Citas ziņas

Šveices lidsabiedrība «Swiss» dibina lēto aviosabiedrību

Aivars Mackevics [email protected], 02.05.2003

Jaunākais izdevums

Šveices lidsabiedrība Swiss dibina jaunu lēto lidsabiedrību Swiss Express, kura uzsāks savu darbību šī gada beigās. Ar jaunas lidsabiedrības dibināšanu Swiss vēlas nostiprināt savas pozīcijas tieši Eiropas iekšējos lidojumos. Swiss sakarā ar krīzi aviobiznesā ik mēnesi zaudē 26,5 milonus eiro, lai gan kopš februāra ir samazināta gaisa flote par 15%. Pašlaik tiek izmantotas 112 lidmašīnas. Avots: FAZ

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība «Swiss» gatavo jaunumus ziemai

Aivars Mackevics [email protected], 06.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005./2006. gada ziemas sezonā Šveices lidsabiedrība Swiss piedāvās reisus uz 42 Eiropas un 27 starpkontinentālajiem galamērķiem. Jaunajā reisu sarakstā var saskatīt turpmāku attīstību Swiss sadarbībai ar Lufthansa un Star Alliance locekļiem TAP Portugal un Austrian Airlines. Swiss ziemas sezonā izmantos floti ar 70 lidmašīnām. Ņemot vērā tirgus apstākļus Bāzeles reģionā, Swiss ievērojami samazinās savus pakalpojumus EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg. Swiss un Lufthansa saskaņos pakalpojumus starp Šveici un Vāciju, sākot ar 2005. gada 30.oktobri. Visi Lufthansa un Swiss reisi starp šīm divām valstīm darbosies pēc kodu koplietošanas principa. Jaunā vienošanās piedāvā abu partneru klientiem nozīmīgus labumus un uzlabojumus – palielināts biežums, papildu galamērķi un labāki sakari (caur koordinētiem reisu sarakstiem) trijos centros Cīrihē, Frankfurtē un Minhenē. Swiss un Lufthansa arī strādā pie kodu koplietošanas papildu pakalpojumu radīšanas. Tie tiks ieviesti starp minētajiem centriem un Eiropas un starpkontinentālajiem galamērķiem. Swiss izvērš arī tos kodu koplietošanas pakalpojumus, kurus tā nodrošina kopā ar Star Alliance locekļiem TAP Portugal un Austrian Airlines. Visi reisi starp Šveici un Portugāli (no Cīrihes uz Lisabonu un no Ženēvas uz Lisabonu un Porto) tagad darbosies pēc kodu koplietošanas principa ar TAP Portugal un visi pakalpojumi uz Vīni no Bāzeles, Ženēvas un Cīrihes darbosies, koplietojot kodus ar Austrian Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviokompānijas mēģina paplašināt savas darbības nišas

Dace Preisa, 17.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto aviosabiedrību parādīšanās nenoliedzami ir izdarījusi apvērsumu avio tirgū, taču apgalvot, ka zemo cenu kompānijas ir aviācijas nākotne, nevar. Lēto aviokompāniju galvenā priekšrocība: tās piedāvā klientiem elastīgu cenu struktūru, proti – tie maksā tikai par to, ko vēlas saņemt. Savukārt tradicionālās aviosabiedrības šobrīd iestrēgušas, «piedāvājot visu», bet zemo cenu kompānijas dod iespēju pirkt biļeti par pārdesmit eiro, par to saņemot sēdvietu lidmašīnā, savukārt maksājot vairāk, pasažieri var pasūtīt sev ēdienu u.t.t. Paplašina lidojumu tīklu Lētās aviosabiedrības ir panākušas jaunu lielu tirgu rašanos tur, kur tas netika uzskatīts par iespējamu, it sevišķi Eiropas iekšzemes lidojumos. Mēneša sākumā EasyJet paziņoja, ka paplašina savu lidojumu tīklu no Parīzes, atklājot jaunus lidojumus uz Milānu, Barselonu un Marseļu, papildus jau trim esošajiem maršrutiem, kas tiek apkalpoti četras reizes dienā. Tikmēr no bankrota gruvešiem atjaunotā Šveices nacionālā aviokompānija Swiss paziņojusi, ka rudenī samzinās maršrutu skaitu par ceturto daļu. Piemēram, EasyJet šobrīd piedāvā 105 virzienus Eiropā, Ryanair no deviņām bāzes lidostām Eiropā veic ap 100 maršrutiem Eiropas iekšienē. Šo kompāniju piedāvātās cenas ir visnotaļ dažādas: bieži reklāmas akcijas piedāvā lidojumu no viena Eiropas gala līdz otram par padsmit mārciņām, taču ikdienā plānots ceļojums ar EasyJet, piemēram, no Kopenhāgenas uz Londonu turp virzienā maksās 20 mārciņas, savukārt atpakaļ 70 mārciņas. Taču lēto aviokompāniju klupšanas akmens lielākoties ir faktā, ka tām savā darbībā jāpaļaujas uz veiksmi. Lai spētu nodrošināt zemās cenas, kompānijas darbības izmaksām jābūt vēl zemākām. Tāpēc tās nevar atļauties rezerves lidmašīnas un operatīvu tehnisko apkopi. Ja lidmašīnai rodas tehniska problēma pāris stundu pirms pacelšanās, tad tas nozīmē, ka pasažieri droši var doties uz tuvāko ostu, dzelzceļa staciju vai citas aviokompānijas kasi, jo lētajām kompānijām rezerves lidmašīnu nav. Tādējādi brauciens var izvērsties ne tikai dārgāks, nekā iecerēts, bet arī dārgāks, nekā lidojot ar veco un dārgo kompāniju. Protams, kļūme var arī nenotikt. Dilemmas priekšā Kamēr tradicionālās Eiropas aviokompānijas norāda, ka vēl jāpaiet laikam, lai redzētu, kurš izdzīvos, kurš ne, cita pēc citas tās paziņo par jaunu cenu politiku un izmanto svētkus, lai piedāvātu zemākas cenas. Piemēram, British Airways britu laikraksta The Guardian veiktajā aptaujā par lētāko aviosabiedrību Lielbritānijā ieņēma pirmo vietu — acīmredzot, reklāmas poltika par cenu struktūras maiņu ir bijusi veiksmīga. Turklāt gandrīz visas Eiropas aviosabiedrības pirms pāris gadiem izveidoja savus meitas uzņēmumus – lētās aviokompānijas, lai uzsāktu novēlotu konkurenci ar lētajiem censoņiem. Iedvesmojušās no EasyJet, Ryanair un Virgin Express spējas gadā ievērojami palielināt pārvadāto pasažieru skaitu, tradicionālās aviokompānijas pirms pāris gadiem sāka strādāt abās frontēs. Vācu aviokompānija Lufthansa izveidoja lēto meitas uzņēmumu German Wings, SAS izveidoja Snowflake, arī Swiss paziņoja par lētās aviokompānijas izveidi. Savukārt British Airways pagājušajā gadā pārdeva savu jau krietni senāk izveidoto lēto atvasi Go. Aviokompānijas Ziemeļeiropas, Centrāleiropas un Austrumeiropas ģenerālmenedžeris Robins Heiss skaidro, ka šāda kompānijas struktūra atzīta par aplamu. «Tas nozīmē, ka ar laiku mēs sākam konkurēt paši ar sevi. Tas ir destruktīvi,» viņš norāda. Ja tradicionālā aviokompānija ir nodibinājusi zemo cenu meitas uzņēmumu, tā var rēķināties, ka šādas kļūmes gadījumā pasažieri dosies uz biļešu kasi un prasīs apmainīt, piemēram, Go biļeti pret British Airways biļeti atpakaļceļam. Tas kaitē imidžam, secinājuši tradicionālo aviokompāniju pārstāvji. Nenovērtēja konkurentu R. Heiss uzskata, ka šobrīd komplicētajos tirgus apstākļos vainojami paši lielie avio tirgus veterāni, nepievēršot īpašu uzmanību jaunajiem lētajiem censoņiem to rašanās brīdī. Speciālisti atzīst, ka lēto aviosabiedrību radītās pārmaiņas tirgū ir lielākās un ietekmīgākās, kopš brīža, kad Eiropā sāka darboties b

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik arī Latvijā tiek veikts lidmašīnās «Airbus A220» izmantoto dzinēju monitorings, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs.

Viņš norādīja, ka CAA pastiprināti seko līdzi situācijas attīstībai saistībā ar «Airbus A220» gaisa kuģu dzinēju problēmām, par ko ziņojusi Šveices aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss").

Saistībā ar to ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde ir uzsākusi izmeklēšanu, lai konstatētu «Swiss» gaisa kuģu dzinēju darbības atteikumu iemeslu. Aviokompānija «Swiss» lidojumus ar «Airbus A220» gaisa kuģiem veic pēc to rūpīgas pārbaudes.

Vienlaikus CAA norāda, ka «Swiss» gaisa kuģiem, atšķirībā no aviokompānijas «airBaltic» gaisa kuģiem, tika izmantoti nedaudz citas modifikācijas dzinēji. Vienlaikus gan CAA seko līdzi notikumiem, kas saistīti ar šo dzinēju ekspluatācijas drošību. Pašlaik tiek veikts Latvijā reģistrēto gaisa kuģu dzinēju pastiprināts tehniskā stāvokļa monitorings, informēja Vincevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aviotirgū izvēle būs vienmēr

Dace Preisa, 19.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto aviosabiedrību parādīšanās nenoliedzami ir izdarījusi apvērsumu avio tirgū, taču apgalvot, ka zemo cenu kompānijas ir aviācijas nākotne, nevar. Šo kompāniju galvenā priekšrocība: tās piedāvā klientiem fleksiblu cenu struktūru, proti – tie maksā tikai par to, ko vēlas saņemt. Tradicionālās aviosabiedrības šobrīd iestrēgušas, piedāvājot visu, bet zemo cenu kompānijas dod iespēju pirkt biļeti gan par pārdesmit eiro, par to saņemot sēdvietu lidmašīnā, savukārt maksājot vairāk, pasažieri var pasūtīt sev ēdienu u. t. t. Lētās aviosabiedrības ir panākušas jaunu lielu tirgu rašanos tur, kur tas netika uzskatīts par iespējamu, it sevišķi Eiropas iekšzemes lidojumos. Taču, vērtējot lēto lidsabiedrību servisu, zināmā mērā pareizs ir teiciens — skopais maksā divreiz. Lēto aviokompāniju klupšanas akmens lielākoties ir faktā, ka tām savā darbībā jāpaļaujas uz veiksmi. Lai spētu nodrošināt zemās cenas, kompānijas darbības izmaksām jābūt vēl zemākām. Tāpēc tās nevar atļauties rezerves lidmašīnas un operatīvu tehnisko apkalpi. Ja lidmašīnai rodas tehniska problēma pāris stundu pirms pacelšanās, tad tas nozīmē, ka pasažieri droši var doties uz tuvāko ostu, dzelzceļa staciju vai citas aviokompānijas kasi, jo lētajām kompānijām rezerves lidmašīnu nav. Tādējādi brauciens var izvērsties ne tikai dārgāks, nekā iecerēts, bet arī dārgāks, nekā lidojot ar veco un dārgo kompāniju. Protams, kļūme var arī nenotikt. Dilemmas priekšā Kamēr tradicionālās Eiropas aviokompānijas norāda, ka vēl jāpaiet laikam, lai redzētu, kurš izdzīvos, kurš ne, cita pēc citas tās paziņo par jaunu cenu politiku un izmanto svētkus, lai piedāvātu vēl zemākas cenas. Turklāt gandrīz visas Eiropas aviosabiedrības pirms pāris gadiem izveidoja savus meitas uzņēmumus – lētās aviokompānijas, lai uzsāktu novēlotu konkurenci ar lētajiem censoņiem. Iedvesmojušās no EasyJet, Ryanair un Virgin Express spējas gadā pārvadāto pasažieru skaitu palielināt pat par 40 % , tradicionālās aviokompānijas pirms pāris gadiem sāka strādāt abās frontēs. Vācu aviokompānija Lufthansa izveidoja lēto meitas uzņēmumu German Wings, SAS izveidoja Snowflake, pirms pāris mēnešiem Šveices nesen no bankrota gruvešiem atjaunotā nacionālā aviokompānija Swiss arī paziņoja par lētās aviokompānijas izveidi. Savukārt British Airways pagājušajā gadā pārdeva savu jau krietni senāk izveidoto lēto atvasi Go. Aviokompānijas Ziemļeiropas, Centrāleiropas un Austrumeiropas ģenerālmenedžeris Robins Heiss skaidro, ka šāda kompānijas struktūra atdzīta par aplamu. «Tas nozīmē, ka ar laiku mēs sākam konkurēt paši ar sevi. Tas ir destruktīvi,» viņš norāda. Ja tradicionālā aviokompānija ir nodibinājusi zemo cenu meitas uzņēmumu, tā var rēķināties, ka šādas kļūmes gadījumā pasažieri dosies uz biļešu kasi un prasīs apmainīt, piemēram, Go biļeti pret British Airways biļeti atpakaļceļam. Tas kaitē imidžam, secinājuši tradicionālo aviokompāniju pārstāvji. Nenovērtēja konkurentu R. Heiss uzskata, ka šobrīd komplicētajos tirgus apstākļos vainojami paši lielie avio tirgus veterāni, nepievēršot īpašu uzmanību jaunajiem lētajiem censoņiem to rašanās brīdī. Speciālisti atzīst, ka lēto aviosabiedrību radītās pārmaiņas tirgū ir lielākās un ietekmīgākās, kopš brīža, kad tika atcelti starpvalstu līgumi. R. Heiss norāda, ka ar bažām noraugās uz tām vecajām lidsabiedrībām, kas šobrīd cenšoties neatpalikt no lētajiem, veido pašas savus zemo cenu meitas uzņēmumus. Viņš ir pārliecināts, ka arī tām pēc kāda laika nāksies no tām atteikties, jo aviokompānija var veiksmīgi darboties tikai tad, ja koncentrējas uz galveno biznesu. Tomēr dārgāko, bet kvalitatīvāko lidojumu cienītājiem nevajadzētu satraukties, jo, visticamāk, pastāvēt turpinās arī tradicionālās aviokompānijas. Pēc speciālistu novērojumiem, šo tirgu pamest ir ārkārtīgi grūti, jo nacionālās aviokompānijas zināmā mērā tiek uzskatītas par nacionālo lepnumu un tiek attiecīgi balstītas un subsidētas. Pagājušā gada vidū zemo cenu aviosabiedrību tirgus vēl tika uzskatīts par visnotaļ pievilcīgu un ātru peļņu nesošu. Gandrīz vienlaikus parādījās vairākas jaunas kompānijas,

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» zaudējumi mazāki kā gaidīts

Aivars Mackevics [email protected], 01.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss pagājušajā saimnieciskajā gadā samazināja savus zaudējumus vairāk, nekā notiekošās restrukturizācijas sākumā bija gaidīts. Taču koncerna likvīdie līdzekļi turpina samazināties, kas liek uztraukties par lidsabiedrības maksātspēju. Katru ceturksni Swiss likvīdie līdzekļi samazinās par 150 miljoniem Šveices franku. 2003. gada jūnija beigās Swiss vēl bija 811 miljoni franku, kas gada beigās saruka līdz 503 miljoniem. Lai uzlabotu uzņēmuma maksātspēju, Swiss mēģinās dabūt kredītu 400 miljonu franku apmērā. 2003. gada operatīvie zaudējumi samazinājās uz 497 miljoniem franku (iepriekšējā gadā 909 milj. sfr). Te ietilpst arī restrukturizācijas izmaksas – 205 miljoni franku. Swiss apgrozījums samazinājās par 6,1% un sasniedza 4,1 miljardus franku. Lidsabiedrība paskaidroja, ka tas ir saistīts galvenokārt ar lidmašīnu skaita samazināšanu. Galīgie gada saimnieciskās darbības rezultāti būs pieejami 23. martā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» pievienojas «Oneworld»

Aivars Mackevics [email protected], 24.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines tagad kā devītā lidsabiedrība pievienojas globālajai lidsabiedrību savienībai Oneworld un kļūs par lidsabiedrības British Airways stratēģisko partneri. Oneworld plāno izmantot Cīrihes lidostu kā “atspēriena” punktu Centrāleiropas lidojumiem. Swiss iestājoties šajā savienībā cer iegūt papildus vairāk kā 60 miljonus eiro gadā. Turpretī British Airways dos garantiju 32 miljonu eiro saņemšanai un pretī saņems 8 no 14 ikdienas Swiss lidojumiem uz Londonas – Hītrovas lidostu. Starp Šveici un Lielbritāniju lidsabiedrības Swiss un British Airways izveidos Joint Venture. Tāpat Swiss plāno iekļaut pakāpeniski savu daudzlidotāju programmu British Airways Executive Club piedāvājumā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo par sadarbības lidojumu vienošanās uzsākšanu ar Šveices aviokompāniju Swiss International Air Lines (SWISS) no 2024. gada 31. janvāra.

Šīs vienošanās laikā SWISS pievienos savu lidojumu kodu airBaltic reisiem maršrutā Cīrihe-Rīga-Cīrihe, nodrošinot klientiem lielākas ērtības un elastību, ceļojot uz Latviju.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “SWISS ir stabila, atpazīstama premium klases lidsabiedrība. Pateicoties šiem sadarbības lidojumiem, klientiem tiks nodrošinātas vēl ērtākas ceļošanas iespējas starp Šveici un Rīgu, kas ir airBaltic mājas bāze.”

Sadarbības lidojumu vienošanās ļaus SWISS izmantot savu lidojumu kodu LX airBaltic maršrutā no Cīrihes uz Rīgu un otrādi, nodrošinot airBaltic papildu pasažieru plūsmu no tās plašā maršrutu tīkla ar vairāk nekā 100 galamērķiem, tostarp Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, Āzijā un Āfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šveices aviokompānijas Swiss lidmašīnas Airbus A220 pakāpeniski atsāk lidojumus

LETA--AFP, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices nacionālā aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss")trešdien paziņoja, ka pēc dzinēju pārbaudēm tās flotē esošās lidmašīnas «Airbus A220» pakāpeniski atsāk lidojumus.

Lidsabiedrība norāda, ka 17 lidmašīnas jau tikušas pārbaudītas un to dzinēji ir nevainojamā stāvoklī. Savukārt jau 12 lidaparāti atsākuši regulāro lidojumu veikšanu.

«Swiss» skaidro, ka trešdien atļauja turpināt lidojumus tiks dota vēl piecām lidmašīnām, bet ceturtdien visas lidmašīnas pilnībā atsāks reisus.

«Swiss» otrdien steigšus apturēja lidojumus ar visām 29 «Airbus A220» lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc piedzīvotajām tehniskajām problēmām.

Šāds lēmums tika pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«World Travel Awards» balvu Eiropā iegūst «Swiss»

Aivars Mackevics [email protected], 20.10.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ikgadējā World Travel Awards balva kategorijā “Eiropa” ir aizceļojusi pie Šveices aviokompānijas Swiss, atstājot aiz sevīm British Airways, Lufthansa, Alitalia un Air France. Swiss šajā gadā apsteidza pagājušā gada līderi – Lufthansa. Šveices agrākā lidsabiedrība Swissair šo titulu turēja no 1998. gada līdz 2001.gadam. Vairāki simti IATA ceļojumu biroju vairāk kā 200 valstīs ik gadu nodod savas balsis par labāko lidsabiedrību 8 ģeogrāfiskās kategorijās – Āzija/Klusā okeāna reģions, Karību reģions, Centrālā un Latīņamerika, Eiropa, Tuvie Austrumi, Ziemeļ- un Dienvidamerika. World Travel Award balva tika dibināts 1993. gadā šogad svin 10 gadu jubileju. Swiss šajā gadā saņem trešo starptautisko apbalvojumu – biznesa žurnāls “Business Traveller” kronēja Swiss kā labāko lidsabiedrību lidojumos uz Ziemeļ- un Dienvidameriku bet sabiedriskās aptaujas un pētniecības institūts Skytrax apvalvoja lidsabiedrību Swiss kā “Best Cabin-Staff”. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» nepievienosies «Oneworld»

Aivars Mackevics [email protected], 08.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swiss International Air Lines ir atsaukusi savu oktobrī noslēgto vienošanos ar British Airways. Tādējādi lidsabiedrība arī nepievienosies globālajai lidsabiedrību savienībai Oneworld. Swiss vairs nevēlas iekļaut savu daudzlidotāju programmu British Airways Executive Club daudzlidotāju programmā, jo nespēj vienoties par noteikumiem. „Vidēja un ilgtermiņa priekšrocības nesedz izmaksas un trūkumus, kas saistīti ar programmu apvienošanu,“ tā komentē Swiss. Tuvākajiem trim gadiem tiek izņemti no programmas „Codesharing” lidojumi starp Ženēvu un Londonu – Hītrovu. Briti kā garantiju Šveices lidsabiedrībai izsniegtajam kredītam 50 miljonu Šveices franku apmērā patur Swiss piecus skrejceļus Londonas – Hītrovas lidostā. Noslēgtās vienošanās starp Swiss un dažiem Oneworld dalībniekiem par „Codesharing” lidojumiem paliek spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šveice Latvijā iegulda miljonus

, 23.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveice iegulda 1 miljardu Šveices franku (436 miljonu latu), lai samazinātu ekonomiskās un sociālās atšķirības paplašinātā ES. 60 miljoni Šveices franku (26 miljonu latu) no kopējās summas atvēlēti projektiem Latvijā.

Sakarā ar Šveices ieguldījumu paplašinātā Eiropas Savienībā, Šveices Tirdzniecības Kamera Latvijā (SCCL) atbalsta Latvijas uzņēmumus to centienos attīstīt projektus kopā ar iespējamajiem Šveices partneriem. Tautas nobalsošanā Šveice nolēma ieguldīt 1 miljardu Šveices Franku (436 miljonu latu), lai samazinātu ekonomiskās un sociālās atšķirības paplašinātā ES. 60 miljoni Šveices franku (26 miljonu latu) no kopējās summas ir atvēlēti projektiem Latvijā sekojošās sfērās: Drošība, reformu stabilitāte un atbalsts; vide un infrastruktūra; privātā sektora veicināšana; cilvēka un sociālā attīstība. Rīgā tika izveidots Šveices Palīdzības birojs (Swiss Contribution Office), kura mērķis ir cieši sadarboties ar atbilstošām Latvijas valsts institūcijām Finanšu Ministrijā, kopīgo Latvijas - Šveices projektu ieviešanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Lufthansa» saņem "zaļo gaismu" «Swiss» pārņemšanai

Aivars Mackevics [email protected], 23.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu lidsabiedrība Lufthansa varēs pārņemt šveiciešu lidsabiedrību Swiss. Lielākā daļa Swiss lielo akcionāru ir atbalstījušas Lufthansa nodomu. Jāatzīmē, ka jau pirms tam savu piekrišanu tika devusi valdība. Kopumā gandrīz 83% Swiss akciju kapitāla daļu ir ieguvušas atbalstu par labu Lufthansai. Pirkums gan Lufthansa izmaksās līdz pat 310 miljoniem eiro. Uzņēmuma integrācijas līgums tiks parakstīts otrdien. Līdz ar to Lufthansa ir izdevies ar otro piegājienu iegādāties Swiss. Kopīgais menedžmenta izstrādātais uzņēmuma darbības modelis paredz, ka tiks saglabāta Swiss marka, un Cīrihes lidosta kļūs par trešo lielāko Lufthansas koncerna gaisa satiksmes krustpunktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šveices transporta kartes dod iespēju par brīvu apmeklēt muzejus

Aivars Mackevics [email protected], 24.02.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices satiksmes tīkla kartes dod tā īpašniekiem iespēju apmeklēt vairākus simtus valsts muzeju par brīvu. Tādejādi kartes “Swiss Pass“, “Swiss Youth Pass“, “Swiss Flexi Pass” darbojas vairāk kā 400 tūristu piesaistēs kā ieejas kartes. Bez tam kartes īpašnieks saņem 50% atlaidi braucienam ar kalnu gaisa vagoniņiem. Transporta kartes vilcieniem, autobusiem un kuģiem iespējams iegādāties vēl pirms došanās uz Šveici valsts oficiālajā tūrisma mājas lapā www.myswitzerland.com. “Swiss Pass“ otrās klases kartes cena četrām dienām izmaksās 161 eiro, savukārt “Swiss Flexi Pass” otrās klases karte 154 eiro, bet bērni līdz 16 gadiem varēs braukt līdzi bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Swiss aptur lidojumus ar Airbus A220 lidmašīnām, airBaltic turpinās lidot

Ilze Žaime, LETA, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices nacionālā aviokompānija «Swiss International Air Lines» paziņoja, ka steigšus apturējusi lidojumus ar visām «Airbus A220» lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc nesen piedzīvotajām tehniskajām problēmām.

Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar jaunu incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

«Swiss» flotē ir 29 «Airbus A220» lidmašīnas. Šo modeļu lidaparāti pēdējā gada laikā piedzīvojuši vairākus ar dzinējiem saistītus incidentus.

ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) pagājušajā mēnesī izdeva rīkojumu veikt pārbaudes «Pratt & Whitney» ražotājiem dzinējiem, ar kuriem aprīkotas «Airbus A220» lidmašīnas.

«Swiss» otrdien skaidroja, ka lēmums apturēt lidojumus spēkā stājas nekavējoties, un lidmašīnas gaisā atgriezīsies vien tad, kad tām būs veiktas pienācīgas pārbaudes, ziņo aģentūra LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

2005.gadā «Swiss» piedzīvo zaudējumus

Aivars Mackevics [email protected], 30.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swiss koncernam arī pagājušajā gadā nācās iegrāmatot zaudējumus. Swiss tīrie zaudējumi 2005.gadā ir apmēram 113 miljoni eiro no 2,4 miljardu eiro apgrozījuma (+2,5%). Tomēr Swiss vadītājs Kristofs Francs komentē šo rezultātu ar vārdiem, ka restrukturācijas programma darbojas un sāk parādīt rezultātus. Daudz labāk Swiss International Air Lines klājās ekspluatācijas rezultātos, kuri bija tikai - 9 miljoni eiro, par spīti 135 miljonu eiro lielajām degvielas izmaksām un reģionālo lidmašīnu, kā arī ēku uzturēšanai kārtībā, kas prasīja 73 miljonus eiro. Bilanci mazināja valūtas noteiktās korekcijas 41 miljonu eiro apmērā un restrukturācijas izdevumi 26 miljonu eiro apmērā. 2005.gadā iekšējā tirgū Swiss uzlaboja savas pozīcijas ar konkurētspējīgām cenām. Par spīti intensīvai konkurencei zemo izmaksu lidsabiedrību starpā, salīdzinoši ar 2004.gadu tirgus daļa palielinājās par 2,5 procentpunktiem, sasniedzot 50,6%. Bez tam uz 2005.gada 31.decembri neto finansiālais parāds sasniedza tikai 224 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pārapdrošinātājs Swiss Re pēc naudas atmaksas Bafetam ieslīdzis zaudējumos

Lelde Petrāne, 17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē lielākajiem pārapdrošinātājiem Swiss Re ceturtajā ceturksnī strādājis ar zaudējumiem, jo atmaksājis ārkārtas aizdevumu Vorenam Bafetam (Warren Buffet), ziņo The Wall Street Journal.

Cīrihē bāzētais pārapdrošinātājs informējis, ka ceturksnī, kas noslēdzās 31.decembrī, tas cietis 725 miljonu ASV dolāru tīros zaudējumus. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā Swiss Re strādāja ar 394 miljonu ASV dolāru peļņu.

Analītiķi bija prognozējuši mazākus zaudējumus aptuveni 400 miljonu ASV dolāru apmērā.

Swiss Re lēš, ka plūdi Austrālijā decembrī izmaksājuši tam apmēram 100 miljonus ASV dolāru. Pārapdrošinātājs prognozē, ka prasības par papildu 225 miljoniem ASV dolāru nākušas klāt janvārī.

Swiss Re, kas ir pasaulē otrs lielākais pārapdrošinātājs aiz Munich Re, novembrī piekrita pirms termiņa atmaksāt aizdevumu Bafeta kompānijai Berkshire Hathaway Inc., kas tika piešķirts kredītu krīzes laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārzonas kompānijas dibināšana vidēji izmaksā no 3000 līdz 5000 eiro (no 2108 līdz 3514 latiem), pastāstīja Lowtaxcompany aģents, kurš vēlējās savu vārdu nepubliskot.

Vienlaikus viņš minēja, ka cenas var būt arī augstākas un ir atkarīgas no tā, cik liels ir uzņēmums, kāda ir tā specifika un kādas naudas summas ārzonās apgrozīsies. Ofšora izveides izmaksas ietekmē arī izvēlētā valsts.

Aģents, kurš nodarbojas ar ofšora kompāniju dibināšanu, saka, ka Latvijā šīs tirgus ir salīdzinoši neliels un par lielākajiem tirgiem uzskatāma Krievija un Ukraina.

Latvijā ofšorus pārsvarā izvēloties veidot, piemēram, metālapstrādes nozares uzņēmumi, kā arī dažādi finanšu konsultanti. Lielākoties ārzonu kompānijas dibinot to uzņēmumu īpašnieki, kuru ienākumos nozīmīgu daļu veido eksports un darījumi ārpus Eiropas Savienības (ES).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Swiss International Air Lines pārtrauks lidojumus no lidostas Rīga

LETA, 07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines plānojusi pārtraukt lidojumus no lidostas Rīga, aģentūru LETA informēja lidostā.

Lidosta Rīga ir saņēmusi informāciju par lidojumu pārtraukšanu līdz ar 2016.gada vasaras lidojumu saraksta ieviešanu.

Lidsabiedrība aģentūrai LETA skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz attiecīgajiem tirgus nosacījumiem un tā potenciālu. Uzņēmums regulāri izvērtējot un pārvērtējot savus galamērķus. Ņemot vērā ar pieprasījumu saistītās korekcijas lidsabiedrības tīklā, nolemts pagaidām apturēt pakalpojumus Rīgā.

Kā ziņots, Šveices lidsabiedrība Swiss International Air Lines pērn martā sāka reisus starp Cīrihi un Rīgu un abas pilsētas savienoja trīs reizes nedēļā.

Toreiz Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks skaidroja, ka Šveices lidsabiedrības Swiss International Air Lines ienākšana Rīgas lidostā ir ilgstošu pārrunu rezultāts, jo Latvijas puse ir vairākkārt mēģinājusi šo lidsabiedrību piesaistīt lidostai, un tagad tiek prognozēts, ka lidsabiedrība veiksmīgi startēs. Viņš iezīmēja potenciālos lidsabiedrības klientus - slēpotgribētājus, tūristus un uzņēmējus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lūdz Valsts kontroli izvērtēt Rīgas domes rīcību, ieguldot 100 tūkstošus latu Aqua Riga

Žanete Hāka, 16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts vērsies Valsts kontrolē ar lūgumu izvērtēt Rīgas domes un tās kapitālsabiedrības SIA Rīgas ūdens rīcību, ieguldot Aqua Riga pamatkapitālā vismaz 100 tūkstošus latu, informē Ekonomikas ministrija.

Ministrs aicinājis Valsts kontroli pārbaudīt uzņēmumu saistībā ar plašsaziņas līdzekļos izskanējušo informāciju, ka Rīgas domes plāni izveidot pašai savu dzeramā ūdens ražotnes uzņēmumu Aqua Riga ir iesaldēti, jo izveidots jaunā uzņēmuma administratīvais aparāts, sākot iekārtu iegādi un mārketinga rīku izstrādi, bet pēc pāris mēnešiem dome paziņojusi par projekta apturēšanu.

Jāuzsver, ka Ekonomikas ministrija uz šāda jauna uzņēmuma dibināšanas prettiesiskumu norādīja vēl pirms Rīgas dome pieņēma lēmumu. Iebildumus par šādu Rīgas domes rīcību bija izteikusi arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, kas norādīja, ka Aqua Riga dibināšana neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām un pieprasīja Rīgas domei atcelt lēmumu par SIA Rīgas ūdens jauna meitasuzņēmuma dibināšanu dzeramā ūdens fasēšanai un tirdzniecībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē otrajam lielākajam pārapdrošinātājam Swiss Reinsurance peļņa otrajā ceturksnī samazinājusies par 53%, vēsta Bloomberg.com.

Swiss Reinsurance neto ieņēmumi samazinājās no 1.19 miljardiem Šveices franku pērn, līdz 564 miljoniem franku šogad. Ieņēmumi cetursknī bija mazāki nekā analītiķi iepriekš prognozēja.

Lai palielinātu ieņēmumus, Swiss Reinsurance paziņojis, ka iegādāsies Barclays dzīvības apdrošināšanas vienību par 753 miljoniem Lielbritānijas mārciņu.

Šogad kopumā Swiss Reinsurance akciju cena samazinājusies par 19%, kopumā samazinot uzņēmuma tirgus vērtību līdz 24.2 miljardiem franku. Savukārt lielākajam pārapdrošinātājam pasaulē Munich Re akciju cena šogad nokritusies par 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» cieš lielus zaudējumus

Aivars Mackevics [email protected], 25.08.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss šī gada pirmos 6 mēnešus ir noslēgusi ar 213 miljonu eiro lieliem zaudējumiem. Salīdzinot ar 2001. gada pirmo pusgadu, kad bija 289 miljoni eiro lieli zaudējumi, šogad Swiss ir samazinājis zaudējumu lielumu. Tieši 5,5 miljoni pasažieru Swiss līniju maršrutos ir devuši 1,1 miljardus eiro lielu apgrozījumu. Lidsabiedrība savus zaudējumus skaidro ar ciklveida raksturu gaisa satiksmes kustībā, kas ciešs no masīvām virs kapacitātēm, kam pievienojās eksternā pieprasījuma samazināšanās, ko izsauca Irākas karš un SARS krīze. Avots: Travel-one

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Lufthansa» vēlas pārņemt »Swiss»

Aivars Mackevics [email protected], 16.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa ir izteikusi piedāvājumu apvienoties ar šveiciešu lidsabiedrību Swiss. Šveices lidsabiedrība pagaidām veic pārrunas ar vairākām lidsabiedrībām par dažādu formu sadarbības iespējām, bet patlaban netiek atklāta sarunu satura informācija. Šī gada 8. augustā lidsabiedrībai ir jāizšķiras vai tā vēlas sadarbību ar lidsabiedrību Lufthansa vai atsakās no tās. Pagājušās nedēļas nogalē Swiss paziņoja par lidsabiedrības pārstrukturēšanu. Pavisam 25 lidojumu mērķi tiks svītroti no Swiss lidojumu saraksta. Tas izmaksās lidsabiedrībai tieši 3 000 no pavisam 9 000 darbavietām. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5. februārī par rekordcenu tika pārdots viens no lielākajiem Londonas biznesa kompleksiem,kurš tiek dēvēts par Gerkinu (Gherkin), ziņo Bloomberg.

Kompānija Swiss Reinsurance (Swiss Re) biznesa komleksu pārdeva par 1,2 miljardiem USD Vācijas firmai IVG Immobilien AG un Lielbritānijas investīciju bankai Evans Randall ar nosacījumu, ka Swiss Re paliks ēkas galvenais nomnieks.

Šī ir lielākā cena, par kādu nopirkts nekustamais īpašums Londonas galvenajā biznesa rajonā.

Darījuma rezultātā kompānija Swiss Re ir guvusi gandrīz 500 miljonu USD peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Swiss» samazina savu lidojumu maršrutus

Aivars Mackevics [email protected], 14.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices lidsabiedrība Swiss, sākot ar šī gada 26. oktobri, samazina savu lidojumu galamērķu skaitu. Ziemas lidojumu plāns tiek samazināts starptautiskajos lidojumos par 25 lidojumu mērķiem. Līdz ar to Eiropā būs tikai 41 lidosta, uz kurieni vēl lidos Swiss (līdz šim 56 vietas), bet starpkontinentālos lidojumos tikai 30 vietas (līdz šim 40). Lidsabiedrības Swiss lidmašīnas, piemēram, nelidos vairs no Cīrihes uz Ķelni/Bonnu, Venēciju, Riodežaneiro, Pekinu un Deli, turpretī Šveices galvaspilsēta Berne netiks vispār apkalpota. Avots: Traveltalk.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru