Jaunākais izdevums

Svētku tērpus šobrīd pērk biežāk nekā nomā, pasākumi kļūst arvien vienkāršāki, greznas vakarkleitas tiek vilktas daudz retāk; biznesu sekmē valsts simtgades svinības.

Tērpu nomā sevi pieteikuši uzņēmumi, kas piedāvā klasiskos apģērbus – uzvalkus, frakas un vakarkleitas, kā arī drēbes un aksesuārus dažādiem tematiskajiem pasākumiem. Klientu netrūkst ne vieniem, ne otriem – uzvalkus un smokingus pārsvarā iznomā kungi, kuri dodas darījuma braucienos, sava tirgus niša ir arī tematisko ballīšu un vintage apģērbu nomas pakalpojumiem.

Viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas sāka biznesu tērpu nomas jomā, ir salons 7. Avēnija, kas šajā segmentā darbojas jau 22 gadus. «Tirgus nav pārāk piesātināts, daudzi nomas pakalpojumu sniedzēji atver savus uzņēmumus un diezgan ātri tos aizver, jo Latvijā pieprasījums pēc tērpu nomas nav pārāk liels,» atzīst 7. Avēnijas īpašniece Velga Bremze. Pēc viņas domām, biznesa veiksme ir atkarīga no nomas piedāvātā tērpu sortimenta.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

«Mūsu kolekcijā ir tikai pa vienam modelim no katra tērpa, jo nav pieļaujama situācija, ka vienā pasākumā satiekas divi vienādu tērpu valkātāji,» spriež uzņēmēja. Tie tiek iepirkti ASV, jo tur pieejams plašākais izmēru spektrs – no 2. līdz pat 22. izmēram, kā arī tie izceļas ar izsmalcinātību un greznību. Tērpu nomas nosaukums ir saistīts ar vienu no Ņujorkas avēnijām, uz kuras atrodas viens no tērpu nomas piegādātājiem. Salona kolekcijā nav populāru un īpaši dārgu zīmolu apģērbi, tāpat nav arī Latvijas dizaineru darinājumu. «Pēc šādiem tērpiem nebūtu pieprasījuma, jo to noma būtu ļoti dārga. Tās dāmas, kuras tādus izvēlas, parasti ir turīgas un pašas aizbrauc uz Eiropas modes namiem un tos iegādājas,» spriež V. Bremze.

22 darbības gados tērpu nomai ir izveidojusies pastāvīgā klientūra, aptuveni 30% klientu ir juridiskās personas – valsts iestādes un privātie uzņēmumi, vēstniecības, pasākumu un producentu aģentūras. Biežāk pieprasījums ir pēc smokingiem un uzvalkiem. To pārsvarā dara kungi, kuriem jādodas uz dažādiem korporatīvajiem pasākumiem ārvalstīs, kuros ir noteikts ģērbšanās stils. «Ārzemnieki, dodoties darījumu braucienos uz citām valstīm, parasti nomā apģērbu tur, kur notiek tikšanās vai pasākumi, Latvijas vīrieši tā nedara. Viņi iznomā tērpu šeit un ved līdzi ceļojumā,» klientu paradumus raksturo V. Bremze, uzsverot, ka parasti izmaksas, kas saistītas ar darba vajadzībām nepieciešamo apģērba nomu, sedz darba devējs, tās noformējot kā reprezentācijas izdevumus.

Visu rakstu Jubilejas gads ievieš korekcijas lasiet trešdienas, 14.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory šūs arī pieaugušajiem

Monta Glumane, 19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory nākamā gada vasarā plāno piedāvāt svētku apģērbus arī bērnu māmiņām un jaunietēm. Pēc zīmola radītājas Lienes Andersones domām, tā būs liela uzdrošināšanās, jo prasības pieaugušo apģērbam ir citādākas. Tomēr pieaugušie par savu apģērbu ir gatavi maksāt vairāk, jo, piemēram, iegādāto kleitu varēs uzvilkt vairākas reizes atšķirībā no bērna apģērba, kas ātri kļūst par mazu.

Ideja radusies pirms vairākām sezonām, ņemot vērā pieprasījumu pēc izlaiduma kleitām 9. un 12. klašu jaunietēm. «Pie mums salonā vēršas arī bērnu māmiņas, kuras norāda, ka vēlētos sev līdzīgus svētku tērpus kā viņu bērniem. Tērpu kolekcijas audumi, kurus regulāri pasūtām Parīzes izstādē, ir piemēroti gan bērnu, gan pieaugušo apģērbam. Esam nolēmuši 2019.gada pavasara - vasaras kolekcijā piedāvāt apģērbu modeļus arī pieaugušajiem, un, domājot par māmiņām un meitiņām, centīsimies izstrādāt arī saskaņotus tērpus,» stāsta zīmola īpašniece un radītāja L. Andersone.

Zīmols Leny Tomy Factory tika izveidots 2008.gada augustā un šogad svin savu desmito pastāvēšanas gadu. «Man piedzima trešais bērns, dēls Tomass un ar trīs dienu starpību manai brāļa sievai - meitiņa Lenija. Ar Lenijas mammu runājām par to, ko var vai nevar Latvijā nopirkt bērniem, kā mēs viņus ģērbjam, kas mums patīk. Es ievēroju, ka 2008. gadā, salīdzinot ar 90.gadiem, piedāvājumā nekas daudz nav mainījies – mazuļu drēbītes un sedziņas ir vienveidīgas, salīdzinoši mazā izvēlē. Tā mums radās ideja, ka mēs pašas varētu kaut ko ražot bērniem. Vārds pa vārdam līdz nolēmām izveidot Leny Tomy Factory. Tas bija diezgan spontāns lēmums, bet ļoti aizraujošs un interesants. Lenija un Tomass bija pirmie modeļi, kuriem visi tērpi tika šūti un pielaikoti,» uzņēmuma pirmsākumus atceras L.Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens» ir izvērtētas iesniegtās idejas un noteikti 10 finālisti, kuriem būs iespēja izveidot sava produkta vai pakalpojuma reklāmas video un pretendēt uz 12 000 eiro lielu atbalstu no pašvaldības. Idejas tiks nodotas sabiedrības balsojumam šā gada 1. novembrī.

Balsot par saviem favorītiem varēs vienu reizi dienā, izmantojot sociālā tīkla Facebook kontu. Sabiedrības balsojums būs viens no kritērijiem, uz kā pamata tiks pieņemts lēmums par uzvarētājiem. Pirms video veidošanas, 17. oktobrī, finālistiem tiks organizētas «Atspēriens» apmācības Zanes Daudziņas vadībā, lai apgūtu papildu prasmes sevis prezentēšanā.

Šajā rudens konkursā, kas tiek rīkots sadarbībā ar Attīstības finanšu institūciju ALTUM, par finālistiem ir kļuvuši: SIA «Staffin» (produkts – personāla atlases automatizācijas programmatūra «Staffin»), SIA «JM Industry» (tērpu konstruēšanas un modelēšanas vietne, to ražošana no ekoloģiskiem modes audumiem), SIA «Print Art» (stāju koriģējoša T-kreklu ražošana), SIA «LOWTECH» (viedo tehnoloģiju lādētāja ražošana), SIA «Babbit and Friends» («BABBIT» unikāla mūzikas atskaņošanas iekārta ģimenēm ar maziem bērniem), SIA «Gudrāk Labāk Vieglāk» (enerģijas batoniņu ražošana) un fiziskās personas: Arturs Burņins («ATOM» – elektrisko skūteru koplietošanas platforma), Pēteris Potapovs (pakalpojums - elektrisko skrejriteņu noma viesnīcās), Jānis Jansons («Velozinis» – attīstošs velo parks pilsētvidē) un Ēvalds Urtāns («Aysa.ai» - mobilā lietotne komunikācijas spēju uzlabošanai ar mākslīgā intelekta palīdzību).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas bērnu modes zīmols šuj kleitas, kuru cenas sasniedz vairākus tūkstošus

Monta Glumane, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Gan Krievijā, gan Tuvajos Austrumos cilvēkiem patīk ekskluzīvas lietas, kas ir pieejamas un radītas tikai viņiem. Viņi augstu vērtē kvalitāti un īpašas detaļas, augstvērtīgus materiālus un par to ir gatavi maksāt vairāk,» stāsta bērnu apģērbu zīmola Aristocrat Kids radītāja Dace Zvirbule.

Tērpu radīšanai pamatā tiek izmantoti dabīgie materiāli, piemēram, kokvilna, daudz un dažādu veidu zīds, kašmirs, vilna un citi. Arī tad, ja apģērbā tiek izmantoti dekoratīvie materiāli kā, piemēram, mežģīnes vai fliteri, audums, kas būs tiešā saskarē ar miesu, vienmēr būs 100% dabīgs. Savukārt auduma apdrukas ir īpašas ar to, ka ir unikāli veidotas sadarbībā ar mākslinieci Kristiānu Kalniņu. Apdrukas sākotnēji tiek gleznotas ar roku un tad kombinētas digitālajā vidē. Zīmējumi pēc tam tiek drukāti uz dažādām audumu bāzēm, tādām kā kokvilnas satīns un dažādu veidu zīdiem. Apģērbu audumi tiek iepirkti no Eiropas – Francijas, Itālijas, Portugāles, Spānijas, izņemot zīdu, kas ir no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patiesībā Līgo svētku laiks ir vienīgais laiks gadā, kad par alus pirkšanu lielā daudzumā veikalos neviens no klientiem nekaunas, lai arī alus vienlaikus tiek uzskatīts par nacionālo dzērienu. Tomēr 2022. gads, iespējams, pierādīs, ka arī Līgo laikā bezalkoholiskie ali kļūst aizvien populārāki un klientu vēlme, visticamāk, patiešām ir kā dziesmā – lai iedzert nav grūti, proti, lai nereibst.

Ir gan arī otra aldaru ceļa mala – drīzumā būs Tērvetes viskijs.

Alus svētki – pirmā jaunumu bezdelīga

Nupat noslēdzies 10. Starptautiskais alus festivāls Latviabeerfest 2022, kas iekļauts desmit lielāko pasaules alus festivālu topā, Dienas Biznesam apliecināja biedrības Alus brālība valdes priekšsēdētājs Andrejs Šikors. Rīgā, Vērmanes dārzā notikušais alus festivāls bija pirmais pēcpandēmijas alus festivāls pasaulē, un apmeklētāju nav trūcis.

“Aptuveni puse bija ārzemju tūristu, un man ir prieks, ka mums izdevās. Par to bija prieks gan izmitinātājiem, gan restorāniem, bet, ja runājam par sortimentu, tad tas, neraugoties uz lielajām modes tendencēm, pamatā ir tāds pats kā iepriekš. Līdz 90% lāgeru un atlikušie – eili. Proti, ja dala pēc raudzēšanas metodes – siltā vai aukstā –, tad nekas nemainās. Protams, garšu ziņā piedāvājums mainās. Ir daudz tā saukto Radler alu – vienkārši alus ar kādu sulu. Ir parādījušies daudzi interesanti ali ar papildu apiņu devu un dažādām meža garšām. Te būtu jāizceļ Labietis. Viņi patiešām ir centušies. Vēl viena tendence – tiek atjaunoti senatnes zīmoli, piemēram, Rīgas alus ar tieši tādu pašu garšu, kā kādreiz bija nopērkams,” stāstīja A. Šikors.

Komentāri

Pievienot komentāru