Jaunākais izdevums

Šveicē pabeigts darbs pie 57 kilometrus garā Gotharda dzelzceļa tuneļa rakšanas, kas atrodas zem Šveies Alpiem. Šis būs līdz šim pasaulē garākais dzelzceļa tunelis, apsteidzot arī dzelzceļa tuneli, kas stiepjas zem Lamanša šaurumam, ziņo Financial Times.

Gotharda tuneļa būvniecība norit jau 17 gadus, turklāt paredzams, ka vilcieni pa to nekursēs vēl vismaz sešus gadus.

Šveicei šī tuneļa būvniecība kopumā izmaksās aptuveni 21 miljardu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien Šveicē oficiāli atklāts pasaulē garākais dzelzceļa tunelis, kurš stiepjas 57 kilometrus zem Alpiem.

Gotharda bāzes tunelis ved no Erstfeldas centrālajā Ūrī kantonā līdz Bodio dienvidu kantonā Tičīno.

Pirmo aptuveno projektu tunelim zem Gotarda pārejas izstrādāja šveiciešu inženieris Karls Eduards Gruners 1947.gadā.

Taču birokrātiskie šķēršļi, bažas par izmaksām un citas grūtības tuneļa būvniecības sākumu novilcināja līdz 1999.gadam.

Pēc 17 gadiem un vairāk nekā 12 miljardu Šveices franku (10.9 miljardu eiro) iztērēšanas tunelis ir gatavs savam pirmajam braucienam.

Uz pirmo ceremoniālo braucienu ieradīsies Vācijas kanclere Angela Merkele, Francijas prezidents Fransuā Olands, Itālijas premjers Mateo Renci un Šveices amatpersonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices Alpos jau teju 20 gadus notiek pasaulē lielākā un dziļākā tuneļa – Gotharda bāzes tuneļa – būvniecība. 57 kilometrus garajam dzelzceļa tunelim jāsāk darboties 2016.gada beigās.

Pēc atklāšanas Gotharda bāzes tunelis savos izmēros pārsniegs 53,8 kilometrus garo Seikana zemūdens tuneli, kas savieno Japānas salas Honsju un Hokaido.

Iecerēts, ka pa jauno tuneli starp ziemeļu un dienvidaustrumu Eiropu kursēs līdz 300 vilcieniem dienā un tas mazinās satiksmes sastrēgumus un piesārņojumu Šveices Alpos.

Tuneļa celtniecības izmaksas ir aptuveni 11 miljardi ASV dolāru.

Dzelzceļa posma celtniecības laikā bojā gājuši astoņi no aptuveni 2500 tuneļa strādniekiem, kas ik dienas veica spridzināšanas un urbšanas darbus cauri 13 miljoniem kubikmetru klinšu karstos, spiedīgos un mitros apstākļos, liecina aģentūras LETA arhīvs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Norisinās pasaulē garākā dzelzceļa tuneļa būvniecības pēdējais posms

Lelde Petrāne, 24.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd norisinās pasaulē garākā dzelzceļa tuneļa - Gotharda bāzes tuneļa (GBT) Šveicē - būvniecības pēdējais posms, ziņo CNN.

GBT maršruta garums ir 57 kilometri, un tas izveidots tieši caur kalniem, kas stāv tā ceļā.

Lai izraktos cauri kalniem, strādājusi 2600 celtnieku, inženieru un ģeologu komanda. Šis process aizņēmis apmēram 14 gadus un paņēmis astoņu cilvēku dzīvības.

«Galvenais iemesls, lai būvētu šo tuneli, bija pārvirzīt kravu pārvadājumus no autoceļa uz vilcieniem,» stāstījis Saimons Pegs no AlpTransit Gotthard AG, kas būvē tuneli.

«Tie kļūst arvien pārpildītāki katru gadu, un tiek lēsts, ka līdz 2020. gadam ceļi būs tik pilni, ka kaut kas bija jādara,» viņš piebildis.

Pašlaik vilcienam, lai nokļūtu no Cīrihes uz Milānu, nepieciešamas gandrīz četras stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē garākajā, 11,2 miljardus vērtajā tunelī sākusies regulāra satiksme

Lelde Petrāne, 12.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē garākajā dzelzceļa tunelī svētdien uzsākti regulāri pārvadājumi, nogādājot pasažierus no Cīrihes uz Lugano pa ceļu dziļi zem Šveices Alpiem, vēsta thelocal.ch.

Slavenais Gotharda bāzes tunelis svinīgi tika atklāts jūnijā. Taču saskaņā ar Šveices valsts dzelzceļa kompānijas SBB paziņojumu svētdiena iezīmē regulāru komercpārvadājumu uzsākšanu caur 57 kilometrus garo tuneli.

Tā būvniecībai bija nepieciešami 17 gadi un vairāk nekā 12 miljardi Šveices franku (11,2 miljardi eiro).

Pasažieru vilciens, kas izbraucis no Cīrihes 6:09 no rīta, Lugano ieradies 8:17.

Komentāri

Pievienot komentāru