Pasaulē

Tesco peļņa pirmo reizi pēdējo divdesmit gadu laikā kritusies

Gunta Kursiša, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Britu lielākais mazumtirgotājs Tesco uzrādījis pirmo peļņas kritumu pēdējo 18 gadu laikā – kompānijas peļņa sešu mēnešu laikā līdz augusta beigām ir sarukusi par 11% līdz 1,66 miljardiem Lielbritānijas mārciņu (aptuveni 1,46 miljardi Ls), vēsta pasaules mediji.

Lai arī Tesco peļņa Lielbritānijā uzrādījusi nelielu pieaugumu 0,1% apmērā, tas nav spējis ietekmēt pieaugošos zaudējumu Āzijā un izaugsmes trūkumu ASV, raksta britu medijs The Week.

Tesco jau šā gada janvārī brīdināja, ka kompānijas peļņa varētu samazināties. Kompānijai diezgan dārgi izmaksā tās izpilddirektora Filipa Klarka (Philip Clarke) investīciju plāni. «Tesco maksā dārgi par savu Lielbritānijas biznesu. Lielā mērā par peļņas samazinājumu ir «atbildīga» papildus 8000 darbinieku nolīgšana Lielbritānijā, kas tika veikta, lai klientiem nodrošinātu labāku apkalpošanu,» noārda Roberts Pestons (Robert Peston) no BBC.

Tesco ir pasaules trešais lielākais mazumtirgotājs, ko apsteidz vien Francijas Carrefour un ASV līderis Wal-Mart.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās februārī, strādāja ar 5,74 miljardu sterliņu mārciņu (7,9 miljardu eiro) tīrajiem zaudējumiem, salīdzinot ar 974 miljonu mārciņu (1,3 miljardu eiro) peļņu pirms gada, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Zaudējumi tiek skaidroti ar vienreizējiem izdevumiem septiņu miljardu mārciņu apmērā, kas galvenokārt saistīti ar kompānijas īpašumu vērtību norakstīšanu.

Jau ziņots, ka Tesco janvārī prezentēja izmaksu samazināšanas plānu, kurā paredzēts slēgt veikalus, pārdot aktīvus un atcelt dividendes, lai uzlabotu finansiālo stāvokli un atgūtos no finanšu prognožu kļūdas skandāla.

Uzņēmums paziņoja, ka slēgs tā galveno biroju, samazinās kapitāla izdevumus, slēgs 43 nerentablus veikalus un būtiski pārskatīs veikalu būvniecības programmu.

Tesco jau piekritis pārdot interneta operatora struktūrvienību Tesco Broadband un straumēšanas pakalpojumu Blinkbox TV telekomunikāciju kompānijai TalkTalk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāju savstarpējā konkurence visbiežāk ir izdevīga tieši pircējiem. To kārtējo reizi apliecina cenu karš starp kompāniju Tesco un vācu mazumtirgotājiem Īrijā – Aldi un Lidl. Pēdējā laikā ļoti daudzi pircēji izvēlas iepirkties tieši Aldi un Lidl, uzskatot, ka tur preces ir daudz lētākas, atsaucoties uz Independent.ie, vēsta Baltic Ireland.

Tāpēc Tesco uzsācis apjomīgu pircēju pārvilināšanas kampaņu – ja iknedēļas pirkumu cena izrādīsies lielāka nekā veikalos Aldi un Lidl, Tesco sola pārmaksāto naudu klientiem atgriezt.

Tas nozīmē, ka katru reizi, kad cilvēks iepirksies Tesco veikalā, norēķinoties pie kases tiks salīdzinātas cenas izvēlētajiem produktiem un līdzvērtīgiem produktiem Aldi un Lidl. Ja grozs izmaksās vairāk, Tesco par cenu starpību izsniegs kuponu, ko varēs izmantot, nākamreiz iepērkoties veikalā. Lai iegūtu apsolīto cenu, klientiem būs jāiegādājas 10 vai vairāk preces. Kuponus varēs izmantot 28 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas regulators sāk izmeklēšanu par Tesco ievērojami pārspīlēto peļņas prognozi

LETA--AFP, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Finanšu pakalpojumu pārvalde (FCA) trešdien uzsākusi izmeklēšanu pret Lielbritānijas lielāko mazumtirdzniecības kompāniju Tesco, kas ievērojami pārspīlējusi tā pusgada peļņas prognozi.

«FCA informējusi Tesco, ka tā sākusi pilnīgu izmeklēšanu pēc pusgada peļņas prognozes pārspīlēšanas,» norāda pārvalde.

Tesco pagājušajā nedēļā pārsteidza investorus ar paziņojumu, ka prognozes uzņēmuma peļņai šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās 23.augustā, tikušas pārspīlētas par aptuveni 250 miljoniem mārciņu (318 miljoniem eiro).

Šīs ziņas lika Tesco vadītājam Deivam Lūisam atstādināt četrus augstākā līmeņa vadītājus un uzsākt neatkarīgu izmeklēšanu.

Tesco arī par trīs nedēļām atlicis jaunāko finanšu rezultātu publiskošanu, kas tagad tiks īstenota 23.oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vorena Bafeta investīciju kompānija Berkshire Hathaway pārdevusi vairāk nekā 245 miljonus mazumtirdzniecības milža Tesco akciju, ziņo BBC.

Šomēnes Bafets pavēstīja, ka viņa lēmums investēt Tesco bijusi milzīga kļūda. «Es kļūdījos attiecībā uz Tesco. Tā man bija milzīga kļūda,» atzina slavenais investors.

2013. gada beigās Berkshire Hathaway piederēja 3,7% Tesco akciju, tagad - zem 3%.

Pēdējā laikā neveiksmīgās darbības dēļ, kas sarūgtinājusi investorus, ievērojami samazinājusies mazumtirgotāja akciju vērtība.

Bafets ir pazīstams ar to, ka priekšroku dod ilgtermiņa ieguldījumiem, nevis riskantām akcijām. Viņa ieguldījumu portfelis ietver labi pazīstamus zīmolus, piemēram, Coca-Cola, IBM un American Express.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielbritānijā testēs produktu piegādi atkārtoti izmantojamā iepakojumā

Lelde Petrāne, 15.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Tesco" Lielbritānijā ieviesīs jauninājumu, pircējiem tiešsaistē dodot iespēju iegādāsies produktus atkārtoti lietojamā iepakojumā, ziņo "BBC".

Mazumtirdzniecības gigants apvieno spēkus ar "Loop", kas sevi dēvē par "nulles atkritumu iepirkšanās platformu". Izmēģinājums aptver 150 preces, kuras tiks piegādātas atkārtoti izmantojamā iepakojumā, par kuru patērētāji veiks iemaksas.

Saskaņā ar vides organizācijas "Greenpeace" pausto pieaugošais pieprasījums pēc piegādēm uz mājām, kuru veicinājis Covid-19 uzliesmojums pasaulē, dod "reālu iespēju inovācijām atkārtoti lietojamā iepakojumā jomā".

Toms Szakijs, "Loop" vadītājs, informējis, ka šis būs pilotprojekts, bet piegādes aptvers plašu teritoriju, ieskaitot Ziemeļīriju.

Klienti pieteiksies pakalpojumam, noklikšķinot uz saites "Tesco" vietnē, un pēc tam varēs pasūtīt piegādi, kuru izpildīs kompānija "DPD".

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco saņem atļauju pārtikas produktu vairumtirgotāja Booker pārņemšanai

LETA--AFP, 15.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvalde (CMA) paziņojusi, ka atļauj valsts lielākajai mazumtirdzniecības kompānijai «Tesco» par 3,7 miljardiem sterliņu mārciņu (4,2 miljardiem eiro) pārņemt pārtikas produktu vairumtirgotāju «Booker».

CMA secinājusi, ka abi uzņēmumi vairumā to darbību tieši savā starpā nekonkurē un tādējādi nerada bažas par konkurences kropļošanu.

«Tesco» par plāniem pārņemt «Booker» paziņoja šā gada sākumā.

Darījums paredz, ka «Tesco» investori savā īpašumā iegūs vairākuma akcijas apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

«Tesco», kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada Vācijas kapitālam piederošie mazumtirdzniecības tīkli «Aldi» un «Lidl», iepriekš norādīja, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Karikatūra par austrumeiropiešu lēto darbaspēku saniknojusi lietuviešus

Gunta Kursiša, 15.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu laikraksts The Independent publicējis karikatūru, kurā imigrantu strādnieki attēloti «iepakoti» līdzīgi pārtikai ar piebildēm, ka «noderīgs ir katrs lietuvietis» (Every Lithuanian helps) un «pērc divus par viena cenu» (2 for the price of 1). Lietuvas vēstniece Lielbritānijā raksturojusi karikatūru kā pretīgu, ksenofobisku un rasistisku.

Asta Skaistgirute-Liauskiene (Asta Skaisgiryte-Liauskiene), Lietuvas vēstniece Lielbritānijā, norādīja, ka vērsusies pie The Independent redaktora, lai paustu neapmierinātību par tās publicēšanu. «Tāpat es atgādināju, ka lietuvieši ir dzīvojuši Lielbritānijā vairāk nekā simts gadus. Turklāt šeit strādājošie lietuvieši maksā nodokļus Apvienotajai Karalistei, tādējādi sniedzot savu artavu valsts ekonomiskajā labklājībā,» pauda vēstniece.

Pirms pāris dienām britu politiķis Kriss Braiants (Chris Bryant) izteicies, ka tādi Lielbritānijas uzņēmumi kā Next un Tesco britu vietā darbā pieņem strādniekus no Austrumeiropas. Medijos izskanēja informācija, ka politiķis, kurš atbildīgs par darba lietām, Next un Tesco raksturo kā «bezprincipu uzņēmumus, kurus interesē tikai tas, kā nolīgt pēc iespējas lētāku darbaspēku». Politiķis norādīja, ka tas neesot godīgi nedz pret imigrantu strādniekiem, nedz pret britiem, kuriem ir parādsaistības un kuriem jāuztur ģimenes un kas nespēj sacensties ar austrumeiropiešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Lielbritānijā lielākais mazumtirgotājs atver konkurentu Lidl

Lelde Petrāne, 26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības kompānija Tesco Lielbritānijā atvērusi savus pirmos mazcenu veikalus Jack's, kas piesaistījuši lielu pircēju interesi, vēsta ārvalstu mediji.

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija tādējādi pastiprina konkurences cīņu ar vācu zīmoliem Aldi un Lidl.

Veikalu atvēršanu rindās gaidījis liels skaits pircēju, kuri atzinuši, ka varētu mainīt savus līdzšinējos iepirkšanās paradumus par labu šim zīmolam. «Cenas, viss ir atkarīgs no cenām un produktu kvalitātes,» uzsvērusi viena no interesentēm.

Veikaliem dots nosaukums par godu Tesco dibinātājam Džekam Kohenam (Jack Cohen). Nākamā gada laikā plānots atvērt aptuveni 15 šī zīmola veikalus.

Dž. Kohens Tesco dibināja 1919. gadā.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Merks par vairāk nekā 42 miljoniem eiro Rīgā būvēs Lidl loģistikas centru

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tesco šogad laidīs pārdošanā sava zīmola viedtālruni

Lelde Petrāne, 06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgotājs Tesco līdz šā gada beigām laidīs klajā pirmo sava zīmola viedtālruni, ziņo BBC.

Tālrunis darbosies ar Google Android programmatūru un būšot salīdzināms ar Samsung Galaxy S5.

Tesco jau pārdod savu planšetdatoru Hudl. Līdz šim pārdots pusmiljons tā vienību. Septembrī tiks laista klajā atjaunota Hudl versija. Planšetdatora cena ir 119 Lielbritānijas sterliņu mārciņas (147 eiro). Tālrunis gan konkurēšot ar augstākā segmenta precēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latviete Īrijā iesaistīta ekscentriskā Tesco darbinieku strīdā

Lelde Petrāne, 12.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikala Tesco darbinieks, kurš, iespējams, draudējis nocirst galvu savai kolēģei un uzmest to uz jumta, jo viņa atteicās piedalīties fiktīvajās laulībās, apgalvo, ka viņš ir netaisnīgi atlaists no darba, raksta portāls baltic-ireland.ie.

Ekscentriskais strīds starp lielveikala darbiniekiem šonedēļ izskatīts Nodarbinātības apelāciju tiesā (Employment Appeals Tribunal).

28 gadus vecais grāmatvedības programmas students Jasirs Azads no Pakistānas apgalvoja, ka ir negodīgi atlaists no darba lielveikalā Tesco, jo viņa izteiktie nāves draudi ir «izdomāts apgalvojums».

Kā liecinieces tiesā tika pieaicinātas divas viņa kolēģes, kuras apgalvoja, ka vīrietis viņām piedāvājis tūkstošiem eiro par «laulībām uz papīra». Pakistānas pilsonis dzīvo Īrijā vairākus gadus, bet viņa studenta vīzas termiņš tuvojas beigām.

Tesco Sandymount veikala vadītāja Reičela Gartone liecinājusi - divas darbinieces sūdzējušās, ka ir «ļoti nobijušās un uztrauktas» par draudiem, ko izteicis J. Azads. Students minētajā veikalā strādājis nakts maiņā kopā ar sievietēm un izteicis draudus, jo viņas noraidījušas viņa piedāvājumu par 8000-10000 eiro noslēgt fiktīvas laulības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Tesco iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker

LETA, 27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija Tesco piektdien paziņoja, ka iegādāsies pārtikas produktu vairumtirgotāju Booker, par to samaksājot 3,7 miljardus sterliņu mārciņu (4,4 miljardus eiro).

Darījums paredz, ka Tesco investori savā īpašumā iegūs vairākuma akciju daļu apvienotajā uzņēmuma un tiks radīts Lielbritānijas lielākais pārtikas produktu bizness.

Tesco, kuru pēdējos gados skāris grāmatvedības skandāls un sīva konkurence iekšzemē, ko rada uzņēmumi Aldi un Lidl, norāda, ka kompānija meklē iespējas savu izaugsmes perspektīvu veicināšanai.

Darījumu paredzēts pabeigt 2017.gada nogalē vai 2018.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lielākā mazumtirdzniecības kompānija «Tesco» valstī plāno likvidēt aptuveni 4500 darbvietas jeb 1% no kopējā darbvietu skaita, lai samazinātu izdevumus, teikts uzņēmuma pirmdien publiskotajā paziņojumā.

Uzņēmums norāda, ka tas saskaras ar arvien sīvāku konkurenci un apgrūtinošāku darbības vidi.

«Tesco» jau janvārī likvidēja 9000 darbvietu, bet pirmdien prezentētais plāns paredz strādājošo skaitu samazināt «Metro» zīmola veikalos.

Uzņēmums nesen paziņoja, ka šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, tā pārdošanas apjoms bijis vājš, ņemot vērā patērētāju pārliecības kritumu, ko galvenokārt veicina Lielbritānijas gaidāmā izstāšanās no Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā lielie pārtikas veikalu tīkli "Tesco" un "Sainsbury's" noteikuši ierobežojumus pirkumiem, šādi reaģējot uz pircēju paniku, kas, bažījoties par koronavīrusa karantīnas režīmu, veikalu plauktus izpērk tukšus.

Premjerministrs Boriss Džonsons, kurš izpelnījies kritiku par pārmērīgo lēnību un piesardzību koronavīrusa krīzes apstākļos, otrdien sacīja, ka nav iemesla veidot lielus krājumus mājās un pārtikas rezerves ir drošas.

Tomēr lielos pārtikas veikalus visā valstī jau pārņēmusi panika. Viens pēc otra veikalu plaukti izpirkti tukši, bet dažos palicis vien saldējums un Lieldienu olas.

Arī trešdien pie daudziem veikaliem veidojās garas rindas, novēroja ziņu aģentūra "Reuters".

"Kļūst sliktāk," sacīja avots vienā no lielajiem veikalu tīkliem.

Lai savaldītu iepirkšanās paniku, "Sainsbury's" noteiks ierobežojumus pirkumiem.

"Tesco" dažas preces ļaus iegādāties tikai pa divām, arī makaronu, tualetes papīra iepakojumus, ilgtermiņa pienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas patērētāji tiek mudināti rūpīgi sekot līdzi tam, ko veikalos liek savos iepirkumu grozos, atsaucoties uz Independent.ie, raksta Baltic Ireland.

Mazumtirgotāji Aldi, Asda, Boots, Lidl, Morrisons, Sainsbury's, Superdrug and Tesco dažreiz izmantojot iepakojumus, kuros atdarināts vadošo zīmolu ārējais izskats, liecina kompānijas Which? pētījums.

Pētījums atklājis, ka 150 piemēros produktu etiķetes bija līdzīgas oriģinālam, dažkārt tik ļoti, ka pircējam ir viegli nejauši paņemt nepareizo produktu.

Pētījuma ietvaros aptaujāti 2244 cilvēki un konstatēts, ka viena piektdaļa respondentu vismaz vienu reizi ir nejauši iegādājušies iecienītāko zīmolu lielveikalu versiju. Pētījumā minēti vairāki līdzīgu iepakojumu piemēri:

* cepumi Aldi Savour Bakes Cream Crackers – Jacob’s Cream Crackers;

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Papildināta - KP aizliedz Maxima izmantot mazumtirdzniecības telpas Rīgā, Tērbatas ielā

Db.lv, 04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu aizliegt SIA «Maxima Latvija» izmantot tirdzniecības telpas Rīgā, Tērbatas ielā 33/35, informē KP.

KP konstatēja, ka plānotais darījums būtiski samazinātu konkurenci konkrētajā tirgū, ierobežotu patērētāju iespējas ikdienas patēriņa preces iegādāties plašāka skaita uzņēmumu veikalos un nostiprinātu esošo mazumtirgotāju tirgus varu.

Pašlaik tirdzniecības telpas Tērbatas ielā 33/35 izmanto SIA «Essa», kas ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgū darbojas ar zīmolu «top!». Saskaņā ar KP iesniegto ziņojumu plānots, ka konkrēto telpu nomas tiesības turpmāk iegūs Maxima. Tā kā abi uzņēmumi veic līdzīga rakstura saimniecisko darbību un darījuma rezultātā viens tirgus dalībnieks pārņemtu otra aktīvus – mazumtirdzniecības telpas –, Konkurences likuma izpratnē tā ir uzņēmumu apvienošanās, kas ir paziņojama KP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazai tautai, kāda, protams, ir arī latvieši, nemaz tik bieži negadās, ka kāds tās pārstāvis ir atpazīstams visā pasaulē, tāpēc jāpriecājas par katru tādu cilvēku. Latviešiem šobrīd tāds – visā pasaulē atpazīstams – ir tenisists Ernests Gulbis. To apliecina pat veikalu plaukti – visos Īrijas veikalos, t.sk. Tesco Extra, kuros ir nopērkamas Wilson firmas tenisa raketes, mums miedz ar aci Ernests, savu sajūsmu pauž Īrijas latviešu portāls Baltic Ireland.

«It kā sīkums, tomēr ir patīkami, ka, ejot pa veikalu, no plauktiem uz tevi «skatās» ne tikai Lady Gaga, Justin Bieber vai One Direction zēni, bet arī kāds savējais! Kaut vai tikai pie sevis nodomājot: «O, super! Latvietis!», garastāvoklis noteikti uzlabosies,» raksta portāls.

Ernests Gulbis (dzimis 1988. gada 30. augustā Rīgā) ir profesionāls latviešu tenisists. Viņš ir visu laiku veiksmīgākais Latvijas tenisists.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas mazumtirgotājs Aldi piektdien atvēris pirmos divus veikalus Ķīnā.

Abi veikali atrodas šīs valsts lielākajā pilsētā Šanhajā. Veikali piedāvā plašu preču klāstu un gatavos ēdienus.

Pēdējos divos gados Aldi veiksmīgi pārdevis preces ar Ķīnas interneta mazumtirdzniecības veikala TMall palīdzību, bet pēc fizisko veikalu izveides uzņēmumam nāksies konkurēt ar tādiem rietumvalstu mazumtirgotājiem kā Carrefour un Walmart.

Taču panākumi būs atkarīgi no tā, cik labi «Aldi» spēs pielāgoties vietējam tirgum, norāda analītiķi.

Analītiķi par piemēru min Lielbritānijas lielveikalu gigantu«Tesco, kas Ķīnā piedzīvoja neveiksmi, jo tas šo tirgu neizprata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu veikalu tīkls «Lidl» trešdien paziņoja, ka nākamo piecu gadu laikā Londonā un tās apkārtnē to atvērs vairāk nekā 40 jaunus veikalus, radot 1500 darbvietas.

Kopumā jaunu veikalu atvēršanai paredzētas investīcijas 562 miljonu eiro apmērā.

«Lidl» pirmo veikalu Lielbritānijā atvēra 1994.gadā, bet kopš tā laika veikalu skaits valstī sasniedzis 760 un nodarbināto cilvēku skaits pieaudzis līdz 22 500.

«Lidl» kopīgi ar Vācijas konkurentu «Aldi» pēdējos gados satricinājis Lielbritānijas mazumtirdzniecības tirgu, liekot valsts lielākajam mazumtirgotājam «Tesco» piedāvāt konkurētspējīgākas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā Īrijā no veikalu plauktiem varētu pazust «seksīgs» apģērbs mazām meitenēm, informē baltic-ireland.ie.

Saskaņā ar jaunākajām pamatnostādnēm tuvākajā laikā tikšot aizliegts tirgot īsus topus, kas paredzēti bērniem līdz pieciem gadiem, augstpapēžu apavus un T-kreklus ar divdomīgiem saukļiem. Jau tagad ar mazumtirgotājiem, piemēram, Penneys un Dunnes Stores panākta vienošanās par šādu preču izņemšanu no tirdzniecības.

Bērnu lietu ministre Frančesa Ficdžeralda (Frances Fitzgerald) paudusi uzskatu, ka mazu bērnu seksualizācija ir «ļoti nopietns jautājums», norādot, ka daži veikalu plauktos redzamie apģērba gabali, piemēram, polsterēti krūšturi, ir «smieklīgi».

Ministre apgalvo, ka šo ļoti seksuālo apģērbu valkāšanu bērniem līdz 10 gadu vecumam uzspiež mazumtirgotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Latvijas Piens ieguvis starptautiski elitāro BRC sertifikātu

Dienas Bizness, 29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lauksaimniekiem piederošais piena pārstrādes uzņēmums Latvijas Piens saņēmis starptautiski elitāro britu mazumtirdzniecības uzņēmumu asociācijas British Retail Consortium (BRC) Standarts for Food Safety standarta sertifikātu, teikts paziņojumā medijiem.

Sertifikāts apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem.

BRC standarta prasību īstenošana uzņēmumam paver ceļu uz sadarbību ar mazumtirdzniecības uzņēmumiem, jo veikalu tīkli Eiropā, pasaulē un arī Baltijā izvēlas sadarboties ar ražotājiem un piegādātājiem, kuru produkcija sertificēta atbilstoši šim standartam.

BRC standartu pirmo reizi izdeva 1998. gadā, to publicēja britu lielveikalu ķēžu apvienība (Asda, Tesco un Sainsbury) un tas tiek regulāri pārskatīts un pilnveidots.

Mūsdienās BRC standartu ir atzinuši pārtikas ražotāji visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas firmu vadītāji brīdina par Brexit draudiem darbvietām

LETA--AFP, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā trešdaļas Lielbritānijas lielāko firmu vadītāji otrdien kopīgā vēstulē aicinājuši vēlētājus referendumā balsot par valsts palikšanu Eiropas Savienībā (ES), brīdinot, ka tā dēvētais Brexit apdraudētu darbvietas.

Apmēram 198 uzņēmumu vadītāji, tostarp BAE Systems direktoru padomes priekšsēdētājs Rodžers Karrs, naftas kompānijas BP ģenerāldirektors Bobs Dadlijs un Pirmās formulas (F1) komandas McLaren vadītājs Rons Deniss, laikrakstā The Times publicētajā vēstulē atbalstījuši Lielbritānijas premjerministra Deivida Kamerona panākto vienošanos par ES reformēšanu.

«Pēc premjera atkārtotajām sarunām mēs uzskatām, ka Lielbritānijai ir labāk palikt reformētā Eiropas Savienībā,» raksta vēstules autori, piebilstot, ka Kamerons ir panācis apņemšanos uzlabot bloka konkurētspēju.

«Mēs uzskatām, ka aiziešana no ES atbaidītu investīcijas, apdraudētu darbvietas un pakļautu ekonomiku riskam,» teikts vēstulē, kuras autoru vadītajos uzņēmumos kopā ir nodarbināti apmēram 1,2 miljoni cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā radīto lokalizācijas procesu automatizācijas un tulkošanas vadības risinājumu "Lokalise" izmanto "Revolut", "Yelp", "Tesco", "Delivery Hero", "Daimler", “TransferGo" un citi.

"Pirmos trīs gadus veiksmīgi attīstījāmies, nepiesaistot ārējās investīcijas. Ar laiku pie mums sāka vērsties pasaules mērogā lieli klienti, kuri pieprasa cita veida funkcionalitāti un līmeni. Sapratām, ka ar ārējo finansējumu, ko varētu ieguldīt jaunu cilvēku pieņemšanā darbā un produkta attīstīšanā, mēs varētu izdarīt ko lielāku nekā līdz šim," saka Niks Ustinovs, "Lokalise" līdzdibinātājs.

Nesen "Lokalise" piesaistīja 5,1 miljona eiro (sešus miljonus ASV dolāru) investīcijas. Šī investīciju raunda divi galvenie investori ir Austrijas riska kapitāla fonds "capital300" un Maiks Šalfens (Mike Chalfen), kurš ir viens no Eiropas aktīvākajiem solo investoriem un iepriekš ir bijis riska kapitāla fonda "Mosaic Ventures" līdzdibinātājs. Tāpat investoru vidū ir 12 biznesa eņģeļi, kam ir pieredze līdzīgu kompāniju dibināšanā. N. Ustinovs uzsver, ka visi uzņēmumi, ko šie cilvēki ir dibinājuši, jau ir t.s. vienradži jeb to novērtējums investīciju piesaistes rezultātā ir pārsniedzis miljardu dolāru. Privāto investoru vidū ir "Miro", "Algolia", "Intercom", "GoCardless" un citu tehnoloģiju kompāniju dibinātāji. "Galvenā doma ir izmantot viņu zināšanas, pieredzi, kontaktu tīklu. Jā, mēs saņēmām finansējumu, bet tikpat svarīgas ir iespējas, ko šādu investoru līdzdalība var palīdzēt sasniegt," teic N. Ustinovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas banka Royal Bank of Scotland saviem klientiem uzsākusi piedāvāt jaunu pakalpojumu – naudas izņemšanu no bankomātiem, neizmantojot bankas kartes. Šādā veidā gan iespējams izņemt tikai ne vairāk par 100 britu mārciņām (aptuveni 85 lati).

To iespējams paveikt, izmantojot bankas izstrādātu viedtālruņu lietojumprogrammu Getcash. Programmas lietotājs izvēlas summu, kuru viņš vēlas izņemt no bankomāta, un saņem sešu ciparu kodu, kas ir derīgs trīs stundas, vēsta britu plašsaziņas līdzekļi.

Royal Bank of Scotland norāda, ka šāda sistēma palīdzēs klientiem, kas savas bankas kartes aizmirsuši mājās, vai arī steidzīgi vēlas nosūtīt naudu saviem ģimenes locekļiem. «Tas ir ļoti vienkāršs un drošs veids, kādā klienti var tikt pie naudas, kad tā viņiem ir nepieciešama,» BBC sacīja Royal Bank of Scotland pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Zīmola Top Choice Poultry produkti nopērkami Nīderlandē un Zviedrijā

Lelde Petrāne, 13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad putnu gaļas ražotājs AS Putnu fabrika Ķekava sāka piedāvāt speciālu produktu zīmolu Top Choice Poultry ārvalstu tirgum - gan svaigu, gan saldētu vistas gaļu. Šobrīd Top Choice Poultry zīmola vistas gaļas produkti nopērkami Nīderlandē un Zviedrijā, informēja uzņēmumā.

Pašlaik eksports veido 27% no kopējā PF Ķekava saražotās produkcijas apjoma, orientējoties galvenokārt uz Baltijas valstīm un Skandināviju.

PF Ķekava ieguvusi pārtikas kvalitātes sertifikātu BRC, kas pavēršot uzņēmumam plašas eksporta iespējas gan jau esošajos, gan jaunos eksporta tirgos.

«Mūsu plāns ir kāpināt eksporta apjomu par 10% gadā, un šobrīd to veiksmīgi izdodas īstenot,» saka Andrjus Pranckevičs (Andrius Pranckevičius), uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

BRC sertifikācijas programmu izveidojusi Lielbritānijas lielveikalu ķēžu apvienība (Asda, Tesco un Sainsbury), un pēc tās vadās liela daļa globālo mazumtirdzniecības tīklu , to skaitā Lidl, Aldi, Metro un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par e-komercijas grupas Baltijā un Somijā "Pigu Hobbyhall Group" (PHH Group), kas pārvalda arī Latvijā strādājošo internetveikalu "220.lv", grupas izpilddirektoru kļuvis Darjušs Včislo, informē kompānijā.

Viņš grupas vadību pārņem no Florina Filotes.

Včislo min, ka kompānija viņa vadībā turpinās investēt uzņēmuma attīstībā.

Kompānijā norāda, ka Včislo strādājis vadošos amatos uzņēmumos "Metro Group/Makro Cash and Carry" un "Office Centre", iepriekš bijis arī "Tesco Poland" operatīvais direktors, kā arī bijis mazumtirdzniecības ķēdes izpilddirektors "EuroCash" grupā un "PROFI Rom Food Romania" valdes vecākais konsultants.

Jau vēstīts, ka "220.lv" pārstāvošais uzņēmums SIA "Pigu Latvia" finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.martam, strādāja ar 40,742 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 19% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 24,7% un bija 817 307 eiro. Kompānijas pagājušā finanšu gada rezultāti pagaidām nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru