Citas ziņas

Teju puse sūdzību par cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem atzīta par pamatotām

Sandra Dieziņa, 18.02.2010

Jaunākais izdevums

Pērn Pārtikas un veterinārais dienests ir saņēmis 316 iedzīvotāju sūdzības, kurās tie informē par iespējamu dzīvnieku labturības prasību neievērošanu vai cietsirdīgu attieksmi pret dzīvniekiem.

Pārbaudot visos iedzīvotāju iesniegumos minēto informāciju, PVD par pamatotām ir atzinis 41 % no saņemtajām sūdzībām. Visbiežāk PVD ir konstatējis, ka dzīvnieki netiek pienācīgi ēdināti un dzirdināti, tie atstāti bezpalīdzīgā stāvoklī, kā arī, ka dzīvnieki apdraud citus dzīvniekus un cilvēkus.

31 % gadījumu ir sastādīti administratīvo pārkāpumu protokoli, 36 % gadījumu – noteikta korektīvo darbību veikšana, to termiņš un ieplānotas atkārtotas pārbaudes, 12 % gadījumu PVD par konstatēto ir nosūtījis materiālus policijai vai pašvaldībai tālāku darbību veikšanai, bet 5 % gadījumu dzīvnieki ir konfiscēti.

Jau janvāra beigās db.lv ziņots, ka PVD Dienvidlatgales pārvaldes inspektori un pašvaldības pārstāvji Daugavpils novada Vecsalienas pagasta dzīvnieku novietnē Kļavas konstatēja cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem - novārdzinātus, nebarotus un nedzirdinātus lopus, kas saimniekam tika konfiscēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests kādā saimniecībā Pārgaujas novada Stalbes pagastā administratīvā pārkāpuma lietvedības ietvaros izņēmis vairāk nekā 20 liellopus, jo saimniecībā konstatēti dzīvnieku labturības prasību pārkāpumi un cietsirdīga izturēšanās pret dzīvniekiem.

Pārbaude saimniecībā veikta pēc tam, kad PVD saņēma iedzīvotāju sūdzību par klaiņojošiem, novārgušiem liellopiem.

Pārbaudē PVD konstatēja, ka saimnieks nav nodrošinājis dzīvniekiem pienācīgu barošanu, dzirdināšanu un turēšanas apstākļus, tādēļ dzīvnieki ir novārguši un klaiņojuši pa tuvējo apkārtni, meklējot barību. Daži dzīvnieki ilgstoši bijuši piesieti, tādēļ tie dzēruši no tuvējām, daļēji aizsalušām lāmām. Piesietajiem dzīvniekiem striķi bija ieauguši miesā, atstājot pūžņojošas un asiņojošas brūces, kas liecina par to, ka dzīvnieki ir ilgstoši bijuši pakļauti ciešanām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nesāks kriminālprocesu saistībā ar Dzīvnieku brīvības iesniegumu par cietsirdīgu izturēšanos pret kažokzvēriem

Dienas Bizness, 19.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) iecirkņi Siguldā, Jelgavā un Ogrē ir izvērtējuši biedrības Dzīvnieku brīvība iesniegumu par iespējamiem pārkāpumiem saistītiem ar cietsirdīgu izturēšanos pret kažokzvēriem, un sadarbībā ar Pārtikas un veterināro dienestu ir tikušas veiktas pārbaudes, bet noziedzīga nodarījuma pazīmes netika konstatētas.

Līdz ar to kriminālprocess šajā lietā netiks uzsākts, atsaucoties uz Valsts policijas pārstāvja Toma Sadovska teikto, vēsta portāls Diena.lv.

Iepriekš biedrība ar iesniegumu vērsās pie VP priekšnieka Inta Ķuža. Ņemot vērā, ka audzētavas atrodas Siguldas, Jelgavas un Ogres iecirkņu apkalpojamās teritorijās, iesniegums tika pārsūtīts izvērtēšanai šiem reģionālajiem iecirkņiem, iepriekš pastāstīja VP preses pārstāve Lita Juberte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji audzis sūdzību skaits par aviopakalpojumiem un distances līgumiem

Žanete Hāka, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pirmajos 9 mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izskatījis 2383 patērētāju sūdzības un sniedzis 29 165 konsultācijas, informē PTAC.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu (1829 sūdzības), izskatīto sūdzību skaits ir palielinājies par 544 sūdzībām, jeb 30,3%. Šajā periodā visvairāk sūdzības (1241) ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem. Par iegādātā līguma noteikumiem neatbilstošām precēm saņemtas 555 sūdzības un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 237 sūdzības. Izskatot saņemtās sūdzības, 465 lietās rasts pozitīvs risinājums patērētājiem.

Pakalpojumu segmentā 2017.gada pirmajos 9 mēnešos saņemtas par 89,76% vairāk sūdzības nekā iepriekšējā gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami ir audzis sūdzību skaits par avio pakalpojumiem- 568 sūdzības, kas ir par 210,38%, jeb 385 sūdzībām vairāk nekā pagājušajā gadā šajā laika periodā. Tik lielam sūdzību skaita kāpumam PTAC var minēt vairākus iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PTAC pirmajā pusgadā visvairāk sūdzību saņēmis par SEB banku

LETA, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemta 161 rakstveida sūdzība par finanšu pakalpojumiem, no tām desmit saņemtas par AS SEB banka darbību, informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Deviņas sūdzības PTAC bija saņēmis par AS Citadele Banka un AS Swedbank. Kopumā par kredītiestāžu darbību PTAC saņēma 68 sūdzības, no tām par netaisnīgiem līguma noteikumiem cilvēki ir sūdzējušies 23 gadījumos, bet par negodīgu komercpraksi saņemtas piecas sūdzības.

Tikmēr par apdrošinātāju darbību kopumā saņemtas desmit sūdzības, no tām visvairāk - trīs - sūdzību iesniegts par AAS Baltikums darbību. Divas sūdzības saņemtas arī par apdrošinātājiem AAS ERGO Latvija un BTA Insurance Company SE, tostarp par netaisnīgiem līguma noteikumiem sūdzība iesniegta vienā gadījumā.

Kā skaidroja PTAC, par negodīgu komercpraksi sūdzības nav saņemtas, toties par citām problēmām - apdrošināšanas atlīdzības izmaksas atteikumu, apdrošināšanas atlīdzības lietas izskatīšanas novilcināšanu - bija iesniegtas deviņas sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jauni spēles noteikumi preču un pakalpojumu starpniecības pakalpojumu piedāvāšanai interneta platformās

Rolands Valdemārs, zvērināts advokāts, BDO Law, Zvērinātu advokātu birojs, 02.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nenoliedzami, ka pēdējās desmitgades viena no aktuālākajām komercapgrozības tendencēm ir tirgus digitalizācija. Strauji attīstoties moderno tehnoloģiju laikmetam, radikāli mainījušies patērētāju ieradumi dažādu preču un pakalpojumu izvēlē un iegādē.

Vēl pirms pārdesmit gadiem ceļotāji iegādājās viesnīcu pakalpojumus uz vietas viesnīcā, aviobiļetes lidostu kasēs, apdrošināšanas polises apdrošinātāju vai brokeru birojos, sadzīves preces veikalos.

Šobrīd šādu preču un pakalpojumu iegāde norit internetā, jeb e-komercijas vidē, kur iespējams piedāvāt gan zemākas cenas, jo iespējams ietaupīt uz administratīvajām tirdzniecības izmaksām, gan ietaupīt laiku vēlamās preces un pakalpojuma iegādē, jo patērētājam ar distances līguma palīdzību iespējams pie pirkuma tikt vien pāris mirkļos. Saprotams, ka patērētājs, veicot pirkumus internetā, tāpat kā klātienes pirkumos vēl arvien vēlas izmantot savas iespējas salīdzināt cenas, izvelēties sev nepieciešamas preces īpašības, lai atrastu sev izdevīgāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Aicina noteikt vispārēju aizliegumu kosmētikas nozarē izmantot dzīvniekus

Monta Glumane, 03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībai būtu jāuzņemas diplomātiska iniciatīva, lai līdz 2023. gadam visā pasaulē tiktu aizliegti izmēģinājumi ar dzīvniekiem kosmētikas līdzekļu pārbaudē, Eiropas Parlamenta (EP) deputāti rosina ceturtdien pieņemtā rezolūcijā, informē Eiropas Parlamenta preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota.

Eiropas Savienībā (ES) jau kopš 2013. gada aizliegts pārdot kosmētiku, kuras izstrādē veikti izmēģinājumi ar dzīvniekiem.

EP deputāti norāda, ka aizliegums nav traucējis attīstīties nozarei, kurā nodarbināti apmēram divi miljoni cilvēku. Aptuveni 80% pasaules valstu gan joprojām ļauj veikt izmēģinājumus ar dzīvniekiem un pārdot šādi pārbaudītu kosmētiku. EP deputāti rezolūcijā norāda arī uz trūkumiem ES sistēmā, jo atsevišķi kosmētikas līdzekļi tiek izmantoti izmēģinājumos ar dzīvniekiem ārpus ES, pēc tam veicot citas pārbaudes un laižot tos tirdzniecībā jau ES.

Viņi arī norāda, ka vairums kosmētikas līdzekļu sastāvdaļu tiek izmantotas arī citos produktos – zālēs, mazgāšanas līdzekļos, pārtikā, tāpēc izmēģinājumi ar dzīvniekiem, iespējams, veikti cita tiesiskā regulējuma ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PVD Dienvidlatgales pārvaldes inspektori un pašvaldības pārstāvji ir devušies uz Daugavpils novada Vecsalienas pagasta dzīvnieku novietni Kļavas, kuras saimniekam tiks konfiscēti novārdzināti – nebaroti un nedzirdināti lopi.

Šīs nedēļas sākumā kāds anonīms zvanītājs informēja PVD par to, ka saimniecībā Kļavas neatbilstošos apstākļos tiek turēti liellopi. PVD inspektori devās uz saimniecību, lai veiktu pārbaudi. Pārbaudes brīdī Kļavās bija 12 novārguši, bet vēl dzīvi liellopi, no kuriem trīs - apmēram sešus mēnešus veci teliņi un trīs nobeigušies liellopi. Pieci liellopi bija piesieti krūmos, tiem nebija iespējas padzerties, piekļūt barībai un patverties no nelabvēlīgiem laika apstākļiem. Viens liellops bez barības, ūdens un pakaišiem bija iesprostots kūtī. Pie «barības» – sapelējušiem un sasalušiem salmiem varēja piekļūt vienīgi nepiesietie lopi.

PVD inspektori konstatēja, ka dzīvniekiem nav sagādāta barība un ūdens. Liellopi nav reģistrēti un apzīmēti – tiem nav krotāliju, tie nav izmeklēti uz dzīvnieku infekcijas slimībām, tiem nav nodrošināta veterinārā aprūpe. Novietnē nav veikta slimo un kritušo dzīvnieku uzskaite. Ņemot vērā visus konstatētos pārkāpumus, kā arī cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem, PVD pieņēma lēmumu dzīvniekus konfiscēt un nogādāt dzīvnieku atpūtināšanas punktā Subatē, kur tie tiks pienācīgi apkopti. PVD lietas materiālus nodos policijai krimināllietas ierosināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai sūdzību skaita samazināšanās liecina par situācijas uzlabošanos apdrošināšanas nozarē?

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā informējām, ka OCTA nozare pērn strādājusi ar 4,5 miljonu EUR zaudējumiem, turklāt negatīva bilance vērojama jau piekto gadu pēc kārtas. Asā konkurence apdrošināšanas sabiedrību starpā, salīdzinoši ierobežotais tirgus un citi faktori spiež apdrošinātājus OCTA segmentā strādāt ar zaudējumiem. Tomēr jau sesto gadu novērojama arī kāda visnotaļ pozitīva tendence, kas liek domāt, ka OCTA nozarē, par spīti neiepriecinošajai finanšu situācijai, notiek tirgus sakārtošanās un tās dalībnieki aizvien vairāk rūpējas par savu personisko, kā arī nozares reputāciju kopumā.

Runa ir par sūdzībām, kas skar apdrošinātāju pieņemtos lēmumus, un kuras Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) izskata, sniedzot atbildi un savu vērtējumu par situāciju. LTAB atzinumam ir rekomendējošs raksturs, taču apdrošināšanas sabiedrības vairākumā gadījumu ņem vērā LTAB viedokli!

Ja aplūkojam statistiku par pēdējiem 10 gadiem, tad varam redzēt, ka 2014.gadā sūdzību procents pret visiem apdrošināšanas gadījumiem ir bijis 0,65% (32419 apdrošināšanas gadījumi; 211 sūdzības). Pirmo reizi kopš 2008.gada šis īpatsvars ir samazinājies zem 0,7%, turklāt jāatzīmē, ka tas ir arī zemāks par pēdējo desmit gadu vidējo sūdzību īpatsvaru pret apdrošināšanas gadījumiem (0,74%). Interesanti, ka arī kopējais sūdzību skaits (211) pērn ir bijis zemākais kopš 2006.gada. Kopējais saņemto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2013.gada 12 mēnešiem, ir samazinājies par 17,6% (2013.gada 12 mēnešos tika saņemtas 256 sūdzības). Tai skaitā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem tika saņemtas 103 sūdzības, kas ir par 34,0% mazāk nekā 2013.gada 12 mēnešos (2013.gada 12 mēnešos – 156 sūdzības).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nepieciešamības gadījumā sniega tīrīšanas laikā Rīgā ierobežos satiksmi

Gunta Kursiša, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu ziemas dienestu darbu un sniega tīrīšanu Rīgā atsevišķās teritorijās, ielās un to posmos noteiktos diennakts laikos nepieciešamības gadījumā aizliegs transportlīdzekļu apstāšanos un stāvēšanu, informē Rīgas domes pārstāvji.

Ielas, kurās pagaidu ceļa zīme «Apstāties aizliegts», nepieciešamības gadījumā, tiks izvietota jebkurā diennakts laikā:

- Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielā, posmā no Ilūkstes ielas līdz Ulbrokas ielai;

- Akas ielā, posmā no Ģertrūdes ielas līdz Tērbatas ielai;

- Akmeņu ielā, posmā no Jelgavas ielas līdz Mūkusalas ielai;

- Aleksandra Čaka ielā no Zemitāna ielas līdz Pērnava ielai;

- Andreja Saharova ielā, posmā no Rudens ielas līdz Lubānas ielai;

- Anniņmuižas bulvārī, posmā no Zentenes ielas līdz Jūrmalas gatvei (ielas labajā pusē);

- Anniņmuižas ielā no Gramzdas ielas līdz Rostokas ielai;

- Artilērijas ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Jāņa Asara ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

VIDEO: Veiksmes formula – saprātīgi risinājumi

Māris Ķirsons, 22.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai nav jāatkārto citās valstīs pieļautās kļūdas attiecībā uz dzīvnieku populācijas pieaugumu, bet gan jāmācas no citu pieļautajām kļūdām, kā arī jāizmanto pašiem sava pieredze, vienlaikus jāveicina sabiedrības zināšanas un izpratne par procesiem dabā.

Tāds secinājums skanēja izdevniecības Dienas Bizness sadarbībā ar portālu zemeunvalsts.lv rīkotajā diskusijā Dabas aizsardzības prasību slogs - saimniekošanas izmaiņu indikators Latvijā. Diemžēl cilvēki, kuriem ir viedoklis par konkrēto jautājumu, ne vienmēr ir informēti par to, kāda ir realitāte. Turklāt reti kurš lasa informatīvi izglītojošus rakstus, jo uzmanību vairāk piesaista skaļi virsraksti, kuri pat ne vienmēr atbilst patiesībai.

Plēsēju kļuvis vairāk

„Dabā tukšums nepastāv - ja cilvēku laukos kļūst mazāk, tad, atbrīvojoties dzīves telpai, arī, piemēram, āpšu un dažu citu meža dzīvnieku kļūst vairāk,” situāciju iezīmē Latvijas Mednieku asociācijas valdes priekšsēdētājs Haralds Barviks. Viņš norāda, ka sīko plēsēju skaits ir būtiski pieaudzis, bet - cik tas ir labi, jāvērtē zinātniekiem. „Pieaug arī vilku skaits, un šī problēma jau ir kļuvusi zināma Saeimas līmenī, bet par citiem dzīvniekiem, jo īpaši pārnadžiem, viņu pārpopulāciju runāt nav īstais brīdis, jo, piemēram, aļņu gadījumā esam kritiskas bedres priekšvakarā,” tā H. Barviks. Savukārt Eiropas Medību un dabas aizsardzības asociāciju federācijas viceprezidente, Latvijas Dāmu mednieču kluba dibinātāja, žurnāla Medības galvenā redaktore Linda Dombrovska uzsver, ka dzīvojam interesantā laikā. „Pagājušā gadsimta nogalē ES ieviestās direktīvas strādā — Eiropā dzīvniekiem klājas labi, jo nav valsts, kurā nebūtu atgriezies kāds no lielajiem plēsējiem. Piemēram, vilki atgriezušies valstīs, kur tie nav bijuši 150 - 200 gadus, pieaudzis lāču skaits,” skaidro L. Dombrovska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vertigo no veiksmes un tiesnešu neatkarība

Dmitrijs Skačkovs, zvērināts advokāts, 10.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā diskusijas par tiesnešu neatkarību pārņēma Latvijas publisko telpu, bet, diemžēl, koncentrējās ap personālijām un konfliktu starp varas atzariem. Tomēr, praksē gūtie novērojumi liecina, ka problēmas saknes ir dziļākas.

Tiesu varas neatkarību nevar garantēt nekāds, pat progresīvs, ideāls regulējums, ja pašiem tiesnešiem nebūs gribas un apņēmības pildīt savus amata pienākumus tā, kā melns uz balta rakstīts likumā: neatkarīgi, pakļaujoties tikai likumam, sargājot cilvēka pamattiesības. Un, protams, šāda tiesnešu nostāja bez ierunām būtu jārespektē visām ietekmīgām un mazāk ietekmīgām iestādēm.

Lai arī būtu netaisnīgi apgalvot, ka visi izmeklēšanai labvēlīgi tiesnešu lēmumi ir nepamatoti pēc būtības, vai nekad un neviens izmeklēšanas tiesnesis nav apmierinājis procesā iesaistītās personas tiesiski pamatotu sūdzību, tomēr līdz iepriekš aprakstītajai ideālajai situācijai Latvijas Republikas tiesām joprojām ir ļoti tālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Dzīvnieki birojā veicina veselīgus paradumus

Anda Asere, 27.12.2019

"Golin Riga" sabiedrisko attiecību speciālistes Lelde Adele Cīrule ar

Fellu un Elīna Korba ar Pablo

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba vietu kultūra mainās un mīluļu ņemšana līdzi uz darbu vairs neizraisa pārsteigumu

"Kamēr tikai 6% darba devēju Latvijā piedāvā saviem darbiniekiem atbalstu bērnu uzraudzībai, arvien vairāk darba devēju ir jāreaģē uz nodarbināto vēlmi ierasties darbā ar mājdzīvniekiem. Sākotnēji tas var radīt izbrīnu vai pat šoku, bet darba vietu kultūra mainās visā pasaulē, tostarp Latvijā, un ignorēt to kļūst arvien grūtāk," norāda Dace Helmane, Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja un atbildīga biznesa aktīviste.

Uzņēmumos, kur ikviens darbinieks var ņemt līdzi savu četrkājaino mīluli, piemēram, sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" birojā, viņa novērojusi daudz patīkamāku atmosfēru, jo dzīvnieki veicina sarunas un raisa smaidus. Turklāt dažkārt darbinieki atklāti norāda, ka nemaz neizvēlētos darba devēju, kurš nav gatavs atvērt savas durvis suņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pa Papes–Rucavas ceļu joprojām ganās savvaļas zirgi un govis

Dienas Bizness, 23.01.2015

Fotogrāfijā redzams, ka viens no zirgiem pārplēsis aizmugurējo cisku uz dzeloņstieplēm.

Foto: Jānis Goldbergs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No sešiem braucieniem pēdējā mēneša laikā pa Papes–Rucavas ceļu četros reģionālais medijs Kursas Laiks uz tā novēroja savvaļas zirgus vai govis. Dzīvnieki atrod caurumus nožogojumā, bet, ja to nav, mēģina pārvarēt šķērsli, plēšot miesu uz dzeloņstieplēm. Satraukums par dzīvniekiem uz valsts nozīmes ceļa tiekot atstāts Rucavas novada pašvaldības un pašu autobraucēju ziņā.

Lopiņi ir Pasaules Dabas fonda (PDF) Papes projekta sastāvdaļa. Dzīvniekiem būtu jāatrodas nožogojumā, un uz papīra tas tā arī ir. Nevar teikt, ka PDF pārstāvji žogu nelabotu. Braucot gar nožogojumu, vietām var redzēt pavisam svaigas dzeloņstieples. «Dzeloņstieples ir īpaši ražotas dzīvnieku norobežojumu veidošanai,» saka PDF Papes projekta vadītājs Ints Mednis. Viņš atzīst, ka dzīvnieku izlaušanās no nožogojuma nav problēma.

Dzīvnieku aizsardzības biedrības Liberta valdes locekle un Rucavas novada pašvaldības deputāte Līga Stendze ir informēta par notiekošo un pagaidām lielu problēmu nesaredz. «Dzeloņdrātis nav tas labākais dzīvnieku ierobežošanas veids. Var savainoties arī meža zvēri, tomēr principiālu iebilžu nav. Galvenais – lai dzīvniekiem būtu, ko ēst, un ir pietiekama platība,» saka deputāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā atpūtniekus, kas baudīja sauli pie Azovas jūras, pagājušajā nedēļā šokējis neparasts skats - virs pludmales izpletnī planējošs ēzelis, otrdien pavēstīja vietējā milicija.

Piesiets pie izpletņa, dzīvnieks gaisā riņķoja virs saules mīļu galvām un bailēs brēca. Krasnodaras apgabala milicijas pārstāve pavēstīja, ka ēzeli piesēja un palaida debesīs krievu uzņēmēji reklāmas kampaņas ietvaros, lai piesaistītu atpūtniekus savai privātajai pludmalei. Tā vietā viņi piesaistīja miliciju, kas uzsākusi izmeklēšanu un grasās izvirzīt apsūdzības par cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem.

«Ēzelis brēca, un bērni raudāja,» sarunā ar ziņu aģentūru AFP atklāja Larisa Tučkova. «Nevienam nepietika prāta piezvanīt milicijai.» Tā vietā, lai izsauktu kārtībsargus, cilvēki sniedzās pēc saviem fotoaparātiem un bombardēja vietējo avīzi ar telefonzvaniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paredz plašākas pilnvaras atzītā komersanta sertifikāta turētājiem

Vēsma Lēvalde, 15.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atvieglotu preču kustību pāri muitas robežām un dotu iespēju Eiropas komersantiem konkurēt pasaules tirgū, atzītā komersanta sertifikāta turētājiem muitas procedūru piemērošanā būs plašākas pilnvaras.

To paredz Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais noteikumu projekts par vienkāršoto deklarēšanu un vietējo muitošanu, atzītā nosūtītāja un atzītā saņēmēja statusu, vienoto atļauju un atzītā komersanta sertifikātu.

Atzītais komersants ir tāds komersants, kas ir godprātīgs starptautiskās tirdzniecības dalībnieks, skaidro Finanšu ministrija (FM).

Šādi īpašie nosacījumi vairāk motivēs komersantus saņemt atzītā komersanta sertifikātu (šobrīd atzītā komersanta statuss Latvijā piešķirts 5 komersantiem), cer FM. Piemēram, noteikumu projekts paredz, ka atzītā komersanta sertifikāta turētājs, ja viņš vienlaikus ir arī vietējās muitošanas atļaujas turētājs, varēs vietējās muitošanas procedūru piemērot attiecībā uz precēm, uz kurām citos apstākļos vietējās muitošanas procedūru piemērot nav atļauts (piemēram, zāles).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lembergs cer uz vairākiem simtiem tūkstošu sterliņu mārciņu no prasītājiem Anglijas tiesā

LETA, 27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mērs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij) saistībā ar tiesvedību Anglijas tiesā cer no prasītājiem saņemt tiesāšanās izdevumu un zaudējumu kompensāciju vairāku simtu tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā.

Kā šodien preses konferencē informēja Lembergs, lēmumam par kompensācijas apmēru vajadzētu būt zināmam aptuveni desmit dienu laikā pēc 19.jūnija, kad Anglijas un Velsas Apelācijas tiesa noraidīja Antonio Gramsci Shipping Corporation un 29 citu AS Latvijas kuģniecība (LK) meitassabiedrību iesniegto apelācijas sūdzību strīdā ar Lembergu par frakts līgumu, atkārtoti apstiprinot, ka pret viņu celtā prasība ir nepamatota un izbeidzama Anglijas tiesas jurisdikcijas neesamības dēļ.

«Pirmās instances tiesā es uzvarēju kompāniju Vitol šajā prasībā, viņi tiesas lēmumu pārsūdzēja apelācijas instances tiesā, un apelācijas instances tiesa arī viņu apelācijas sūdzību noraidīja. Jāsaka, ka tiesa bija plānota divas dienas, bet notika dažas stundas. Apelācijas instances tiesa trīs tiesnešu sastāvā pēc tam, kad bija noklausījusies prasītāju argumentus, noklausīšanos pārtrauca, jo uzskatīja par bezjēdzīgu tērēt laiku un klausīties vēl manus advokātus. Tiesa uzreiz turpat tiesas zālē pieņēma lēmumu, ka apelācijas sūdzība tiek noraidīta. Tas, protams, prasītājam bija milzīgs šoks, jo viņi domāja, ka divas dienas varēs skalot smadzenes tiesnešiem, bet no tā nekas neiznāca,» norādīja Lembergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PVD sāk meža dzīvnieku vakcināciju pret trakumsērgu

Dienas Bizness, 05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) uzsācis meža dzīvnieku vakcināciju pret trakumsērgu. Vakcīnu izvietošana, izmantojot mazās aviācijas lidmašīnas, uzsākta šodien, 5.maijā un turpināsies divas nedēļas, informē PVD pārstāve Anna Joffe.

Tā kā jau divus gadus nav konstatēts trakumsērgas gadījums savvaļas dzīvniekiem un no 2013.gada februāra arī mājas dzīvniekiem, vakcinācija tiks veikta Latvijas-Krievijas un Latvijas-Baltkrievijas pierobežā, teritorijās, kas atrodas 70-100 km attālumā no robežas.

PVD aicina šīs teritorijas iedzīvotājus, kuri pamanījuši vakcīnu - brūnganu kubiņu, nedaudz mazāku par sērkociņu kastīti, to neaiztikt, jo meža dzīvnieki sajutīs cilvēku smaržu un ēsmu neēdīs.

Meža dzīvnieku vakcinācijai tiek izmantota novājināta trakumsērgas vīrusa SAD BERN MSV Bio 10 celmu saturoša vakcīna Lusvulpen, kas iestrādāta zivju miltu, tauku un parafīna maisījuma iekšpusē. Vakcīnas tiks izvietotas vienmērīgi - 20 līdz 25 vakcīnas uz 1 km2, arī apdzīvotu vietu tuvumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumos problemātiskākās nozares joprojām ir būvniecība, informācijas tehnoloģiju (IT) joma, apsardze, pārtikas iepirkumi, autotransports, kā arī medicīnas jomas iepirkumi, sacīja IUB vadītājs Artis Lapiņš.

"Tā sauktais Top5, kas ir arī diezgan nemainīgs laika gaitā, ir būvniecība, IT joma, apsardze, pārtikas iepirkumi, autotransports, arī medicīnas jomas iepirkumi. Tās ir topa jomas, kurās visvairāk strīdu nonāk pie mums izskatīšanā. Tas ir arī saistīts ar šo jomu iepirkumu apmēru un šo jomu nozīmību tautsaimniecībā kopumā. Ar šīm nozarēm arī visvairāk strādājam," teica Lapiņš.

Viņš stāstīja, ka katru gadu apmēram 50% no IUB saņemtajām sūdzībām ir pamatotas. "Ja skatās kopumā, tad gadu no gada šis rādītājs ir apmēram 50 pret 50. Ir, protams, nelielas atšķirības pa gadiem. Ja 2019.gadā pamatoti bija 56% sūdzību, tad šogad līdz šim brīdim pamatotas ir 48% no izskatītajām sūdzībām. Taču jāņem vērā arī tas, ka izskatīto sūdzību skaits nav tas pats, kas saņemto sūdzību skaits. Saņemto sūdzību ir vairāk, taču apmēram 30% sūdzību jau tiek atsijātas pašā sākumā līdz izskatīšanai, piemēram, nav iemaksāts depozīts vai sūdzībai nav pat pamatojuma, vai citi aspekti, kuru dēļ saskaņā ar likumu mēs drīkstam nepieņemt sūdzību izskatīšanai. Tie ir kādi 30%, kas jau pašā sākumā tiek atsijāti," teica IUB vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā visvairāk sūdzību elektronisko sakaru jomā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēmusi par Izzi, kam seko Viasat un Tele2, liecina regulatora apkopotie dati par saņemtajām sūdzībām.

Kā šodien preses konferencē teica regulatora vadītājs Valdis Lokenbahs, "Izzi" ir «nepārspējams rekordists». Viņš vērtēja, ka lietotāji par šo pakalpojumu sniedzēju regulatoram sūdzējušies, visticamāk, tādēļ, ka nav saņēmuši no uzņēmuma apmierinošas atbildes.

Savukārt ar Viasat pagājušā gada laikā situācija uzlabojusies - gada sākumā sūdzību skaits bijis vairāk nekā 3,5 reizes lielāks nekā gadu iepriekš, taču ar uzņēmumu notikušas pārrunas un tas veicis nozīmīgas reformas. Pēdējos četros mēnešos pie regulatora nav nonākusi neviena sūdzība par šo pakalpojumu sniedzēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG Baltic jāiesniedz detalizēts aprēķins par Krājbankas aktīvu samazinājumu

Elīna Pankovska, 24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa daļēji apmierinājusi Rīgas domes sūdzību un maksātnespējīgās a/s Latvijas Krājbankas maksātnespējas administratoram līdz 24. Aprīlim jāiesniedz tiesai detalizēts aprēķins par bankas aktīvu samazinājumu no pagājušā gada nogales līdz šā gada marta beigām, DB pastāstīja administrtora pārtsāvis Oskars Fīrmanis.

Viņš arī norādīja, ka tiesa noraoidījusi RD sūdzību daļā, kurā tika lūgts administratoram izklāstīt detalizētu aprēķinu par sev aprēķināto atlīdzību. Nākamā tiesas sēde notiks 25.aprīlī.

Rīgas apgabaltiesair uzklausījusi visus sūdzību iesniedzēju pārstāvjus. Savukārt jautājums par bankrota procedūras uzsākšanu tiesā vēl nav skarts. Jāatgādina, ka kopumā tiesā bija iesniegtas desmit sūdzības, kuras iesnieguši gan bankas kreditori, gan, piemēram, bankas bijušais īpašnieks Vladimirs Antonovs, kurš pats gan tiesā Latvijā ierasties nevar, bet viņu pārstāv zvērināts advokāts Viesturs Zauls.

Tiesaiepriekš izklāstīja iesniegto sūdzību būtību un ļāva plašāk izteikties pašiem sūdzību iesniedzējiem un viņu pārstāvjiem. Lielākajā daļā sūdzību tika norādīts, ka bankas administrators neesot sniedzis pieprasīto informāciju, tādējādi liedzot iespēju interesentiem pienācīgi sagatvot iesniedzamos sanācijas plānus, kā arī tika pārmests, ka administrators sev jau izmaksājis atlīdzību aptuveni 650 tūkst. Ls apmērā. Sūdzībās arī tiek apšaubīta Krājbankas administratora darbība atbilstoši likumam, kā arī sūdzību iesniedzēji pārmet darbošanos savās interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušais 2020.gads neapšaubāmi paliks atmiņā, kā gads, kurā Covid-19 pandēmija rādīja patērētājiem vēl neredzētus izaicinājumus - ceļojumu un pasākumu masveida atcelšana, ienākumu samazināšanās, būtiski ierobežojumi tirdzniecībai tradicionālajos veikalos - tie ir tikai daži šādu izaicinājumu piemēri, norāda Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija.

Šie apstākļi ievērojami ietekmēja Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) saņemto sūdzību struktūru, lai arī kopumā saņemto sūdzību skaits palika nemainīgs.

LPIAA 2020.gadā kopumā saņēma 823 sūdzības un jautājumus.

Visvairāk sūdzību tika saņemtas par patēriņa precēm (437 jeb 53,10%), vispārējiem pakalpojumiem (94 jeb 11,42%), pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumiem (90 jeb 10,94%) un atpūtas pakalpojumiem (42 jeb 5,10%).

Tādējādi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami pieauga sūdzību skaits pasta un elektronisko pakalpojumu jomā - 2019.gadā tika saņemtas 50 šādas sūdzības, bet 2020.gadā jau 90 sūdzības.

Lielākais pieaugums procentu izteiksmē tika novērots atpūtas pakalpojumu (t.sk. tūrisms, koncerti, izrādes u.c.) jomā, kurā saņemtas 42 sūdzības, iekams 2019.gadā saņemtas tikai 8. Turpretī, jomās, kurās LPIAA tradicionāli saņem daudz sūdzību - patēriņa preces un vispārējie pakalpojumi - sūdzību skaits ir samazinājies. Piemēram, attiecībā uz patēriņa precēm 2019.gadā tika saņemtas 450 sūdzības, bet 2020.gadā tādas bija 437. Savukārt, attiecībā uz vispārējiem pakalpojumiem 2019.gadā saņemtas 143 sūdzības, bet 2020.gada - tikai 94.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rundāles pils muzejam aizliedz tērēt 100 tūkstošus latu apsardzei

LETA, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis Rundāles pils muzejam slēgt 100 521 latu vērtu līgumu ar SIA City security service par pils apsardzes nodrošināšanu.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot SIA Cerber M un SIA Evor sūdzības par iepirkuma rezultātiem, kuras IUB atzina par daļēji pamatotām.

Sūdzību autori IUB apstrīdēja Rundāles pils muzeja iepirkuma komisijas lēmumu par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, norādot, ka City security service pasūtītājam iesniegtās tāmes, ar kurām uzņēmums laboja sākotnējā piedāvājumā pieļautās kļūdas, ir uzskatāmas par jaunu piedāvājumu.

Evor uzskatīja, ka iepirkuma komisija nav vērtējusi, vai City security service piedāvājums nav nepamatoti lēts un vai tajā ir iekļautas visas nepieciešamās izmaksas. City security service piedāvātā līgumcena bijusi zemāka par Latvijas Drošības biznesa asociācijas aprēķināto minimālās stundas tarifa likmi, turklāt uzņēmuma apgalvojums, ka mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja un izdienas pensionāru piesaiste samazina kopējās izmaksas, nav ekonomiski pamatots. Tāpat Evor uzskatīja, ka iepirkuma komisija nav pārliecinājusies, vai City security service piesaistītā apakšuzņēmēja SIA Baltic security group darbinieku skaits ir atbilstošs Mikrouzņēmumu nodokļa likumā noteiktajam.

Komentāri

Pievienot komentāru