Mazumtirdzniecība

Tiešo tirdzniecību aizsāka Ieva paradīzē

Didzis Meļķis, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Nē, vecākā profesija nav tā, ko jūs iedomājāties! Šīs un citas savas nozares atziņas, dilemmas un pretrunas DB izklāsta Eiropas Tiešās tirdzniecības asociācijas (Seldia) izpilddirektors Mauritss Bruginks

Cik sena ir tiešā tirdzniecība?

Ļoti sena. Tās moderno versiju sāka amerikāņu Avon 1886. gadā, bet vispār jau tiešā tirdzniecība ir vissenākais tirdzniecības modelis.

Visai loģiski.

Pirmais zināmais gadījums ir, kad Ieva paradīzē Ādamam pārdeva zināmo augli.

Kā likumos atšķirt Hare Krišna grāmatu ieskapētāju no tiešās tirdzniecības aģenta?

Tas ir grūti. Tāpēc mēs šeit esam – lai paskaidrotu, kā attiecīgos likumus vajadzības gadījumā izmantot pret Hare Krišna, bet ne pret mūsu tirdzniecības pārstāvjiem.

Vai jūs varētu to paskaidrot mūsu vidējam aritmētiskajam lasītājam?

Protams. Oriflame Latvijā ir ofiss un tālruņa numurs.

Hare Krišna arī tāds ir, un pat labdarība viņiem ir. Sava veida korporatīvā sociālā atbildība.

Tomēr kosmētikas izplatītāji ir atbilstīgi kosmētikas industrijas un arī tirdzniecības standartiem, kas nav atstāti pašdarbības ziņā. Proti, ja ir kādas problēmas vai jautājumi, tos var risināt ļoti konkrēti un oficiāli ar Oriflame vai citiem mūsu biedriem, nevis ar anonīmiem tirgotājiem uz ielas, kas šodien ir, bet rīt viņa var nebūt, un pat gailis pakaļ nedziedās.

Tā, piemēram, PTAC ir problēma ar matraču tirgotājiem. Vispār jau tie ir lēti matrači, bet tie tiek pārdoti dārgi, un kamēr pircējs apķeras, kas par lietu, pārdevējs ir jau izgaisis – viņu atrast nav iespējams.

Vai tā ir tiešā tirdzniecība?

Saskaņā ar ES likumiem tā tāda ir, un formāli jūs, ja jūs būtu likumdevējs, varētu teikt – hei, mums ir jāierobežo tiešā tirdzniecība, jo daudziem vecāka gadagājuma cilvēkiem tiek ietirgoti nejēdzīgi matrači, un viņi tiek piemuļķoti. Ja jūs tiešām tā rīkojaties, tad mēs pēc kāda laika redzam – ak vai! – mūsu Avon, Oriflame vai Amway pārstāvis vairs nespēj strādāt. Mēs esam šeit, lai to novērstu.

Visu interviju Tirdzniecības nacionālās īpatnības lasiet 16. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Avon Cosmetics iebraucis zaudējumos

Žanete Hāka, 28.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešās tirdzniecības kompānijas Avon Cosmetics apgrozījums Latvijā aizvadītajā gadā sasniedza 7,773 miljonus eiro, kas bija nedaudz vairāk nekā 2014. gadā, liecina Lursoft dati.

Visaugstāko apgrozījuma rādītāju Avon Cosmetics sasniedza 2008. gadā - 11,594 miljonus eiro. Pagājušo gadu mazumtirdzniecības uzņēmums aizvadīja ar 9,322 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem.

Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka Avon Cosmetics savā pastāvēšanas laikā nav darbojies ar zaudējumiem, izņemot tā dibināšanas gadu, ko tas strādāja ar 12,56 tūkstošu eiro zaudējumiem.

1999. gada 14. oktobrī dibinātais Avon Cosmetics aizvadītajā gadā nodokļos nomaksāja 1,634 miljonus eiro.

Avon ir viena no lielākajām tiešās tirdzniecības kompānijām pasaulē. Avon produkti tiek pārdoti vairāk nekā 100 valstīs, un uzņēmuma vispārējais apgrozījums pārsniedz 10 miljardus ASV dolārus gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas preču tirgotājas SIA Avon Cosmetics, kuras pamatdarbība ir tiešā pārdošana, apgrozījums pērn bija 7,641 miljons eiro, kas ir par 6,7% mazāk nekā 2015.gadā, bet uzņēmuma peļņa pērn bija 56 470 eiro, kas ir trīskāršs samazinājums, liecina Firmas.lv informācija.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušo gadu uzņēmums noslēdzis ar rezultātiem, kas nesasniedza plānoto. Lai stiprinātu pozīcijas, jau pērn pieņemti vairāki lēmumi saistībā ar servisa nodrošinājuma modeli. Pārmaiņu mērķis ir vairāk atbalstīt pārdošanu.

Šogad Avon Cosmetics turpinās stiprināt savas pozīcijas tirgū, piedāvājot plašu kosmētikas klāstu, norādīts ziņojumā.

Uzņēmuma apgrozījums 2015.gadā bija 8,195 miljoni eiro, bet peļņa - 178 584 eiro.

SIA Avon Cosmetics dibināta 1999.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 39 615 eiro. Avon Cosmetics pilnībā pieder Lielbritānijai reģistrētajai kompānijai Avon Cosmetics Limited.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas kosmētikas kompānija «Natura» paziņojusi, ka ir iegādājusies ASV kosmētikas uzņēmumu Avon, darījumā maksājot ar akcijām un izveidojot pasaulē ceturto lielāko skaistumkopšanas produktu kompāniju.

Apvienotās kompānijas «Natural Holding» apgrozījums gadā varētu pārsniegt desmit miljardus ASV dolāru (8,9 miljardus eiro) un tas būs pārstāvēts 100 pasaules valstīs, «Avon» un «Natura» informēja kopīgā paziņojumā.

«Natura» akcionāriem piederēs apmēram 76% apvienotās kompānijas, bet «Avon» akcionāriem - 24%.

Ņemot vērā otrdien tirdzniecības sesijas beigu cenu biržā, «Avon» vērtība ir 3,7 miljardi ASV dolāru un apvienotās grupas vērtība būs ap 11 miljardiem ASV dolāru, norādīja uzņēmumi.

Apvienotās kompānijas valdē būs 13 locekļi, no kuriem trīs izvēlēsies Avon.

Pēc apvienošanās paziņojuma biržā cena pieauga abu uzņēmumu akcijām.

2017.gadā «Natura» iegādājās Lielbritānijas kosmētikas kompāniju The Body Shop.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kosmētikas kompānija Avon Products plāno pārcelt tās galveno biroja ēku no Ņujorkas uz Londonu un pasaulē likvidēt 2500 darba vietas, īstenojot uzņēmuma restrukturizāciju.

Avon norāda, ka galveno biroja ēku uz Lielbritāniju plānots pārcelt «laika gaitā».

Avon jau pērn pārdeva lielāko daļu Ziemeļamerikas biznesa privātam investīciju uzņēmumam Cerberus, ņemot vērā vāju tirdzniecības apjomu reģionā.

Savukārt janvārī uzņēmums prezentēja trīs gadu restrukturizācijas plānu, lai uzlabotu kompānijas darbību.

Avon šobrīd pasaulē nodarbina 28 300 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No kosmētikas tirgotāja SIA «Oriflame Latvija» valdes priekšsēdētāja amata atbrīvots Aleksandrs Mārtiņš Čakste-Štāls, kurš šo amatu ieņēma kopš 2015.gada, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Par uzņēmuma jauno valdes priekšsēdētāju apstiprināts Zviedrijas pilsonis Niklass Karls Einars Frisks.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 24.janvārī.

SIA «Oriflame Latvija» valdē turpina darboties valdes locekles Galina Kekštiene un Dorota Anna Steciuk-Godzieba.

SIA «Oriflame Latvija» dibināts 1992.gadā, un uzņēmums tiešajā tirdzniecībā pārdod kosmētiku. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētā kompānija «Oriflame Holdings B.V.», kurai pieder 100% SIA «Oriflame Latvija» pamatkapitāla daļu 2 220 880 eiro vērtībā.

SIA «Oriflame Latvija» 2016.gadā strādāja ar apgrozījumu 2,648 miljonu eiro apjomā, bet tā peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 178 tūkstoši eiro. Uzņēmums nodarbināja 21 darbinieku un nodokļos Latvijas valsts budžeyā samaksāja 835 tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Oriflame uzsācis sadarbību ar sportisti Lauru Ikaunieci-Admidiņu, kura kļūs par zīmola vēstnesi.

Zīmola mārketinga direktors Baltijas valstīs Egmonts Gāliņš norāda, ka «sportiste ir skaista sieviete ar veselīgu dzīvesveidu un uzvarētājas attieksmi. Tādējādi viņa ideāli atbilst Oriflame vērtībām».

L. Ikauniece-Admidiņa citu aktivitāšu starpā piedalīsies kā modele Oriflame katalogos un virzīs noteiktus produktus un produktu līnijas Beauty un Wellness kategorijās. Sadarbība kopumā tiks pakāpeniski atklāta 2017. gada laikā.

2016. gadā Laura Ikauniece-Admidiņa tika atzīta par Latvijas labāko sportisti.

Oriflame ir 1967. gadā dibināta tiešās tirdzniecības skaistumkopšanas kompānija, kas šobrīd darbojas vairāk kā 60 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Oriflame Latvija beidzot izdevies izkļūt no zaudējumiem

Žanete Hāka, 21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Oriflame Latvija ir izdevies izkļūt no zaudējumiem, ar kuriem uzņēmums strādājis jau vairāk nekā desmit gadus, liecina Lursoft dati.

Oriflame Latvija peļņa 2014. gadā bija 82,234 tūkstoši eiro pēc nodokļu nomaksas. Uzņēmuma apgrozījums aizvadītajā gadā piedzīvoja kritumu, sarūkot līdz 3,011 miljoniem eiro. 2013. gadā uzņēmums apgrozīja 3,644 miljonus eiro. Pozitīvas izmaiņas pērn piedzīvoja arī uzņēmuma rentabilitātes rādītājs, kas sasniedza jau 24,98.

Lursoft rīcībā eošā informācija norāda, ka 2014. gadā Oriflame Latvija veiktie nodokļu maksājumi valsts kopbudžetā sasniedza 911,38 tūkstošus eiro.

Oriflame Latvija vadība savā ziņojumā norāda, ka uzņēmums turpinās attīstīt savu darbību tiešās tirdzniecības jomā, neskatoties uz to, ka konkurence turpina pieaugt. Vadība arī norāda, ka ir pamats uzskatīt, ka 2015. gads uzņēmumam būs veiksmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Amway iegādājas XS Energy zīmolu

Lelde Petrāne, 15.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešās pārdošanas uzņēmums Amway ir iegādājies XS® Energy zīmolu, ko līdzfinansē bijušais Amway īpašnieks Deivids Vandervēns. Šis darījums ļauj palielināt zīmola ģeogrāfisko izplatību, liecina medijiem sniegtā informācija.

Amway ir ieguvis tirgus daļu strauji augošajā enerģijas dzērienu nozarē, kuras ieņēmumi no 3,8 miljardiem ASV dolāru 1999. gadā ir pieauguši līdz 27,5 miljardiem 2013. gadā. Saskaņā ar Euromonitor un Research and Markets datiem paredzams, ka līdz 2018. gadam tie ik gadu palielināsies par 13%.

Kopš 2003. gada Amway ir vienīgais XS izplatītājs. Šajā laikā zīmola noiets ir palielinājies līdz 150 miljoniem ASV dolāru gadā. Produkcija ir pieejama 38 pasaules valstīs.

Darījuma ietvaros Vandervērs pievienosies Amway kā XS zīmola viceprezidents un galvenais vadītājs.

Amway ir tiešās pārdošanas uzņēmums, kura galvenā mītne atrodas Adā, Mičiganā, ASV. Pārdotākā Amway produkcija ir Nutrilite™ vitamīni, minerālvielas un uztura bagātinātāji, Artistry™ sejas kopšanas un kosmētikas līdzekļi, kā arī eSpring™ ūdens attīrīšanas sistēmas — to visu tirgo tikai Amway komersanti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

EM parlamentārā sekretāra pienākumus sāk pildīt Jānis Upenieks

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas (EM) parlamentārā sekretāra pienākumus pirmdien sāk pildīt ekonomists un Saeimas deputāts Jānis Upenieks, informē EM Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Ministrijā skaidro, ka Upenieks šim amatam izvēlēts ņemot vērā viņa iepriekšējo darba pieredzi gan valsts pārvaldes, gan arī privātajā sektorā, it īpaši finanšu jomā.

Viņam ir Rīgas Ekonomikas augstskolā iegūts bakalaura grāds ekonomikā un uzņēmējdarbībā, bet patlaban viņš studē Vidzemes Augstskolas maģistrantūrā politikas un pārvaldības specialitātē.

Kopš 2016.gada Upenieks ieņēma parlamentārā sekretāra amatu Izglītības un zinātnes ministrijā, kā arī 11. un 12.Saeimā strādājis dažādās Saeimas komisijās, tai skaitā, Budžeta un finanšu komisijā. Upenieks ir ieņēmis finanšu analītiķa amatu SIA Stenders Ziepju Fabrika, Oriflame Kazkhstan un GE Money Latvia. Tāpat Upeniekam ir pieredze darbā Latvijas Olimpiskajā komitejā un Latvijas Sporta federāciju padomē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kosmētikas kompānijas Oriflame Cosmetics pārdošanas apjomi šā gada trešajā ceturksnī sasniedza 274,5 miljonus eiro, kas ir mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, kad tie bija 294,6 miljoni eiro, raksta MarketWatch.

Tomēr par spīti apgrozījuma kritumam peļņa šā gada trešajā ceturksnī pieaugusi līdz 11,8 miljoniem eiro, salīdzinot ar 5,7 miljoniem eiro iepriekš.

Uzņēmums paziņojis, ka, neskatoties uz iepriekš izteikto priekšlikumu maksāt ceturkšņa dividendi 0,25 eiro par akciju, tā prioritāte tomēr būs parāda samazināšana tuvāko ceturkšņu laikā, līdz ar to nākamā gada pirmajā ceturksnī dividendes netiks maksātas.

Tirgus situācija Ukrainas Austrumu daļā saglabājas izaicinājumu pilna, savukārt Centrālajā un Rietumu daļā situācija uzlabojas. Krievijā pārdošanas apjomi palielinājās par 1%, bet kopumā NVS valstīs pārdošanas apjomi saruka no 181,1 miljona eiro līdz 112,7 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eksperts: Tie, kas lieto Madara Cosmetics produkciju, kas nav lēta, var atļauties ieguldīt arī ne pārāk lētās akcijās

Žanete Hāka, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madara Cosmetics ieiešana akciju tirgū ir īpašs gadījums, ko nav nemaz tik viegli novērtēt un salīdzināt, jo līdzīgi kosmētikas ražotāji ir vai nu privāti un netirgojas biržā vai nu ir lieli starptautiskie daudznozaru uzņēmumi, komentējot noteikto akcijas cenu un potenciālo investoru interesi, portālam db.lv sacīja INVL INDEX DIRECT vadītājs Andrejs Martinovs.

Vadoties pēc 2017. gada darbības prognozēm, prognozētais P/E varētu būt ap 16, kas Baltijas mērogiem nav lēti, jo, piemēram, AS Olainfarm šīs radītājs ir 12, bet AS Grindeks 7. Protams, šie uzņēmumi nav pilnībā salīdzināmi ar Madara Cosmetics, piebilst eksperts. Savukārt, vērtējot pasaules mērogā, piemēram, L’Oreal P/E rādītājs ir 26, savukārt Oriflame - ap 18. Tādējādi salīdzinājumā ar industrijas spēlētajiem Madara akcijas ir lētākas vai nedaudz lētākas.

Kopumā Madara Cosmetics bilance izskatās labi, uzņēmumam parādu ir salīdzinoši maz, apgrozījums un prognozes arī uzlabojas. Tāpat emitenta, akcionāru un menedžmenta reputācija ir pozitīva, vērtē eksperts.Pēc A. Martinova teiktā, Madara Cosmetics darbojas perspektīvā un augošā ekokosmētikas nišā, un kompānijai ir pārdomāts un labi īstenots mārketings.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas tiešās tirdzniecības tirgus pērn audzis par 2%

Lelde Petrāne, 09.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas tiešās tirdzniecības asociācijas biedru kopējais pārdošanas apjoms pieaudzis lēnāk nekā 2013. gadā. Tas palielinājies par 2%, sasniedzot 29,7 miljonus eiro (bez PVN). Patlaban Latvijā tiešajā tirdzniecībā iesaistīti vairāk nekā 43 tūkstoši cilvēku.

Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas (LTTA) valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Čakste uzskata, ka tiešā pārdošana nav zaudējusi savu pievilcību kā iepirkšanās veids. Pārdošanas apjoma lēnāku izaugsmi galvenokārt noteica iepriekšējā gada pirmais ceturksnis, kuru ietekmēja eiro ieviešana un nepieciešamība patērētājiem pielāgoties jaunās valūtas vērtībai. Arī iespējamu ārēju draudu un ģeopolitiskās spriedzes radītās svārstības patērētāju vēlmēs un izmaiņas tēriņos liegušas uzņēmumiem palielināt savus pārdošanas apjomus ar lielāku ātrumu.

Cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, pēdējo pāris gadu laikā vienmērīgi pieaudzis. Pagājušajā gadā LTTA un Aptauju Centra veiktā sabiedriskā aptauja liecina, ka 6% respondentu personīgi vai kāds no viņu ģimenes locekļiem ir iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, savukārt 5% respondentu pauda gatavību sākt sadarboties ar kādu no tiešās tirdzniecības uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skudras Metropole triumfē pasaules labāko pasākumu konkursā

Zane Atlāce - Bistere, 02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārstāvji - radošā apvienība "Skudras Metropole" - uzvarējuši vērienīgākajā un prestižākajā pasākumu rīkotāju konkursā "BEA World Festival", kurā tiek apbalvoti labākie izklaides un kultūras pasākumi no visas pasaules, informē R/A "Skudras Metropole" projektu vadītāja Nora Kancīte.

"Skudras Metropole" 1. vietu ieguva par pērnā gada nogales "Citādām Ziemassvētku vakariņām", kuras starptautiskā žūrija atzina par labāko nominācijā "Privātais pasākums".

BEA (best event award) festivāls un konkurss notika jau 14. gadu, šogad tajā piedalījās rekordliels dalībnieku skaits no visas pasaules, sākot ar Eiropas lielvalstīm - Itāliju, Vāciju, Lielbritāniju - un beidzot ar Indiju, Austrāliju, Ķīnu, Izraēlu, ASV u. c. Pasākumu rīkotājiem šī balva ir līdzvērtīga kā Grammy balva mūziķiem vai Oskars kino nozares speciālistiem, tāpēc pat iekļūšana tā dēvētajā šortlistē ir cienījams panākums. Dienu pirms apbalvošanas ceremonijas Milānā, kur šogad risinājās "BEA World Festival", nominētais pasākums bija jāprezentē starptautiskai žūrijai, kurā bija gan daudzu ietekmīgu kooperāciju un zīmolu mārketinga nodaļu vadītāji (Ferrari, Lavazza, Red Bull, Oriflame, Airbus u. c.), gan pasaules prestižāko pasākumu aģentūru pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru