Tikai DB: Farmācijas TOP 2015

2016. gada 15. jūnijs plkst. 7:21
Autors: Dace Skreija - speciāli DB
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Pērn ir bijis vēl viens veiksmīgs gads farmācijas nozarē, Olainfarm ir turpinājis audzēt apgrozījumu līdz 84,7 miljoniem eiro, Grindeks ir samazinājis zaudējumus līdz 0,8 miljoniem eiro, kā arī palēninājis apgrozījuma sarukuma tempu. Lielākā daļa topa uzņēmumu ir palielinājuši apjomus, strādājuši ar peļņu, kopumā nodarbinājuši vēl vairāk darbinieku nekā gadu iepriekš.

Vienīgi minimāli ir samazinājies TOP 10 uzņēmumu samaksātais nodokļu apjoms – par 7%, tam par iemeslu ir samazinājums Grindeka samaksātajos nodokļos – par 3,9 miljoniem eiro, ko nespēja kompensēt pat Olainfarm par 2,8 miljoniem eiro vairāk samaksātie nodokļi.

Neskatoties uz dažādām aizķeršanām, farmācijas nozares uzņēmumu pārstāvji ir pozitīvi noskaņoti, ar konkrētu fokusu uz ārvalstu tirgiem, rūpīgāk piedomājot arī pie tirgu diversifikācijas. Šā gada pirmajā ceturksnī Olainfarm realizācijas apjomi salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošu periodu samazinājās par 3%, bet peļņa – apmēram uz pusi, liecina uzņēmuma konsolidētais finanšu pārskats Nasdaq biržā. Te gan jāņem vērā, ka 2015. gada sākums uzņēmumam bija rekordu sišanas laiks un gada sākums apgrozījuma ziņā joprojām ir otrais labākais Olainfarm vēsturē. Lai arī turpināja pieaugt uzņēmuma realizācijas apjomi visos tā galvenajos noieta tirgos, Krievijā tie samazinājās par 38%, kā rezultātā Latvija ir kļuvusi par Olainfarm lielāko noieta tirgu. Uzņēmumā atzīst, ka šķietamā ekonomiskās situācijas uzlabošanās Krievijā nav devusi gaidītos realizācijas apjomus šajā valstī, savukārt, neskatoties uz nestabilitāti Baltkrievijā un Ukrainā, kompānijai ir izdevies šajās valstīs pārdot būtiski lielāku produkcijas apjomu. Vienlaikus Olainfarm turpina iepirkties, sākot ar tādiem stratēģiskiem uzņēmumiem kā Silvanols un Latvijas aptiekas un beidzot ar nesenu šopingu – eko kosmētikas ražotāju Kiwi Cosmetics un elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāju Tonus Elast, kuru pievienotā vērtība koncernam, iespējams, vairs nav tik acīm redzama.

Visu rakstu Vietējais tirgus paliek nozīmīgāks lasiet trešdienas, 15.jūnija laikrakstā Dienas Bizness (12.-13.lpp)!
 

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds

Populārākās ziņas

Nepalaid garām