Augustā noskaņojums par ekonomikas perspektīvām ASV ir nedaudz pasliktinājies, tomēr patērētāju noskaņojums saglabājas tuvu sešu gadu augstākajam līmenim.
Recesijas laikā amerikāņi tērēja savu naudu negribīgi, kā rezultātā vairāki lieli ASV strādājošie mazumtirgotāji bankrotēja, tomēr tagad patērētāji atgriežas veikalos, un daži mazumtirgotāji piedzīvo ievērojamu apjomu pieaugumu.
MarketWatch, atsaucoties uz 24/7 Wall St., apkopojis straujāko augošos ASV mazumtirgotājus, vadoties pēc procentuālā pieauguma pērn.
#1/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 11,6%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 19,4 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 2335
Veikalu skaita pieaugums gada laikā: 5,6%
TJX Companies Inc sastāv no ASV tirdzniecības uzņēmumiem T.J. Maxx, Marshalls un HomeGoods, kuri pārdod zīmolu apģērbus un mēbeles par lētām cenām. Uzņēmums var piedāvāt pircējiem zemākas cenas, jo iegādājas preces ar atlaidi no ražotājiem un tirgotājiem, kas tīra noliktavas. Kompānijas biznesa modelis ir veiksmīgs, jo patērētāji meklē zemākas cenas. Tāpat TJX nesen attīstīja savu interneta tirdzniecību, iegādājoties interneta pārdošanas uzņēmumu Sierra Trading Post. Tirdzniecība ASV veido 76% no uzņēmuma kopējiem ieņēmumiem.
#2/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 12%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 5,8 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 601
Veikalu skaita pieaugums gada laikā: 7,1%
Uzņēmuma pārdošanas apjomi auga gan tai piederošajā Dick’s Sporting Goods, gan Golf Galaxy veikalos, tāpat par 48,5% palielinājās interneta tirdzniecības apjomi. Uzņēmuma rezultāti daļēji ir atkarīgi arī no laika apstākļiem. Pagājušajā decembrī bija neparasti silts laiks, tādēļ pieprasījums pēc ziemas sporta inventāra nebija tik liels kā gaidīts. Tiklīdz uzņēmums nolēma atbrīvoties no šīm precēm, kļuva aukstāks, tādēļ uzņēmums gan nokavēja iespēju, gan nepiepildīja ienākumu prognozes. Tāpat neparasto laika apstākļu dēļ uzņēmums neizpildīja golfa un pārgājienu inventāra preču tirdzniecības plānu.
#3/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 12,1%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 11,8 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 240
Veikalu skaita pieaugums gada laikā: 6,7%
Uzņēmumam pieder lielveikali, veikali, kuros piedāvā preces ar atlaidēm, kā arī citi veikali un interneta tirdzniecības portāls. Tāpat uzņēmums saviem klientiem piedāvā kredītkartes. Lielākais izaugsmes dzinējs bijis kompānijas atlaižu bizness Nordstrom Rack.
#4/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 12,9%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 13,5 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 2406
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: -2,8%
Foot Locker pieder veikali Ziemeļamerikā, Eiropā un Austrālijā. Pērn uzņēmuma pārdošanas apjomi vietējā tirgu sasniedza 4,5 miljardus dolāru, bet pārējās valstīs – 6.1 miljardu dolāru. Pērnā gada sākuma uzņēmuma vadītājs Kens Hiks sacīja, ka uzņēmums vēlas palielināt pārdošanas apjomus, arī atverot 60-70 jaunus veikalus gadā. Tiesa gan, pērn uzņēmuma veikalu skaits kritās, jo uzņēmums slēdza vairāk veikalu nekā atvēra. Foot Locker vadītājs arī uzsvēris, ka skatās uz citiem segmentiem, piemēram, apģērbu, lai turpinātu veicināt pārdošanas apjomus.
#5/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 12,9%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 9,7 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 1198
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: 6,6%
Uzņēmums tirgo apģērbu un mēbeles ar atlaidēm. Kompānija iegādājas preces ar atlaidi no citu mazumtirgotāju noliktavām, tādējādi tā var piedāvāt patērētājiem zemākas cenas. Tas arī ļāvis uzņēmumam sasniegt rekordlielus pārdošanas apjomus. Kamēr citi jauniešu apģērba mazumtirgotāji nespēj pielāgot kolekcijas jauno patērētāju mainīgakai gaumei, Ross Stores šo grupu saskata kā iespēju paplašināties.
#6/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 14%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 4,6 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 1703
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: 5,4%
Chick-fil-A ir populārs ar savu reklāmas kampaņu, kas izmanto govis, lai aicinātu patērētājus Ēst vairāk cāļa gaļas. Uzņēmums arī patlaban ir karstu diskusiju vidū, jo tā vadītājs ir pret geju laulību, kaut arī tas uzsvēris, ka ikviens pircējs ir gaidīts tā veikalos. Par spīti tam uzņēmumam pērnais gads bijis spēcīgs, un uzlabojušies finansiālie rādītāji. Kompānijai pieder dažādu stilu restorāni un veikali.
#7/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 15,6%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 11,3 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 322
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: 3,5%
Uzņēmums pērn ir spējis audzēt pārdošanas apjomu, par spīti piesardzīgajiem patērētājiem. Vairākus gadus uzņēmuma izaugsme notikusi, pateicoties tā piedāvāto bioloģisko produktu reklāmai, kas gūst popularitāti. Tagad uzņēmums cer turpināt izaugsmi, pateicoties zemas cenas produktiem, kas paredzēti patērētājiem ar zemāku ienākumu līmeni. Lai izvairītos no peļņas krituma, kompānija paplašinās reģionos, kur tā var iegādāties vai nomāt mazākas platības par zemāku cenu.
#8/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 16,1%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 10,9 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 1434
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: 25,5%
Viens no lielākajiem iemesliem, kādēļ pērn mēbeļu tirgotājs piedzīvoja izaugsmi, bija mājas preču un mēbeļu tīkla World Market ar vairāk nekā 250 veikaliem iegāde. Tiesa gan, izaugsme salīdzinošajā izteiksmē pēdējo gadu laikā ir kļuvusi lēnāka – 2010. gadā veikalu pārdošanas apjomi auga par 7,8%, tad par 5,9% 2011.gadā un par 2,7% pērn.
#9/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 16,8%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 7,6 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 2300
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: 0%
Uzņēmuma pārdošanas apjomi pērn auguši par 7,6%, un tas ietver pieaugumu mobilo telefonu, aksesuāru un aprīkojuma segmentos. Tomēr šis apjoms veido vien mazu daļu no kopējā kompānijas apgrozījuma – AT&T Inc apgrozījums pērn sasniedza 125 miljardus ASV dolāru.
#10/10
Gada mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums: 34,6%
ASV mazumtirdzniecības apgrozījums: 24 miljardi ASV dolāri
Kopējais veikalu skaits: 255
Veikalu skaita izmaiņas gada laikā: 4,1%
Uzņēmums bijis viens no labākajiem mazumtirdzniecības veiksmes stāstiem pēdējā desmitgadē. Veikalu pamatmodelis ļauj patērētājam aplūkot preces tā, lai viņus netraucē pārdevēji, tāpat viņi var izmēģināt ierīces un produktus un konsultēties ar speciālistiem, ja tas nepieciešams. Tiesa gan, pērnā gada finanšu rezultāti, kaut arī kopumā uzlabojās par 45%, bija sliktāki nekā gaidīja analītiķi. Lielāko daļu no izaugsmes veidoja iPad un iPhones pārdošana. Pērn iPhone pārdošanas apjomi pieauga par 71%.