Līdz ar jaunās bioetanola piejaukuma padeves līnijas svinīgu nodošanu ekspluatācijā, SIA Latvija Statoil savās degvielas uzpildes stacijās (DUS) ir ieviesis benzīnu ar 5% bio piejaukumu.
Kopējo investīciju apjoms līnijas izbūvē sasniedz 2 miljonus eiro. Puse no investīcijām ieguldīta līnijas būvniecībā. Līnijas projektēšanu veica skandināvu inženieri, kamēr tās izbūvi veica vairāki vietējie uzņēmēji. Projekta ģenerāluzņēmējs bija SIA Conventus, projekta saskaņošanu veica SIA BCC, bet darbus uzraudzīja a/s Inspecta Latvia.
Statoil terminālī bio piejaukums degvielai tiks pievienots ar plūsmas metodi – vienmērīgi iesmidzinot bio piejaukumu degvielā, veicot tās uzpildi degvielas vedējā ar precizitāti no 4.5-5%. Jaunās līnijas jauda ir pietiekama, lai ar degvielu, kam pievienoti 5% bio piejaukuma, nodrošinātu ne tikai Statoil DUS tīklu, bet arī pieprasījumu vairumtirdzniecībā. To vidū ir zemnieku saimniecības, rūpniecības uzņēmumi, kā arī citi Latvijā strādājošie degvielas tirgotāji.
Bio piejaukums pašreiz tiek pievienots Statoil DUS nopērkamajam benzīnam 95E un 95Ultima. 98Ultima benzīns, kā to paredz likums, nopērkams kā līdz šim bez bioetanola piejaukuma. Bioetanolu Statoil iepērk no SIA Jaunpagasts plus. Savukārt dīzeļdegvielai no rapša sēklām iegūts metilesteris tiks pievienots, sākot ar nākamā gada pavasara, jo aukstajā gada sezonā Statoil pāriet uz salizturīgu arktisko dīzeļdegvielu, kas attīrīta no parafīniem. Likumdošanā ir noteikts, ka arktiskajai dīzeļdegvielai bio piejaukums nav jāpievieno, norāda Statoil.
Līgums par rapša metilestera piegādi vēl nav noslēgts un pretendenti tiks izvērtēti parastajā kārtībā. Tā piegādi veiks tas uzņēmums, kura piedāvājums būs optimālākais trīs kritērijos – kvalitāte, cena un piegādes nosacījumi.