Latvijā ir daudz tirgotāju, kuri negodprātīgi uzceno preces, tais skaitā – tirgojot viltota zīmola preces, atzīst i/c Sky&More vadītājs Rihards Rubenis.
Latvijas tirdzniecības centriem un apģērbu veikaliem tiešām ir grūti konkurēt ar lielākajās Eiropas valstīs piedāvātajām apģērbu cenām, jo transportēšanas izdevumi un loģistika šeit uz vietas izmaksā vairāk nekā tirgotājiem Francijā vai Spānijā, norāda R. Rubenis. Taču vietējā apģērbu tirgū vērojama arī vesela virkne tādu tirgotāju, kuri ļaunprātīgi izmanto tirgus situāciju, patērētāju nezināšanu vai neinformētību par zīmoliem un to cenām citviet, norāda tirgotāju pārstāvis. Cilvēki bieži vien esot arī gatavi iegādāties šīs preces par tādu cenu, kāda tiek prasīta. Turklāt runa ir ne tikai par vienkārši pārmaksāšanu, bet gan par astronomiski uzcenotiem viltojumiem.
Visizteiksmīgāk situāciju raksturojot Versace zīmola tirdzniecība Latvijā – vairāk nekā 50% šī zīmola preču, kas pieejamas Latvijas veikalos, ir viltojumi, apgalvo R. Rubenis.
Viltojumus var pazīt, izpētot konkrēto zīmolu kolekcijas un iepazīstot īsto kvalitāti, ko piedāvā Valentino, Prada un citi, pamāca tirgotājs.
«No savas pieredzes varu teikt, ka uzcenojumu iespējams samazināt, strādājot ar ražotāju bez starpniekiem. Jo tuvāk ražotājam iespējams piekļūt, jo zemāku cenu var piedāvāt patērētājam. Diemžēl Latvijā radies priekšstats, ka tirdzniecība ir viegls bizness – nopērc no starpnieka, pieliec savu uzcenojumu, un visu tāpat nopirks,» secina R. Rubenis.
Db.lv jau rakstīja, ka Konkurences padome (KP), veicot atsevišķu nepārtikas preču tirgus uzraudzību, konstatējusi nesamērīgi lielus uzcenojumus.