Ekonomikas ministrijas (EM) Tautsaimniecības padomes (TSP) darbs jāorganizē tā, lai tā fokusētos uz izvirzīto mērķu izpildi, vienlaikus saglabājot spēju reaģēt uz aktualitātēm, kā arī lai palielinātos TSP resursa izmantošana un loma politiskajos procesos, kuri skar tautsaimniecības tematiku.
«Tautsaimniecības padomes darba vadībā un plānojumā nepieciešamas būtiskas, šo kolektīvo Latvijas uzņēmējdarbības vides pilnveides institūciju «restartējošas» izmaiņas,» pauž nesen amatā apstiprinātais TSP priekšsēdētājs, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) viceprezidents Aigars Rostovskis.
Viņš norādīja, ka padomē ir pārstāvēts plašs loks – nozīmīgākās uzņēmēju organizācijas, arodbiedrības, pašvaldības un Ekonomikas ministrija. «Ja šāds sastāvs kvalitatīvi un izsvērti izlemj kādu tautsaimniecības jautājumu, ir jābūt ļoti nopietniem argumentiem, lai politiskās organizācijas šo viedokli neņemtu vērā. Lai to realizētu, nepieciešams būtiski uzlabot sava darba kvalitāti pašai TSP,» sacīja A. Rostovskis.
Nolūkā panākt lielāku mērķtiecību TSP definētā virsmērķa sasniegšanai, turpmāk katru gadu tiks noteikts TSP darbības mērķis un uzdevumi konkrētajam gadam. Tāpat ar šo gadu darbu sāks TSP komitejas, par kuru izveidi lēmums tika pieņemts vēl pagājušajā gadā: Iekšējā tirgus komiteja; Konkurētspējas komiteja; Enerģētikas komiteja; Būvniecības un mājokļu politikas komiteja; Tūrisma komiteja.
LTRK informē, ka TSP darbības mērķis ir veicināt uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides politikas veidošanu un īstenošanu, ilgtspējīgas tautsaimniecības attīstības principu ieviešanu, kā arī sekmēt Latvijas ilgtspējīgas attīstības procesu un sabiedrības līdzdalību tajā.
Padomes uzdevumos ir veicināt Lisabonas stratēģijā noteikto uzdevumu izpildi Latvijā un iesaistīt šo uzdevumu izpildē valsts institūcijas, pašvaldības un nevalstiskā sektora partnerus, identificēt uzņēmējdarbību kavējošos apstākļus un veikt visas nepieciešamās darbības to novēršanai, piedalīties komercdarbību veicinošu normatīvo aktu un politikas plānošanas dokumentu izstrādē, veicināt inovācijas un ārējo tirdzniecību.