Auto

Tikai laikrakstā Dienas bizness: Latvijas uzņēmēji stūrē jaunus luksusauto

Lato Lapsa, Pietiek.com, speciāli DB, 22.01.2016

Jaunākais izdevums

Latvijas uzņēmumu autoparkus pērn papildinājusi ekskluzīvu spēkratu plejāde, atsevišķiem vērtīgāko auto pirkumiem biznesa pārstāvji tērējuši vairāk nekā 200 tūkst. eiro, liecina Dienas Biznesa apsekojums.

Uzņēmējos tautsaimniecības izaugsme ir radījusi lielākas drošības un stabilitātes sajūtu. To uzskatāmi apliecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati par pērn Latvijas uzņēmumu iegādātajām automašīnām. Šodien publicējam pārskatu par dārgākajiem Latvijas uzņēmējsabiedrību pērn iegādātajiem auto, par katru modeli minot arī aptuvenu tā cenu un īsu raksturojumu, kas varētu palīdzēt aptvert – kāpēc šī automašīna konkrētajam uzņēmumam šķitusi nepieciešama tā uzņēmējdarbībai vai arī paša uzņēmēja priekam, statusam un komfortam.

Līga Bite, SIA Lattelecom komunikāciju speciāliste - par uzņēmuma jauno BMW X5 Xdrive 30D: «Minētā automašīna ir Lattelecom dienesta automašīna, ko darba vajadzībām izmanto galvenais izpilddirektors Juris Gulbis, kurš tāpat kā jebkurš Lattelecom darbinieks par transporta līdzekļa lietošanu privātām vajadzībām atlīdzina degvielas izmaksas, kā arī maksā nomas maksu.»

Vita Noriņa, SIA Arčers sabiedrisko attiecību speciāliste - par uzņēmuma jauno BMW X6 Xdrive 30 D: «Automašīnu, par ko interesējāties, izmanto kompānijas darbinieks. Līdz ar to uzskatām, ka drīkstam izmantot savas tiesības atturēties no papildus publiskajiem komentāriem par šo jautājumu.»

Plašāks auto apskats un uzņēmumu komentāri - 22. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Dizains sadraudzējies ar dārza tehniku

Linda Zalāne, 11.04.2018

Veikala Daba un radošās darbnīcas Daba vadītāja Dace Stūre (no labās) un viņas kolēģe Agnese Lībere

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā veikals Daba, kas jau desmit gadus tirgo ekoloģiskus produktus un Latvijā ražotās dizaina lietas, pirms diviem gadiem izveidojis sava dizaina līnijas – Dadzis un Daba

Nolūkā atdalīt «saimniecības», atsevišķi no veikala ir izveidota radošā darbnīca Daba, kurā ikdienā roku rokā strādā pieci cilvēki, kuri rada, izgudro un īsteno zīmolu Dadzis un Daba produktus. Uzņēmumu īpašniece ir SIA Kongs, kas jau kopš 1994. gada nodarbojas ar meža un dārza tehnikas, kā arī elektroinstrumentu tirdzniecību. Taujāta, kā dizains sadraudzējies ar dārza tehniku, Dace Stūre, kura ir gan veikala, gan radošās darbnīcas vadītāja un idejas autore, teic, ka pirms aptuveni desmit gadiem viņa bija šīs šķietami nesavienojamās biznesa idejas iniciatore. Tolaik viņa bija aizgājusi dekrēta atvaļinājumā un sajutusi vilkmi darīt kaut ko savu. «Biznesa ideja man bija, telpas arī biju atradusi un nodomāju, ka māls jāmīca, kamēr tas ir mīksts. Prezentēju savu biznesa ideju SIA Kongs pārstāvjiem, viņi bija atvērti un gatavi attīstīt jaunu struktūrvienību,» atminas D. Stūre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas cenu atšķirības Latvijā un Lietuvā skaidrojamas ar Lietuvas degvielas tirgotāju aso konkurenci un atsevišķu tirgus dalībnieku īpaši zemām akcijas cenām, lai piesaistītu sev papildu klientus, skaidro degvielas mazumtirgotāja «Circle K Latvia» pārstāve Ieva Stūre.

«Circle K» pārstāve skaidroja, ka degvielas cenu atšķirības Lietuvā un Latvijā jāvērtē apdomīgi, jo jāņem vērā, ka līdzīgi kā Latvijā, arī Lietuvā degvielas cenas ir ļoti dinamiskas un veidojas pēc mikrotirgus principiem, turklāt vienas dienas laikā cenas var mainīties pat vairāku centu robežās par degvielas litru, tādēļ korektāk ir veikt šādu salīdzinājumu ilgtermiņā. Tāpat arī jāņem vērā atšķirības komponentēs, kas veido degvielas cenu, piemēram, akcīzes nodokļi, loģistikas izmaksas un citas pozīcijas. Te arī jāuzsver, ka Lietuvā, pretēji valdošajam uzskatam, ceļu nodoklis nav ietverts degvielas cenā, gluži vienkārši, šāda nodokļa Lietuvā nav vispār, norādīja Stūre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.

Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporatīvajās gada nogales ballēs ir lieliska iespēja uzņēmuma vadītājam apliecināt darbiniekiem, ka ir daļa no komandas.

Vienas receptes, kā priekšniekam uzvesties gadu mijas ballē, nav, atzīst DB uzrunātie organizāciju psihologi un pasākumu rīkotāji, tomēr visi ir vienisprātis, ka sliktais tonis ir būt rezervētam, uz visu notiekošo noskatīties it kā no malas un drīz pēc oficiālās uzrunas svinības pamest.

Viens no uzņēmuma vadītāja pienākumiem gada nogales ballē ir uzrunas teikšana, un DB aptaujātie eksperti uzsver, ka šim uzdevumam nevajadzētu pieiet vieglprātīgi, bet gan sagatavoties, jo darbinieki sacītajā patiesi ieklausās.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēl viens solītis autonomās braukšanas virzienā

Aldis Zelmenis, 26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais astotās paaudzes VW Passat sper vēl vienu soli autonomās braukšanas virzienā, tostarp neaizmirst par pamatlietām, kas virza auto uz priekšu

Rietumeiropā D segmenta sedani ir izzūdoša parādība un visai ticams, ka devītās paaudzes Passat, ja tāds vispār būs, iespējams, būs tikai universāla čaulā. Pagaidām nav pamata spekulācijām un būtu aplami Passat, kas savā mūžā kopš 1974. gada ir tiražēts vairāk nekā 30 milj. eksemplāru, norakstīt pirms laika. Starp citu, Vācijā, kur norisinājās atjaunotā Passat testa braucieni, izdevās izbraukt tieši ar jubilejas 30 milj. modeli, kas pēc testa braucieniem taisnā ceļā devās uz Volkswagen muzeju.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

VW Passat ir viens no atpazīstamākajiem dienesta vāģiem Baltijā, kas iepriekš sīvi cīkstējās ar citu tikpat pieprasītu personību Toyota Avensis. Šobrīd, kad japāņu ražotājs ir nolēmis pārtraukt Toyota Avensis ražošanu, Volkswagen tirgotājiem tā ir ļoti priecīga ziņa, jo jaunais Toyota Camry hibrīds ir dārgāks, konkurējot vienīgi ar dārgā gala Passat un viņam līdzīgiem modeļiem, turpretim, lai kā Toyota vēlētos, nedz jaunais Toyota Corolla universālis, nedz arī sedans pilnvērtīgi neaizstās Avensis. Atšķirībā no Rietumeiropas, D segmenta sedani pie mums ir lielā cieņā, piemēram, Lietuvā bilance starp Passat sedanu un universālu ir 70% pret 30%. Arī Latvijā sedani ir tikpat lielā cieņā kā universāli, jo visbiežāk dažāda līmeņa privātā sektora menedžeri izvēlas sedana virsbūvi. Tas liek domāt, ka arī uzlabotajam Passat netrūks pircēju, kas līdzīgi kā līdz šim nesmādēs arī dīzeļmotorus. Passat tiek mīlēts arī privātpersonu vidū. Vācijā vai citās bagātajās Rietumeiropas valstīs salīdzinoši viegli sasniedzams, turpretim pie mums tas jau vairāk apliecinās bagātas ģimenes statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar DB galveno redaktori Līvu Melbārzdi

Lelde Petrāne, 04.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild laikraksta Dienas Bizness un portāla db.lv galvenā redaktore Līva Melbārzde. Dienas Bizness ir vienīgais speciāli uzņēmējdarbībai un ekonomikai veltītais laikraksts Latvijā. Šā gada 13. aprīlī būs pagājuši 24 gadi kopš laikraksta Dienas Bizness pirmā numura iznākšanas. Dienas Biznesa vērtīgākais aktīvs ir profesionāli, konkrētās tautsaimniecības nozarēs specializējušies žurnālisti ar pieredzi, kas tiek rūpīgi veidota vairāku gadu garumā.

- Kāpēc jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Kad pirms teju desmit gadiem sapratu, ka savā profesionālajā dzīvē vēlos kaut ko mainīt, es uzdevu sev jautājumu, ko man patiešām patiktu darīt. Atbilde bija- rakstīt. No vairākiem izdevumiem, kas tobrīd meklēja reportierus, izvēlējos Dienas Biznesu, jo, aizejot uz pārrunām, man momentā bija sajūta- jā, šī no visiem aspektiem ir tā darbavieta, kurā es vēlos strādāt. Nozīme bija arī tam, ka šī laikraksta profils ir saistīts ar ekonomiku un biznesu, kas bija jomas, kurās biju darbojusies arī pirms tam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Automašīnām ar stūri labajā pusē apdrošināšana būs dārgāka

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas ar stūri labajā pusē varētu būt lētākas, taču apdrošināšana tām būs dārgāka, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Automašīnas ar stūri labajā pusē Latvijas satiksmē var radīt vairāk riskantu situāciju nekā tās, kam stūre ir kreisajā pusē, atzīst noza-res eksperti, prognozējot, ka šādu transportlīdzekļu skaits uz ceļiem būtiski nepalielināsies. Ņemot vērā paaugstināto risku satiksmes drošībai, arī obligātā civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšana (OCTA) šādiem auto varētu būt par 50–300% dārgāka nekā parastajām mašīnām, lēš apdrošinātāji.

Saeima šā gada 12. aprīlī galīgajā lasī-jumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz, ka no šā gada 1. novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Tāpat kā līdz šim, šādām automašīnām būs jāīsteno virkne tehnisko un drošības prasību, taču stūres atrašanās puse nebūs jāmaina. «Šādu priekšlikumu komisijas deputāti atbalstīja, atsaucoties uz Eiropas Savienības (ES) tiesas spriedumu. Šī ir arī laba ziņa tautiešiem ārzemēs, kuri vēlas atgriezties Latvijā un jau ir iegādājušies automašīnu, piemēram, Lielbritānijā vai Īrijā. Likuma izmaiņas viņiem arī samazinās izdevumus saistībā ar stūres maiņu,» iepriekš skaidrojis par likumprojektu atbildīgās Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskajai situācijai uzlabojoties, uzņēmēji biežāk sev iegādājas jaunas kurpes un kreklus, liecina jaunākais Citadele Index pētījums.

Viens no indikatoriem, kas liecina par labklājību un pārliecību par stabilu ekonomisko situāciju, ir tas, ka cilvēki tērē vairāk un iegādājas jaunas preces.

Uzņēmējas pētījumā atzina, ka pēdējā gada laikā ir iegādājušās vidēji trīs kurpju pārus un vienu rokassomiņu, savukārt uzņēmēji – vidēji divus kurpju pārus un trīs jaunus kreklus. Pirms gada pētījums atklāja, ka gan uzņēmējas, gan uzņēmēji jaunas lietas iegādājās retāk.

Visbiežāk jeb katra ceturtā uzņēmēja (26%) norādījusi, ka gada laikā iegādājusies trīs līdz četrus pārus kurpju, 22% uzņēmēju iegādājušās vienu pāri apavu, 17% - divus, 14% - nevienu, 14% - piecus vai vairāk. Kurzemes un Zemgales uzņēmējas gada laikā ir iegādājušās vairāk kurpju – vidēji trīs pārus kurpju, kamēr Rīgā, Pierīgā, Vidzemē un Latgalē – vidēji divus pārus kurpju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sabiedrisko attiecību nozare vēlēšanu startam gatava

Linda Zalāne, 05.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā sabiedrisko attiecību nozare fokusēsies arī uz pašvaldību vēlēšanu maratonu

Nozarē vēlēšanu gadi tiek gaidīti ar zināmām cerībām – daudzas aģentūras sacenšas par labiem komunikācijas stratēģiju, taktikas izstrādnes un īstenošanas līgumiem politiskajām organizācijām.

«Pieaugoša nozīme būs pušu izpratnei, ko patiesībā nozīmē komunikācijas stratēģija, komunikācijas taktiskais plāns, tā izpilde un rezultātu novērtējums. Dažādā izpratne šajā jautājumā turpinās būt par vienu no galvenajiem izaicinājumiem klientu un aģentūru kopdarbā,» teic SIA Jazz communications partnere Iveta Stepanova.

2016. gads komunikācijā bija saspringts, un tas atstājis mantojumā daudzas spilgtas mācības, kas noteikti ietekmēs visu 2017. gadu. Komunikācijas aģentūras/Edelman Affiliate vadītāja, Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) padomes priekšsēdētāja Ieva Stūre uzsver, ka nozarē ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē tiks meklētas atbildes uz pērn uzdoto jautājumu: kā panākt patiesas, kvalitatīvas, argumentētas informācijas plūsmas pārsvaru pār sociālajos tīklos klīstošajiem izdomājumiem, nepamatoti skandalozajiem virsrakstiem un sabiedrības noslēgšanos atšķirīgos, bieži pat pretējos informatīvajos burbuļos? «Ar interesi vēroju jaunradītās iniciatīvas mediju lasītprasmes un kritiskās domāšanas attīstīšanas virzienā. Priecē gan Latvijas mēroga aktivitātes, lai atklātu prokremliskās propagandas avotus, gan arī sociālo mediju giganta Facebook solījums uzņemties lielāku atbildību nepatieso ziņu identificēšanā,» viņa saka. Lai arī nekad vēl nav bijis tik vienkārši izplatīt nepatiesu informāciju lielos apjomos kā patlaban, vienlaikus nekad vēl arī nav bijis tik vienkārši pašam atklāt patiesos faktus. I. Stūre prognozē, ka populisma gājiens Latvijā vēl turpināsies, īpaši spilgti to izjutīsim pašvaldību priekšvēlēšanu kampaņu gaisotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Esošie gāzes tirgus spēlētāji iespējāmā konkurenta ienākšanu gāzes tirgū uzskata par loģisku.

Grupai Lietuvos energija piederošā uzņēmuma Energijos tiekimas meitas uzņēmums Geton Energy šogad plāno uzsākt dabasgāzes tirdzniecību Latvijā

Pēc teju piecu gadu ilgas darbības Latvijas elektroenerģijas tirgū Geton Energy lēmis par labu iesaistei arī dabasgāzes tirgū, atklāj uzņēmuma izpilddirektore Diāna Kazakeviča. Sākotnēji pakalpojumu paredzēts piedāvāt jau esošajiem klientiem, vēlāk portfeli paplašinot, koncentrējoties uz juridisko klientu segmentu.

Pērn enerģijas tirdzniecību Polijā veiksmīgi uzsāka Geton Energy mātes uzņēmums Energijos tiekimas, atklāj D.Kazakeviča. «Ar sasniegtajiem rezultātiem Polijā esam ļoti apmierināti, jo licenci, kuras iegūšana var aizņemt pat 12 mēnešus, Energijos tiekimas ieguva divu mēnešu laikā. Tas bija labs signāls, ka spējam sekmīgi ienākt arī citos tirgos,» uzskata D. Kazakeviča. Viņa uzsver, ka lēmums par gāzes tirdzniecības uzsākšanu Latvijā lielā mērā pieņemts, balstoties uz klientu vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saglabājoties ilgstošam aukstumam, Inčukalna krātuve nespētu nodrošināt pieprasīto dabasgāzes apjomu

Lai gan šobrīd Inčukalna krātuve tiek galā ar klientu pieprasījumu pēc dabasgāzes, situācija var kļūt kritiska - Conexus Baltic Grid (Conexus) valdes priekšsēdētāja Zane Kotāne atzīst, ka gadījumā, ja šī gada janvāris būtu bijis aukstāks vai aukstums ieilgtu, Inčukalna pazemes gāzes krātuve nespētu apmierināt patērētāju vajadzību pēc dabasgāzes, jo krātuves jaudas būtu nepietiekamas. Lai izvairītos no enerģētikas krīzes, šādas situācijas Z.Kotāne aicina risināt preventīvi, ieviešot Latvijā obligātās dabasgāzes uzglabāšanas rezerves.

Viens no lielākajiem dabasgāzes patērētājiem Latvenergo gan šādu risinājumu vērtē negatīvi, prognozējot, ka tādā gadījumā gala produkta cena paaugstinātos, bet tirgus kļūtu mazāk likvīds. «Inčukalnam būtu jāstrādā, balstoties uz ekonomiskajiem principiem, ieinteresējot tirgotājus ar atbilstošu cenu piedāvājumu. Ja glabāšana Inčukalnā būtu izdevīgāka, augtu arī pieprasījums. Visur pasaulē ir pieņemts, ka glabāšanas izmaksām ir jābūt zemākām par vasaras un ziemas cenu starpības izmaksām,» skaidro Latvenergo ražošanas direktors Māris Kuņickis. Viņš atzīmē, ka apgādes drošuma jautājumi ir jārisina dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas operatoram, tāpēc uzlikt šo slogu uz tirgotāju pleciem nebūtu pareizi. «Tas nav tirgotāju pienākums, šī problēma jārisina pašam Conexus, veicot tarifu izmaiņas vai palielinot savu stratēģisko rezervi,» pauž M.Kuņickis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dienas Bizness turpina attīstīties

Jānis Goldbergs, 12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas. Ja izmaiņu nebūtu un medijs mēģinātu turpināt eksistenci ar savu laiku nokalpojušu biznesa modeli, tad būtu pamats bažām.»

To intervijā Dienas Biznesa (DB) žurnālistam Jānim Goldbergam saka Dienas Biznesa izdevējs, līdzīpašnieks un valdes loceklis Jānis Maršāns.

Kādi ir iemesli, kāpēc Dienas Biznesam šobrīd ir jāmainās?

Mēs gribam mūsu lasītājiem sniegt to, kas lasītājiem ir vajadzīgs: ātras, precīzas ziņas tiešsaistē, analītika, viedokļi un padziļinātās izpētes – iknedēļas drukātajā izdevumā otrdienās.

Iemesli pārmaiņām ir dažādi, bet pats galvenais – biznesa dienas avīzes formāts ir savu laiku nokalpojis. Lēmumu par pārmaiņām pieņēmām tagad, jo šobrīd vienkārši daudzi no faktoriem ir iestājušies vienlaicīgi. Nav nekāds noslēpums, ka visā pasaulē, ne tikai Latvijā, krītas drukāto preses izdevumu lasītāju skaits, tiem migrējot uz dažādām digitālām platformām. Attiecīgi, ja avīzes, kas sāka iznākt pirms četrsimt gadiem, nenogalināja radio un televīzija, tad interneta un sociālo tīklu laikmets ir izrādījies daudz lielāks izaicinājums. Vissmagākās sekas gan interneta, gan jauno tehnoloģiju, gan ar tiem augušās paaudzes ietekmes rezultātā ir tieši nišas medijiem, tādiem, kā, piemēram, Dienas Bizness. Tam ir objektīvi iemesli – ziņas sabiedrība patērē «dzīvajā» un ziņām vairs nav vietas nākamajā dienā, jo tur jau gaida nākamās dienas ziņas. Drukātie mediji, sekojot šīm tendencēm, ir spiesti samazināt savu tirāžu, kam seko arī reklāmas apjoma kritums. Attiecīgi drukātie mediji ir spiesti pieiet šai situācijai radoši un meklēt dažādas jaunas izdzīvošanas formas, lai ieienteresētu gan lasītājus, gan sadarbības partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms garāka ceļojuma ir patīkami sēsties pie stūres automobilim, kas spēj ar pilnu bāku nobraukt vismaz 1000 km. Modernizētais KIA Optima universālis ar 1,6 litru dīzeli un 7DCT automātu to var.

Pēc būtības šāds sniegums nav nekas pārdabisks. Vēl aizvien tirgū ir daudzi vidējās klases modeļi ar līdzīgu tehnisko pildījumu, kas spēj veikt šādu misiju. Jautājums ir par to, vai arī nākotnē būs pietiekami daudz «ortodoksālas» orientācijas vidējās klases sedanu un universālu, kas barosies ar šobrīd nīsto dīzeļdegvielu. Gribētos jau ticēt, ka paralēli dažādas koncepcijas hibrīdiem un 100% elektroauto tiks atstāta vieta arī augstas veiktspējas dīzeļversijām. Jebkurā gadījumā uz elektrifikācijas ēras tuvošanās draudiem KIA Optima universāļa 1,6 litru dīzeļa un 7 DCT automāta sniegums uzskatāmi atbild, ka modernos dīzeļus izmest mēslainē ir pāragri.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Krīzes situāciju vadība – no apdraudējuma līdz jaunām iespējām

Laura Mazbērziņa, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Caurlūkojot Latvijas un pasaules biznesa jaunumus, nevar nepamanīt, ka lielu daļu veido ziņas par kompānijām, kuras dažādu iemeslu dēļ ir nonākušas grūtībās.

Reizēm tie ir tikai nelieli starpgadījumi, kas uz īsu brīdi ietekmē kādu atsevišķu darbības aspektu. «Taču pietiekami bieži mēs sastopamies arī ar tādiem piemēriem, kad uzņēmums ir nonācis notikumu virpulī, kas izjauc ierasto darba ritmu. Tajā aktīvi iesaistās dažādas ieinteresētās puses un tā reputācija ir nopietni iedragāta. Kompānijai tie ir sasprindzinājuma pilni brīži, un citādi kā par ārkārtas vai kritisku situāciju to nosaukt nevar,» biznesa portālam db.lv stāsta Ojārs Stūre, krīzes menedžmenta treneris un konsultants.

Viņš par šo tematu runās DB HUB organizētajā seminārā: Kā pieņemt lēmumus sarežģītās situācijās

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksmes pagaidu valde pārtraukusi vēl vienu sadarbību ar Martinsonam pietuvinātu uzņēmumu

LETA, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pagaidu valde pārtraukusi vēl vienu sadarbības līgumu ar uzņēmējam Mārim Martinsonam pietuvinātu uzņēmumu Moduls Engineering, aģentūrai LETA apstiprināja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

2,83 miljonus eiro vērtais sadarbības līgums tika noslēgts 2017.gada augustā un paredzēja Rīgas satiksmes datu centra izveidi, kur uzņēmums glabātu dažāda veida nepieciešamo informāciju.

Gada izskaņā bija jālemj vai šo sadarbību pagarināt, taču ņemot vērā, ka būvdarbu veicēju uzņēmums ir saistīts ar personu, par kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ir aizdomas, pagaidu valde lēma līgumu pārtraukt, skaidroja Zaķis.

Uzņēmums tam uzticētos darbus nav pabeidzis un Rīgas satiksmes" pagaidu valde nolēmusi piesaistīt sertificētu būvdarbu speciālistu, lai veiktu pilnu analīzi par līdz šim veiktajiem darbiem. Pēc tam, kad tiks saņemts atzinums, tiks pieņemts arī lēmums vai projektu turpināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc modernizācijas Mazda 6 modelis beidzot ir sasniedzis tādu akustisko komfortu, lai to atzītu pat Mazda 6 kaislīgākie noliedzēji

Nedz no grīdas, nedz no aizmugurējām arkām salonā nav dzirdami tie trokšņi, kas bija raksturīgi iepriekšējai Mazda 6. Nav brīnums, kāpēc Mazda 6 ir kļuvusi par 100 kilogramiem smagāka, jo liekais svars apzināti «uzaudzēts», lai uzlabotu automašīnas skaņas izolāciju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Automašīnas akustiskais komforts ir ļoti svarīgs elements, kas atšķir labu no ļoti laba auto. Pieliekot klāt Mazda 6 aprīkojumam dubultos sānu stiklus, automašīnas omulīgā gaita un klusums salonā nedarītu kaunu premium klases automobilim. Tieši tas ir uzlabotās Mazda 6 lielākais sasniegums. Nosvērtība un pārliecība par saviem spēkiem ir jaušama it visā – pārdomāts un ergonomisks salona noformējums ar nomierinošu animēto vadības paneli, standartkomplektācijai piederošu head-up displeju ar informācijas projekciju uz priekšējā vējstikla. Multifunkcionāla ādas stūre, moderns klimata regulēšanas pogu bloks arī ir lietas, par ko nebūs jāpiemaksā. Jaunākās paaudzes LED diodes priekšējos lukturos nodrošinās plašu darba apjomu, ieskaitot arī miglas lukturu funkciju, jo atsevišķu miglas lukturu sekciju jaunajai Mazda 6 nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridiskās personas īpašumā vai valdījumā reģistrētā vieglā auto tālākai pārdošanai tiks noteikts liegums – piecas darba dienas, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

To paredz sagatavotie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuru galīgajā lasījumā plānots akceptēt jau šonedēļ. Ekspertu ieskatā šāds nodokļu nomaksas kontroles pasākums par Latvijā ievestajiem transportlīdzekļiem, ik gadu papildus radīšot ieņēmumus pievienotās vērtības nodoklī ap 1,25 milj. eiro.

«PVN shēmas, kurās tiek izmantota dārgu vieglo automašīnu pirkšanas – pārdošanas darījumi, nav nekāds jaunums, tāpēc piedāvātais risinājums ir savadabīga iespēja nodokļu administrācijai šādas mahinācijas ar PVN izkrāpšanu no valsts budžeta ja ne izskaust, tad vismaz pamatīgi ierobežot,» jaunievedumu komentē Latvijas nodokļu konsultantu asociācijas valdes loceklis un nodokļu eksperts Ainis Dābols. Viņaprāt, pašreizējā kārtībā, īpaši luksusauto tirdzniecībā, ir daudz balto plankumu, kurus arī izmanto krāpnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vecajām riepām ir jānonāk pie pārstrādātājiem

Jānis Goldbergs, 31.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi Latvijas autobraucēji maksā par riepām. Maksā arī to daļu, kas iekļauta riepu cenā un paredzēta to pārstrādes nodrošināšanai, tomēr nolietotās riepas atrodas mežos, grāvmalēs un krautuvēs, bet pārstrādātājiem to trūkst.

Kāpēc tā, kas tiek darīts, lai riepas nokļūtu līdz pārstrādātājiem un kādas ir cerības, ka sistēma tiks sakārtota, Dienas Bizness aicināja skaidrot Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas vadītāju Tīnu Lūsi. Asociācija daļēji pārstāv visus riepu apsaimniekošanā iesaistītos posmus. Tās dibinātāji ir gan importētāji, gan ražotāju atbildības sistēmas uzņēmumi vai īsāk apsaimniekotāji, kā arī pārstrādātāji.

Fragments no intervijas

Par riepu problēmu kā tādu ir zināms jau gadu desmitiem, bet tikai pēdējos gados riepu apsaimniekošanā iesaistītie apvienojušies asociācijā. Kādēļ tagad tādas aktivitātes? Ir īpaša situācija?

Visu laiku problēmu kaut kā risina, tomēr rezultāts ir vecais. Pagājušajā gadā mūsu asociācijas dibināšanas iniciatori konstatēja, ka nekārtību ir pārāk daudz, ka ir pienācis laiks pie viena galda sēsties visiem iesaistītajiem un radīt ilgtspējīgu vīziju šajā jautājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tikai laikrakstā Dienas bizness: Luksusauto iegādājas gan «īsti», gan «neīsti» zemnieki

Lato Lapsa, Pietiek.com, speciāli DB, 26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms septiņiem astoņiem gadiem Latvijas miljonāru sarakstā pirmoreiz parādījās lauksaimnieki, savukārt pagājušais gads iezīmējis jaunu tendenci – zemnieku saimniecību īpašumā vai lietošanā sāk parādīties dārgas automašīnas, kuras nevar nosaukt citādi kā par luksusklases automašīnām, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati rāda, ka līdz ar 18 «darba zirgiem» Toyota LandCruiser Latvijas lauksaimnieki pērn iegādājušies arī virkni luksusautomašīnu, turklāt ne tikai tādas «lauku dzīvei» nosacīti piemērotas apvidus automašīnas kā Porsche Cayenne Diesel, BMW X5 XDrive 30D, BMW X6, Mercedes Benz GLK 220 un Audi Q7 (tādas pērn iegādātas veselas četras), bet arī sportiskās Maserati Grancabrio, BMW 740 un Audi A7 Sportback.

«Es nezinu, kas jums skaitās ekskluzīva mašīna. Es domāju, ka vairāk tiek pirkti visādi Toyota Hilux, kur ir kravas nodalījumi. Es nepazīstu nevienu zemnieku, kam būtu luksusklases mašīna,» saka Latvijas Zemnieku savienības valdes loceklis Aivars Dronka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

2019. gada Latvijas krīžu Top10

Anda Asere, 17.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Analizējot 22 aizvadītā gada publiski izskanējušus notikumus eksperti izvēlējās desmit nozīmīgākos un, izvērtējot 80 speciālistu viedokli, apkopojuši 2019. gada desmit lielākās krīzes Latvijā.

Kā krīzi nr.1 eksperti pērn izceļ ASV piemēroto sankciju ietekmi uz Ventspils ostu un šis notikums speciālistu aptaujā ieguvis atzīmi 8.36.

Otrajā vietā izvirzījies notikums, kad Zviedrijas televīzija ziņoja par aizdomīgiem pārskaitījumiem caur "Swedbank" filiālēm Baltijas valstīs (6.89), bet trešajā – Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadības maiņa (6.58).

Tālāk seko "Rail Baltica" pārvaldības, vadības un organizācijas problēmas (6.56), saindēšanās ar "Baltic Restaurants Latvia" piegādāto pārtiku Siguldas izglītības iestādēs un universālveikalā "Stockmann" (6.39), drošības apdraudējums un evakuācija Paula Stradiņa Klīniskajā universitātes slimnīcā (5.83), LNT Ziņu dienesta likvidēšana (5.78), "PNB Bankas" atzīšana par maksātnespējīgu (5.69), Latvijas Universitātes rektora vēlēšanas (5.69), bet topu noslēdz nesaskaņu turpināšanās "Olainfarm" vadībā (4.64).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas izcels uzņēmuma vadītāja mūsdienīgo dzīves uztveri

Aldis Zelmenis, 05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 kupeja-sedans ir glīts, bet Peugeot 508 SW jeb kupeja-universālis ir vēl skaistāks auto

Abi modeļi ar kupejām raksturīgo zemo jumta līniju un bezrāmja durvju konstrukciju ir skaistuļi gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Ārējais dizains ar tīrām un asām līnijām un modernu gaismas tehniku ļauj šīm personībām koķetēt ar premium klases automobiļu pircējiem. Turklāt no parasta vidējās klases auto segmenta ielēkšanu premium dārziņā vēl uzstājīgāk akcentēs Peugeot i-Cockpit® futūriskais salons ar digitālajiem ekrāniem un virkni dārgām komforta ekstrām, protams, arī motorizācijas programma paredzēs tikai augstas veiktspējas žiperīgus motorus.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paraugoties uz Peugeot 508 SW šarmanto eksterjera un interjera dizainu, to nekādi nevar iedomāties kā parastu dienesta auto. Vismaz tā klasiskajā izpratnē, ar kompānijas identitātes uzlīmēm uz automašīnas sāniem. To gan ne! Pat šo rindu autoram vietējā Peugeot importētāja izsniegtais Peugeot 508 SW testa automobilis ar nelielām uzlīmēm uz sāniem sabojā tik cildeno Peugeot 508 SW izskatu. Auto ir to vērts, lai tā virsbūvi neapgānītu ar lieku informāciju. Vidējā un augstākā vadības līmeņa personālam, tam gan Peugeot 508 SW ir lieliski piemērots. Pamanāma un īpaša personība, kas izcels direktora un tā vadītās kompānijas mūsdienīgo dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

LAMB: Stūres atrašanās pretējā pusē ir risks satiksmes drošībai

Dienas Bizness, 17.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas lēmums atļaut Latvijā reģistrēt automašīnas, kurām stūre ir labajā pusē, balstīts uz ES regulu, un, ja tas netiktu veikts, Latvijai varētu draudēt soda sankcijas, un lēmums tāpat būtu jāpieņem, portālam db.lv sacīja Latvijas automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis.

«Lai šādas automašīnas varētu reģistrēt, būs jāveic tehniska pārbūve, piemēram, kreisajā pusē jāuzstāda videokamera, kas prasa līdzekļu ieguldīšanu,» viņš uzsver.

Tāpat viņš pieļauj - ir iespējams, ka automašīnām ar stūri labajā pusē būs dārgāka OCTA, jo šādas mašīnas varētu būt pakļautas lielākam riskam nonākt ceļu satiksmes negadījumā.

«Kopumā ceram, ka šādu automašīnu skaits Latvijā nebūs pārāk liels, jo stūres atrašanās pretējā pusē ir risks satiksmes drošībai,» atzīst eksperts.

Db.lv jau rakstīja, ka no šā gada 1.novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Tāpat kā līdz šim šādām automašīnām būs jāīsteno virkne tehnisko un drošības prasību, taču stūres atrašanās puse nebūs jāmaina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā ar stūri labajā pusē reģistrēti pieci auto

Zane Atlāce - Bistere, 25.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilnu piecu mēnešu laikā Latvijā reģistrēti pieci transportlīdzekļi, kuriem stūre atrodas labajā pusē, Db.lv informē VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija pārstāve Ieva Bērziņa.

Jau vēstīts, ka kopš 2018.gada 1.novembra Latvijā var reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Šādām automašīnām jāīsteno virkne tehnisko un drošības prasību, taču stūres atrašanās puse nav jāmaina.

Šādi grozījumi Ceļu satiksmes likumā tika veikti, atsaucoties uz Eiropas Savienības tiesas spriedumu, kurā pēc būtības norādīts, ka prasība mainīt stūres atrašanās pusi šādām automašīnām ierobežo personu brīvu pārvietošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru