Transports un loģistika

TNT paplašina ekonomiskās piegādes

, 07.12.2006

Jaunākais izdevums

Starptautiskā kurjerpasta kompānija TNT Express ir paplašinājusi ekonomiskās piegādes no Eiropas uz visām pasaules valstīm, Db.lv informēja SIA TNT Latvia mārketinga un pārdošanas daļas vadītāja Irina Stepanova.

Ekonomiskās piegādes tiek nodrošinātas ar pakalpojumu Economy Express, kas tagad ir pieejams uz vairāk kā 200 pasaules valstīm, un ir īpaši izdevīgs nelielu preču partiju nosūtīšanai. Economy Express atšķirībā no avio piegādēm ar pakalpojumu Global Express ir radīts tādiem klientiem, kam ir vajadzība pēc ekonomiskākām un mazāk steidzamām sūtījumu piegādēm. Piemēram, klienti ar TNT ekonomiskajām piegādēm tagad varēs nosūtīt pakas un kravas uz tādām valstīm kā Āfriku, Āziju, ASV, NVS valstīm un uz pārējiem pasaules reģioniem.

"Mēs esam lepni, ka TNT Express ir pirmā ekspress piegādes kompānija pasaulē, kas nodrošina ekonomisko piegāžu pārklājumu uz visām pasaules valstīm. Pateicoties tam, ka TNT ir divu veidu transporta tīkli - gaisa un sauszemes, mēs spējam lietderīgi izmantot transporta resursus, apvienojot abus šos tīklus un tādējādi nodrošinot klientiem plašākas sūtīšanas iespējas pa visu pasauli par zemākām izmaksām," norāda TNT Latvia direktors Mārtiņš Gerkens.

Papildus Economy Express paplašināšanai, TNT ir palielinājis arī to valstu skaitu, no kurām var saņemt importu ar apmaksu Latvijā, turklāt tarifi importam ir tādi paši kā eksportam. Kopējais šo valstu skaits, no kurām var saņemt importu ar apmaksu pasūtītāja valstī ir 115.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

UPS piedāvājums TNT ir «ļoti, ļoti» dāsns

Didzis Meļķis, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vien dažas dienas pēc amerikāņu sūtījumu pārvadājumu giganta United Parcel Service (UPS) sākotnējā pārpirkšanas piedāvājuma noraidīšanas pirms mēneša Nīderlandes TNT Express (TNT) deklarēja ievērojamus 2011. gada zaudējumus. Lielā mērā nesen pašu pārpirkto nerentablo Brazīlijas pārvadājumu kompāniju dēļ zaudējumi TNT pērn bija 173 miljoni eiro.

Tomēr tas nav mazinājis UPS apņēmību iegūt tirgus apguves ziņā visnotaļ veiksmīgo TNT. Nule izteiktais jaunais piedāvājums no iepriekšējiem deviņiem eiro par uzņēmuma akciju nu audzis līdz 9,5 eiro un kopumā darījumu iezīmē 5,16 miljardu eiro apmērā (iepriekš – 4,78). 1907. gadā kā velosipēdu kurjeru pakalpojumu dibinātajai UPS šis ir lielākais darījums tās vēsturē. Londonas Credit Suisse analītiķis Nīls Glins uzskata, ka 5,16 miljardi ir «ļoti, ļoti liels» cipars un norāda, ka UPS nākotnes ieguvumu aplēsēs ņemtas vērā tikai summas pirms nodokļu nomaksas.

Uz aplēšu kritēriju nozīmi norāda arī Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Aivars Tauriņš, runājot par TNT līdzšinējiem zaudējumiem. Viens to aspekts pēc viņa domām ir nīderlandiešu ieiešana «tirgos, kas nav mājas tirgi». Tajos «jārēķinās ar investīcijām, un liela daļa pakalpojumu var tikt subsidēti, kamēr paliek rentabli». Smagi zaudējumi seko, «ja tirgus un biznesa potenciāls tiek prognozēts, balstoties uz noteiktām ekonomiskajām prognozēm, bet tās mainās uz leju,» vērtē eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurjerpasta kompānija TNT paplašinās Bulgārijā un Rumānijā

, 21.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kurjerpasta kompānija TNT Express veic ieguldījumus Bulgārijas un Rumānijas reģionā transporta tīkla attīstībā, kas saistīts ar Eiropas Savienības paplašināšanu 2007.gada janvārī, Db.lv informēja uzņēmums.

Investīcijas tika ieguldītas jaunu transporta līniju un šķirošanas centru izveidē, lai sekmētu TNT Express darbību, palielinoties tirdzniecības apjomiem starp esošajām ES valstīm un jaunajām - Bulgāriju un Rumāniju.

TNT Express grupas rīkotājdirektore Marie-Christine Lombard skaidro: "Lieli starptautiski ražošanas uzņēmumi ir investējuši un turpina investēt milzīgus finansiālus resursus šajās jaunajās ES valstīs. Tādēļ starptautiskajā transportā ir paredzams straujš augšanas tempa uzplaukums apmēram par 30% gadā, palielinoties tirdzniecībai starp jaunajām un esošajām Eiropas Savienības valstīm. TNT ir gatavs aptvert starptautiskās tirdzniecības pieaugumu, paplašinot transporta infrastruktūru šajos reģionos, uzlabojot piegādes servisu un atvērto robežu rezultātā samazināt tranzīta laikus līdz pat vienai dienai."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV loģistikas un kurjerpasta kompānija FedEx panākusi vienošanos, lai par 4,4 miljardiem eiro iegādātos Nīderlandes konkurentu TNT Express NV, tādējādi paplašinot savu klātbūtni Eiropas tirgū.

FedEx norāda, ka Nīderlandes pasta pakalpojumu uzņēmums PostNL, kam pieder 14,7% TNT Express akciju, jau piekritis šī darījuma realizācijai.

«Šis darījums ļauj mums ātri paplašināt mūsu starptautisko transporta pārvadājumu risinājumu portfeli, lai gūtu labumu no tirgus tendencēm, jo sevišķi globālās e-komercijas pastāvīgās izaugsmes, un pozicionētu FedEx lielākai ilgtermiņa rentabilitātes izaugsmei,» paziņojis kompānijas vadītājs Frederiks Smits.

Savukārt TNT Express vadītājs Luiss Gannings norāda, ka uzņēmuma pārņemšanas piedāvājums saņemts laikā, kad kompānijā tiek veiktas būtiskas izmaiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānijas TNT Express Krievijas filiāle šā gada jūnijā ir parakstījusi vienošanos ar ZAO Intercomplex – biznesa centra Novaya Riga īpašniekiem – par ēkas nomāšanu.

Tās kopējā platība 6798,9 kvadrātmetri. TNT Express būs vienīgais īrnieks šajā ēkā un plāno pārvākties jau šoruden. Darījumu konsultēja divas kompānijas – Cushman & Wakefield konsultēja TNT Express un Praedium Oncor International pārstāvēja īpašnieku. Šis darījums bija pēdējais solis TNT Express nekustamo īpašumu portfeļa optimizēšanā. 2010. gada aprīlī TNT Express parakstīja vienošanos par noliktavu kompleksa nomu Troeze-Likovo. Kopējā noliktavu telpu platība ir 10,038 kvadrātmetru, biroju daļa – 846 kvadrātmetri. Nomas līgums tika noslēgts uz pieciem gadiem, un, tāpat kā pēdējo darījumu, to konsultēja Praedium Oncor International un Cushman & Wakefield.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TNT Express nodrošinās pret bumbu saturošiem sūtījumiem

Līva Melbārzde, 12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TNT Express sakarā ar pēdējo nedēļu notikumiem pastiprinājis gaisa un zemes sūtījumu drošības pārbaudes, tostarp sūtījumu pārbaudes visās valstīs, kurās TNT darbojas.

Par to Db.lv informēja TNT Latvia pārstāve Renāte Siliniece. TNT veic vairākus papildus pasākumus, lai aizsargātu savus klientus un viņu sūtījumus, kā arī darbiniekus un TNT transporta tīklu no bumbu saturošo paku draudiem. Tas attiecas ne tikai uz TNT darbībām, bet arī uz uzņēmuma līdzstrādniekiem, apakšuzņēmējiem un partneru aviosabiedrībām, kas ir iesaistītas TNT sūtījumu transportēšanā. Jāatgādina, ka pirms pāris nedēļām Anglijā tika atklātas ar aviotransportu no Jemenas nosūtītas bumbas, kuru galamērķis bija ASV. Tāpēc daudzi ar loģistiku un pārvadājumiem saistītie uzņēmumi ir paaugstinājuši sūtījumu drošības pasākumus. Fakti liecina, ka vislielākais bumbu pārvadāšanas risks ir tieši kravu sūtījumos, jo aviopasažieru pārmeklēšanas standarti ir krietni augstāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

TNT pēc UPS atraidīšanas paziņo par ceturkšņa zaudējumiem

Lelde Petrāne, 21.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas dienas pēc pārņemšanas piedāvājuma, ko izteica konkurents UPS, noraidīšanas piegāžu uzņēmums TNT Express paziņojis par ceturtā ceturkšņa zaudējumiem. Tas negatīvi ietekmējis TNT akciju cenu, ziņo BBC.

Nīderlandes uzņēmums strādājis ar zaudējumiem 173 miljonu eiro apmērā, un pie tā vaino degvielas izmaksas, eirozonas problēmas un augstākas izmaksas Brazīlijā.

Pēc rezultātu paziņošanas uzņēmuma akciju cena samazinājusies par 2,3% līdz 9,9 eiro par akciju.

Piektdien TNT noraidīja UPS piedāvājumu maksāt 9 eiro par akciju, kopumā par TNT solot 6,43 miljardus ASV dolāru.

Daži investori uzskata, ka UPS palielinās piedāvāto cenu vai cits konkurents - FedEx - izteiks savu piedāvājumu.

Turklāt jāatzīmē, ka, neraugoties uz pārpirkšanas piedāvājuma noraidīšanu, TNT paziņojis, ka joprojām notiek diskusijas ar UPS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina piedalīties akcijā pret bērnu badu pasaulē un Latvijā

, 08.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 2007. gada 13.maijā, Apvienoto Nāciju Pasaules Pārtikas Programma (World Food Programm jeb WFP) sadarbībā ar starptautisko kurjerpasta kompāniju TNT aicina simtiem tūkstošu cilvēku no visas pasaules apvienoties gājienā, lai cīnītos pret bērnu badu pasaulē, informē TNT Latvia.

Gājiena mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību bada problēmai pasaulē un vākt ziedojumus. Puse no Latvijas gājienā savāktajiem ziedojumiem tiks nodoti Latvijas Bērnu fondam, savukārt otra puse - Apvienoto Nāciju Pasaules Pārtikas Programmai.

Gājiens tiek organizēts jau ceturto gadu pēc kārtas un šogad Latvijā gājiens sāksies plkst. 10:00 Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā, pie Rietuma vārtiem.

Gājienā, kā ierasts, piedalīsies SIA TNT Latvia darbinieki, viņu ģimenes locekļi un draugi, un šogad gājienā pievienosies arī Latvijas Bērnu fonds, ar kuru palīdzību tiks pieaicināti bērni no Latvijas bērnu namiem un mazturīgajām ģimenēm, savukārt gājiena laikā atraktīvu noskaņu radīs Rīgas Pils skolēnu teātris Zīļuks. Gājiena dalībnieki pulcēsies 13.maijā plkst. 10:00 Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā pie Rietuma vārtiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TNT uzsāk eksprespiegādes uz Gruziju

Dienas Bizness, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnveidojot pakalpojumu klāstu, TNT šosezon atklāj regulārus transporta savienojumus sūtījumiem uz Gruziju, informē kompānijā.

Tādējādi TNT ir pirmais eksprespiegāžu pakalpojumu sniedzējs, kas piedāvā ekonomiskās klases pārvadājumus ar autotransportu kā alternatīvu gaisa sūtījumiem uz vai no Gruzijas.

TNT ir viena no lielākajām eksprespiegāžu kompānijām pasaulē. Ikdienā TNT īsteno teju vienu miljonu piegāžu, sākot no dokumentiem un paku sūtījumiem līdz palešu kravām. Uzņēmumam ir sauszemes un gaisa transporta tīkli visā Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā, Āzijas un Klusā okeāna reģionā, kā arī Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā. 2014. gadā TNT ienākumi bija 6.7 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TNT palielina apjomus

Dace Skreija, 04.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjeru pakalpojumu sniedzējs TNT Latvia pērn palielinājis apgrozījumu par 33%.

Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedzis 3,41 milj. Ls, un kopumā gads bijis veiksmīgs. Latvijas TNT pārvadā pakas, kravas un dokumentus, un apjomu pieaugums pērn bijis visās trijās biznesa sadaļās. «Mazāks pieaugums bijis dokumentu piegādē, jo cilvēki vairāk izmanto elektroniskās iespējas. Tāda ir tendence visā pasaulē,» norāda SIA TNT Latvia valdes priekšsēdētāja Guna Joma. Uzņēmumam pieaudzis gan klientu skaits, gan sūtījumu apjoms. Apjomu palielinājums, spriež G. Joma, panākts, gan izgriežot pogas konkurentiem, gan arī tāpēc, ka kopumā ir palielinājies klientu skaits tirgū. Tomēr objektīvi par situāciju ļaus spriest publiskotie nozares uzņēmumu gada pārskati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprites ekonomika nav tikai modes vārds. Aprites ekonomikas gigantu sadarbība veicina zaļāku vidi, vienlaikus palīdzot līdzsvarot starptautiskās loģistikas ikdienas izaicinājumus. Ziemeļeiropas lielākais olu ražotājs Balticovo un viens no pasaulē lielākajiem palešu apvienošanas pakalpojumu sniedzējiem CHEP dalās savās pārdomās par šodienas un rītdienas izaicinājumiem.

Balticovo ir lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā. Kādi ir lielākie izaicinājumi, ar kuriem jāsastopas jūsu uzņēmumam loģistikas jomā?

Balticovo komercdirektors Vjačeslavs Kočetkovs: Mēs katru dienu saskaramies ar daudziem izaicinājumiem, sākot no krājumu pārvaldības līdz konkurencei un tirgus dinamikai. Piemēram, mums ir ļoti svarīgi līdzsvarot krājumu līmeni, lai apmierinātu klientu pieprasījumu bez krājumu pārpalikuma vai nepietiekamības, un tas ir pastāvīgs izaicinājums mūsu loģistikas darbībām.

Pieaugošās degvielas cenas, mainīgie transportēšanas tarifi un jaudas ierobežojumi var būtiski ietekmēt preču piegādes izmaksas. Pārslogojums, regulējumu problēmas un nepieciešamība pēc ātras piegādes rada daudzas problēmas, lai efektīvi piegādātu produktus līdz klientu durvju sliekšņiem, jo īpaši pilsētu teritorijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas TNT dividendēs izmaksā vairāk nekā 10 miljonus eiro

Ritvars Bīders, 28.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā ekspress piegādes un loģistikas kompānijas TNT Igaunijas struktūrvienība TNT Express Worldwide Eesti pērn dividendēs izmaksājusi aptuveni 10,7 miljonus eiro, vēsta BBN.

2010. gadā TNT Express Worldwide Eesti apgrozījums pieaudzis par 56% līdz 6,3 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma operacionālā peļņa bija 1,1 miljons eiro, kas ir par 65% vairāk nekā 2009. gadā.

Saistībā ar apjomīgo dividenžu izmaksu Igaunijas TNT 2010. gadu noslēdza ar aptuveni 1,7 miljonu eiro lieliem zaudējumiem.

Arī citas Igaunijas loģistikas kompānijas pērn dividendēs izmaksājušas ievērojamas summas: DSV Transport – 75 miljonus kronu (3,4 milj. Ls), Schenker AS – 22,2 miljonus kronu (997 tūkst. Ls), Russian Estonian Rail Service – 24,1 miljonus kronu (1,1 milj. Ls), savukārt uzņēmums Contimer – 21 miljonu kronu (943 tūkst. Ls).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas preses izdevēju asociācija (LPIA) vēstulē amatpersonām aicina nepieļaut VAS "Latvijas pasts" novēloti iesniegto un ar nozari nesaskaņoto jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu apstiprināšanu, jo tādā veidā tiktu nodarīti milzīgi zaudējumi preses izdevēju nozarei, teikts vēstulē.

LPIA nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K), kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) un Valsts prezidentam Egilam Levitam saistībā ar valdībā apstiprinātajiem jaunajiem noteikumiem par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī 

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē...

Vēstulē skaidrots, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn novembrī pieņēma lēmumu par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem, un ar to apstiprināja universālā pasta pakalpojuma abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistīto pakalpojumu tarifus no nākamā gada. Tika paredzēts, ka tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi būs 0,48 eiro, bet tarifs par kilogramu - 1,14 eiro.

Pamatojoties uz to Ministru kabinets (MK) sadarbībā ar Kultūras ministriju (KM), Satiksmes ministriju (SM) un LPIA izstrādāja un 14.jūlijā pieņēma noteikumus "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība", kas nosaka procentuālo apmēru, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta.

LPIA vēstulē uzsver, procentuālais apmērs tika izstrādāts, ņemot vērā jau apstiprināto tarifu un MK rīkojumā nostiprināto principu, ka būtiski nodrošināt, ka visiem preses izdevējiem situācija nemainās būtiski, salīdzinot ar to, kāda tā būtu saskaņā ar pašreiz piemērojamo regulējumu. Tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez vai ar papildu atbalstu un mērķi neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Rezultātā tika nonākts pie kompromisa atbalsta ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks 

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas...

"Ignorējot preses piegādes finansēšanas modeļa izstrādes termiņus, kārtību, sarežģītību un neinformējot preses izdevējus, "Latvijas pasts" 19.jūlijā iesniedza SPRK uz apstiprināšanu jaunu, novēlotu tarifa projektu, kura paredzamais pieņemšanas laiks ir 2022.gada septembris un stāšanās spēkā laiks ir 2023.gada 1.janvāris," teikts vēstulē, norādot, ka projektā par vienas preses izdevuma vienības piegādi paredzēts tarifs 0,55 eiro, bet par kilogramu - 1,20 eiro.

LPIA ieskatā tā rezultātā zūd MK apstiprināto noteikumu anotācijā noteiktais tiesiskais pamatojums procentuālajam apmēram, kādu universālā pasta pakalpojumu sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta. Papildus netiek izpildīts MK 2020.gada jūlijā noteiktais mērķis - neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai, kā arī tiek pārkāpts nozarē panāktais kompromisa atbalsts ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

"Šādas situācijas radīšana no "Latvijas pasta" puses ir neizprotama, absurda, nesaimnieciska un kaitnieciska preses izdevēju nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam," teikts vēstulē.

Asociācija skaidro, ka, pirmkārt, "Latvijas pastam" kā vienīgajam abonētās preses piegādes pakalpojuma sniedzējam ir labi zināma preses abonēšanas specifika Latvijā, un ikgadējie līgumi nākamajam gadam ar preses izdevējiem ir jānoslēdz vēlākais līdz augusta beigām, jo nākamā gada abonēšanas kampaņa tiek uzsākta septembra beigās, visu septembri izdevējiem intensīvi strādājot pie abonēšanas kampaņas izstrādes, mārketinga materiālu sagatavošanas. Līguma noslēgšanas brīdī ir jābūt apstiprinātam piegādes tarifam, jo tikai tad preses izdevējs var noteikt preses izdevuma abonēšanas cenu 2023.gadam. Iesniedzot tarifus SPRK 19.jūlijā "Latvijas pasts" labi apzinājās, ka tie nebūs apstiprināti uz līguma noslēgšanas brīdi, līdz ar to apzināti ir apdraudējis visu preses izdevēju abonēšanas kampaņas 2023.gadam, norāda LPIA pārstāvji.

Otrkārt, "Latvijas pasts" un tā kapitāldaļu turētāja Satiksmes ministrija bija aktīvi iesaistīta piegāžu apmaksas sistēmas izstrādē, tāpēc tiem bija labi zināms, ka visa sistēma ir balstīta uz jau apstiprinātajiem tarifiem 2023.gadam. Kā skaidro LPIA, tarifu maiņas gadījumā ir jāmaina piegāžu apmaksas kārtība, jo tā vairs neizpilda savu mērķi - neradīt būtisku ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Turklāt šāda piegāžu apmaksas kārtības maiņa nevar tikt izstrādāta tik īsā laikā, lai būtiski nekaitētu preses nozarei.

"Pārdomu vērta ir "Latvijas pasta" izvēlētā taktika, neinformēt visas iesaistītās puses par vēlmi mainīt tarifus savlaicīgi jau apmaksas sistēmas izstrādes laikā, bet nogaidīt un iesniegt apstiprināšanai jaunos tarifus piecas dienas pēc MK noteikumu pieņemšanas, radot papildu administratīvo slogu un izmaksas valsts pārvaldei, klaji demonstrējot, ka tas neievēro kopējo valsts politiku un apzināti apdraud preses izdevēju nozari," teikts vēstulē, skaidrojot, ka tas rada aizdomas, ka "Latvijas pasts", zinot preses nozares nozīmību un valsts iestāžu ķīlnieka lomu lēmuma pieņemšanai ierobežota laika apstākļos, situāciju izmanto ļaunprātīgi. Kā raksta LPIA vēl neizprotamāk tas ir tāpēc, ka "Latvijas pasta" kā valsts AS uzdevumos ir ne tikai peļņas gūšanas nolūks, bet arī noteiktu valsts funkciju izpilde - šajā gadījumā garantēt stabilu, paredzamu piegāžu pakalpojumu sniegšanu preses piegādātājiem, lai izpildītu valsts prioritāti mediju ilgtspējas nodrošināšanā.

LPIA ieskatā šāda "Latvijas pasta" darbība ir vērtējama kā nesaimnieciska darbība, kas vērsta uz preses nozares iznīcināšanu, kā arī zaudējumu radīšanu pašam uzņēmumam un valsts budžetam kopumā. "Līdz ar to kritiski būtu vērtējams, vai šāds neparedzams valsts uzņēmums, kurš neveicina preses nozares stabilitāti, vispār drīkst sniegt universālā pasta pakalpojumus un saņemt kompensācijas no valsts budžeta," teikts vēstulē, uzsverot, ja ikgadējās abonēšanas kampaņas netiks sāktas ierastajā laikā, gan saīsinātā kampaņas termiņa, gan abonēšanas kampaņas sistēmiskuma izjaukšanas, gan pircēja ieraduma dēļ, preses izdevēji būtiski zaudēs abonementu skaitu, kā rezultātā "Latvijas pasta" piegāžu izdevumi pie samazināta abonementu skaita pieaugs vēl vairāk. Turklāt pieaugs arī citi universālā pasta pakalpojuma izdevumi, jo tie tiek piegādāti kopā ar preses izdevumiem. Savukārt valstij, apzinoties preses nozīmi informācijas nodrošināšanā it īpaši lauku apvidos, nāksies palielināt atbalstu preses nozarei, radot papildu slodzi valsts budžetam.

Asociācija kritiski vērtē arī SM kā atbildīgās nozares ministrijas darbību, jo tieši SM nespēja laicīgi sakārtot piegāžu sistēmu un uzraudzīt "Latvijas pasta" darbības ir būtiski vājinājusi un daļēji iznīcinājusi preses nozari. Šādos apstākļos preses izdevēji nespēj plānot savu darbību ilgtermiņā.

LPIA arī uzsver, ka preses izdevēju vides sakārtotība, stabilitāte un paredzamība, kas nodrošina to daudzveidību un ilgtspēju, ir Latvijas nacionālās drošības jautājums.

Asociācija uzsver, ka tieši preses izdevumu abonēšanai ir visbūtiskākā loma informācijas pieejamībā lauku apvidos, kur nav iespējams viegli to iegādāties, un tieši daudzveidīga mediju vide nodrošina objektīvas informācijas nonākšanu pie ikviena Latvijas iedzīvotāja. Līdz ar to nav izprotama SM un "Latvijas pasta" darbība, kas klaji ignorē valsts prioritātes un rada ilgtermiņa negatīvās sekas Latvijas nacionālajai drošībai.

LPIA norāda, ka jaunais tarifa pieaugums ir dramatisks nozarei, un šāds tarifa pieaugums sākotnēji bija jāizdiskutē ar SM, KM un LPIA.

Vēstulē teikts, ka "Latvijas pasta" jaunais tarifs dubulto nozarē panākto izmaksu pieaugumu preses izdevējiem par preses piegādi. Izstrādājot jauno apmaksas sistēmu, tika nonākts pie kompromisa atbalsta izdevējiem ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu, ar iesniegto jauno tarifu izmaksu pieaugums izdevējiem veidos vairā nekā 20%. Turklāt jaunais tarifu projekts nostāda izdevējus nevienlīdzīgā situācijā un krasākais tarifu pieaugums sagaidāms tieši reģionālajiem laikrakstiem.

LPIA uzsver, ka šāds palielinājums nozarei ir dramatisks, un, ja preses izdevēji visas pieaugošās izmaksas iekļaus preses izdevumu abonementu cenā, tad galapatērētājs vairs nevarēs atļauties abonēt presi. "Informācijas pieejamība sabiedrībā būs kļuvusi par ekskluzīvu preci, kā rezultātā tiks apdraudēta Latvijas informatīvā telpa un drošība," teikts vēstulē.

Asociācija uzsver, ka piegādes tarifiem ir jābūt zināmiem savlaicīgi un attiecīgi ir jāpielāgo atbalsta sistēma izdevējiem, koriģējot procentuālo apmēru, kas tiem ir jāmaksā par preses izdevumu piegādi. Turklāt būtu jānosaka termiņi, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Vēstules noslēgumā LPIA lūdz nepieļaut "Latvijas pasta" jauno, novēloti iesniegto tarifu apstiprināšanu 2023.gadam, kā arī nodrošināt preses piegādes sistēmas paredzamību, kas ir būtisks nosacījums mediju daudzveidībai un ilgtspējai un, ievērojot nozares specifiku, iestrādāt normatīvajos aktos termiņu, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Tāpat asociācija prasa nodrošināt starp visiem partneriem panāktā kompromisa - 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem saglabāšanu. LPIA arī lūdz izvērtēt SM atbildību, ilgstoši nespējot nodrošināt savlaicīgu, ar nozares pārstāvjiem saskaņotu, stabilu un paredzamu preses piegāžu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nespēju uzraudzīt "Latvijas pasta" darbību.

LPIA arī aicina izvērtēt "Latvijas pasta" novēloto un nesaimniecisko darbību, kas vērsta uz zaudējumu radīšanu preses nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam kopumā, kā arī apsvērt, vai uzņēmums, kas ignorē nozares darbības specifiku un nesadarbojas ar nozares pārstāvjiem, drīkst sniegt universālo pasta pakalpojumu un saņemt kompensācijas no valsts budžeta.

Latvijas Pasts pilnībā noraida Latvijas Preses izdevēju asociācijas paustos izteikumus par it kā vienpusēju abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma tarifu izmaiņu virzīšanu apstiprināšanai un ar to saistītajām sekām. Vēl vairāk – Latvijas Pasts pilnībā noliedz spekulācijas par mediju un valsts informatīvās telpas apdraudējumu tarifu maiņas dēļ. Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa.

Latvijas Pasts tarifu izmaiņu projektu ir iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) atbilstoši spēkā esošajam normatīvo aktu regulējumam, pamatojoties uz reālajām piegādes tarifu izmaksām, kas nedrīkst radīt zaudējumus Latvijas Pastam kā valsts uzņēmumam. Lēmumu par tarifiem pieņem SPRK, līdz ar to tas būs izsvērts un pamatots, ņemot vērā visus ietekmējošos faktorus.

Jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu izmaksu aprēķins, tāpat kā citiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem, tiek veidots, ievērojot SPRK tarifu aprēķināšanas metodikas nosacījumus un spēkā esošo normatīvo regulējumu, kas nosaka vienotu piegādes tarifu visā valstī. Līdzīgi kā jebkurā citā nozarē strādājošiem uzņēmumiem, arī Latvijas Pastam 2022.gads nesis būtisku izmaksu pieaugumu.

Krasi augušas gan degvielas un energoresursu, gan darbaspēka izmaksas, liekot atbilstoši plānot arī tarifu izmaiņas abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumam, kuras, par spīti arvien pieaugošajām izmaksām, bija saglabātas nemainīgas kopš 2013. gada. Ja gada pirmajā pusē nekas vēl neliecināja par nepieciešamību plānot šā pakalpojuma tarifa izmaiņas, tieši pēdējos mēnešos tapa skaidrs, ka citas izejas nav.

Vienlaikus jāuzsver – apgalvojums, ka preses izdevējiem piegādes izmaksas dubultosies, neatbilst patiesībai. Paredzamais izmaksu pieaugums izdevējiem, salīdzinot patlaban spēkā esošo tarifu ar to, kas iesniegts izskatīšanai SPRK, ņemot vērā preses izdevumu kompensēšanas mehānismu, ir 8% no kopējām abonēto izdevumu piegādes izmaksām – pārējo kompensēs valsts.

Latvijas Pasta pārstāvji regulāri tiekas ar preses izdevējiem, tajā skaitā Latvijas Preses izdevēju asociāciju, lai pārrunātu aktualitātes, tostarp skaidrojot situāciju ar jauno tarifu aprēķinu un paredzamajām piegādes izmaksām. Atsaucoties uz iepriekšminētajiem aprēķiniem, abonēto preses izdevumu piegādes izmaksas pieaugs par aptuveni 0,01 eiro uz vienību, piemēram, klientiem, kas abonē iknedēļas žurnālus, sadārdzinājums attiecībā uz šāda izdevuma piegādi gada ietvaros varētu veidot 50 centu.

Līdz ar to nav saprotama asociācijas publiskā vēršanās pret Latvijas Pastu, izteikumi par jaunā tarifa radīto apdraudējumu informācijas pieejamības jomā un izplatītā kļūdainā informācija par tarifu pieauguma apmēriem, ko tā norādījusi savā paziņojumā.

Preses izdevēji ir svarīgi Latvijas Pasta sadarbības partneri un klienti, un mēs ļoti augsti vērtējam mūsu sadarbību. Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa. Tādēļ uzņēmums, pārskatot pakalpojumu tarifus, ikreiz prioritāri ņem vērā valsts intereses un vajadzības.

Kā ziņots, valdība 14.jūlijā apstiprināja SM sagatavotos noteikumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.Tajā noteikts abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu no valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem maksā SM.

Tāpat noteikti arī termiņi un kārtība, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējam jāpieprasa samaksu par sniegtajiem abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem un kādā SM jāizmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu un jāuzrauga valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes starptautiskā transporta un loģistikas kompānija TNT norāda, ka, ja tā zaudēs tiesā par kompānijas darbinieku Vācijā algu palielināšanu, tā būs spiesta aiziet no Vācijas tirgus. Taču kompānija joprojām cer, ka uzvarēs tiesā, kuras spriedums tiks paziņots šā gada martā, ziņo Financial Times.

2007. gada decembrī Vācija apstiprināja minimālo algu pasta pakalpojumu sektorā strādājošajiem 9,80 eiro stundā. TNT un citas līdzīgas kompānijas ir neapmierinātas ar Vācijas pasta (Deutsche Post) padomes lēmumu, jo uzskata, ka algas paceltas tīši, lai Vācijas pasts, kas agrāk bija monopols šajā valstī, izvairītos no nopietnas konkurences.

"Paceļot darbinieku algas līdz 9,80 eiro, tiks izdarīts nopietns spiediens uz mūsu biznesu Vācijā, un mēs būsim spiesti pieņemt lēmumu, kas būs izdevīgāks kompānijai," saka TNT izpilddirektors Pīters Bakers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Loģistikas tirgus pēc atslābumu atkal aktivizējas

, 25.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas tirgus visās Baltijas valstīs sarūk, tomēr jau februārī un martā tirgus situācija kļuvusi nedaudz aktīvāka.

Pie šāda secinājuma nonākuši loģistikas kompānijas TNT eksperti no visām trijām Baltijas valstīm. Par vienu no būtiskākajiem tirgus elementiem ir izvirzījušās tieši izmaksas, tādēļ tirgū vērojams ļoti straujš cenu kritums. Ražotājiem uzsākot meklēt jaunas attīstības iespējas, viena no tendencēm, kuru novēro transporta un loģistikas uzņēmumu pārstāvji, ir mazo sūtījumu apjoma pieaugums, turklāt bieži tiek sūtīti dokumenti, kas jānogādā potenciālajiem klientiem un sadarbības partneriem. Tāpat populārāka kļūst sūtījumu piegāde ilgākā laika posmā, taču par samazinātu cenu.

TNT Latvia pārdošanas un mārketinga departamenta vadītājs Dins Remesis atzīst, ka klienti bieži nezina, ka iespējams ietaupīt uz dažādu loģistikas ķēdes elementu rēķina, tādējādi neupurējot pakalpojuma kvalitāti. «Redzam, ka šobrīd norit ļoti asa cīņa par klientiem, tāpēc ieguvēji ir tie, kas var piedāvāt jaunas iespējas vai pieeju stratēģiski nozīmīgiem, jauniem tirgiem – Dienvidamerikai, Āzijai, Indijai,» saka Dins Remesis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

EK sākusi izmeklēšanu saistībā ar 4,4 miljardu eiro vērto TNT Express un FedEx darījumu

Žanete Hāka, 03.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija uzsākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar FedEX Corp un TNT Express NV darījumu, uzsverot, ka ir nobažījusies par jaunā uzņēmuma tirgus daļu starptautiskajā mazo sūtījumu piegādes sektorā atsevišķās Eiropas valstīs, raksta MarketWatch.

Komisija norāda, ka divas atlikušās starptautiskās piegādes kompānijas – United Parcel Service un DHL Worldwide Express – var neradīt pietiekami lielu konkurenci jaunajam uzņēmumam.

«Tas var novest pie cenu paaugstināšanas gan biznesa klientiem, gan patērētājiem,» norāda komisija.

Abi uzņēmumi par darījumu paziņoja aprīlī. FedEX iegādāsies TNT Express, par to maksājot 4,4 miljardus eiro.

EK līdz 8. decembrim jāveic pārbaude saistībā ar šo darījumu un jāizlemj, vai to apstiprināt vai arī jāliek kompānijām sniegt pierādījumus, lai mazinātu bažas. Ja tās nespēs darījumu pielāgot ES konkurences likumdošanai, tad EK var arī nolemt bloķēt apvienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kapitāla SIA Interspiro Production, kas strādā Liepājas biznesa centrā, šogad nolēmis paplašināt ražošanu.

Uzņēmums plāno uzstādīt divas jaunas ražošanas līnijas, kas palielinās saražotā produkta pievienoto vērtību, Db informēja SIA Interspiro Production ražošanas vadītājs Sandris Gusts. "Ja līdz šim mēs vairāk izejmateriālu ievedām un Liepājā montējām, tad tagad šeit veiksim gandrīz visu ražošanas ciklu," skaidroja S. Gusts. Jaunās iekārtas prasīs arī 3 - 4 jaunas darbavietas.

SIA Interspiro Production Liepājas biznesa centrā darbu sāka 2008. gadā, pusgada ražošanas apgrozījums ( saražotās produkcijas vērtība) bijusi aptuveni 1.5 miljoni latu.

Interspiro Production ir Zviedrijas kompānijas Interspiro AB meitasuzņēmums, tā produkcija ir elpošanas ekipējums ūdenslīdējiem, ugunsdzēsējiem un ķīmiski bīstamā sfērā strādājošajiem. Uzņēmumā Liepājā strādā ap 30 darbinieku. Mātes uzņēmuma filiāles atrodas arī citur Eiropā, Amerikā, Tālajos Austrumos. Interspiro AB ir daļa no uzņēmumu grupas OCENCO, kuras pamati likti ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad vērojamais eksporta un importa sūtījumu skaita pieaugums liecinot par tirgus pakāpenisko atgūšanos. Ņemot vērā, ka pasaules un Latvijas ekonomiskās izaugsmes prognozes sāk stabilizēties un uzrāda pirmos atveseļošanās signālus, arī Latvijas uzņēmēju aktivitātes starptautiskajos tirgos kļūst vēl lielākas, vērienīgākas un ambiciozākas, norāda uzņēmums TNT Latvia.

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, TNT Latvia pārvadāto sūtījumu skaits pieaudzis par 23%, savukārt jauno klientu skaits palielinājies par 29%.

Šā gada tendences norāda uz stabilu gan eksporta, gan importa sūtījumu pieaugumu visos pasaules reģionos, kas liecinot par eksportspējīgo uzņēmumu un importētāju darbības atsākšanos. TNT pārstāvniecības Latvijā dati liecina par 37% un 62% sūtījumu skaita pieaugumu attiecīgi eksportā un importā salīdzinot pirmos astoņus 2009. un 2010. gada mēnešus.

Sūtījumu skaits, un līdz ar to, arī uzņēmēju aktivitāte pieaug ne tikai Eiropas, ASV un Āzijas reģionos. Piemēram, sūtījumu skaits uz Āfrikas valstīm ir pieaudzis par 19%, savukārt, uz Dienvidameriku – pat par 95%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas pastam nākamos divos gados kompensācijās no valsts budžeta būs nepieciešami papildu 6,714 miljoni eiro, lai 2020.gadā nodrošinātu abonēto pasta izdevumu piegādi, liecina šodien Ministru kabinetā apstiprinātā atbildes vēstule Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai «Par atbalstu drukātajiem medijiem».

Ministru kabineta (MK) sēdē otrdien tika atbalstīts Satiksmes ministrijas (SM) iesniegtais likumprojekts «Grozījumi Pasta likumā», kas paredz uz gadu līdz 2020.gada 31.decembrim pagarināt «Latvijas pasta» saistības par universālā pasta pakalpojuma (UPP) nodrošināšanu Latvijā, pagarinot arī pašreiz piemērojamo regulējumu par abonēto pasta izdevumu piegādes nodrošināšanu un to radīto zaudējumu kompensēšanu.

Tāpat tika atbalstīta atbildes vēstule Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, kurā norādīts, ka, pagarinot abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma finansēšanas modeli uz gadu, valsts budžetā jāierēķina papildu finansējums. SM bāzes izdevumos valsts budžeta programmā «Kompensācijas par abonētās preses piegādi un saistību izpildi» 2020.gadā pašreiz zaudējumu segšanai par 2019.gada otro pusgadu paredzēti divi miljoni eiro, bet kopā nākamgad zaudējumu segšanai par šī gada otro pusgadu un nākamā gada pirmo pusgadu nepieciešami 5,763 miljoni eiro. Savukārt 2021.gadā vajadzīgi 2,952 miljoni eiro, lai segtu zaudējumus 2020.gada otrajā pusgadā. Kopā nākamos divos gados SM budžeta programmā «Kompensācijas par abonētās preses piegādi un saistību izpildi» vajadzīgi papildu 6,714 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

UPS par 5,2 miljardiem pirks TNT

Lelde Petrāne, 19.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegāžu uzņēmums United Parcel Service (UPS) nolēmis iegādāties konkurentu, Nīderlandes uzņēmumu TNT par 5,2 miljardiem eiro, ziņo BBC.

Nīderlandes uzņēmums pieņēmis uzlabotu pārpirkšanas piedāvājumu, kas paredz maksāt 9,5 eiro par akciju.

TNT pārņemšana palīdzēs UPS paplašināt savu darbību Eiropas tirgū, kur patlaban dominē TNT un Vācijas DHL.

UPS jau tagad ir pasaulē lielākais piegāžu uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TNT Latvia nedaudz pieaudzis apgrozījums

Gunta Kursiša, 11.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja SIA TNT Latvia pērn apgrozīja 6,79 miljonus eiro, kas ir par 5,34% vairāk nekā pirms gada, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma peļņa pieauga līdz 925 tūkstošiem eiro.

2013.gadā SIA TNT Latvia palielināja gan no Latvijas izejošo, gan ienākošo sūtījumu skaitu, tāpat arī būtiski pieaudzis aviokravu pārvadājumu skaits eksporta virzienā ārpus Eiropas Savienības. Kopējais pasūtījumu skaits pagājušajā gadā audzis par 10%, informēja uzņēmuma vadība.

Šogad uzņēmuma galvenie uzdevumi būs vērsti uz sabalansētu izaugsmi starp apgrozījumu, peļņu un aktīvu jaunu klientu piesaisti. Viens no uzņēmuma mērķiem ir arī līderpozīciju nostiprināšana Express pārvadājumu segmentā, teikts kompānijas vadības ziņojumā.

SIA TNT Latvia reģistrēta 1999. gada vasarā. Pērn uzņēmumā strādāja 56 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Starptautiskie kravu pārvadājumi – kā digitālās platformas palīdzēs Tavam biznesam

Sadarbības materiāls, 01.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskie kravu pārvadājumi ar mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām ir vienkāršāki, ātrāki un izdevīgāki. Digitālās loģistikas platformas kā Cargologs apvieno kravu nosūtītājus un transporta uzņēmumus vienā platformā, tādējādi nodrošinot parocīgu un ātru piegādes procesu gan pārvadātājiem, gan nosūtītājiem.

Automatizācija, kravu izsekošana un maršutu optimizācija ir tikai dažas no priekšrocībām, ko priekš loģistikas pakalpojumiem sniedz digitālās tehnoloģijas. Turpini lasīt rakstu un uzzini vairāk par to, kā digitālās tehnoloģijas palīdzēs Tavam uzņēmumam efektīvāk organizēt kravas piegādes!

Kas ir digitālās loģistikas platforma?

Aptuveni 25 procenti no visiem kravas transportlīdzekļiem Eiropā pārvietojas tukši, savukārt puse brauc tikai ar daļēju piepildījumu – tas ne tikai ietekmē ekonomiskos rādītājus, bet arī rada nevajadzīgu piesārņojumu. Šāda situācija ir radusies, jo Eiropā ir sadrumstalots kravas pārvadātāju tīkls – Cargologs digitālās loģistikas platforma atrisina šo problēmu, apvienojot vairākus kravas pārvadātājus vienuviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksprespasta apjomus audzēs 12 miljonus eiro vērtā loģistikas centrā

Egons Mudulis, 20.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksprespasta apjomus audzēs 12 milj. eiro vērtā loģistikas centrā, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA DHL Latvia valdes locekle Sņežina Kazakova.

Kopš šī gada sākuma DHL Latvijā juridiski darbojas kā divas kompānijas – DHL Latvia, kas drīzumā mainīs nosaukumu uz DHL Express Latvia, un SIA DHL Logistics Latvia, kur darbojas viņas kolēģi no Freight (pamatā autopārvadājumi) un Global Forwarding (gaisa, jūras kravu pārvadājumi, piegāžu ķēdes) nodaļām.

Tirgus tendences

Pērn e-komercija turpināja piedzīvot strauju izaugsmi, bet šogad ne tikai Eiropā, bet arī visā pasaulē šīs jomas izaugsme vairākus mēnešus palēninās, iespējams, tāpēc, ka Ķīna nespēj sasniegt savus mērķus (IKP). Uz jautājumu, kā nozari ietekmē ASV prezidenta lēmumi tarifu jomā, S. Kazakova norāda, ka to nav iespējams precīzi noteikt. Turklāt valstu tautsaimniecība var piedzīvot grūtības arī citu iemeslu dēļ, un gaisā arī virmo runas par to, ka tuvākajā nākotnē gaidāma krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Inflācija un ekonomiskā aktivitāte Latvijā. Kas mainījies pēdējo 15 gadu laikā?

Latvijas Bankas ekonomists Andrejs Bessonovs, 04.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zema inflācija eirozonā un Latvijā

Nevienam nav noslēpums, ka eiro zonā nu jau ilgstoši ir vērojams zems inflācijas līmenis. Pēdējo 3-4 gadu laikā ekonomistu un politikas veidotāju lokā ir vērojamas plašas diskusijas par inflāciju ietekmējošiem faktoriem, tostarp ārējiem (globalizācija, izejvielu cenas) un iekšējiem faktoriem (vājš pieprasījums, strukturālās izmaiņas, inflācijas gaidas). Diskusiju gaitā aktualizējas jautājums par ekonomiskās aktivitātes lomu inflācijas noteikšanā, – cik lielā mērā tā izskaidro inflāciju un vai sakarība pēdējos gados nav vājinājusies?

Makroekonomiskās norises eiro zonā un pasaulē nepārprotami ietekmē arī Latvijas ekonomisko attīstību. Līdzīgi kā eiro zonā inflācija Latvijā kopš 2012. gada vidus atrodas zem 2% (eiro zonas inflācijas mērķis ir inflācija tuvu, bet zem 2%), un pēdējā gada laikā inflācija ir bijusi pat zem nulles.

Komentāri

Pievienot komentāru