Jaunākais izdevums

Baltijas nekustamo īpašumu attīstītājs E.L.L. Real Estate parakstījis līgumu par divu britu mazumtirgotāja Debenhams universālveikalu atvēršanu - Rīgā un Tallinā.

Līgums parakstīts ar franšīzes īpašnieku Baltijas valstīs Jirgenu Rēlingeru. Paredzēts, ka Debenhams 2014. gada martā tiks atklāts tirdzniecības centrā Spice Rīgā, bet tā paša gada rudenī – topošajā tirdzniecības centrā Panorama City Tallinā.

Debenhams ir starptautiski atpazīstams zīmols. To 28 valstīs pārstāv 240 veikali. Universālveikals piedāvā preces sievietēm, vīriešiem un bērniem, mājai, brīvā laika pavadīšanai, veselībai un skaistumam.

Noslēgtais līgums atbilst E.L.L. Real Estate stratēģijai ievest Baltijas tirgū nebijušus zīmolus, piedāvājot šīs kompānijas attīstītajos tirdzniecības centros, paudis Aldo Dapons, E.L.L. Real Estate valdes priekšsēdētājs. Savukārt Frēnsiss Makolijs (Francis McAuley), Debenhams starptautiskais direktors, izteicies, ka Baltijas valstis ir dinamiski augošs reģions, kurā trūkst spēlētāju univerālveikalu sektorā.

Kopumā Baltijas valstīs paredzēta sešu Debenhams veikalu atvēršana ar vairāk nekā 200 darbavietām.

Debenhams veikals atradīsies Spices 1.stāvā (tā platība būs gandrīz 3 tūkst. m2), savukārt Panorama City veikals būs izvietos divos stāvos (2200 m2 platībā). Preču klāsts neatšķiršoties no Lielbritānijas, taču veikalu piedāvājumam katrā valstī papildus tiks pievienoti daži vietējie un starptautiskie zīmoli.

E.L.L. Real Estate darbības virziens ir komerciālo nekustamo īpašumu projektu attīstīšana Baltijas valstīs, pildot gan projekta attīstītāja, gan investora un apsaimniekotāja funkcijas. Uzņēmums nodarbojas ar tirdzniecības nekustamo īpašumu, viesnīcu, biznesa un biroju ēku, kā arī ražošanas nekustamo īpašumu attīstīšanu un apsaimniekošanu. Tallinā E.L.L. Real Estate ir akcionārs Viru centrā, Rīgā tam pieder Spice un Spice Home iepirkšanās centri, bet Lietuvā investīciju portfelī ir Panoramas iepirkšanās centrs Viļņā un Saules Miestas iepirkšanās centrs Šauļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Debenhams" veikali Latvijā un Igaunijā turpinās strādāt ar esošo zīmolu, uzsvēra uzņēmuma SIA "DBH Ltd Baltics" izpilddirektors Armands Vīksne.

Britu tiešsaistes modes grupa "Boohoo" pirmdien paziņoja, ka iegādājusies bankrotējušā Lielbritānijas lielveikalu tīkla "Debenhams Plc" intelektuālā īpašuma aktīvus, ļaujot izmantot tā zīmolus.

Vīksne uzsvēra, ka "DBH Ltd Baltics" ir patstāvīgs, neatkarīgs Latvijas uzņēmums, kura sadarbība ar "Debenhams Plc" notiek uz franšīzes līguma pamata.

"Līdz ar to arī Latvijas un Igaunijas "Debenhams" veikali, kas ir "Debenhams" franšīzes partneri, varēs turpināt strādāt ar esošo vārdu," skaidroja Vīksne.

Viņš uzsvēra, ka darījums ļaus stabilizēt preču piegādes sistēmu, un, pateicoties "Boohoo" veiksmīgajiem e-komercijas risinājumiem, tiks uzlabota e-komercijas darbība Latvijas un Igaunijas uzņēmumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināta - Lielbritānijas Debenhams problēmas Latvijas veikalu neietekmēs

Žanete Hāka, 11.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielveikalu tīkla Debenhams problēmas Latvijas uzņēmumu neietekmē un veikals turpina strādāt, portālam DB pastāstīja Debenhams Baltics zīmola menedžeris Ivars Plaudis – Lasmanis.

«No Lielbritānijas 9.aprīlī, saņēmām oficiālu informāciju, ka uzņēmumam ir mainījušies īpašnieki. Debenhams PLC, kas līdz šim bija biržā kotēts holdinga uzņēmums, nozīmētie administratori pārdeva uzņēmumu lielāko kreditoru izveidotai grupai – Celine Newco 1 Ltd. Savukārt Debenhams Retail Ltd, kas ir atbildīgs par ikdienas operatīvā darba nodrošināšanu, jauno īpašnieku vadībā turpina strādāt tāpat kā līdz šim. Kā oficiālā vēstulē presei norādīja Debenhams valdes priekšsēdētājs Terijs Dadijs (Terry Duddy), uzņēmumā jaunie īpašnieki ir investējuši papildu līdzekļus, kas ļaus īstenot apgrozījuma plānus un nodrošināt jau iecerētos projektus, kas attiecas uz zīmola attīstību un restrukturizāciju. Vienīgais sarūgtinājums šajā situācijā ir tas, ka līdzšinējie akciju turētāji zaudē savu ieguldīto naudu,» norāda I. Plaudis-Lasmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Igaunijā "Debenhams" veikali turpinās darbu, neskatoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmuma "Debenhams" sākto likvidācijas procesu, pavēstīja "Debenhams" veikalu pārvaldītājas SIA "DBH Ltd Baltics" pārstāve Ilona Skuja.

Viņa skaidroja, ka "DBH Ltd Baltics" ir neatkarīgs uzņēmums, kura veikali "Debenhams" strādā uz franšīzes līguma pamata.

"Protams, ka pēkšņais un negaidītais "Debenhams" vienpusējais paziņojums par to, ka Apvienotās Karalistes veikali tiek slēgti un esošā preču piegādes sistēma ir spēkā tikai līdz 2021.gada 1.martam, bija nepatīkams, jo ir pretrunā ar noslēgtajiem līgumiem," skaidroja Skuja.

Debenhams sāk likvidācijas procesu 

Lielbritānijas lielveikalu tīkls "Debenhams" otrdien paziņoja, ka sācis likvidācijas procesu, jo...

Viņa arī informēja, ka "DBH Ltd Baltics" veikali Latvijā un Igaunijā turpina darbu un strādā pie preču piegādes līgumiem ar līdzšinējiem astoņiem zīmoliem pa tiešo. "Nākamos trīs mēnešus Latvijas komandai būs vairāk darba, lai pārkārtotos uz jaunajiem loģistikas risinājumiem. Ar iznomātāju un investoru atbalstu kompānijas vadība ir pārliecināta par sekmīgu rezultātu," pauda Skuja.

Jau ziņots, ka Apvienotās Karalistes lielveikalu tīkls "Debenhams" paziņojis par likvidācijas procesa sākšanu, jo potenciālais uzņēmuma pircējs no šīs ieceres ir atteicies.

"Debenhams", kas dibināts 1813.gadā un nodarbina aptuveni 12 000 cilvēku, koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes dēļ aprīlī bija spiests iecelt maksātnespējas administratoru, taču likvidācijas process sākts pēc tam, kad britu sporta apģērbu kompānija "JD Sports" pārtrauca sarunas par lielveikalu tīkla iegādi. Vienlaikus kompānija paziņojusi, ka turpinās pieņemt piedāvājumus visa uzņēmuma vai atsevišķu tā daļu iegādei.

"Debenhams" vēsta, ka tā 124 veikali Apvienotajā Karalistē turpinās darbību, lai izpārdotu preču krājumus.

Kompānija "DBH Ltd Baltics" reģistrēta 2013.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2845 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir AS "Lawrence Asset Management", bet uzņēmuma patiesā labuma guvēja ir Ieva Plaude-Rēlingere. "DBH Ltd Baltics" pērn strādāja ar 3,989 miljonu eiro apgrozījumu un guva 52 867 eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu tiešsaistes modes grupa "Bohoo" pirmdien paziņoja, ka iegādājusies bankrotējušā Lielbritānijas lielveikalu tīkla "Debenhams" intelektuālā īpašuma aktīvus, ļaujot izmantot tā zīmolus.

Darījuma summa veido 55 miljonus sterliņu mārciņu (62 miljonus eiro).

"Bohoo" aktīvus, tostarp klientu datus, iegādājusies no ārējiem investoriem, kas piesaistīti "Debenhams" likvidācijas procesam.

Uzņēmums norāda, ka plāno atjaunot un atsākt "Debenhams" interneta platformas darbību.

Debenhams veikali Latvijā un Igaunijā turpinās darbu 

Latvijā un Igaunijā "Debenhams" veikali turpinās darbu, neskatoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmuma...

Lielbritānijas lielveikalu tīkls "Debenhams" slēgs visus savus veikalus, likvidējot aptuveni 12 000 darbavietu, pirmdien informēja bankrotējušā uzņēmuma administratori.

"Debenhams" administratori norāda, ka pēc koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzēto pasākumu atcelšanas Lielbritānijā atkal tiks atvērti uzņēmuma veikali, lai izpārdotu preču krājumus.

Līdz ar šo veikalu atvēršanu "Debenhams" mājaslapu pārvaldīs "Bohoo".

Preču izpārdošana veikalos turpināsies vairākas nedēļas, kamēr tiks pārdoti visi preču krājumi, bet pēc tam veikali tiks slēgti pavisam.

"Debenhams", kas dibināts 1813.gadā, bankrotēja decembrī.

Uzņēmums likvidācijas procesu sāka pēc tam, kad britu sporta apģērbu kompānija "JD Sports" pārtrauca sarunas par lielveikalu tīkla iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Paplašināsies arī Spice - wellness kompleksā investēs vairāk nekā 7 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības komplekss Spice plāno investēt vairāk nekā 7 miljonus eiro, radot unikālu veselības, medicīnas un labsajūtas kompleksu, informē uzņēmumā.

Spice Wellness būs piecos stāvos, aizņemot vairāk nekā 5,000m2 izīrējamo platību, kas tiks savienots ar esošo tirdzniecības centra Spice daļu. Rīgas pilsētas būvvalde ir izsniegusi atļauju Spice Wellness pirmās būvniecības stadijai, uz kuras pamata tiks pabeigta projekta izstrāde.

Spice Wellness plānoti tādi koncepti kā Veselības Centrs 4, Dr. Lūkina acu klīnika, E. Gulbja laboratorija, Dr. Ģīļa plastiskās ķirurģijas kabinets, Dr. Apines zobārstniecības klīnika, Orto klīnika un vēl citi medicīnas un skaistumkopšanas pakalpojumi, tostarp ģimenes ārstu prakses un sporta klubs. Ēkas pirmajā stāvā plānots Gastronome delikatešu tirgus un dažāda veida kafejnīcas un restorāni, kas papildinās un padarīs daudzveidīgāku garšu baudījumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Debenhams izveidē investēti 2 miljoni eiro

Dienas Bizness, 25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Debenhams veikals t/c Spice 1.stāvā pirmos klientus sagaidīs aprīlī.

Vaiva Kirvelaite, Debenhams zīmola vadītāja Baltijas valstīs, akcentē, ka starptautiskā paplašināšanās tiek īstenota ļoti veiksmīgi. Baltijas valstu tirgus esot perspektīvs, un investīcijas 2 miljonu eiro apmērā ir plānots atpelnīt septiņu gadu laikā.

Jaunā Debenhams veikala t/c Spice platība ir 2948,5 m², un ir radītas vairāk nekā četrdesmit jaunas darba vietas.

Pērn tika izveidots pirmais Debenhams veikals Baltijas valstīs, kas kopš rudens strādā Igaunijas tirdzniecības centrā Rocca al Mare.

Debenhams zīmols tiek pārstāvēts 28 valstīs, kur kopumā ir 240 zīmola veikali. Debenhams pārdod preces sievietēm, vīriešiem un bērniem, mājai, brīvā laika pavadīšanai, veselībai un skaistumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. martā par tirdzniecības centru "Spice" un "Spice Home" vadītāju un valdes locekli iecelta Iveta Priedīte, pārņemot pienākumus no Marie Vaino.

"Pēdējie gadi ir bijuši izaicinoši daudzām uzņēmējdarbības nozarēm, īpaši mazumtirdzniecībai. Esmu ļoti pateicīgs Marie Vaino, kura kā "Spice" un "Spice Home" akcionāre pieņēma mūsu priekšlikumu un pēdējo pusgadu veiksmīgi vadījusi tirdzniecības centrus. Mūsu personāla atlases process vietējā vadītāja atrašanai ir noslēdzies, un esmu ļoti priecīgs, ka Iveta Priedīte sāks strādāt kā jaunā izpilddirektore," sacīja kompleksa "Spice" valdes priekšsēdētājs Taavi Ojala.

"Abi tirdzniecības centri ir nozīmīgi galamērķi Rīgas iedzīvotājiem, viesiem un tuvējo rajonu iedzīvotājiem. Ivetai Priedītei ir ilga un ļoti profesionāla karjera Latvijas mazumtirdzniecības sektorā, un esmu pārliecināts, ka viņas pieredze uzlabos apmeklētāju iepirkšanās pieredzi tirdzniecības centros "Spice" un "Spice Home"," turpina Taavi Ojala.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

No amata aizgājusi ilggadējā tirdzniecības kompleksa Spice vadītāja Iveta Lāce

Lelde Petrāne, 20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējo tirdzniecības kompleksa Spice vadītāju Ivetu Lāci izpilddirektores amatā nomaina Kadrija Pudova. Jaunās vadītājas uzdevums būs turpināt audzēt tirdzniecības kompleksa apgrozījumu un strādāt pie jauniem attīstības projektiem, lai stiprinātu Spices pozīcijas Rīgas tirdzniecības centru vidū.

«Iveta vadījusi tirdzniecības kompleksu Spice kopš tā pirmsākumiem, izveidojusi Spice Home un veikusi vairākas kompleksa paplašināšanas kārtas. Esam ļoti pateicīgi par viņas veikumu Spices attīstīšanā kopš 2002.gada,» komentē tirdzniecības kompleksa Spice Padomes priekšsēdētājs, uzņēmuma vairākuma daļu īpašnieks un Kapitel valdes priekšsēdētājs Tāvi Ojala.

«Mums ir izdevies izveidot no citiem atšķirīgu, unikālu piedāvājumu, piesaistot daudzus zīmolus, kuru nav citos Latvijas tirdzniecības centros. Domāju, Spice ir savā līdz šim augstākajā attīstības punktā, un ir radīti visi priekšnosacījumi veiksmīgai izaugsmei nākotnē. Spicē darbojas stabila augstākā līmeņa vadības komanda, un tādēļ šis ir piemērots brīdis, lai es nodotu Spices vadības stafeti savai pēctecei, dodoties pretī jauniem personiskiem un karjeras izaicinājumiem,» vadības maiņu komentē Iveta Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences liecina, ka pircēju aktivitāte pamazām pieaug un īpaši kāpums vērojams apģērbu tirdzniecībā.

Vairāki zīmoli

Tirdzniecības centrā Spice durvis vēris Latvijā pirmais britu universālveikals Debenhams, kura izveidē ieguldīti divi miljoni eiro, kā arī radītas vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Veikalā, kura platība ir 2948,5 kvadrātmetri, aptuveni 12% no kopējās platības aizņems kosmētikas nodaļa, 12% – apakšveļa, 57% – apģērbi sievietēm, vīriešiem un bērniem, aptuveni 11% – apavi, somas un aksesuāri, savukārt mājas preces un tekstila piedāvājums aizņems 5%.

Līdz ar Debenhams veikala atvēršanu Latvijas tirgū ienāk arī vairāki starptautiski atpazīstami zīmoli: sieviešu apģērbi un mājas dizaina lietas Ben de Lisi, sieviešu apakšveļas zīmols Janet Reger, kā arī apģērbu un aksesuāru zīmols Jasper Conran un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Spice būvēs promenādi, Wellness projektu pārplānos

Zane Atlāce-Bistere, 10.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra "Spice" prioritāte pašlaik ir interjera atjaunošana, promenādes izveide, kā arī Spice Home pārplānošana, kuras ietvaros tiks pārbūvēts austrumu spārns ar jauniem konceptiem un ieeju.

Savukārt veselības, medicīnas un labsajūtas kompleksa "Spice Wellness" projekta izveide "šobrīd tiek pārplānota atbilstoši tendencēm šodien un rīt", Dienas Biznesam atklāja t/c "Spice" vadītāja Kadrija Pudova.

Paplašināsies arī Spice - wellness kompleksā investēs vairāk nekā 7 miljonus eiro  

Tirdzniecības komplekss Spice plāno investēt vairāk nekā 7 miljonus eiro, radot unikālu...

Viņa atzīst, ka Covid-19 krīze likusi patērētājiem pārvērtēt savu ikdienu un mainīt paradumus. Tomēr, lai arī pandēmijas laikā pieaugusi tendence iepirkties interneta veikalos, tomēr tradicionālo tirdzniecības centru nozīme noteikti nav mazinājusies.

FOTO: Covid-19 otrajā vilnī Rīgu papildina jauns tirdzniecības centrs 

Covid-19 otrajā vilnī tirdzniecības centru segmentu Rīgā papildinājis atšķirīga koncepta iepirkšanās...

"Apskatot, kā Covid-19 laiks ietekmējis dažādu preču segmentu patēriņu, varam secināt, ka audzis mājas, sporta un juvelierizstrādājumu pieprasījums. Tas tieši atspoguļo šī laika patērētāju vēlmes – cilvēki aizvien vairāk uzmanības velta mājokļa iekārtošanai un aktīvam dzīvesveidam. Tā kā ceļošana dažādu ierobežojumu dēļ kļuvusi gandrīz neiespējama, cilvēki meklē citus veidus kā sevi palutināt un iepriecināt, piemēram, iegādājoties juvelierizstrādājumus. Covid-19 laiks tikai pastiprinājis jau iepriekš novērotu iezīmi – izklaide tirdzniecības centros klientiem vairs nav tik aktuāla kā tas bijis agrāk," teic K.Pudova.

Sekojot tendencēm un pielāgojoties situācijai, ir palielināts sporta preču piedāvājums, notiek darbs pie jaunu zīmolu veikalu atvēršanas, kā arī tiek strādāts arī pie jaunu ēdināšanas un gurmē veikalu atvēršanas. "Sekojot līdzi pasaules aktualitātēm un notikumiem, paredzam, ka noteikti “take away” jeb līdzņemšanas ēdiens kļūs arvien populārāks. Šī iemesla dēļ restorāni, izvērtējot atvēršanos tirdzniecības centros, ņems vērā piegādes reģionus, jo daudz virtuves, kas atrodas t/c gatavo ēdienu ne tikai klientiem uz vietas, bet arī piegādēm," komentē K.Pudova.

Viņa pastāstīja, ka pašlaik prioritāte ir tirdzniecības centra interjera atjaunošana, kā arī promenādes izveide (savienojums starp Spice un Spice Home ar kioskiem), kā arī Spice Home pārplānošana. "Arī nomnieku interese nav zudusi, taču zīmoli ļoti kritiski izvērtē, kur saskatāms labs potenciāls veikala atvēršanai un veiksmīgai darbībai. Valstī noteikto ierobežojumu dēļ lēnāks kļuvis veikalu atvēršanas process, kā arī ilgāks laiks nepieciešams mēbeļu un apģērbu piegādei," atklāj K.Pudova.

Tirdzniecības kompleksa "Spice", kurā ietilpst tirdzniecības centri "Spice" un "Spice Home", apgrozījums pērn bija 173 miljoni eiro. Centra īpašnieks ir SIA "Tirdzniecības centrs Pleskodāle", kura 75% kapitāldaļu īpašnieks ir Igaunijas uzņēmums "Kapitel", bet 25% pieder Igaunijas uzņēmumam "Tristafan".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības kompleksam Spice pērn izdevies palielināt apgrozījumu.

2016.gadā audzis gan tirdzniecības centra Spice, gan Spice Home apgrozījums – attiecīgi par 2% un 1%, lai arī apkalpoto apmeklētāju plūsma palikusi nemainīga – 10,5 miljoni cilvēku gadā. T/c Spice apgrozījums sasniedzis 157,45 miljonus eiro (iesk. PVN), bet t/c Spice Home – 48.58 miljonus (iesk. PVN).

Lielāki ieņēmumi panākti, pateicoties pircēju noskaņojumam tērēt vairāk naudas - vidējā pirkuma summa Spicē pērn pieauga par 3%, kamēr Spice Home – par 4%. Palielināt apgrozījumu palīdzējusi arī abu tirdzniecības centru darbības efektivizēšana, izvērtējot esošo un jauno veikalu darbību. Tas palīdzēja palielināt apgrozījumu uz katru kvadrātmetru nepārtikas jeb modes preču grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mainās tirdzniecības centru Spice un Spice Home vadība

Db.lv, 06.10.2021

Par tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” direktori un valdes locekli kopš 6.oktobra kļuvusi Marie Vaino.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” direktori un valdes locekli kopš 6.oktobra kļuvusi Marie Vaino, pārņemot pienākumus no līdzšinējās vadītājas Kadrijas Pudovas.

“Pagājušos gadus raksturo ļoti intensīva konkurence mazumtirdzniecības tirgū un strauji augošā e-komercijas popularitāte, ko vēl vairāk pastiprināja globālā pandēmija. Mēs pateicamies Kadrijai Pudovai par tirdzniecības centru vadīšanu šajos sarežģītajos laikos,” saka t/c “Spice” un “Spice Home” padomes loceklis Taavi Ojala.

“Tirdzniecības centriem ir jāpielāgojas aizvien mainīgajai patērētāju uzvedībai un citām mazumtirdzniecības tendencēm. Marie vadībā turpināsim darbu pie t/c “Spice” attīstības plāna un uzlabojumiem, “Spice Home” koncepta maiņas un uzlabosim kopējo klientu pieredzi. Marie kā vienai no “Spice” un “Spice Home” īpašniecēm ir visas tiesības pieņemt nepieciešamos lēmumus. Viņa ir aktīvi strādājusi kā “Spice” un “Panorama” tirdzniecības centru padomes locekle arī pašreizējo mazumtirdzniecības nozares izaicinājumu laikā,” piebilda Taavi Ojala.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielveikalu tīkls "Debenhams" otrdien paziņoja, ka sācis likvidācijas procesu, jo potenciāls uzņēmuma pircējs no šīs ieceres atteicies.

"Debenhams", kas dibināts 1813.gadā un nodarbina aptuveni 12 000 cilvēku, koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes dēļ jau aprīlī bija spiests iecelt maksātnespējas administratoru.

Uzņēmums otrdien norādīja, ka likvidācijas process sākts pēc tam, kad britu sporta apģērbu kompānija "JD Sports" pārtrauca sarunas par lielveikalu tīkla iegādi.

"Debenhams" vēsta, ka tā 124 veikali Lielbritānijā turpinās darbību, lai izpārdotu preču krājumus.

Maksātnespējas administratori turpinās pieņemt piedāvājumus visa uzņēmuma vai atsevišķu tā daļu iegādei.

Ziņas par "Debenhams" likvidāciju izskanējušas neilgi pēc tam, kad Lielbritānijas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums "Arcadia", ko negatīvi ietekmējusi koronavīrusa pandēmijas izraisītā krīze un sīvā interneta tirdzniecības kompāniju konkurence, pirmdien tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar tirdzniecības kompleksa Spice direktori Ivetu Lāci

Lelde Petrāne, 08.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce. «Daudzi šodien populāri veikali nākuši caur Spici, tādēļ mums vienmēr ir no citiem centriem atšķirīgs piedāvājums,» ir pārliecināta vadītāja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk Spicei raksturīgie izaicinošie, vērienīgie attīstības projekti, nemitīgā attīstība un iespēja savu pieredzi pielietot plašāk. Konsultēju mūsu mātes uzņēmuma tirdzniecības centrus arī Igaunijā un Lietuvā, tādējādi gūstot starptautiska darba pieredzi. Strādājot Spicē, varu likt lietā savu turpat 15 gadu pieredzi tirdzniecības centru biznesā, mārketinga zināšanas un intuīciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzstādīts līdz šim Baltijā lielākais saules paneļu parks mazumtirdzniecības nozarē

Db.lv, 08.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs “Spice” ir spēris vēl vienu soli pretim ilgtspējai, uz sava jumta uzstādot saules paneļu parku.

Tādējādi “Spice” šobrīd ir kļuvusi par pirmo tirdzniecības centru, kas to izdarījis. Šis novatoriskais projekts ir pirmais šāda veida projekts Baltijā un ir daļa no tirdzniecības centra apņemšanās nodrošināt ilgtspējīgu un atjaunīgo enerģiju.

Saules paneļu parks, kas tika uzstādīts 2022. gada nogalē sadarbībā ar “Elektrum”, savā izmērā sasniedz 5000 kvadrātmetrus uz tirdzniecības centra stāvvietas jumta. Kopumā uzstādīti 1450 saules paneļi ar kopējo sistēmas jaudu 652 kW, kas tirdzniecības centram ik gadu saražos vismaz 555 531 kWh. Visa saražotā zaļā elektroenerģija tiks izmantota uzņēmuma pašpatēriņam, kas nodrošinās 15% no uzņēmuma kopējā elektroenerģijas patēriņa un sniedz iespēju būt neatkarīgākiem no elektroenerģijas ražotājiem un tirgus cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Debenhams kontroli pēc maksātnespējas administratora iecelšanas pārņēmuši aizdevēji

LETA, 09.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielveikalu tīkls «Debenhams» bijis spiests iecelt maksātnespējas administratoru un uzņēmuma kontroli pārņēmuši aizdevēji, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

«Debenhams» norāda, ka jaunie īpašnieki grūtībās nonākušajā uzņēmumā investēs 200 miljonus sterliņu mārciņu (232 miljonus eiro).

«Debenhams», kam Lielbritānijā pieder 165 veikali un kas nodarbina aptuveni 25 000 cilvēku, par maksātnespējas administratoru iecēla «FTI Consulting", kas ātri vien kompāniju pārdeva nesen izveidotam uzņēmumam, kuru kontrolē aizdevēji.

Uzņēmums iepriekš noraidīja pārņemšanas piedāvājumu, ko bija izteicis magnāts Maiks Ēšlijs, kam pieder sporta preču mazumtirgotājs «Sports Direct» un kurš jau pērn iegādājās Lielbritānijas lielveikalu tīklu «House of Fraser».

«Debenhams» vēsta, ka tas darbību turpinās kā ierasts.

Lielveikalu tīkli ir starp vairākiem ievērojamiem Lielbritānijas mazumtirgotājiem, kuri kļuvuši par upuriem sīvai tiešsaistes tirdzniecības konkurencei, uzņēmējdarbības īpašuma nodokļu kāpumam un iedzīvotāju pirktspējas lejupslīdei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

„Lieliska dāvana” paplašina savu darbību, atverot jaunu batutu parku Latvijā

Sadarbības materiāls, 18.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedzīvojumu dāvanu izplatīšanas uzņēmums „Lieliska dāvana” septembra vidū atklāja jaunu batutu parku Rīgā, vienā no lielākajiem Latvijas tirdzniecības centriem – „Spice”. Latvijā šis ir jau otrais uzņēmuma „Lieliska dāvana” pārvaldītais batutu parks. Šī jaunā koncepta izklaides parka izveide tapa sadarbībā ar arhitektu komandu, un tam bija nepieciešamas gandrīz 1 miljonu eiro vērtas investīcijas.

„Lieliska dāvana” ir piedzīvojumu dāvanu izplatīšanas līderis Latvijas tirgū jau vairāk kā 12 gadus, veicot dāvanu karšu tirdzniecību 11 veikalos un vairākos simtos stendu, kas izvietoti tādos lielākajos tirdzniecības centros kā „Rimi”, „Maxima”, „Stockmann” u. c.

Ņemot vērā mūsu plašo pieredzi izklaides nozarē, mēs nolēmām paplašināt savu darbību Latvijā un pievērsties jaunai jomai. Mēs iegādājāmies savu pirmo batutu parku „Jump space”, kas jau darbojās. Šis parks, kas tika atvērts 2018. gadā stratēģiski izdevīgā vietā, aizņem 1650 kvadrātmetru lielu platību un piedāvā milzīgu batutu platformu, piecas dzimšanas dienas ballīšu istabas un spēļu automātus. Pēc veiksmīgas batutu parka pārvaldības mēs nolēmām izvērst šo uzņēmējdarbību arī tirdzniecības centros, kur mūsu panākumus sekmētu ne tikai batutu parka apmeklētāji, bet arī paša tirdzniecības centra apmeklētāju plūsma. Mēs ticam, ka otrais parks, kas atrodas vienā no Latvijas labākajiem tirdzniecības centriem „Spice”, būs vēl veiksmīgāks par pirmo,” atzīst Ernestas Vasiliauskas, „Lieliska dāvana” valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs “Spice” pabeidzis interjera atjaunošanas projektu, kura laikā, investējot 9 miljonus eiro, renovēti 7565 kvadrātmetri no tirdzniecības centra platības.

Pārbūves darbi īstenoti dažādos segmentos, iekļaujot gan dekoratīvo margu un grīdas flīžu nomaiņu, gan jaunu apdares risinājumu ieviešanu. Tai skaitā rekonstrukcijas darbi notika arī nozīmīgās tirdzniecības centra zonās, piemēram, ieejas portālos, ātrijos un Modes, Palmu alejās. Veicot vērienīgos rekonstrukciju darbus apmeklētājiem pieejamajās tirdzniecības centra telpās, domāts arī par darbinieku labbūtību, renovējot tiem paredzētās atpūtas telpas. Papildu tam ieviesti nozīmīgi, ilgtspējīgi risinājumi, kas ļāvuši samazināt tirdzniecības centra ekoloģiskās pēdas nospiedumu uz apkārtējo vidi.

“Pēdējo 10 gadu laikā tirdzniecības centru funkcija ir ievērojami mainījusies – tā vairs nav tikai vieta, kur iegādāties noskatīto preci, bet tie ir kļuvuši arī par brīvā laika izklaides galamērķi. Veidojot jauno interjeru, mūsu uzmanības centrā bija un būs apmeklētāja pieredze un emocionālā labsajūta. Tieši tādēļ esam spēruši drosmīgu soli un atkāpušies no ierastā, tirdzniecības centriem raksturīgā interjera, vienlīdzīgās lomās nostādot tik ļoti nepieciešamo funkcionalitāti un estētisko baudījumu, integrējot interjerā elementus ar pievienotu māksliniecisko vērtību,” stāsta Iveta Priedīte, tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno 2022. gadu tirdzniecības centrā “Spice” uzsākti interjera atjaunošanas būvniecības darbi. Projekta kopējās investīcijas sasniedz septiņus miljonus eiro un to plānots pabeigt šā gada beigās.

“Šis tirdzniecības centram “Spice” ir ļoti nozīmīgs projekts, kura īstenošanā ieguldīts daudz laika un resursu, lai izveidotu vispiemērotāko konceptu, kas sakrīt gan ar mūsu zīmola, gan ar mērķa klienta vērtībām. Jaunā projekta mērķis ir radīt vidi, kas iedvesmo. Veidojot jauno interjera konceptu, uzmanība vērsta uz ikviena objekta ilgtspējību un dzīvotspēju,“ stāsta tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja un valdes locekle Marie Vaino.

Lielās pārmaiņas sevī ietver grīdas seguma nomaiņu, inženiersistēmu atjaunināšanu, lai tās pielāgotu augstākajām mūsdienu kvalitātes prasībām, un arī atsevišķu zonu izveidi, piemēram, ģimenes istabu un rotaļu laukumu, kā arī citus labiekārtošanas darbus. Konceptā caurvīti pasaules mēroga vietējo mākslinieku darbi dažādos dizaina elementos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Debenhams akcijas cena pēc neveiksmīgas Ziemassvētku pārdošanas sarūk par ceturtdaļu

Žanete Hāka, 04.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mazumtirgotāja Debenhams akcijas cena pēc ziņām par neveiksmīgiem pārdošanas rezultātiem sarukusi par gandrīz ceturtdaļu, raksta Bloomberg.

Akcijas cena sarukusi straujākajā tempā kopš tās tirdzniecības uzsākšanas biržā pēc tam, kad uzņēmuma pārstāvji ziņoja, ka gada nogales pārdošanas apjomi ir samazinājušies un gada kopējā peļņa ir mazāka nekā prognozēja analītiķi.

«Ir skaidrs, ka šis rezultāts rada vilšanos un iezīmē, cik sarežģīta patlaban ir darbības vide Lielbritānijā,» norāda Cantor Fitzgerald analītiķis Marks Fotiads.

Tendences tirdzniecībā patlaban apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmumiem liek aktivizēt interneta komerciju, un tās kompānijas, kuras to ievieš lēnām, nonāk zaudētāju lomā. Tā ir arī ar Debenhams, kura tirdzniecības apjomi internetā veido tikai aptuveni 15% no kopējiem apjomiem. Tāpat uzņēmuma darbībai par sliktu nāk mārciņas vājums un patērētāju iepirkšanās tendences. Lai pievilinātu pircējus, Debenhams pēdējā laikā veikaliem pievieno kafejnīcas, bārus un restorānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkls Debenhams plānojis slēgt 50 veikalus, raksta Bloomberg.

Uzņēmums izvērtējis veikalu darbības rezultātus un plānojis slēgt 50 veikalus, kuri uzrāda vissliktākos rezultātus. Slēdzot šos veikalus, darbu var zaudēt aptuveni 4000 darbinieki.

Kompānija cietusi zaudējumus 565 miljonu eiro apmērā, tādēļ, pēc kompānijas vadītāja Sergio Bučera teiktā, ir jāveic noteikta rīcība, lai stiprinātu Debenhams šībrīža asajos tirgus apstākļos.

Kompānija pieņēmusi smagus lēmumus attiecībā uz veikaliem, kuriem tiek prognozēts turpmāks pārdošanas apjomu kritums, viņš paziņojis.

Bučers, kas iepriekš vadīja Amazon, patlaban mēģina piesaistīt interneta pircēju uzmanību Debenhams. Jaunais lēmums ir smagāks nekā iepriekš minētie 10 veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielveikalu tīkls «Debenhams», kas bijis spiests iecelt maksātnespējas administratoru, piektdien paziņoja, ka nākamgad slēgs 22 veikalus un likvidēs 1200 darbvietas.

Uzņēmums šādu lēmumu skaidro ar nepieciešamību nodrošināt stabilu finanšu stāvokli un kompānijas nākotni.

Jau ziņots, ka «Debenhams» aprīļa sākumā bija spiests iecelt maksātnespējas administratoru un uzņēmuma kontroli pārņēma aizdevēji.

«Debenhams», kam Lielbritānijā pieder 165 veikali un kas nodarbina aptuveni 25 000 cilvēku, par maksātnespējas administratoru iecēla «FTI Consulting», kas ātri vien kompāniju pārdeva nesen izveidotam uzņēmumam, kuru kontrolē aizdevēji.

Uzņēmums iepriekš noraidīja pārņemšanas piedāvājumu, ko bija izteicis magnāts Maiks Ešlijs, kam pieder sporta preču mazumtirgotājs «Sports Direct» un kurš jau pērn iegādājās Lielbritānijas lielveikalu tīklu «House of Fraser».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centram "Spice" būs e-lapa, kurā pircēji varēs izvēlēties pirkumus no "Spices" veikaliem arī tiešsaistes režīmā - vai nu pasūtīt uz mājām, vai izvēlēties internetā un uz veikalu braukt jau pēc konkrēta pirkuma, pastāstīja tirdzniecības centra vadītāja Kadrija Pudova.

Viņa atklāja, ka darbs pie e-lapas izstrādes ir sākts jau iepriekš. Tiek strādāts arī pie "Spices" jaunās zīmola stratēģijas. "Tādēļ varētu teikt, ka šis periods [ārkārtējā situācija] mums ir nācis par labu, jo ir radījis nepieciešamību uz ļoti daudzām lietām paraudzīties citādāk," sacīja Pudova.

Savukārt mārketinga aktivitātes, kas bija plānotas pirms pandēmijas laika, nenotika. Līdz ar to "Spice" strauji pārstrukturējās. Piemēram, tirdzniecības centrs izlaida pirmo e-katalogu, kas pirms tam bija žurnāla formātā.

Tāpat "Spicē" ir jauns kampaņas "LetOut" formāts - lai izvairītos no cilvēku drūzmēšanās, tika rīkots izpārdošanas posms, kas ilgst četras dienas. Tāpat vairāk investēja mediju projektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā atklāta lielākā AS "Latvenergo" tirdzniecības zīmola "Elektrum" sadarbībā ar partneri t/c "Spice" izveidotā elektroauto uzlādes vieta Latvijā.

Tirdzniecības centrā "Spice" turpmāk uzlāde tiks nodrošināta vienlaikus 7 elektroautomobiļiem. Šajā pieslēgvietā risinājumi ir īpaši pielāgoti, lai uzlādes vietu varētu aktīvi lietot gan steidzīgie klienti, kas ierodas tikai uz brīdi, gan arī tādi, kas plāno savu auto uzlādēt ilgāku laiku un nesteigties. To nodrošina pieci 22 kW un divi 25 kW pieslēgumi.

"Elektromobilitāte mūsdienās jau sāk kļūt par ikdienu, iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas videi draudzīgus transporta līdzekļus, savukārt uzņēmēji, pielāgojoties cilvēku dzīvesveidam, realizē ilgtspējīgus risinājumus un jaunas zaļā biznesa formas, lai veicinātu un attīstītu klimatam draudzīgu procesu izstrādi un dotu jaunu impulsu tautsaimniecības attīstībai. Novērtēju, ka šobrīd tieši mūsu lielākais energoresursu pārvaldītājs ir uzņēmies straujāk virzīt elektrotransporta attīstību Latvijā, veidojot arvien jaunas elektrouzlādes stacijas. Šis ir teicams sadarbības piemērs, kurā redzam valsts kapitālsabiedrības un privātā uzņēmēja kopprojektu. Tas ir solis pareizā virzienā, gādājot par Latvijas pienesumu zaļā kursa mērķu sasniegšanai," komentē Jānis Vitenbergs, Latvijas Republikas ekonomikas ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī šogad jau pārsniegti 2020.un 2021.gada apgrozījuma rādītāji, pirms Covid-19 pandēmijas līmeni plānots sasniegt 2024.gadā, intervijā sacīja tirdzniecības centru "Spice" un "Spice Home" vadītāja Iveta Priedīte.

Viņa atklāja, ka šogad "Spice" un "Spice Home" tirdzniecības centri ir pārmaiņu priekšā, jo tajos notiek gan interjera atjaunošanas, gan nomnieku un veikalu dažādības uzlabošanas darbi. Cita starpā patlaban atvērti jau 11 jauni veikali, četrus plānots atvērt rudenī, savukārt 17 veikali un restorāni ir jau veikuši rekonstrukcijas vai pabeigs tās līdz gada beigām.

"Visi šie procesi arī ļoti lielā mērā ietekmē "Spices" apgrozījumu. Mūsu ieņēmumi patlaban pārsniedz 2020. un 2021.gada rezultātus, bet atgriezties pie pirms Covid-19 līmeņa mēs varēsim, sākot no 2024.gada," uzsvēra Priedīte, piebilstot, ka arī nākamgad "Spice" un "Spice Home" tiek plānoti rekonstrukcijas darbi un nomnieku rotācija.

Komentāri

Pievienot komentāru