Kad sociālais tīkls Facebook par vienu miljardu ASV dolāru pārņēma Instagram, radās jautājums, kas būs nākošais startup, kurš varēs lepoties ar līdzīgiem panākumiem.
Nozare ir pārpludināta ar lietojumprogrammām un pakalpojumiem, kas piesaista gan lietotāju, gan investoru uzmanību, tomēr ir grūti spriest, kuri uzņēmumi ir tie, kas saņems līdzvērtīgu uzmanību, kādu Facebook izrādīja pret Instagram. Laikraksts New York Times izveidojis sarakstu ar startapiem, kuri var kļūt par nākamo Instagram.
#1/9
Airtime. Pagaidām par mūzikas apmaiņas vietnes Napster dibinātāju jaunāko projektu ir maz informācijas. Šons Pārkers (Sean Parker) un Šons Fenings (Sean Fanning), kas ar Napster radīja veselu apvērsumu, noslēpumaini norāda, ka viņu jaunais pasākums būs video apmaiņas vietne. Investori ir noskaņoti cerīgi.
#2/9
Dropbox. Šis failu apmaiņas pakalpojums atrisināja vienu no lielākajām problēmām – kā padarīt lietotāja fotogrāfijas, mūziku u.c. lietas pieejamas no liela skaita dažādu ierīču. Aizvadītajā gadā pakalpojumu izmantoja 50 miljoni cilvēku. Šo startapu 2009. gadā centās iegādāties Stīvs Džobss, bet, kad tas neizdevās – radīja iCloud.
#3/9
Pinwheel. Sociālais portāls, kas ļauj atstāt virtuālas zīmītes, kuras piesaistītas noteiktām zemeslodes vietām un informē par to, kur, piemēram, ir labākā vieta, lai izbaudītu saulrietu, pirmajā acu uzmetienā varbūt neizskatās pēc daudzsološa projekta, taču tā dibinātājai ir liela pieredze – viņa radījusi gan Flickr, gan Hunch. Abus šos projektus iegādājās lielas kompānijas – Yahoo un eBay.
#4/9
Path. Pirms diviem gadiem ideja par sociālo tīklu, kas ļauj lietotājiem ar informāciju dalīties tikai starp ierobežotu cilvēku skaitu, likās smieklīga. Taču augot Facebook un Twitter ideja par intīmāku un privātāku komunikāciju sociālajos tīklos kļuvusi daudz pievilcīgāka. To apliecina, fakts, ka kompānijai no investoriem izdevies piesaistīt 40 miljonus dolāru.
#5/9
Pinterest. Divus gadus pēc parādīšanās tīmeklī, Pinterest ir kļuvis par trešo populārāko sociālo portālu pasaulē (pēc Facebook un Twitter). Pinterest lietotāji var dalīties ar attēliem un fotogrāfijām, kuras tie uziet tīmeklī. New York Times norāda, ka sociālais portāls gatavojas noslēgt darījumu par finanšu piesaisti, kas tā vērtību varētu celt līdz pat vienam miljardam dolāru.
#6/9
Quora. Šī jautājumu un atbilžu tīmekļa vietne ir ievērojama ar to, ka uz jautājumiem atbildes sniedz ne tikai citi lietotāji, bet arī «skaļi vārdi» - piemēram, Facebook dibinātājs Marks Cukerbergs vai bijušais ASV valsts kases vadītājs.
#7/9
Square. Mobilo maksājumu kompānija ir tikai trīs gadus veca, bet to izmanto jau trīs tūkstoši tirgotāju. Square ļauj norēķināties par precēm un pakalpojumiem ar mobilo tālruņu palīdzību. Laikraksts norāda, ka kompānijas vērtība tuvākajā laikā var sasniegt četrus miljardus ASV dolāru.
#8/9
Taskrabbit. Pieaudzis ir tādu startapu skaits, kas ļauj cilvēkiem ar interneta starpniecību izīrēt vietas garāžās vai guļamistabās. Taskrabbit ļauj meklēt cilvēkus, kas ir gatavi par nelielu samaksu veikt nelielus darbus, kā, piemēram, atnest iepirkumu maisiņus no veikala.
#9/9
Uber. Taksometra noķeršana dažreiz var būt problemātiska. Tāpēc kompānija Uber radījusi lietojumprogrammu, kuru izmantojot var atvieglot dzīvi gan taksistiem, gan arī pasažieriem. Aplikācijas lietotāji var informēt tuvumā esošos taksometrus, ka viņiem nepieciešams transports, kā arī sekot automašīnas pārvietošanās ceļam kartē. Pašlaik Uber izdevies sekmīgi iekarot San Francisco, Losandželosu un Bostonu, kā arī piesaistīt investīcijas 45 miljonu ASV dolāru apmērā.