainīt attīstītāju TOP3 nozarē, intervijā atklāj uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un īpašnieks Pēteris Senkāns
  • Īres tirgus uzņem apgriezienus. Augsto procentu likmju radītā situācija mājokļu kreditēšanas jomā rosina interesi par jaunu projektu attīstību īres segmentā, kopš 2022. gada ekspluatācijā nodoti vairāk nekā 1000 īres dzīvokļi un būvniecības stadijā ir vēl vairāki īres nami
  • Būvniecība nav pievilcīga jauniešiem. Jaunā paaudze sevi neredz būvniecībā, kas iezīmē nākotnes krīzi, ja vien nekavējoties netiks veikts komplekss pasākumu kopums, kur galvenais uzdevums būtu lauzt izveidojušos stereotipus par nozari. To rāda BDO sadarbībā ar neatkarīgu pētniecības konsultāciju kompāniju Meridian West veiktais pētījums starp lēmumu pieņēmējiem būvniecības nozarē, studentiem un citiem Z paaudzes (dzimuši deviņdesmito gadu beigās) pārstāvjiem viņu karjeras sākumā.
  • Spēriens biroju attīstībā. Biroju vide kļūst arvien daudzveidīgāka. Pandēmija un attālinātā darba izplatīšanās kalpojusi par milzīgu spērienu biroju plānošanas un veidošanas jomā. Biroji – vieta, kur ne tikai strādāt, bet arī pavadīt labu laiku ar kolēģiem.
  • Attīstītājiem investēt elektroauto uzlādes infrastruktūrā ir izdevīgi. Šobrīd ir īstais brīdis, lai uzņēmēji, tajā skaitā daudzdzīvokļu un komercobjektu attīstītāji investētu elektroauto infrastruktūras attīstībā.
  • Būvniecības izmaksas stabilizējas. Lai gan pēdējā pusgada laikā būvniecības izmaksas nav piedzīvojušas būtisku pieaugumu, attīstītāji nesagaida, ka tuvākajā laikā būvmateriālu cenas kritīsies.
  • Vietējie attīstītāji var konkurēt ar lielajiem milžiem. "Vajadzētu censties, lai vietējo attīstītāju īpatsvars tomēr būtu nedaudz lielāks. Esmu patriots, tāpēc gribētu, lai uzņēmumu nopelnītā nauda paliktu Latvijā, nevis aizplūstu pāri robežām un celtu citu valstu labklājību," intervijā stāsta Tepat Grupa līdzīpašnieks un vadītājs Voldemārs Siliņš.
  • Pils iegāde kā mecenātisms. Uzņēmējs Edijs Ošs jau gadu saimnieko Igates pils kompleksā. Padarīts daudz, taču tālākā pils attīstība ritēs soli pa solim.
  • Vieta pasaka priekšā. Bijušajā zivju ceha teritorijā Pitragā tapusi satikšanās vieta Pitraga Pietura, kas ir tikai sākums šī īpašuma attīstībai. Madara Cosmetics līdzdibinātājas Paulas Tisenkopfas, Madara Cosmetics līdzdibinātāja un AS APF Holdings padomes priekšsēdētāja Ulda Iltnera un Rīgas plānošanas reģiona tūrisma speciālista, Dabas tūrisma asociācijas valdes locekļa Edgara Ražinska ģimenes kopīgiem spēkiem sākušas attīstīt īpašumu Pitragā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju telpu tirgu tuvākajos divos gados papildinās gandrīz 200 000 kvadrātmetru jaunu biroju telpu, trešdien konferencē "Ko sagaidīt Baltijas nekustamo īpašumu frontē? "Newsec" Property Outlook, Autumn 2023" sacīja nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijas "Newsec" biroju tirgus speciāliste Dace Priede.

2025.gadā A klases biroju telpu īpatsvars sasniegs 33% no kopējās biroju telpu platības. Salīdzinājumam 2019.gadā A klases biroju telpu īpatsvars bija 15%, bet šogad - 27% no kopējās platības.

Kopējā biroju telpu platība Rīgā 2025.gadā sasniegs vienu miljonu kvadrātmetru, kas būs līdzīgs apjoms kā Viļņā un Tallinā, teica Priede.

Šogad ekspluatācijā paredzēts nodot kopumā 107 404 kvadrātmetrus jaunu biroju telpu, 2024.gadā - 12 670 kvadrātmetru, bet 2025.gadā - aptuveni 78 000 kvadrātmetru. Priede sacīja, ka, iespējams, jauno telpu 2025.gadā būs vēl vairāk, jo daži attīstītāji vēl neatklāj visu informāciju par saviem plāniem.

Šogad ir nodoti ekspluatācijā 43 000 kvadrātmetru jaunu biroju telpu, informēja Priede.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Baltic Horizon Fund noslēdzis šī gada lielāko līgumu par biroja telpu līzingu Lietuvā

Db.lv, 10.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mēbeļu ražošanas uzņēmuma “Narbutas” birojs un izstāžu telpa turpmāk atradīsies investīciju fondam “Baltic Horizon Fund” piederošajā “Meraki” biznesa centrā Viļņā, un tas būs lielākais šī centra partneris.

Jaunais astoņstāvu biroju centrs “Meraki Business Home” Viļņā pēdējā laikā ir veiksmīgi attīstījies, piesaistot tādus uzņēmumus kā globālais autonomas gigants “Hertz”, būvniecības kompānija “HSC Baltic” un Lietuvas loģistikas uzņēmums “Vlantana”, sasniedzot 90% noslogojumu.

“Situācija biroju telpu tirgū joprojām ir saspringta, un arvien lielāka nozīme ir komunikācijas kultūrai, elastībai un spējai apmierināt biznesa vajadzības, nodrošināt pievienoto vērtību. Tie ir aspekti, kuriem “Baltic Horizon Fund” sadarbībā ar partneriem piešķir galveno nozīmi. Esam gandarīti par rezultātiem: ar “Narbutas” noslēgtais sadarbības līgums par 3200 kvadrātmetru platību ir šajā gadā lielākais darījums biroju līzinga sektorā Lietuvā,” stāsta “Baltic Horizon Fund” vadītājs Edvīns Karbausks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Baltic Horizon Fund par savu biroju apsaimniekotāju izvēlas Colliers

Db.lv, 12.01.2024

“Baltic Horizon Fund” vadītājs un atbildīgais par fonda biroju ēkām Latvijā Edvīns Karbausks.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot īpašumu attīstības stratēģiju, investīciju fonds “Baltic Horizon Fund” par savu biroju ēku “Upmalas Biroji BC”, “Vaiņodes 1” un “S27” (iepriekš “LNK Centrs”) apsaimniekotāju ir izvēlējies nekustamo īpašumu konsultāciju uzņēmumu “Colliers”.

No 1. februāra “Colliers” sniegs īpašumu apsaimniekošanas, grāmatvedības un nomas pakalpojumus.

“Baltijas lielākā galvaspilsēta Rīga šobrīd ļoti dinamiski attīstās. Organizāciju mainīgās vajadzības pēc nekustamajiem īpašumiem un mūsu piedāvājums nozīmē jaunas iespējas komercīpašumu tirgus straujai attīstībai. Īstenojot mūsu īpašumu attīstības stratēģiju, par savu partneri esam izvēlējušies “Colliers”, kas Latvijā ir neapšaubāms līderis biroju ēku segmentā. Uzņēmuma pieredze un zināšanas, kā arī mūsu fonda iespējas sniegs mūsu nekustamo īpašumu nomniekiem izcilu komfortu un attīstības perspektīvas," stāsta “Baltic Horizon Fund” vadītājs un atbildīgais par fonda biroju ēkām Latvijā Edvīns Karbausks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elastīgu biroju telpu risinājumu uzņēmums “Workland” nolēmis vēl vairāk izvērst savu darbību Latvijā, vienojoties ar biroju kompleksu “Verde” paplašināt tur jau esošā “Workland” centra platību par teju 50%.

Abu uzņēmumu savstarpējais darījums paredz, ka sākot ar 2024. gada sākumu “Workland Verde” kopējā platība pieaugs līdz gandrīz 2200 m2, aizņemot ne tikai visu A ēkas 2. stāvu, bet arī daļu no 3. stāva.

“Workland Verde” pašlaik atrodas “Verde” biroju kompleksa 2. stāvā, paplašināšanas rezultātā kopējā platība pieaugs līdz 2200 m2 un aizņems daļu 3. stāva. Tajā tiks izveidoti pašreiz pieprasītākie risinājumi privātiem birojiem ar 1 līdz 4 darba vietām, kā arī mājīgas koplietošanas telpas, tai skaitā ar modernām tehnoloģijām aprīkotas sanāksmju zāles, individuālo sapulču un video zvanu mini-telpas, atpūtas stūrītis un ēdamzona.

“Workland” dibinātājs un izpilddirektors Indreks Hāls: “Ir vairāki iemesli, kāpēc nolēmām paplašināties tieši biroju kompleksā “Verde”. No stratēģiski daudzsološās lokācijas līdz videi draudzīgām ērtībām – “Verde” piedāvā ideālu vidi mūsu augošajam klientu lokam. Ņemot vērā pašreizējās ekonomikas tendences, kuru iespaidā uzņēmumi samazina tradicionālos birojus un meklē elastīgākas opcijas, mūsu paplašināšanās notiek pareizajā laikā. Šīs paplašināšanās galvenais mērķis nav tikai telpu piedāvāšana, bet gan kopienas veicināšana. Pasaulē, kurā attālinātais darbs kļūst par ikdienas normu, kopienas sajūta, ko nodrošina Workland, ir svarīgāka kā jebkad. Mēs ne tikai palielinām kvadrātmetru platību, mēs palielinām iespējas iepazīties un sadarboties. “

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju kompleksa “Verde” iznomāto biroju un papildu servisu telpu līmenis jau ir virs 90%, pārsniedzot iepriekš uzstādītās 2023. gada prognozes.

Tas kļuvis iespējams, pateicoties jaunākajiem darījumiem, kas noslēgti ar četriem uzņēmumiem – biotehnoloģiju uzņēmumu “Roche Services & Solutions” (RSS) , kredītu risku menedžmenta uzņēmumu “IGK AG”, mākoņpakalpojumu uzņēmumu "Also Cloud” un dermatoloģijas klīniku “Vividerm”. Tagad abi stratēģiskie kompleksa attīstīšanas procesi – atlikušo telpu noma un otrās (B) ēkas noslēdzošie būvdarbi – iet roku rokā un tiks pabeigti jau 2024. gada pavasarī.

Iveta Lāce, “Verde” komercdirektore, valdes locekle saka: “Šis iznomāto biroja telpu apjoms – 90% – ir ne tikai labs rādītājs visā nozarē, bet arī apliecinājums tam, ka mūsu piedāvātais produkts ir pieprasīts un atradis savu klientus vēl pirms tā pilnīgas pabeigšanas. Mūsu darījumi ar jaunajiem nomniekiem tam ir lielisks apliecinājums. Šāds nomas progress liecina arī ne tikai par abu “”Verde” ēku pievilcību, bet ir arī pozitīvs signāls kompleksa attīstītājam “Capitalica Asset Management” nākotnē ieguldīt ilgtspējīgos projektos Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Noslēdz 2,5 miljonu eiro līgumu par nākamo Elemental Business Centre nomnieku biroju izbūvi

Db.lv, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstē esošā biroju nomas kompleksa "Elemental Business Centre" attīstītājs "Kapitel" noslēdzis 2,5 miljonu eiro līgumu ar būvniecības uzņēmumu "PRO DEV" par nākamo nomnieku biroju izbūvi.

Parakstītā līguma ietvaros tiks izbūvēti gandrīz 4000 kvadrātmetru jaunu biroju, kurus apdzīvos tādi nomnieki kā starptautiskā holdinga "IWG" hibrīda kopstrādes telpu zīmols "Spaces", globālā digitālo pakalpojumu uzņēmums "Emergn" un loģistikas un transporta uzņēmums "Fracht".

"PRO DEV" ir nule uzsācis biroju izbūves darbus, kurus plānots noslēgt līdz 2024.gada februāra vidum.

"Šobrīd esam uzsākuši otru svarīgāko posmu pēc ēkas pabeigšanas oktobrī - nākamo nomnieku biroju izbūvi. Darbu apjoms ir ievērojams, un tie tiek veikti ēkā, kas jau ir nodota ekspluatācijā. Lai gan plānoto darbu grafiks ir saspringts, īpaši ņemot vērā tuvojošos svētku sezonu, mēs esam pieraduši pie šādiem izaicinājumiem un noteikti pildīsim savus solījumus," norāda "Elemental Business Centre" projekta attīstības vadītājs Marguss Mendmetss (Margus Mändmets).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vastint Latvia attīstītā biroju kompleksa Business Garden Rīga ēkas Malduguņu ielā 2 un 4 kļuva par pirmajiem ekspluatācijā esošajiem nekustamajiem īpašumiem Baltijas valstīs, kas ieguvuši starptautisko WELL Health-Safety novērtējumu.

WELL Health-Safety novērtējums ir uz pierādījumiem balstīta nekustamo īpašumu novērtēšanas sistēma, kuras prioritāte ir ēku lietotāju veselība, drošība un labsajūta. Sistēmu izstrādājis WELL būvniecības institūts (IWBI), un tā pamatojas uz WELL būvniecības standartu, kā arī uz vairāk nekā 600 zinātnieku un praktiķu ekspertīzi.

Novērtējuma saņemšana apstiprina attīstītāju un apsaimniekotāju sasniegumus veselības un drošības jomā postpandēmijas situācijā, fokusējoties uz tādiem aspektiem kā ēku tīrīšanas un dezinfekcijas procedūras, rīcības plāni ārkārtas situācijām, veselības aprūpes pieejamība, gaisa un ūdens kvalitātes vadība, ieinteresēto pušu iesaiste un apmācība, kā arī inovāciju ieviešana veselības un drošības jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju komplekss “Verde” turpina izvērst savu nomnieku klāstu, šī gada martā noslēdzot jaunu ilgtermiņa līgumu ar pasaulē vadošo apdrošināšanas un risku vadības brokeri “Marsh”.

Darījums paredz uz “Verde” pirmās jeb A ēkas 3. stāvu pārcelt šobrīd Rīgā esošo “Marsh” Latvijas filiāli.

Jaunajā “Marsh” birojā ar platību 250 m2 plānots izvietot līdz 18 darba vietām, tādā veidā paredzot uzņēmuma nākotnes attīstību, tostarp jaunu darbinieku piesaisti. Šobrīd, sadarbībā ar “Interior design studio DVI”, jau notiek darbs pie biroja interjera dizaina izstrādes. Tuvākajā laikā tiks uzsākti būvdarbi, lai jau vasaras noslēgumā “Marsh” varētu veiksmīgi pārcelties uz jaunajām telpām.

“No mūsu uzņēmuma puses ir bijuši vairāki iemesli, kāpēc nolēmām pārcelties tieši uz biroju kompleksu “Verde”. Bet ir divi svarīgākie. Pirmkārt, vēlamies nodrošināt mūsu darbiniekiem mūsdienīgu un ērtu darba vidi. Otrkārt, birojs ilgtspējīgā celtnē ir apliecinājums “Marsh” stratēģijai ilgtspējas un zaļā kursa kontekstā,” uzsver Zintis Gaspažiņš, “Marsh” vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas biroju tirgū šobrīd ir viens no lielākajiem biroju fondu apjomiem būvniecības stadijā - patlaban tiek būvēti vairāk nekā 134 000 kvadrātmetri jaunu biroju platību, informē nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas "Colliers" pārstāvji.

Attīstītāji ir piesardzīgi attiecībā uz jaunu būvniecību augsto būvniecības izmaksu salīdzinājumā ar potenciāli sasniedzamo nomas maksu un pieaugošo finansējuma izmaksu dēļ, tāpēc pēdējo 12 mēnešu laikā nav sākti liela mēroga spekulatīvie projekti.

"Colliers Baltic" partneris un aģentūras vadītājs Ēriks Bergmans norāda, ka, lai gan priekšiznomāšanas aktivitāte Rīgas tirgū ir uzlabojusies un daži biroji ir nodoti ekspluatācijā ar noslogotību virs 70%, tomēr impulss tiek sasniegts tikai tad, kad ēka ir pabeigta.

Lielākā daļa pieprasījuma nāk no vietējiem uzņēmumiem, kas vēlas uzlabot savu biroju energoefektivitāti un darbinieku darba apstākļus, tirgū trūkst jaunpienācēju, izņemot kopstrādes operatorus, kas šobrīd ir nodrošinājuši atrašanās vietas gandrīz visos ievērojamākajos lielo biroju projektos, norāda Bergmans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā esošais biroju nomas komplekss “Elemental Business Centre” parakstījis biroja nomas līgumu ar Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu "Digital Mind".

Sadarbība paredz, ka uzņēmums nomās 335 m2 lielas telpas “Elemental Blue” ēkas 7. stāvā. Jauno “Digital Mind” biroju “Elemental Business Centre” plāno atvērt šī gada rudenī. Uzņēmums norāda, ka darījums noticis sadarbībā ar nekustamo īpašumu konsultāciju aģentūru “Colliers”.

“Digital Mind” ir 2005. gadā dibināts Latvijas tehnoloģiju uzņēmums, kas ikdienā savus klientus nodrošina ar biznesa procesu digitalizācijas tehnoloģiju risinājumiem. Gadu garumā “Digital Mind” no neliela jaunuzņēmuma ir izaudzis par starptautisku kompāniju ar birojiem visās Baltijas valstīs un Polijā.

““Digital Mind” ir uz attīstību vērsts uzņēmums, kuram ir svarīgi iet līdzi laikam, nodrošinot saviem klientiem visaugstākās klases un kvalitātes pakalpojumus. Līdz ar to nav pārsteigums, ka par sava jaunā biroja vietu uzņēmums izvēlējies tieši “Elemental Business Centre”. Redzam, ka mūsu vērtības un mērķis nodrošināt ilgtspēju un kvalitāti iet roku rokā ar modernu uzņēmumu vīziju par to, kādam ir jābūt mūsdienīgam birojam. Tāpēc esam jo īpaši gandarīti savās telpās uzņemt “Digital Mind”, un esam pārliecināti, ka arī citiem nomniekiem viņu atrašanās šeit būs noderīga,” stāsta “Elemental Business Centre” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju kompleksā “Verde” ir atvērta kafejnīcu tīkla “Moltto Coffee” piektā jeb jaunākā filiāle.

“Mūsu jaunā kafejnīca biroju kompleksā “Verde” ir tieši tāda, kādu vēlos veidot un attīstīt “Moltto Coffee” zīmolu ne vien Latvijā, bet visā Baltijā. Šeit ir brīva atmosfēra un nepiespiestība,” komentē “Moltto Coffee” īpašniece un vadītāja Karīna Bogdanoviča.

“Mūsu sadarbība uzskatāmi ilustrē, ka mūsdienīgi biznesa kvartāli nav iedomājami bez A-klases piedāvājuma un “zaļās domāšanas”, lai arī kas tas būtu – moderna biroju ēka vai stilīga kafejnīca,” saka biroju kompleksa “Verde” komercdirektore un valdes locekle Iveta Lāce.

Par “Moltto Coffee” piektās filiāles dizaina konceptu parūpējās K. Bogdanoviča, piesaistot “AROUND Architecture Studio” arhitektu komandu – Reini Prēdeli un Annu Antipenko. Mērķis bija radīt telpu, kas viendabīgi veidotu dialogu ar “Verde” lobiju un ātrija zonu. Tas iezīmējās jaunās kafejnīcas funkcionālajā plānojumā, materiālu un gaismekļu izvēlē, kompozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju apjomi komercīpašumos Latvijā pērn samazinājās par 36%, taču tas ir mazākais samazinājums starp Baltijas valstīm, teikts komercīpašumu pakalpojumu uzņēmuma "CBRE Baltics" tirgus pārskatā.

Pēc kompānijas datiem, Latvijā pērn veiktas investīcijas 207 miljonu eiro apmērā salīdzinājumā ar 321 miljonu eiro 2022.gadā.

Savukārt Igaunijā pērn veiktas 106 miljonu eiro investīcijas salīdzinājumā ar 348 miljoniem eiro 2022.gadā, bet Lietuvā - 310 miljoni eiro salīdzinājumā ar 513 miljoniem eiro gadu iepriekš.

"CBRE Baltics" norāda, ka investīciju aktivitāte Baltijas reģionā ir samazinājusies vairāku faktoru ietekmē, tai skaitā neskaidro ekonomikas attīstības prognožu dēļ. 2023.gadā kopējie investīciju apjomi komerciāla rakstura nekustamajā īpašumā visās trīs Baltijas valstīs kopā bija par 47% zemāki salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Latvijā investīciju samazinājums par 36% bija mazākais, salīdzinot ar 39% kritumu Lietuvā un ievērojamu kritumu par 70% Igaunijā. Latvijā tika reģistrēti zemākie apjomi pēdējo piecu gadu periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas topošā biroja sienā 28.martā ievietota dzīvā laika kapsula ar vēstījumiem un ambīcijām nākotnei. SEB bankas dzīvā laika kapsula ir netradicionāls risinājums, ko paredzēts atvērt un papildināt ik pēc pieciem gadiem. Vienlaikus tā būs apskatāma ikvienam apmeklētajam jaunajās biroja telpās.

Plānots, ka SEB bankas jauno biroju atklās 2025. gadā.

“Laika kapsulu likšana ēku pamatos ir sena tradīcija. Ņemot vērā, ka dzīvojam dinamiskā laikmetā, kur krasas pārmaiņas ir ikdiena, fiksēt aktuālo, izvirzīt mērķus un plānot nākotni varam daudz īsākos laika periodos. Tāpēc mēs aizsākam jaunu tradīciju ar dzīvo laika kapsulu, kuru pirmo reizi plānojam atvērt 2030. gadā. Kopā ar bankas kolēģiem fiksējām šī brīža laika piezīmes un nākotnes prognozes digitālā formātā – gan par SEB bankas ambīcijām, gan finanšu nozari, gan kopējo Latvijas izaugsmi. Birojam ir un būs būtiska loma mūsu uzņēmuma kultūrā, tas ir kā satikšanās vieta, kurā veidojas attiecības un rodas jaunas idejas. Tādēļ ar nepacietību gaidu, kad varēsim satikties mūsu jaunajā birojā,” saka Ieva Tetere, SEB bankas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojs pieņēmis ekspluatācijā Skanstes apkaimē būvēto biroju ēku kompleksu “Elemental Business Centre”. Ēku būvniecība tika uzsākta 2021. gada septembrī, un kopējās investīcijas “Elemental Business Centre” ir virs 60 miljoniem eiro.

Projekta būvdarbus veica SIA “Merks”, un tā attīstītājs ir SIA “Kapitel”. Šobrīd norit ēku nodošanas process no būvnieka attīstītājam, un jau tuvākajās nedēļās biroju ēku kompleksu sāks apdzīvot pirmie nomnieki. “Elemental Business Centre” sastāv no divām ēkām, kuru kopējā iznomājamā platība ir 21 000 m2. Šobrīd biroju centrā nomai vēl pieejami 5000 m2 biroju platībās, savukārt teju 75 % ir jau iznomāti.

Projekts ir ceļā uz BREEAM Outstanding novērtējuma saņemšanu, tādējādi kļūstot par pirmo ēku Latvijā ar augstāko iespējamo novērtējumu. “Elemental Business Centre” ēkas ir arī pirmās Latvijā, kuras savieno parametriskā fasāde. Ēku būvniecībā tika izmantoti energopāļi, kas spēj nodrošināt līdz pat 72 % no ēkas apkures un dzesēšanas vajadzībām, būtiski samazinot nomnieku komunālo pakalpojumu izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēka Elizabetes ielā 2 kopā ar ēku Kronvalda bulvārī 6 var kļūt par pirmo valsts biroju, centralizējot publiskā sektora iestādes no desmit adresēm uz divām. Par šo nozīmīgās modernisma ēkas nākotnes attīstības ieceri tika diskutēts publiskā sektora konferencē “Valsts birojs – šodienas lēmums”, informē VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

6. oktobrī notikušajā publiskā sektora konferencē “Valsts birojs – šodienas lēmums” tika diskutēts ne tikai par tiešās valsts pārvaldes iestāžu biroju telpu optimizācijas iespējām Rīgā, bet arī biroju centralizāciju kopumā, strādāšanas paradumu un darba vides maiņu, kā arī nepieciešamo pārmaiņu vadību saistībā ar topošo konceptuālo ziņojumu par publiskā sektora telpu optimizācijas iespējām. Šobrīd izstrādāti vairāki potenciālie scenāriji, kas līdz oktobra beigām tiks nodoti Finanšu ministrijai izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai par turpmāko virzību valsts biroja veidošanā.

Viens no tiem paredz ēkās Elizabetes ielā 2 un Kronvalda bulvārī 6 veidot aktivitātēs balstītus birojus un nodrošināt darba stacijas 920 darbiniekiem. Šādi trīs ministrijas, kuru kopējais darbinieku skaits ir vairāk kā 1500 cilvēki, pārceltos no desmit adresēm uz divām, pielāgojot un samazinot izmantoto telpu platību. Ilgtermiņā tas ļautu ietaupīt ievērojamus finanšu resursus, kurus varēs novirzīt valdībai prioritāru pasākumu veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūkusalas Biznesa centra teritorijā atklāta septītā Elektrum Drive īpaši ātrās uzlādes stacija.

Biznesa centra teritorijā uzstādītā Elektrum Drive uzlādes stacija nodrošina 150 kW jaudu, kas ļauj elektroautomobili uzlādēt 50 kilometru braucienam vien 4 minūšu laikā. Šogad MŪKU SALAS teritorijā uzsākta arī daudzstāvu autostāvvietas būvniecība, kurā 11 vietas tiks atvēlētas tieši elektroautomobiļu uzlādei. Kā stāsta biznesa centra vadība, palielinoties videi draudzīgo transportlīdzekļu skaitam pilsētvidē, šādu uzlādes staciju skaits tikai turpinās pieaugt.

"Kā komerciālā nekustamā īpašuma tirgus pārstāvji mēs nodrošinām ne tikai pakalpojumus, bet arī vidi, un ir ļoti svarīgi, lai zaļākas vides radīšanā mēs ietu roku rokā ar saviem nomniekiem. Arvien vairāk uzņēmumu īpašu uzmanību pievērš CO2 izmešu daudzumam, ko uzņēmums rada savas darbības rezultātā, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai Mūkusalas Biznesa centrs kā biroju telpu iznomātājs spētu piedāvāt visus nepieciešamos instrumentus, lai mūsu nomnieki varētu sasniegt savu uzņēmumu klimata mērķus," stāsta Mūkusalas Biznesa centra valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biroju kompleksa "Verde" attīstītājs - Lietuvas investīciju pārvaldes uzņēmums "Capitalica Asset Management" un būvfirma SIA "Velve" pēc abpusējās vienošanās ir pieņēmuši lēmumu pārtraukt sadarbības līgumu, pavēstīja "Velves" pārstāvji.

Tā rezultātā kopš šī gada jūlija "Velve" vairs nav biroju kompleksa "Verde" ģenerālbūvnieks. "Lēmums ir saistīts ar abu uzņēmumu atšķirīgo redzējumu par objekta būvniecības posmiem, tai skaitā izmaksām," skaidro "Velves" pārstāvji.

Plašāk šo lēmumu abas puses ir vienojušās nekomentēt.

"Velve" ir pilnībā uzbūvējusi un 2022.gada jūlijā nodevusi ekspluatācijā "Verde" pirmo jeb A ēku. Līdztekus būvkompānija ir pabeigusi arī B ēkas nesošo konstrukciju būvniecību, sāka fasādes montāžu un paveica daļu no iekšējiem un ārējiem inženiertehniskajiem darbiem.

"Verde" ir pirmais "Capitalica Asset Management" īstenotais projekts Latvijā, kura attīstībā plānots ieguldīt vairāk nekā 65 miljonus eiro, no kuriem 22 miljonu eiro kredītu piešķīra Eiropas Investīciju banka (EIB), kas apstiprināja finansējumu no cīņai ar klimata pārmaiņām paredzēto investīciju paketes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna tendence Baltijā ir stock office – telpas, kas apvieno trīs dažādas funkcijas – biroju, noliktavu un showroom jeb preču ekspozīcijas zāli. Sekojot ekonomikas attīstības dinamikai, Rīgas modernākajā biznesa rajonā Skanstē, Duntes ielā tādas piedāvā “Urban Stock”.

“Urban Stock” ir daudzfunkcionālas telpas uzņēmējiem, kurās apvienoti biroja, klientu apkalpošanas centru, ekspozīcijas zāļu un noliktavu telpu risinājumi. Apvienojot visas biznesa vienības zem viena jumta, var būtiski uzlabot uzņēmumu ikdienas darbību.

Mainoties tirdzniecības un iepirkšanās paradumiem, daudzi uzņēmumi vairs neredz standarta veikala telpas tirdzniecības centrā kā optimālu risinājumu savai darbībai. Tāpēc jauniem uzņēmumiem ir nepieciešamas telpas veikalam vai izstādes/ekspozīcijas zālei, noliktavai un birojam vienuviet.

Prestiža lokācija

Lielākā daļa stock office telpu parasti atrodas ārpus pilsētas centra, bet “Urban Stock” būtiska priekšrocība ir atrašanās vieta – teju pats Rīgas centrs, netālu no Vecrīgas, bet vienlaikus bez pilsētas centram raksturīgajām problēmām tuvu piebraukt un novietot auto. Vecrīga, galvenie satiksmes mezgli un valsts galvenie autoceļi sasniedzami 15-30 minūšu laikā. “Urban Stock” telpām var ērti piekļūt kā lielās piegādes automašīnas, tā privātais transports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Skanstes City" atklāta kopstrādes telpa "SPARK Coworking", piedāvājot privātos birojus, dedicated desk un hot desk iespējas, kā arī sapulču telpas un privātās telpas telefonsarunām.

"SPARK Coworking" kopējā platība ir vairāk nekā 500 kvadrātmetri un tas vienlaicīgi varēs uzņemt līdz 90 personām. Jaunais "SPARK Coworking" atrodas biroju kvartāla "Skanstes City" teritorijā, Skanstes ielā, 1.stāvā ar pieejamību no Skanstes ielas. Kopstrādes telpas interjera dizains tapis sadarbībā ar interjera studiju "Lolot design".

"Investējot vairāk nekā 370 tūkstošus eiro, esam papildinājuši mūsu biroju kvartālu ar kopstrādes telpām, ko varēs izmantot mūsu nomnieki, dažādojot savu darbinieku ikdienu, tā arī visi citi interesanti. Līdz šim "Skanstes City" kvartālā popularitāti ieguvuši "Mazie biroji", piedāvājot kabinetus ar 1-4 darba vietām. "SPARK Coworking" paplašinās iespējas gan maziem uzņēmumiem, gan tiem, kas ikdienā novērtē fleksibilitāti, iedvesmojošu darba vidi un komunikāciju ar dažādu nozaru profesionāļiem," stāsta "Skanstes City" valdes loceklis Andris Kozlovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldījumu pārvaldes sabiedrības "Indexo" veidotās "Indexo bankas" centrālais birojs būs biroju kompleksā "Verde", kas atrodas Skanstes rajonā, Rīgā, teikts "Indexo" paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

"Indexo" ir parakstījusi ilgtermiņa nomas līgumu ar biroju kompleksu "Verde", kas paredz, ka biroju ēkā atradīsies gan "Indexo" pensiju pārvaldes uzņēmuma, gan arī "Indexo" jaunās bankas centrālais birojs.

"Indexo" pirmajā jeb "Verde" A ēkā aizņems visu ceturto stāvu vairāk nekā 1500 kvadrātmetru platībā, savukārt "Indexo bankas" klientu apkalpošanas centrs gandrīz 150 kvadrātmetru platībā būs B ēkas pirmajā stāvā. "Indexo" darbinieku pārcelšanās uz "Verde" biroju kompleksu plānota šovasar.

"Verde" ir pirmais "Capitalica Asset Management" īstenotais projekts Latvijā, kura attīstībā ieguldīti vairāk nekā 65 miljoni eiro. "Capitalica Asset Management" ir Lietuvas Centrālās bankas licencēts un pārraudzīts ieguldījumu pārvaldes uzņēmums, kas veic komerciālo nekustamo īpašumu pārvaldību Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru