Labākajā gadījumā nozares sakārtošana varētu notikt nākamgad
Tas izriet no nozares spēlētāju un procesā iesaistīto teiktā Dienas Biznesam. Valdības vadītājs Māris Kučinskis konkrētus termiņus atbildēs uz Dienas Biznesa uzdotajiem jautājumiem gan nesauc, taču biznesā iesaistītie un viņu pārstāvji secina, ka process diemžēl ir ieildzis un labākajā gadījumā kādas pozitīvas pārmaiņas varēsim sagaidīt tikai no 2017. gada janvāra. Jau no pērnā gada rudens ceļu līdz valdībai nekādi nespēj atrast Satiksmes ministrijas (SM) gatavotais ziņojums «Pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesiskais regulējums un priekšlikumi tās pilnveidošanai», jo ministrijas un citas iesaistītās puses līdz šim nav bijušas spējīgas piedāvāt vienotu problēmu risinājumu.
Daudzu citu problēmjautājumu starpā taksometru pakalpojumu nozare izceļas ar nomācošu ēnu ekonomikas īpatsvaru. Atsaucoties uz Finanšu ministrijas (FM) sniegto informāciju, šajā jomā netiek samaksāti līdz pat 80% no nodokļiem. Viens no NVO piedāvātajiem risinājumiem tam ir ikmēneša maksājuma ieviešana. «Klātesot Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA), Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) un Konkurences padomes (KP) pārstāvjiem, tika panākta vienošanās ieviest patentmaksu taksometru pārvadājumos, kas ietvertu iedzīvotāju ienākuma nodokli un sociālo nodokli. Šāda maksa būtu ikmēneša maksājums 286 eiro apmērā,» norāda premjers.
Visu rakstu Taksometru nozares problēmām risinājumu tik drīz neredzēt lasiet 23. maija laikrakstā Dienas Bizness.